kälättävät

akat

Onko teidän työpaikoillanne kälättäviä akkoja? Voiko mitään ärsyttävämpää asiaa työpaikoilla olla, kuin kälättävät akat? Ei ihme, että miesten ja naisten työpaikat ovat eriytyneet, kun jossain julkisen viraston toimistotöissä akat kälättävät sellaista paskaa ettei sitä kukaan jaksa kuunnella!! Sitten kun joku työtoveri on poissa, kälätetään siitä paskaa selän takana. Ja sitten valitetaan, että on nykyään niin kiire työasioissa, eikä mitään kerkeä tekemään, mutta keretään kuitenkin menemään pulla kahveille parin tunnin välein koko päivän ajan. Sitten ihmetellään miksi ollaan niin läskejä, vaikka pullatellaan päivät pitkät! Ja kälätetään! Miksi te naiset kälätätte? Käläkäläkäläkälä. Aina samaa paskaa.

36

3020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sammahäär

      Sitä samaa olen itsekin naisena naisvaltaisessa työpaikassa ajatellut.Miksei joskus voitais olla ihan hiljaa vaan tai puhuttais vähä vähempi.Ei sitä itsekään aina jaksa olla niin pirteenä ja kälättää jonnin joutavia.Ja tämä selän takana puhuminen....Aina löytyy porukasta joku pahansuopa/suopia jotka nauttivat toisten haukkumisesta ja siitä ainaisesta kalkatuksesta.

    • Rasittavaa

      Työpaikassani ihan sama ilmiö. Tosin pian saan siirron toiseen työpisteeseen, mutta tuskinpa se siitä paljonkaan muuttuu, eri akat vaan kälättämässä...Kovin yleistä tuntuu olevan, varsinkin "nais"valtaisissa työpaikoissa. Työpaikka, jossa eri ikäisiä miehiä ja naisia sopivassa suhteessa, lienee siedettävin. Ja se selän takana puhuminen, kaikista pahinta. Tulin kerran kahvitunnille ja yllätin kolmen koplan puhumassa p##kaa, hiljaisiksi menivät ja olivat kuin ei mitään. Ällöttävää.

      • kälättävät akat

        Työpaikat, joissa on eri-ikäisiä miehiä ja naisia OVAT parhaita. Niissä itse työ on usein sen verran vaihtelevaa ja mielenkiintoista, että...syntyy vaikka laatukälätystä itse työstä ja tuotteista.


    • veera

      Heh joo, on se tilanne tuttu mullekin... joutavaa pölinää työhön liittymättömistä asioista tunnista toiseen, hyvä että jaksavat istua perseelleen työpöydän taakse kun kohta ollaan taas kälisemässä. Ja sitten hyvillä mielin kotiin työpäivän jälkeen ja seuraavana päivänä kaikki taas alusta, samat aiheet ja puheet toistuvat viikosta toiseen. Pitäisi saada äänieristetyt huoneet työpaikoille ettei tarttisi kuunnella sitä saatanan juoruilua. Tai kuonokopat kälättäjille.

    • pomo

      löytyy vain vaihtamalla työpaikkaa. Ei naisten suita saa tukittua millään, ainakaan työpaikalla. Siirry muualle tai hanki korvatulpat.

    • Marke

      kälättäviltä akoilt tukkoon, erityvät kuin tuhka tuuleen, kun aloittaa keskustelun päivän polttavista asioista, politiikast ym. Huomannet silloin, etteivät ole järjen jättiläissii.

    • Vittuuntunut

      Varmaan joka firmaan löytyy yksi kälättävä akka. Meillä ainakin löytyy yks pahanpuoleinen joka ei osaa mitään ja valittaa vaan.

      Ku ei jaksais kuunnella.

    • Työntekijä

      Se on kyllä totta, että akat on "yleensä" juuri tuollaisia. Onhan poikkeuksiakin.
      Ja se kälätys jatkuu sitten tupakalla ulkona tai jossain tupakkapaikalla.
      Yksityispuhelut tuntuvat kuuluvan palkan lisäksi, joku hoitaa miehensä firman puhelinvastaajan työt oman "työnsä" ohella.
      Ja vielä kehdataan valittaa palkasta.
      Kyllä tavallista, hiljaista miespuolista työntekijää oikein kismittää, (tähän kuuluisi sanoa se veellä alkava, mutta jätän sen sanomatta).

      Ja sääntöjä ei saisi olla mitään. Ja tuo läskijuttukin on niinkuin omalta työpaikaltani.

      • nainen

        Ja nämä käläkälä ämmät usein on niitä, joiden kahvi/ruokatauot venyy ja venyy...sit kytätään tupakoivaa kollegaa,kuinka työaikaa menee savutellessa...ja paskat,mä teen duunia tupakallakin joskus...kahvitauko jää alle sallitun-tupakka ja kahvi samantie ja töihin.Ja kälättäjät istuu taukotilassa vielä kauan...tauon jatkot sitten omassa huoneessa...


      • kyr..tynyt
        nainen kirjoitti:

        Ja nämä käläkälä ämmät usein on niitä, joiden kahvi/ruokatauot venyy ja venyy...sit kytätään tupakoivaa kollegaa,kuinka työaikaa menee savutellessa...ja paskat,mä teen duunia tupakallakin joskus...kahvitauko jää alle sallitun-tupakka ja kahvi samantie ja töihin.Ja kälättäjät istuu taukotilassa vielä kauan...tauon jatkot sitten omassa huoneessa...

        = välimatka kaffepaussilta jatkoille. Kesto 15-30 minuuttia. käläkäläkäläkäläkäääää


    • Robin

      kälättää ja puhuu paskaa selän takana, meidän firmassa on jäbä joka voi pokkana puhuu toisesta paskaa haukunnan kohteen ollessa parin metrin päässä, yleensä kuitenki niin hiljaa et toinen ei kuule, tai niin tää jäbä tuntuu kuvittelevan. Työajasta noin 60-80% kuluu juoruamiseen, joko työkavereiden kanssa tai firman laskuun soitellessa kavereille....

    • Kälä kälä

      Aikoinaan SYPin konttoreissa paskanjauhanta oli kielletty. Nuoria akanalkujahan ne olikin siellä.

      Järjestelyssä on järkeä, koska akat käyttävät työajalla tapahtuvaa keskustelua yksityisasioista sodan pohjustamiseen. Seuraavaksi ne alkaa vääristelemään kaikkea kuulemaansa ja pilaamaan työpaikan ilmapiiriä.

      Yksityisasiat kuuluvat kotiin - eivät työpaikalle.

    • Työntekijä

      Kyllähän miehetkin osaavat,mutta eivät silti pidä sitä *tanan kälätystä joka paikassa aina ja kaikkialla.

    • Nainen

      Hanki ukko yöksi tai pariksi niin pääset tosta narinasta eroon. Käläkälä ja napi napi, valitus ja vaikerrus. Kaikista löydät jotain valitettavaa ja vika on aina jossakin muussa. Katso peiliin, ehkä käytöksesi vetää moista puoleen. Hyi helvetti millainen valittava muori.

      • Piip

        Meillä on töissä narisija, jolla on uusi ukko. En ole havainnut positiivisia vaikutuksia.


      • lihanleikkaaja
        Piip kirjoitti:

        Meillä on töissä narisija, jolla on uusi ukko. En ole havainnut positiivisia vaikutuksia.

        Juu,mutta minun entisessä työpaikkassani oli käläkättäviä ukkoja , siis työtovereitani. Työaikana käläkättivät aina takaperin , koska työtoverit olivat peräkkäin. Mutta annas olla kun mentiin taukotupaan ,niin sitten nämä käläkättävät ukot pitivät visusti läppänsä kiinni. Eikö ollut kummallista?


      • lihanleikkaaja
        lihanleikkaaja kirjoitti:

        Juu,mutta minun entisessä työpaikkassani oli käläkättäviä ukkoja , siis työtovereitani. Työaikana käläkättivät aina takaperin , koska työtoverit olivat peräkkäin. Mutta annas olla kun mentiin taukotupaan ,niin sitten nämä käläkättävät ukot pitivät visusti läppänsä kiinni. Eikö ollut kummallista?

        Entäs sitten se sairasleikkaamon juoru-ukko,joka levitti perättömiä juoruja osastoittain. Minustakin hän, edes lähemmin minua tuntematta tuli oikein taukotupaan porukalle informoimaan siitä,kuinka vittumainen mies minä olin ollut. Todella törkeää toimintaa! Taidan ilmoittaa EY-tuomioistuimeen ,niin eiköhän ukko lähde juoruilemasta. Kalossin kuva takapuoleen välittömästi!


      • Kuulija
        lihanleikkaaja kirjoitti:

        Entäs sitten se sairasleikkaamon juoru-ukko,joka levitti perättömiä juoruja osastoittain. Minustakin hän, edes lähemmin minua tuntematta tuli oikein taukotupaan porukalle informoimaan siitä,kuinka vittumainen mies minä olin ollut. Todella törkeää toimintaa! Taidan ilmoittaa EY-tuomioistuimeen ,niin eiköhän ukko lähde juoruilemasta. Kalossin kuva takapuoleen välittömästi!

        Kyllä noita käläkättäjä akkoja ja ukkoja näyttää työpaikoille riittävän. Saisivat hävetä oikein perusteelliseti ja pestä suunsa shampoolla. Lisäksi saisivat liimata teipin huuliensa väliin ,ettei jonniijoutavia ja perättömiä juttuja lähtisi liikkeelle.


      • Omaan pottiin ja tahtiin
        Kuulija kirjoitti:

        Kyllä noita käläkättäjä akkoja ja ukkoja näyttää työpaikoille riittävän. Saisivat hävetä oikein perusteelliseti ja pestä suunsa shampoolla. Lisäksi saisivat liimata teipin huuliensa väliin ,ettei jonniijoutavia ja perättömiä juttuja lähtisi liikkeelle.

        Siirrytään yksilöurakointiin, niin sittenpähän kukin käläkättäköön omaan piikkiinsä niin paljon kuin lystää. Seuraavassa tilinauhassa se näkyy.


      • sairaalamaailma
        Omaan pottiin ja tahtiin kirjoitti:

        Siirrytään yksilöurakointiin, niin sittenpähän kukin käläkättäköön omaan piikkiinsä niin paljon kuin lystää. Seuraavassa tilinauhassa se näkyy.

        Alalla jossa toimin on seurantaa, mutta se ei tuota palkan nousua eikä kiitosta tekeville henkilöille, jotka saavat tulosta aikaan niin asiakkaiden kuin myös taustatyössä.
        Henkilöt, joille työpaikka on p****n puhumisen, jatkuvan kälättämisen, natinan ja valittamisen sekä muiden ja omien asioiden selvittelyn ja jakamisen tyyssija unohtamatta selvittelyn lipomiskäyttäytymistä johdon suuntaan saavat tilanteet hoidettua itsellensä suotuisiksi ja kunniaa "tehdystä"työstä.
        Monesti olen ihmetellyt miten johtotasllla työskentelevät ovat tyhmiä, joille kaikenmaailman selittelyt ja selvittelyt menevät läpi ja joidenkin "työtä vieroksujien työtoimita on hyväksyttävää muiden kustannuksella.


    • lyöty

      joku sanoo miten asiat ovat! Olen miespuolinen sairaanhoitaja ja tunnen naisten kälätyksen filosofian melko hyvin. On kauheaa kun keski-ikäiset perushoitaja-/sairaanhoitajaämmät piilovittuilevat toisilleen. Vittuilua tulee myös munulle, työyksikön ainoalle miehelle, joka on ollut työsuhteessa hieman muita vähemmän aikaa (nuoresta iästäni johtuen). Sitten sellaisen asian olen huomannut, että uskovaiset hoitajat ovat muita parempia, jo melkein pelastuksen saaneita, huumorintajuttomia ämmiä suurin osa. Useat hoitajaämmät antavat myös paremman kuvan itsestään mitä oikeastaan olisi syytäkään. Useat ovat rapajuoppoja vapaa-aikanaan. Haluan vain näin suurin piirtein seulomalla kertoa näistä kälättävistä akoista, en yleistä. Argh! Aion vaihtaa alaa. Tuolla paskalla palkalla en kauan enää "noita-akkoja" enää jaksa katsoa. Onneksi on ruutia muillekkin aloille:)

      • jooo

        hoitsut joita tiedän,viinakset on kovassa käytössä!Hetkuvat äly ämpärissä ainakun mahdollista!


      • Aikuinen mies
        jooo kirjoitti:

        hoitsut joita tiedän,viinakset on kovassa käytössä!Hetkuvat äly ämpärissä ainakun mahdollista!

        Itse jäin eläkkeelle jo 28 vuotiaana. Ei tarvitse tehdä pakosti töitä ja alistua kaiken maailman luonnevikaisten työnantajien ja tekijöiden nöyryyttäviin vaatimuksiin,vaan saan tehdä töitä, silloin,kuin itse haluan,jos haluan. Väsymys,kiire,stressi,työkavereiden vittuilu ovat tuntemattomia. SUOSITTELEN!


    • kälätys loppui

      Meillä sama juttu, kunnes yksi äijä joka on ollut kauan töissä meillä, kerran sanoi näille suoraan kahvihuoneessa, että olkaa nyt vähän aikaa hiljaa, ei teitä jaksa kukaan kuunnella. Akat ottivat nokkiinsa eivätkä käy enää kahvilla!! Ihana rauha, ja korvat lepäävät. Ei tarvi kuunnella niitä iänikuisia kakkavaippa juttuja yms.

    • näytelmälahjat

      Oikein. Meidänkin työpaikalla on teennäistä muutaman akan harjoittamaa lirkutusta jo heti huomenesta alkaen. Ja jokainen tietää ettei kellään joka päivä ole yhtä hymyä. Mutta se näytteleminen alkaa jo heti aamusta.

    • hold still

      Samasta kärsitään täälläkin. Helkkarin mulkerot vanhat ämmät! Pahinta on sellainen kihittävä nauru mitättömistä asioista ja nenästä tuleva kimittävä ääni. Ja tuota samaa päivät pitkät metrin päässä omasta työpisteestä, kun itse pitäisi tehdä keskittymistä vaativaa työtä! Kahvilla istutaan ja perse senkun leviää. Kiire on kamala, mutta tunnin putkeen kytätään jotain Iltalehden sivuja. Voi v***u.

      • SoniaVee

        Kaikista kamalinta se, kun itse on reilu viisikymppinen ja lähes kaikki muut samassa tilassa istuvat ovat 25 - 30-vuotiaita!!! Avokonttori, jossa ei sermejä kuin vain tilanjakajana! Mahdoton pälpätys ja pulputus korvissa ja n. puolen tunnin sessio joka päivä korvan juuressa, kun mietitään sopivaa ruokapaikkaa! Eikö jokaisella työntekijällä, jolle palkkaa kerran maksetaan, pitäisi olla työ- ja keskittymisrauha? Oikeus omaan, meluvapaaseen työpisteeseen, jossa ei tarvitsisi kärsiä räkänokkien melskaamisesta. Olen aivan sairastunut vajaassa kahdessa vuodessa! En tiedä, mitä tekisin. Onneksi enää vajaa 3 kk jäljellä!


      • krohina ja kiherrys

        Jos kaakattajien ääntelyjen ärsyttävyyttä laittaisin järjestykseen, pahinta on ollut kuusikymppisen röökimuijan pilkallinen limainen röhöninänauru. Tiedätte pitkään tupakoineiden kurkku-keuhkorohinat.. Seuraavaksi kammottavinta on, kun joku aikuinen akka ottaa maneerikseen, jonkun nuorisolla muodissa olevan räkätyksen. Eipä silti kyllä nuoretmatkin saavat ääntä aikaan.


    • joku346

      Joo, en jaksa myöskään. Olen itse nainen ja tykkään tehdä paljon töitä ja tykkään tehdä ne hyvin. Meidän firmaan oli pitkä ja vaativa rekrytointi ja ajattelin, että saan mukavia ja järkeviä työkavereita. Mutta kuinka ollakaan... Kaikkialla on kolme-neljäkymppisiä kälättäviä ämmiä joukoittain jotka valittaa etteivät koskaan saa ylennyksiä, etteivät koskaan pääse elämässä eteenpäin jne. Miksiköhän? Sitten ne puhuvat paskaa muista, jotka keskittyvät hommiinsa. Ja tietysti ollaan avokonttorissa. Olen 25 ja v*tuttaa jo nyt, kun ajattelen että olisin täällä töissä koko ikäni... Näillä naisilla on yleensä lapsia ja joku säälittävä aviomies jota ne pitävät tossun alla. En jaksa enää näitä toimistohommia ja sitä ilmapiiriä, joka joka ikisessä työpaikassa vallitsee. Eh, no ehkä itsessäni on jotakin vikaa. Haluaisin vaan tehdä töitä ammattilaisten kanssa. Pitänee siirtyä joihinkin tutkimustöihin, miesvaltaiselle alalle mieluiten...

    • Nainen itsekkin

      Kahvi ja ruoka tauot pitäisi olla virkistäviä ja rentouttavia, mutta ei todellakaan kun osa porukasta hölöttää koko ajan ja ihme kimittävällä äänellä.

      On pakko joskus syödä pukuhuoneessa kun ei jaksa kuunnella sitä älämölöä.

    • mikä ihana rauha

      Meidän työyhteisössä oli ennen hirveä kakofonia aina päällä. Pari vanhempaa maanista pomoämmää villitsi nuoria räkänokkia ja vanhaa miestä. Juoksivat tupakalla ja palasivat taas toimiston huutamaan älyvapaata paskaa. Normaali puheääni ei tilassa kuulunut, kun oli niiiiin "hauskaa". Vanhat akat kehuivat toisiaan ja nuoremmat komppasivat. Useimmiten akat haukkuivat kerhoonsa kuulumattomia selän takana ja sitten piilovittuilivat kasvokkain. Aikuiset ihmiset rellestivät töissä kuin teinipissislauma. Se oli hyvin raskasta aikaa muille. Sittemmin juoruämmien kaakatus on vaimentunut huomattavasti.

      • s.air

        Miten saitte rauhan?


      • jes!
        s.air kirjoitti:

        Miten saitte rauhan?

        Ikävät lieveilmiöt työpaikalla vähenevät ainoastaan siten, että niitä harjoittavien joukko harvenee. Meillä vanhimmat raakkujat ovat eläköityneet ja nuoremmat lähteneet omiin suuntiinsa. Tilalle on tullut työkeskeisempää väkeä.


    • Hoh hoijaa

      En jaksanut lukea kaikkia kommentteja mutta ne jotka luin niin kuulostaa niin tutulle. Meillä naisvaltainen työyhteisö myös. Suurin osa tekee työnsä hyvin ja ahkerasti mutta muutama nainen ja mies taukoilevat kyllä järkyttävän suuren osan työpäivästä.

      Puolen tunnin lounas on pikemminkin 50 min, normikahvitauot päälle ja tunnin välein tupakalle. Aamulla menee tunti muiden kuin työasioiden jauhamiseen yksityispuhelut päälle.

      Pomo on joko niin lepsu tai sinisilmäinen tai sitten vaan tätä lusmujoukkoa suosiva ettei puutu asiaan millään tavalla. Kaiken lisäksi parhaat ja vaativimmat työt on annettu tälle lusmuporukalle. Tämä lusmuporukan puheet on toista kuin teot. Palavereissa kyllä esitetään osaavaa ja ollaan aktiivisia mutta kun itse työnteon aika koittaa niin vaikeimmat hommat jätetään muiden hoidettavaksi.
      Naurun räkätys raikaa taustalla pitkin päivää samalla kun osa muista on puhelimessa palvelemassa asiakkaita.

      Voi olla että pomolle on tästä joku maininnutkin mutta ei kaiketi osaa yhdistää tekijöitä oikeisiin kohteisiin sillä eräälle tämän ahkeran työporukan jäsenelle on huomautettu siitä kun on julkisten liikennevälineiden kommellusten takia myöhästynyt muutaman minuutin töistä mutta lusmuporukka saa vaan lisää vastuuta. Puhuahan ne kyllä osaa ja esittää asiansa itseään suosivalla tavalla. Työmoraali on kyllä täysi nolla. Naurattaa vaan tää touhu että voiko olla totta.

    • Tallkullavääg

      Juoruilevat miehet! Också på svenska.

    • naisvaltaiset työpai

      Kunpa akat vain kälättäisivät, eikä muuta.

      Mutta kun ne vieläpä v*ttuilevat toinen toisilleen ja juoruilevat sekä juonittelevat työelämässä.

      Ei kukaan ole niin julma naiselle, kuin toinen nainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2255
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      68
      1897
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1705
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1631
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1594
    6. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      145
      1563
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1504
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1208
    Aihe