pekkaset ja sairasloma

sairas mr:x

Kuvitellaanpa tilanne firma laitetetaan viikoksi kiinni pekkasvapaiden takia. Minä menen tiistaina leikkaukseen ja saan sairaslomaa siitä eteenpäin miten käy minun pekkasvapaiden.

10

18075

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liitossa

1. Sovelletaanko Sinuun TES´siä, jossa on sovittu ns.Pekkaspäivistä?
      2. Pekkaspäiviä EI tienata, eikä menetetä!!!
      3. Sairasloma ei vaikuta mitenkään työajanlyhennykseesi. EI mitenkään!!!

Loput kertoo mielellään liittosi edustaja / luottamusmies.

Kuulut toki liittoon?

• sairas mr:x

joo tänks .liitossa ollaan.

• sairas mr:x

"3. Sairasloma ei vaikuta mitenkään työajanlyhennykseesi. EI mitenkään!!!"

joo ei vaikuta:

Vapaan antaminen
        8§:nkohtaan Vapaan antaminen lisätään uusi teksti:
        6.Jos työajanlyhennysvapaan pitämisestä on sovittu työnteki-
        jän kanssa,katsotaan vapaa pidetyksi,vaikka työntekijä olisi sai-
        raana.Jos työajanlyhennysvapaa perustuu työnantajan ilmoituk-
        seen,tulee noudattaa kahden viikon ilmoitusaikaa, jotta ilmoituk-
        sen jälkeen ilmenneestä sairaudesta huolimatta työajanlyhennys-
        vapaa katsotaan pidetyksi

siis kannattaa sairastua ennen ilmoitusta.heh

• p.ekkanen
        sairas mr:x kirjoitti:

joo tänks .liitossa ollaan.

Entäs, kun työajanlyhennyspäiviä kertyy yksi jokaista tehtyä 17 työpäivää kohti, miten menee jos ollaan sairauslomalla tämän tästä, lasketaanko nekin "tehdyiksi työpäiviksi" ja pekkaset lisääntyy ?

• Anonyymi

Moi olin kesällä sekä leikkauksessa sairuslomaa kertyi 3kk kertyykö siltä ajalta pekkaspäiviä? Teen leipurin hommia.

• Olen menossa harmaakaihileikkaukseen joulukuun 5. 1011, teen tehtaassa ruumiilista työtä ja tiedän, että leikkauksesta tulee kuukauden sairausloma.
      Meillä on myös tuotantoseisakki koko joulukuun. Seisakin aikana pidetään talviloma ja pekkaset päälle. Tiedän, että vuosiloma siirtyy, jos sairaslomaa yli 7 vrk vuosiloman aikana, mutta miten pekkasille käy?
      Riittääkö, että ilmoitan etukäteen työnantajalle leikkauksesta, jolloin pekkaseni säästyy, eivätkä "pala" ja mene päällekkäin sairausloman kanssa?

• epätietooinen

Saako sairaslomapäivistä pekkasia? Itse olin sairaslomalla 35 päivää joten tuileeko niistä 2 pekkaspäivää.

• suomipoika ajattelee

Juuri näin - ei ihme että teollisuus ja sen mukana työpaikat siirtyvät muualle. Itse ajoittaisin leikkaukseni juuri noille pekkasille vaan, ettei tarttisi olla pois työstä vaan .......

• LM

Työnantajan maksamalta sairausajalta kertyy pekkaset..

• Anonyymi

Niiltä päiviltä joilta työnantaja maksaa, kertyy pekkasia. Lomautukselta kertyy myös lomapäiviä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      75
      1453
    2. En tiedä..

Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1207
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1146
    5. Paras olisi vain unohtaa

Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1004
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      80
      801
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      752
    8. Voisitko laittaa

Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      745
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe