pekkaset ja sairasloma

sairas mr:x

Kuvitellaanpa tilanne firma laitetetaan viikoksi kiinni pekkasvapaiden takia. Minä menen tiistaina leikkaukseen ja saan sairaslomaa siitä eteenpäin miten käy minun pekkasvapaiden.

10

18688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liitossa

      1. Sovelletaanko Sinuun TES´siä, jossa on sovittu ns.Pekkaspäivistä?
      2. Pekkaspäiviä EI tienata, eikä menetetä!!!
      3. Sairasloma ei vaikuta mitenkään työajanlyhennykseesi. EI mitenkään!!!

      Loput kertoo mielellään liittosi edustaja / luottamusmies.

      Kuulut toki liittoon?

      • sairas mr:x

        joo tänks .liitossa ollaan.


      • sairas mr:x

        "3. Sairasloma ei vaikuta mitenkään työajanlyhennykseesi. EI mitenkään!!!"

        joo ei vaikuta:

        Vapaan antaminen
        8§:nkohtaan Vapaan antaminen lisätään uusi teksti:
        6.Jos työajanlyhennysvapaan pitämisestä on sovittu työnteki-
        jän kanssa,katsotaan vapaa pidetyksi,vaikka työntekijä olisi sai-
        raana.Jos työajanlyhennysvapaa perustuu työnantajan ilmoituk-
        seen,tulee noudattaa kahden viikon ilmoitusaikaa, jotta ilmoituk-
        sen jälkeen ilmenneestä sairaudesta huolimatta työajanlyhennys-
        vapaa katsotaan pidetyksi

        siis kannattaa sairastua ennen ilmoitusta.heh


      • p.ekkanen
        sairas mr:x kirjoitti:

        joo tänks .liitossa ollaan.

        Entäs, kun työajanlyhennyspäiviä kertyy yksi jokaista tehtyä 17 työpäivää kohti, miten menee jos ollaan sairauslomalla tämän tästä, lasketaanko nekin "tehdyiksi työpäiviksi" ja pekkaset lisääntyy ?


      • Anonyymi

        Moi olin kesällä sekä leikkauksessa sairuslomaa kertyi 3kk kertyykö siltä ajalta pekkaspäiviä? Teen leipurin hommia.


    • Olen menossa harmaakaihileikkaukseen joulukuun 5. 1011, teen tehtaassa ruumiilista työtä ja tiedän, että leikkauksesta tulee kuukauden sairausloma.
      Meillä on myös tuotantoseisakki koko joulukuun. Seisakin aikana pidetään talviloma ja pekkaset päälle. Tiedän, että vuosiloma siirtyy, jos sairaslomaa yli 7 vrk vuosiloman aikana, mutta miten pekkasille käy?
      Riittääkö, että ilmoitan etukäteen työnantajalle leikkauksesta, jolloin pekkaseni säästyy, eivätkä "pala" ja mene päällekkäin sairausloman kanssa?

      • epätietooinen

        Saako sairaslomapäivistä pekkasia? Itse olin sairaslomalla 35 päivää joten tuileeko niistä 2 pekkaspäivää.


      • suomipoika ajattelee

        Juuri näin - ei ihme että teollisuus ja sen mukana työpaikat siirtyvät muualle. Itse ajoittaisin leikkaukseni juuri noille pekkasille vaan, ettei tarttisi olla pois työstä vaan .......


    • LM

      Työnantajan maksamalta sairausajalta kertyy pekkaset..

    • Anonyymi

      Niiltä päiviltä joilta työnantaja maksaa, kertyy pekkasia. Lomautukselta kertyy myös lomapäiviä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      234
      16730
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      26
      2133
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      190
      1712
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe