pekkaset ja sairasloma

sairas mr:x

Kuvitellaanpa tilanne firma laitetetaan viikoksi kiinni pekkasvapaiden takia. Minä menen tiistaina leikkaukseen ja saan sairaslomaa siitä eteenpäin miten käy minun pekkasvapaiden.

10

22304

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liitossa

1. Sovelletaanko Sinuun TES´siä, jossa on sovittu ns.Pekkaspäivistä?
      2. Pekkaspäiviä EI tienata, eikä menetetä!!!
      3. Sairasloma ei vaikuta mitenkään työajanlyhennykseesi. EI mitenkään!!!

Loput kertoo mielellään liittosi edustaja / luottamusmies.

Kuulut toki liittoon?

• sairas mr:x

joo tänks .liitossa ollaan.

• sairas mr:x

"3. Sairasloma ei vaikuta mitenkään työajanlyhennykseesi. EI mitenkään!!!"

joo ei vaikuta:

Vapaan antaminen
        8§:nkohtaan Vapaan antaminen lisätään uusi teksti:
        6.Jos työajanlyhennysvapaan pitämisestä on sovittu työnteki-
        jän kanssa,katsotaan vapaa pidetyksi,vaikka työntekijä olisi sai-
        raana.Jos työajanlyhennysvapaa perustuu työnantajan ilmoituk-
        seen,tulee noudattaa kahden viikon ilmoitusaikaa, jotta ilmoituk-
        sen jälkeen ilmenneestä sairaudesta huolimatta työajanlyhennys-
        vapaa katsotaan pidetyksi

siis kannattaa sairastua ennen ilmoitusta.heh

• p.ekkanen
        sairas mr:x kirjoitti:

joo tänks .liitossa ollaan.

Entäs, kun työajanlyhennyspäiviä kertyy yksi jokaista tehtyä 17 työpäivää kohti, miten menee jos ollaan sairauslomalla tämän tästä, lasketaanko nekin "tehdyiksi työpäiviksi" ja pekkaset lisääntyy ?

• Anonyymi

Moi olin kesällä sekä leikkauksessa sairuslomaa kertyi 3kk kertyykö siltä ajalta pekkaspäiviä? Teen leipurin hommia.

• Olen menossa harmaakaihileikkaukseen joulukuun 5. 1011, teen tehtaassa ruumiilista työtä ja tiedän, että leikkauksesta tulee kuukauden sairausloma.
      Meillä on myös tuotantoseisakki koko joulukuun. Seisakin aikana pidetään talviloma ja pekkaset päälle. Tiedän, että vuosiloma siirtyy, jos sairaslomaa yli 7 vrk vuosiloman aikana, mutta miten pekkasille käy?
      Riittääkö, että ilmoitan etukäteen työnantajalle leikkauksesta, jolloin pekkaseni säästyy, eivätkä "pala" ja mene päällekkäin sairausloman kanssa?

• epätietooinen

Saako sairaslomapäivistä pekkasia? Itse olin sairaslomalla 35 päivää joten tuileeko niistä 2 pekkaspäivää.

• suomipoika ajattelee

Juuri näin - ei ihme että teollisuus ja sen mukana työpaikat siirtyvät muualle. Itse ajoittaisin leikkaukseni juuri noille pekkasille vaan, ettei tarttisi olla pois työstä vaan .......

• LM

Työnantajan maksamalta sairausajalta kertyy pekkaset..

• Anonyymi

Niiltä päiviltä joilta työnantaja maksaa, kertyy pekkasia. Lomautukselta kertyy myös lomapäiviä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2358
    2. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      180
      2010
    3. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      45
      1985
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      30
      1698
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1620
    6. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      157
      1335
    7. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      188
      1289
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      25
      1176
    9. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      80
      991
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      982
    Aihe