Apua domain asioissa

hvh

Olen tehnyt kotisivut, joiden kautta pystyy tilaamaan tekemiäni mollamaijoja (ei kuitenkaan nettikauppa). Olen tehnyt sivut Webs:n kautta (ilmainen kotisivupalvelin). Kotisivuni osoite on http://rakkaatmollamaijat.webs.com ja olen ajatellu domainin hankkimista fi tai com loppuista, mutta en tiedä mistä sellainen olisi hyvä hankkia? Webs:n kautta se onnistuu, mutta en tiedä kannattako se jos joskus vaihdan palvelinta niin mahdanko saada domainin mukaani? Mutta jos hankin sen muualta niin miten se muuttuu Webs:ssä? Ja jos otan domainin ja joku hakee sivuja vanhalla osoitteella niin linkittyykö se automaattisesti uuteen osoitteeseen?

Olen saanut infoa, että Web:llä tehdyt kotisivut on ilmeisesti lähes mahdotonta saada näkyviin hakukoneissa eli jos haluaisin, että sivuni löytyisi googlella, minun täytyisi tehdä sivu täysin uusiksi jollakin muulla palvelimella tai jotain (en ole ihan varma)? Jos teen näin niin ja hankin domainin niin onnistuuko vanhan sivun ja osoitteen linkitys uusiin?

Kiitos jo etukäteen mahdollisista vastauksista!

4

191

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tota....

      "en tiedä kannattako se jos joskus vaihdan palvelinta niin mahdanko saada domainin mukaani? "

      Domain on aina sinun nimelläsi joten voit siirtää sen minne haluat.

      "jos otan domainin ja joku hakee sivuja vanhalla osoitteella niin linkittyykö se automaattisesti uuteen osoitteeseen?"

      Ei linkity automaattisesti. Tämänkin saa onnistumaan näkymättömästi jos käytössä on php ja luulen sen onnistuvan myös asp:llä. Perus html:llä muistaakseni myös onnistunee.

      • "Web:llä tehdyt kotisivut on ilmeisesti lähes mahdotonta saada näkyviin hakukoneissa eli jos haluaisin, että sivuni löytyisi googlella, minun täytyisi tehdä sivu täysin uusiksi jollakin muulla palvelimella"

        Miksi täytyisi jo tehtyä tehdä uudestaan? Kyse on vain hakukone optimoinnista, jonka voi tehdä mille sivulle tahansa.(flashista en tiedä kuinka google löytää sen) Ongelmana on lähinnä osaaminen, ja kuinka se tehdään.
        Vaihtoehdot on opiskelu tai maksaminen mille tahansa yritykselle joka homman osaa. Ihan sama kuka on sivut toteuttanut, siihen täytyy vain lisätä tarvittavaa tietoa:)

        fi tai com tunnuksia saa lähes kaikilta sivutilan tarjoajilta. Fi tunnus maksaa aika usein jotain 45€ per 3 vuotta jos nyt oikein muistan.com in hintaa ei nyt muista.

        www.rakkaatmollamaijat.fi tuollainen osoite olisi varmasti paljon järkevämpi, siis senkin takia vaihtaisin palvelun tarjoajaa. Sivutha olet ilmeisesti saanut itsellesi esimerkiksi pakattuna tiedostona tai muulla tavoin. Perjaatteessa se siirretään vain toiselle palvelimelle ftp avulla ja voila.


      • hvh
        sfinski80 kirjoitti:

        "Web:llä tehdyt kotisivut on ilmeisesti lähes mahdotonta saada näkyviin hakukoneissa eli jos haluaisin, että sivuni löytyisi googlella, minun täytyisi tehdä sivu täysin uusiksi jollakin muulla palvelimella"

        Miksi täytyisi jo tehtyä tehdä uudestaan? Kyse on vain hakukone optimoinnista, jonka voi tehdä mille sivulle tahansa.(flashista en tiedä kuinka google löytää sen) Ongelmana on lähinnä osaaminen, ja kuinka se tehdään.
        Vaihtoehdot on opiskelu tai maksaminen mille tahansa yritykselle joka homman osaa. Ihan sama kuka on sivut toteuttanut, siihen täytyy vain lisätä tarvittavaa tietoa:)

        fi tai com tunnuksia saa lähes kaikilta sivutilan tarjoajilta. Fi tunnus maksaa aika usein jotain 45€ per 3 vuotta jos nyt oikein muistan.com in hintaa ei nyt muista.

        www.rakkaatmollamaijat.fi tuollainen osoite olisi varmasti paljon järkevämpi, siis senkin takia vaihtaisin palvelun tarjoajaa. Sivutha olet ilmeisesti saanut itsellesi esimerkiksi pakattuna tiedostona tai muulla tavoin. Perjaatteessa se siirretään vain toiselle palvelimelle ftp avulla ja voila.

        Kiitos vastauksistanne! :)


    • Nussi Pussi

      Sivusi ovat ihan surkeat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe