Apua domain asioissa

hvh

Olen tehnyt kotisivut, joiden kautta pystyy tilaamaan tekemiäni mollamaijoja (ei kuitenkaan nettikauppa). Olen tehnyt sivut Webs:n kautta (ilmainen kotisivupalvelin). Kotisivuni osoite on http://rakkaatmollamaijat.webs.com ja olen ajatellu domainin hankkimista fi tai com loppuista, mutta en tiedä mistä sellainen olisi hyvä hankkia? Webs:n kautta se onnistuu, mutta en tiedä kannattako se jos joskus vaihdan palvelinta niin mahdanko saada domainin mukaani? Mutta jos hankin sen muualta niin miten se muuttuu Webs:ssä? Ja jos otan domainin ja joku hakee sivuja vanhalla osoitteella niin linkittyykö se automaattisesti uuteen osoitteeseen?

Olen saanut infoa, että Web:llä tehdyt kotisivut on ilmeisesti lähes mahdotonta saada näkyviin hakukoneissa eli jos haluaisin, että sivuni löytyisi googlella, minun täytyisi tehdä sivu täysin uusiksi jollakin muulla palvelimella tai jotain (en ole ihan varma)? Jos teen näin niin ja hankin domainin niin onnistuuko vanhan sivun ja osoitteen linkitys uusiin?

Kiitos jo etukäteen mahdollisista vastauksista!

4

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tota....

"en tiedä kannattako se jos joskus vaihdan palvelinta niin mahdanko saada domainin mukaani? "

Domain on aina sinun nimelläsi joten voit siirtää sen minne haluat.

"jos otan domainin ja joku hakee sivuja vanhalla osoitteella niin linkittyykö se automaattisesti uuteen osoitteeseen?"

Ei linkity automaattisesti. Tämänkin saa onnistumaan näkymättömästi jos käytössä on php ja luulen sen onnistuvan myös asp:llä. Perus html:llä muistaakseni myös onnistunee.

• "Web:llä tehdyt kotisivut on ilmeisesti lähes mahdotonta saada näkyviin hakukoneissa eli jos haluaisin, että sivuni löytyisi googlella, minun täytyisi tehdä sivu täysin uusiksi jollakin muulla palvelimella"

Miksi täytyisi jo tehtyä tehdä uudestaan? Kyse on vain hakukone optimoinnista, jonka voi tehdä mille sivulle tahansa.(flashista en tiedä kuinka google löytää sen) Ongelmana on lähinnä osaaminen, ja kuinka se tehdään.
        Vaihtoehdot on opiskelu tai maksaminen mille tahansa yritykselle joka homman osaa. Ihan sama kuka on sivut toteuttanut, siihen täytyy vain lisätä tarvittavaa tietoa:)

fi tai com tunnuksia saa lähes kaikilta sivutilan tarjoajilta. Fi tunnus maksaa aika usein jotain 45€ per 3 vuotta jos nyt oikein muistan.com in hintaa ei nyt muista.

www.rakkaatmollamaijat.fi tuollainen osoite olisi varmasti paljon järkevämpi, siis senkin takia vaihtaisin palvelun tarjoajaa. Sivutha olet ilmeisesti saanut itsellesi esimerkiksi pakattuna tiedostona tai muulla tavoin. Perjaatteessa se siirretään vain toiselle palvelimelle ftp avulla ja voila.

• hvh
        sfinski80 kirjoitti:

"Web:llä tehdyt kotisivut on ilmeisesti lähes mahdotonta saada näkyviin hakukoneissa eli jos haluaisin, että sivuni löytyisi googlella, minun täytyisi tehdä sivu täysin uusiksi jollakin muulla palvelimella"

Miksi täytyisi jo tehtyä tehdä uudestaan? Kyse on vain hakukone optimoinnista, jonka voi tehdä mille sivulle tahansa.(flashista en tiedä kuinka google löytää sen) Ongelmana on lähinnä osaaminen, ja kuinka se tehdään.
        Vaihtoehdot on opiskelu tai maksaminen mille tahansa yritykselle joka homman osaa. Ihan sama kuka on sivut toteuttanut, siihen täytyy vain lisätä tarvittavaa tietoa:)

fi tai com tunnuksia saa lähes kaikilta sivutilan tarjoajilta. Fi tunnus maksaa aika usein jotain 45€ per 3 vuotta jos nyt oikein muistan.com in hintaa ei nyt muista.

www.rakkaatmollamaijat.fi tuollainen osoite olisi varmasti paljon järkevämpi, siis senkin takia vaihtaisin palvelun tarjoajaa. Sivutha olet ilmeisesti saanut itsellesi esimerkiksi pakattuna tiedostona tai muulla tavoin. Perjaatteessa se siirretään vain toiselle palvelimelle ftp avulla ja voila.

Kiitos vastauksistanne! :)

• Nussi Pussi

Sivusi ovat ihan surkeat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      20
      18844
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      69
      5805
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      5377
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      41
      5271
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      38
      5114
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      83
      5020
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      4533
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      43
      4207
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3515
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      49
      3185
    Aihe