Miten hyvittäisit pettämisen? Ja miten toimia tässä tilanteessa?

-Ihmettelijä

Mieheni petti minua useampaan otteeseen ja jäi kiinni. Suutuin tilanteesta ja nalkutin hänelle asiasta.
Hän ei koskaan pyytänyt kunnolla anteeksi. Halusin hänen myös kertovan koko totuuden asiasta, jotta pääsisin yli. Hän raivostui minulle, koska kaivelin kipeitä asioita. Pettämistä jatkui ainakin puoli vuotta. Kun suutuin asiasta hänen jäädessä kiinni, löysi hän jälleen tiensä muiden naisten syliin. Syynä se, että luuli, ettei näkisi minua enää...
Siis milnkälaisin sanoin ja teoin te miehet osoitatte katumustanne petettyä kumppania kohtaan? Minun mies väittää rakastavansa minua. Hän ei halua miettiä mennyttä petturuuttaan ja suuttuu, jos yritän selittää kuinka tärkeätä rehellisyys on. Onhan hän pettänyt luottamukseni niin isolla tavalla. Hän on myös ottanut etäisyyttä minuun ja alkanut miettimään että nalkutan hänelle varmaan vielä 10 vuodenkin päästä tästä samasta asiasta. Itse olen selittänyt hänelle ettei kipeistä asioista pääse yli ennen, kuin ne selvitetään perin pohjin ja kun se selvitystyö on tehty voi elämää jatkaa paremmalla mielellä eteenpäin. Hän ei ymmärrä sitäkään, kun sanon kuinka se sattuu että hän väittää rakastavansa, mutta on ottanut etäisyyttä eikä ota minuun millään tavalla yhteyttä moneen päivään. Olen kertonut hänelle, että en luota häneen ja tuntuu että hänellä saattaisi olla joku muu nainen kierrossa. Siitäkös hän suuttuu myös... Tunne tuosta toisesta naisesta johtuu siitä että hän erään keskustelumme jälkeen sanoi eräästä toisesta naisesta ettei sitä tiedä mitä tulevaisuus tuo heidän välilleen. Ja tuo kyseinen nainen on hänen joku yhden illan säätö ja oleilee tällä hetkellä ulkomailla.

Pitäisikö miehen hyvittää pettäminen rehellisyydellä vai jotenkin muuten? Ja miten te toimisitte tässä tilanteessa?

37

2572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monte34

      ja tarjoamalla parasta mahdollista seksiä mitä törröttimelläni kykenen

      • -Ihmettelijä

        Miten osoittaisit rakastavasi enemmän? Millä sanoin ja teoin?


      • monte34
        -Ihmettelijä kirjoitti:

        Miten osoittaisit rakastavasi enemmän? Millä sanoin ja teoin?

        tarjoamalla hyvää seksiä sanat on arvottomia rakastaessa


      • Anonyymi

        tyhmä


    • synttäri/joululahjoja.

      • monte34

        älä koskaan osta mitään naiselle jos ei ole sen naisen merkkipäivä


      • monte34 kirjoitti:

        älä koskaan osta mitään naiselle jos ei ole sen naisen merkkipäivä

        jotakin - kulissit on kondiksessa ja epäilykselle ei jää sijaa.


      • että noi kamat maksais vaikka 100 euroo niin onko pettäminen satasella maksettava ja kuitettava asia?


    • armotonta menoa

      vauva-aineksia lisälastillisen.

    • Jazuli

      karkkipussin kumppanille ja jatkaisin pettämistä ..heh..miten pettämisen nyt ylipäänsä pystyy hyvittämään...???..ei mitenkään..piste..=o)

      • hyvittämislogiikkaa yleensäkään. Mikäs olis sopiva murhan hyvittämisen muoto? Entäs raiskauksen?


      • -Ihmettelijä
        ttuplai kirjoitti:

        hyvittämislogiikkaa yleensäkään. Mikäs olis sopiva murhan hyvittämisen muoto? Entäs raiskauksen?

        Pettäminen on paha teko joka suistaa useat suhteet kriisitilaan. Se osoittaa kumppanille, että jokin suhteessa on pielessä. Se saa usein petetyn osapuolen miettimään ettei toinen rakasta tarpeeksi.
        Mielestäni pettäjän tulisi hyvittää tekonsa joko sillä, että antaa toisen mennä menojaan eikä pidä kiinni kertomalla rakastavansa ja toimivansa muutoin kylmästi. Tai sitten pettäjän tulisi hyvittää tekonsa osoittamalla syvää katumusta ja osoittaa että petetty on todellakin se tärkeä ihminen hänen elämässään jota rakastaa ja jonka kanssa hän haluaa jatkaa. Petetty on usein epäileväinen petoksen jälkeen. Pettäjä on mielestäni vastuussa suhteen kriisistä, joten hänen tulisi koittaa hyvittää se pyrkimällä palauttamaan toisen luottamus ja rakkaus rakastavin sanoin ja pienin teoin.

        Kyselen asiasta miehen logiikka palstalla, koska haluan perspektiiviä mieheni toimiin... Oletteko suurin osa tosiaan sitä mieltä ettei asiaa tarvitse hyvittää/selvitellä sen enempää kuin ehkä vähän paremmalla seksillä tai jollain materialla?


      • Jazuli
        ttuplai kirjoitti:

        hyvittämislogiikkaa yleensäkään. Mikäs olis sopiva murhan hyvittämisen muoto? Entäs raiskauksen?

        ihmiset laatii hyvitysmuotoja..ja niistä kohtuulliset menetelmät miten ja missä ajassa tms. hyvitetään joku teko...ei niitä asioita kuten murhakaan, niin ikinä millään hyvitetä...se on kaikki näennäistä hyvittämistä mitä siitä seuraa..mutta tehty mikä tehty..sen kanssa täytyy kyetä elämään...=o)

        ..hmm ja jotta yhteiskunta jollain tavoin osottaisi olevansa tyytymätön kohteen x toilailuun..yhteiskunnan on siitä jollain tavoin rangaistava..tms..jotta tulis selväksi et noin ei tässä yhteiskunnassa hyväksyntää saa..yymm..siihin se perustuu..

        mut juu pettäminenki on pettämine..ei sitä tekoa millään hyvitetä..ainoo konsti on olla pettämättä..ei ole mitään hyvitettävääkään silloin..=o7

        melko helppoo kun sen oivaltaa..


      • -Ihmettelijä kirjoitti:

        Pettäminen on paha teko joka suistaa useat suhteet kriisitilaan. Se osoittaa kumppanille, että jokin suhteessa on pielessä. Se saa usein petetyn osapuolen miettimään ettei toinen rakasta tarpeeksi.
        Mielestäni pettäjän tulisi hyvittää tekonsa joko sillä, että antaa toisen mennä menojaan eikä pidä kiinni kertomalla rakastavansa ja toimivansa muutoin kylmästi. Tai sitten pettäjän tulisi hyvittää tekonsa osoittamalla syvää katumusta ja osoittaa että petetty on todellakin se tärkeä ihminen hänen elämässään jota rakastaa ja jonka kanssa hän haluaa jatkaa. Petetty on usein epäileväinen petoksen jälkeen. Pettäjä on mielestäni vastuussa suhteen kriisistä, joten hänen tulisi koittaa hyvittää se pyrkimällä palauttamaan toisen luottamus ja rakkaus rakastavin sanoin ja pienin teoin.

        Kyselen asiasta miehen logiikka palstalla, koska haluan perspektiiviä mieheni toimiin... Oletteko suurin osa tosiaan sitä mieltä ettei asiaa tarvitse hyvittää/selvitellä sen enempää kuin ehkä vähän paremmalla seksillä tai jollain materialla?

        et asiaa ei voi hyvittää. Toinen voi antaa anteeksi - tai olla antamatta. Katumusta ei voi esittää - voi vain katua. On tasan vastapuolen itsensä päätettävä katuuko toinen vai ei. Kysymys siis ei ole pelistä missä lasketaan ja - pisteitä ja kahtotaan mihin mennään.


      • Jazuli kirjoitti:

        ihmiset laatii hyvitysmuotoja..ja niistä kohtuulliset menetelmät miten ja missä ajassa tms. hyvitetään joku teko...ei niitä asioita kuten murhakaan, niin ikinä millään hyvitetä...se on kaikki näennäistä hyvittämistä mitä siitä seuraa..mutta tehty mikä tehty..sen kanssa täytyy kyetä elämään...=o)

        ..hmm ja jotta yhteiskunta jollain tavoin osottaisi olevansa tyytymätön kohteen x toilailuun..yhteiskunnan on siitä jollain tavoin rangaistava..tms..jotta tulis selväksi et noin ei tässä yhteiskunnassa hyväksyntää saa..yymm..siihin se perustuu..

        mut juu pettäminenki on pettämine..ei sitä tekoa millään hyvitetä..ainoo konsti on olla pettämättä..ei ole mitään hyvitettävääkään silloin..=o7

        melko helppoo kun sen oivaltaa..

        hyvittämisestä - vaan syyllisen rankaisemisesta. Eli samaa mieltä.

        Hyvitys on koston kauniimpi muoto.


      • ...........
        ttuplai kirjoitti:

        hyvittämisestä - vaan syyllisen rankaisemisesta. Eli samaa mieltä.

        Hyvitys on koston kauniimpi muoto.

        Eihän hyvitys ole kostoa tai rankaisua. Se luo toiselle uskoa rikottuun suhteeseen jos toinen todella katuu ja hyvittää tekoaan rakastavin sanoin ja teoin. Pitäisikö mielestäsi jatkaa ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan? Silloinhan pettäminen olisi hyväksyttävää...


      • ........... kirjoitti:

        Eihän hyvitys ole kostoa tai rankaisua. Se luo toiselle uskoa rikottuun suhteeseen jos toinen todella katuu ja hyvittää tekoaan rakastavin sanoin ja teoin. Pitäisikö mielestäsi jatkaa ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan? Silloinhan pettäminen olisi hyväksyttävää...

        Murhaaja saa rangaisuksen - jos saa. Uhrin omaisten täytyy jatkaa elämää. Pettämisestä ei ole muuta rankaisua kuin tekijän oma vitutus ja suhteen menetys - tai voihan sen vaikka tappaa, mut sillä on taasen seuraamuksia.

        Ei anteeksi antaminen ole synonyymi hyväksymiselle.


      • Jazuli
        ttuplai kirjoitti:

        hyvittämisestä - vaan syyllisen rankaisemisesta. Eli samaa mieltä.

        Hyvitys on koston kauniimpi muoto.

        samaa mieltä..=o)


      • Anonyymi
        ttuplai kirjoitti:

        et asiaa ei voi hyvittää. Toinen voi antaa anteeksi - tai olla antamatta. Katumusta ei voi esittää - voi vain katua. On tasan vastapuolen itsensä päätettävä katuuko toinen vai ei. Kysymys siis ei ole pelistä missä lasketaan ja - pisteitä ja kahtotaan mihin mennään.

        "kahtotaan"
        olipa Pohjois-Pohjanmaan murretta, yök!


    • Oopust

      En tiedä, en ole koskaan miettinyt sitä.

      Nykyään ei tarvitse miettiä sitä ja ne kerrat, kun olen pettänyt, on se tehty loukkaustarkoituksessa eikä siis ole silloinkaan tarvinnut miettiä hyvittämistä, jos se sitten ei ollut hyvitys itselle...

    • Fr.Fionatar

      Pettäminen on peruuttamaton tapahtuma, joko sen kanssa pitää elää tai ei. Ei ole muuta vaihtoehtoa mutta "naputus" on väärin jos ei kestä tapahtunutta, on parempi lopettaa suhde.
      Itse en hyväksy pettämistä koska jotakin on mennyt , mutta on pariskuntia jotka ovat päässeet senkin yli ja jatkavat entistä vahvempina.


      Olen ajatellut tuota henkistä yhteyttä entä jos kumppanille tulee henkinen yhteys vastakkaiseen sukupuoleen , jolle kerrotaan asioita ja uskoudutaan. Eli ei "lihallista" pettämistä vaan henkistä, ja siten toinen loittonee, se voikin olla vakavampaa kuin joku yhden illan juttu.
      Ja kuitenkaan ei ole tapahtunut sitä kuuluisaa aviorikosta.

      • -Ihmettelijä

        Eiko ole ihan luonnollista suuttua pettämisestä. En ole muutoin naputtavaa sorttia, mutta jos minua kohtaan käyttäydytään noin törkeästi koen että minulla on oikeus tietää se totuus. Sitten, kun asia on selvitetty, on sen aika unohtua. Jos ei pysty unohtamaan, lienee parempi lopettaa suhde.


    • kirpela

      Auttamalla kamat kämpästä ulos nopeammin kun uskookaan.

    • kivekseni purkissa.

    • dayum

      jotta miksi mahdat vielä sinnitellä ja katsella miehen touhuja? Onko se saamattomuutta vai oletko keksinyt jonkun oivallisen tekosyyn? Minkä? Eikö olisi kiva nähdä asiat niin kuin ne todellisuudessa on, viis siitä mitä tunnet miestä kohtaan ja millä tolalla asiat noin muutoin on, koska mikäänhän ei kait kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, miten hän on sinua kohtaan toiminut, ja toimiin edelleen. Ja sinä hyväksyt sen. Vai?

    • 6+20=?

      Ei muutaku lerssi poikki

    • Minä en usko kuin asian selvittämiseen, anteeksiantoon tai eroon. Minä en usko nalkuttamiseen enkä hyvittämiseen. Jos olisin pettänyt, eikä edellä mainittu riittäisi, en olisi pelkästään pettäjä vaan pian myös jättäjä. Sitäkö sinä haluat?

      Ja siitä asioiden tonkimisestakin: Haluatko todella tietää, että sinä olit tylsä, elämä oli tylsää ja toinen nainen tarjosi jännitystä ja uutuudenviehätystä. Ja että, kyllä hän oli nuorempi, kauniimpi, hauskempi ja parempi sängyssä. Jokainenhan yksityiskohdat haluaa tietää mutta harva kestää kuulla vastauksia.

    • Ei pettämistä pysty mitenkään hyvittää.

      Tuossa sun jutssa on tasan kaksi vaihtoehtoa. Joko jätät miehen tai sitten leikit sen kanssa tätä pettämisleikkiä säännöllisin väliajoin niin kauan kun sen kanssa olet. Toi on krooninen pettäjä etkä pysty asiaa estään mitenkään. Se ei johdu susta.. tainojoo, johtuupas, jos et olisi sen kanssa niin se ei pystyis pettään.

      Jos jäät sen luokse, älä sitten narise pettämisistä enempää. Se on sun valintas.

    • kaikenlaista sitä on

      Minä olen vähän sitä mieltä, että jos ihan hakemalla haet sitä, että toisen osapuolen pitäisi pettäminen hyvitellä ja yrität häntä siihen pakottaa, niin haet vain keinoa rankaista häntä. Ihminen katuu luonnostaan vääräksi kokemiaan tekoja, jos hän on sen luonteinen. Jos hän ei kadu tekojaan, sitä on turha yrittää hakemalla hakea. Miksi roikut ylipäätään sellaisessa miehessä? Viestistäsi päätellen et tule ikinä saamaan sitä mitä haluat, vaikka maailman tappiin asti jankuttaisit miehelle asiasta. Ei anteeksipyyntöä ja katumista voi käskemällä saada tai ainakaan siinä ei ole mitään aitoa ja jos se ei ole aitoa, niin mitä merkitystä sillä on.

      Miten ylipäänsä voi hyvitellä jäätyään kiinni pettämisestä? Hyvitellä? Kukkapuska ja suklaarasia, tarpeeksi surkea ilme naamalle ja pari tirautettua kyyneltä? Oikeasti? Vaikka mies katuisi oikesti tekojaan ja olisi pahoillaan, loppujen lopuksi kaikki on kiinni siitä pystytkö antamaan hänelle hänen tekonsa anteeksi. Voit rankaista häntä loputtomiin hänen teoistaan, mutta se ei pyyhi tapahtunutta koskaan pois.

    • PIONVaoivn

      kysy vaikka ylex:ltä niin vastaus on sama eli jätä se, ei kompromissejä!....mutta tosissan jos puhutaan niin itse en usko voivani antaa anteeksi toistuvaa pettämistä, koska siihen on syy miksi se pettää jatkuvasti...joten meikälle vastaus on jätä se mutta susta en tiiä anttiakaan

    • Hyvitellä...hmm...ei mitään käsitystä tuollaisesta toiminnasta.

    • Miten sellainen pitäisi hyvittää? Miksi se pitäisi hyvittää? Ei jummarra...

    • Anonyymi

      Ainoa järkevä vaihtoehto on jättää heti mies.

      Ero tuosta tulee joka tapauksessa ajan kanssa ja kärsit vain turhaan tuollaisessa liitossa ja sitten kärsit siitäkin, että yritit niin paljon paikata välejänne ja ero tuli kuitenkin palkaksi.
      Liittonne on loppu, miehesi on siirtynyt uuteen elämänvaiheeseen, eikä halua enää jatkaa sinun kanssa, muttei kykene irrottautumaan sinusta, koska rakastaa sinua, niinkuin sanoo, muttei se riitä.

      • Anonyymi

        Ei, tunteensa poissa, mutta seksi.


    • Anonyymi

      Antaisin heti kengän kuvan takalistoon.

    • Anonyymi

      Olen nainen eli miesten logiikka on minulle Hepreaa. Mutta kynnysmatto vois olla hyvä ainakin tapauksessasi. Jotenkin luulen ettei yksikään mies sietäisi naiselta tuollaista käytöstä ja yrittäisi vielä ymmärtää.

    • Anonyymi

      Jättäisin tuollaisen kumppanin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe