Rasvansiirto kasvoihin onnistui

Muuuuu

Täällä on keskusteltu paljon huonoista kokemuksista liittyen rasvansiirrosta rintoihin. En tiedä pysyykö siirretty rasva sitten paremmin kasvoissa, sillä minun poskiani pyöristettiin jo yli vuosi sitten reisistä otetulla omalla rasvalla ja hyvin on pysynyt. Kyseessä oli anestesiassa tehty vesisuihkurasvaimu ja rasvan siirto. Käsittääkseni puudutuksessa tehty siirto kestää huonommin, sillä rasvasoluja kuolee puudutusaineen vaikutuksesta. Nukutuksessa tätä ongelmaa ei ole.

23

7321

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dytjetki

No ei se syy puudutteessa ole, vaan yhtäältä siinä, että kasvoihin siirretään rasvaa paljon vähemmän ja toisaalta kasvojen verenkierto on parempi kuin rinnan alueen. Toisinsanoen kasvoissa rasvasolut pysyy paremmin hengissä.

• Rasvanaama

Kyllä puudutteillakin on merkitystä.

• mitä teen?

Olen 41v ja mietin rasvansiirtoa silmien alle. Aika paljon näyttäis olevan negatiivista kokemusta.. Kuinkahan monella on positiivista kokemusta?

• dfafdasfas

http://www.realself.com/Fat-transfer/reviews, tuossa englannin kielinen linkki sivulle, jossa on paljon tietoa erilaisista plastiikkakirurgisista toimenpiteistä ja myös tyytyväisyysprosentteja kyseisistä operaatioista ja kuvia. Tekstin saa myös käännettyä sivun oikealla olevasta sanakäännöspalkista suomenkielelle joskaan ei kovin hyvälle, mutta kyllä siitä selvää saa.

• 40+ ja just tehty
        dfafdasfas kirjoitti:

http://www.realself.com/Fat-transfer/reviews, tuossa englannin kielinen linkki sivulle, jossa on paljon tietoa erilaisista plastiikkakirurgisista toimenpiteistä ja myös tyytyväisyysprosentteja kyseisistä operaatioista ja kuvia. Tekstin saa myös käännettyä sivun oikealla olevasta sanakäännöspalkista suomenkielelle joskaan ei kovin hyvälle, mutta kyllä siitä selvää saa.

Minä olen juuri ollut rasvansiirrossa. Rasvaa otettiin neljä ruiskullista polvien sisäsivuilta (muualla ei rasvaa ollut otettavaskis, luonnostaan laiha kun olen) ja ne ruiskutettiin
        1) nenästä suunpieliin kulkeviin nasolabiaali-juonteisiin
        2) hiukan kulmien alle, jotta yläluomet näkyisivät hiukan enemmän
        3) loput poskiin tai poskipäihin, jonnekin silmien alle

Operaatio tehtiin paikallispuudutuksessa ja sitä ennen sain vähän rauhoittavaa lääkettä. Eikä sattunut juuri yhtään. Naamaan laitettiin ihonväristä haavateippiä, niin että sen teippihässäkän takia näytän ihan monsterilta. Turvotusta on jonkin verran, mutta koska oon aika laiha, se ei ole paha, vaan oikeastaan ihan hyvän "lihaisalta" näyttää :) - ainakin teippien läpi. Mustelmista en siis vielä tiedä. Huomenna saan ottaa teipit pois.

• adfgfgdsg
        40+ ja just tehty kirjoitti:

Minä olen juuri ollut rasvansiirrossa. Rasvaa otettiin neljä ruiskullista polvien sisäsivuilta (muualla ei rasvaa ollut otettavaskis, luonnostaan laiha kun olen) ja ne ruiskutettiin

Operaatio tehtiin paikallispuudutuksessa ja sitä ennen sain vähän rauhoittavaa lääkettä. Eikä sattunut juuri yhtään. Naamaan laitettiin ihonväristä haavateippiä, niin että sen teippihässäkän takia näytän ihan monsterilta. Turvotusta on jonkin verran, mutta koska oon aika laiha, se ei ole paha, vaan oikeastaan ihan hyvän "lihaisalta" näyttää :) - ainakin teippien läpi. Mustelmista en siis vielä tiedä. Huomenna saan ottaa teipit pois.

Hei! Millä menetelmällä rasva imettiin polven sisäsivulta, koneella vai käsiruiskulla? Laitettiinko siihen imukohtaa jonkin tukivaate? Onko imualueella turvotusta ja kipuja? Olisi mukavaa, jos voisit kertoa miten toipuminen ja tulokset kohdallasi etenevät ja milloin voit mennä ihmisten ilmoille?

• kuivanaama

Paljonko tämä rasvansiirto maksoi, ja missä tehtiin? Olen harkinnut vastaavanlaista operaatiota, mutta olisi hyvä tietää kuinka hyvin Suomessa pystytään homma tekemään.

• 40+ ja just tehty
        kuivanaama kirjoitti:

Paljonko tämä rasvansiirto maksoi, ja missä tehtiin? Olen harkinnut vastaavanlaista operaatiota, mutta olisi hyvä tietää kuinka hyvin Suomessa pystytään homma tekemään.

Noin 20 min ennen sain rauhoittavan pillerin ja myös yhden annoksen antibioottia. Sitten farkut ja paita pois ja semmoinen selästä aukioleva valkoinen puuvillatakki päälle ja sukat jalkaan. Puudutuspiikit polviin sattui vähäsen, mutta ei enempää kuin vaikkapa rokotus.

Kun rasva oli kerätty ja laitettu johonkin semmoiseen erottelukoneeseen (sille rasvalle pitää tehdä joku juttu), puudutettiin naama: piikit nenän viereen, poskipäihin ja kulmiin. Ensin toinen puoli ja sitten toinen puoli. Naamassa puudutuspiikit tuntui hiukan ikäviltä, mutta ei sietämättömiltä.

Luulen, että rasva imettiin käsipelillä, mutta en ole varma kun en nähnyt (koska makasin selälläni, enkä halunnut heilua)

Lääkäri oli K.L. ja operaatiossa oli toinen ihminen (hoitaja/lääkäri,en tiedä) mukana ja kaikki sujui rauhallisesti ja asiantuntevin ottein. Olen saamaani hoitoon ja kohteluun erittäin tyytyväinen. Naamaan laitettiin ihonväristä haavateippiä. Jälkihoidoksi neuvottiin kylmällä hautomista (eiliian kylmällä eikä liikaa) nukkumaan muutama päivä selällään pää hiukan koholla ja tarvittaessa ottamaan särkylääkettä. Lysti maksoi 1200 euroa.

Tänään otin teipit pois ja iloinen yllätys oli, ettei ollut yhtään mustelmaa, vaan oikein hyvältä näytti. Pienet reiät, joista rasvaa on naamaan laitettu, on niin huomaamattomat, että saa hyvin peittoon jos on tarvis.

Päivällä nukuin pienet päiväunet, ja koska tällä kertaa EN nukkunut PÄÄ KOHOLLA, toisen silmän alle tuli pikkiriikkinen mustelma. Mutta sekin on niin pieni, että ei haittaa.

Olen kaikien kaikkiaan tosi tyytyväinen että menin! Nyt täytyy vain toivoa, että pysyy ja tarttuu hyvin, ja että toisen kerran jälkeen pysyy loppuelämän :) (No se voi ehkä olla liikaa toivottu, tai riippuu tietysti siitä kuinka vanhaks elää.)

• 40+ ja just tehty

Noin 20 min ennen sain rauhoittavan pillerin ja myös yhden annoksen antibioottia. Sitten farkut ja paita pois ja semmoinen selästä aukioleva valkoinen puuvillatakki päälle ja sukat jalkaan. Puudutuspiikit polviin sattui vähäsen, mutta ei enempää kuin vaikkapa rokotus.

Kun rasva oli kerätty ja laitettu johonkin semmoiseen erottelukoneeseen (sille rasvalle pitää tehdä joku juttu), puudutettiin naama: piikit nenän viereen, poskipäihin ja kulmiin. Ensin toinen puoli ja sitten toinen puoli. Naamassa puudutuspiikit tuntui hiukan ikäviltä, mutta ei sietämättömiltä.

Luulen, että rasva imettiin käsipelillä, mutta en ole varma kun en nähnyt (koska makasin selälläni, enkä halunnut heilua)

Lääkäri oli K.L. ja operaatiossa oli toinen ihminen (hoitaja/lääkäri,en tiedä) mukana ja kaikki sujui rauhallisesti ja asiantuntevin ottein. Olen saamaani hoitoon ja kohteluun erittäin tyytyväinen. Naamaan laitettiin ihonväristä haavateippiä. Jälkihoidoksi neuvottiin kylmällä hautomista (eiliian kylmällä eikä liikaa) nukkumaan muutama päivä selällään pää hiukan koholla ja tarvittaessa ottamaan särkylääkettä. Lysti maksoi 1200 euroa.

Tänään otin teipit pois ja iloinen yllätys oli, ettei ollut yhtään mustelmaa, vaan oikein hyvältä näytti. Pienet reiät, joista rasvaa on naamaan laitettu, on niin huomaamattomat, että saa hyvin peittoon jos on tarvis.

Päivällä nukuin pienet päiväunet, ja koska tällä kertaa EN nukkunut PÄÄ KOHOLLA, toisen silmän alle tuli pikkiriikkinen mustelma. Mutta sekin on niin pieni, että ei haittaa.

Olen kaikien kaikkiaan tosi tyytyväinen että menin! Nyt täytyy vain toivoa, että pysyy ja tarttuu hyvin, ja että toisen kerran jälkeen pysyy loppuelämän :) (No se voi ehkä olla liikaa toivottu, tai riippuu tietysti siitä kuinka vanhaks elää.)

Polvien sisäsivuille, mistä rasva imettiin, mulle tuli mustelmat. Toinen on vähän isompi kuin tulitikkurasia ja toisessa jalassa pienempi. Ne on hiukan kipeet, mutta samalla tavalla kipeet kuin jos ne mustelmat olis tullu vaikka pulkkamäestä. Polvissa on laastariteipit 3-4päivää.

Naama ei ole ollut varsinaisesti kipeä, turvotus on tietty tuntunut vähän ikävältä. Buranaa söin silti ekana iltana ja seuraavana päivänä, tänään enää yhden ja senkin päänsärkyyn (alkava flunssa). Turvotusta mulla oli siis kaiken kaikkiaan aika vähän, johtunee laihuudestani ja kuivakkuudestani (jonka vuoksi tätä rasvansiirtoa siis tarttin ja halusin).

Just katsoin taas peiliin ja vaikka ei ole meikkiä, on vähän flunssa, muutenkin väsynyt ja mustat silmänaluset, niin silti näyttää paremmalta kuin flunssattomana meikittömänä.

• harkinnassa

Missä sulle tehtiin toi kun lääkäri oli K.L.? Ihoakatemiassa? :D
        Hinta ei meinaan oo paha
        Kyselin toisessa ketjussa et voikohan silmäpussin rasvaa levittää alemmaksi luomivakoon? Ja pysyisköhän se paremmin kuin jostain muualta kropasta siirretty rasva.
        Kun tietäis että rasva tosiaan tarttuu niin en epäröis hetkeäkään!

• 40+ ja just tehty
        harkinnassa kirjoitti:

Missä sulle tehtiin toi kun lääkäri oli K.L.? Ihoakatemiassa? :D
        Hinta ei meinaan oo paha
        Kyselin toisessa ketjussa et voikohan silmäpussin rasvaa levittää alemmaksi luomivakoon? Ja pysyisköhän se paremmin kuin jostain muualta kropasta siirretty rasva.
        Kun tietäis että rasva tosiaan tarttuu niin en epäröis hetkeäkään!

Juu, siellä.
        Noista silmäpussien rasvasta en tiedä. Tarkoitatko siis että silmän alla olevan silmäpussin rasva siirrettäisiin siis mihin? Eihän silmäpussien alla ole luomivakoa. Eiks luomivako yläluomessa, se mihin luomiväriäkin laitetaan? Vai tarkoitatko roikkuvan yläluomen yläpuolella ja kulmakarvan alapuolella olevaa rasvaa? Sori, mä en ainakaan tajunnut :)

Mulla ei oo pusseja, vaan lähinnä tummat. Toisessa ketjussa puhuttiin siitä, että niihin on laitettu rasvaa peittämään tummuus, mutta tuleekohan siitä sitten ikään kuin pussit, jos ne kuopat täytetään..?

Mulle sanottiin, että 30-60 % jää. Suositteli siis kuitenkin toimenpiteen uusimista n. puolen vuoden kuluttua. En epäröi mennä, vaikka mikään tarttuminen ei oo ikinä satavarmaa!

• harkinnassa

Juu, siellä.
        Noista silmäpussien rasvasta en tiedä. Tarkoitatko siis että silmän alla olevan silmäpussin rasva siirrettäisiin siis mihin? Eihän silmäpussien alla ole luomivakoa. Eiks luomivako yläluomessa, se mihin luomiväriäkin laitetaan? Vai tarkoitatko roikkuvan yläluomen yläpuolella ja kulmakarvan alapuolella olevaa rasvaa? Sori, mä en ainakaan tajunnut :)

Mulla ei oo pusseja, vaan lähinnä tummat. Toisessa ketjussa puhuttiin siitä, että niihin on laitettu rasvaa peittämään tummuus, mutta tuleekohan siitä sitten ikään kuin pussit, jos ne kuopat täytetään..?

Mulle sanottiin, että 30-60 % jää. Suositteli siis kuitenkin toimenpiteen uusimista n. puolen vuoden kuluttua. En epäröi mennä, vaikka mikään tarttuminen ei oo ikinä satavarmaa!

No juu sori tais mennä naamatermit sekasin! :D En tarkota luomivakoa joka tosiaan on yläluomella vaan alaluomen "vakoa" onkse sitten kyynelura vai millä nimellä lienee`?! Siis et ensin on rasvaa pullollaan olevat silmäpussit ja niitten alapuolella tavallaan kuoppaa johon sitä pussirasvaa vois siirtää..

• jiix

Minulle on tehty kaksi kertaa rasvansiirto kasvoihin paikallispuudutuksessa. Lähinnä tummien silmänaluksien takia. Jonkun verran rasva lähtee pois, mutta vielä rasvaa jäljellä viimeisestä toimenpiteestä, joka tehtiin viime huhtikuussa.
      Vesisuihkurasvaimu taitaa olla vielä uudempaa tekniikkaa? Missä sinulle tehtii tämä toimenpide? Minkä verran maksoi?

• Kokemuksia odottaen

Hei, mukavaa kuulla onnistuneista siirroista, suunnittelen itsekin menoa. Onko kenellekään jäänyt mitään pysyvämpää ulkonäköhaittaa toimenpiteestä? Mulle olis tarkoitus siirtää silmien alle ja poskipäihin. Mikään muu ei pelota kuin se, että naama menis jotenkin lopullisesti "pilalle"..

Myös lisää kokemuksia olisi kiva kuulla, huonoja ja hyviä! Onko esimerkiksi kellään pysynyt tulos hyvänä ensimmäisen toimenpiteen jälkeen?

• -Vihainen
        Kokemuksia odottaen kirjoitti:

Hei, mukavaa kuulla onnistuneista siirroista, suunnittelen itsekin menoa. Onko kenellekään jäänyt mitään pysyvämpää ulkonäköhaittaa toimenpiteestä? Mulle olis tarkoitus siirtää silmien alle ja poskipäihin. Mikään muu ei pelota kuin se, että naama menis jotenkin lopullisesti "pilalle"..

Myös lisää kokemuksia olisi kiva kuulla, huonoja ja hyviä! Onko esimerkiksi kellään pysynyt tulos hyvänä ensimmäisen toimenpiteen jälkeen?

Minulla siirrettiin rasvaa ulomman silmäkulman alapuolelle ja se kovettui ikävän näköiseksi patiksi. Kirurgi ei suostunut korjaamaan... Väitti vain ettei sitä huomaa, silti ihmiset kysyvät miksi olen saanut patin silmäkulmaani. Ja siirretyn oman rasvan ei kirurgin mukaan pitänyt kovettua. Pelkkää huijausta! Haluaisin tietää onko muilla samoja kokemuksia?

• mennäkö vai ei
        -Vihainen kirjoitti:

Minulla siirrettiin rasvaa ulomman silmäkulman alapuolelle ja se kovettui ikävän näköiseksi patiksi. Kirurgi ei suostunut korjaamaan... Väitti vain ettei sitä huomaa, silti ihmiset kysyvät miksi olen saanut patin silmäkulmaani. Ja siirretyn oman rasvan ei kirurgin mukaan pitänyt kovettua. Pelkkää huijausta! Haluaisin tietää onko muilla samoja kokemuksia?

- Vihainen, kertoisitko missä kävit? Minullekaan ei mainittu mitään kovettumismahdollisuudesta eikä juuri muistakaan mahdollisista ongelmista, ja nyt niitä tuntuu olevan aika monella. En ole vielä ollut toimenpiteessä mutta edelleenkin suunnitelmissa on.

• plastic
        -Vihainen kirjoitti:

Kovettuminen johtuu siitä että rasva on kuollutta.
        Rasvansiirtotekniikka siis oli puutteellinen, tai oma jälkihoitosi sai rasvan kuolemaan. Rasvansiirtotekniikat ovat kyllä kehittyneet huimasti vuodesta 2010.. nykyään tuo on harvinaisempaa.
        Patti pitää poistattaa plastiikkakirurgilla.

• kysyy

Uusia kokemuksia? anyone?

• Mami451

Viimeaikaisia kokemuksia?

• Wal

Onko kellään tehty WAL menetelmällä rasvansiirtoa silmien alle?

• nanorasvansiirto

Onko kukaan ollut nanorasvansiirrossa?

• anonyymi_2MD

Olen ollut 2x rasvansiirrossa. Tummille silmänalusille kysyin, olisiko nanorasvansiirrosta apua. Lääkäri oli sitä mieltä, että ylipäätään alaluomia ei tarvitse täyttää rasvalla. Kyynelurat täytettiin ja poskien etuosaan siirrettiin myös, hieman poskipäille.

• tutkimus

Nanorasvansiirrosta ei ole varteenotettavia tutkimuksia (ainakaan vielä), jotka tukevat näkemystä, että hoidolla saadaan hoidettua tummia silmänalusia.
      Komplikaatioiden mahdollisuus on olemassa.
      Kannattaa vielä odottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      343
      2735
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      119
      1512
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1360
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      56
      957
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      924
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      904
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      148
      874
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      78
      862
    9. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      204
      819
    10. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      57
      815
    Aihe