10v vanha Maserati?

Angelo

90-luvun vaihteen Maserateja (420, 422, 430, 222) tuntuu saavan tänne härmään reippaasti alle 10.000€ veroineen. Mutta onkos kellään tietoa näiden vehkeiden toimivuudesta. Erästä "Suomi" Maseratin omistajaa haastattelin ja hän sanoi sen olleen hänellä melko ongelmaton. Mutta onko kellään muuta tietoa. En odota että se mikään täysin ongelmaton olisi mutta onko edes toivoa ettei tarvitsisi korjaamolla yhtenään pyöriä? Alfa 155 joskus 100tkm olleena jossain vaiheessa hermot meni (tosin ei mitään isompaa murhetta) mutta Maseratille voisi antaa anteeksi, ehkä.

11

7624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peli

      Kerrassaan hyvä talviauto. Lähtee 30 asteen pakkasellakin kuin palmun alta. Hyvin kulkee myös lumisilla pikkuteillä kunhan muistaa heittää alle pakettiin kuuluvat nastarenkaat 395/50.

      • Angelo

        No et selvästikään tiedä mistä kirjoitat. Toivoisin asiallisia vastauksia mielellään ihan ajokortti ikäisiltä.

        Luulen / tiedän että 205/50 talvirenkaat ovat ok jos talvirenkaita edes tarvitsee.


    • Scuore sportivo

      Ehkä kannattaa jättää väliin.
      Jos Alfa aiheutti hermoromahduksia, niin mites sitten Maseratin kanssa.. 155:sta korjauttelee aika paljon yhden Maseratin huollon hinnalla. Osia saa odotella, ja kallista on. Näin sanoo ainakin kaupunkilaisjärki.

      • Angelo

        Niin noi hermoromahdukset liittyivät ihan vaan tuulilasin pyyhkijöihin. Oli ilo ajella kuivalla tiellä kun pyyhkijät pyyhkivät jatkuvalla syötöllä kuivaa lasinpintaa. Ei auttanut vaikka auton käynnisti uudelleen tai pyyhkijän viikseä väänsi minne tahansa. Voit kuvitella että jossain vaiheessa vähän alko harmittamaan.

        Masen huollot tai osat eivät varmaan ilmaisia ole mutta ei ne kustannukset hirveiksi (ehkä) nouse jos on jo alle 10t€ auto niin siihen on kyllä sitten muutama tonni varaa sijoittaakin. Mutta aika harvalla varmasti on tietoa tuohon alkuperäiseen kysymykseeni? Täytyy etsiä jotain ulkomaalaista saittia jos vaikka sieltä sitten...


      • mth
        Angelo kirjoitti:

        Niin noi hermoromahdukset liittyivät ihan vaan tuulilasin pyyhkijöihin. Oli ilo ajella kuivalla tiellä kun pyyhkijät pyyhkivät jatkuvalla syötöllä kuivaa lasinpintaa. Ei auttanut vaikka auton käynnisti uudelleen tai pyyhkijän viikseä väänsi minne tahansa. Voit kuvitella että jossain vaiheessa vähän alko harmittamaan.

        Masen huollot tai osat eivät varmaan ilmaisia ole mutta ei ne kustannukset hirveiksi (ehkä) nouse jos on jo alle 10t€ auto niin siihen on kyllä sitten muutama tonni varaa sijoittaakin. Mutta aika harvalla varmasti on tietoa tuohon alkuperäiseen kysymykseeni? Täytyy etsiä jotain ulkomaalaista saittia jos vaikka sieltä sitten...

        vaiheessa ihminen ei osaa ottaa tuulilasinpyyhkijän sulaketta irti, ja vielä ilmoittaa tämän johdosta ahdistuksensa julkisella keskustelupalstalla niin luulen että käytetty maseratti sopii sulle kuin nyrkki silmään...


      • Angelo
        mth kirjoitti:

        vaiheessa ihminen ei osaa ottaa tuulilasinpyyhkijän sulaketta irti, ja vielä ilmoittaa tämän johdosta ahdistuksensa julkisella keskustelupalstalla niin luulen että käytetty maseratti sopii sulle kuin nyrkki silmään...

        Kyllähän minä sen pois osaan ottaa mutta ei se kuulu mielestäni nykyaikaisen auton toimintaan jos joutuu sulakkeita irti ottamaan. Ajelen sellaisilla autoilla joissa ei tarvitse itse olla mekaanikkona. Ja mitä nyt olen päätellyt niin ei se käytetty Maserati ole kauhean varteenotettava vaihtoehto. Luulin että huoltohinnat ovat kalliit mutta kun vähän pengoin niin en tiennyt että ne ovat _sairaan_ kalliit. Ja keskimääräistä enemmän asiaa korjaamolle varmasti tuleekin.

        Ja sitäpaitsi ei tuo tuulilasinpyyhin juttu suinkaan ainoa ärsyttävä homma ollut. No siitä on kohta jo 10 vuotta.


    • tai
    • Tridente

      en suosittelisi kymmenvuotiasta tai vanhempaa Maseratia ihan käyttöautoksi. Osa Suomalaisista Biturboista on ollut 1-2 omistajalla ja hyvin (=kalliisti) huollettu. Sitten on näitä kiertopalkintoja, joilla on ties kuinka mones omistaja menossa.

      Mutta jos tarkastuttaa auton autotohtorilla tai ostaa ulkomailta kunnollisen yksilön, joka ei heti leviä käsiin, ja ajelee sillä muutaman päivän vuodessa - siis harrasteautona - käyttöauto on sitten erikseen. Silloin se on hieno peli, jota ei ole ihan joka pojalla niin kuin esimerkiksi Alfoja nykyään. Huolto- ja korjauskustannukset saattavat olla tokuttoman kalliita, eikä niitä edes osata välttämättä tehdä muualla kuin Catamountissa. Tästä on monia ikäviä esimerkkejä.

    • herttoniemeen

      Käy Rekaran korjaamopäällikön puheilla tuntee hyvin -90 luvun alkuvuosina suomeen tuodut Maseratit.

    • pehtoori

      Vaikka otsikko kuulosti ehkä herjalta, niin teksti ei sitä ole. Minulla on ollut viitisen vuotta harrasteautona vm-83 Biturbo.
      Muutamia detalji/ varuste-eroja lukuunottamatta
      on se pitkälti noiden "numeromaseratien" kaltainen. Onhan auto toki muuttunut, mutta "rakennustyyli" ei. Laatu ja käyttövarmuus ovat paremmalla tasolla noissa 90-lukuisissa.
      Alfamiehet ovat Maserateista mitä mieltä haluavat, minä puhun kokemuksesta.
      1. Maserati on sitten eri laatuluokan auto, kuin Alfa. Jos et usko, vertaa hintoja uutena.
      Toki näissäkin on omat Italialaisuutensa, mutta esimerkiksi murto osa sähkövikoja esim. Alfa seitenvitoseen verrattuna.
      2. Autotehdas oli siihen aikaan itsenäinen ja pieni, joten resursseja ei ole ollut teettää alihankkijoilla suurta määrää uniikkiosia. Esim: jarruosista suuri osa on samaa tavaraa, kuin Mersuissa ja Bemareissa. Ohjauslaitteista löytyy mm: Fiat Mirafiorin osia ja ruiskuvehkeet on samantyyppiset, kuin esim: Lancia Delta Integralessa, tai Cosworth Sierrassa (Weber Marelli ). Vaihteistot valmisti aluksi Saksalainen ZF, myöhemmin GETRAG. "Ooppelin aski"!-Mielenkiintoista eiko totta!?
      Auto on alunperin suunniteltu 300-sarjan Bemarin kilpailijaksi, ja sitä se onkin. Joissain kohdin jopa naurettavan identtisesti.
      Autosta riittäisi kerrottavaa vaikka sata sivua, mutta en nyt viitsi enempää täsä vaiheessa.
      Mutta jos ajatus kiehtoo yhä, ja keksit jotain kysyttävää niin kysy rohkeasti. Vastaan parhaan kykyni mukaan.

      PS: Tässä maassa osataan sitten muuallakin huoltaa ja korjata Maserateja, kuin merkkiliikkeessä tai Rekaralla, mutta kaikki aikanaan.

      • Maseratistinoviisi

        Pehtoori jos olet langalla edelleen niin asiallista apua harrasteautoiluun Maseratin kanssa tarvitsen. Vastauksessasi on kokemusta...

        laita privaa miten tavoitan (tämä on kryptattu suojattu email):
        maseratifi(o)hushmail.com jossa merkki (0) = @


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      43
      3054
    2. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1897
    3. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1870
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

      jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      75
      1571
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1474
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1358
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      25
      1300
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

      Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1289
    9. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

      Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      104
      1086
    10. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

      Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1083
    Aihe