10v vanha Maserati?

Angelo

90-luvun vaihteen Maserateja (420, 422, 430, 222) tuntuu saavan tänne härmään reippaasti alle 10.000€ veroineen. Mutta onkos kellään tietoa näiden vehkeiden toimivuudesta. Erästä "Suomi" Maseratin omistajaa haastattelin ja hän sanoi sen olleen hänellä melko ongelmaton. Mutta onko kellään muuta tietoa. En odota että se mikään täysin ongelmaton olisi mutta onko edes toivoa ettei tarvitsisi korjaamolla yhtenään pyöriä? Alfa 155 joskus 100tkm olleena jossain vaiheessa hermot meni (tosin ei mitään isompaa murhetta) mutta Maseratille voisi antaa anteeksi, ehkä.

11

7534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peli

      Kerrassaan hyvä talviauto. Lähtee 30 asteen pakkasellakin kuin palmun alta. Hyvin kulkee myös lumisilla pikkuteillä kunhan muistaa heittää alle pakettiin kuuluvat nastarenkaat 395/50.

      • Angelo

        No et selvästikään tiedä mistä kirjoitat. Toivoisin asiallisia vastauksia mielellään ihan ajokortti ikäisiltä.

        Luulen / tiedän että 205/50 talvirenkaat ovat ok jos talvirenkaita edes tarvitsee.


    • Scuore sportivo

      Ehkä kannattaa jättää väliin.
      Jos Alfa aiheutti hermoromahduksia, niin mites sitten Maseratin kanssa.. 155:sta korjauttelee aika paljon yhden Maseratin huollon hinnalla. Osia saa odotella, ja kallista on. Näin sanoo ainakin kaupunkilaisjärki.

      • Angelo

        Niin noi hermoromahdukset liittyivät ihan vaan tuulilasin pyyhkijöihin. Oli ilo ajella kuivalla tiellä kun pyyhkijät pyyhkivät jatkuvalla syötöllä kuivaa lasinpintaa. Ei auttanut vaikka auton käynnisti uudelleen tai pyyhkijän viikseä väänsi minne tahansa. Voit kuvitella että jossain vaiheessa vähän alko harmittamaan.

        Masen huollot tai osat eivät varmaan ilmaisia ole mutta ei ne kustannukset hirveiksi (ehkä) nouse jos on jo alle 10t€ auto niin siihen on kyllä sitten muutama tonni varaa sijoittaakin. Mutta aika harvalla varmasti on tietoa tuohon alkuperäiseen kysymykseeni? Täytyy etsiä jotain ulkomaalaista saittia jos vaikka sieltä sitten...


      • mth
        Angelo kirjoitti:

        Niin noi hermoromahdukset liittyivät ihan vaan tuulilasin pyyhkijöihin. Oli ilo ajella kuivalla tiellä kun pyyhkijät pyyhkivät jatkuvalla syötöllä kuivaa lasinpintaa. Ei auttanut vaikka auton käynnisti uudelleen tai pyyhkijän viikseä väänsi minne tahansa. Voit kuvitella että jossain vaiheessa vähän alko harmittamaan.

        Masen huollot tai osat eivät varmaan ilmaisia ole mutta ei ne kustannukset hirveiksi (ehkä) nouse jos on jo alle 10t€ auto niin siihen on kyllä sitten muutama tonni varaa sijoittaakin. Mutta aika harvalla varmasti on tietoa tuohon alkuperäiseen kysymykseeni? Täytyy etsiä jotain ulkomaalaista saittia jos vaikka sieltä sitten...

        vaiheessa ihminen ei osaa ottaa tuulilasinpyyhkijän sulaketta irti, ja vielä ilmoittaa tämän johdosta ahdistuksensa julkisella keskustelupalstalla niin luulen että käytetty maseratti sopii sulle kuin nyrkki silmään...


      • Angelo
        mth kirjoitti:

        vaiheessa ihminen ei osaa ottaa tuulilasinpyyhkijän sulaketta irti, ja vielä ilmoittaa tämän johdosta ahdistuksensa julkisella keskustelupalstalla niin luulen että käytetty maseratti sopii sulle kuin nyrkki silmään...

        Kyllähän minä sen pois osaan ottaa mutta ei se kuulu mielestäni nykyaikaisen auton toimintaan jos joutuu sulakkeita irti ottamaan. Ajelen sellaisilla autoilla joissa ei tarvitse itse olla mekaanikkona. Ja mitä nyt olen päätellyt niin ei se käytetty Maserati ole kauhean varteenotettava vaihtoehto. Luulin että huoltohinnat ovat kalliit mutta kun vähän pengoin niin en tiennyt että ne ovat _sairaan_ kalliit. Ja keskimääräistä enemmän asiaa korjaamolle varmasti tuleekin.

        Ja sitäpaitsi ei tuo tuulilasinpyyhin juttu suinkaan ainoa ärsyttävä homma ollut. No siitä on kohta jo 10 vuotta.


    • tai
    • Tridente

      en suosittelisi kymmenvuotiasta tai vanhempaa Maseratia ihan käyttöautoksi. Osa Suomalaisista Biturboista on ollut 1-2 omistajalla ja hyvin (=kalliisti) huollettu. Sitten on näitä kiertopalkintoja, joilla on ties kuinka mones omistaja menossa.

      Mutta jos tarkastuttaa auton autotohtorilla tai ostaa ulkomailta kunnollisen yksilön, joka ei heti leviä käsiin, ja ajelee sillä muutaman päivän vuodessa - siis harrasteautona - käyttöauto on sitten erikseen. Silloin se on hieno peli, jota ei ole ihan joka pojalla niin kuin esimerkiksi Alfoja nykyään. Huolto- ja korjauskustannukset saattavat olla tokuttoman kalliita, eikä niitä edes osata välttämättä tehdä muualla kuin Catamountissa. Tästä on monia ikäviä esimerkkejä.

    • herttoniemeen

      Käy Rekaran korjaamopäällikön puheilla tuntee hyvin -90 luvun alkuvuosina suomeen tuodut Maseratit.

    • pehtoori

      Vaikka otsikko kuulosti ehkä herjalta, niin teksti ei sitä ole. Minulla on ollut viitisen vuotta harrasteautona vm-83 Biturbo.
      Muutamia detalji/ varuste-eroja lukuunottamatta
      on se pitkälti noiden "numeromaseratien" kaltainen. Onhan auto toki muuttunut, mutta "rakennustyyli" ei. Laatu ja käyttövarmuus ovat paremmalla tasolla noissa 90-lukuisissa.
      Alfamiehet ovat Maserateista mitä mieltä haluavat, minä puhun kokemuksesta.
      1. Maserati on sitten eri laatuluokan auto, kuin Alfa. Jos et usko, vertaa hintoja uutena.
      Toki näissäkin on omat Italialaisuutensa, mutta esimerkiksi murto osa sähkövikoja esim. Alfa seitenvitoseen verrattuna.
      2. Autotehdas oli siihen aikaan itsenäinen ja pieni, joten resursseja ei ole ollut teettää alihankkijoilla suurta määrää uniikkiosia. Esim: jarruosista suuri osa on samaa tavaraa, kuin Mersuissa ja Bemareissa. Ohjauslaitteista löytyy mm: Fiat Mirafiorin osia ja ruiskuvehkeet on samantyyppiset, kuin esim: Lancia Delta Integralessa, tai Cosworth Sierrassa (Weber Marelli ). Vaihteistot valmisti aluksi Saksalainen ZF, myöhemmin GETRAG. "Ooppelin aski"!-Mielenkiintoista eiko totta!?
      Auto on alunperin suunniteltu 300-sarjan Bemarin kilpailijaksi, ja sitä se onkin. Joissain kohdin jopa naurettavan identtisesti.
      Autosta riittäisi kerrottavaa vaikka sata sivua, mutta en nyt viitsi enempää täsä vaiheessa.
      Mutta jos ajatus kiehtoo yhä, ja keksit jotain kysyttävää niin kysy rohkeasti. Vastaan parhaan kykyni mukaan.

      PS: Tässä maassa osataan sitten muuallakin huoltaa ja korjata Maserateja, kuin merkkiliikkeessä tai Rekaralla, mutta kaikki aikanaan.

      • Maseratistinoviisi

        Pehtoori jos olet langalla edelleen niin asiallista apua harrasteautoiluun Maseratin kanssa tarvitsen. Vastauksessasi on kokemusta...

        laita privaa miten tavoitan (tämä on kryptattu suojattu email):
        maseratifi(o)hushmail.com jossa merkki (0) = @


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe