90-luvun vaihteen Maserateja (420, 422, 430, 222) tuntuu saavan tänne härmään reippaasti alle 10.000€ veroineen. Mutta onkos kellään tietoa näiden vehkeiden toimivuudesta. Erästä "Suomi" Maseratin omistajaa haastattelin ja hän sanoi sen olleen hänellä melko ongelmaton. Mutta onko kellään muuta tietoa. En odota että se mikään täysin ongelmaton olisi mutta onko edes toivoa ettei tarvitsisi korjaamolla yhtenään pyöriä? Alfa 155 joskus 100tkm olleena jossain vaiheessa hermot meni (tosin ei mitään isompaa murhetta) mutta Maseratille voisi antaa anteeksi, ehkä.
10v vanha Maserati?
11
7666
Vastaukset
- peli
Kerrassaan hyvä talviauto. Lähtee 30 asteen pakkasellakin kuin palmun alta. Hyvin kulkee myös lumisilla pikkuteillä kunhan muistaa heittää alle pakettiin kuuluvat nastarenkaat 395/50.
- Angelo
No et selvästikään tiedä mistä kirjoitat. Toivoisin asiallisia vastauksia mielellään ihan ajokortti ikäisiltä.
Luulen / tiedän että 205/50 talvirenkaat ovat ok jos talvirenkaita edes tarvitsee.
- Scuore sportivo
Ehkä kannattaa jättää väliin.
Jos Alfa aiheutti hermoromahduksia, niin mites sitten Maseratin kanssa.. 155:sta korjauttelee aika paljon yhden Maseratin huollon hinnalla. Osia saa odotella, ja kallista on. Näin sanoo ainakin kaupunkilaisjärki.- Angelo
Niin noi hermoromahdukset liittyivät ihan vaan tuulilasin pyyhkijöihin. Oli ilo ajella kuivalla tiellä kun pyyhkijät pyyhkivät jatkuvalla syötöllä kuivaa lasinpintaa. Ei auttanut vaikka auton käynnisti uudelleen tai pyyhkijän viikseä väänsi minne tahansa. Voit kuvitella että jossain vaiheessa vähän alko harmittamaan.
Masen huollot tai osat eivät varmaan ilmaisia ole mutta ei ne kustannukset hirveiksi (ehkä) nouse jos on jo alle 10t€ auto niin siihen on kyllä sitten muutama tonni varaa sijoittaakin. Mutta aika harvalla varmasti on tietoa tuohon alkuperäiseen kysymykseeni? Täytyy etsiä jotain ulkomaalaista saittia jos vaikka sieltä sitten... - mth
Angelo kirjoitti:
Niin noi hermoromahdukset liittyivät ihan vaan tuulilasin pyyhkijöihin. Oli ilo ajella kuivalla tiellä kun pyyhkijät pyyhkivät jatkuvalla syötöllä kuivaa lasinpintaa. Ei auttanut vaikka auton käynnisti uudelleen tai pyyhkijän viikseä väänsi minne tahansa. Voit kuvitella että jossain vaiheessa vähän alko harmittamaan.
Masen huollot tai osat eivät varmaan ilmaisia ole mutta ei ne kustannukset hirveiksi (ehkä) nouse jos on jo alle 10t€ auto niin siihen on kyllä sitten muutama tonni varaa sijoittaakin. Mutta aika harvalla varmasti on tietoa tuohon alkuperäiseen kysymykseeni? Täytyy etsiä jotain ulkomaalaista saittia jos vaikka sieltä sitten...vaiheessa ihminen ei osaa ottaa tuulilasinpyyhkijän sulaketta irti, ja vielä ilmoittaa tämän johdosta ahdistuksensa julkisella keskustelupalstalla niin luulen että käytetty maseratti sopii sulle kuin nyrkki silmään...
- Angelo
mth kirjoitti:
vaiheessa ihminen ei osaa ottaa tuulilasinpyyhkijän sulaketta irti, ja vielä ilmoittaa tämän johdosta ahdistuksensa julkisella keskustelupalstalla niin luulen että käytetty maseratti sopii sulle kuin nyrkki silmään...
Kyllähän minä sen pois osaan ottaa mutta ei se kuulu mielestäni nykyaikaisen auton toimintaan jos joutuu sulakkeita irti ottamaan. Ajelen sellaisilla autoilla joissa ei tarvitse itse olla mekaanikkona. Ja mitä nyt olen päätellyt niin ei se käytetty Maserati ole kauhean varteenotettava vaihtoehto. Luulin että huoltohinnat ovat kalliit mutta kun vähän pengoin niin en tiennyt että ne ovat _sairaan_ kalliit. Ja keskimääräistä enemmän asiaa korjaamolle varmasti tuleekin.
Ja sitäpaitsi ei tuo tuulilasinpyyhin juttu suinkaan ainoa ärsyttävä homma ollut. No siitä on kohta jo 10 vuotta.
- tai
täältä, ainakin näyttää olevan ihan asiantuntevat sivut:
http://members.surfeu.fi/maseratiamici/ - Tridente
en suosittelisi kymmenvuotiasta tai vanhempaa Maseratia ihan käyttöautoksi. Osa Suomalaisista Biturboista on ollut 1-2 omistajalla ja hyvin (=kalliisti) huollettu. Sitten on näitä kiertopalkintoja, joilla on ties kuinka mones omistaja menossa.
Mutta jos tarkastuttaa auton autotohtorilla tai ostaa ulkomailta kunnollisen yksilön, joka ei heti leviä käsiin, ja ajelee sillä muutaman päivän vuodessa - siis harrasteautona - käyttöauto on sitten erikseen. Silloin se on hieno peli, jota ei ole ihan joka pojalla niin kuin esimerkiksi Alfoja nykyään. Huolto- ja korjauskustannukset saattavat olla tokuttoman kalliita, eikä niitä edes osata välttämättä tehdä muualla kuin Catamountissa. Tästä on monia ikäviä esimerkkejä. - herttoniemeen
Käy Rekaran korjaamopäällikön puheilla tuntee hyvin -90 luvun alkuvuosina suomeen tuodut Maseratit.
- pehtoori
Vaikka otsikko kuulosti ehkä herjalta, niin teksti ei sitä ole. Minulla on ollut viitisen vuotta harrasteautona vm-83 Biturbo.
Muutamia detalji/ varuste-eroja lukuunottamatta
on se pitkälti noiden "numeromaseratien" kaltainen. Onhan auto toki muuttunut, mutta "rakennustyyli" ei. Laatu ja käyttövarmuus ovat paremmalla tasolla noissa 90-lukuisissa.
Alfamiehet ovat Maserateista mitä mieltä haluavat, minä puhun kokemuksesta.
1. Maserati on sitten eri laatuluokan auto, kuin Alfa. Jos et usko, vertaa hintoja uutena.
Toki näissäkin on omat Italialaisuutensa, mutta esimerkiksi murto osa sähkövikoja esim. Alfa seitenvitoseen verrattuna.
2. Autotehdas oli siihen aikaan itsenäinen ja pieni, joten resursseja ei ole ollut teettää alihankkijoilla suurta määrää uniikkiosia. Esim: jarruosista suuri osa on samaa tavaraa, kuin Mersuissa ja Bemareissa. Ohjauslaitteista löytyy mm: Fiat Mirafiorin osia ja ruiskuvehkeet on samantyyppiset, kuin esim: Lancia Delta Integralessa, tai Cosworth Sierrassa (Weber Marelli ). Vaihteistot valmisti aluksi Saksalainen ZF, myöhemmin GETRAG. "Ooppelin aski"!-Mielenkiintoista eiko totta!?
Auto on alunperin suunniteltu 300-sarjan Bemarin kilpailijaksi, ja sitä se onkin. Joissain kohdin jopa naurettavan identtisesti.
Autosta riittäisi kerrottavaa vaikka sata sivua, mutta en nyt viitsi enempää täsä vaiheessa.
Mutta jos ajatus kiehtoo yhä, ja keksit jotain kysyttävää niin kysy rohkeasti. Vastaan parhaan kykyni mukaan.
PS: Tässä maassa osataan sitten muuallakin huoltaa ja korjata Maserateja, kuin merkkiliikkeessä tai Rekaralla, mutta kaikki aikanaan.- Maseratistinoviisi
Pehtoori jos olet langalla edelleen niin asiallista apua harrasteautoiluun Maseratin kanssa tarvitsen. Vastauksessasi on kokemusta...
laita privaa miten tavoitan (tämä on kryptattu suojattu email):
maseratifi(o)hushmail.com jossa merkki (0) = @
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,692762Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt162662Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242237Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod112233Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1052167Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e992121Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1072033MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141905Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.5991897Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S231673