Antti hyvä: 20. 11 2009 klo20:38

Timo Flink

suosittelen kirkkohistoriaan tutustumista. Monet protestantit ovat olleet kanssamme samaa mieltä, eikä Jehovan todistajien näkemys ole sama mikä meillä on.

Se, että ylienkeli Mikael viittaa Jeesukseen ei kumoa hänen Herrauttaan. Jeesus on Herra. Nuo sanat "tuomitkoon sinut Herra" eivät viittaa Jeesukseen, vaan Isään. Ne ovat lainaus Sakarjan kirjasta, jossa syntejä anteeksi antava *enkeli* lausuu nuo sanat saatanalle. Kuka muu kuin Jumala voi antaa synnit anteeksi?

Kuten totesin, teidän suuri ongelmanne on siinä, että te ette ymmärrä, mitä sana enkeli RAAMATUSSA tarkoittaa. Sillä on hyvin vähän tekemistä sen kanssa, mitä sana suomenkielessä tarkoittaa.

Gabriel ei ole ylienkeli. Raamattu tuntee vain yhden, josta käytetään sanaa ylienkeli (joka sekin on heikonpuoleinen käännös sanalle arkhangelos).

Otan esimerkin. 2 Moos. 3:2 Moosekselle ilmestyy Herran enkeli, joka jakeen 6 mukaan on Herra itse. Kun Jumala ei voi lähettää ketään muuta, hän lähettää itsensä Pojassaan. Tämän huomion ovat tehneet monet muutkin kuin adventistit.

Sinulla on omituinen tapa väittää minun motiiveistani mitä sylki suuhun tuo. Minun ainoa motiivini on ymmärtää Raamattua paremmin ja jakaa se tieto kiinnostuneille.

Timo

24

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 65+

Antin ainoa motiivi on saada sinut huonoon valoon, siksi hän kirjoittaa siten kuin tekee.

AnttiVKantola on ANTI-ADVENTISTI. Palstan adventismin vihaaja numero 2, numero 1 on uskova_1, heille edustat adventismia ja heidän mielestään se tarkoittaa harhaoppia. Siksi he luulevat olevansa Jumalan asialla kun valehtelevat sinusta ja kaikista jotka eivät yhdy heihin. He ottavat kiitollisina kaiken avun vastaan - ateisti, kommunisti, nihilisti, pietisti tai ihan mikä vain, kunhan on ANTI-ADVENTISTI.

MUTTA, älä välitä monet ovat iloisia siitä, että silloin tällöin kirjoittelet palstallakin, seurakunnassasi saat varmaan opettaa rauhassa kuulijoitasi mutta täällä on karmea vastatuuli mutta ei se uskovaista huojuta, epäilevää ehkä ja siksi on tärkeää jatkaa keskustelua ja tehdä se siihen asialliseen tapaan ja ystävälliseen sävyyn kuin sinä ja monet muut adventistit tekevät. Vahinko vain että muutamat eivät sitä tajua vaan luulevat että ystävälliset vastaukset ovat heikkouden merkki vaikka ne todellisuudessa osoittavat päinvastoin uskon hedelmää.

• 65+

Jeesus on Jumalan Poika.

Ei Jumalan Poikaa sanota enkeliksi eikä Isäksi, vaan Jumalan Pojaksi. Poika on Isästä, Poika ei ole Isä, vaan Isästä. Isä on Pojassa

Se että Poika tekee Isän tahdon ei tee hänestä Isää. Poika on yhä POIKA.. onko se niin vaikeaa nähdä ero Isän ja Pojan ja enkeleiden välillä?

On olemassa vain YKSI oikeudenmukaisuus ja YKSI rakkaus ja YKSI vapaus joka on todellinen (täydellinen) ja se on Isän ja se on Pojassa - siinä YHDESSÄ Isän tahdossa Jumalan Poika on ja tekee kaiken. Raamattu kertoo kuinka Pyhä Henki tuli Jeesukseen, lihaan tulleeseen Kristukseen, ei Jumala itseensä vuodattanut Henkeään vaan Poikaansa.

Mutta Raamattu puhuu Jumalan tahdosta joka on YKSI - Isä ja Poika ja Pyhä Henki toimivat samassa täydellisyydessä ja kuolemattomuudessa, joka on niin kaukana meistä saivartelevista ihmisistä että sen voi vain aavistaa.

Ja päivän tultua hän kutsui tykönsä opetuslapsensa ja valitsi heistä kaksitoista....

Ja hän astui alas heidän kanssaan ja seisahtui lakealle paikalle; ja siellä oli suuri joukko hänen opetuslapsiaan ja paljon kansaa ...

.... Ja hän nosti silmänsä opetuslastensa puoleen ja sanoi:

.. teille, jotka kuulette, minä sanon:
      rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat, siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.

Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa hänelle toinenkin, ja jos joku ottaa sinulta vaipan, älä häneltä kiellä ihokastasikaan. Anna jokaiselle, joka sinulta anoo, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinun omaasi ottaa. Ja niinkuin te tahdotte ihmisten teille tekevän, niin tehkää tekin heille. Ja jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mitä kiitosta teille siitä tulee? Rakastavathan syntisetkin niitä, jotka heitä rakastavat. Ja jos teette hyvää niille, jotka teille hyvää tekevät, mitä kiitosta teille siitä tulee? Niinhän syntisetkin tekevät. Ja jos te lainaatte niille, joilta toivotte saavanne takaisin, mitä kiitosta teille siitä tulee? Syntisetkin lainaavat syntisille saadakseen saman verran takaisin.

Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.

OLKAA ARMAHTAVAISET, NIINKUIN TEIDÄN ISÄNNE ON ARMAHTAVAINEN.

ÄLKÄÄKÄ TUOMIKO, niin ei teitäkään tuomita;
      ÄLKÄÄ KADOTUSTUOMIOTA LAUSUKO, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. ANTAKAA ANTEEKSI, niin teillekin anteeksi annetaan.
      ANTAKAA, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; SILLÄ MILLÄ MITALLA TE MITTAATTE, SILLÄ MITATAAN TEILLE TAKAISIN."

Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?
      Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi; täysin oppineena jokainen on oleva niinkuin hänen opettajansa. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi? Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä. Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän; sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään.

Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.

Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?

Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan-minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on. Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu. Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri."

Ei meidän tarvitse alkaa muuttelemaan Raamattua, Raamatun Jumalan (JHVH) tahto on sama Raamatun ensimmäisestä kirjaimesta sen viimeiseen ja kuinka se voisikaan koskaan muuttua. Lucifer on siihen sekoittamassa omaa soppaansa, näennäisesti oikeudenmukaisten sanojensa myötä.

Kyymys on JUMALAN TAHDOSTA - jota ihmmistenkin tulee etsiä..

• Timo 20.11.2009:
      Sinulla on omituinen tapa väittää minun motiiveistani mitä sylki suuhun tuo.
      Minun ainoa motiivini on ymmärtää Raamattua paremmin ja jakaa se tieto kiinnostuneille.

Antti 10.10.2010:
      Pahoittelen tuota omituista tapaani ja olen todellakin ollut väärässä myös sinun
      suhteesi. Olet rehti Sanan opettaja.

• Älä murehdi menneitä. Meillä ei ole riita-asiaa keskenämme, vaikka olemmekin varmaan joissain asioissa eri mieltä. Antaa asioiden olla asioita.

Timo

• skreivi

Kiitos Jumalalle, että hänen armonsa on saanut vaikuttaa tervehdyttävästä myöskin sinun ja Timon väleihin. "Rakkaus ei muistele kärsimäänsä pahaa, vaan kaiken se kärsii, kaiken se peittää ja kaiken se anteeksi antaa."
        Kiitos Jumalalle, on hyvä muistaa, että:

Jeesus ei jätä alkamaansa työtä kesken yhdessäkään ihmisessä, jonka Hän on nimeltänsä kutsunut!

• benedi

mutta olen silti Timon kanssa erimieltä siitä, että 2 Moos 3: 6, oleva teksti
      kertoisi Jeesuksen Isästä.
      "Minä olen sinun Isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, ja Iisakin Jumala"
      ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa!

Mooseksen Isä, oli " eräs mies" tosin leeviläinen.

Kun teet johtopäätöksiä, niin älä katso tien alkuun pelkästään vaan myös sen loppuun!
      Jeesushan sanoo tästä tiestä ,täällä maapallolla " Minä olen alku ja loppu, Alfa ja Omeqa!

Kun sinä aivoittelet, että Jumala ei voi lähettää itseään, muutoin kuin Pojassaan...se on tosiaan totta, mutta unohdat, erään seikan: " Ja Jumala sanoi tulkoon valkeus, ja valkeus tuli"

Poika tuli ,jo heti alussa tänne, ja valaisi kirkkaudellaan maan! Jeesus on Jumala, sillä Jumalasta ei voi syntyä muuta kuin Jumala!
      Mutta jos Jumala syntyy ihmisestä, niin häntä voi kutsua ihmiseksi, tai ihmisen pojaksi, vaikka hän onkin Jumalan Poika, eli esikoinen.

Jeesushan syntyi aikojen alussa, ensin, ja sitten Jumalat suunnittelivat meidät, ja olemme siis Jumalan sukua,...eli Jeesuksen sukulaisia!

Kuka muukaan tämä valkeus on kuin Jeesus,..Johanneshan hänestä todistaa!
      Joten tuossa 2 Moos 3: 6 jakeessa, tämä " VALKEUS" oli jo tullut maailmaan, pimeys ja pimeät ihmiset, eivät vain sitä käsitä!!

Jeesushan se, seisoi palavassa orjantappurapensaassa, eikä tämä "enkeli" palanut, koska
      ensinnäkin enkeli on Henki, ja Hengellä ei ole lihoja ja luita, joihin tuli yleensä voisi tarttua!

vrt. Danielin 3 tov. tulipätsissä!

Se, että tämä enkeli, joka oli ja on Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, eli Jeesus todistaa jo sekin,
      että nimenomaan Jaakob, taisteli oman Jumalansa kanssa!!
      Katso vaikka!
      "Äidin kohdussa tämä petti veljensä, ja miehuutensa voimassa hän taisteli Jumalan kanssa" Hoosea 12: 4
      "Hän taisteli enkelin kanssa ja voitti, hän itki ja rukoili tätä.
      Beetelissä tämä löysi hänet
      ja puhui siellä meidän kanssamme.

"Herra Jumala Sebaot- Herra on hänen nimensä" jae 5, ja 6

Jo tässä käy ilmi sama seikka, Herra Sebaot, -eli Herra, Jeesus, oli tämä enkeli, joka paini Jaakobin kanssa!

Mistäkö tiedän? Ensinnäkin siitä, että painin jälkeen Herra, antoi Jaakobille nimen israel...ja siitä
      lähtien heitä on kutsuttu israelilaisiksi, kuten vielä tänäänkin!!
      Se, on Jeesuksen antama uusi nimi, jonka tulivat tietämään muutkin kuin Herra, ja Jaakob!

Edelleen, johtopäätös on että tämä Herra käski Moosesta viemään " minun kansani pois Egybtinmaasta orjuuden pesästä"
      "Vie minun kansani pois, israelilaiset, pois Egybtistä" 2 Moos. 3: 10

Timo muistaa myöhemmin Jeesuksesta sanotun: " Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan!"
      Kuka tämä ,joka " tuli omiensa tykö" oli???

Oikein ratkaisit, Jeesus, eli sama Jumala joka oli Mooseksen aikana palavassa orjantappurapensaassa!!
      Mistä sen varmaksi voi tietää?

Sen voi tietää varmaksi tästä, sillä Timo varmasti teille sanoo; Jeesus puhuu totta!"
      Ja niin minäkin sanon!
      "Jeesus sanoi: " Mooses on minusta kirjoittanut" Mitä? kysyy Timo ja " tämän huomion ovat tehneet muutkin adventistit"
      Paljonkin, mutta mm. tämän Mooses kirjoitti Jeesuksesta:

" Ja hän sanoi vielä: " Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala"
      Ja Jaakob taisteli Jumalansa so. Jeesuksen kanssa ( tämä nimi (Jeesus) annettiin hänelle myöhemmin)
      Ja Jaakob itki Jeesuksen edessä ja rukoili tätä, painin jälkeen!
      Painin jälkeen Jaakob kyseli myös painikaverinsa nimeä, mutta tämä ei suostunut
      sitä ilmoittamaan!

Mutta Jeesus ilmoitti sen UT , ja kertoi että Mooses kirjoitti hänestä, kun hän paini Jaakobin kanssa!

Voisin jatkaa, ja näyttää monin tavoin Raamatulla toteen, että Timo ei nyt tällä kertaa adventistien kanssa ole oikeassa.
      Mutta Jeesus on, kertoessaan, että Moose kirjoitti hänestä mm. " Jumala (Isä) sanoi ,tulkoon valkeus ja valkeus tuli!!
      Ja kaikki on luotu valkeuteen ja ilman valkeutta (Jeesusta) ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on"!!

Näin se Timo on, kun osaa Raamattunsa..totta on sekin että teologian opintoni jns. Yliopistossa ovat
      vähän heikossa hapessa,...mutta eikö olekin niin että: " Sinun Sanasi on totuus"!!

Ja nythän sen totuuden olet kuullut, ja jos käännätte korvanne pois totuudesta, ilmoitan
      Jaakobin Jumalan uudelleen teille Jeesukseksi,...ei oo vaikeeta

• !!??!!

Timohan sanoi, että se Jumala, joka ilmestyi Moosekselle, on Jeesus.

• Timo selvensi hyvin Miikael-asiaa ja Kai myös. Kai totesi mm:
        "Käytännössä asia ei nimittäin ole niin, että Mikaelia Jeesuksena pitävät adventistit ajattelisivat näin opettaessaan tekevänsä Jeesusta enkeliksi vaan Mikaelin Jumalaksi.
        Eli opettavat suurin piirtein samaa kuin Jean Calvin aikanaan ja jotakin aivan muuta kuin Jehovan todistajat."

Ilm.kirjaseminaarissa kerrotaan Jeesuksen käyttäneen YHDESSÄ tilanteessa
        peitenimeä - en tosin käsitä miksi - Miikael ja sehän tarkoittaa sitäkin ettei
        Jeesus ole enkeli Miikael.
        Sensijaan Jehovan Todistajat mm. 1.4.2010 Vartiotornissa sanovat, että suoraan
        sanottuna Jeesus on enkeli Miikael, ollen välillä Ihmisen Poika.

Mutta benedi, minä en käsitä, mihin sinä pyrit tuolla pitkällä viestilläsi. Minä en
        näe siinä mitään tolkkua ja mitä merkitystä sillä sitten on, jos olet "yhdessä asiassa
        Timon kanssa eri mieltä". Joten kuittaan sen yhdellä raamatunjakeella.

1. Kor. 10:3
        ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        1. Kor. 10:4 :
        ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa.
        Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi;
        ja se kallio oli Kristus.

He saivat vettäkin kalliosta, mutta hengellisin silmin näemme, että se kallio
        oli Kristus.

Sinun viestisi motiivina oli 2.Ms.3:4
        Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, huusi hän, Jumala, hänelle pensaasta ja sanoi: "Mooses, Mooses!" Hän vastasi: "Tässä olen".
        5
        Hän sanoi: "Älä tule tänne! Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jossa seisot, on pyhä maa."
        6
        Ja hän sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala".
        Ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.

Näin Jumala alkoi jälleen ilmestyä Israelille, heidän ollessa Egyptin orjuudessa.
        Kristus-kallio ei ollut heitä hyljännyt.

Seitsemäs jae lupaa paluuta luvattuun maahan:

7 Ja Herra sanoi: "Minä olen nähnyt kansani kurjuuden Egyptissä ja kuullut heidän huutonsa sortajainsa tähden; niin, minä tiedän heidän tuskansa.
        8 Sentähden minä olen astunut alas vapauttamaan heidät
        egyptiläisten kädestä ja johdattamaan heidät siitä maasta hyvään ja tilavaan maahan, maahan, joka vuotaa maitoa ja mettä, sinne, missä kanaanilaiset, heettiläiset, amorilaiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset asuvat.

"MINÄ OLEN astunut alas vapauttamaan heidät" - tässä on esikuva uudelle liitolle.

antti

• benedi
        !!??!! kirjoitti:

Timohan sanoi, että se Jumala, joka ilmestyi Moosekselle, on Jeesus.

jos noin asia oli, niin sittenhän toteutui Jumalan sana:

" Siitä teidät tunnetaan Jumalan lapsiksi, että teillä on keskinäinen yksimielisyys"
        Taisin lukea, tuon Timon selvityksen vähän liian pika, pikaan, ja minulle jäi
        käsitys, että Moosekselle ilmestyi Jeesuksen Isä,..joka on salattu Jumala!

Jeesushan ei ole edes JHWH:na salattu, koska hänet n. 30 v ajan näki koko "suuri kaupunki"

Ihmettelinkin mielessäni, miksi Timo olisi tuollaiseen johtopäätökseen tullut, että " M I N Ä O L E N"
        olisi itse Isä Jeesuksen!

Isä, meidän hän on Jeesus, joka on välimies, ei pelkästään välikäsi!

No, mutta, Älä nyt hermostu sattuihan vuonna 1844, isompikin erehdys, meille,...ei tosin Herralle

• benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Timo selvensi hyvin Miikael-asiaa ja Kai myös. Kai totesi mm:
        "Käytännössä asia ei nimittäin ole niin, että Mikaelia Jeesuksena pitävät adventistit ajattelisivat näin opettaessaan tekevänsä Jeesusta enkeliksi vaan Mikaelin Jumalaksi.
        Eli opettavat suurin piirtein samaa kuin Jean Calvin aikanaan ja jotakin aivan muuta kuin Jehovan todistajat."

Ilm.kirjaseminaarissa kerrotaan Jeesuksen käyttäneen YHDESSÄ tilanteessa
        peitenimeä - en tosin käsitä miksi - Miikael ja sehän tarkoittaa sitäkin ettei
        Jeesus ole enkeli Miikael.
        Sensijaan Jehovan Todistajat mm. 1.4.2010 Vartiotornissa sanovat, että suoraan
        sanottuna Jeesus on enkeli Miikael, ollen välillä Ihmisen Poika.

Mutta benedi, minä en käsitä, mihin sinä pyrit tuolla pitkällä viestilläsi. Minä en
        näe siinä mitään tolkkua ja mitä merkitystä sillä sitten on, jos olet "yhdessä asiassa
        Timon kanssa eri mieltä". Joten kuittaan sen yhdellä raamatunjakeella.

1. Kor. 10:4 :

He saivat vettäkin kalliosta, mutta hengellisin silmin näemme, että se kallio
        oli Kristus.

Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, huusi hän, Jumala, hänelle pensaasta ja sanoi: "Mooses, Mooses!" Hän vastasi: "Tässä olen".
        5
        Hän sanoi: "Älä tule tänne! Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jossa seisot, on pyhä maa."
        6
        Ja hän sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala".

Näin Jumala alkoi jälleen ilmestyä Israelille, heidän ollessa Egyptin orjuudessa.

7 Ja Herra sanoi: "Minä olen nähnyt kansani kurjuuden Egyptissä ja kuullut heidän huutonsa sortajainsa tähden; niin, minä tiedän heidän tuskansa.
        egyptiläisten kädestä ja johdattamaan heidät siitä maasta hyvään ja tilavaan maahan, maahan, joka vuotaa maitoa ja mettä, sinne, missä kanaanilaiset, heettiläiset, amorilaiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset asuvat.

"MINÄ OLEN astunut alas vapauttamaan heidät" - tässä on esikuva uudelle liitolle.

antti

ja itseasiassa Timon kirjoitus oli samaa asiaa,..minä en
        vain sitä huomannut ajoissa!

Ei sen kummempaa, ..ja sanoohan sana: " Läksy läksyn päälle, käsky ,käskyn päälle...ja miten se sitten jatkui...

• benedi kirjoitti:

ja itseasiassa Timon kirjoitus oli samaa asiaa,..minä en
        vain sitä huomannut ajoissa!

Ei sen kummempaa, ..ja sanoohan sana: " Läksy läksyn päälle, käsky ,käskyn päälle...ja miten se sitten jatkui...

4

He saivat todellista vettäkin kalliosta, mutta hengellisin silmin näemme, että se kallio oli enemmänkin, oli Kristus.

5
        6

antti

• benedi kirjoitti:

jos noin asia oli, niin sittenhän toteutui Jumalan sana:

" Siitä teidät tunnetaan Jumalan lapsiksi, että teillä on keskinäinen yksimielisyys"
        Taisin lukea, tuon Timon selvityksen vähän liian pika, pikaan, ja minulle jäi
        käsitys, että Moosekselle ilmestyi Jeesuksen Isä,..joka on salattu Jumala!

Jeesushan ei ole edes JHWH:na salattu, koska hänet n. 30 v ajan näki koko "suuri kaupunki"

Ihmettelinkin mielessäni, miksi Timo olisi tuollaiseen johtopäätökseen tullut, että " M I N Ä O L E N"
        olisi itse Isä Jeesuksen!

Isä, meidän hän on Jeesus, joka on välimies, ei pelkästään välikäsi!

No, mutta, Älä nyt hermostu sattuihan vuonna 1844, isompikin erehdys, meille,...ei tosin Herralle

benedi:

Minä veisin asiaa eteenpäin näin:
        Tässä tullaan asian ytimeen. Jumala tuli alas vapauttamaan kansansa, uskovaiset,
        IHMISMUODOSSA, jollin häntä voidaan lihallisestikin koskettaa ja hän voi ihmisenä
        kuolla ihmiskunnan sijaisena puolestamme.

• benkku ei ole kenkku
        AnttiVKantola kirjoitti:

benedi:

Tässä tullaan asian ytimeen. Jumala tuli alas vapauttamaan kansansa, uskovaiset,
        IHMISMUODOSSA, jollin häntä voidaan lihallisestikin koskettaa ja hän voi ihmisenä

koskikin Jeesukseen.

Ryöväri, tämä uskovampi, taas ei, kun naulat oli lyöty kantapään läpi, eikä jalkapöydästä,
        niin mites kosket lihalliseen Jeesukseen, muuten kuin Hengessä!

Jäi siis paratiisiin menokin, tuota tuonnemaksi,...mutta ei monen päivänpäähän, sillä
        eihän tuonelassa ole aikaa, eikä viisautta, eikä ajatusta ,siitä että:
        " Missähän se kristallivirta ja elämänpuu lienee, ja se tärkein, ristinkaveri pitäis löytää.
        Tuhat vuotta haudassa on kuin yksi päivä,... ja sama se on aika Herran luonakin

• höpö höpö
        AnttiVKantola kirjoitti:

benedi:

Kyllä sinä Antti kuolet ihan itse omasta puolestasi. Ei kukaan sitä ole sinun puolestas tehny.

• eremith32

Mitä ihmettä se hyödyttää tutusminen teidän kirkkohistoriaan? Veteen heijastuva kuu, näyttää värjäävän veden, sillä se on yhteydessä veden laatuun, "uskon" laatuun? Ihmisenhän luonnostaan tulisi olla Jumalan palvelija! Se, että ihminen elevänä olentona tulisi luonnostaan olla elävänä sieluna, ja päästä ereoon siitä harha-luulosta, että aineeseen yhtyvä minuus näyttää aineelta! Mutta se ei oleminuus.

Korkeinta sielua eli persoonallistya jumalaaa verrataan taivaalla hohtavaan valoon, oli se sitten kuu tai auringo. Ovathan kaikki nelävät olennot kuin vedewssä väräjävät olennot, ne ovat kuin veteen heistuvat kuu tai aurinko. Todellisauudessa veteen heijastuva kuunn ei pitäisi liikehtiä, koska pysyyhän taivaalla alkuperäinen kuukin paikoiullaan, mutta silti heijastus näyuttää värjäävän, vaikka kuu ei liikukkaan, kun sensijasta vesi liikehtii.

Samoin on, että' meidän korkeinta sielua, ei verrata taivaassa hohtavaan kuuhun, ja siksi elävät sielut on kuin vedessä värä'jäväåt kuun kAJO. eLI KOR4KEINTA jUMALAA VERRATAAN TAIVAALLA HOHTAVAAN KUUHUN
      JA ELÄVÄT SIELUT, eli olennot ovat kuin vedessä väräjä'vä kuun kajo. Mutta taivaalla pysyvä kuu onbm paikoillaan, eikä se todellakaan näytä väräjävän, niinkuin veteen heistava kuu, eli kuiun sijasta vesi siis liikehtii.

Aivan samalla tavalla näyttää siltä, että eläviä olentoja "ihmisiä" tahraavat aineelliset omonaisuudet, kuten harha persoonallisesta olemisesta, harha, murehtemisesta ja kurjuudesta, köyhyydestä, avuttomuudesta. Mutta puhtaasta sielusta kaikki nuo puuttuvat, siilä se ei ole alistunut persoonallisuuden johtoon.

• eremith:
        "Mitä ihmettä se hyödyttää tutusminen teidän kirkkohistoriaan?"

Niinpä niin. Kiittämättömyys on maailman palkka. Protestantismin ydin -
        uskosta vanhurskaaksi tuleminen - on vaatinut monta uhria vuosisatojen aikana.
        Sitä vastaan pystytettiin jesuiitat ja inkvisiitiot, ruuvipenkin sun muut.
        EGWn Suuri Taistelu-kirja sisälsi ennen kevyttä pokkaripainosta melkein puolet
        Lutherin aloittaman uskonpuhdistuksen - protestantismin - esittelyä.
        Timokin tarkoitti yleistä kirkkohistoriaa, eikä erityisesti adventismin.

• dc ...

.... kirkkohistoriaan vetoamisesi todistaa ettet tiedä uskomisesta yhtään mitään. Uskominen ei ole historian toistamista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2214
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      24
      1740
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1425
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      108
      1247
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1219
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      944
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      864
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe