Halonen on aina ottamassa tänne lisää pakolaisia, vaikka hakiat on saaneet kielteisen päätöksen muussa EU maassa. Tässäkään ei ole EUlla linjaa,että jos kielteinen päätös yhdessä maassa,ei asiaa muihinkaan EU maihin kierolaiseksi. Oman maan tavalliset palkansaajat kohta kerjää kaduilla ja ovat jo ruokajonoissa.
Moni SUOMALAINEN vaihtaisi paikkaa näiden pakolaisten kanssa jos saisi ilmaisen asunnon, ruuan, tv ja nettin ja vielä 350E rahaa. Minun on elettävä vaimon palkalla kun sairastuin kela ei myönnä eläkettä ja töihin ei kykene. Saan n.500E kuussa sillä pitäs SUOMALAISEN pärjätä ja maksaa kaikki itse.
Halonen rasisti omanmaan kansalaisia kohtaan
5
177
Vastaukset
- Joku poliitikko
Suomalainen samoin kuin turvapaikanhakija saa 350 euroa kuukaudessa sekä lisäksi vuokran (jos hän sellaista joutuu maksamaan). Mikäli hän saa esimerkiksi ruuan, tämän osuus vähennetään toimeentulotuesta. Näin siis tällä hetkellä. Nyt esitetyn muutoksen mukaan turvapaikanhakija saisi kolmanneksen vähemmän kuin suomalainen. Äskeisellä tavalla lasketusta toimeentulotuesta vähennettäisiin turvapaikan hakijalta kolmannes, mutta suomalaiselta sitä ei tehtäisi.
Vielä rautalangasta:
Turvapaikan hakija, joka asuu vastaanottoasuntolassa, saa 350 euroa kuukaudessa, asumisesta hänen ei tarvitse maksaa mitään, mutta ruuan hän joutuu maksamaan itse tästä 350 euron toimeentulotuestaan. Suunnitelman mukaan hän saisi tulevaisuudessa vain kaksi kolmas osaa tuosta 350eurosta ja maksaisi yhä itse ruokansa.
Suomalainen, joka asuu vuokralla saa vuokran sekä 350 euroa, josta maksaa ruokansa. Hän saa siis aivan saman kuin turvapaikanhakija. Muutoksen jälkeen hänen toimeentulotukensa pysyisi samana ja olisi silloin siis kolmanneksen suurempi kuin turvapaikanhakijan.
Nykyisiä tai tulevia toimeentulotuen perusteita niin suomalaisetn kuin somalien osalta voi kritisoida, mutta kannattaa keskustelussa käyttää tosiasioita eikä valheita.Kuulehan nyt, tässä sulle rautalankaa. En ole euroakaan käyny pyytämassä sossusta tai muualta. Enkä mene. Elän vaimon palkalla evp Suomen kansalainen. Minä maksan itse kaiken. Ruuan ,vaatteet, sähkön, veden, vakuutukset, kiinteistöverot, yms.yms. Sun on aivan turha puolustella noita pakolaisia. Laittais Tarja ja Amerikkalaiset niidenkin asiat kuntoon omassa maassa. Somalien merirosvouskin 2000 lukua eletään eikä näitäkään saada kuriin.
Tosiaia on että Suomalaiset poliitikot on omaa etua ajavia ja omien sidosryhmien etua ajavia. Kansa maksaa. Meiltä riittää satoja miljoonia avustuksia ulkomaille. Afkaanitkaan ei teitä tähtäimiensä edessä kunnioita, vaikka kuinka työnnätte sinne rahaa. Suomessa ei riitä rahaa hoitaa oman maan vanhuksia.- Joku poliitikko
eki27 kirjoitti:
Kuulehan nyt, tässä sulle rautalankaa. En ole euroakaan käyny pyytämassä sossusta tai muualta. Enkä mene. Elän vaimon palkalla evp Suomen kansalainen. Minä maksan itse kaiken. Ruuan ,vaatteet, sähkön, veden, vakuutukset, kiinteistöverot, yms.yms. Sun on aivan turha puolustella noita pakolaisia. Laittais Tarja ja Amerikkalaiset niidenkin asiat kuntoon omassa maassa. Somalien merirosvouskin 2000 lukua eletään eikä näitäkään saada kuriin.
Tosiaia on että Suomalaiset poliitikot on omaa etua ajavia ja omien sidosryhmien etua ajavia. Kansa maksaa. Meiltä riittää satoja miljoonia avustuksia ulkomaille. Afkaanitkaan ei teitä tähtäimiensä edessä kunnioita, vaikka kuinka työnnätte sinne rahaa. Suomessa ei riitä rahaa hoitaa oman maan vanhuksia.Hyvä, ettei sinun ole tarvinnut käydä sossun luukulla, kuten ei onneksi minunkaan.
En puolusta tai ole puolustamatta ketään, vaan kerroin tosiasiat. Alkuperäisessä aloituksessa nämä kerrottiin virheellisesti.
Saat vastustaa pakolaispolitiikkaamme tai toimeentulotuen määriä turvapaikanhakijoille. Keskustelu on tärkeää, mutta siitä tulee hankalaa, jos tosiasiota valehdellaan tai kanssakeskustelijoihin suhtaudutaan hermostuneen aggressiivisesti.
Maailmassa on paljon ogelmia, mutta en käsitä, miksi juuri Yhdysvaltojen olisi ne korjattava kaikkien muiden puolesta. Voimmehan mekin siirtää armeijamme aivan yhtä hyvin järjestelemään Somalian rauhoittamista. Uskon, että jopa onnistuisimme, kalliiksihan se tulisi, rahaa ja nuorukaisiamme kuolisi, mutta luulen, että onnistuisimme lopulta. On helppo vaatia muita tekemään jotain, mutta on paljon vaikeampaa itse tehdä mitään.
Poliitikkomme saattavat olla sellaisia kuin kuvaat. Onneksi Suomessa on demokratia. Meillä on hyvin helppo perustaa puolue tai asettua ehdolle korkeinta valtaa maassamme pitävään eduskuntaan. Puolueen perustamiseen tai ehdolle asettumiseen ei tarvitra muuta kuin edes vähän kannatusta. Vallan saamiseenkaan ei tarvita muuta kuin suomalaisten ihmisten enemmistön kannatus. Ilman tätä ei valtaa saa, mutta en oikein käsitä, miksi pitäisikään saada? Eikös tarkoitus ole toimia sen mukaan kuinkansa haluaa? - RV
Joku poliitikko kirjoitti:
Hyvä, ettei sinun ole tarvinnut käydä sossun luukulla, kuten ei onneksi minunkaan.
En puolusta tai ole puolustamatta ketään, vaan kerroin tosiasiat. Alkuperäisessä aloituksessa nämä kerrottiin virheellisesti.
Saat vastustaa pakolaispolitiikkaamme tai toimeentulotuen määriä turvapaikanhakijoille. Keskustelu on tärkeää, mutta siitä tulee hankalaa, jos tosiasiota valehdellaan tai kanssakeskustelijoihin suhtaudutaan hermostuneen aggressiivisesti.
Maailmassa on paljon ogelmia, mutta en käsitä, miksi juuri Yhdysvaltojen olisi ne korjattava kaikkien muiden puolesta. Voimmehan mekin siirtää armeijamme aivan yhtä hyvin järjestelemään Somalian rauhoittamista. Uskon, että jopa onnistuisimme, kalliiksihan se tulisi, rahaa ja nuorukaisiamme kuolisi, mutta luulen, että onnistuisimme lopulta. On helppo vaatia muita tekemään jotain, mutta on paljon vaikeampaa itse tehdä mitään.
Poliitikkomme saattavat olla sellaisia kuin kuvaat. Onneksi Suomessa on demokratia. Meillä on hyvin helppo perustaa puolue tai asettua ehdolle korkeinta valtaa maassamme pitävään eduskuntaan. Puolueen perustamiseen tai ehdolle asettumiseen ei tarvitra muuta kuin edes vähän kannatusta. Vallan saamiseenkaan ei tarvita muuta kuin suomalaisten ihmisten enemmistön kannatus. Ilman tätä ei valtaa saa, mutta en oikein käsitä, miksi pitäisikään saada? Eikös tarkoitus ole toimia sen mukaan kuinkansa haluaa?Jenkkkien korjattava,Jenkkien aiheuttama
ja vastaanottokeskuksissa vai missä nyt lie ruoka on ilmaista - Joku P
RV kirjoitti:
Jenkkkien korjattava,Jenkkien aiheuttama
ja vastaanottokeskuksissa vai missä nyt lie ruoka on ilmaistaJuu, tottakai muidenhan se on maailman maiden rauhoittaminen tehtävä, ei meidän. Olisihan se niin työlästä ja ikävää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433633- 362294
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?321895- 171639
- 181638
- 231568
- 241427
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai841348- 171312
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko891242