Testiä pukkaa.....

TaikisN

72

1096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta vastaus lootasta en oikein ymmärtänyt mitään.

      • selkeätä vastausta, vaan kertoo mihin ryhmään lähinnä kuulut. Se ylimmäinen jossa on suurin prosentuaalinen luku on kaikkein lähinnä luonnettasi. Harvoinhan kukaan on minkään luonteen prototyyppi. Se alimmainen taas on sitä mitä olet kaikkein vähiten.


      • TaikisN kirjoitti:

        selkeätä vastausta, vaan kertoo mihin ryhmään lähinnä kuulut. Se ylimmäinen jossa on suurin prosentuaalinen luku on kaikkein lähinnä luonnettasi. Harvoinhan kukaan on minkään luonteen prototyyppi. Se alimmainen taas on sitä mitä olet kaikkein vähiten.

        no mä olen perfektionisti, muut tulokse saakin sitten jäädä piiloon. :)))


      • Nittaminax kirjoitti:

        no mä olen perfektionisti, muut tulokse saakin sitten jäädä piiloon. :)))

        omantunnon tarkka......


      • Nittaminax kirjoitti:

        omantunnon tarkka......

        Luepas mitä olet parhaimmillasi. Se ensimmäinen sana siellä parhaimmillasi olt- kohdassa, aikamoinen sattuma :))


      • TaikisN kirjoitti:

        Luepas mitä olet parhaimmillasi. Se ensimmäinen sana siellä parhaimmillasi olt- kohdassa, aikamoinen sattuma :))

        Omantunnontarkka perfektionisti (1-Tyyppi)


      • Nittaminax kirjoitti:

        Omantunnontarkka perfektionisti (1-Tyyppi)

        katso viestnii miisulle.


      • TaikisN kirjoitti:

        Luepas mitä olet parhaimmillasi. Se ensimmäinen sana siellä parhaimmillasi olt- kohdassa, aikamoinen sattuma :))

        Omantunnontarkka perfektionisti (1-Tyyppi)





        Sinä olet: korrekti, ihanteisiin pyrkivä, itseäsi kehittävä, tarkka, vastuuntuntoinen, kurinalainen, uudistaja, realisti, kriittinen, velvollisuudentuntoinen, rehellinen
        Parhaimmillasi olet: reilu, sosiaalinen, ahkera, eettinen, tuottelias
        Pahimmillasi olet: vihainen, vaativa, kireä, nirso, lannistava, tuomitseva
        Sinun kannattaa tavoitella: mielenrauhaa ja kärsivällisyyttä
        Muita ykköstyypin henkilöitä: Hilary Clinton, Al Gore, Martha Stewart, Katherine Hepburn, Harrison Ford, Meryl Streep, George Harrison, Celine Dion, Margaret Thatcher

        Ykköset ovat tunnollisia, tarkkoja ja eettisiä ihmisiä, joilla on vahva käsitys oikeasta ja väärästä sekä halu toimia oikein. Samaa he odottavat ihmisiltä ympärillään. Ykköset ovat harvoin täysin tyytyväisiä itseensä tai ympäristöön, joten he eivät pelkää muutosta: ykköset pyrkivät kehittämään niin itseään kuin ympäröivää maailmaa. Ykköset haluavat olla eheitä, tasapainoisia ja aikaansaavia. Ykköset pyrkivät aina parhaaseen mahdolliseen suoritukseen.

        Ykköset ovat hyvin tarkkoja. Joskus ykköstyypin tarkkuus saattaa yltyä jopa turhaan pilkunviilaukseen. Ykköset ovat kriittisiä erityisesti itselleen, mutta huomaavat herkästi myös muiden tekemät virheet. Ykköset antavat mielellään neuvoja toisille ja pitävät asioiden opettamisesta. Joskus ykköstyypin hyvää tarkoittava neuvominen ja opettaminen saatetaan kokea arvosteluksi ja opetusten kohteen kritisoinniksi. Ykköset asettavat kaikessa korkeita tavoitteita, jonka vuoksi joskus asioiden loppuun vieminen saattaa viivästyä liiallisen täydellisyydentavoittelun takia. Ykkösen pelkona on virheiden tekeminen.



        Kasvusuunta on seitsikon, spontaanin seikkailijan vahvuuksiin. Kasvusuunnan positiivisia ominaisuuksia ovat esimerkiksi spontaanius, innostuneisuus, optimistisuus ja itsensä hyväksyminen. Stressisuunta on nelosen, luovan romantikon kielteisiin ominaisuuksiin. Näitä ovat esimerkiksi vihan kääntäminen itseään kohti, itseluottamuksen menettämisen ja masentumisen vaara.


      • TaikisN kirjoitti:

        Luepas mitä olet parhaimmillasi. Se ensimmäinen sana siellä parhaimmillasi olt- kohdassa, aikamoinen sattuma :))

        me niinku samanlaisia vai.


      • Nittaminax kirjoitti:

        me niinku samanlaisia vai.

        silmiini osui sun tuloksesta tämä: "Parhaimmillasi olet: reilu...." Kun on tuota polemiikkia palstalla reiluista ja reiluudesta ollut niin se oli aikan hauska yhteensattuma,mielestäni. :))

        Mä sain toisenlaisen tuloksen, eli luultavasti ei olla kuitenkaan ihan samanlaisia :)


      • TaikisN kirjoitti:

        silmiini osui sun tuloksesta tämä: "Parhaimmillasi olet: reilu...." Kun on tuota polemiikkia palstalla reiluista ja reiluudesta ollut niin se oli aikan hauska yhteensattuma,mielestäni. :))

        Mä sain toisenlaisen tuloksen, eli luultavasti ei olla kuitenkaan ihan samanlaisia :)

        vai se pisti silmään, no joo kait mä sit olen reilu ku tittelinkin sain. :)) Nyt kerrot mikä sun tulos oli.


      • Nittaminax kirjoitti:

        vai se pisti silmään, no joo kait mä sit olen reilu ku tittelinkin sain. :)) Nyt kerrot mikä sun tulos oli.

        mä olin eniten tyyppi kahdeksan, oikeudenmukainen johtaja. Vähiten tyyppi neljä, luova romantikko :)


      • töpsökki

        yhteissummaksi tulee 200 % ?
        Luotettava testi? :D


      • töpsökki kirjoitti:

        yhteissummaksi tulee 200 % ?
        Luotettava testi? :D

        ainakin niin olin ymmärtävinäni....ei jaa ihmisen luonnetta osiin sadaksi prosentiksi, vaan kertoo paljonko ihmisessä on kutakin tyyppiä.:)


      • töpsökki
        TaikisN kirjoitti:

        ainakin niin olin ymmärtävinäni....ei jaa ihmisen luonnetta osiin sadaksi prosentiksi, vaan kertoo paljonko ihmisessä on kutakin tyyppiä.:)

        Olen sitten 200-rosenttia luonnetta. :)


    • Herrajee..meinasin unohtaa koko vastauksen jo tässä välin,ku palasin tänne..:))

      • herännyt horroksesta :) Missä sua on pidetty?

        Vai epäitsekäs huolehtija, kävin lukaisemassa ja sinussahan on kuin onkin marttyyriyteen taipuvaisuutta :)) Jotta ei mennyt kruunu väärään päähän silloin *nauraa*

        Mä olin tyyppi kahdeksan eniten ja tyyppi neljä vähiten.:)


      • TaikisN kirjoitti:

        herännyt horroksesta :) Missä sua on pidetty?

        Vai epäitsekäs huolehtija, kävin lukaisemassa ja sinussahan on kuin onkin marttyyriyteen taipuvaisuutta :)) Jotta ei mennyt kruunu väärään päähän silloin *nauraa*

        Mä olin tyyppi kahdeksan eniten ja tyyppi neljä vähiten.:)

        heräsin tänään..En kyllä tiiä sitä paikkaa,missä olin..;)

        Missäs sä tosta marttyyriydestä luit?Mä tekasin vaa testin ja otin sen ylemmän jutun, mitä olin eniten..:))

        Nopsaan käväsin sen tekemässä,ku pitää taas lähtee kotihommiin...Pyykit huus jo mua..:P


      • mii-su kirjoitti:

        heräsin tänään..En kyllä tiiä sitä paikkaa,missä olin..;)

        Missäs sä tosta marttyyriydestä luit?Mä tekasin vaa testin ja otin sen ylemmän jutun, mitä olin eniten..:))

        Nopsaan käväsin sen tekemässä,ku pitää taas lähtee kotihommiin...Pyykit huus jo mua..:P

        siellä vertailussa annettuja vaihtoehtoja, niin sieltä avautuu jokaisen vaihtoehdon kohdalla sivu joka kertoo millainen tyyppi on kyseessä, hyvät ja huonot puolet yms.


      • TaikisN kirjoitti:

        siellä vertailussa annettuja vaihtoehtoja, niin sieltä avautuu jokaisen vaihtoehdon kohdalla sivu joka kertoo millainen tyyppi on kyseessä, hyvät ja huonot puolet yms.

        ny uudestaan kattomaan...Pitää ehtiä nii paljon täällä koneella,ku tänne pääsee...:)

        Mä tein oman testin ja tulokset oli,että olen erittäin mukava ja fiksu tyyppi..;))))


    • ----

      Miten sinä osaat näitä tehdä? *kateellisena*

      • TaikisN

        miten sinä osaat noita tehdä? *Hämmästyneen kunnioittavasti*


      • TaikisN kirjoitti:

        miten sinä osaat noita tehdä? *Hämmästyneen kunnioittavasti*

        vastaukset kummaltakin *hekottaa*


      • :DDDD

        koville Taikiksen ja Typyn sinnikäs palstallaolo :DDDD

        aina ei pysty kaikkia häätämään näiltä yleisiltä foorumeilta :DDDD


      • ystävätär*
        :DDDD kirjoitti:

        koville Taikiksen ja Typyn sinnikäs palstallaolo :DDDD

        aina ei pysty kaikkia häätämään näiltä yleisiltä foorumeilta :DDDD

        Vainot ja Harhat osa 197 :D


    • RiisuArkihuoli

      Vähän on kyllä seikkailijan vikaakin :=))

      • ----------

        pitää sinusta paikkansa.
        Pahimmillasi olet: pinnallinen, kevytmielinen, vastuuton, todellisuutta pakoileva


      • tulipa taas eräs makkaranpaistojuttu mieleen :))


      • eihän sitä tiedä mitä menetti *nauraa*

        Vaan nyt lähden hierojalle.


      • RiisuArkihuoli
        ---------- kirjoitti:

        pitää sinusta paikkansa.
        Pahimmillasi olet: pinnallinen, kevytmielinen, vastuuton, todellisuutta pakoileva

        kirjoittaa rehti ja reilu puska :=))


      • RiisuArkihuoli
        TaikisN kirjoitti:

        tulipa taas eräs makkaranpaistojuttu mieleen :))

        oli myös sellanen pieni seikkailu, jota voi taas kiikkustuolissa aikanaan muistella :=))

        Tosin eiköhän se elämä ole pientä seikkailua meillä jokaisella :=))


      • RiisuArkihuoli

        näin on Vege :=))

        Makkariin päästetään vaan tuttu ja turvallinen :=))


    • ...numero 5. Ihan kuin koulussa,jos olisivat antaneet nelosia niin olisivat joutuneet kärsimään enemmän ;)
      Tuo viitonen tipahti vain 40% tarkkuudella,toiset 40% oli jotain muuta...jotenkin tuosta tunnistaa etäisesti itsensä...

      • hierojalta tultua millainen oot :)


      • TaikisN kirjoitti:

        hierojalta tultua millainen oot :)

        ...oli se niin paljon pielessä ;) No,40% kun valkkaat kuvauksesta,tietysti ne mairittelevammat osuudet ;)


    • Rauhallinen sovittelija! 9-Tyyppi

      Sinä olet: mukautuva, diplomaattinen, sovitteleva, rauhaa rakentava, salliva
      Parhaimmillasi olet: vaatimaton, rauhallinen, empaattinen, tyyni
      Pahimmillasi olet: ajelehtiva, ikävystynyt, itsesi unohtava, sitoutumaton
      Sinun kannattaa tavoitella: rakkautta ja tavoitteellista toimintaa
      Muita ysityypin henkilöitä: Abraham Lincoln, Keanu Reeves, Ringo Starr, Janet Jackson, Gerald Ford, Kuningatar Elizabeth II, Walt Disney, Geena Davis, Kevin Costner, Lisa Kudrow

      Tyypin yhdeksän henkilöt ovat seesteisiä ihmisiä, nauttivat rauhallisesta ja sopuisasta ilmapiiristä sekä harmonisesta yhteistyöstä toisten kanssa. Ysien on helppo ymmärtää erilaisten ihmisten erilaisia näkökulmia. Ysit ovat empaattisia ja heillä on hyvät vuorovaikutustaidot, joiden ansiosta ysien tuttavapiiri on usein varsin laaja. Toisten ihmisten mielipiteiden huomioon ottaminen ja konfliktien välttäminen on yhdeksikölle luonnollista ja erittäin tärkeää. Ysit jäävät neuvottelutilanteissa usein taustalle, sillä eivät välttämättä halua sanoa eriävää mielipidettään tai pitää suurta meteliä omasta kannastaan asioihin.

      Ysit käyttävät huomattavan osan empaattisuudestaan ja energiastaan ihmisten parissa, josta voi seurata myös kärsimystä: ysit unohtavat helposti itsensä. Yhdeksiköt pyrkivät välttämään turhia kuohuja elämässään. Ysien päätöksenteko voi muista olla joskus piinaavan pitkä projekti, sillä ysit haluavat kuulla päätöksentekotilanteessa kaikkien mielipiteet ja vasta sitten päättää, mikä olisi paras ratkaisu. Näin ysit pyrkivät varmistamaan, ettei kukaan joudu torjutuksi, ohitetuksi, jyrätyksi tai väärinymmärretyksi.


      Mitä mä nyt tohon sanoisin, kyllä tuossa on paljon tottakin :)))

      • minäkään sanoisin :)) No ainakin huomasin yhden suuresti arvostamani edesmenneen taiteilijan kuuluisuuslistassa, Wald Disneyn. Mahtanetko sinä piirrellä sarjakuvia :)


      • TaikisN kirjoitti:

        minäkään sanoisin :)) No ainakin huomasin yhden suuresti arvostamani edesmenneen taiteilijan kuuluisuuslistassa, Wald Disneyn. Mahtanetko sinä piirrellä sarjakuvia :)

        se sitten tuosta, että mullakin on tuhansia tunteja aitiopaikalta nähtyä "luontofilmiä" päänupissani. Olen kyllä koittanut välikaapelin avulla siirtää niitä koneelle, mutta ei ole vielä teknologia kehittynyt niin pitkälle, että tuo onnistuis :((
        Piirtäminen ei ole oikein mun leipälaji ja siksi mun piirtämät ihmishahmotkin ovat ensisijaisesti tikku-ukkoja :))


    • Siri-Inna

      vaikka kyllä minä itseni hyvin tunnen muutenkin.

      Eniten olen 9-tyyppiä ja tuossa (oliko kerbiilillä) yllä jossain ole selityskin, jota en itse kiireessä löytänytkään.
      Siis rauhallinen sovittelija, jopa 60%.
      Tyyppiä 2 ja 4 olen molempia 40% verran (epäitsekäs huolehtija ja luova romantikko)
      Sitten 20% sekä 5 että 6-tyyppiä (pohdiskeleva tarkkailija ja vastuunalainen kyseenalaistaja).
      Nollaan jäi eli en ole lainkaan järjestelmällinen suorittaja tai spontaani seikkailija.

      Siinä melko tarkkaan tulokset. Samapa tuo, hauskaa testailla itseään.
      Luulin jo, että sanoo jossain vaiheessa: väärin, vastaat epäjohdonmukaisesti, kun aina kyseli samoja :)

      • nuo toistuvat samat kyselyt, ikäänkuin testi ei kerralla uskoisi mitä vastasin :))

        Mukavaa viihdettähän tällaiset testit ovat, noin niukalla otannalla ja suppeilla kysymyksillä nyt kuitenkaan tuskin kovin tarkkaa kuvaa ihmisestä vo saada.


    • sellastase

      1. 77.78 Pohdiskeleva tarkkailija (5-Tyyppi)
      2. 55.56 Spontaani seikkailija (7-Tyyppi)
      3. 25.00 Epäitsekäs huolehtija (2-Tyyppi)
      4. 22.22 Luova romantikko (4-Tyyppi)
      5. 14.29 Oikeudenmukainen johtaja (8-Tyyppi)
      6. 0.00 Omantunnontarkka perfektionisti (1-Tyyppi)
      7. 0.00 Järjestelmällinen suorittaja (3-Tyyppi)
      8. 0.00 Vastuullinen kyseenalaistaja (6-Tyyppi)
      9. 0.00 Rauhallinen sovittelija (9-Tyyp

      • lukemat sinulla.


      • >45<
        TaikisN kirjoitti:

        lukemat sinulla.

        kuitenkin ihan samaa mieltä.
        Epäitsekäs nyt on hiukan niin ja näin.Ja romanttinen en vähääkään.
        Johtajaksi en halua, vaikuttaa voi vaivihkaakin.Paremminkin.


      • >45<
        TaikisN kirjoitti:

        lukemat sinulla.

        toisella kertaa 77 % kumpaakin, viitosta ja seiskaa.

        Viitonen
        Sinä olet: tarkkaavainen, filosofinen, erakoitumiseen taipuvainen, maailmasta kiinnostunut
        Parhaimmillasi olet: viisas, looginen, avarakatseinen, suvaitsevainen
        Pahimmillasi olet: kitsas, ahne, eristäytyvä, tunteeton
        Sinun kannattaa tavoitella: antamista ja ottamista
        Muita viitostyypin henkilöitä: Albert Einstein, Stephen King, Isaac Newton, Charles Darwin, Bill Gates, Friedrich Nietzsche, Karl Marx, John Lennon, Kurt Cobain, Jodie Foster, Vincent Van Gogh, Björk

        Viitoset ovat itsenäisiä, asiallisia, valppaita, uteliaita ja oivaltavia. Viitoset ovat älykkäitä, mutta hyvin vaatimattomia ihmisiä. Viitosilla on kyky nähdä asiat uusin silmin, uutta oivaltaen. Viitonen on vilpittömän kiinnostunut ympäristöstä ja sen ilmiöistä, joita jatkuvasti tarkkailee suurella mielenkiinnolla ja pohdiskellen. Viitonen janoaa tietoa ja syventyy kiinnostuksenkohteisiinsa perinpohjaisesti. Viitosilla on kyky tuottaa uraauurtavia ja omaperäisiä töitä. Yleensä viitostyypin henkilö nauttii opiskelusta.

        Viitoselle tärkeää on turvallisuudentunnetta luova tieto ja ymmärrys - viitonen kokee itsensä tärkeäksi ja merkitykselliseksi juuri osaamisensa ja tietojensa avulla. Yksityisyyttään ja omaa reviiriään arvostavat viitoset kokevat tuttavalliset ja puheliaat ihmiset helposti melko tungetteleviksi. Kun Viitonen on syventynyt johonkin mielenkiinnonkohteistaan, hän uppoutuu siihen täydellisesti. Tuolloin viitonen saattaa unohtaa koko muun maailman, niin syömisen, nukkumisen kuin jopa läheiset ihmiset. Viitoset ovat taitavia keskustelijoita, jotka ovat hyviä puolustamaan erilaisia näkökulmia ilman tunnekuohuja. Viitoset saattavat kuitenkin ärsyttää ihmisiä väittelynhalullaan ja älykkyydestään johtuvalla ylimielisyydellä. Viitosen jatkuvan tiedonhaun taustalla on pelko, ettei hän tiedä tarpeeksi tehdäkseen oikein.

        seiska:
        Sinä olet: optimisti, nautiskelija, seikkailunhaluinen, ideoiva, nopea
        Parhaimmillasi olet: innostava, mielikuvituksellinen, luova
        Pahimmillasi olet: pinnallinen, kevytmielinen, vastuuton, todellisuutta pakoileva
        Sinun kannattaa tavoitella: maltillisuutta
        Muita seiskatyypin henkilöitä: John F. Kennedy, Leonardo DiCaprio, Kate Winslet, Elizabeth Taylor, Mozart, Steven Spielberg, Robin Williams, Jim Carey, Cameron Diaz, Elton John, Gianni Versace

        Seiskat ovat ilomielisiä, nautiskelevia ja energisiä ihmisiä, jotka osaavat nähdä kaikkien asioiden valoisat puolet. Seiskoista on hauskaa suunnitella uusia ja mielenkiintoisia asioita. Seiskatyypin henkilö nauttii innostavista ideoista ja monenlaisista uusista mahdollisuuksista. Seiska tarvitsee elämäänsä vaihtelua ja ripauksen jännittävää seikkailua. Seiskatyypin ihmiset ovat luonnostaan hyviä esiintyjiä ja viihdyttäviä seuranaisia tai -miehiä. Seiskat ovat sitkeitä yrittäjiä, jotka eivät pienistä lannistu. Seiskalle tärkeä asia on oma vapaus.

        Seiskalla voi ajoittain olla vaikeuksia keskittyä samaan asiaan pitkäksi aikaa ja saattaa suunnittelemiaan tai aloittamiaan asioita loppuun. Seiskoilla saattaa olla myös ongelmia kohdata ja käsitellä elämän varjopuolia. Seiska saattaa jättää velvollisuuksiaan hoitamatta tuntiessaan, että ne rajoittavat liikaa hänen vapauttaan tai onnellisuuden ja ilon tunnettaan. Seiska voi kokea tiukat säännöt joskus pikkumaisina ja ahdistavina.


    • Vipellän kyllä työkseni, mutta mitä sitten kätkeytyykän neliraajaisen vauhtihirmun henkis-sosiaalisen kuoren alle :D

      Testi heitti tuloksen viiskytprossaa ottaen huomioon:

      Minä olen: harkitsevainen, epäilevä, kyselevä, arka, ristiriitainen, ennakoiva, lannistumaton
      Parhaimmillani olen: uskollinen, päättäväinen, luotettava, vastuullinen
      Pahimmillani olen: jäykkä, autoritaarinen, pelokas, epävarma
      Minun kannattaa tavoitella: luottamusta
      Muita kuutostyypin henkilöitä: Prinsessa Diana, George Bush, Tom Hanks, Mel Gibson, Woody Allen, Marilyn Monroe, Bruce Springsteen, Meg Ryan, Julia Roberts

      Kuutoset ovat sitoutuvia, tunnollisia ja äärimmäisen luotettavia henkilöitä. Kuutostyyppiä kannustaa se, että tämä voi luottaa ihmisiin ja asioihin ympärillään. Kuutoselle on tärkeää varmistua asioista. Uusiin asioihin kuutonen suhtautuu epäilevästi. Luottamus on kuutostyypin henkilölle erityisen tärkeä arvo.

      Kuutosella on usein ongelmia päätöksen- ja valinnanteon kanssa. Kuutosia yhdistää myös ristiriitaisuus. Toisinaan kuutonen voi olla jäykkä, arka ja pelokas, kun taas toisaalta kuutonen voi olla jopa uhkarohkea, omaa kantaansa kiivaasti puolustava henkilö. Yleensä kuutoset valitsevat toisen näistä voimakkaista strategioista omaksi suojamekanismikseen.

      Neljäkymmen prosenttisesti taas:

      Minä olen: jämäkkä, haastaja, vaikuttaja, hallitseva
      Parhaimmillani olen: oikeudenmukainen, energinen, suora, oikeutta puolustava
      Pahimmillani olet: komenteleva, diktaattorimainen, dominoiva, karkea
      Minun kannattaa tavoitella: vilpittömyyttä
      Muita kasityypin henkilöitä: Martin Luther King, Jr., Pablo Picasso, Sean Connery, John Wayne, Donald Trump, Frank Sinatra, James Brown, Courtney Love, John McCain

      Kasit ovat vahvoja ja itsevarmoja henkilöitä, joista huokuu auktoriteetti, karisma ja vaikutusvalta. Tyypin kahdeksan henkilö haluaa päättää asioista ja olla vastuussa. Kasit sanovat yleensä asiat suoraan ja ovat myös sanojensa mittaisia. Kasit kunnioittavat rehellisyyttä ja oikeudenmukaisuutta. Kahdeksikot pyrkivät aina toiminnassaan kunnioittamaan tärkeäksi katsomiaan arvoja. Kasit ovat suojelevaisia perheitään, ystäviään ja heikompia kohtaan, eivätkä epäröi vääryyksiin puuttumista. Rehellisyyden kasit kokevat äärimmäisen tärkeäksi arvoksi.

      Kasin on luontaisena johtajana vaikea ymmärtää toisten ihmisten heikkoutta ja epävarmuutta. Kasi saattaa olla hyvinkin dominoiva ja määräilevä halutessaan saada asiat toimimaan oman päänsä mukaan. Kasit saattavat ottaa taloudellisia riskejä päästäkseen toteuttamaan saamiaan ideoita. Kasit näyttävät kielteiset tunteensa yhtä voimakkaasti kuin he suhtautuvat elämään muutenkin, joten esimerkiksi vihaisena kasit saattavat olla hyvin uhkaavia ja pelottavia. Kasin suurin pelko on joutua muiden kontrolloitavaksi.

      Jaa..a oikein pitää laittaa käsi poskea vasten ja miettiä ainakin hetken ...tulosta :)

      • selvästi kaksi persoonaa :)) Itselläni muuten oli samat tyypit hallitsevimpina, mutta toisinpäin kuin sinulla ja luvut olivat 60% / 40%


      • TaikisN kirjoitti:

        selvästi kaksi persoonaa :)) Itselläni muuten oli samat tyypit hallitsevimpina, mutta toisinpäin kuin sinulla ja luvut olivat 60% / 40%

        mainitsi tuossa alhaalla, ihminen muuttuu matkan varrella. Ehkä mulla ja jos sullakin on meneillään murrosvaihe- selvästi toinen tyyppi alkaa pyrkiä ulos nahoistaan. Päivä pitäisi näiden kanssa analyysia tehdä, että jonkinlaisen selkeän johtopäätöksen voisi tuloksesta tehdä :D
        Olenkohan mä nyt jäykkä ja autoritäärinen...ehkä jäykkä ;)


    • PisamaPuuhanen

      Epäitsekäs huolehtija (2-Tyyppi)


      Sinä olet: tyyni, auttavainen, huolehtivainen, herkkä, ystävällinen, joustava, empaattinen, tunteikas, miellyttämiseen pyrkivä, uhrautuvainen, rohkaiseva

      Parhaimmillasi olet: lämmin, epäitsekäs, antelias, suojelevainen

      Pahimmillasi olet: syyllistävä, marttyyriuteen taipuvainen, mustasukkainen, ylisuojeleva

      Sinun kannattaa tavoitella: realistista ymmärrystä omasta merkityksestäsi toisille

      Muita kakkostyypin henkilöitä: Äiti Teresa, Eleanor Roosevelt, Lillian Carter, Sammy Davis, Jr., Bill Cosby, Barbara Bush, Luciano Pavarotti, Piispa Desmond Tutu

      Kakkoset ovat avuliaita, lämpimiä, välittäviä, toisia tukevia ja huomaavaisia ihmisiä. Kakkoset aistivat herkästi toisten ihmisten tarpeet. Kakkosia motivoi tarve olla rakastettuja ja arvostettuja. Kakkoset haluavat ilmaista positiiviset tunteensa muita kohtaan ja saada myös toisilta tunnustusta. Kakkoset ovat hyvin ihmisläheisiä persoonia, joilla on luonnostaan kehittynyt kyky empatiaan. Kakkosille ihmissuhteet ovat hyvin tärkeitä.

      Kakkosella on paitsi suuri halu, myös tarve olla muille mieliksi. Kakkosen tarve vaalia ihmissuhteitaan ajaa tämän ehkä jopa liialliseen avuliaisuuteen tai ystävällisyyteen, jopa turhaan marttyyrimaiseen uhrautumiseen. Kakkostyypin henkilö saattaa muilta kysymättä järjestellä asioita muiden hyväksi ilman, että oikeasti on tietoinen avun todellisesta tarpeesta tai autettavan mielipiteestä asiaan. Tästä johtuen kakkostyypin hyväntahtoinen avuliaisuus saatetaan kokea häiritsevänä toisten asioihin sekaantumisena. Kakkosten suurin pelko on kokea itsensä epätoivotuiksi.

      Kasvusuunta on nelosen, luovan romantikon vahvuuksiin. Kasvusuunnan positiivisia ominaisuuksia ovat esimerkiksi syvällisyys, omien tarpeiden ja tunteiden ymmärtäminen, luovuus sekä kyky asioista kieltäytymiseen. Stressisuunta on kahdeksikon, oikeudenmukaisen johtajan kielteisiin ominaisuuksiin. Näitä ovat esimerkiksi vaara tulla ärtyisäksi, kovaksi, vaativaksi ja kaikkea kontrolloivaksi.

      • PisamaPuuhanen

        Tunnistan tästä täydellisesti itseni. :D


      • PisamaPuuhanen kirjoitti:

        Tunnistan tästä täydellisesti itseni. :D

        on palstakirjoitusten perusteella muodostunut kyllä viittaa juuri tuohon luonnetyyppiin. :) Saitko miten korkeat prosentit tuohon?


      • PisamaPuuhanen
        TaikisN kirjoitti:

        on palstakirjoitusten perusteella muodostunut kyllä viittaa juuri tuohon luonnetyyppiin. :) Saitko miten korkeat prosentit tuohon?

        se 70 % ja sitten muutama seuraava oli 30% ja 20% ja loput 0%.


    • = nollapiste ;)

      1. 50% Omantunnontarkka perfektionisti ( 1 tyyppi)
      - Sinä olet: korrekti, ihanteisiin pyrkivä, itseäsi kehittävä, tarkka, vastuuntuntoinen, kurinalainen, uudistaja, realisti, kriittinen, velvollisuudentuntoinen, rehellinen
      Parhaimmillasi olet: reilu, sosiaalinen, ahkera, eettinen, tuottelias
      Pahimmillasi olet: vihainen, vaativa, kireä, nirso, lannistava, tuomitseva
      Sinun kannattaa tavoitella: mielenrauhaa ja kärsivällisyyttä
      Muita ykköstyypin henkilöitä: Hilary Clinton, Al Gore, Martha Stewart, Katherine Hepburn, Harrison Ford, Meryl Streep, George Harrison, Celine Dion, Margaret Thatcher
      Ykköset ovat tunnollisia, tarkkoja ja eettisiä ihmisiä, joilla on vahva käsitys oikeasta ja väärästä sekä halu toimia oikein. Samaa he odottavat ihmisiltä ympärillään. Ykköset ovat harvoin täysin tyytyväisiä itseensä tai ympäristöön, joten he eivät pelkää muutosta: ykköset pyrkivät kehittämään niin itseään kuin ympäröivää maailmaa. Ykköset haluavat olla eheitä, tasapainoisia ja aikaansaavia. Ykköset pyrkivät aina parhaaseen mahdolliseen suoritukseen.
      Ykköset ovat hyvin tarkkoja. Joskus ykköstyypin tarkkuus saattaa yltyä jopa turhaan pilkunviilaukseen. Ykköset ovat kriittisiä erityisesti itselleen, mutta huomaavat herkästi myös muiden tekemät virheet. Ykköset antavat mielellään neuvoja toisille ja pitävät asioiden opettamisesta. Joskus ykköstyypin hyvää tarkoittava neuvominen ja opettaminen saatetaan kokea arvosteluksi ja opetusten kohteen kritisoinniksi. Ykköset asettavat kaikessa korkeita tavoitteita, jonka vuoksi joskus asioiden loppuun vieminen saattaa viivästyä liiallisen täydellisyydentavoittelun takia. Ykkösen pelkona on virheiden tekeminen.
      Kasvusuunta on seitsikon, spontaanin seikkailijan vahvuuksiin. Kasvusuunnan positiivisia ominaisuuksia ovat esimerkiksi spontaanius, innostuneisuus, optimistisuus ja itsensä hyväksyminen. Stressisuunta on nelosen, luovan romantikon kielteisiin ominaisuuksiin. Näitä ovat esimerkiksi vihan kääntäminen itseään kohti, itseluottamuksen menettämisen ja masentumisen vaara.

      2. Järjestelmällinen suorittaja (3-tyyppi)
      - Sinä olet: kilpailuhenkinen, suorittava, voitokas, käytännöllinen, aikaansaava, kunnianhimoinen
      Parhaimmillasi olet: tehokas, menestyvä, innostunut, energinen
      Pahimmillasi olet: laskelmoiva, lipevä, tunteet syrjäyttävä
      Sinun kannattaa tavoitella: luotettavuutta ja rehellisyyttä
      Muita kolmostyypin henkilöitä: Barack Obama, Bill Clinton, Oprah Winfrey, Tom Cruise, Madonna, Sting, Paul McCartney, Whitney Houston, Michael Jordan, Shania Twain, Arnold Schwarznegger, O.J. Simpson
      Kolmoset ovat uraohjuksia, menestyneitä puurtajia ja parhaimmillaan aikaansaavia ihailun kohteita. Kolmoset ovat hyvin nopeita, itsevarmoja ja tuotteliaita henkilöitä, jotka haluavat näkyä ja kuulua. Kolmoset haluavat erottua edukseen ja olla parhaita kaikessa mihin ryhtyvät. Päämääriinsä kolmoset pyrkivät kovalla työllä. Kolmoset ovat näkyviä, kuuluvia ja ihailtuja henkilöitä.
      Kolmosen itsevarman ulkokuoren alla on hyvin usein alemmuudentunnetta ja epävarmuutta, jonka vuoksi menestyminen ja onnistumisen elämykset ovat kolmosen itsetunnon kannalta hyvin tärkeitä. Kolmoset ovat hyvin muuntautumiskykyisiä ja toimivat vauhdilla tilanteessa kuin tilanteessa. Joskus luontainen muuntautuminen tilanteen mukaan itselle asetettujen päämäärien saavuttamiseksi johtaa kuitenkin laskelmoivana ja lipevänä käytöksenä sekä juonittelevuutena. Kolmonen ei päämäärään pyrkiessä halua jarruttaa matkaa omilla tunteillaan - kolmoselle tuottavuus menee tunteiden edelle. Kolmosten pahin pelko on itsensä merkityksettömäksi kokeminen.
      Kasvusuunta on kuutosen, vastuullisen kyseenalaistajan vahvuuksiin. Kasvusuunnan positiivisia ominaisuuksia ovat esimerkiksi lojaalisuus yhteistyössä, luottamus toisiin ja luopuminen omasta kaikkivoipuudesta. Stressisuunta on yhdeksikön, rauhallisen sovittelijan kielteisiin ominaisuuksiin. Näitä ovat esimerkiksi päättämättömyys, vaara itsensä laiminlyöntiin sekä tuloksettomaan työskentelyyn.

      3. 30 % Vastuullinen kyseenalaistaja
      4. 30% Oikeudenmukainen johtaja
      5. 20% luova romantikko
      6. 10% pohdiskeleva tarkkailija
      7. 10% spontaani seikkailija
      8. 0% epäitsekäs huolehtija
      9. 0% rauhallinen sovittelija

    • leikkiähän tämä

      luonnehdintoja ja nehän ovat kuin suoraan horoskooppimerkeistä. Jokaisesta tyypistä löytyy omia piirteitä sen verran, että lukija on tunnistavinaan itsensä. Kai ne hauskuudeksi ja ajankuluksi onkin keksitty.

      • vienotuuli

        Oikeuden mukainen johtaja 77% ....tiedä häntä :D
        kai tuo jotain kertoo, mene ja tiedä?


    • Jääköön arvio kertomatta. Sen verran itseäni tunnen että olen perso imartelulle ja sokea puutteilleni, joten testi saattaa siten antaa vinoutuneen kuvan. En kuitenkaan usko poikkeavani merkittävästi keskivertotapauksesta edes noissa mainitsemissani kohdissa.

      Paremman kuvan saisi haastattelemalla ihmisiä jotka minut tuntevat, tosin luulen useimpien antavan saman arvion kuin tuo testikin ykköseksi laittoi. Testin painotus oli 70% tuolle ykkösvaihtoehdolle ja sen esimerkkihenkilölistasta löytyy moni 'esikuvani'.

    • Meriläinen

      No nythän sen löysit, piti heti mennä tekemään tämän koneen testi.
      1997 kun ensi kerran tutustuin enneagrammiin ja sen ansiosta on parikin kirjaa kirjahyllyssä tulos oli 7; optimisti, seikkailija, nautiskelija.
      Tänään oli kolme samalla pietemäärällä eli 7, sitten 9: rauhallinen, sovittelija ja 5: pohdiskeleva tarkkailija.

      Jotain on sentään tullut lisää näinä menneinä vuosina ;))

      Mutta kolme luonnetta ei saanut pistettäkään Perfektionisti, johtaja ja suorittaja jäi ilman yhtään pistettä .))

      Mielenkiintoista tämä elämä, muuttuu sitä kuitenkin vaikka kuvittelee että ikuisesti pysyy samana.

      • xxxyyy

        Olet kasvamassa suuntaani, tällä hetkellä olen kahdelta kolmasosalta mietiskelijä, yhdeltä kolmasosalta sovittelija. Elämä kouluttaa.


      • Meriläinen
        xxxyyy kirjoitti:

        Olet kasvamassa suuntaani, tällä hetkellä olen kahdelta kolmasosalta mietiskelijä, yhdeltä kolmasosalta sovittelija. Elämä kouluttaa.

        Niinhän sitä sanotaan että elämä opettaa, jos ei muuta niin hiljaa kävelemään.
        Olen itse kyllä tyytyväinen suunnasta mihin kuljen.


    • kaikille ja terkkuja lumirajan takaa :)

      Luin kaikki poissaollessani tulleet vastaukset ja näistäkin voidaan todeta, että meistä jokaisesta löytyy useammanlaista luonnetyyppiä. :) Hyvä niin, koska on hienoa että jokainen ihminen on erilainen, oma persoonansa. Se tekee elämästä ja maailmasta mielenkiintoisen.

      • No terve. Täällä vain pimeää ja mustaa. Sen verran siihen jo kyllästyin että syksyllä hankin tähän läppärin viereen 10000 luxin kirkasvalolampun. Sen valossa tässä nytkin kevättä odottelen.


      • TaikisN
        yohuuhkaja kirjoitti:

        No terve. Täällä vain pimeää ja mustaa. Sen verran siihen jo kyllästyin että syksyllä hankin tähän läppärin viereen 10000 luxin kirkasvalolampun. Sen valossa tässä nytkin kevättä odottelen.

        kirkasvalolampun antavan piristystä? Itselläni ollut mietintämyssyn alla lampun hankinta,mutta toistaiseksi jäänyt ja jäänyt. Vain tuskaillut pimeyden määrää. Kun tänne nyt satoi ohuen kerroksen lunta (joka on toistaiseksi pysynyt...jo kaksi vuorokautta..) niin maailma ja mieli on paljon valoisampi.


      • PisamaPuuhanen

        Pakko hehkuttaa, että teinpäs oikein sikahyvää karjalanpaistia tänään. En oo mikään liharuokien ystävä, mutta nyt onnistui erinomaisesti. Vielä olis pari tuntia, ennenku linnanjuhlat pyörähtää käyntiin.


      • PisamaPuuhanen kirjoitti:

        Pakko hehkuttaa, että teinpäs oikein sikahyvää karjalanpaistia tänään. En oo mikään liharuokien ystävä, mutta nyt onnistui erinomaisesti. Vielä olis pari tuntia, ennenku linnanjuhlat pyörähtää käyntiin.

        onkin perinteistä suomalaista ruokaaa, hyvin sopii itsenäisyyspäivän menyyksi :) Itse oon ollut kyläilemässä viikonlopun ja päässyt lähes valmiisiin ruokapöytiin, mitä nyt pikkuisen autellut emäntää. Pari tuntia sitten palailin kotiin. Pitääkait sitä vähän katsella linnan vastaanottoseremonioita ja pukuloistoa :)


      • TaikisN kirjoitti:

        kirkasvalolampun antavan piristystä? Itselläni ollut mietintämyssyn alla lampun hankinta,mutta toistaiseksi jäänyt ja jäänyt. Vain tuskaillut pimeyden määrää. Kun tänne nyt satoi ohuen kerroksen lunta (joka on toistaiseksi pysynyt...jo kaksi vuorokautta..) niin maailma ja mieli on paljon valoisampi.

        Kyllä minä enemmän luottaisin siihen lumeen ja auringonpaisteeseen, mutta kun ei oo niin ei oo. Olen kyllä ollut huomaavinani että valvoessa on pirteämpi ja vastaavasti uni syvempää kuin ennen, mullahan ovat päivä ja yö päälaellaan muutenkin.


      • Katselin myös Mariankadunpuolelta tulevat vieraat, enenmpää en jaksanut seurata humua. Olihan siellä mukana upeita luomuksia, ja mainioita piristyksiä mm parit kolttasaamelaisten puvut.


    • Dorodea

      60 % Luova romantikko (4-Tyyppi), 40% Epäitsekäs huolehtija (2-Tyyppi), 30% Spontaani seikkailija (7-Tyyppi)
      Aika hyvin, tasapaino hakusessa :D

      Sinä olet: romanttinen, yksilöllinen, intuitiivinen, aistikas, kaipaava, herkkä, aito
      Parhaimmillasi olet: luova, omaperäinen, syvällinen, vahva
      Pahimmillasi olet: ylidramaattinen, arvaamaton, elitistinen, yliherkkä
      Sinun kannattaa tavoitella: tasapainoa ja tyyneyttä
      Muita nelostyypin henkilöitä: Alanis Morrisette, Ingmar Bergman, Peter Tchaikovsky, Alan Watts, Sarah McLachlan, Paul Simon, Bob Dylan, Miles Davis, Johnny Depp, Annie Lennox, Prince, Michael Jackson
      Neloset ovat hyvin persoonallisia ja yksilöllisiä ihmisiä, jotka ammentavat luovuuttaan niin työhön kuin yksityiselämäänsä. Neloset välttävät tavanomaisuutta ja kokevat aitouden yhtenä ihmisen tärkeimmistä ominaisuuksista. Nelonen elää tunteidensa kautta, tunteiden toimiessa myös tärkeänä mittarina nelosen elämässä. Nelonen kokee hyvin tärkeäksi, että hänen ainutlaatuisuutensa huomataan.
      Nelonen sisäistää kaiken kokemansa ja ottaa helposti asiat hyvin henkilökohtaisesti. Neloset ovat myös herkästi loukkaantuvia ihmisiä, etenkin jos he kokevat tulleensa väärinymmärretyiksi tai syrjäytetyiksi. Muut saattavat pitää nelosten loukkaantumista ja asioiden hyvin henkilökohtaista kokemista yliherkkyytenä, liioitteluna ja ylidramaattisuutena. Nelosten pahin pelko on oman identiteetin ja persoonallisuuden menettäminen.

      • on immeinen tunteidensa vietävänä :))


      • Dorodea
        TaikisN kirjoitti:

        on immeinen tunteidensa vietävänä :))

        Joo, arvaa onko hankalaa. Elämä yhtä tunteiden paloa ja jääkylmiä suihkuja :)


    • Masse-setä

      Tavallaan, jos jos jos lähtisi esimerkiksi Lenita Airiston mukaan, niin vaikka se onkin aika amerikkalainen tapa imettää, niin nienoja ihmisiähän ne on tietysti kaikki ja ne on ensimmäisenä tajunneet, että autotalliin pitää mahtua kaksi autoa ja, että sinne pitää asentaa varkaushälytin.

      • pettämätön :))


    • Putkivalo

      Olen 200 % tyyppi :))) ei paha, eihän!
      60 % epäitsekäs huolehtija, ja yhtä paljon rauhallinen sovittelija.
      20 % luova romantikko... ohho, taitaa tää testi lähinnä kuvastaa mitä toivon olevani :)))

      Minkä tuloksen sait itse?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1615
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1244
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1072
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      857
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      741
    Aihe