Minuus hukassa tai jotain

Sekaisinko?

En nyt oikein tiedä mihin tätä kirjoittaisin, mutta kirjoitan nyt tänne. Onko kenelläkään muulla kokemusta siitä, että oma minuus ikäänkuin häviää? Siis ei oikeastaan tiedä kuka tai mikä on? Siis tottakai tietää fyysisesti nimensä yms. sellaiset asiat, mutta se, että KUKA oikeasti on? Olen pienestä asti aina aika ajoin kokenut tuota tunnetta. Tässä oli vuosikausia (ainakin 10v), etten tuota tunnetta tuntenut, kuin tosi satunnaisesti ja se meni ohi. Nyt se on palannut taas ja välillä tuntuu, että sekoanko vai onko joku toinenkin todella kokenut tällaista? Tämä tunne on kamalin ja ahdistavin tunne mitä ikinä olen elämässäni kokenut!

Uusimpana outoutena itselläni on oudot pelko ja ahdistuneisuuskohtaukset. Ahdistaa ja pelottaa kun koulu loppuu ja pitäisi valmistua, en halua muuttaa vaikka kauan odotettu talo valmistuu, en halua lähteä jo varatulle matkalle, koska pelkään, että lentokone tippuu... Siis mitä? Olenko todella sekoamispisteessä vai mitä tämä oikein on?

Tuo pelko ja ahdistus ilmenee niin, että alkaa oksettaa, ei voi syödä ja kohta on pakko juosta vessaan, tuntuu että seinät kaatuu ja haluaa ikään kuin paeta jonnekin. Hirveä olotila!!

Mutta siis onko joku kokenut vastaavaa?

18

1900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • my 2 cents

      Minulla on tuota samaa tunnetta ollut lievempänä useasti. Välillä tuntuu vain jonkin verran että oma minuus katoaa, välillä taas tulee tuota lähes oksettavaa tunnetta. Samoin minulla tuo tunne on tuttu lapsuudesta asti ja se pysyi kauan taka-alalla ja erittäin lievänä, mutta nousi taas pintaan erilaisten ahdistavien asioiden takia (työttömyys, asunnon ongelmat, parisuhteen ongelmat, jne). Luulisin että se liittyy stressiin ja ahdistukseen, joka sattuu olemaan jostakin syystä sinulla nyt kovempaa. Veikkaisin monia elämänmuutoksia. En usko että olet sekoamassa, koska kirjoitat noin selkeästi ja analyyttisesti. :)

      • samoin

        Hyvin samoja oireita täällä. Ja tunnistan itseni teidän molempien teksteistä. Myös lapsena/nuorena ollut vastaavaa oirehdintaa lievänä ja olen ollut aina kova jännittämään/arvioimaan itseäni muiden silmissä. Nyt, kun elämässä on taas enemmän stressitekijöitä (vaikkakin ihan positiivisia), on nämä samat tuntemukset/ahdistus nostaneet päätään ja on inhottavaa!!

        Voimia!


      • Sekaisinko?
        samoin kirjoitti:

        Hyvin samoja oireita täällä. Ja tunnistan itseni teidän molempien teksteistä. Myös lapsena/nuorena ollut vastaavaa oirehdintaa lievänä ja olen ollut aina kova jännittämään/arvioimaan itseäni muiden silmissä. Nyt, kun elämässä on taas enemmän stressitekijöitä (vaikkakin ihan positiivisia), on nämä samat tuntemukset/ahdistus nostaneet päätään ja on inhottavaa!!

        Voimia!

        Onpa helpottavaa kuulla, että muillakin on samoja tuntemuksia!!! Tämä on asia, jonka olen ottanut huomioon vasta viime aikoina, olen siis aina ajatellut, että tämä on vain joku mun oma ihmejuttu. Ja tuo on totta, että elämässäni on tällä hetkellä paljon stressiä, jolla varmasti on asian kanssa tekemistä.

        Mielenkiintoita oli myös kuulla, että teillä molemmilla vastaajilla on ollut samoja oireita jo lapsena, kuten itsellänikin!! Voisikohan kyseessä olla joku puutteellisesti kehittynyt minuus, ettei olisi siis tietoisuus itsestä kehittynyt lapsena ihan niin kuin olisi pitänyt... Olen tässä miettinyt, että onko itselläni nuo paniikinomaiset tuntemukset vain jatkoa tälle "kuka minä olen- tunteelle" ?

        Ja ehkäpä tuo on muuten totta mitä nimim. my 2 cents kirjoitti, että en kykenisi tällaiseen analysointiin ja mietintää, jos todella olisin sekoamassa =)


      • -

        Kuulostaa hyvin tutulta. Tuo fiilis ettei tiedä kuka on, on ihan hirveä. Mulla oli oikeastaan semmosta oloa, kuin en olis ollut paikalla ollenkaan, katsonut vain jonkun kuvaamaa leffaa. Eikä kukaan koskaan ymmärtänyt kun yritin selittää..

        Nuo ahdistuskohtaukset ilmestyi mun elämään ekaa kertaa reilu vuosi sitten. Tosi pahoja ne oli alkuvuodesta, kun aina kun oli joku pakollinen tilaisuus alkoi ahdistaa, kädet hikosivat, sydän hakkas, oksetti jne. Olo helpotti aina kun pääsin pois tilanteesta, yleensä hyvinkin nopeasti. Luennot oli pahoja, en vieläkään tykkää istua keskellä riviä, mitä jos joudun lähtemään pois? Nuo kohtaukset on vähentyneet ja ainakin lieventyneet todella paljon, en joudu lähtemään pois eli ilmeisesti varsinaista paniikkikohtausta ei edes tule vissiin. Pystyn hillitsemään itseni ja rauhottumaan. En pidä suurista ihmismassoista, alkaa ahdistaa.

        Kävin psykologilla alkuvuodesta asian takia, mutta käynnit ahdistivat vielä enemmän kuin muut oireet yhteensä joten lopetin sen kahden kerran jälkeen. En halunnut lääkitystä eikä sillä psykologilla tuntunut olevan oikein muuta tarjottavaa. Kevät oli hankala mutta jossain vaiheessa vain pakotin itseni liikkumaan ja kesä tuli ja olo helpotti ja.. No, olis kiva päästä tästä kokonaan eroon. Mun elämässä ei ole edes tapahtunut mitään järkyttäviä asioita, kaikki on hyvin. Miksi olen silti ahdistunut? Miksi mikään ei tunnu miltään? Voi tätä kitinän määrää. Ei ole enää ketään kelle puhua, ei kukaan jaksa enää kun tilanne ei etene.


      • Siltä

        noi tuntus, kahvin/kofeiinin käyttö minimiin ja eikä saa olla syömättä liian pitkiä aikoja jotain, koska verensokerin vaihtelut pahentavat oireita, sekä stressi, sis. ja ulkoinen stressi. Käytä Keijua leivän päällä siinä on omega-3 rasvahappoa, mikä on hermosoluille terveellistä, ja kuuntele paljon musiikkia väh. 10 min. ennen nukahtamista se parantaa ahdistusta, masennusta, muistia ja puhetaitoa ja tekee sosiaalisemmaksi. Sinun oireesi voisi viitata myös masennukseen, jossa on mukana paniikkihäiriötä. Tuo outo kohtaus saattaisi olla myös poissaolokohtaus/sellainen pieni epilepsiakohtaus, aivojen sähköinen häiriö. Ehkä sinulla on jotain näitä yhdistelmiä, mitkä ovat nyt aktivoituneet, kun olet tullut vanhemmaksi. Kun tuollainen alkaa on sitä mahdollista helpottaa puolikkaalla 5 mg Xanoria, kun ottaa vain tarvittaessa ei jatkuvasti. Joten kannattaa käydä lekurilla. Kovaan masennukseen pitää hakea lääkitys, tämä yleisesti. Ja pikkuniksi on ottaa kaksi kylmää suihkua päivässä se lisää serotoniinia aivoissa ja helpottaa masennusta.


    • ex-kofeinisti

      Minulla kofeiini aiheutti tuollaista outouden tunnetta. Koko maailma tuntui kuin piirretyltä filmiltä ja joskus oma vaimo tuntui jotenkin oudolta, kuin avaruusoliolta, vaikka tiesin kaiken aikaa missä mennään järkitasolla. Se outous ja vieraus oli vain tunne, todella outo ja vaikeasti kuvattava tunne. Onneksi se on nyt poissa kokonaan.

    • Voila

      Voi olla että tarkoitat depersonalisaatio-häiriötä? Itselläni on sellainen,mutta kenellekkään lääkärille en ole uskaltanut siitä puhua.Olen ammatissa,jossa mielenterveyspotilaan leiman saaminen johtaa automaattisesti potkuihin.
      Jo lapsena koin tätä outoa oloa-kuin filmiä katsoisi.Välillä kaikki näytti kuin suurennuslasin läpi katsottuna,välillä taas kuin mikroskoopilla.Tämä liittyy myös depersonalisaatiooon.Tuolloin en puhunut asiasta kenellekkään.Vasta aikuisena otin itse asiasta selvää ja olin helpottunut,että vaiva on todellinen ja yleinen.
      Vieläkin saan tämän häiriön jos olen äärimmäisen väsynyt,stressaantunut, tai koen vahvaa häpeän tunnetta (jota koin usein lapsena vanhempieni alkoholismin takia päivittäin).

      Täältä voit lukea oireesta lisää: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00359

      • Sekaisinko?

        Minä siis ketjun aloittaja olen todella yllättynyt, että näinkin moni on vastannut! Olen tosiaan aina ollut suhteellisen varma siitä, että kukaan muu ei koe tätä tunnetta. Ja kuinka totta onkaa se, että kukaan ei todellakaan ymmärrä, kun yrität tätä jollekin selittää. Esim. mieheni vain pyörittelee päätään, kun olen joskus yrittänyt selittää tätä... ja tietyllä tavalla todella helpottavaa on, että juuri ns. normaalit ihmiset kokevat näitä. Itselläni en kyllä usko liittyvän kofeiiniin tämän, koska olen ennen käyttänyt enemmänkin kahvia yms. kofeiinia kuin nyt. Juo 0-3 kuppia kahvia päivässä ja 0-2 kuppia teetä, siinäpä melkein päivittäinen kofeiiniannokseni. Mutta ostinpa tänään kumminkin kofeiinitonta teetä ;)

        Aamuisin itselläni nämä tunteet ovat pahimmillaan juuri herätessä. Olenkin miettinyt, että onko esim. serotoniinin tai jonkin muun välittäjäaineen pitoisuus herätessä pienimmillään. Onko muilla kokemusta siitä mikä ajankohta päivässä on pahin?

        Kumpa vaan saisi nämä tuntemukset loppumaan, eikä niitä tulisi enää ikinä!!!! Ahdistaa, kun oma mieskin tuntuu vieraalta tai ei nyt vieraalta, mutta vähän on sellainen olo, että mitä se mulle puhuu ja kuka se oikein on ja mikä ihmeen mies ja talo??? Apua en halua, ja mitä en halua??? Haluan paeta, mutta mitä ja minne? Miksi muutto omaan taloon tuntuu ahdistavalta? Tämä tunne on tullut nyt, kun muutto on enää viikkojen päässä, aikaisemmin se vain on tuonut mukavaa mieltä ja olen odottanut sitä. Olen ikään kuin sellaisessa tilassa, etten halua, että mikään muuttuisi tippakaan mihinkään suuntaan, vaan kaikki olisi niin kuin ennekin. Tämä on itselleni uutta, koska olen mm. menneisyydessäni muuttanut kaksi kertaa ihan tosta noin vaan uuteen kaupunkiin yms.

        Voi apua, mikähän nyt auttaisi, kun koko elämä tuntuu olevan yhtä paniikkia!!! En ole ollut oma itseni varmaan pariin kuukauteen, välillä on normaalia, mutta sitten taas ei!
        Onko joku muuten päässyt näistä tunteista eroon?


      • Viittaisi
        Sekaisinko? kirjoitti:

        Minä siis ketjun aloittaja olen todella yllättynyt, että näinkin moni on vastannut! Olen tosiaan aina ollut suhteellisen varma siitä, että kukaan muu ei koe tätä tunnetta. Ja kuinka totta onkaa se, että kukaan ei todellakaan ymmärrä, kun yrität tätä jollekin selittää. Esim. mieheni vain pyörittelee päätään, kun olen joskus yrittänyt selittää tätä... ja tietyllä tavalla todella helpottavaa on, että juuri ns. normaalit ihmiset kokevat näitä. Itselläni en kyllä usko liittyvän kofeiiniin tämän, koska olen ennen käyttänyt enemmänkin kahvia yms. kofeiinia kuin nyt. Juo 0-3 kuppia kahvia päivässä ja 0-2 kuppia teetä, siinäpä melkein päivittäinen kofeiiniannokseni. Mutta ostinpa tänään kumminkin kofeiinitonta teetä ;)

        Aamuisin itselläni nämä tunteet ovat pahimmillaan juuri herätessä. Olenkin miettinyt, että onko esim. serotoniinin tai jonkin muun välittäjäaineen pitoisuus herätessä pienimmillään. Onko muilla kokemusta siitä mikä ajankohta päivässä on pahin?

        Kumpa vaan saisi nämä tuntemukset loppumaan, eikä niitä tulisi enää ikinä!!!! Ahdistaa, kun oma mieskin tuntuu vieraalta tai ei nyt vieraalta, mutta vähän on sellainen olo, että mitä se mulle puhuu ja kuka se oikein on ja mikä ihmeen mies ja talo??? Apua en halua, ja mitä en halua??? Haluan paeta, mutta mitä ja minne? Miksi muutto omaan taloon tuntuu ahdistavalta? Tämä tunne on tullut nyt, kun muutto on enää viikkojen päässä, aikaisemmin se vain on tuonut mukavaa mieltä ja olen odottanut sitä. Olen ikään kuin sellaisessa tilassa, etten halua, että mikään muuttuisi tippakaan mihinkään suuntaan, vaan kaikki olisi niin kuin ennekin. Tämä on itselleni uutta, koska olen mm. menneisyydessäni muuttanut kaksi kertaa ihan tosta noin vaan uuteen kaupunkiin yms.

        Voi apua, mikähän nyt auttaisi, kun koko elämä tuntuu olevan yhtä paniikkia!!! En ole ollut oma itseni varmaan pariin kuukauteen, välillä on normaalia, mutta sitten taas ei!
        Onko joku muuten päässyt näistä tunteista eroon?

        kyllä toi sinun aamuyöstä herääminen tohon masennukseen ja sekä noi ahdistavat ja kielteiset ajatukset. Jos yhteen menoon jatkuu, kuten sinulla pari kuukautta on syytä mennä, vaikka terveyskeskukseen ja pyytää sieltä lähete mielenterveystoimistoon. Tai käydä muuten lekurilla.
        Muista syödä pieni pala hapanleipää, ennen nukkumaan menoa, ettei verensokerit ole liian alhaalla norm. tasoon nähden aamuyöstä, sekin voi vähän helpottaa.


        Tsemppiä Sinulle, kyllä se siitä helpottuu.


      • -

        Kiitos tuosta linkistä ja termistä! Olen ihmetellyt tuota tunnetta paljon ja tuo teksti oli ihan kuin mun oirekuva. Sitä ei onneksi ole enää ilmennyt niin paljon, usean vuoden kestäneen kortisonikuurin aikana tuo tunne oli jatkuva. Pari vuotta meni ihmeellisessä sumussa, tunteet oli laimeita ja tuo elokuvafiilis.. Niin inhottava.


      • lottamaaria

        kiitos tästä!!!

        olen pienestä asti kuumeessa esimerkiksi kokenut kaiken juuri noin, isona tai pienenä. nykyään se on mukana vieläkin. myös epätodellinen olo.kuin elokuvasssa olisin. mahtavaa kuulla että nuo oireet ovat yleisiä ja muillakin kuin vaan minulla!

        kiitos!


    • ftgf

      jotka tällaisia oireita koette? itsellä kanssa joskus tosi outo olo, vähän niinkuin tässä ketjussa on kuvattu. Ja myös sellainen, että minusta tuntuu, että kroppani ja aivoni eivät olisi yhteydessä toisiinsa! jos ymmärrätte. Tunne on tosi kamala.
      Mutta olen yhdistänyt nuo tuntemukset siihen, että kun niskani ovat totaalisen jumissa, niin silloin noita on eniten. Ja luulen että kun jumituksista johtuen veri ei pääse kiertämään aivoihin, niin ihmekään jos tulee tuollaisia oireita.....

      • -sama-

        ...mutta ilmeisesti kyse näissä viesteissä on muustakin.


        Itselleni on tärkeää hyvä fyysinen kunto.

        Varsinkin selkä- ja niska-hartiaseudun jumppa on kaiken a ja o.

        Jos niskan lihakset on jumissa, se voi vähentää veren virtausta aivoihin.
        Saattaa tuntua "outona olona"


    • Ulkopuolella---

      Minulla oli lapsena noita yhtäkkisiä "ulkopuolelle humpsahtamisen tunteita". Koko maailma meni yhtäkkiä aivan erilaiseksi kuin äsken, oma puhe kuulosti kuin se olisi tullut nauhalta ja tuntui kuin en olisi ollut edes minä vaan joku toinen. Ihmiset ympärillä tuntuivat erikoisilta ja äidille yritin joskus selittää että huomasitko sinä jotain, minusta tuntuu ihan omituiselta ja sinäkin tunnut jotenkin erilaiselta... Eipä äiti ymmärtänyt ihan mitä tyttö yritti selittää. Tavallaan pelottavaa, tavallaan mielenkiintoista. Nykyään en ole näitä saanut muistaakseni kuin aivan lyhyitä välähdyksiä ehkäpä. En tiedä edelleenkään miksi minulla noita lapsena oli, en kokenut mitään suurta stressiä tai muuta vielä siinä vaiheessa, elämä oli suht onnellista.

      • Sekaisinko?

        Itsellä oli myös lapsena noita ulkopuolelle humpsahtamisen tunteita. Ja muistan, että yritin joskus äitillekin sitä selittää, muttei oikein ymmärtänyt, kun sanoin, että "tuntuu omituiselta". Muistan ekan kerran kun tuollainen päivä oli elämässäni, olin 11 vuotias! Sanoin kuvaamaton pelko siitä, että ikään kuin katoaa! Kauhun tunne, että on kosketuksissa jonkin kanssa mitä ei tajua! Tuolloin 11 vuotiaana tila kesti noin viikon. Siitä asti olen aina aika ajoin tuntenut noita olotiloja, oikeastaan vain satunnaisesti, mutta nyt taas enemmän. Jopa viikko tolkulla lähes yhtä jaksoisesti.

        Olen lueskellut tuosta depersonalisaatiosta (toivottavasti kirjoitin oikein) ja tuo kuvaus tuntuu aika paljon siltä mitä tunnen. Joskus koen tuon asian mielenkiintoisena, tosin hyvin harvoin, lähinnä tuo on sellainen kauhun sekainen hirveä olo jota ei halua enää koskaan kokea. Mutta tosiaan, jos antautuu tuon tunteen mukaan, tuntuu kuin lähtisi omassa päässään ikään kuin taaksepäin, että kuka tai mikä on? Ja lopulta on jo niin kaukana siinä kysymyksessä, että kuka on, että on pakko yrittää normalisoida tilannetta, koska tuntuu, että kohta ei enää pääse takaisin itseensä! Kuulostaa todella sekopollajutulta, mutta siis kutakuinkin noin tuo tilanne etenee ja se lopputulos, että on ihan irallaan jossain oman mielen syöveriaika-avaruudessaan on tosi pelottava! Ja tunne siitä, että läheisetkin ihmiset tuntuvat ihan oudoilta ja jotenki erilaisilta. Oliskohan tähän jotain lääkettä?

        Ai niin ja olen jonkin verran lukenut hindulaisuuteen liittyviä oppeja (en siis ole hindun, vaan ihan vakaa evlut kristitty=)), niin noissa kirjoituksissa tälläinen tila, josta täälläkin nyt keskutellaan, mielletään tavoitelluksi ja sitä pidetään kosketuksena oman sielun kanssa, joka usein "tavallisten" ihmisten keskuudessa mielletään erittäin epämiellyttäväksi tunteeksi... Lähtee kait kelaamaan edellisiä minuuksiaan ikäänkuin taaksepäin tai jotain, mutta tälläisen kokemuksen saaminen on uudelleensyntymisen ketjusta vapautuakseen pakko oppia ymmrätämään. No joo tuo pienenä kevennyksenä ;) Mutta näemmä aika maailmanlaajuisesti koettu tunne!


      • Sitä se on
        Sekaisinko? kirjoitti:

        Itsellä oli myös lapsena noita ulkopuolelle humpsahtamisen tunteita. Ja muistan, että yritin joskus äitillekin sitä selittää, muttei oikein ymmärtänyt, kun sanoin, että "tuntuu omituiselta". Muistan ekan kerran kun tuollainen päivä oli elämässäni, olin 11 vuotias! Sanoin kuvaamaton pelko siitä, että ikään kuin katoaa! Kauhun tunne, että on kosketuksissa jonkin kanssa mitä ei tajua! Tuolloin 11 vuotiaana tila kesti noin viikon. Siitä asti olen aina aika ajoin tuntenut noita olotiloja, oikeastaan vain satunnaisesti, mutta nyt taas enemmän. Jopa viikko tolkulla lähes yhtä jaksoisesti.

        Olen lueskellut tuosta depersonalisaatiosta (toivottavasti kirjoitin oikein) ja tuo kuvaus tuntuu aika paljon siltä mitä tunnen. Joskus koen tuon asian mielenkiintoisena, tosin hyvin harvoin, lähinnä tuo on sellainen kauhun sekainen hirveä olo jota ei halua enää koskaan kokea. Mutta tosiaan, jos antautuu tuon tunteen mukaan, tuntuu kuin lähtisi omassa päässään ikään kuin taaksepäin, että kuka tai mikä on? Ja lopulta on jo niin kaukana siinä kysymyksessä, että kuka on, että on pakko yrittää normalisoida tilannetta, koska tuntuu, että kohta ei enää pääse takaisin itseensä! Kuulostaa todella sekopollajutulta, mutta siis kutakuinkin noin tuo tilanne etenee ja se lopputulos, että on ihan irallaan jossain oman mielen syöveriaika-avaruudessaan on tosi pelottava! Ja tunne siitä, että läheisetkin ihmiset tuntuvat ihan oudoilta ja jotenki erilaisilta. Oliskohan tähän jotain lääkettä?

        Ai niin ja olen jonkin verran lukenut hindulaisuuteen liittyviä oppeja (en siis ole hindun, vaan ihan vakaa evlut kristitty=)), niin noissa kirjoituksissa tälläinen tila, josta täälläkin nyt keskutellaan, mielletään tavoitelluksi ja sitä pidetään kosketuksena oman sielun kanssa, joka usein "tavallisten" ihmisten keskuudessa mielletään erittäin epämiellyttäväksi tunteeksi... Lähtee kait kelaamaan edellisiä minuuksiaan ikäänkuin taaksepäin tai jotain, mutta tälläisen kokemuksen saaminen on uudelleensyntymisen ketjusta vapautuakseen pakko oppia ymmrätämään. No joo tuo pienenä kevennyksenä ;) Mutta näemmä aika maailmanlaajuisesti koettu tunne!

        Kuten tuolla on aikaisemmin kirjoitettu, se on aivojen sähköinen häiriö, koska niitä epileptisiä kohtausia on niin monenlaisia ja voimmakkuusasteeltaan erilaisia. Stressi tai jokin muu sen laukaisee. Ja alkup. kirjoittajalla voi liittyä vielä muutakin oireistoa omaan psyykkiseen tilaansa. Ei saa olla liian pitkään syömättä jotain sillä myös verensokerin vaihtelut voivat pahentaa tilannetta.


    • kukaolen

      Paniikkihäiriö,stressi,ahdistus ja dissosaatio,identiteettihäitiöt ym aiheuttaa tuollaisia paniikin ja ahdistuksen kaltaisia tiloja että apua kuka minä olen jne.. olen kokenut myös ja koin juuri äsken ja se on todella pelottavaa. Yhtäkkiä et kuka minä olen ja ei tunnista itseään.

    • minusta-tavallista

      Täysin normaalia ihmiselle. Yleistäkin yleensä järkeville ihmisille, jotka tajuavat ihmetellä asiaa.
      Aloittajan luulen vaan menevät eteenpäin elämässä, vaikka ei haluaisi. Se tuottaa juuri tuollaista.
      Jonkinlainen stressireaktio ehkä. Itsellä on ajoittain myös. Yleensä jos joku asia painaa tai ähdistaa.
      Kuitenkin ihan normaalia. Jopa media tuottaa ihmisille tämmöistä, kun tuputtavat omia ajatuksiaan toisten ajateltaviksi.
      Jos nukkuu hyvin, juo vettä tarpeeksi ja yrittää liikkua vaikka lintujen lauluja kuunnellen, arvioisin, että paluu entiseen on helpompaa. Itse jään asioihin kiinni ( mietin ja mietin) ja sitten on vaikea irtautua.
      Mutta.. ihan normaalia toimintaa ihmisessä. Siihen kuuluu kaikenlaisia fiiliksiä ja yksi on tämä.
      Ei muuta kun " eteenpäin sano mummo lumihangessa".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2188
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      2012
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      161
      1776
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      156
      1662
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      12
      1239
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      13
      1164
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1158
    Aihe