Juu eli tollaista kipua tulee joskus aivan yhtäkkiä ja kestää n. pari tuntia. Jotenkin ehkä voisi olla yhteydessä närästykseen, koska aivan kuin ilma pakkautuisi ruokatorven yläpäähän ja sitten kun yrittää röyhtäistä niin ei onnistu. Ilma vain pysyy siellä ja painaa rintalastan kohdasta. Tosiaan esim tällä hetkellä ei ole tullut tuota n. kuukauteen. Joskus tulee viikkoon parikin. Ja oon muuten 19v. mies jos vaikuttaa...
Muilla samanlaista kokemusta/neuvoa?
Kipua rintalastan alla/ruokatorvessa
3
917
Vastaukset
- pepcidi
jos ei riitä, niin reseptilääke. jos ei auta, niin leikkaus. närästys voi tulhduttaa ruokatorven siinä määrin, että se katkeaa: tappavan vaarallista.
- ulcus perforata
Siis hieman korjauksena tuohon, ei ruokatorvi mihinkään katkea. Jatkuva, pitkään kestävä närästys ärsyttää kyllä ruokatorvea, joka ei ole tottunut happamiin mahahappoihin ja saattaa näin aiheuttaa limakalvovaurioita, jotka saattavat aiheuttaa haavaumia ruokatorveen ja mikäli tässäkään vaiheessa ei vielä hoitoon hakeutuisi (kipu on kyllä kova jo tuossa vaiheessa) niin on mahdollista että haavaumat puhkaisevat ruokatorveen pienen reiän, jolloin sisältöä pääsee elimistöön ja tällöin kyseessä on vaarallinen tila. Mutta siis tuo ei todellakaan ole mikään viikossa tai kahdessa tapahtuva tila vaan vaatii kylllä pitkän ajan jakson, jonka aikana varmasti hakeutuu hoitoon jo ennen kuin tilanne niin pahaksi etenee.
- maria94k
ei mulla mitään neuvoa oo, mut luulen että mulla on samallain. mulla sattuu kans selkä samalla tosi paljon ja oon koittanut närästyslääkkeitä mutta ei ne mitään auttanu. lääkäri sano että voivoi en voi auttaa. mulla on itellä siitepöly-ja pölyallergia ja oon miettinyt että vaikuttaakohan ne jotenkin siihen : (
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481558Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 261099
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789