Kipua rintalastan alla/ruokatorvessa

MW

Juu eli tollaista kipua tulee joskus aivan yhtäkkiä ja kestää n. pari tuntia. Jotenkin ehkä voisi olla yhteydessä närästykseen, koska aivan kuin ilma pakkautuisi ruokatorven yläpäähän ja sitten kun yrittää röyhtäistä niin ei onnistu. Ilma vain pysyy siellä ja painaa rintalastan kohdasta. Tosiaan esim tällä hetkellä ei ole tullut tuota n. kuukauteen. Joskus tulee viikkoon parikin. Ja oon muuten 19v. mies jos vaikuttaa...

Muilla samanlaista kokemusta/neuvoa?

3

919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pepcidi

jos ei riitä, niin reseptilääke. jos ei auta, niin leikkaus. närästys voi tulhduttaa ruokatorven siinä määrin, että se katkeaa: tappavan vaarallista.

• ulcus perforata

Siis hieman korjauksena tuohon, ei ruokatorvi mihinkään katkea. Jatkuva, pitkään kestävä närästys ärsyttää kyllä ruokatorvea, joka ei ole tottunut happamiin mahahappoihin ja saattaa näin aiheuttaa limakalvovaurioita, jotka saattavat aiheuttaa haavaumia ruokatorveen ja mikäli tässäkään vaiheessa ei vielä hoitoon hakeutuisi (kipu on kyllä kova jo tuossa vaiheessa) niin on mahdollista että haavaumat puhkaisevat ruokatorveen pienen reiän, jolloin sisältöä pääsee elimistöön ja tällöin kyseessä on vaarallinen tila. Mutta siis tuo ei todellakaan ole mikään viikossa tai kahdessa tapahtuva tila vaan vaatii kylllä pitkän ajan jakson, jonka aikana varmasti hakeutuu hoitoon jo ennen kuin tilanne niin pahaksi etenee.

• maria94k

ei mulla mitään neuvoa oo, mut luulen että mulla on samallain. mulla sattuu kans selkä samalla tosi paljon ja oon koittanut närästyslääkkeitä mutta ei ne mitään auttanu. lääkäri sano että voivoi en voi auttaa. mulla on itellä siitepöly-ja pölyallergia ja oon miettinyt että vaikuttaakohan ne jotenkin siihen : (

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5592
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4207
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      152
      2170
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1896
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      124
      1718
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      968
    Aihe