Valmistavat perunamuusin joko puserruspihdeillä tai sähkövatkaimella.
Sekaan tulee voita ja hiukan maitoa ( suolaa tarpeen mukaan).
Lajikkeet valitaan korkeatärkkelyksisistä, kuten Pito tai Rosamunda
Tässä on siis ainut miehisen logiikan täyttävä yhdistelmä.
Kaikki miehet
28
217
Vastaukset
- mauno kuuppa
entä mitä suosittelet jälkiruuaksi?
- Fr.Fionatar
on hyvä uuniperuna mutta sopii muusiin, mutta parempi on tehdä käsin, koska vatkaimella siihen pääsee ilmaa ja ei tee hyvää vatsalle.
- minä vaan :)
että on epäkorrektia puhua vatsavaivoista ruokapöydässä?
Se puserruspihti onkin paras. Vatkaimissa se lankamallinen sekoittaa paljon ilmaa, mutta litistetty (siis se lattalanka) ei kovinkaan paljoa. Vatkaus tehdään hitaalla nopeudella ja vasta kun kaikki on saatu tasaiseksi lisätään voi ja maito. Näin ei ilmavuus lisäänny liiaksi.
- Fr.Fionatar
buddy-love kirjoitti:
Se puserruspihti onkin paras. Vatkaimissa se lankamallinen sekoittaa paljon ilmaa, mutta litistetty (siis se lattalanka) ei kovinkaan paljoa. Vatkaus tehdään hitaalla nopeudella ja vasta kun kaikki on saatu tasaiseksi lisätään voi ja maito. Näin ei ilmavuus lisäänny liiaksi.
Niissä on eroja ehkä mulla on se vanhaamallia oleva vatkain.
Nyt opin uuden asian miesten logiikalla, puserruspihdin käytön. Fr.Fionatar kirjoitti:
Niissä on eroja ehkä mulla on se vanhaamallia oleva vatkain.
Nyt opin uuden asian miesten logiikalla, puserruspihdin käytön.Se lattalankainen on varhaisempi versio (pyöreälankainen on halvempi tehdä ja nykyään pörssiyhtiöt maksimoivat voittonsa).
- Oopust
on muusiperuna parhaimmillaan. Ja oikeaan kunnon muusiin ei tule maitoa vaan kermaa.
- Oopust
buddy-love kirjoitti:
Sekin käy oikein hyvin. Tosin keväällä se pehmenee varhain.
paikkansa!
Oopust kirjoitti:
paikkansa!
Sillä Galaktisten Sankareiden pitää olla perillä myös noista seikoista.
- amaly
sekaan laittaa parsakaalia tai punajuurta, tai porkkanaa, niin saadaan toisen väristä muussia ja voidaan tehdä lautaselle vaikka punainen nassu ja lihapullista silmät ja nenä, tomaatin viipaleista suu, porkkanaraasteesta hiukset.
Niin tai jotain muuta vaikkapa formulaauto...- Fr.Fionatar
Äitini laittaa siihen kananmunan joka ei ole keitetty, mikäs taika siinä on? ennen muusaamista.
Itse en laita. - amaly
Fr.Fionatar kirjoitti:
Äitini laittaa siihen kananmunan joka ei ole keitetty, mikäs taika siinä on? ennen muusaamista.
Itse en laita.muussissa vain jos teen perunarieskaa, sitkostaa ja kuivatessa ei värjäänny, en kyllä tiedä miksi sinun äiti laittaa kananmunan siihen, ehkä maku parantuu hänen mielestään, jotkut laittaa lihaliemikuution mm.
- amaly
buddy-love kirjoitti:
Käyttää mukana porkkanaa ja lanttua (tosi hyvää).
muussissa on myös hyvää ja chili.
amaly kirjoitti:
muussissa vain jos teen perunarieskaa, sitkostaa ja kuivatessa ei värjäänny, en kyllä tiedä miksi sinun äiti laittaa kananmunan siihen, ehkä maku parantuu hänen mielestään, jotkut laittaa lihaliemikuution mm.
Apuna silloin jos on matalatärkkelyksinen lajike käytössä (se tukevoittaa seosta).
- Fr.Fionatar
amaly kirjoitti:
muussissa on myös hyvää ja chili.
Jos sitä muussia jää niin hyvä lihaperinasoselattikko kun paistaa jauhelihan joukkoon?
Ja edellämainitut ainekset vielä joukkooon.
- Eräsmies.
Mulla ei ole puserruspihtejä tai sähkövatkainta ole joten täytyy improvisoida. Haarukka ja ruokalusikkakin käyvät yhtä hyvin. Tai mikä tahansa muserrrin.
Mutta olenkin miesten mies. - monte34
ikinä kuullutkaan moisesta vehkeestä
- monte34
buddy-love kirjoitti:
Standardikapine muinoin. Käy kirpparilla.
perunanuijia enkä muuta suostu käyttämään muuten olisin turhaan tehnyt ne kaikki.
hitto ku puun sorvaaminen oli kivaa
- Marjelie
tulee "limainen" jos vatkaa sitä.
Perunamuusiin pitää laittaa sipulia joukkoon.
Juuresmuusikin on hyvää. (perunoita, porkkanaa, lanttua, vähän selleriä)
Tähteeksi jääneestä perunamuusista voi tehdä perunasoselaatikkoa kun ruskistaa jauhelihaa joukkoon ja laittaa uuniin. - zepedude
meillä noin mee.Rosaa tai Pitoa kylläkin,mut saa turhaa tärkkelystä pois,kun pilkkoo pieneksi ennen keittämistä.Sitte pari desiä kuohukermaa ja jatketaan tarpeen mukaan maidolla.Suolaa, valkosipulia,valkopippuria ja maun mukaan esikeitettyjä juureksia ym.Ja vatkain;tottakai.Siihen sekaan kunnon chateaubriand(tai miten sen meni) sitä vihreetä moskaa,mikä on kaninruokaa,niin kyl kelpaa..(ja lihoo,ku tarpeex usein mässää)
Tärkkelys ole turhaa (eikä se edes juuri keittäessä vähene). Mitä korkeampi tärkkelyspitoisuus, niin sitä parempaa muusia.
minä käytän survinta muussin valmistuksessa.
Sellaista survinta, missä ensin puuvarsi, mistä lähtee kolme metallista haaraa ja nuo kolme haaraa on kiinni levyssä, missä reikiä.
Kun laittaa perunamuussiin pinaattia, paranee.
Tuli nälkä, lähden syömään ja tulen aamuyöstä takaisin.- rusalkaa
Jos haluaa kunnon muussia, pitää tehä se siivilän läpi perunat pusertaen. Omenasosekin parasta, kun vaan kiehauttaa omenanpalat...siten siivilästä läpi. Kuumennetaan uudelleen ja sek. sokeri. Ei saa keittää kauan! Väri säilyy hvin vaaleana.
Perunamuussin sekaan lisättävä maito kiehautetaan, tulee hyvä maku. Kokeile mausteena paprikajauhetta...mielestäni sopii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100871
- 75703
- 51595
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13501ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381