Ongelmani on alta vuoden vanha exide akku joka ollut ammattikäytössä, laturissa siis 24/7 ja nyt kuivunut, takuuta ei ole koska ammattikäytössä, akusta tulee letku josta akkuvesi kiehunut pois..nyt ei kestä yhtään enään kuormitusta..
Elikkä onko kukaan lisännyt akkuvettä ko. letkusta tai jotenkin muuten..
Kyllä huoltovapaata akkua ei kannata hommata..
Huoltovapaan akun kriisiapu
18
10438
Vastaukset
- dfdfdffddffddfd
Kyllä ongelma on se että olet pitänyt akkua latauksessa koko ajan, eikä se että rakenne on huoltovapaa.
- Anonyymi
Riippuu siitä onko älylaturi.
- kolkytjarisat
Älä lisää vettä, vaan hanki akku jossa on korkit veden lisäystä varten. Huoltovapaa akku on normikuluttajaa varten.
Sinänsä haukut väärää puuta tässä asiassa, huoltovapaa akku on nimensä mukaisesti huoltovapaa. Ammattivehkeet taas on ammattivehkeitä, joista pidetään huoli, esim juuri nesteiden pinnan korkeuden muodossa.
Trukkiakuista löytyy vesiletkulle liitin nimenomaan tätä tarkoitusta varten, akut vesitetään tietyin väliajoin/aina latauksen jälkeen. Pienemmät akut vaativat saman toimenpiteen jos laturissa käynti on jatkuvaa.- Auto Masentaja 2
Joissakin huoltovapaissa akuissa saa kennot auki ja vettä voi lisätä.
Oman kokemukseni mukaan vedenlisäystarve tulee siinä vaiheessa, kun akun elinikä on jo melko lopussa. Ja yksityiskäytössä olen henkilöautossa akkua pitänyt...
- ........
Hanki laturi, joka osaa mennä ylläpitotilaan kun akku on täysi. Sellainen on muuten autoissakin.
- aikuiskoulupersereik
Voi vitun vitun vitun vittu! Koulu vaatii tehtävänä etsimään tietoa akun vesityksestä. Ja vittu netistä ei löydy mitään. Ja miksi. Koska kellään ei oo vittu tarvetta kertoa tällasesta paskanjauhannasta mitään. Vittu saatana. Ei kiinnosta edes tuo paska ala mutta täällä yhteiskunnassa sitä pitäis muka vittu saaha jotain aikaan työn puolesta.
- vanhat akut
Tähän saa yhtä monta oikeaa vastausta kuin on vastaajaakin.
Itse olen pärjännyt ihan hyvin minimisuorituksella.
- puhdista akun päälipinta vaikka pyyhkimällä, niin ei synny purkaantumista edistävää likakerrosta pinnalle.
- lisää tisl. vettä keväällä kesää varten ja syksyllä talveksi timmiin.
- jos vähän ajoa tai lyhyt ajomatka, niin lataa akku täyteen 1-2 kertaa talvessa. Näin se kestää 7-9 vuotta.
-nykyiset huoltovapaat on vain 3 vuoden akkuja. - Anonyymi
vanhat akut kirjoitti:
Tähän saa yhtä monta oikeaa vastausta kuin on vastaajaakin.
Itse olen pärjännyt ihan hyvin minimisuorituksella.
- puhdista akun päälipinta vaikka pyyhkimällä, niin ei synny purkaantumista edistävää likakerrosta pinnalle.
- lisää tisl. vettä keväällä kesää varten ja syksyllä talveksi timmiin.
- jos vähän ajoa tai lyhyt ajomatka, niin lataa akku täyteen 1-2 kertaa talvessa. Näin se kestää 7-9 vuotta.
-nykyiset huoltovapaat on vain 3 vuoden akkuja.Hämmästyttävä mielipide. Noin juuri olen menetellyt jo 30 vuoden ajan. Korkillinen akku on noilla huoltotoimenpiteillä kestänyt 6-9 vuotta , mutta autolla, lyhyessä ajossa saa sen huoltovapaan akun vaihtaa todellakin 3 vuoden välein kun ei enää käynnisty.
Nyt 96 Ah akku on jo yli 3 v. Saas nähdä, miten kauan se kestää dieselin nokalla.
- juhhuhhuu
No on teinillä ongelma :D
Tislattua vettä lisäät tarvittaessa, yritä opetella käytöstapoja ottaa vähän rennommin niin pääset helpommalla. - henrik ijäs72
lisäsin kerran vettä vuoden toimi akku.
- kysyjätädsä
pitääkö tuo vanha vesi aina ensin poistaa akusta?
- Anonyymi
Ei akusta voi poistaa vettä, kun siinä on rikkihappo mukana. Jos akussa on korkit veden lisäämiseksi, vettä lisätään niin, että nestepinta tulee vähän yli kennojen. Korkin aukon reunassa voi olla liustake. Silloin oikea nestepinta on sen liustakkeen alapintaan. Kennoa ei saa panna täyteen vettä, muuten se työntää rikkihappo-vettä ulos ja hapettaa/ruostuttaa ympärillä olevia rakenteita.
V-maista, ettei nykyisiä huoltovapaita akkuja saa auki mitenkään. Kyllä sieltä 4v vanhasta on haihtunut nestettä ja lasisilmä ei muutu enää vihreäksi vaikka kuinka latais.
- Anonyymi
Huoltovapaa akku on järjetön.
Auton moottoristakin voisi samalla logiikalla tehdä huoltovapaan, öljyn täyttö- ja tyhjennysaukot pois ja varmuuden vuoksi mittatikun reikäkin umpeen.
Tehtaalla öljyt sisään, ja sitten kun leikkaa kiinni, on suunniteltu käyttöikä saavutettu.
Onpa kyse melkein mistä tahansa laitteesta, huoltovapaa tarkoittaa vain sitä, että laitetta ei pysty huoltamaan. Onpa hyvä ominaisuus.- Anonyymi
Normaalikäytössä hyvä huoltovapaa voi kestää kauankin, itsellä taisi olla jotain 8 vuotta vanha, mutta ei pitänyt enää virtaa kun pari kertaa unohtui valot päälle. Suurin osa nesteestä tiivistyy takaisin eikä katoa mihinkään.
- Anonyymi
Mä olen siinä suhteessa samaa mieltä että, ne huoltovapaa akut ovat aikalailla kertakäyttö tavaraa ja näin ollen sitten kun se akku tulee tiensä päähän eikä ota enään virtaa vastaan syystä taikka toisesta niin se on elämänsä ehtoonpuolella ja se on heitettävä menemään. Mutta sitä en sitten taas ymmärrä jos sitä täynnä olevaa uutta akkua pidetään latauksessa jatkuvasti, niin tottakai ne nesteet kiehuu sieltä pois ja varsinkin jos kyseessä on sellainen vanhanmallinen laturi jossa ei ole sitä ominaisuutta joka sen sijaan katkaisisi automaattisesti latauksen kun akku on täynnä. Se on sitten taas ihan omaa huolimattomuutta, mutta mikäli jos sitä akkua olisi alunperinkin tarkoitus pitää täydessä iskussa kokoajan niin kannataisi hommata se Automaattilaturi joka katkaisee sen latauksen kun akku on täynnä ja myöskin kytkee itsestään latauksen päälle kun varaustaso laskee sen tietynpisteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen siinä suhteessa samaa mieltä että, ne huoltovapaa akut ovat aikalailla kertakäyttö tavaraa ja näin ollen sitten kun se akku tulee tiensä päähän eikä ota enään virtaa vastaan syystä taikka toisesta niin se on elämänsä ehtoonpuolella ja se on heitettävä menemään. Mutta sitä en sitten taas ymmärrä jos sitä täynnä olevaa uutta akkua pidetään latauksessa jatkuvasti, niin tottakai ne nesteet kiehuu sieltä pois ja varsinkin jos kyseessä on sellainen vanhanmallinen laturi jossa ei ole sitä ominaisuutta joka sen sijaan katkaisisi automaattisesti latauksen kun akku on täynnä. Se on sitten taas ihan omaa huolimattomuutta, mutta mikäli jos sitä akkua olisi alunperinkin tarkoitus pitää täydessä iskussa kokoajan niin kannataisi hommata se Automaattilaturi joka katkaisee sen latauksen kun akku on täynnä ja myöskin kytkee itsestään latauksen päälle kun varaustaso laskee sen tietynpisteen.
Laturi on järkihankinta, sillä se hankkii hintansa takaisin jo yhdellä käyttökerralla.
Laturi on lisäksi pitkäikäinen. Mun 32 v. Auto-Matti 4A lataa edelleen tarmokkaasti akun täyteen tarvittaessa ja mökillä 70-luvun Terrier 6A pelaa edelleen moitteettomasti.
Huolellinen henkilö lataa auton akun talviaikana varmuuden vuoksi sen 1-2 kertaa, varsinkin jos ajelee lyhyttä ajoa ja auton pitää aina olla lähtökunnossa.
- Anonyymi
En muista mikä akku oli minulla oli kun alkoi hyytymääm. Porasin12 mm reijät josta sain lisättyä vettä, meni aika paljon vettä. Akku elpyi tosi hyvään kuntoon ja toimi vielä monta vuotta.
Joissain akuissa on kirkas foliotara vedetty täyttöaukkojen päälle. Kun laittaa hanskan häteen ja hankaa voimakkaasti pitkin tarraa, niin tulee esille korkkien paikat kuulttaa heikosti folion läpi. Joissain on korkki jonka voi kiertää aukki, ja joissaan selviää. porauskohta.- Anonyymi
Kusetus akkuja, kuivuvat ennen pitkään, kuin mummon piirakka?🤑🤑
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla572794Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "362399SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past911657Anita ei saanut Heikkiä pihalle
Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.851295Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!
Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,301119Emotionalisuuden puute.
Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o155821Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m80754Ei ole vaikea päättää kumpi
Hän on vaimomateriaalia. Sinä olet vain tuollainen pieni kiusankappale.. Revi siitä.52696Ymmärrätkö jo nyt, että
Vetäytyminen ei kannattanut? Asioista pitäis puhua rauhassa hyvässä hengessä eikä lakasta maton alle. Yhdeltä ihanalt44672- 43645