Aloitin neljä päivää sitten syömään Venlafaxin 75mg masennukseen ja paniikkihäiriöön. Sitä ennen oli kokeilussa Mirtatsapiini joka ei auttanut. Söin sitä elokuusta asti, lopussa 45mg annoksella. Lääkäri vaihtoi lääkkeen ja sanoi että voi ilman välivaiheita lopettaa Mirtatsapiinin ja aloittaa heti uuden lääkkeen. Lääkkeen otosta asti ruokahalut katosivat ja pahoinvointia on melkein jatkuvasti. Onko muilla Venlafaxin aloittajilla ollut samoja oireita? Meneekö ohi vai jatkuuko koko hoidon? Ei tämä kivaa ole, kun ei voi syödä kunnolla... oikeastaan mitään.
Venlafaxin 75mg ja aloitusoireet
MoroLPR
11636
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 1
Vanhimmat
Minulle vaihdettiin syksyllä 08 Efexor debotiin. Nyt heinäkuussa tuli halvempi rinnaislääke venlafaxin leva. Heti lääkkeen vaihdettuani, (jonka vasta viime viikolla hoksasin kun lääkitystä lisättiin) alkoi voimakas pahoinvointi, kuvotus, ruokahalu meni, paino tippunut 10 kg, näköhäiriöitä, migreenikohtauksia, toispuoleista "halvausta", puheen tuottamisen vaikeus kohtauksen aikana. Kärsin tästä kovasti, mutta en osannut yhdistää lääkkeeseen. Viime viikolla lisättiin 75mg ja heti tulin tosi sairaaksi. Seuraavana päivänä otin vanhan annostuksen mukaan 150 mg. Voi olla että tossa rinnaislääkkeessä on jokin ainesosa joka aiheuttaa sivuhaittoja, koska efexorin aikaan tällaista ei ollut.