Heips...
Tietäiskö joku mistä johtuisi että kielen sivussa on kipeitä rakkuloita??? Ollut nyt 2 pvää ja tänään mennyt pahemmaksi. En pysty puhumaan kun sattuu:( juominen ja syöminen hankalaa. Eka oli pieniä valkosia, mutta nyt tumman punasia. En tupakoi!! Kauanko yleensä kestää ja onko jotain hoitokeinoja....
Ärtyneet aika lailla tänään:/ Onko jollakin ollut samanlaisia?????
Kurkku ajoittain kipeenä ollu kolmen päivän ajan, mutta siellä ei ainakaan näkyny valkosia "rakkuloita"
Kielen sivussa kipeitä rakkuloita................
3
9191
Vastaukset
- Afta?
En ole hammaslääkäri tai mikään muukaan asiaan perehtynyt, mutta oman kokemukse perusteella voisin ehdottaa, että suussasi olevat rakkulat ovat aftoja. Niihin ei kai ole mitään hoitoa, joilla niistä lopullisesti pääsisi eroon. Kestävät yleensä viikosta kahteen, mutta pahin vaihe kestää muutamasta päivästä viikkoon (Ainakin minulla). Itse olen kokeillut monia keinoja, yhtään täydellistä ratkaisua en ole vielä löytänyt. Mutta se onkin kai hyvin yksilöllistä mikä auttaa vai auttaako mikään. Mutta ainakin seuraavat keinot ovat osoittautuneet joillakin toimiviksi: Apteekissa on myynnissä Aftabb-nimistä lääkettä joka joillakin lievittää kipua ja nopeuttaa paranemista. Se on tabletti, joka painetaan aftan päälle. Riippuu aftan sijainnista miten hyvin tuo lääke pysyy paikallaan, lisäksi jos on useampia aftoja yhtä aikaa voi niiden kaikkien hoitaminen tällä tavoin olla hankalaa. Mutta joillakin toimii todella hyvin ja he pääsevät aftoista eroon nopeasti. Toinen jota suosittelen kokeiltavan on Aloclair, jota on saatavana ainakin geelinä, sprynä ja suuvetenä. Aloclair muodostaa kalvon, joka suojaa aftaa ja lievittää kipua. Kaikista parhaimpana pidän suuvettä, jolloin ei tarvitse sorhlata osuakseen juuri aftan kohtaan. Mutta makuasioista voi kiistellä. Muita tuotteita joista saattaisi olla apua ovat suuta desinfioivat Corsodyl-geeli, Betadine liuos ja Bebanthen imeskelytabletit. Toimii jotenkin, usein myös hieman lievittävät kipua. Vastaisuuden varalle: jos aftoja alkaa esiintyä useammin, kannattaa tarkkailla aiheuttavatko jotkin ruoka-aineet aftoja. Itelläni aftat vähenivät kun lopetin sitrushedelmien sekä ulkomaalaisten tomaattien syömisen ja vaihdoin hammastahnaan, joka sopii aftaherkille.
- aftatt
Apteekissa sanoivat minulle että aftat saattavat tulla hammastahnasta, eli osta mielummin hammastahnaa joka ei vaahtoa paljoa. :) minulla se on tepsiny
- enni88
mulla oli sama ongelma joku aika sitte osta suuvettä käytä monta kertaa päivässä voimakkaana seoksena niin se desinfioi haavat. hävis muutamassa päivässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953859
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473245Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002857- 1362550
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572490- 612408
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172407Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212354Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232336- 642100