Miten sinkki käyttäytyy kehossa? Miten (nopeasti) se varastoituu? Vai varastoituuko se edes?
Jos ~30v ihmisellä on vuosia kestänyt alhainen sinkin saanti, niin miten nopeasti sinkkitasapainon saa korjattua?
Jos syö 15mg sinkkitabletin päivässä ja siihen päälle alkaa syömään jokin verran lihaa vielä, niin tapahtuuko elimistön sinkkivarastojen täyttyminen päivissä, viikoissa vai kuukausissa?
Sinkin puutos?
3
1198
Vastaukset
- .......
Enpä tiedä mutta mulla tulee jo kuukaudessa valkoisia pilkkuja kynsiin jos lopetan sinkin syömisen. Harvemmin on pelkästä sinkistä puutos... siis sitten on monesti esim. seleenistäkin. Lopeta sokerin syönti, sekin vähentää sinkin puutosta (sokeri syö hivenainevarastot tms. mulle selostettiin).
- sinksinksinkki
Sokeria en ole käyttänyt juurikaan vuosiin... karkin syönnin lopetin pari vuotta sitten, sokeria en ole laittanut kaakaoon/teehen, puuroon vuosiin, että sokerista tuskin on kiinni :) Aikaisemmin kyllä käytin paljonkin sokeria ja söin paljon karkkia.
Syön terveellisesti, että tuskin muissa hivenaineissa niin puutosta on, mutta huomasin, että sinkkiä en ole saanut juurikaan. Lihan syönti ollut lähes 0 jo monia vuosia. Ja muualta en juurikaan ole saanut läheskään minimisuositusta 10-15mg/päivässä.
Itsellä ei ole kynsissä valkoisia täpliä, mutta vaaleahkoja pystyviivoja kylläkin. Omat kynnet ovat olleet ainakin teini-ikäisestä lähtien normaalia vaaleammat. Tiedä sitten mistä johtuu, ainakin kylmät sormet tosi useasti.
Huomasin tuossa, kun otin parina ensimmäisenä päivänä tabletin sinkkiä, niin tuli hyvä olo kehoon, kokonaisempi olo. Varpaita ja sormia kutitteli hassusti hetken. Ensimmäisenä päivänä ei niin tuntunut miltään, mutta seuraavana alkoi tuntumaan. - ............
sinksinksinkki kirjoitti:
Sokeria en ole käyttänyt juurikaan vuosiin... karkin syönnin lopetin pari vuotta sitten, sokeria en ole laittanut kaakaoon/teehen, puuroon vuosiin, että sokerista tuskin on kiinni :) Aikaisemmin kyllä käytin paljonkin sokeria ja söin paljon karkkia.
Syön terveellisesti, että tuskin muissa hivenaineissa niin puutosta on, mutta huomasin, että sinkkiä en ole saanut juurikaan. Lihan syönti ollut lähes 0 jo monia vuosia. Ja muualta en juurikaan ole saanut läheskään minimisuositusta 10-15mg/päivässä.
Itsellä ei ole kynsissä valkoisia täpliä, mutta vaaleahkoja pystyviivoja kylläkin. Omat kynnet ovat olleet ainakin teini-ikäisestä lähtien normaalia vaaleammat. Tiedä sitten mistä johtuu, ainakin kylmät sormet tosi useasti.
Huomasin tuossa, kun otin parina ensimmäisenä päivänä tabletin sinkkiä, niin tuli hyvä olo kehoon, kokonaisempi olo. Varpaita ja sormia kutitteli hassusti hetken. Ensimmäisenä päivänä ei niin tuntunut miltään, mutta seuraavana alkoi tuntumaan.Sinkki lisää seksuaalisuutta ja mulla vaikuttaa TODELLA paljon. Siis tupla-annoksella kärsisin vakavasta yliseksuaalisuudesta. Ja olen siis nainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291