Minulla ei ole ketään....

Yksin.

Ei ole työkavereita, ei muitakaan kavereita tai ystäviä....olen oikeastaan aina yksin...työkavereita ei ole kun en ole töissä...en harrasta mitään, eli sieltäkään en saa kavereita.....olen niin hiljainenkin että en tutustu kehenkään koskaan.....päivät alkavat olemaan niin samanlaisia...ei mitään tekemistä....herään, juon kahvit, syön jotain juon kahvit istun ja mietin....juon kahvit...saatan käydä pihalla....katson telkkua, joskus istun koneellla....menen nukkumaan...heräään.....keitän kahvit....jen jne jne....

26

4262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinun ystäväsi

      päin suomea olet ,ajattelin josko mentäis yhdessä vaikka ulos?

    • toinen yksinäinen

      Mikset käy missään harrastuksissa? En kysy tätä syyllistäen vaan tahdon ihan oikeasti tietää, mikä pitää sinut neljän seinän sisällä. Harrastuksista saisit ainakin vaihtelua elämääsi, vaikket onnistuisikaan löytämään niiden kautta kavereita. Jos elämässäsi ei koskaan tapahdu mitään, en ihmettele lainkaan miksi olet niin hiljainen, kun kosketus tavalliseen elämään jää vähiin eikä arkisia puheenaiheitakaan oikein tahdo löytyä. Hiljaisuudesta ja epäsosiaalisuudesta voi kuitenkin opetella pois, pikku hiljaa askel kerrallaan. Muutos ei tapahdu hetkessä vaan siihen menee luultavasti useita kuukausia, mahdollisesti jopa vuosia, mutta eikö kannattaisi kuitenkin yrittää?

      Voit tutustua muihin myös kirjeenvaihdon kautta tai vaikka jättämällä mailiosoitteesi tälle palstalle. Ikä ja asuinpaikkakin kannattaa kertoa, ainakin noin suunnilleen, jotta samoilla seuduilla asuvat tietäisi ottaa yhteyttä. Et ole ainoa hiljaisuudestaan kärsivä yksinäinen, monella muullakin on samansuuntaisia ajatuksia. Olen itsekin ollut samankaltaisessa tilanteessa, ja vaikka tilanteeni on nyt aiempaa parempi, normaaliin sosiaalisuuteen on vielä pitkä matka.

    • yksin ja yksinäinen

      Et ole ainoa sama kaava minullakin,mutta telkku jää listasta pois. Kerro mistä päin suomea olet?

    • lonelylonely1

      Pitkäaikaistyötön olen, joten ei päivisin muuta tekemistä kuin yksin olla. Muutama tuttu on, mutta paremmat ystävät asuvat muualla eikä ole varaa matkustellakaan.

      Jotenkin tuntuu että nekin vähät ystävät keitä minulla on karttavat minua, kai siksi että olen työtön. En kuitenkaan valita elämästäni vaan yritän olla iloinen ja jutella niitä näitä vaikka sisimmässäni masentunut olenkin. Ei kuitenkaan jaksa yksipuolisesti ehdotella tapaamisia jos ei kenellekään "kiireiden" takia koskaan sovi.

    • Peräkamari

      Itsellä saman tyyppinen tarina. En ole oikeastaan jutellut kenenkään kanssa moneen vuoteen. Elämä on mennyt alamäkeä siitä asti kun koulut loppuivat. Aina olen ollut hiljainen ja ujo mutta silloin sentään oli jotain muuta ajateltavaa kun että miten on omassa elämässään epäonnistunut.
      En koe kyllä että olisin mikään idiootti mutta kai laiskuuskin on eräänlaista tyhmyyttä. Koulun vedin hälläväliä asenteella, enkä nyt pääse opiskelujakaan jatkamaan koska numerot aikasemmasta koulusta ovat niin huonot. Enkä enää uskaltaisikaan. Pelkään ihmisiä koska tiedän että he säälivät minua.

      Koskaan en ole seurustellut, koska vihaan itseäni, niin miten voisin saada jonkun muun tykkäämään minusta. Kun herään niin elän fantasiamaailmassa. Haaveillen mitä voisin olla mutta illanmyötä todellisuus aina iskee. En ole mitään, enkä koskaan tule olemaankaan... liian laiska liikkumaan ja siitä syystä ylipainoinen ja se taas johtaa siihen että vihaan itseäni. Loputon noidankehä. Voisin vuodattaa tässä nyt tunteitani vaikka kuinka mutta mitä siitä on hyötyä. Pitäisi uskaltaa elää eikä paeta asioita tai niinkuin Yoda sanoi "There is no try. Do or do not." Itsellä on vaan jo ikää sen verran että hukkaan heitetty nuoruuskin masentaa jo tarpeeksi. Miten voi olla, ettei 26 vuotias mies ole koskaan edes suudellut ketään... vaikka muuta en ole koskaan kaivannutkaan niin paljon kun jotakin jota rakastaa.

      Onkohan tämmöisessä vuodattamisessa mitään eroa joihinkin jotka viiltelevät itseään että saisivat huomiota? Miksi edes kirjoitan tänne. Kai yritän täältä löytää vastausta siihen iänikuiseen kysymyseen To be or Not to be. Olen tässä miettinyt että odottelen kesään asti ja lähden sitte jonain kauniina päivänä narun kanssa viimeiselle vaellusmatkalle. Oikeasti elämän jälkeinen tyhjyys kuulostaa paremmalta ku se että elää tässä jokapäiväisessä vitun kärsimyksessä. Eipä mulla muuta...

      • perhoska

        Moi!

        Mun kaveri on masentunut, ja hänen ajatukset kuulostaa hyvin pitkälle tosi samankaltasilta kuin sunkin. En kaverina oo paljoa osannu tehdä, mutta nyt päätin lähteä uutta suunnitelmaa toteuttamaan: etin hänelle jonkun, joka on samankaltasessa tilanteessa - jonkun, jonka kanssa jutella näistä asioista. Joku joka ehkä tajuaisi paremmin kuin minä, vaikkapa.

        Jos millään kuulosti siltä, että haluaisit jakaa ajatuksiasi suht samalla lailla ajattelevan kanssa, kirjoita mailiini [email protected] ja katsotaan, jos saataisiin teidät kirjotteluyhteyksiin keskenänne. HUOM! tämä ei ole minkäänlainen paritusyritys tms. Olen vilpittömästi liikkeellä kaverini hyvinvoinnista huolestuneena.


      • perhoska
        perhoska kirjoitti:

        Moi!

        Mun kaveri on masentunut, ja hänen ajatukset kuulostaa hyvin pitkälle tosi samankaltasilta kuin sunkin. En kaverina oo paljoa osannu tehdä, mutta nyt päätin lähteä uutta suunnitelmaa toteuttamaan: etin hänelle jonkun, joka on samankaltasessa tilanteessa - jonkun, jonka kanssa jutella näistä asioista. Joku joka ehkä tajuaisi paremmin kuin minä, vaikkapa.

        Jos millään kuulosti siltä, että haluaisit jakaa ajatuksiasi suht samalla lailla ajattelevan kanssa, kirjoita mailiini [email protected] ja katsotaan, jos saataisiin teidät kirjotteluyhteyksiin keskenänne. HUOM! tämä ei ole minkäänlainen paritusyritys tms. Olen vilpittömästi liikkeellä kaverini hyvinvoinnista huolestuneena.

        Kirjoitin vahingossa tottumuksesta [email protected], mutta osoitteeni on siis [email protected], tällä kertaa oikein ja nyt voi posti tulla perillekin!

        Pahoittelut virheestäni!


      • perhoska
        perhoska kirjoitti:

        Kirjoitin vahingossa tottumuksesta [email protected], mutta osoitteeni on siis [email protected], tällä kertaa oikein ja nyt voi posti tulla perillekin!

        Pahoittelut virheestäni!

        Ja aivan, edelliset viestini olivat siis vastauksia sinulle, nimimerkki Peräkamari! Anteeksi, kun sekin tuli ilmi vasta nyt.


      • ystäviä
        perhoska kirjoitti:

        Ja aivan, edelliset viestini olivat siis vastauksia sinulle, nimimerkki Peräkamari! Anteeksi, kun sekin tuli ilmi vasta nyt.

        olemassa kuin perhoska? Oli pakko kirjoittaa tämä, ihanalta ystävältä kuulostat, toivottavasti se toinenkin osaa arvostaa sitä:) Kaikkea hyvää sinulle!


      • yksinäinen myös

        Olin nuorempana hyvin ujo ja hiljainen. Tunsin itseni niin paljon huonommaksi kuin muut. Minua myös kiusattiin ja olin yksinäinen. Mutta haluan sanoa sinulle, että ethän ole vielä nuoruuttasi menettänyt. Mitä väliä iällä on? Itselläni oli aiemmin niin suuri tarve puhua jonkun kanssa, tuntui, että ei ole ketään kenen kanssa jutella. Vuodatin aika paljon netissä. Ei ollut mitään väliä vaikka kukaan ei edes lukenut, tuntui vaan paremmalta ikään kuin olisi jollekin kertonut. Kaikilla ihmisillä on tarve kertoa omista tuntemuksistaan, mieluiten oikealle ihmiselle joka kuuntelee. Tahtoisin vain että kaikki jotka uskaltavat puhua jonkun vieraan kanssa, se saattaa olla jonkun pelastus jos joku sanoo jotain. Itse olen liian ujo vieläkin aloittamaan keskustelua aivan tuntemattoman kanssa.

        Kaikki ovat arvokkaita sellaisina kuin ovat. Ei ammatti tai mikään tee toista ihmistä arvokkaammaksi. Kaikki me olemme inhimillisiä ihmisiä. Tuommoisilla lopullisislla ratkaisuilla on suuria vaikutuksia. Tiedän monta jotka ovat tehneet tuollaisia ratkaisuja ja nuo ihmiset eivät ajattele kuinka monelle he voivat aiheuttaa tuskaa tekemällä tallaisia ratkaisuja. Sitä miettii vaan että mitä minä olisin voinut tehdä, jotta näin ei olisi käynyt. Mutta minäkin olen vain inhimillinen ihminen enkä ole niin suuri että voisin vaikuttaa kaikkiin asioihin. Mutta minä ainakin haluaisin hymyillä sinulle. Ja toivottaa jaksamista. Huomaatko, olet saanut täällä paljon huomiota. Kannattaa kirjoittaa se saattaa joskus helpottaa.


    • magie
    • ergoSum

      mikä tahansa elämä on hienoa. EI tarvitse suorittaa ja harrastaa. Mutta voi jos ja kun niin haluaa. Voi myös lukea Albert Camus'n Sivullisen. Se on siitä, kun elämä vaan on ja millään ei ole oikeastaan mitään väliä. Buddha opetti, että elämä on kärsimystä, mutta halusta luopuminen on ratkaisu kärsimyksen poistoon. Se on totta. Aina jos haluamme jotain enemmän tai jotain mikä on muista riippuvainen, emme voi olla turvassa ja täysin tyytyväisiä. On vain nautittava niistä asioista jotka ovat "varmoja". Kuten auringon nousu ja / tai lasku. Voit lukea Henry David Thoreau'n kirjan Walden (suomennettu painos on loppu). Siinä hän kertoo ajastaan Walden lammella, jossa hän vietti kaksi vuotta mökissä. Heräsi aamuisin ihailemaan auringon nousua. Se oli varmaa ja siitä pystyi nauttimaan.

    • minäkin yksin

      Hei "Yksin."!
      Mistä päin olet?
      Minä olen Keski-Suomesta.

    • yksinäisyyteen

      Aina kun vuosia tulee lisää ,niin sanottu sitoutumis rima nousee..Paha ikä sinkuilla on 30> ylöspäin,koska
      silloin haetaan aktiivisemmin virheitä toisista ,ja aina vastakkaista sukupuolta kohdattaessa,löytyy
      määrättyjä syitä,minkä vuoksi ei voi alkaa seurustelemaan..Sitten kun ihminen on yli 40> ,sitoutuminen
      vaikeutuu entisestään, koska silloin luullaan ettei heille sopivaa henkilöä ole vielä syntynytkään..
      Mutta ei muisteta katsoa peiliin,kukas siellä on ? onko peiliin katsoja virheetön, kaunis ,puoleensa vetävä,
      sympaattinen ym..Sinkut eivät tiedosta ,että ei ihminen ole kuitenkaan esine, jonka kroppaa voi muutella
      mielin määrin..Täytyy sanoa,että älkää hakeko virheetöntä ihmistä ,koska teissäkin on virheitä..
      Jos henkilö vain etsii,niin 50 > saavuttaneet ihmiset ,eivät voi enää löytää kumppania ,mikäli hän
      on ollut sinkkuna siihen asti..Mikäli sen ikäinen löytää ,se on vahinko ,koska sen ikäsiä ihmisiä ,jos on vapailla
      ne ovat olleet ,kenties useammasti naimisissa ,ja heillä on elämänkokemusta parisuhteesta ,joka sinkuilta
      puuttuu...Tämä kirjoitus ei ole sinkkuja vastaan ,vaan realistinen toteamus...
      Hae ystäviä ettei sinusta tule yksinäistä ,ilman omaa halua...

      Terveisin: tutkija monelta vuodelta...

      • täysin samaa mieltä

        Olen samaa mieltä edellisen kirjoituksen kanssa, noin se vaan menee. Jos sinkut uskois ton, niin vois ajatella
        et ei kannattais olla ronkeli.


    • samaa ...

      on myös samallaisen elämän omaava ;(
      en käy ravintolassa koska ei järkeä mennä yksin ... joulukin tulee ja ei ole ketään jonka pyytää luokse

      • AR

        Täällä on kanssakärsijä.

        Argh. Joulu yksin...mitenkähän taas jaksais.

        Työkavereiden kanssa juttelu tuntuu vaikealta, kun ei ole ystäviä/tapahtumia elämässä, ei ole paljoa sanottavaakaan...vaikka pidän keskustelusta, en saa sitä jatketuksi, se loppuu alkumetreille...jutellessani alan ikäänkuin vaivaantua kanssakäymisestä mitä pidempään se kestää...onko kellään mitään vastaavia tuntemuksia?

        Olen 30v Jännittäjä Lahdesta

        Mailatkaa [email protected]
        jaetaan kokemuksia, jos olis vaik jotain hyötyä


    • minä vaaain

      Rutiinilta tuntuu päivät vaikka töissä olenkin. Varsinkin arki.. viikonloppuisin yritän keksiä erilaista tekemistä, mutta hieman hankalaa kun on aikas yksin :( .

    • sgsdsgdd

      voi sua.. mää en ole aivan yksinäinen mutta tiedän miltä susta tuntuu koska yksi kaveri just hylkäs mut :/ (ehkä yks parhaista)... en ole mikään kauhean fame mutta tiedän miten perseestä tuo on

    • Anonyymi

      Minä en osaa oikein seurustella olen sinkku67v

      • Anonyymi

        Eihän kaikkien tarvitsekaan osata tai haluta seurustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kaikkien tarvitsekaan osata tai haluta seurustella.

        Eipä tarvitse ei mutta ei se yksinäisyys ole monellekaan oma valinta. Paljon on nykyisin myös yksinäisiä vanhuksia, nuoria, keski-ikäisiä jne.

        Se on harmillista että yhteiskunta on tähän mennyt. Ennen oli yhteisellisyyttä enemmän, isommat perheet ja suku. Sanottiin että lapsen kasvattamiseen tarvitaan koko kylä. Ei se huono ajatus ollut.

        Olisiko mahdollista saada ajatusten vaihtoon kirjekamu? Facessa on myös yksinäisten ryhmä jossa muita samassa tilanteessa olevia, vertaistukea sieltä?


    • Täällä yksi yksinäinen kanssa. :/

    • Anonyymi

      Eipä mullakaan ystäviä ole, viimeisimmästä kurssista ei tullut yhtäkään kaveria, yks sometuttu vaan ja hänenkin kans on yhteys hiipumaan päin. Itsellä ollut aina vaikeata tutustua uusiin ihmisiin, olen varautunut, kai ne koulukiusaamisviodet on muokannut mun käyttäytymismallia ja kun on ollut huonoja kokemuksia entisistä tuttavuuksista, nekin on vähentänyt intoa tutustua ihmisiin. Yksinäinen ollut enimmäkseen lapsuudesta aikuisuuteen, olen ajatellut ruveta uudelleen lukemaan kirjoja niinkuin lapsuudessa tein, kirjojen parissa aika kuluu ja on muuta ajateltavaa. En usko enää ystäviä löytäväni, enkä taida enää halutakaan, liian paljon tullut negatiivisia kokemuksia nk.ystäviltä, mieluummin olen ilman, enkä ole ystäväainesta, kun olen liian tylsä ja tavallinen, en kiinnosta ketään ja muutamat entisistä tuttavista antoivat ymmärtää, ettei mun kans oikein kehdannut missään edes käydä mun ulkonäön takia, joten mieluummin yksin kuin sellasessa seurassa, joka saa mut tuntemaan itseni muita huonommaksi.

    • Anonyymi

      Jos haluat tavata ihmisiä ja saada juttukaveria vaikka vain sanoaksesi Hei mitä kuuluu?, sinun on tultava kolostasi ulos

      Kukaan ei tule koputtel;emaan ovesi taaksi ja pyytämvvn sinua seraksesen!
      Miksi?
      Koska kukaan ei tiedä että olet olemassa!

      Sinun on siis tultava ulos ja kerrottava se.

      Ilmottaudu vapaaehtoiseksi seuralaiseksi, avustajaksi ihmiselle joka todella tarvitsee/haluaa sinun seuraa! Hän tuntee jonkun joka tuntee jonkun jne... jotka myos tarvitsevat/ haluaisivat tutustua sinuun! ( verkostointi)
      Sinä itse päätät vietätko tunnin vai pari ihmisen kanssa. Kaikki päätos on sinun.

      Vai ota ensi askel. Siitä se lähtee.

    • Anonyymi

      Tuo edellinen kirjoittaja suositteli jollekin avustajahommaa. Itse en siihen hommaan enää lähde, olin vuosia sitten sukulaisten äidin avustaja ja oli aivan kauhea kokemus. Se mummeli osasi olla ilkeä ja nautti, kun sai loukata mua, olin palkkatuella, joten olisi tullut karenssia, jos olisin kesken heittänyt. Ilmaiseksi en kyllä suosittele kellekään avustajaksi rupeamista, voi herkästi joutua hyväksikäytetyksi kiltteyden takia ja jos kyseisellä henkilöllä on tuttavia, jotka tarvitsee apuja, niin on sitten kunnolla käytetty ilmaisena renkinä. Mieluummin voi mennä johonkin hoitokotiin, jos tuntuu ett haluaa auttaa, siellä voi lukea vanhuksille, ulkoilluttaa heitä ja olla juttuseurana, ei ole niin isoa pelkoa siitä ett käytetään vaan hyväksi ja pari tuntia riittää, eikä kukaan ole sun apuja vaille kellon ympäri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      100
      1899
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1430
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1317
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      92
      1313
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1124
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      463
      997
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      47
      918
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      913
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      852
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      836
    Aihe