Raivostuttavinta erossa..

Perusjamppa

Minulle ja avopuolisolleni tuli ero kuukausi sitten. Koko eroprosessi oli yhtä tuskaa ja tappelua ja uudelleen ja uudelleen asioiden läpikäymistä ja itkemistä. Henkistä kidutusta ja kitumista, kaikenpuolin kamalaa.
Kun viimein päätimme suhteemme, jäimme asumaan yhdessä omistamaamme asuntoon, taloudellisista syistä, kunnes kämppä menee kaupaksi. Mutta tämä eron jälkeinen yhdessäelo. Kun henkisesti on jotenkin päässyt alkushokin yli, niin kiroilu ja sättiminen jatkuu. Olen pyytänyt, että käyttäydytään edes jotenkin inhimillisesti toisia kohtaan vaikkei enää virallisesti seurustellakaan, kunnes päästään eroon tästä asunnosta. Mutta ei! Joka ilta samat lauseet toistuu, "Mä vihaan sua!" "V*ttuako siinä oot!" "Häivy, MINÄ katton NYT telekkaria!" "Mun tekis mieli hakata sua!" jne.. Ja kaiken lisäksi ei ole mitään tietoa koska asunto menee kaupaksi. Kauanko tälläistä jaksaa kestää ennen kuin pää lopullisesti hajoaa..? Tuntuu kuin aika olis pysähtynyt täysin. Tämä on kamalinta erossa erossa, vai miten on?

111

19355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • välihuom.

      Kuulostaa todella rankalta. Siksi sitä varmaan harva tekeekään.

      Moni ottaisi varmaan vaikka lainaa toisen asunnon vuokraan ennemmin kuin jatkaisi yhdessä asumista eron jälkeen.

      Miksi päädyitte tuohon ratkaisuun? Rahan takiako?

      • .

      • uusioperhe

        sain asumistukea ja kaupungin vuokraas asunnon siksi aikaa kun pesä selvitettin maksoin oikeusavustajalle 0 e mies vitkutteli myymistä lopu hyvi mies osti osuteni aloittin alusta päiväkään en kadu ei pahoinvointia voinut mitatta rahala


    • Koppilainen

      Eipä onnistuis tollanen ratkasu iteltä koskaan sen jälkeen kun rakkaus muuttuu vihaksi. Ilman sitä irti repimistäkin on tosin mahdollista erota, mutta kaikilta se ei vaan onnistu ihan noin vain.
      Se sun siippas purkaa nyt vaan sitä omaa pahaa oloaan ja pettymystään tolleen, ja koska olet siinä vieressä yhäkin, niin hän purkaa sen tietysti sinuun kun on niin kauhee tarve vaan irtautua muttei pääse irti kokonaan sen halavatun kämpän takia.
      Aikalailla sietämätön tilanne todellakin, koska sen toisen olotilahan voi jatkua tollasena vaikka kuinka pitkään, varsinkin nyt kun sillä on ketä parjata ja syyttää siitä ahistuksestaan.
      Ite harkitsisin häippästä vaan muualle, minne vaan, jotta saisin sen oman pääni pysymään työ/opiskelukunnossa.

      • näkemystä.....!

        Mahdollisimman epäterve ratkaisu on jäädä saman katon alle eropäätöksen jälkeen.
        On ilmiselvää että siinä puretaan ex-kumppaniin pettymyksen ja epäonnistumisen tunteet,
        koska hän on siinä jatkuvasti. Myöskin käytös voi saada todella raadollisisa piirteitä, koska ahdistus kasvaa sen tähden että erottu on, mutta eroprosessi ei etene normaalisti seuraavaan vaiheeseen.
        Roikutaan löysässä henkisessä hirressä, asumalla kimpassa, vaikka on erottu.
        Avopuolisot eivät ole virallisesti eronneet, ennen kuin asuvat eri osoitteissa.
        Avopuolisoksi katsotaan parisuhteen omaisesti samassa taloudessa (osoitteessa)asuvat henkilöt.
        Eli te avopuolisoina ette siis todellakaan ole eronneet, jos asutte saman katon alla edelleen.
        Sinä asut edelleen avoliitossa. Avopuolisona. Piste.


      • Potslojo vaan.
        näkemystä.....! kirjoitti:

        Mahdollisimman epäterve ratkaisu on jäädä saman katon alle eropäätöksen jälkeen.
        On ilmiselvää että siinä puretaan ex-kumppaniin pettymyksen ja epäonnistumisen tunteet,
        koska hän on siinä jatkuvasti. Myöskin käytös voi saada todella raadollisisa piirteitä, koska ahdistus kasvaa sen tähden että erottu on, mutta eroprosessi ei etene normaalisti seuraavaan vaiheeseen.
        Roikutaan löysässä henkisessä hirressä, asumalla kimpassa, vaikka on erottu.
        Avopuolisot eivät ole virallisesti eronneet, ennen kuin asuvat eri osoitteissa.
        Avopuolisoksi katsotaan parisuhteen omaisesti samassa taloudessa (osoitteessa)asuvat henkilöt.
        Eli te avopuolisoina ette siis todellakaan ole eronneet, jos asutte saman katon alla edelleen.
        Sinä asut edelleen avoliitossa. Avopuolisona. Piste.

        kaksi toisilleen noin ventovierasta ja sairasta ihmistä on ajautunut yhteen? Mutta ehkäpä se sairaus on ensin heidät yhdistänyt.


      • kuuntele itseäsi 121
        Potslojo vaan. kirjoitti:

        kaksi toisilleen noin ventovierasta ja sairasta ihmistä on ajautunut yhteen? Mutta ehkäpä se sairaus on ensin heidät yhdistänyt.

        Samaa mieltä . ei tuollaisia puhuta kenellekään kaikkein vähiten ihmiselle jonka kanssa on jakanut kaikkein rakkaimpansa!! Kaksi epäkypsää ja rakkaudetonta elää yhdessä. Nyt olis terapian paikka molemmille.


      • oew5
        kuuntele itseäsi 121 kirjoitti:

        Samaa mieltä . ei tuollaisia puhuta kenellekään kaikkein vähiten ihmiselle jonka kanssa on jakanut kaikkein rakkaimpansa!! Kaksi epäkypsää ja rakkaudetonta elää yhdessä. Nyt olis terapian paikka molemmille.

        eikä myönnä virheitään. On siis täydellinen! .Mistäs sitten?


    • Do something!

      Kun lukee tuota:
      Mä vihaan sua!" "V*ttuako siinä oot!" "Häivy, MINÄ katton NYT telekkaria!" "Mun tekis mieli hakata sua!" jne.. "
      Niin onnittelen viisaasta eropäätöksestä. Lähe ny menee sieltä vaikka kaverin soffalle, jos sussa on itsekunnioitusta yhtään jäljellä.

    • adssdvdsv

      Joo, kyllä tuo tilanne vaikuttaa siltä että jommankumman olisi parasta vain häipyä asunnosta.

      Itse olen kokenut kaksi hyvin erilaista eroprosessia, molemmissa päättyi 2-3 vuotta kestänyt avosuhde ja yhteisessä asunnossa oli asuttu yli 2 vuotta. Ensimmäinen ero tapahtui yhteisestä sopimuksesta ja koska olimme molemmat vielä opiskelijoita, eikä rahaa ollut paljoa ja asuntotilanne oli tuolloin myös erittäin heikko päätimme asua yhdessä siihen asti kunnes löytäisimme molemmat uuden asunnon. Asuimme yli 3kk samassa asunnossa, mutta nukuimme toisistaan irti olevissa sängyissä. Ennen niin tiivis suhde muuttui lähes täysin platoniseksi kämppis suhteeksi, seksiä harrastimme tosin 2 kertaa eron jälkeen.

      Toinen suhteeni sitten päättyi hyvin erillä tavalla, naiselta tuli vain yhtenä päivänä kotiin tullessani ilmoitus ovella, että "se on loppu nyt" ja että hän vihaa minua eikä halua enää edes nähdä minua. Asuntoonkaan minulle ei ollut kuulemma enää mitään asiaa. Tämä kaikki tuli minulle täytenä yllätyksenä, sillä vaikka suhteestamme oli jo se paras terä kateissa, en ollut kuitenkaan pettänyt häntä tai mitään muutakaan vastaavaa. Onneksi rahatilanteeni oli tuolloin jo huomattavasti parempi kuin opiskeluaikana, joten otin pariksi päivää hostellista huoneen ja yritin selvitellä asiaa. Seuraavana päivänä menin sitten käymään kotonani ja sain kuulla eron syyn, olin kuulemma laiminlyönyt ja pettänyt avovaimoani, ja sain osakseni vain hysteeristä huutoa ja solvauksia. En olisi voinut kuvitellakaan että olisin jäänyt asumaan asuntoon edes yhdeksi yöksi, vaikka olisin varmaan saanut siihen luvan jos olisi sitä vain pyytänyt.

      • nrtntrn

        Minulle sattui myös opiskelujen aikaan samanlainen ero ja päätimme pysyä yhdessä rahatilanteen vuoksi. Ennen eroa me olimme harrastaneet seksiä kerran kahdessa kuukaudessa. Nyt harrastimme seksiä kerran viikossa ja se oli aivan tautisen kiihkeää. Palasimme yhteen, vaikka käytännössä emme erossa olleet ollenkaan, mutta sama juttu, eli ei siitä yhteiselosta mitään tullut.

        Huomasimme sen että vapaa-aika joka tuo ero meille salli, teki meille erittäin hyvää. Saatoin lähteä kavereitteni kanssa kaljalle tai pelaamaan biljardia ja ex-avokkini kävi missä kävi ja meidän ei tarvinnut puhua menoistamme toisillemme mitään. Se lupaus kuitenkin tehtiin, tosin myöhemmin, että jos harrastamme seksiä niin sitä on pakko harrastaa kortsun kanssa ettei tauteja tuoda mukana.

        Sitten löysin asunnon vastapäiseltä kadulta ja kahden vuoden ajan satunnaisten seksikumppanien seassa rakastelimme lähes viikottain ja meillä oli ns. fuckbuddy suhde ja välillä käytiin ihan kaverimielessä baareissa tai syömässä. Emme kuitenkaan palanneet yhteen vaikka kyllä se kävi mielessä niiden loistavien seksikertojen jälkeen. Meitä ei oltu vain luotu parisuhteeseen toistemme kanssa.

        Nyt on tullut elettyä vaimon kanssa muutama vuosi ja suhde on hyvässä kuosissa.


    • juna

      eikö ole ketää kaveria jonka luokse voisit mennä kun eihä tollainen käy päinsä koita kestää

    • xxmaxbox

      Eroja on niin paljon erillaisia.... oma eroni astui voimaan joulukuussa. Ero oli molemmin puolinen ja kaikkista asioista sovittiin.
      Nyt olemme molemmille hyviä ystäviä ja autamme toinen toisiamme viikoittain.
      xxmax

      • huvittavaa

        mikä ero se tommoinen on. riippuvuus jäänyt.


      • xxmaxbox
        huvittavaa kirjoitti:

        mikä ero se tommoinen on. riippuvuus jäänyt.

        Vaikka rakkaus loppuu niin aina voi olla ystävä toiselle ihmiselle.


      • onnellinenEX
        xxmaxbox kirjoitti:

        Vaikka rakkaus loppuu niin aina voi olla ystävä toiselle ihmiselle.

        Mielestäni voi erota ystävinä.. Olen kahdesti eronnut ja molempien kanssa olen edelleen hyvä ystävä
        eikä mitään ongelmia.. Kaikki on niin suhteellista kuinaka asiat voikaan ajatella.. Mielestäni liitto siinä
        särkyy ei ystävyys???? Ekalla kerralla jäin aivan tyhjänpäälle 3v lapsen kanssa ja selvitty on.. Eli olen sitä mieltä että rahan takia ei tartte asuu samankatonalla, mut tämä on vaan minun mielipide..


      • Aina ja Ystävä
        xxmaxbox kirjoitti:

        Vaikka rakkaus loppuu niin aina voi olla ystävä toiselle ihmiselle.

        Ei voi AINA olla Ystävä.


      • SG Jack
        Aina ja Ystävä kirjoitti:

        Ei voi AINA olla Ystävä.

        En tiedä tajuavatko edes monet mutta kahden ihmisen välinen ystävyys vaatii aina hyväksynnän ja työtä KUMMALTAKIN. Ystävyyttä ei voi olla jos toinen ei halua sitä tai halua tehdä sen eteen mitään.


      • onnellinenEX
        Aina ja Ystävä kirjoitti:

        Ei voi AINA olla Ystävä.

        Ymmärrän toki senkin, mutta kerroin oman kokemukseni..
        Olen tyytyväine tilanteeseen, mut kaikkihan olemme erillaisia..


      • penttinen
        onnellinenEX kirjoitti:

        Ymmärrän toki senkin, mutta kerroin oman kokemukseni..
        Olen tyytyväine tilanteeseen, mut kaikkihan olemme erillaisia..

        miks ylipäätään pitää erota jos ollaan hyviä kavereita? Eiks parisuhteen eteen enää kukaan viitsi tehdä töitä? Erotaan mielummin heti kun ensihuuma ja palo vähän jäähtyy hyvän kaveruuden tasolle? Sitä kaveruutta se yhdessäolo pitemmän päälle tulee loppujenlopuks olemaan, jos meinaa vanhaks asti saman tyypin kanssa hengailla.


      • kokemustaon 121212
        Aina ja Ystävä kirjoitti:

        Ei voi AINA olla Ystävä.

        Voi olla ystävä jos rakkautta on . ei tietenkää voi olla ystävä jos sitä ei koskaan ole ollutkaan. pelkkä sukupuolinen himo ei ihmisiä yhdistä eikä anna keskinäistä kunnioitusta


      • sdfhghdfsdgedjrgad

        JUUR NOIN ONNEE TEILLE TODELLAKIN TIEDÄN MONTA JOTKA OVAT TEHNEET SAMAN LAILLA KUIN SINÄ JA SE TOIMII AIKA MONIS


      • onnellinenEX
        penttinen kirjoitti:

        miks ylipäätään pitää erota jos ollaan hyviä kavereita? Eiks parisuhteen eteen enää kukaan viitsi tehdä töitä? Erotaan mielummin heti kun ensihuuma ja palo vähän jäähtyy hyvän kaveruuden tasolle? Sitä kaveruutta se yhdessäolo pitemmän päälle tulee loppujenlopuks olemaan, jos meinaa vanhaks asti saman tyypin kanssa hengailla.

        Niin siinäpä pulma miksi pitää erota..? On totta ettei tehdä asioiden eteen tarpeeksi töitä ja yritetä saada ongelmia ratkaistua,ikävää sinäänsä.. Minun kohdalla ei ole kyse ensihuuman häviämisestä. On vaan parempi olla yksin yksin, kun kaksin yksin..Niin ja kunigas alkoholille yleensä häviää, jos toinen ei ole valmis tekemään asialle mitään..Eikä me hengailla yhdessä, vaan tarkoitin et ystävyys säilyy kaikesta huolimatta..


      • nauraaa
        xxmaxbox kirjoitti:

        Vaikka rakkaus loppuu niin aina voi olla ystävä toiselle ihmiselle.

        ja kun löytyy uusi exä roikkuu kolmantena voihan vitsi


      • brtrtbrtb
        nauraaa kirjoitti:

        ja kun löytyy uusi exä roikkuu kolmantena voihan vitsi

        En usko että xxmaxin tilanne ihan tuollainen on.

        Itse ainakin näen parisuhteessa kolme osaa, eli 1. käytännön elämän, 2. läheisyyden ja luottamuksen ja 3. seksielämän, eli himon ja halun toista kohtaan.

        Jos xxmaxin elämässä ei ole himoa ja halua toista kohtaan, ja läheisyys on muuttunut pelkäksi ystävyydeksi joka sallii xxmaxin tehdä elämässään omia itsenäisiä päätöksiä tarvitsematta pitää niistä lukua hänen ex-vaimolleen, niin eihän silloin siinä exä roiku mukana, koska yhteytenä on enää pelkkä käytännön elämä.

        Esimerkiksi minulla on käytännön elämän ystävyyttä omien ystävieni kanssa, mutta minun ei tarvitse tehdä heille minkäänlaista raportteja siitä kenen kanssa olen viettänyt yöni tai ketä olen tavannut ja missä ja miksi olin ylitöissä, tai jotain muuta vastaavaa. Toisinsanoen, meillä on tietty luottamus välillämme, mutta se ei ole parisuhteenomaista luottamusta ja läheisyyttä ja seksielämääkään meillä ei ole.

        Jos xxmaxin vaimo on pudonnut rakastetun listalta ystäväksi, niin ei hän silloin pyöri jaloissa yhtään sen enempää kuin xxmaxin muutkaan ystävät. Eikä se ex-kumppani ole uudelle mikään uhka, ellei exä muutu mustasukkaiseksi, mutta yleensä siinä vaiheessa tuleekin se lopullinen henkinen ero eli mitään yhteyttä ei enää pidetä.


      • 584352649852
        penttinen kirjoitti:

        miks ylipäätään pitää erota jos ollaan hyviä kavereita? Eiks parisuhteen eteen enää kukaan viitsi tehdä töitä? Erotaan mielummin heti kun ensihuuma ja palo vähän jäähtyy hyvän kaveruuden tasolle? Sitä kaveruutta se yhdessäolo pitemmän päälle tulee loppujenlopuks olemaan, jos meinaa vanhaks asti saman tyypin kanssa hengailla.

        tuntuu et nykyään erotaan heti ku se alku huuma lopahtaa...ja mikä kamalinta on se, ettei enää osata pitää sitä huumaa yllä...Olen ollut mieheni kanssa 9 vuotta ja meillä edelleen kiihkeää yhdessä ja lisäksi olemme toistemme parhaat ystävät :)


    • ihan kauheeta

      hei- etsi vuokra asunto ennen kuin romahdat.älä ajattele rahaa.käy puhumassasos.toimistossa kiireelliseen asunto jonoo.pyydä vaikka lääkäriltä lausunto.lähde ja heti. vaikka ystäviesi luokse alkuu ota tärkein mukaan.jos välität itsestäsi vähääkää.voimia .pois ja lujaa .t, kuura

      • pakoon!

        En kyllä ymmärrä yhtään tuommoista eroa! Lähde nyt äkkiä siitä mihin vaan, kaverille, vanhemmillesi, ota lainaa vuokra-asuntoa varten jne. Tee mitä hyvänsä mutta jätä se mies keskenään sinne lukaaliin!!!!! Älä edes enää mieti vaan TOIMI!!!!

        Tai: Jospa sittenkin tahdot olla sen exän (?) kaa etkä haluakaan luopua hänestä??? Onko näin? Siinä tapauksessa kärsi sitten.


      • ???
        pakoon! kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä yhtään tuommoista eroa! Lähde nyt äkkiä siitä mihin vaan, kaverille, vanhemmillesi, ota lainaa vuokra-asuntoa varten jne. Tee mitä hyvänsä mutta jätä se mies keskenään sinne lukaaliin!!!!! Älä edes enää mieti vaan TOIMI!!!!

        Tai: Jospa sittenkin tahdot olla sen exän (?) kaa etkä haluakaan luopua hänestä??? Onko näin? Siinä tapauksessa kärsi sitten.

        Eikös tämä ap.ollut mies joka kirjoitti ja kertoi naisesta???Ei siis voi jättää miestä ja lähteä vaan naisen.


      • oikeutta myös miehil
        pakoon! kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä yhtään tuommoista eroa! Lähde nyt äkkiä siitä mihin vaan, kaverille, vanhemmillesi, ota lainaa vuokra-asuntoa varten jne. Tee mitä hyvänsä mutta jätä se mies keskenään sinne lukaaliin!!!!! Älä edes enää mieti vaan TOIMI!!!!

        Tai: Jospa sittenkin tahdot olla sen exän (?) kaa etkä haluakaan luopua hänestä??? Onko näin? Siinä tapauksessa kärsi sitten.

        joopa joo, tässä taas tuomitaan mies siksi pahaksi,vaikka hän se juuri on tuo aloittaja,hän se kyselee ja ja valittaa ex:nsä tekosia.


    • nyt onnellinen

      Itse laitoin avioeron vireille ja saman katon alla asuttiin vielä puolisen v. Suht.koht. sovussa asuttiin, koska exäni ei suostunut uskomaan, että ero tulee. Hän eli kuin ennenkin ja jos puhe tuli erosta, tokaisi vain:"et sinä mihinkään lähde, eikä hän ainakaan eroa yms", se oli todella ahdistavaa ja raivostuttavaakin, koska näin hän mitätöi aikeeni ja selvästikin yritti henkisesti nujertaa minut, että vetäisin eropaperit pois.

      No kun lopulta sain asunnon ja muutin pois, niin siitä se he...tti pääsi valloilleen!!Sitä jatkui monta kuukautta, kunnes tilanne eteni siihen pisteeseen, että jouduin turvautumaan poliisin apuun. Sen jälkeen asiat muuttuivat jollain lailla siedettäviksi ja tällä hetkellä ei olla kuin lasten takia puheväleissä

      • kohti valoa käyn....

        Itse muutin pois 2 lapsen kanssa. Mies jäi yksin asumaan omakotitaloon niin kauaksi aikaa kun saatiin myytyä se. Muistaakseni se kesti 2 vuotta. Asuin vuokra-asunnossa .


    • kukkaska

      onks teil käyny niin et ukko on halunnu eroo ja sä et?
      miksi sä suostut tuollaiseen? myy vaikka ali hintaan kunhan pääset siitä eroon.Mulla on sama homma ja exän kans asutaa .se asuu yläkerrassa ja mä ala. mulla on 2 telkkaria ja kämppä on mun....ollaa sovittu et kun mä teen duunia paljon (yli 10 tuntii) niin se hoitaa koiran viemiset ja sen ei tarvi maksaa asumisesta. onnistuu niin kauan ku toinen löytää jonkun....mut nyt näin, eikä siinä soiteta toiselle poskee.(olen tosin varma et jos homma olis toisinpäin ni ei onnistuis)

    • lavendefleurs

      Eropäätöksen jälkeen kahden lapsen kanssa olisi pitänyt jatkaa elämistä huoneistossamme,, otin lainaa jolla suoritin miehen osuuden.
      Mies ei vaan osannut,,halunnut lähteä hakemaan asuntoa, Nuo tunteenpurkaukset ovat minullekkin tuttuja ja joskus tuintuivat jopa hengenvaarallisista. Mieshän oli koko ajan ollut sitä mieltä, että kun haluan erota niin se olen minä, joka lähden. Oikeus päätti kuitenkin näin, että minä ja lapset jäämme huoneistoon ja miehen pitää muuttaa heti. Ei kuitenkaan muuttanut eikä osannut,,halunnut tms. hankkia asuntoa. Minä tein sen hänelle maksoin hänen osuuntensa ja aloin katsella Helsingin sanomista hänelle sopivaa huoneistoa,,kaikki eivät sopineet ja jonkunverran kiertelimme kunnes löytyin sopivan hintainen ja muutenkin sopiva.
      Hän lähti ei ottanut kodistamme mitään ,, remontoi huoneiston makunsa mukaan ja osti uudet huonekalut ym.
      Hän oli tiiminvetäjä ja minä osapäiväinen myyjä silloin..Näin saatiin rauha.
      Sanoisin että naisissa on munaa!!

      • nyt onnellinen

        minäkin olisin varmaan oikeuden päätöksellä saanut jäädä asumaan yht. kotiimme, mutta itse en enää jossain vaiheessa sitä halunnut, eikä toinen lapsistammekaan, joten tein ratkaisuni muuttaa muualle.Asunto edelleen myymättä, mutta toivottavasti se jonain päivänä menee kaupaksi. Mies ei pysty lunastamaan sitä itselleen mikä olis kaikkein parhain ratkaisu, joten se vielä lasten lisäksi pitää "yhdessä".


      • 4+123

        Siinähän se sopivasti tulikin "Oikeus päätti kuitenkin näin, että minä ja lapset jäämme huoneistoon ja miehen pitää muuttaa heti."

        Varmasti hienoa, kun sait pitää huoneiston/ talon/ kotisi. Mieshän ei saanut niin tehdä. Olisit itse lähtenyt etsimään uutta huoneistoa/ taloa/ kotia. Mietis miltä se tuntuu. Onhan teissä naisissa munaa. Ei kuitenkaan sinussa. Jos sitä sinulta löytyisi, olisit lähtenyt itse. Oikeutta? OIkeus päätti varmaan vielä niinkin, että sinä olet lasten huoltaja tai ainakin pääasiallinen huoltaja, jos yhteishuoltajuus. Eli sait erossa kaiken tärkeän. Sait jättää elämäsi ennalleen ja mies potkittiin pois. Hänellä sitä munaa on, jos tuosta ilman suurempia henkisiä murheita selviää. Asioissa kun on sattumalta monta näkökulmaa ja voisi tehdä sinullekin hyvää pohtia niitä kaikkia. Oli eron syy mikä tahansa, niin Sinä olet toinen syyllinen siihen ja olisit ansainnut saman verran murhetta kuin miehesikin. Kaikki teidän yhdessä tehty infra lisättynä lapsilla jäi sinulle. Ei ihan paha ratkaisu sinun kannaltasi.


      • lavendefleurs
        4+123 kirjoitti:

        Siinähän se sopivasti tulikin "Oikeus päätti kuitenkin näin, että minä ja lapset jäämme huoneistoon ja miehen pitää muuttaa heti."

        Varmasti hienoa, kun sait pitää huoneiston/ talon/ kotisi. Mieshän ei saanut niin tehdä. Olisit itse lähtenyt etsimään uutta huoneistoa/ taloa/ kotia. Mietis miltä se tuntuu. Onhan teissä naisissa munaa. Ei kuitenkaan sinussa. Jos sitä sinulta löytyisi, olisit lähtenyt itse. Oikeutta? OIkeus päätti varmaan vielä niinkin, että sinä olet lasten huoltaja tai ainakin pääasiallinen huoltaja, jos yhteishuoltajuus. Eli sait erossa kaiken tärkeän. Sait jättää elämäsi ennalleen ja mies potkittiin pois. Hänellä sitä munaa on, jos tuosta ilman suurempia henkisiä murheita selviää. Asioissa kun on sattumalta monta näkökulmaa ja voisi tehdä sinullekin hyvää pohtia niitä kaikkia. Oli eron syy mikä tahansa, niin Sinä olet toinen syyllinen siihen ja olisit ansainnut saman verran murhetta kuin miehesikin. Kaikki teidän yhdessä tehty infra lisättynä lapsilla jäi sinulle. Ei ihan paha ratkaisu sinun kannaltasi.

        Avioliittoon ei mennä erotakseen,, ero on aina ikävä juttu, Onneksemme lasten isä on huolehtinut omalta osaltaan lapsista ja välit heihin ovat hyvät ja kun nyt lapset ovat aikuisia on heistä myös paljon iloa.


      • lavendefleurs
        4+123 kirjoitti:

        Siinähän se sopivasti tulikin "Oikeus päätti kuitenkin näin, että minä ja lapset jäämme huoneistoon ja miehen pitää muuttaa heti."

        Varmasti hienoa, kun sait pitää huoneiston/ talon/ kotisi. Mieshän ei saanut niin tehdä. Olisit itse lähtenyt etsimään uutta huoneistoa/ taloa/ kotia. Mietis miltä se tuntuu. Onhan teissä naisissa munaa. Ei kuitenkaan sinussa. Jos sitä sinulta löytyisi, olisit lähtenyt itse. Oikeutta? OIkeus päätti varmaan vielä niinkin, että sinä olet lasten huoltaja tai ainakin pääasiallinen huoltaja, jos yhteishuoltajuus. Eli sait erossa kaiken tärkeän. Sait jättää elämäsi ennalleen ja mies potkittiin pois. Hänellä sitä munaa on, jos tuosta ilman suurempia henkisiä murheita selviää. Asioissa kun on sattumalta monta näkökulmaa ja voisi tehdä sinullekin hyvää pohtia niitä kaikkia. Oli eron syy mikä tahansa, niin Sinä olet toinen syyllinen siihen ja olisit ansainnut saman verran murhetta kuin miehesikin. Kaikki teidän yhdessä tehty infra lisättynä lapsilla jäi sinulle. Ei ihan paha ratkaisu sinun kannaltasi.

        Onneksi nykyään ei eroprosessissa etsitä syyllistä,, se on hyvä jo lasten kannalta. Heillä on helpompi pitää yhteyksiä kumpaankin vanhempaan kun toinen ei ole leimattu eron aiheuttajaksi, oli syy sitten mikä tahansa. Eteenpäin on kaikkien osapuolten kyettävä..


    • yok59

      Hei!

      Ero on vaikea prosessi. Itse olen käynyt sen läpi omalla kohdallani ja usein ajattelen, että kukaan ei tiedä todella kuinka raskasta se on. Minulla meni puhevälit niin tulehtuneiksi exäni kanssa, että sama mitä sanoin, meni helvetin moiseksi taisteluksi. En olisi voinut jatkaa saman katon alla eron jälkeen. Jos olisin se olisi ollut toisen "henkistä kiduttamista." Taloudelliset näkökohdat ottaen huomioon on tietenkin järkevä ratkaisu asua vielä yhdessä, kunnes asuntonne on myyty. Mutta se ei omalla kohdallani onnistuisi varmaan kovinkaan hyvin. Toivon, että viihdytte jollakin tavalla toisianne henkisesti loukkaamatta, ainakaan pahemmin, kunnes pääsette eri osoitteisiin.

      • Kaiken kokenut

        Erosin itse vaimostani ,vaikka meillä oli 9vuotias tytär. Koulu alkoi mennä hänellä paremmin.Yläaste loistavasti,sekä lukio. Asumme erossa ja olemme parhaissa väleissä X- puolison kanssa mitä milloinkaan on oltu. Tyttäremme luki oikeustieteen maisteriksi , se oli hänen omaa sinnikkyyttään ,jota ei varmaan olisi tapahtunut jos olisimme olleet avioliitossa.
        En syytä ketään, että avioliitto ei onnistunut, mutta kannattaa harkita onko yhdessä-olosta tai -asumisesta kenellekään haittaa ja toimia siten, ettei ainakaan lapset tai lapsi joudu kärsimään.


    • juuso15´830

      meillä oli riitaisa On/Off liitto, joka päättyi eroon kymmenen vuotta sitten. Nyt elämme sopuisasti eronneina ystävinä. lapset ja ex tulossa viettämään uuttavuotta kanssani.

    • viisas(;

      palatkaa yhteen ja sopikaa asiat evankeljumilla.. pohtikaa yhdessä että miten me voimme olla tässä pisteessä nyt, mikä johti tähän,mitä voi parantaa, mitä vois tehdä toisin SOPIKAA,ELÄKÄÄ KYLVÄTKÖ VIHAA VAAN RAKASTAKAA LÄHIMMÄISTÄ KUIN ITSEÄÄN. KAIKKI OLLAAN JUMALANLUOMIA IHMISIÄ KAIKKINEEN LUONTEENPIIRTEINEE YMS... Monesti tulee sanottua kaikkee vaik ei tarkoittaiskaa sitä. aina voi pyytää ja antaa anteeksi..


      USKOKAA TAI ÄLKÄÄ JOS TUNTUU SILTÄ TOSISSAAN ET RAKASTAN TOISTA JA MENEE NAIMISIIN NIIN SE ON SE OIKEA. EROA EI VOI TULLA JOS NOUDATTAA OMIA LUPAUKSIA EIKÄ PETÄ JUMALAA!!!!!

    • Perusämmä

      Voi hyvänen aika sentään. Vai että oikein taloudelliset syyt. Kyllä elämässä voi mennä kämppä alta monestakin syystä. Ja siinäkö ne asunnon ostajat käyvät sitten perheidyllin keskellä asuntoa katsomassa. Mene esim. pankinjohtajalle kertomaan tästä tilanteesta. Oletko katsonut liikaa elokuvia...? Ja hei. Aivan aikuisten oikeesti elintaso/asumisen taso usein laskee eron jälkeen.

    • Mitä on "seurustella virallisesti"?
      Hieno käytös on sivistystä, joka opitaan. Samoin kuin toisen loukkaamiset ovat opittuja reaktioita. Usein jo lapsuudessa ympäristöstä saatuja malleja.
      Itse eronneena en 'alistunut' moiseen kilpalaulantaan. Toista emme voi hallita, joten tarkistamme oman käytöksemme.
      Kyä se siitä!

      Miettii tämä sälli

    • Arja46

      Ihmiset ehka voi lopettaa rakastamaan, mutta tassa tarinassa nakyy, etta te ette arvosta toista edes ihmisena. En tieda, ehka olen tyhma- olen ollut naimisissa 13 vuotta, on joskus riidelty jostain asiasta, mutta mieheni ei ikina ole sanonut minua ammaksi, muijaksi eika ole sanonut vihaavansa minua.Varmaan olette juoppoja. Jokainen saa sita mita haluaa. Jos et halua sita- mene pois. Mutta nayttaa, etta tarvitset hanen rahoja...

      • mimma84

        On tietysti ihan ihmisistä ja etenkin erosta kiinni voiko jäädä yhteen asumaan. Me olimme mieheni kanssa ostaneet juuri yhteisen asunnon, kun löysin toisen miehen. No siinä meni kuukausi jos toinenkin ja olihan se sekavaa. Asunnossa oli remontti kesken ja päätimme, että yritämme asua yhdessä, kavereina. Molemmilla olisi ollut omat makuuhuoneet. En kuitenkaan ajatellutkaan luopua uudesta suhteestani ja lopulta asiat päätyivät siihen, että jäin yksin asumaan yhteiseen asuntoomme. Nyt asun siinä sitten kuitenkin tämän uuden mieheni kanssa.

        Jälkeenpäin ajateltuna huvittaa, että edes ajatteli asuvansa toisen kanssa yhdessä eron jälkeen, kavereina. Eihän siitä mitään olisi tullut, kun minun uusi mieheni ja mahdollisesti ex-mieheni "naiset" olisivat juosseet siellä. Kyllä siinä jotain hirveää olisi tapahtunut ennen kuin oltaisi tajuttu lopettaa.

        Asiat ovat nyt hyvin näin. Uuden mieheni kanssa on ihanaa ja vanhaa ei onneksi edes muista. Se jäi sinne uuden maalin ja tapetin alle piiloon.

        Voimia rassaavaan tilanteeseesi. Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä.


    • OK, teillä on suhde päättynyt, miksi olet vielä siellä. Oletko tosissaan riippuvainen oma ex-assta??? Missä on sinun ylpeys???
      Menee muualle, äläkä valittaa täällä.
      Menee vaikka väliaikaisesti jonkun tutun luokse, ja homma oma asunto. Koska ennemmin tai myöhemmin sinulla on hommatava oma, sitä paitsi teidän yhteinen asunto menee myyntiin.
      Tiedän että se on vaikea tilanne, mutta siitä on yli päästävä, ei sinä ole ensimmäinen eikä viimeinen semmoisessa tilanteessa.
      En vaan ymmärrä miksi sinä kuuntelet näitä haukkuja ja v:luja.

    • ankarakaisa

      Ei ole olemassakaan yhdessäasumisen pakkoa, ei edes taloudellisista syistä. Sopikaa pankin kanssa vain korot maksuun ja se, joka jää asuntoon huolehtii korot ja yhtiövastikkeen.
      Toinen vuokralle. Asumiskuluihin oli ne sitten omistus tai vuokra on mahdollista saada sosiaalitoimesta tukea, sekä asumistukea valtiolta. Jos olet työelämässä sovi pankilta laina siihen asti kun asuntonne on myyty.
      Pakkoa yhdessäasumiseen ei ole olemassakaan, jos näin väität et ole vielä valmis koko eroon, vaan roikut tilanteessa kiduttaen itseäsi ja toista osapuolta yhdessäpalaamisen toivossa.
      Nyt äkkiä pakkaamaan jos olet tosiian lähdössä ja kipin kapin muutto mihin tahansa, vaikka tarvittaessa turvakotiin jollei muuta asuntoa löydy.

    • Mulla on sama tilanne. Erottiin kolme kuukautta sitten ja taloudellisista syistä ollaan vielä saman katon alla. Meillä on tosin vuokra-asunto. Meillä ei kuitenkaan riidellä mut silti tämä on täyttä helvettiä. Kun ero päätös oli tehty niin se tietyllä tavalla helpotti mut sit tulee aina se masentava kausi et miettii mikä meni vikaan ja syyllistää itseään vaikka mitään syytä ei ole. Tilanteesta pitää päästä pois ja siksi etsin nyt voimallisesti omaa asuntoa ja saman neuvon annan sullekin. Etsi vuokra-asunto ja muuta pois. Sun tilanne helpottaa varmaan. Saat olla itsesi herra, ei kukaan hauku sinua. Saman katon alla tilanne vain menee vaikeammaksi. Ei ero ole mikään läpihuuto juttu, kyllä sitä tulee niitä suru aikoja mut elämä jatkuu, vain eri muodossa.

    • erkiimän..

      2 syytä miksi jäädään yhteen. 1. lapset ja 2. talous.

      molemmista asioista selviää aikanaan, ja henkinen rasituskaan ei erillään ole puolison kanssa niin suuri.

      • huytyuf

        Lähde,ajatte toisenne hulluuden prtaalle.ilmeisesti ex-avokkisi ei siedä sinua edes silmissään.Oletko tehnyt hänelle jotain todella syvästi loukkaavaa?


      • 15,90 kg

        "Viisas" olen aivan samaa mieltä kanssasi. Jokaisessa meissä on omat vikamme. Hyvä, että tuli luettua näitä tekstejä täältä. Tyttäreni pähkäilee juuri, miten löytää oikea kumppani koko elämän ajaksi. Kiitos viisas.


    • ölkj

      Häivy sieltä kämpästä mahdollisimman nopeasti vaikka vuokralle. Monet väkivalta rikokset joita saa lukea lehdistä tehdään juuri eron jälkeen.

    • Miten niistä samoista ihmisistä tulee niin ihania kun yrittävät saada uutta vakituista keveria. Kehutaan maasta taivaaseen miten hyvä ollaan. Sori ei ollut tarkoitus sinua mollata uskon että olet ihan hyvä. Koettakaapa vaikka toinen olla kiroamatta ja alkaa ihan järjestelmällisesti olemaan kohtelias ja sanoa toisesta kauniita asioita, Huomaaatte että kaveri muuttuu ja suhde muuttuu, helpompi odotalla omaa asuntoa. On varmasti kestämätöntä ridellä.

    • pussy

      Noh me asuttiin saman katon alla reilu 3kk eron jälkeen. Voin kertoa, että yhtä helvettiä koko aika. Omistusasunto ja ukko ilmoitti, että hän ei lähde omasta kotoaan minnekään, ennen kuin uuden muijansa ukko löytää uuden kämpän! Noh ukko huomas et sinä aikana oli sitten mullakin vipinää ja voi jumalauta sitä henkistä väkivaltaa. Oli niin saatanan mustasukkainen ja kävi joka 2 kertaa päällekin ja paiskoi puhelistani jne. Koko kesän mietti et lähtiskö vaiko jäiskö...ja deittaili muijaanssa joka tuli ovelta hakeen häntä, joo hiukan nöyryyttävää! Jätkä tutki kaikki mun puhelimen jutut ja kääns koko netin etsiessäni tietoja mitä kaikkea olen puuhannut hänen selkänsä takana. Kaikkein katkerin paikka hänelle oli kun 3 päivää eron jälkeen sai tietää mulla olevan profiili suomi24 treffeillä...siitä kai se kaikki nöyryytys yms sitten alkoikin!
      Samanlaista en haluu kokea koskaan, mutta jälkeen päin voin sanoa, että kiitos et älys lähtee...siis otti eron! Täys luuserihan se mulkku olikin en vain tajunnut sitä silloin. Nyt olen eron jälkeen opiskellut ammattikorkeakoulututkinnon kolmessa vuodessa ja vielä yksinhuoltajana ! Kiitos elämä on helvetin mahtavaa, niin paljon olen kaikkea eron jälkeen saanut kokea!!!

    • MovieMaster

      Noissa tilanteissa jos mahdollista niin on muutettava pois ja äkkiä, ainakin toisen. Ihan sama minne mutta pois vaikka väliaikaiseen asuntoon jonnekin. Ei noin. Samanmoista ollut muutamalla tutullakin joilla ollut vastaava tilanne. Tai sitten asunto alennus/tehomyynnillä pois. Yhdessäasuminen eron jälkeen on helvettiä.

      • lerpatin

        heh heh


    • joanna2006

      Itsellä oli vastaava tilanne, paitsi, ettei exä huolinut ostajien tarjouksia. Siis asunto makasi tyhjänä, ja kun on puoli vuotta erosta, voi pyytää vuokraa. Eli kumpikaan ei ottanut riskiä. Asunto myytiin vasta kun hänellä itsellä oli asunto ostossa. Voit varautua pitkään prosessiin. Muuta pois. Anna hänen hoitaa maksut ja sovi vuokra.

      • sunnuntailapsi

        Hie
        Kerrotko minulle uudelleen mitä tarkoitit kun kirjoitit että kun on puoli vuotta erosta niin voi pyytää vuokraa?? Siis mitä tarkoittaa?
        Meillä ero kesken, minä muutin ja mies jäi yhteiseen kotiimme asumaan. Avioeromme sai jo lainvoiman.On asunut nyt 10 kuukautta. EI suostu asuntomme myyntiin johon tarvitaan molempien allekirjoitus koska käytetty yhteisenä kotinamme. Asunto minun nimissäni samoin velat. Minä asun muualla maksan lainalyhennykset asunnostamme sekä vuokran uudesta asunnostani. Hän tienaa vähemmän ja on muka varaton ja sanoi, että oikeudessa kun asioista päätetään niin minä joka olen enemmän tienaava olen kuulema "elatusvelvollinen" häntä kohtaan ja hänen ei tarvitse maksaa vuokraa minulle. Yritän nyt hakea yksinmyyntilupaa,koska toinen ei ilkeyttään anna osakettamme myydä, mutta sen päätöksen saaminen on kuulema hidasta. Tietääkö kukaan paljonko se maksaa. Jos exälläni ei nyt ole rahaa mutta osituksessa tulee saamaan, niin eikö hänen edes sitten kuuluisi vuokrat maksaa?


      • joanna2006
        sunnuntailapsi kirjoitti:

        Hie
        Kerrotko minulle uudelleen mitä tarkoitit kun kirjoitit että kun on puoli vuotta erosta niin voi pyytää vuokraa?? Siis mitä tarkoittaa?
        Meillä ero kesken, minä muutin ja mies jäi yhteiseen kotiimme asumaan. Avioeromme sai jo lainvoiman.On asunut nyt 10 kuukautta. EI suostu asuntomme myyntiin johon tarvitaan molempien allekirjoitus koska käytetty yhteisenä kotinamme. Asunto minun nimissäni samoin velat. Minä asun muualla maksan lainalyhennykset asunnostamme sekä vuokran uudesta asunnostani. Hän tienaa vähemmän ja on muka varaton ja sanoi, että oikeudessa kun asioista päätetään niin minä joka olen enemmän tienaava olen kuulema "elatusvelvollinen" häntä kohtaan ja hänen ei tarvitse maksaa vuokraa minulle. Yritän nyt hakea yksinmyyntilupaa,koska toinen ei ilkeyttään anna osakettamme myydä, mutta sen päätöksen saaminen on kuulema hidasta. Tietääkö kukaan paljonko se maksaa. Jos exälläni ei nyt ole rahaa mutta osituksessa tulee saamaan, niin eikö hänen edes sitten kuuluisi vuokrat maksaa?

        Tosiseikka on, ainakin asianajajani totesi minulle, että 6 kk:n päästä toinen voi pyytää vuokran. Saa siis määrätä itse sen suuruuden. Ota yhteyttä vaikka paikalliseen vuokravälittäjään ja pistä tekemään paperit. Hän hoitaa myös käytännön toimet. Mikäli ei maksa, tavarat menee pihalle. Hän on ihan samassa asemassa kuin muutkin vuokralaiset. Saat ainakin puolet vähintään kokonaisvuokrasta ja hän maksaa asunnon kulut.
        Hän pelottele turhaan sinua. Ei varattomuus ole syy asua ilmaiseksi. Menkööt muualle asumaan ja asunto julkisesti vuokralle. Minulla oli vastaava tilanne, olin maksanut laskut ja lainanlyhennykset. Kerro, että menet käräjille. Kyllä asia sieltä ratkeaa ja oikeus ottaa omansa häneltä. Vouti vie kolmasosan hänen pienistäkin tuloista.


      • näinkin
        joanna2006 kirjoitti:

        Tosiseikka on, ainakin asianajajani totesi minulle, että 6 kk:n päästä toinen voi pyytää vuokran. Saa siis määrätä itse sen suuruuden. Ota yhteyttä vaikka paikalliseen vuokravälittäjään ja pistä tekemään paperit. Hän hoitaa myös käytännön toimet. Mikäli ei maksa, tavarat menee pihalle. Hän on ihan samassa asemassa kuin muutkin vuokralaiset. Saat ainakin puolet vähintään kokonaisvuokrasta ja hän maksaa asunnon kulut.
        Hän pelottele turhaan sinua. Ei varattomuus ole syy asua ilmaiseksi. Menkööt muualle asumaan ja asunto julkisesti vuokralle. Minulla oli vastaava tilanne, olin maksanut laskut ja lainanlyhennykset. Kerro, että menet käräjille. Kyllä asia sieltä ratkeaa ja oikeus ottaa omansa häneltä. Vouti vie kolmasosan hänen pienistäkin tuloista.

        Meillä avon kanssa erotessa yhteinen omistusasunto, ja ex kieltäytyi myymästä / antamasta minulle/kiinteistövälittäjälle myyntivaltuutusta / maksamasta vuokraa. Lopulta oli pakko hakea oikeudelta pesänhoitaja; eli oikeuden määräämä henkilö sai myydä asuntomme ja jakaa siitä saadut rahat meille omistajille. Enemmän oltaisiin molemmat saatu, jos olisi pystytty hoitamaan itse, mutta loppujen lopuksi tämä oli paras =ainoa ratkaisu meidän kohdalla. Käy kysymässä oikeusaputoimistosta, jos rahat vähissä. Tai ota yhteyttä asianajotoimistoon (maksaa, mutta toimii nopeammin)...


      • myyntiloukussa
        näinkin kirjoitti:

        Meillä avon kanssa erotessa yhteinen omistusasunto, ja ex kieltäytyi myymästä / antamasta minulle/kiinteistövälittäjälle myyntivaltuutusta / maksamasta vuokraa. Lopulta oli pakko hakea oikeudelta pesänhoitaja; eli oikeuden määräämä henkilö sai myydä asuntomme ja jakaa siitä saadut rahat meille omistajille. Enemmän oltaisiin molemmat saatu, jos olisi pystytty hoitamaan itse, mutta loppujen lopuksi tämä oli paras =ainoa ratkaisu meidän kohdalla. Käy kysymässä oikeusaputoimistosta, jos rahat vähissä. Tai ota yhteyttä asianajotoimistoon (maksaa, mutta toimii nopeammin)...

        Voisitko kertoa paljonko myyntiluvan saamisessa meni aikaa. olisi minulle tosi tärkeää tietoa.


    • hopesom

      meillä kans nyt ennen JOulua tapahtui viimeinne käänne ja lopullinen ErO päätös, toisen ilmoitettua uudesta, vaikka itselläkin oli sellainen uusi mies taka-alalla. No meillä on vielä muksuja ja toistaiseksi meilläkin jatkuuu asuminen saman katon alla....Talo on menossa myyntiin mutta mten saan tuon ukon pois täällä että voisimme jatkaa elämää lasten kanssa täällä kotona siihen saakka kunnes saamme talon myytyä, saman katon alla asuminen ei tule onnistumaan.

    • lapsi parat..

      ei tollasia voi olla. että eroaa ja jää saamattomuuttaan -about persúkisia ja tahdottomia lapsi-porsaita.. eivoi jummartaa, että jos eroaa, niin 20 minut. pitempään voi sietää entistä muijaa.. ei ikinä.. missä jätkä sun munat.. ---nitä eioo. siksi muijas oreilee---...

    • rimppunen

      anna periksi: Huuda suoraan päin naamaan että jos kosketkin muhun niin soitan poliisille! Pidä poliisin numero ylimpänä kännykässä ja kännykkä aina mukana. Poliisi ja Ambulanssi kantsii siis merkata kännykkään vaikka AAPOLIISI & AAMBULANSSI.. Ja tietty laittaa pikavalinnat käyttöön. Ja soita poliisille varmistukseksi että jos joskus soitat sinne niin tietäävät osoitteen mihin tulla.

      Voimia sinulle :)

      • joopajoo.

        Missä on ihmisten käytöstavat? Ei sitä nyt saa ketään pelossa pitää, eikä etenkään itse riehua turhaan, oli mikä oli. Kannattaa vaan pitää pää kylmänä ja toimia järkevästi, eikä houruta ja örveltää miten sattuun.

        Ensimmäisen viestin perusteella ainakin toinen onkin aivan penska käytöstavoiltaan. Ei mitään järkeä koko touhussa.


    • hyvää vaan..

      jos on kireää, paneskelkaa kunnolla. se helpottaa hetkeksi ainakin.

      • MIKSI NÄIN

        EN SUOSITTELE SOVUSSA EROAMISTA. EROSIN ITSE 20 VUOTTA SITTEN JA TYHMYYTTÄNI SANOIN ETTÄ OLLAAN YSTÄVIÄ. MIES LUULEE VIELÄKIN ETTÄ OLLAAN YHDESSÄ . MITEN PÄÄSEN HÄNESTÄ EROON. HALUAISIN JO ELÄÄ OMAA ELÄMÄÄ . LAPSETKIN ON JO AIKUISIA JA ASUVAT MUUALLA.


    • Stadilaisisä

      Voit kuitenkin lohduttautua sillä, että kun asunto menee, menee myös tuo riitainen suhde. Itselläni ero ja lapsi, 3-vuotias. Ja lapsen äiti patologinen riidanhaastaja. Ja tietysti huoltajuuskiista ja miehenä tietysti etukäteen merkatut huonot kortit. Ja tieto siitä, että tuota sättimistä lapsen läsnä ollessa joutuu sietämään vielä ainakin kymmenen vuotta. Elleivät sitten erota minua ja lasta toisistamme niinkin radikaalisti, kuin häiriintynyt äiti haluaa.

    • Gormin

      Katsoisit peiliin, henkinen hyvinvointi ei ole rahalla, jota asuntokaupasta odotat, korvattavissa. Päätäsi et korjaa sillä vuokrakaksion puolikkaasta saamallasi rahamäärällä. Tyhmempi äkkäisi rahoituslaitosten korkopolitiikan suosivan muuttoa muualle.
      Provokaatiotekstiksi, perseestä.

    • kaameeta

      Mä on naimisissa vielä, koska lapsen sairaus vaatii 2 vanhempaa. Äijä on täysi idiooti, mutta auttaa lapsenhoidossa sen ratkaisevan avun verran. Muualta ei apua tule, yrittänyt olen.

      • erolapsi

        minun vanhemmat erosivat 8 vuotta sitten ja riitelyn ja syytöksien kuuntelu oli helvettiä teini-ikäiselle.
        myöhemmin sairastuin masennukseen ja paniikkihäiriöön.
        kannattaa ihmisten miettiä mitä laittaa omat lapset kärsimään.
        minun vanhemmat eivät miettineet sitä ja lopputulos oli huono kannaltani.


      • Minskutar
        erolapsi kirjoitti:

        minun vanhemmat erosivat 8 vuotta sitten ja riitelyn ja syytöksien kuuntelu oli helvettiä teini-ikäiselle.
        myöhemmin sairastuin masennukseen ja paniikkihäiriöön.
        kannattaa ihmisten miettiä mitä laittaa omat lapset kärsimään.
        minun vanhemmat eivät miettineet sitä ja lopputulos oli huono kannaltani.

        ja masennukseen sairastuu ihmisiä joiden vanhemmat eivät ole riidelleet milloinkaan. Elämänsä jokaisella.


      • titiuu65

        ...eroa tuossa tilanteessanne. Et sinä kauaa jaksa olla sairaan lapsesi hoitajana ja tukena, jos oma aikuiselämä mättää. Ehkä et(te) saa lapsenhoitoapua juuri siksi, että teitä on kaksi. Puhun kokemuksesta, sillä oma lapseni on monivammainen ja eron jälkeen sain kunnalta tarvitsemaani tukea häneen liittyvissä asioissa. Nämä tietysti vaihtelevat kunnittain, mutta oma mielenterveys ja henkinen jaksaminen ovat tärkein perusta missä tilanteessa hyvänsä, niitä kannattaa vaalia vaikeillakin päätöksillä.


      • olette eronneet

        rupeaakin sitä apua sitten tulemaan.


      • uusilöytö
        olette eronneet kirjoitti:

        rupeaakin sitä apua sitten tulemaan.

        Kun ensin saisin,edes aloitaa suhteen jonkun eronneen kanssa sen haluaisi kokea ..


    • sh38

      Kannattaa muuttaa mahdollisimman pian pois sieltä asunnosta. kuvaamasi käytös kuulostaa siltä, ettei ole kaukana fyysisestä väkivallasta. Tallenna kännykkääsi heti saataville poliisin numero ja pidä kännykkäsi taskussa. Minä erosin miehestäni kuukausi sitten ja käytös oli samaa luokkaa, siksi muutimme erillemme heti eropäätöksen jälkeen. Kyllä aina johonkin pääsee asumaan, kannattaa jo muuttaa oman turvallisuutesi takia heti.

    • olen mies ja kesti viisitoista vuotta mut ei nujerrettu

      • helvetin läpi käynyt

        Helvetillinen eroprosessi ex-vaimosta takana, en voinut jäädä edes samaan maahan asumaan. Onneksi ex on jo kuollut ja minä onnellisesti uudelleen avioitunut.
        Avo-tai avioliitto voi pahimmillaan olla helvetti! Jos huomaa tehneensä vika valinnan, niin ero on ainoa oikea ratkaisu.


    • The_Evil_Of_Silence

      Mikset sitten mene perheesi, sukulaisten tai ystävien luo asumaan väliaikaisesti? Jos kerran tämän katon alla asuminen on erittäin hankalaa, niin suosittelisin sinun menevän läheistesi luo joksikin aikaa korjatakseen tilanteita.

    • kokemusta on

      voi voi teitä lapsikullat.....eihän noin voi jatkua...puhut erosta...mutta minusta tuntuu, että eroa ei olekaan vielä virallisesti toimitettu....
      jos harkinta-aika on ohi, niin kumpi tahansa voi käydä jättämässä käräjäoikeuteen 2-vaiheen lopulliseksi eroksi....ja tässä vaiheessa tehdään omaisuuden ositus.....lopullista eroa ei myönnetä ennen kuin ositus on tehty.....ja hakija voi pyytää käräjäoikeuden toimittamaan toisen osapuolen häädön.....jos asunto on jommallekummalle välttämättömämpi, esim. lasten tai ammatinharjoittamisen vuoksi, niin silloin toinen velvoitetaan muuttamaan yhteisestä asunnosta pois häädön uhalla.....

      poismuuttaja saa tietysti osituksessa määrätyn tasingon asuntoon jäävältä. niin yksinkertaista se on.....ei tartte oottaa asunnon kaupaksi menoa.....

      • ykseronnut

        ei ole pakollinen ja ei todellakaan eron ehto eli eron voi hakea ja saakin ilman ositusta.
        On ihan omakohtainen kokemus joten ei mitään kuulopuheita.


      • joopajoo.
        ykseronnut kirjoitti:

        ei ole pakollinen ja ei todellakaan eron ehto eli eron voi hakea ja saakin ilman ositusta.
        On ihan omakohtainen kokemus joten ei mitään kuulopuheita.

        se tehdä silloin kun sopua ei muuten saada.....


    • nalkuttajako?

      minut jätettiin kanssa ja nyt jouluna.pahinta että on 2 pientä lasta ja itse kotihoidontuella.olen niin rikki että voisin kuolla.
      enkä edes tiedä milloin mies muuttaa omaan kämppään.tässä kidun.ja vihaan itseäni kun ajoin mieheni lähtemään huonolla käytöselläni kuulemma.

      • kokemustaa on

        älkää surkutelko....menkää oikeusaputoimistoon....siellä on sellaset ihmiset ku osaa ja tahtoo auttaa...ei minnei sosiaaliluukulle....


    • gjgdcghgh

      yrittäkää antaa toisille anteeks se mitä ootte tehneet khyl se siit viel ja ei todellakaan munkaan seurustelu oo täl hetkel ruusuilla tanssimista mut kummiskin yritän antaa anteeks mun tyttö ystävälle mitä se on tehnyt RAKKAUS ANTAA KAIKEN ANTEEKS

    • runaway22

      kaikista väärin valinta....on asuu yhdessä eron jälkeen.siinä vain katkeroituu enemmän ja omaa elämää ei ole ollenkaan,vaikka on erottu,ku sitä ajattelee aina sitä toista.
      paras olis vain hakee oma asunto heti,ja antaa ajan kulua.kyl se asunt menee.ja eikä siinä voi laskea toisen pärjäämistä.ero on tullut ja sitä on varmaan harkittu jo pidemmän aikaa,joten luulis myös ihmisen olleen valmistautunut myös taloudellisesti siihen........

      • sexy w 1

        ulkopuoliset mielellään neuvoo, mutta jokainen ero on yksilöllinen ja aina ei voi tehdä parhaita ratkaisuja. Asuntojakaan ei saa päivässä ja jos on ollut yhteiset rahat, niitä ei saa helpolla erilleen ja paljon ja paljon muita ongelmia. asiantuntija on parempi ottaa heti auttamaan ja tekemään ratkaisuja eli asianajaja heti hoitamaan asioita.


      • hyvinnii..
        sexy w 1 kirjoitti:

        ulkopuoliset mielellään neuvoo, mutta jokainen ero on yksilöllinen ja aina ei voi tehdä parhaita ratkaisuja. Asuntojakaan ei saa päivässä ja jos on ollut yhteiset rahat, niitä ei saa helpolla erilleen ja paljon ja paljon muita ongelmia. asiantuntija on parempi ottaa heti auttamaan ja tekemään ratkaisuja eli asianajaja heti hoitamaan asioita.

        monesti ihmiset on niin rikki poikki pihalla, kun ero tulee (varsinkin jos se tulee ns. puun takaa).. et ei yksinkertaisesti jaksa tai osaa tehdä mitään ratkaisuja. Jää jylläämään siihen helvettiin eikä pääse eteen päin. Näin aikoinani kävi itselle, tiedän tunteen, masennuskin vaikutti tilanteeseeni.

        Et neuvoja hyviä monia, aina niistä ei vaan kykene ottamaan vaarin - ja sit onkin jo ikävissä uutisotsikoissa päästarana.. :(


    • Ostamiesulosasunnost

      Osta mieheltä sen osuus, niin mä tein. Pankissa oltiin todella ymmärtäväisiä.

    • pumis86

      eikö ole mahollisuutta mennä jonkun ystävän luo asumaan tai tutun luo? Uskon että aika raastava tilanne on tuollainen. voimia.

    • joanna2006

      Muuten on yksi toinenkin mahdollisuus. Asuntonne on yhteinen, joten ota puolestasi sinne asumaan henkilö, johon luotat ja joka osaa olla hankala. Sulla on se oikeus. Kyllä sun exäs poistuu, kun löydät "sopivan". Bilettää jne. Menee mielellään sinne, jos maksaa vain nimellisen vuokran.

      Mut ei ole sopueroa. Jollei muuten niin toinen löytää itselleen kaverin, joka on ahne ja sekottaa pakan lopullisesti.

      • JJ

        Voin kertoa omasta kokemuksesta ettei todellakaan oo häävii.Ite jouduin asumaan juurikin noin ex-muijan kans melkee puolen vuotta, ei häävii kummankaan puolesta! Suosittelen vakavast sua hommaa toisen kämpän siks aikaa et se asunto menee myydyks..
        Ja miksikö asuttii eron jälkee yhdes? koska oli pakko,syystä että meil oli vuoden vuokrasopimus ja vuokranantaja ei suostunu sitä purkaa, ja molemmil opiskelut kesken, et ala siin maksaa kahest kämpäst vuokraa...
        Mut toivotan kumminki teil onnee et asiat tost järjestyy...:)


    • separate

      Minulla aivan sama tilanne, ero on vahvistettu mutta asumme samassa osoitteessa. Mutta miksi ei sitten lähdetty eri osoitteisiin? Itse olin valmis myymään asunnon mutta X-vaimo ei suostunutkaan siihen. Lähtisin vuokaralle mutta kun en voi sillä lainoja on niin pajon että en voi maksaa lainoja ja muuttaa vuokralle, rahat ei vain riitä. Mitään tukea en tule saamaan sillä tulot on isot ja tietysti on tuo omaisuus josta puolet miniun. X-vaimo ei suostu edes neuvottelemaan asunnon myynnistä koska hänelle ei riitä kaksio tai kolmio omien (ei minun) lapsien kanssa ja isomman asunnon vuokraan hänellä ei ole varaa (edes osituksen jälkeen).
      Mitä ihmettä tässä voi tehdä eli olen todella pahasti loukussa ja elämä on helevettiä!

    • Nimimerkin 'Perusjamppa' perusteella ei oikein voi olla varma kumpaa sukupuolta kirjoittaja on. Herää ennmminkin kysymys, onko tämä taas niitä palstanpitäjän provosoimia älyttömiä kirjoituksia, joita juuri ja juuri toimittajakoulutuksesta selviytyneenä joku viitsii sepustella.

      Koko asia pitäisi olla ennemminkin jonkun 'perusjuntin' kuin jampan kirjoittama, koska eihän heidän kesken ole mitään eroa vielä ehtinyt tapahtuakaan. Ja jos heillä tosiaankin olisi tarkoitus erota ja päästä toisistaan rauhaan, silloin ei tuollaisella pikkuasialla kuin rahalla, joka nyt saattaa olla hölmöyksissään kiinnitettynä yhteiseen asuntoon, sillä ei todellakaan ole merkitystä mielenterveyden säilyttämisen kannalta. Mielummin vaikka rahaton ja onnellinen/täyspäinen kuin varakas ja onneton sekä sekopää edelleen. Enkä sano tätä millään pahalla, vaan kokemuksen syvällä rintaäänellä ja täydellä ystävyydellä.

      Tehkää nyt aikuiset ihmiset kerrankin ja pian, järkevä päätös asialle ja muuttakaa kiireesti erillenne, niin kauan kuin teillä on hituskataan edes omaa itsekunnioitusta jäljellä, koska toisianne ette osaa enää kunnioittaa ettekä arvoa toisillenne antaa.

      Parempaa uutta vuotta teille toivottaen

    • läpikäynyt

      Sama helvetti takana kaksi vuotta sitten. Paritalomme oli 7 kk myynnissä ja avopuolisoni yritti vielä pitkittää tilannetta....v-maisuuttaan.....narsisti kun oli niin piinaus loppuun saakka aitoa....
      Nyt olen nauttinut kaksi vuotta omassa asunnossa vain nuorimman täysi-ikäisen lapseni kanssa,jonka narsisti mies(isäpuoli) ajoi kotoa 16 v:na pois...ai miksikö...mustasukkaisuuttaan...vei äidin huomion...et silleen...kyllä siinä pää meinaa lopulta oikeasti hajoita...paritalon myynnin ja uuden asunnon oston ja muuton jälkeen tuli kolmen viikon sairasloma loppuunpalamisen vuoksi...eka viikko menikin itkien...toinen tavaroita järjestäessä..kolmas huomaten jo kevät auringon ulkona paistavan,silloin vasta tiesin selviäväni tuosta helvetistä...nyt 2 v jälkeen,nautin täysillä elämästäni...en ole vakiintunut,mutta toki treffeillä käyn ja uusia ystäviä niin naisia kuin miehiä runsaasti...nyt voi vain todeta:kyllä elämä on ihanaa. Eli sitkeyttä ja pitkää pinnaa vaatii....ja aikaa itsensä parantamiseen.....mutta me naiset voitamme,olemme vahvoja,luota siihen.

    • huolestunut

      Lähde ihmeesä jo ennenkuin tapahtuu jotain peruuttamatonta , kyllä kunnalta pitää löytää ratkaisu asiaan eli asunto . Mutta voimia jatkamiseen .

    • rommia pullo

      eli vuokralle. Samalla lopetat edelliseen asuntoon liittyvät maksut pl. asuntolaina/puolet ja vastike/puolet jos se on yhteinen.
      Minäkin vain asustelen muijan kanssa yhdessä, ihan sama jos ero tulee, ei raasta eikä vituta, ei se ainakaan vaikeemmaks elämä mee jos lähden. Tää on vaan elämää. Jos ei olis lapsia niin menis varmaan ihan hyvin, mutta tälleen se nyt on ja sille ei voi mitään. Akka hyysää aamusta iltaan ja minusta se on turhaa joten en sitä tee enkä siihen osallistu, koska eivät ole vaippaiässä enää. No kukin pilatkoon elämänsä miten haluaa ei ole minu päänsärky.

    • Angelina121

      On hyvin mahdollista erota sovussa. Itsellä 5 vuoden avoliitto päättyi eroon ja yhteiseen kotiin jäimme asumaan vielä 2 kk lopullisen eropäätöksen jälkeen. Tosin mies oli paljon matkoilla ja muualla pois kotoa, mutta silloin kun oli kotona, hän nukkui alakerrassa ja minä yläkerrassa. Hyvin toimi, vaikka välillä silti henkisesti oli raskasta kun ei päässyt konkreettisesti pois. Ei silti ollut mitään huutoa, ei riitelyä. Olisin muuttanut heti, mutta sopivaa vuokra-asuntoa ei nopeampaa saanut. Vielä kaksi vuotta eron jälkeenkin ystävinä ja kumpikin sinkkuina. Ja eron syynä ; mm. miehen naisseikkailut ym. Eropäätös oli oikea ehdottomasti.

      Aloittajan tapauksessa suosittelisin pikaista muuttoa pois. Riitaisasta yhdessäasumisesta tulee varmasti helposti sellaiset traumat, jotka pitkittää muutenkin vaikeata erosta ylipääsemistä. Sitä ei tuollaisesta asumisjärjestyistä säästyneet rahatkaan korvaa.

    • sebttino

      Eikö teillä ole mahdollista kummankin mennä eri vuokra-asuntoon. Ei kukaan kestä alistamista ja uhkailua loputtomasti. Jos olette vakavasti, harkkinneet erota. Miksi sitten olette saman katon alla. vuokriin saa asumistukea. Otapa asiasta selvää, minkä suuruisen tuven sinä saat. Mahdollista on myös hakeutua turvakotiin asumaan. Annan neuvon jätä se röyhääjä ja vaadi, että hänkin muuttaa asunostanne pois. Asunnon voi antaa kiinteistövälittäjälle myöntiin tai laittaa vuokralle. Yhdessä te ette voi asua, jos tilanne ei muutu.

    • trnrtnrtn

      En oikein usko että pelkästään ukkosi viljelee noita, vaan kyllä sinussakin on varmasti ihan yhtä paljon provoilijaa kuin hänessäkin.

      Vaikka parisuhde olisikin täysin kuralla, niin käytös on se mikä saa toisen räjähtämään.

      Esimerkiksi huuto "Mä vihaan sua!" on sellainen jota ei ilman syytä huudeta toiselle vaikka olisi kuinka vittuuntunut. Samaan sarjaan kuuluu lause "Mun tekis mieli hakata sua!"

      Älä yritä väittää että tässä ainoastaan sinä olet pyhimys joka vain rauhallisesti pyysi että oltaisiin vaihteeksi kivoja toisillemme siihen asti kun kämppä on mennyt. Tiedän kyllä että haluat puolustaa itseäsi, mutta tosiasia on se että sinä voit omalla käytöksellä yrittää olla ilman vittuiluja, tuhahteluja tai muutakaan vitutuksen osoittamista joka toisen saa hermoromahduksen partaalle.

      Otetaan esimerkki. Jos sinä katsot televisiota joka on miehen maksama ja menee miehelle. Mies tulee paikalle ja sanoo "Häivy, MINÄ katton NYT telekkaria!" niin mitä luulet mitä mies kommentoi jos vittuntuneena ja häirittynä heität kaukosäätimen sohvalle ja tuhahdat, vaikka et sanoisikaan mitään?

      Suhteessa syntyy aina ongelma siinä vaiheessa kun toinen ajattelee olevansa aina oikeassa ja ei anna toiselle minkäänlaista mahdollisuutta. Niin nytkin. Sinä varmasti puolustat itseäsi ja pidät sädekehää pääsi päällä ja teet pelkästään miehestä sen suurimman roiston, vaikka olen aivan sata varma että teille olisi tullut ero jo valovuosia aikaisemmin jos sinä olisit enkeli ja ainoastaan miehesi ajattelisi sinusta tuollaisia ja toisi ajatuksensa tuolla tavoin ilmi.

      Teitä on tässä tilanteessa kaksi, joten sinussa on aivan satavarmasti yhtä paljon syytä. Jos sinä voit olla ja elää siihen asti kuin kaverit rähjäämättä, niin helvetin hyvä, mutta jos miestäsi vituttaa se että hän rakastui sinuun ja tuhlasi elämäänsä sinuun ja hän tuo sen miehisellä tavalla ilmi, niin anna hänelle aikaa ja tilaa vittuuntua ja rähjätä. Sinä häviät välittömästi pelin kun lähdet väittämään häntä vastaan ja mitätöimään häntä väittämällä ja elehtimällä kuin sinä olisit oikeassa, koska se näyttää hänestä siltä niinkuin sinä ylentäisit hänet ja arvaa vain kuinka paljon se vituttaa häntä lisää, jolloin hän lähtee taas puolustamaan sitä kuinka hän on oikeassa.

      Tuossa tilanteessa on hyvin yksinkertainen ratkaisu, ja se on se että vaikka miehesi kuinka helvetisti rähjää, niin sinä ET korota ääntäsi, sinä ET jäkätä, sinä ET solvaa, sinä ET väitä kuinka väärässä hän on tai mitään muutakaan sellaista mistä hän provosoituu.

      Ainoa tilanne jossa sinulla on oikeus puolustaa itseäsi ja paikkaasi on se tilanne jos hän käy väkivaltaiseksi. Sitä sinun ei tarvitse sietää ollenkaan. Ilmeisesti hän ei ole kuitenkaan väkivaltainen kun hän on pelkästään sanallisesti uhkaillut, mutta kannattaa varoa kuitenkin. Siksi neuvoin että et astu hänen varpailleen etkä yritä alentaa häntä ylentämällä itseäsi, et yritä halveksia häntä tai puolustaa sitä kuinka oikeassa mielestäsi olet ja kuinka väärässä hän on.

      Te olette jo eronneet, joten jos hän kysyy jotakin, vastaat vain selkeästi ja sopivasti etkä nakkele niskojasi, katsele nenänvartta pitkin tai muutenkaan osoita halveksuntaa ja vittuuntumistasi. Muista että myös kehonkieli on erittäin tehokasta viestintää vaikka et sanoisikaan yhtään mitään. Jos katsot häntä nenänvartta pitkin tai nakkelet niskojasi tai muuten tuhahtelet, hän saa taas mahdollisuuden provosoitua tai provosoida sinua.

      Talonne menee ennemmin tai myöhemmin alta, mutta suosittelen että alat jo nyt katselemaan vuokrakämppiä johon muutat pois hänen jaloistaan.

      • trnrtnrtn

        Lisään vielä...

        Hahah, luulin että nainen oli kirjoittanut aloituksen varsinkin kun tuli tuo lause että "tekis mieli hakata sut" ja kun toisen teki mieli katsoa telkkaria :D

        No tuo viestini sopii kyllä miehellekin, tai jos teillä onkin ollut homosuhde ja perusjamppa onkin bottom. :D


      • joopajoo.

        viesti koko ketjussa.


    • Onnellinen nyt

      En kuitenkaan kestänyt kuin noin 3kk. Sitten oli pakko oman henkisen terveyteni takia lähteä. Etsin halvan vuokrayksiön ja muutin väliaikaisesti siihen.
      Aikanaan asunto sitten saatiin myytyä. Sillä välillä vastoin lakia oli asuntoon siksi ajaksi jäänyt vaimoni myynyt pois yhteistä irtainta omaisuuttamme. Se oli ikävää, mutta tuntui hyvin merkityksetömältä. Pääasia oli päästä hänestä eroon mahdollisimman vähin henkisin vaurioin. Toipuminen kesti pari vuotta. Onneksi lapset pitivät puoliani. Pystyin koko ajan käymään töissä, prosessi oli vaikea. Vasta vähitellen, kun sain elämäni uudelleen järjestykseen, minulle kirkastui, kuinka sinisilmäinen olin ollut koko avioliiton ajan. Jatkuvasti huono taloustilannekin koheni ihan hyväksi. Molemmat olimme töissä, minä hoidin asumis-, ruoka-, vaatetus- ja muut elämisen kulut. Entinen vaimoni käytti tienaamansa rahat itseensä ja juhlimiseensa ja otti silloin tällöin lompakostani lisää, kun omat eivät riittäneet.
      Nyt minun on hyvä olla. Uusi vaimoni hoitaa asiansa hyvin ja yhteistyö sujuu. Ero oli todella hyvä asia minulle pitkällä aikavälillä, vaikka alussa oli ihan kamalaa siitä huolimatta että tein eropäätöksen itse.

    • Eikö toinen voi ostaa toisen ulos siitä asunnosta????

      • Suomalainen mies

        Miksi teidän piti mennä avosuhteeseen, kun edes tunteneet toisianne sen vertaa? Ja vielä ostitte yhteisen asunnon. Voi teitä ! Eivät raha ja seksi pelkästään tuo onnea. Ei todellakaan. Jos tuohon tilanteeseen tulee vielä se mustasukkaisuus, niin on vaarallista jäädä siihen asumaan. Lähde pian siitä, juokse henkesi edestä ! Muuten sinun käy huonosti.


      • erotaan.
        Suomalainen mies kirjoitti:

        Miksi teidän piti mennä avosuhteeseen, kun edes tunteneet toisianne sen vertaa? Ja vielä ostitte yhteisen asunnon. Voi teitä ! Eivät raha ja seksi pelkästään tuo onnea. Ei todellakaan. Jos tuohon tilanteeseen tulee vielä se mustasukkaisuus, niin on vaarallista jäädä siihen asumaan. Lähde pian siitä, juokse henkesi edestä ! Muuten sinun käy huonosti.

        niin silloin erotaan,eikä asuta yhdessä edes taloudellisista syistä. Ihmiset eivät osaa eivätkä halua päästää toisesta irti. Exään pidetään yhteyttä vaikka tekstareilla ja tikusta keksitään asiaa. Sitten vihonviimein kun päästään omaan talouteen,etsitään katkeroituneena uutta suhdetta,joka päättyy mitä ilmeisemmin eroon,koska ei olla osattu/haluttu päästää irti menneestä.


      • Käytä_järkeä_
        erotaan. kirjoitti:

        niin silloin erotaan,eikä asuta yhdessä edes taloudellisista syistä. Ihmiset eivät osaa eivätkä halua päästää toisesta irti. Exään pidetään yhteyttä vaikka tekstareilla ja tikusta keksitään asiaa. Sitten vihonviimein kun päästään omaan talouteen,etsitään katkeroituneena uutta suhdetta,joka päättyy mitä ilmeisemmin eroon,koska ei olla osattu/haluttu päästää irti menneestä.

        Olen aivan samaa mieltä tuon edellisen kirjoittajan kanssa. Kannattaa hankkia oma asunto, jos ei varaa omaan asuntoon mene kavereiden luokse asumaan tai sukulaisten! Aina on keinoja!!! Koskaan ei kannata jäädä asumaan oman entisen kanssa samaan asuntoon EI KOSKAAN, jos tosissaan erota haluaa. Vai haluatko olla koko lopun elämäsi katkera?


      • sivullinen viisaampi
        Käytä_järkeä_ kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä tuon edellisen kirjoittajan kanssa. Kannattaa hankkia oma asunto, jos ei varaa omaan asuntoon mene kavereiden luokse asumaan tai sukulaisten! Aina on keinoja!!! Koskaan ei kannata jäädä asumaan oman entisen kanssa samaan asuntoon EI KOSKAAN, jos tosissaan erota haluaa. Vai haluatko olla koko lopun elämäsi katkera?

        kuulostaa että olette henkisellä tasolla vielä lapsia...mitä nämä tällaiset "ero on yhteinen päätös mutta kuitenkin hakataan toistemme päitä seiniin tarinat" on.ne on munattomien miesten ja munattomien naisten itsesäälisiä tarinoita. ..minäminä minä sinun syy sinä tätä ja tuota. Jos eroatte ja sen päätöksen teette niin se koskee, miksi asutte vielä yhdessä ja tuhoatte toistenne mielenterveyden?Te käytätte tai yritätte käyttää sitä valtaa joita teillä ei toisiinne ole.....hyvää jatkoa vaan, voitte sitten sekoittaa tuolla sekoilulla parin muunkin ulkopuolisen päät ja kenties muijasi on valmis hakkaamaan seuraavan hoitosi humaluspäissään ynnä muuta jännää.

        Menkää itseenne ja olkaa MIEHIÄ


    • minä se oon

      Rakkautta se vain on. Last of love.

      eRO KUITENKIN oikea ratkaisu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"

      "Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      2913
    2. Jos voisit kääntää kelloa taaksepäin

      Mihin hetkeen palaisit?
      Ikävä
      144
      1595
    3. Pitäisikö valtion lopettaa Terveysjättien tukeminen

      Nyt annetaan puoli miljardia veroparatiiseihin ja kavereille, eikö olisi järkevää että valtio tukee vain Julkista puolta
      Maailman menoa
      156
      1473
    4. Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?

      Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei
      Ikävä
      9
      1396
    5. Sofia ei taida tajuta, että kaikki nauravat hänelle

      Sofia feikkaa luksuslokkeilua muttei tajua, että se aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja kaikki nauravat hänelle.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      158
      1281
    6. Yllätyskäänne: Kivitipun huutokauppa rauksesi, myynnissä uudelleen.

      Kivitipusta käydään edelleen kauppaa, vaikka alkuperäinen huutokauppamyynti raukesikin. https://ilkkapohjalainen.fi/ta
      Lappajärvi
      38
      1089
    7. Mukava nainen on

      Hyvännäköinen ja jollain tavalla räväkkä. Katsoin häntä, mutta mietin sinua kuitenkin. Ihan vaikka koko pitäjän kauneimm
      Ikävä
      58
      998
    8. Pertikki out

      Lopeta nyt Pertikki tuo poliitiikan jauhaminen täällä. Mene jonnekin poliitiikan erikoissivuille ja jankkaa tuota muuall
      70 plus
      215
      930
    9. Mikä oli se suurin syy, ettet kertonut tunteistasi?

      Olisitko voinut tai halunnut?
      Ikävä
      65
      926
    10. Lauantai aaumua

      Silmät aukesivat todellisuuteen. Hyvää huomenta. ☕🍁😊❤️
      Ikävä
      148
      883
    Aihe