Nyt meni kolmannen kerran lyhyen ajan sisään valot pimeeks olkkarista! Siis laitoin nyt jo tässä parin viikon sisään kolmannen uuden sulakkeen tonne sulaketauluun kun äsken taas kuulu kauhee POKS kun lintulamppu jälleen räjähti ja kaikki pimeni, olkkarissa. Muissa huoneissa sulakkeet kestää vaikka kuinka kauan.
Miksi sulake palaa kokoaika?
62
3817
Vastaukset
- vänksy
siinä vika. Kannattaa vaihtaa kokonaan uusi valaisin.
- zisel
näin huono tuuri >:( Eteiseen ei ole valot tullu ollenkaan pitkiin aikoihin vaikka lamppu on vaihdettu, samoin sulake joten siitäkin on vissiin lamppu rikki. Vaatekomeroon ei tule valo kun en osaa vaihtaa sitä lamppua (siis en saa irti sitä muovista kupua katosta kun olen liian lyhyt vaikka kiipeis mihin!) Nyt jos on olkkaristakin niin jee...
- Pölyesteri
eikö vaan?
- zisel
se joka täällä kummittelee mieluummin palauttaa mun sukat ja leikkiä rauhassa lamppujen kanssa. Ketuttaa kun sukat on aina hukassa.
- Marjelie
zisel kirjoitti:
se joka täällä kummittelee mieluummin palauttaa mun sukat ja leikkiä rauhassa lamppujen kanssa. Ketuttaa kun sukat on aina hukassa.
tuttavallesi tietääkö se missä sinun sukkasi ovat.
;-) - zisel
Marjelie kirjoitti:
tuttavallesi tietääkö se missä sinun sukkasi ovat.
;-)vissiin muukaan auta ellei perusteellisen siivouksen jälkeen ala pikkuhiljaa löytyy niitä :D
- monte34
sulla on liesi ja pesukone tietsikka ja pölynimuri samaan aikaan päällä ja toki liesituuletin myös
- zisel
moni sähkölaite samaan aikaan päällä mutta just nyt ei ole muutakun valot ja tää tietokone...
Voi sen rikkoutuessa tulla oikosulku joka joskus polttaa myös sulakkeen (lampussakin on oma sulake lisäturvana).
Luultavasti siellä on samassa linjassa jo muutenkin kuormaa.
Tähän lista laitteista jotka ovat sen sulakkeen takana, niin katsotaan.- zisel
toi sulake palaa niin mulla pimenee olohuoneesta kaikki - tietokone (tai siis tää on läppäri mutta katkee nettiyhteys kun on toi kaapelimodeemi), tv, kattovalo, lintulamppu (lintulamppu on seinässä pistorasiassa). Siinä kaikki.
- Jazuli
zisel kirjoitti:
toi sulake palaa niin mulla pimenee olohuoneesta kaikki - tietokone (tai siis tää on läppäri mutta katkee nettiyhteys kun on toi kaapelimodeemi), tv, kattovalo, lintulamppu (lintulamppu on seinässä pistorasiassa). Siinä kaikki.
pimenee mitä on sen sulakkeen takana...mut mikä siellä olis risa..??..=o/
zisel kirjoitti:
Palaa tuolla kuormalla normaalisti.
6 ampeerin sulake jo kestää toista kilowattia ja tuossa on selvästi alle puoli kilowattia (vaikka olisi isommat lamputkin).
Tosin tuo viimeisin juttu johtuu siitä että sen lintulampun palaminen teki pienen oikosulun.
Jossain kuitenkin on jotain kummaa jos tulee jatkuvasti sulakeongelmia.
Pitäisi tutkia johdot ja vehkeet.buddy-love kirjoitti:
6 ampeerin sulake jo kestää toista kilowattia ja tuossa on selvästi alle puoli kilowattia (vaikka olisi isommat lamputkin).
Tosin tuo viimeisin juttu johtuu siitä että sen lintulampun palaminen teki pienen oikosulun.
Pitäisi tutkia johdot ja vehkeet.Kuumeneeko mikään epätavallisesti, tai haiseeko jokin kärylle?
- zisel
buddy-love kirjoitti:
Pitäisi tutkia johdot ja vehkeet.lintulamppu palaa nytkin ihan normaalisti kun vaihdoin sulakkeen mutta joka kerta kun toi sulake palaa, niin se lintulamppu oikeen räjähtää sillain että kipinät lentelee. Meinaa sydärin saada aina.. Tosin nyt kun on talvi, niin pidän lintulamppua päällä melkeinpä 24/7 joten voi hyvinkin olla että se on jotenkin siitä sitten mennyt rikki.
- Jazuli
zisel kirjoitti:
lintulamppu palaa nytkin ihan normaalisti kun vaihdoin sulakkeen mutta joka kerta kun toi sulake palaa, niin se lintulamppu oikeen räjähtää sillain että kipinät lentelee. Meinaa sydärin saada aina.. Tosin nyt kun on talvi, niin pidän lintulamppua päällä melkeinpä 24/7 joten voi hyvinkin olla että se on jotenkin siitä sitten mennyt rikki.
elä laita sitä enää seinää..=o(
ylikuumenee varmaan kans ja posahtaa....??? noista tommosista lampuista voi tulla tulipaloki..et ota vaa se pois..eikä ainakaa sitte lentele sirpaileta suhu ittees..=o) - zisel
buddy-love kirjoitti:
Kuumeneeko mikään epätavallisesti, tai haiseeko jokin kärylle?
lintulamppu kuumenee mutta sen kuuluu kuumetakkin. Ei haise mikään.
- zisel
Jazuli kirjoitti:
elä laita sitä enää seinää..=o(
ylikuumenee varmaan kans ja posahtaa....??? noista tommosista lampuista voi tulla tulipaloki..et ota vaa se pois..eikä ainakaa sitte lentele sirpaileta suhu ittees..=o)Kiitti :)
zisel kirjoitti:
Kiitti :)
Paras noin.
Jos lintu ei kaipaa lisälämpöä, niin laita sille joku ledijuttu (niiden hinnat ovat tulleet alas).
Tai sitten putkilamppu.- zisel
buddy-love kirjoitti:
Paras noin.
Jos lintu ei kaipaa lisälämpöä, niin laita sille joku ledijuttu (niiden hinnat ovat tulleet alas).
Tai sitten putkilamppu.noille pitäis hommata se liskolamppu (vai mikä se oikeelta nimeltään on? Terraario-lamppu?). Ei vaan ole ennen tammikuuta varaa ostaa sellasta mutta ei noi siihen kuole jos tammikuuhun oottaa :)
- S-M.
zisel kirjoitti:
lintulamppu palaa nytkin ihan normaalisti kun vaihdoin sulakkeen mutta joka kerta kun toi sulake palaa, niin se lintulamppu oikeen räjähtää sillain että kipinät lentelee. Meinaa sydärin saada aina.. Tosin nyt kun on talvi, niin pidän lintulamppua päällä melkeinpä 24/7 joten voi hyvinkin olla että se on jotenkin siitä sitten mennyt rikki.
Kun lampun johdon kuori murtuu, siihen voi tulla oikosulku ja silloin pamahtaa ja kipinöi. Lamppu on mitä todennäköisemmin hengenvaarallinen. Vaihdata siihen johto ja laita siihen energiansäästölamppu, niin se ei enää kuumene eikä haaskaa sähköä.
Säästölamppuja saa jo halogeeniputkienkin tilalle. zisel kirjoitti:
noille pitäis hommata se liskolamppu (vai mikä se oikeelta nimeltään on? Terraario-lamppu?). Ei vaan ole ennen tammikuuta varaa ostaa sellasta mutta ei noi siihen kuole jos tammikuuhun oottaa :)
Kirpparilla, niillä on joskus ainakin ollut akvaariolamppuja (monet kyllästyvät ja pistävät kaiken myyntiin).
Tai sitten luet Keltaista pörssiä.- zisel
S-M. kirjoitti:
Kun lampun johdon kuori murtuu, siihen voi tulla oikosulku ja silloin pamahtaa ja kipinöi. Lamppu on mitä todennäköisemmin hengenvaarallinen. Vaihdata siihen johto ja laita siihen energiansäästölamppu, niin se ei enää kuumene eikä haaskaa sähköä.
Säästölamppuja saa jo halogeeniputkienkin tilalle.niin noi linnuthan tosiaan on päässy syömään sitä lampun johtoa niin että ne eriväriset pikkujohdot sun muut kupari-langat näkyy siitä yhdestä kohtaa.
- zisel
buddy-love kirjoitti:
Kirpparilla, niillä on joskus ainakin ollut akvaariolamppuja (monet kyllästyvät ja pistävät kaiken myyntiin).
Tai sitten luet Keltaista pörssiä.kirppiksiltä! Joo, sinne mä painan heti joulun jälkeen kunhan ne on taas auki, kiitti :)
- Jazuli
zisel kirjoitti:
niin noi linnuthan tosiaan on päässy syömään sitä lampun johtoa niin että ne eriväriset pikkujohdot sun muut kupari-langat näkyy siitä yhdestä kohtaa.
nyt sait tietoa...jotta veks semmoset lamput ja linnuille paiat päälle..=o)
hyvä että otit puheeks täällä..nii saatat säästyä hengissä..!!! tääl aina joku tuntee noita sähköhommiaki..
=o) - zisel
Jazuli kirjoitti:
nyt sait tietoa...jotta veks semmoset lamput ja linnuille paiat päälle..=o)
hyvä että otit puheeks täällä..nii saatat säästyä hengissä..!!! tääl aina joku tuntee noita sähköhommiaki..
=o)tässä mietin että hyvä kun tuli puheeks, varsinkin kun toi lamppu on usein päällä myös yöt kun nukun ja sillonkin kun en ole kotona!
zisel kirjoitti:
niin noi linnuthan tosiaan on päässy syömään sitä lampun johtoa niin että ne eriväriset pikkujohdot sun muut kupari-langat näkyy siitä yhdestä kohtaa.
varmaan vaihtaa siihen lamppuun piuhan ja rakentelee siten, ettei linnut pääse enää nokkimaan.
Onni onnettomuudessa se, ettei linnut ole saaneet säkäriä.- zisel
runontaja kirjoitti:
varmaan vaihtaa siihen lamppuun piuhan ja rakentelee siten, ettei linnut pääse enää nokkimaan.
Onni onnettomuudessa se, ettei linnut ole saaneet säkäriä.ihme kun ei ole saanu...! Ei kyllä mä varmuuden vuoksi ostan ihan uuden lampun ja hommaan sen johdon ympärille sitä metalli-letkua jota on suihkuletujen ympärillä tms :)
- vänksy
zisel kirjoitti:
noille pitäis hommata se liskolamppu (vai mikä se oikeelta nimeltään on? Terraario-lamppu?). Ei vaan ole ennen tammikuuta varaa ostaa sellasta mutta ei noi siihen kuole jos tammikuuhun oottaa :)
huuto.netistä ja siellä oli pari terraariovalaisinta 30e ja 40e, ja toisessa ainakin luki et normaalihinta jotain 85e! Että varmaan jostain kirpparilta vois halvemmalla saadakin...
- zisel
vänksy kirjoitti:
huuto.netistä ja siellä oli pari terraariovalaisinta 30e ja 40e, ja toisessa ainakin luki et normaalihinta jotain 85e! Että varmaan jostain kirpparilta vois halvemmalla saadakin...
kannattaa katsoa kirppikseltä, tai vaikkapa sieltä huuto.netistä kun hintaerot on noin merkittävät :)
- vänksy
zisel kirjoitti:
kannattaa katsoa kirppikseltä, tai vaikkapa sieltä huuto.netistä kun hintaerot on noin merkittävät :)
sano sun äidille tai veljelle tai jollekin tosta lamppujutusta, ties vaikka saisit joululahjaksi sen lampun ettei sun tarvis sitä ostaa itse :D
- zisel
vänksy kirjoitti:
sano sun äidille tai veljelle tai jollekin tosta lamppujutusta, ties vaikka saisit joululahjaksi sen lampun ettei sun tarvis sitä ostaa itse :D
jo infonnut kaikki joilta vois odottaa jotain lahjaa saavansa, että rahaa vaan puhtaana käteen niin ei tarvii sen kummemmin miettiä. Sitä kuitenkin olen sitten joulun jälkeen naukumassa niin parempi vissiin suosiolla antaa sitä lahjana :)
- vänksy
zisel kirjoitti:
jo infonnut kaikki joilta vois odottaa jotain lahjaa saavansa, että rahaa vaan puhtaana käteen niin ei tarvii sen kummemmin miettiä. Sitä kuitenkin olen sitten joulun jälkeen naukumassa niin parempi vissiin suosiolla antaa sitä lahjana :)
No toi on ihan hyvä :)
zisel kirjoitti:
ihme kun ei ole saanu...! Ei kyllä mä varmuuden vuoksi ostan ihan uuden lampun ja hommaan sen johdon ympärille sitä metalli-letkua jota on suihkuletujen ympärillä tms :)
ei oikein onnnistu suojaputkeen laitto. Voi tietysti olla sellaisia, mitkä saa sivusta auki.
Eikä rautalangalla voi tukea sähköjohtoa siten, että piuha olisi nokan ulottumattomissa.
Ehkä lemmikkieläinkauppiaalla on ideoita?- zisel
runontaja kirjoitti:
ei oikein onnnistu suojaputkeen laitto. Voi tietysti olla sellaisia, mitkä saa sivusta auki.
Eikä rautalangalla voi tukea sähköjohtoa siten, että piuha olisi nokan ulottumattomissa.
Ehkä lemmikkieläinkauppiaalla on ideoita?laittamiset menee multa muutenkin niin yli hilseen että sen saa tehdä kyllä joku muu :D
- Jazuli
oikariset..=o)
elikkäs oikosulku...polttaa sulakkeet niin kauan kunnes korjaat viallisen vermeen..- zisel
eli ei muutakun huoltomiehelle soittaa. Vaatekomero jossa sulaketaulu on, olis ollut vissiin kivempi siivota sillon kun sinne tuli vielä valot eikä pimeessä kuten nyt joutuu... Ei muuten mitään mutta se ikäänkuin toimii mun varastokoppina kun ei tän talon varastokoppeihin mitään voi laittaa.
- Jazuli
zisel kirjoitti:
eli ei muutakun huoltomiehelle soittaa. Vaatekomero jossa sulaketaulu on, olis ollut vissiin kivempi siivota sillon kun sinne tuli vielä valot eikä pimeessä kuten nyt joutuu... Ei muuten mitään mutta se ikäänkuin toimii mun varastokoppina kun ei tän talon varastokoppeihin mitään voi laittaa.
...se ainaski voi kattoa et kaikki sähköpisteet on jees..taikka jos ei se niin se kutsuu sinne sen sähkömiehen sitte joka saa ronkkia niitä..=o))
meil oli joskus yhestä jakorasiasta karva irti..siis iha pienestä kii ja se räpsi siellä ja teki temppuja..tämmöstä täällä omakotitaloudessa..=o/ - zisel
Jazuli kirjoitti:
...se ainaski voi kattoa et kaikki sähköpisteet on jees..taikka jos ei se niin se kutsuu sinne sen sähkömiehen sitte joka saa ronkkia niitä..=o))
meil oli joskus yhestä jakorasiasta karva irti..siis iha pienestä kii ja se räpsi siellä ja teki temppuja..tämmöstä täällä omakotitaloudessa..=o/huomisen puuhat on sitten selvillä - kaapin siivous ja sille huoltomiehelle soitto.
- Jazuli
zisel kirjoitti:
huomisen puuhat on sitten selvillä - kaapin siivous ja sille huoltomiehelle soitto.
parempi se on selvittää...ettei mee arvailuksi ja kokeiluksi..=o)
...joskus noi lamputki tulee tiensä päähän..käyttöikä menee ns. umpeen..ja ei kestä..ja kun ne kuumenee niin saattaa myös sulaa jotain johtojakin..meiän mude se osti kerran lahjaks lampun joka oli hieno..kunnes se ylikuumeni ja kärähti..syttyi meinaan palamaan ihan liekkeihin..=o(
se oli kovassa käytössä..ja kyllä ne vaan käytössä kuluu noikin..ja rasittuu..=o)
kysy tolta buddyltä..se varmaan tietää noista kumminki enempi..kun tutumpia juttuja sille..mun ideat oli tässä..=o)
- vänksy
sijaitsee varmaan jossain kellarissa tms, niin sinne pitäisi huoltomiehen mennä katsomaan. Sulta on voinut se pääsulakekin palaa sieltä.
Tai sitten tosiaan se valaisin on rikki.
Mutta kannattaa soittaa huoltomiehelle joka tapauksessa.- zisel
käviskin hyvin kun se ei tänne mun komeroon tulis ollenkaan niin ei tarvis alkaa raivata sitä. Muutenkin siivoomista vaikka kuinka paljon niin ei huvittais alkaa tollasta ylimäärästä touhua tekee...
- vänksy
zisel kirjoitti:
käviskin hyvin kun se ei tänne mun komeroon tulis ollenkaan niin ei tarvis alkaa raivata sitä. Muutenkin siivoomista vaikka kuinka paljon niin ei huvittais alkaa tollasta ylimäärästä touhua tekee...
Multa oli vaan edellisessä lämpässä tosiaan se pääasulake palanut sieltä ja huoltomies sitten sen huomasi. Ei heti ois tullut itselleni mieleenkään tuollainen.
- monte34
jos pääsulake palaa
- vänksy
monte34 kirjoitti:
jos pääsulake palaa
Hyvä pointti =)
Mullakin pimeni koko kämppä silloin. - ......
zisel kirjoitti:
Onko sinulla toimiva palovaroitin olohuoneessasi?
- zisel
...... kirjoitti:
Onko sinulla toimiva palovaroitin olohuoneessasi?
palovarotinta ollenkaan. En osaa laittaa sitä kattoon enkä muista koskaan ketään pyytää laittaa. Mä en saa edes patteria siihen laitettua. Tuolla se on keittiön kaapissa jossain.
- .......
zisel kirjoitti:
palovarotinta ollenkaan. En osaa laittaa sitä kattoon enkä muista koskaan ketään pyytää laittaa. Mä en saa edes patteria siihen laitettua. Tuolla se on keittiön kaapissa jossain.
Pyydä jotakin kaveria laittamaan, se on tosi tärkeä.
- zisel
....... kirjoitti:
Pyydä jotakin kaveria laittamaan, se on tosi tärkeä.
koittaa muistaa :)
- vnwl
huono lamppu. VIKA!
- vänksy
paha lamppu
- vnwl
vänksy kirjoitti:
paha lamppu
HUO-NO. VI-KA. LAM-PUS-SA ISO VI-KA.
- monte34
vnwl kirjoitti:
HUO-NO. VI-KA. LAM-PUS-SA ISO VI-KA.
JOO
- kirpela
kytkenyt verkkoon; se on rikki ja tekee virtapiikkejä. Niinku kaikki muutkin sannoivat.
- zisel
toi sama iänikuinen lintulamppu on näköjään hajalla.
- Ygg
kämpässä oleva sähkölaite on paskana ja polttaa sulakkeen, kirjoituksen perusteella vika on jossain olohuoneen sähkölaitteessa.
- SiisVoi......?(%&¤&/
vanha ketju juu mutta yritetään, elikkä oon asunut tässä huoneistossa jo 4 vuotta eikä suläkkeiden kanssa mitään ongelmaa. Pari kuukautta sitten paloi sulake jolloin ei vessaan tullut valoa, mutta pesukone kuitenkin toimi, olohuoneen televisio eikä dvd soitin sun muut pelilaitteet toimineet mutta valot kyllä, joten siis olkkarissa ilmeisesti pistorasioihin ei tullut sähköä, muualla huoneissa kaikki ok (rasioita en kokeillut), vaihdoin sulakekaapin 1 sulakkeen(sulakekaapissa paikkoja 8 joista vain 5 sulakepaikkaa on käytössä) joka on merkattu valaistukseksi(?!) koska se oli palanut, ja johan taas toimi kaikki.
n.kk sitten taas sama juttu, ja jouduin vaihtamaan sulakkeen. Soitin tästä vuokranantajalle, josko olisi jossain jotain vikaa ja saisi huoneistoon sähkömiehen(usein valoja vessasta tai keittiöstä sammuttaessani nimittäin televisio saa pienoisen sähköpiikin, ja pistorasiat ovat alkaneet välähdellä sinne laittaessa ja poistettaessa pistoketta, ei aina mutta kuitenkin).
Sähkömies oli kuulemma käynyt ja todennut ettei vikaa ole sähköissä..Oli ilmeisesti käynyt kun en ollut paikalla ja uskoakseni asia ei ollut hänelle selvinnyt että mistä on kyse kerta en itse ollut kotona selventämässä asiaa, olin kyllä liimannut lapun sulakekaapin oveen, mutta mielestäni siihen ei oltu sen enempää kiinnitetty huomiota.
Anyway, tänä aamusti keitin kahvia, ja kun toisen kupposen kanssa ajattelin syödä jotain, niin huomasin ettei jääkaapissa ole valoa, samalla huomasin ettei kahvinkeitin ole päällä (keittiössä 2 pistoketta vierekkäin, toinen kahvinkeittimeen, toinen jääkaappiin), keittiössä kuitenkin toimi radio ja mikro(vierekkäiset pistorasiat, toisella seinällä), kokeilin keittiön valon, ei palanut, kävin kokeilemassa valot eteisestä, ei palaneet, vaatehuoneessa ei palaneet, ja makuuhuoneen valot ei palaneet, lisäksi läppärini joka on makkarissa ei ladannut, joten siis pistorasia ainakin makuuhuoneessa ei toiminut (makuuhuoneesasa myös toisen kaksi pistoketta toisella seinällä mutten lähtenyt kokeilemaan toimivatko), Sulakekaapissa vaihdon sulakkeen joka on myös merkattu valaistukseksi. Kertaakaan multa ei oo vielä noi pistorasioiksi merkatut sulakkeet päässy palaan :D, helvetti alkaa vaan mennä hermo ja meinaan ettei ne virtapiikit esim eriko mun televiusioo..!! Miltä kuulostaa, oiskohan sähköt laitettu jotenski väärin tms...Oon kiitollinen jos joku viittii postata jotain??? - ..
Mikä ihmeen feikki sähkömies siellä on käynyt? Vai kävikö oikeasti ollenkaan?
Siellä on sähköasennuksessa pahasti vikaa. Ei olis eka asunto. En ole sähkömies.
Risa sähkölaite voi aiheuttaa sulakkeiden palamisen, mutta sun kämpän oireet kuulostaa kytkentäongelmalta. Tai onko kostean tilan lamput vaihdettu...vääriksi?
Toinen on...Tää on miesten logiikka palsta. Olisko sähköogelmille omaa palstaa? Jotta saisit varmemmin vastauksen.- ja vielä
niin ja siis sitte vielä et vääriksi, kosteantilanlamput? Siis sellaset samanlaiset siellä on kun esim. keittiön seinässä, siis sellainen härpäke, missä vaakatasossa molempiin suuntiin lamput.
- jhiuyj
Niin just siis ite oon kanssa vahvasti sitä mieltä et on pahasti vikaa jossain, mutta kattellaan otetaanko muo vakavasti kun meen tonne huoltoyhtiöön jos sieltä tosiaan on joku jo käynyt. Mut jees tiedän että on miehen logiikka sivusto, mutta kun googlettamalla tää palsta tuli eteen, ni en sitte hätäpäissäni alkanu muuta ettiin. Mutta tarviipa kattella jos löytyy.
- Sähkäri paikalle
Ok. Sähkö ja vesi ei kuulu yhteen. Kostean tilan valaisimet pitää olla kosteussuojattuja IP44 valisimia. Mut jos ne on alkuperäiset asunnossasi? Vai oletko vaihtanut sinne valaisimet? Se polttimo, eli lamppu voi olla vanha pallo mallinen tai uusia energialamppuja. Se ei ole ongelma.
Sanoit, että "usein valoja vessasta tai keittiöstä sammuttaessani nimittäin televisio saa pienoisen sähköpiikin". Se kostean tilan valaisimen kytkentä tai kanta on voinut kastua/hapettua tai vaurioitua. Joka taas aiheuttaa sen säkärin. Jossain on vikaa, se on selvää. Jostain tulee virtapiikki (häiriö, vika) joka häiritsee koko kytkentää. OIKEA sähkömies olisi osannut tulkita missä linjassa se kulkee, laitteella näkee missä kohdin johtoa vika suunnilleen sijaitsee. Usein haastattelemalla pääsee jo pitkälle. Mutta et saanut jutella sähkömiehen kanssa? Jätä sähkärille isompi selostus viasta jos et itse ole paikalla.
Vian löytyminen on ensin poisjättötehtävä ja sitten lähdetään tutkimaan.
Ei varmaan naurata jos tv tms hajoaa virtapiikistä tai koko huoneisto palaa.
- HuomistaOdotellen
Juiu, ei kyllä naurata, on itku nyt jo herkässä kertr en tosiaan ees uskalla kauheesti tvtä avata kert pelkään kun noi sulakkeet nyt tiuhaantahtiin on näyttäny kuolemanmerkkejä, et sattuiskin pamahtaan toi tv :D. No huomiseen aamuun odotan ja heti aamusta marssin tonne huoltoyhtiöön ja tosiaan raahaan jonku sähkärin tänne, ja jos ei löydä vikaa niin saa sitte kyllä kirjottaa mulle nimmarilla varustetun lapun jossa tulee ilmi mun huoleni ja hänen diagnoosinsa :). Ja siitä sitten vaan muuttopuuhiin jos ei ala asiat hoituun.
Joo tosiaan en ollu paikalla silloin (vaikkakin itse oletin että ilmoitetaan kun tullaan poikkeemaan) ja tuollaisen viestin mikä toi alkupostaukseni oli, niin silloin jätin sulakekaapin oveen, ja en oo mitään vaihdellu, et alkuperäset on noi vessan jutskat. Toivon tosiaan ettei oo mitään alkukantasta porukkaa sit siellä huoltoyhtiössä, et ottaa mut sit tosissaan.. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760