Ahvenanmaan kulttuuria varjeltava

Ylen Anna

Se on hyvä, että Mariehaminan keskus-sairaalassa on henkilökunnalta KIELLETTY puhumasta suomea työaikana ja myös tauoilla koskien koko sairaalan aluetta!!

Mitenkään yllättävää ei sääntö sinänsä ole kun ottaa huomioon ahvenanmaalaisten uhatun aseman!

3

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bbb--

      väliä,en halua ikipäivänä käydä ahvenanmaalla,enkä tietää siitä sen enempää.

      Minun puolestani voivat painua vittuun.

      • Työskentelin itse joskus sairaalassa ja puhuin suomenkielisten potilaiden kanssa suomea ja joskus myös suomenkielisten työkavereiden kanssa (jos paikaalla ei ollut ruotsinkielisiä) eikä minua ainakaan kielletty suomea puhumasta.

        Ahvenanmaa on kaunis paikka ja täällä on ystävällisiä ihmisiä, kyllä bbb-- voisi ihan itse tulla tänne käymään, niin ei tarvitsisi uskoa kaikkea roskaa.

        Tämä kuuluisi muuten Ahvenamaa-palstalle, RKP:lla ei ole Ahvenanmaan kanssa mitään tekemistä.


      • åländare
        ahvennainen kirjoitti:

        Työskentelin itse joskus sairaalassa ja puhuin suomenkielisten potilaiden kanssa suomea ja joskus myös suomenkielisten työkavereiden kanssa (jos paikaalla ei ollut ruotsinkielisiä) eikä minua ainakaan kielletty suomea puhumasta.

        Ahvenanmaa on kaunis paikka ja täällä on ystävällisiä ihmisiä, kyllä bbb-- voisi ihan itse tulla tänne käymään, niin ei tarvitsisi uskoa kaikkea roskaa.

        Tämä kuuluisi muuten Ahvenamaa-palstalle, RKP:lla ei ole Ahvenanmaan kanssa mitään tekemistä.

        Kesällä 2003 Ahvenanmaan keskussairaalan johto kielsi suomenkielisiä sairaanhoitajia puhumasta suomea tauoillakaan keskenään.

        Asiaa käsiteltiin mm. Ålands tidningenissä useaan kertaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      154
      3094
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1643
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1587
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      124
      1465
    5. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      380
      1459
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1275
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      16
      999
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      48
      882
    9. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      59
      862
    10. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      260
      842
    Aihe