naisten "itserakkaus"

pohtija__

Tämäpä mielenkiintoinen palsta. Kovin monessa kohtaa puhutaan siitä, että naiset luulevat liikoja itsestään, eivät ymmärrä tasoaan jne. Lisäksi elää käsitys, että naisille riittää tarjokkaita kovasti paljon.

Ulkonäön suhteen oma käsitykseni (ja varmaan monen muunkin naisetn ) eroaa kuvitelmista aika rajusti. Ihan hiljattain jommassa kummassa iltapäivälehdessä oli kysely, jonka tulosten mukaan naisista valtaosa ei ole tyytväinen ulkonäköönsä. Miehistä selvästi suurempi prosenttiosuus oli tyytyväinen itseensä. Tämä on myös oma näppituntumani asiasta.

Alla aiheeseen liittyen vähän vanhempi linkki. Jos joku löytää uudemman (IL/IS-lehdessä olleen), niin kiva, en muista oliko tulos siinä samansuuntainen naisten eri ikäryhmien välillä.

http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotimaa/2004/08/308404

Oma kokemukseni naisten ulkonäkökäsityksistä on juurikin se, että aina on jotain parannetttavaa, eikä kukaan ole oikein tyytyväinen itseensä. Kauniillakin ystävilläni on ollut suunnattomia ongelmia hyväksyä ulkonäköään, eritoten parikymppisinä.

Miesten suosio sitten: Eniten miesten aloitteita on tullut kaikkein kauneimmille, tavikset ovat saaneet pyöriä useimmiten ihan itsekseen baari-iltojen aikana. EIkä siinä mitään kamalaa ole, itse olen jutellut miehille ihan oma-aloitteisesti jo parikymppisenä. Nyt olen yli kolmikyppinen ja naimisissa ihanan miehen kanssa, eli selvästi tämä suosion puute ei haitannut pariutumista. :D Komeita miehiä lähestytään kyllä naisten puolelta varsin aktiivisesti, samalla tavoin kuin kauniita naisia. Veljeni on hyvä esimerkki, monesti katselin hämmästyneenä vierestä kuin naiset lähes tappelivat hänestä. ;)

Olen itse saanut aina olla kohtalaisen rauhassa miehiltä, enkä oikein näe että keskiverto tavisnainen olisi mikään suunnaton miesmagneetti. Onko niin, että tämä ilmiö keskittyykin selkeästi paremman näköisten piireihin? Vai onko tämä nuorempien keskuudessa tavallisempaa?

Kaiken näköiset ihmiset pariutuvat tosielämässä keskenään jatkuvasti, ja tosiasia on se, että me tavikset saamme vähemmän huomiota sukupuolesta riippumatta. Täällä netissä tuntuu monesti unohtuvan se, että suurin osa ihmisistä ei ole erityisen kauniita tai komeita. Voihan se tuntua epäreilulta, mutta sellaiste se on. :D

Lutkiettelu ja naisen arvottaminen seksikumppaninen määrällä kertonee useimmiten kirjoittajan pettymyksestä jonka hän kanavoi nimittelyyn. Aivan samalla tavoin kuin miesten leimaaminen hirvityksisksi, joilla ei ole tunne-elämää. Esimerkiksi siis, mitä tahansa epä-inhimillistävää määretä voidaan käyttää toki molempiin sukupuoliin kun kiukutttaa. Nais- tai miesvihaakin saattaa olla taustalla jos toinen sukupuoli näyttää kaikkiaan olevan täynnä k-päitä, ja se onkin aika surullinen juttu.

19

607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopa joo

Naisen tyytymättömyys vartaloonsa ei tarkoita etteikö nainen silti voisi luulla ulkonäkönsä tasosta liikoja. Ja samalla tavalla jos miehet on tuon tutkimuksen mukaan tyytyväisempiä vartaloonsa se ei tarkoita että he luulisivat tasostaan liikoja.

Naiset on perfektionisteja = kiinnittävät pieneenkin yksityiskohtaan huomiota itsessään ja miehissä. Aina pitäisi olla kauniimpi tai yhtä kaunis kuin se lehden kannessa oleva malli.

Nainen oli hän minkänäköinen tahansa saa aina huomiota vastakkaiselta sukupuolelta (ylipainoiset naiset, jollei huomio yhtä lihavilta miehiltä kelpaa älkää valittako. Tavalliset naiset, jollei huomio tavallisilta miehiltä kelpaa älkää valittako)

Miehet on suuripiirteisempiä oman ja naisenkin vartalon suhteen. Miehillä ei ole myöskään tarvetta kuvitella olevansa komeampia mitä ovat koska ovat usein liiankin vähätteleviä itsensä suhteen. Ja itsestään liikoja luuleminen on miehillä vaikeampaa jo senkin takia että keskivertomies saa hyvin vähän huomiota naisilta. Komeuskaan ei aina auta jos mies ei luonteeltaan ole tarpeeksi itsevarma peluri jolla on sana hallussa ja lipevät liikkeet.

"Miesten suosio sitten: Eniten miesten aloitteita on tullut kaikkein kauneimmille, tavikset ovat saaneet pyöriä useimmiten ihan itsekseen baari-iltojen aikana."

Niin juuri, useimmiten, mutta eivät aina. Menet tavismiehenä baariin niin kukaan ei koskaan tule juttelemaan (paitsi ehkä yh-äidit ja ylipainoiset naiset)

"Kaiken näköiset ihmiset pariutuvat tosielämässä keskenään jatkuvasti, ja tosiasia on se, että me tavikset saamme vähemmän huomiota sukupuolesta riippumatta."

Tavisnaiset saa silti tuhat kertaa enemmän huomiota kuin tavismiehet.

• ap____

"Miehet on suuripiirteisempiä oman ja naisenkin vartalon suhteen. Miehillä ei ole myöskään tarvetta kuvitella olevansa komeampia mitä ovat koska ovat usein liiankin vähätteleviä itsensä suhteen."

Eikä tämä ole vähän epälooginen yhdistelmä? Toisaalta siis olet sitä mieltä, että miehet ovat suurpiirteisempiä ulkonäkönsä suhteen, ja toisaalta sitten ajattelet että miehet ovat liiankin vähätteleviä itsensä suhteen.

Miten nämä itseään vähättelevät miehet ovat sitten kuitenkin kaikissa kyselyissä tyytyväisempiä itseensä kuin naiset keskimäärin? Ovatko miehet mielestäsi järjestään paremman näköinen sukupuoli, jolloin tämä naisia positiivisempi minäkuva on sekin vielä vähättelyä? Jos olet sitä mieltä, että miehet ovat paremman näköinen sukupuoli, se on toki ihan ok. Käsitys ulkonäön hyvännäköisyydestä on kuitenkin aina subjektiivinen, joten mitään Suurta Oikeaa Totuutta siitä tuskin löytyy.

Uskallan väittää, että minulla on pidempi kokemus naisten saamasta huomiosta baarissa tai missä tahansa, miehenä olossa olette toki te miehet asiantuntijoita. Se on jännä, että 15 vuoden (aika jona olen ollut täysi-ikäinen) kokemuksen perusteella minusta näyttää siltä, että naisista kauneimmat saavat eniten huomiota. Toisen miesvastaajan mielestä kauniita naisia ei uskalleta lähestyä ollenkaan (ei siis tämä viesti jonka perään vastasin). Se on aika jännä juttu. Olisiko kyse siitä, että oma epävarmuus on aika helppoa nähdä koko sukupuolta koskevana?

Toki itse kukin yleistää tässä omiin kokemuksiinsa perustuen. En voi esimerkiksi kiistää, etteikö keskimääräinen nainen saa enemmän huomiota kuin keskimääräinen mies. Ihan jo siitäkin syystä, että minulla ei ole mitään kouriintuntuvaa näyttöä väitettä vastaan, ainakaan sellaista millä voisin tässä keskustelussa todistaa olevani oikeassa jos olen eri mieltä. Minä en kuitenkaan ollut puhumassa siitä, saako nainen keskimäärin enemmän huomiota kuin mies, vaikka edellinen keskustelija haluaa puhua ko. teemasta. MInä pohdin ääneen sitä havaintoani, että komeammat/kauniimmat ihmiset ylipäänsä saavat huomiota vastakkaiselta sukupuolelta. Ajatus siitä, että naisilla olisi jotenkin valtavasti valinnanvaraa ja tarjokkaita, ei valitettavasti *virn* pidä siis paikkaansa tavallisen naisen ollessa kyseessä. Sen kanssa vain pitää elää, aivan kuin tavismiestenkin.

Kuulisin mielelläni, miten tämä väite naisten saamasta suuremmasta huomiosta liittyy alkuperäiseen aiheeseeni eli siihen että suurin osa naisista ei saa juurikaan huomiota. Jos oletamme, että naisten saama suurempi huomio on totta, oma väitteeni pysyy silti ennallaan: edelleen suurin osa naisista ei saa suurta huomiota eikä heillä ole mitenkään runsaasti valinnanvaraa.

Kumpaankin sukupuoleen pätenee se, että riman tarpeeksi alas pudottamalla seuraa löytyy. Jos siis pulimummot- ja ukot kiinnostavat, jokaiselle löytynee jotain. ;) Näinhän ei ole, vaan täälläkin monesti purnataan sitä, ettei itsellä ole mahdollisuutta juuri siihen mikä itseä miellyttää. Jos mielenkiiinon kohteena ovat ne parhaimman näköiset yksilöt, voi käydä niin että useammin tulee takkiin. Jos hakee kuuta taivaalta, voipi jäädä ilman. Ihan siitä riippumatta, onko nainen vai mies.

Sekin on jännää, että minä tunnen monia naisia jotka eivät rohkenisi edes ajatella seurustelua komean miehen kanssa, koska eivät usko saavansa koskaan mitään niin hyvännäköistä. Edes tilapäissuhteeseen tai panoksikaan.

Ulkonäkökysymykset, epävarmuus ja pohdinta siitä saako ketään, ovat minun kokemukseni mukaan molempia sukupuolia koskettavia asioita.

Luulenpa, että parikymppinen mies/nainen ei ole innoissaan jos 25 vuotta vanhempi,vastenmielisen näköinen vastakkaisen sukupuolen edustaja tulee kourimaan ja ehdottaa seksiä. Vaikka tämäkin on toki laskettavissa huomioksi, josta ilmeisesti pitäisi olla iloinen, aivan kuin kauniiden ja nuortenkin tyyppien kiinnostuksesta. Jos siis kiinnostus vastakkaisen sukupuolen puolelta on se, mitä halutaan. Molempia vanhempia lähmijöitä näkyy yöelämässä, tiedä sitten heidän flaksistaan. ;)

• ...
        ap____ kirjoitti:

"Miehet on suuripiirteisempiä oman ja naisenkin vartalon suhteen. Miehillä ei ole myöskään tarvetta kuvitella olevansa komeampia mitä ovat koska ovat usein liiankin vähätteleviä itsensä suhteen."

Eikä tämä ole vähän epälooginen yhdistelmä? Toisaalta siis olet sitä mieltä, että miehet ovat suurpiirteisempiä ulkonäkönsä suhteen, ja toisaalta sitten ajattelet että miehet ovat liiankin vähätteleviä itsensä suhteen.

Miten nämä itseään vähättelevät miehet ovat sitten kuitenkin kaikissa kyselyissä tyytyväisempiä itseensä kuin naiset keskimäärin? Ovatko miehet mielestäsi järjestään paremman näköinen sukupuoli, jolloin tämä naisia positiivisempi minäkuva on sekin vielä vähättelyä? Jos olet sitä mieltä, että miehet ovat paremman näköinen sukupuoli, se on toki ihan ok. Käsitys ulkonäön hyvännäköisyydestä on kuitenkin aina subjektiivinen, joten mitään Suurta Oikeaa Totuutta siitä tuskin löytyy.

Uskallan väittää, että minulla on pidempi kokemus naisten saamasta huomiosta baarissa tai missä tahansa, miehenä olossa olette toki te miehet asiantuntijoita. Se on jännä, että 15 vuoden (aika jona olen ollut täysi-ikäinen) kokemuksen perusteella minusta näyttää siltä, että naisista kauneimmat saavat eniten huomiota. Toisen miesvastaajan mielestä kauniita naisia ei uskalleta lähestyä ollenkaan (ei siis tämä viesti jonka perään vastasin). Se on aika jännä juttu. Olisiko kyse siitä, että oma epävarmuus on aika helppoa nähdä koko sukupuolta koskevana?

Toki itse kukin yleistää tässä omiin kokemuksiinsa perustuen. En voi esimerkiksi kiistää, etteikö keskimääräinen nainen saa enemmän huomiota kuin keskimääräinen mies. Ihan jo siitäkin syystä, että minulla ei ole mitään kouriintuntuvaa näyttöä väitettä vastaan, ainakaan sellaista millä voisin tässä keskustelussa todistaa olevani oikeassa jos olen eri mieltä. Minä en kuitenkaan ollut puhumassa siitä, saako nainen keskimäärin enemmän huomiota kuin mies, vaikka edellinen keskustelija haluaa puhua ko. teemasta. MInä pohdin ääneen sitä havaintoani, että komeammat/kauniimmat ihmiset ylipäänsä saavat huomiota vastakkaiselta sukupuolelta. Ajatus siitä, että naisilla olisi jotenkin valtavasti valinnanvaraa ja tarjokkaita, ei valitettavasti *virn* pidä siis paikkaansa tavallisen naisen ollessa kyseessä. Sen kanssa vain pitää elää, aivan kuin tavismiestenkin.

Kuulisin mielelläni, miten tämä väite naisten saamasta suuremmasta huomiosta liittyy alkuperäiseen aiheeseeni eli siihen että suurin osa naisista ei saa juurikaan huomiota. Jos oletamme, että naisten saama suurempi huomio on totta, oma väitteeni pysyy silti ennallaan: edelleen suurin osa naisista ei saa suurta huomiota eikä heillä ole mitenkään runsaasti valinnanvaraa.

Kumpaankin sukupuoleen pätenee se, että riman tarpeeksi alas pudottamalla seuraa löytyy. Jos siis pulimummot- ja ukot kiinnostavat, jokaiselle löytynee jotain. ;) Näinhän ei ole, vaan täälläkin monesti purnataan sitä, ettei itsellä ole mahdollisuutta juuri siihen mikä itseä miellyttää. Jos mielenkiiinon kohteena ovat ne parhaimman näköiset yksilöt, voi käydä niin että useammin tulee takkiin. Jos hakee kuuta taivaalta, voipi jäädä ilman. Ihan siitä riippumatta, onko nainen vai mies.

Sekin on jännää, että minä tunnen monia naisia jotka eivät rohkenisi edes ajatella seurustelua komean miehen kanssa, koska eivät usko saavansa koskaan mitään niin hyvännäköistä. Edes tilapäissuhteeseen tai panoksikaan.

Ulkonäkökysymykset, epävarmuus ja pohdinta siitä saako ketään, ovat minun kokemukseni mukaan molempia sukupuolia koskettavia asioita.

Luulenpa, että parikymppinen mies/nainen ei ole innoissaan jos 25 vuotta vanhempi,vastenmielisen näköinen vastakkaisen sukupuolen edustaja tulee kourimaan ja ehdottaa seksiä. Vaikka tämäkin on toki laskettavissa huomioksi, josta ilmeisesti pitäisi olla iloinen, aivan kuin kauniiden ja nuortenkin tyyppien kiinnostuksesta. Jos siis kiinnostus vastakkaisen sukupuolen puolelta on se, mitä halutaan. Molempia vanhempia lähmijöitä näkyy yöelämässä, tiedä sitten heidän flaksistaan. ;)

...eli itsensä tarkkailu - tässä tapauksessa tarkoitan omiin kokemuksiin perustuvaa tarkkailua - on vakavasti otettavien tutkijoiden mielestä ollut aika heikko arviointimenetelmä jo pitkään. Minusta molemmat teistä nyt siirtävät omat henkilökohtaiset kokemuksensa yleispäteviksi säännöiksi todella olemattomin perustein.

• joopa joo
        ap____ kirjoitti:

"Eikä tämä ole vähän epälooginen yhdistelmä? Toisaalta siis olet sitä mieltä, että miehet ovat suurpiirteisempiä ulkonäkönsä suhteen, ja toisaalta sitten ajattelet että miehet ovat liiankin vähätteleviä itsensä suhteen."

Et taida tietää mitä sana "suurpiirteinen" tarkoittaa. Se tarkoittaa että ihminen ei ole kovin tarkka jostain asiasta, hän on tyytyväinen kun asia on suurin piirtein niin tai näin.

"Miten nämä itseään vähättelevät miehet ovat sitten kuitenkin kaikissa kyselyissä tyytyväisempiä itseensä kuin naiset keskimäärin? Ovatko miehet mielestäsi järjestään paremman näköinen sukupuoli, jolloin tämä naisia positiivisempi minäkuva on sekin vielä vähättelyä?"

Tarkoitin vähättelyllä sitä että miehet vähättelevät miehen vartaloa yleisesti, eivät sitä varsinaisesti minkänäköisiä ovat. Siis vaikka mies olisi maailman 10. komein, hän vähättelee silti vartaloaan, koska maailman komeinkaan miesvartalo ei ole seksuaalisesti puoliksikaan yhtä vetovoimainen kuin keskivertonaisen laihaläski vartalo.

Et ehkä ymmärrä mitä tarkoitan, koitan selittää. Miehenä oleminen on sitä että viimeistään teini-iässä mies tiedostaa että hänen vartalonsa oli se millainen tahansa, on Ö-luokan tavaraa verrattuna naisen vartaloon ja että huomiota vartalolleen on turha toivoa ja jos toivookin, naiset pitävät sellaista miestä neitimäisenä ja homomaisena.

Naisen vartalo on yleismaailmallisen eroottisuuden ja seksikkyyden symboli. Miehen vartalo on yleismaailmallisen toiminnallisuuden symboli.

Naiset ovat tuoneet usein mielipiteensä esille, että naisen vartalo on yleismaailmallisesti seksikkäämmän näköinen kuin miehen, jotkut heteronaiset jopa sanovat että miehen alaston vartalo on yleismaailmallisesti ruma ja epäviehättävä näky. Useat heteronaiset katselevat seinällään mieluummin julistetta jossa keimailee kaunis nainen kuin komea mies. Jos heteromies pitäisi seinällään julistetta komeasta miehestä, häntä pidettäisiin automaattisesti bi-seksuaalina tai homona.

"Jos oletamme, että naisten saama suurempi huomio on totta, oma väitteeni pysyy silti ennallaan: edelleen suurin osa naisista ei saa suurta huomiota eikä heillä ole mitenkään runsaasti valinnanvaraa."

Pidä vain väitteesi ennallaan muttei se sitä todeksi muuta. Totuus kuuluu näin: nainen kuin nainen saa aina enemmän huomiota kuin vastaavantasoinen mies. Se että lihava nainen ei saa huomiota komeilta miehiltä ei merkkaa mitään, koska hänkin saa huomiota edes jonkulta eli lihavilta miehiltä. Sekin on yleistä että ei-lihava mies tykkää lihavista naisista, mutta on todella harvinaisuus että ei-lihava nainen pitäisi lihavista miehistä.

• Iisi vei

helpompaa on keskittyö kaunistamaan esim. ympärillään olevia itsestään riippumattomia asioita, kuin epätoivoisesti miettiä, kelpaako jollekin nirppanokalle (jonka itsetunto riippuu toisen ulkonäöstä). Tällaisia asíoita voivat olla vaikkapa puutarha, piha, parveke, sisustus jne. Miettii sitten niitten tasoja, niin voi ikään kuin rauhoittaa koko itsensä tältä maailman pinnallisuudelta.

• ÖÖÖööö
        joopa joo kirjoitti:

"Eikä tämä ole vähän epälooginen yhdistelmä? Toisaalta siis olet sitä mieltä, että miehet ovat suurpiirteisempiä ulkonäkönsä suhteen, ja toisaalta sitten ajattelet että miehet ovat liiankin vähätteleviä itsensä suhteen."

Et taida tietää mitä sana "suurpiirteinen" tarkoittaa. Se tarkoittaa että ihminen ei ole kovin tarkka jostain asiasta, hän on tyytyväinen kun asia on suurin piirtein niin tai näin.

"Miten nämä itseään vähättelevät miehet ovat sitten kuitenkin kaikissa kyselyissä tyytyväisempiä itseensä kuin naiset keskimäärin? Ovatko miehet mielestäsi järjestään paremman näköinen sukupuoli, jolloin tämä naisia positiivisempi minäkuva on sekin vielä vähättelyä?"

Tarkoitin vähättelyllä sitä että miehet vähättelevät miehen vartaloa yleisesti, eivät sitä varsinaisesti minkänäköisiä ovat. Siis vaikka mies olisi maailman 10. komein, hän vähättelee silti vartaloaan, koska maailman komeinkaan miesvartalo ei ole seksuaalisesti puoliksikaan yhtä vetovoimainen kuin keskivertonaisen laihaläski vartalo.

Et ehkä ymmärrä mitä tarkoitan, koitan selittää. Miehenä oleminen on sitä että viimeistään teini-iässä mies tiedostaa että hänen vartalonsa oli se millainen tahansa, on Ö-luokan tavaraa verrattuna naisen vartaloon ja että huomiota vartalolleen on turha toivoa ja jos toivookin, naiset pitävät sellaista miestä neitimäisenä ja homomaisena.

Naisen vartalo on yleismaailmallisen eroottisuuden ja seksikkyyden symboli. Miehen vartalo on yleismaailmallisen toiminnallisuuden symboli.

Naiset ovat tuoneet usein mielipiteensä esille, että naisen vartalo on yleismaailmallisesti seksikkäämmän näköinen kuin miehen, jotkut heteronaiset jopa sanovat että miehen alaston vartalo on yleismaailmallisesti ruma ja epäviehättävä näky. Useat heteronaiset katselevat seinällään mieluummin julistetta jossa keimailee kaunis nainen kuin komea mies. Jos heteromies pitäisi seinällään julistetta komeasta miehestä, häntä pidettäisiin automaattisesti bi-seksuaalina tai homona.

"Jos oletamme, että naisten saama suurempi huomio on totta, oma väitteeni pysyy silti ennallaan: edelleen suurin osa naisista ei saa suurta huomiota eikä heillä ole mitenkään runsaasti valinnanvaraa."

Pidä vain väitteesi ennallaan muttei se sitä todeksi muuta. Totuus kuuluu näin: nainen kuin nainen saa aina enemmän huomiota kuin vastaavantasoinen mies. Se että lihava nainen ei saa huomiota komeilta miehiltä ei merkkaa mitään, koska hänkin saa huomiota edes jonkulta eli lihavilta miehiltä. Sekin on yleistä että ei-lihava mies tykkää lihavista naisista, mutta on todella harvinaisuus että ei-lihava nainen pitäisi lihavista miehistä.

Minkäköhän takia sitten niin monet hoikat naiset seurustelevat tai ovat naimisissa ylipainoisten miesten kanssa, Jos naiset noin karkeasti kerran syrjivät pulskia miehiä?

Luulempa sinussa jotain muuta "vikaa" kuin ulkonäkösi, jos naiset kerran noin valtavasti sinua karttavat.

• böleboi

No en kyllä allekirjoittaisi sinun mielipidettäsi. Mitä kauniimpi nainen on, sitä harvemmin miehet lähestyvät... Ihan yksinkertaisesti sen takia, että eivät uskalla, pelkäävät pakkeja ja tietävät, että hyvin kauniilla naisella on varaa valita ja ovat varmasti myös paljon "nirsompia" tekemään tuttavuutta ihan kenen tai minkä näköisen vaan miehen kanssa.

Tietysti myös riippu vähän paikasta, jos pyörii tuolla tietyissä yökerhoissa, jossa käy vaan ns. todella hyvännäköisiä ihmisiä, niin siellähän on tietysti havaittavissa, että kauniit naiset saavat huomiota. Mutta ihan vaan sen takia, että sinne ne miehet menee niitä duunattuja ja näyttävännäkösiksi tehtyjä misuja hakemaan. Muuten kyllä sanoisin, että hyvin kauniilla naisilla on vaikeaa kun ei kukaan uskalla tulla juttelee tai iskemään. En minä ainakaan uskalla lähestyä erittäin kaunista naista kun pelkään pakkeja, tiedän, että siihen on suurempi mahdollisuus kuin tavisten kanssa, koska noilla kaunottarilla on se niiden oma taso (joka on sitten taas niin helvetin korkea, että kuka mies nyt siihen sitten sopii), varaa valita, eivätkä tyydy vähään.

Näin se kyllä enemmänkin mielestäni on. Ja miehenä voin sanoa, että kyllä minä ainakin pelkään niitä kaunottaria. Pelkään yleensäki pakkeja, ei se hirveesti itsetuntoa nosta, joka meillä suomimiehillä nyt ei muutenkaan ole mikään hurjan korkea ;)
      Mutta onneksi niitä kaunottaria saa silti katsella ja haaveilla! Ja tänäpäivänä sekin on hyvä, että naiset on myös alotteellisia, kun ei me pelkurit oikeen uskalleta aina lähestyä... vaikka miehenhän se pitäis kyllä nainen "siepata".

• .

yksinäiset naiset ovat lähes poikkeuksetta kaunottaria. Onko asia tosiaan noin?

• tavallinen tavis

Tilastoja minulla ei aiheesta ole, mutta omalta kohdaltani voin sanoa että olen lähestynyt usein ns. tavisnaisia. Juuri heiltä toivoisin itsekin lähestymisiä, mutta valitettavasti olen odotellut turhaan. Oma saldoni tavismiehenä on siis reilusti pakkasella, mitä huomioon tulee.

Itse siis pidän tavisnaisia miesmagneetteina epäilyistäsi huolimatta. Ainakin minua he vetävät puoleensa :-)

• Mies1985

Sanoisin että hoikka/normaalipainoinen tavisnainen jossa ei ole mitään selvää vikaa (joksi voidaan laskea myös selvästi alle 155cm pituus ja selvästi yli 180cm pituus) voi olla melko turvallisin mielin liikkeellä, että on useimpien miesten tyyppiä ainakin jossain määrin. Miehillä kun ei niin ole sellaista selvää 'tyyppi' minkälainen nainen pitää olla vaan monta sopivaa.
      -
      Sen sijaan mies joka ei ole maskuliinisuuden huipentuma ja ehkä kuitenkin samalla sopivasti ripaus feminiinistä viattomuutta kasvoissaan joutuu tavallaan kulkemaan pimeässä koko ajan, eikä voi tietää mitä naiset hänestä ajattelevat hyvässä eikä pahassa.
      Tällaisen enemmän tai vähemmän 'tavallisen' miehen paras 'juttu' on ajatella että on joku tietynlainen naistyyppi joka haaveilee juuri hänen näköisestä miehestä, kuten kai joskus on.
      -
      Yksi mies ei voi oikein ikinä miellyttää kaikkia tai edes ehkä puolta naisista.
      -
      MIehillä on vielä se ongelma että kun naiset saattavat viehättyä miehessä jostain asiasta josta mies ei itse ole tietoinen kuten vaikka joku tietty asia käytöksessä tai mitä lie niin mies voi mennä lukkoon ja kummastella että miksi nainen vaikuttaa kiinnostuneelta kun muut taas ei eikä tiedä miten päin olla että se seksikkyyden aura säilyisi. Jonkun peruskouluikäisen tytön mielestä vaikka koulusta pinnaava poika voi olla jännittävä oman tiensä kulkija ja 'komea' vaikka oikeasti pinnaakin jonkun paniikkihäiriön kanssa eikä siksi kun on yhteiskuntaa vastaan sotiva kovis. Naisilla nyt on aika selvä homma kun jos mies naisesta tykkää niin se johtuu paljolti ulkonäöstä ja sen voi kusta vain todella huonolla käytöksellä.

• Mies1985

Miehen pitää ainakin esittää olevansa tyytyväinen itseensä koska naisethan eivät halua epävarmaa miestä. Tästä johtuu se että naisten mielestä ällöt miehet käyttäytyvät liian itsevarmasti kun miehelle siitä VOI olla hyötyä.
      -
      Naiset eivät halua ruveta miehen itsetunnon kohottajaksi ja holhoojaksi. Miehille se pesti kyllä käy mitä naisten itsetuntoon tulee.
      Pitää aina olla vakuuttelemassa miten kaunis nainen on jne.

• räsypokka-kalle

Kaikkihan me olemme tavallisen näköisiä, mitä nyt joku pienempi ja toinen hitusen isompi.Huomaa: on sillä lihavallakin naisella hoikka vyötärö kun hän ponchoaansa kietoo kropalle.Lihavuus on vain isorintaisuutta loppupeleissä,jotain rotevuutta muotojen kohdalla.Laihoilla on myös samankokoiset rinnat kuin muillakin,mutta ne ovat enemmän matalassa kohdassa.Hohhoh kun julkkiskauneus onkin studiovalaistusta ja mediatekniikkaa,ripaus manipulointia mukana..
      Rakastan omaa vartaloani,vaikka Tukholmassa on aika paljon samanmallisia tanssijanvartaloita.Vertailimme kaverini kanssa tissikokoja.Molemmilla sama.Selvisi,että molempien muilla kavereilla myös keskenään sama rintakoko.B-C-D ja kaikki kapealla ympärysmitalla.Se on meediumia!

• ap__

Vastaan tähän kohtaan, mutta vastaus ei ole osoitettu kenellekään erityisesti.

"Tämäpä mielenkiintoinen palsta. Kovin monessa kohtaa puhutaan siitä, että naiset luulevat liikoja itsestään, eivät ymmärrä tasoaan jne. Lisäksi elää käsitys, että naisille riittää tarjokkaita kovasti paljon."

Tästä siis yritin kesksutella. Ilmeisesti kuitenkin on niin, että vastanneet henkilöt haluavat pääasiassa keskustella muista asioista, kuten ylläoleva kirjoittaja. Useampi kirjoittaja haluaa kesksutella siitä, miten epäreiluksi miehet kokevat sen, että heidän näkökulmastaan naisilla on enemmän vientiä. Keskustelusta tulee melko absurdia kun kaikki puhuvat eri asioista.

Mielestäni palstalla on riittävästi aloituksia tuosta "miehet jotka eivät saa naisia" teemasta, jonka suuntaan muutama kirjoittaja tätäkin threadia ajaa. Minun ihan asiallisiin pointteihini ei ole otettu kantaa kuin siinä mielessä, sopivatko ne tähän miesten kokeman vääryyden tai "vääryyden" teemaan. Harmi vain, että jos palstalla on äänekkään vähemmistön mielestä tarkoitus keskustella vain muutamien miesten epäreiluuden kokemuksista, kukaan muu kuin he eivät jaksa enää lukea palstaa. Saati kirjoitella sinne mitään.

Voi olla että kommentoin vielä jotakin, jos aloittamaani aiheeseen tulee vastauksia. Muussa tapauksessa pointtini ovat löydettävissä viesteistä, jotka jo kirjoitin. Niitä, kuten mitään muutakaan tekstiä, ei ole pakko lukea ajatuksen kanssa. EIkä minun ole pakko vastata päätöömästi harhaileviin vastauksiin. :D

• -M-

Eikö tavisnaistenkin suosio riipu ihan siitä mihin sitä vertaa. Jos sitä vertaa kauniiden naisten suosioon, niin eihän se sitten niin kummallinen ole. Jos sitä vertaa tavismiesten suosioon, niin onhan se selvästi parempaa luokkaa. Olisiko tavisnaisten suosio sitten samaa luokkaa komeimpien miesten kanssa?

Korjaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni tavisnainen saa jokaisella baarireissulla ainakin muutaman iskuyrityksen osakseen. Onhan se miehen näkökulmasta käsittämättömän paljon, mutta naisilla on varmaan vähän erilainen asteikko asiasta.

• niinpä niin

että tavisnaisille ei edes kelpaa tasoisensa mies seuraksi vaan sen iskijän täytyy olla baarin komeimpiin jannuihin kuuluva.

• tavis111

Minua ei ole lähestytty jokaisella baarireissulla, on saattanut mennä pitkiäkin aikoja ilman mitään kontaktin ottamista miesten taholta. Riippumatta siitä, olenko yksin, kavereiden kanssa tai whatever. Normaalin näköinen nainen olen. Ja lisättäköön allaolevalle vastaukseksi, että ihan tavallinen mies kelpaa. SItä lienee täällä turhaa kertoa, koska tänne pesiytynyt miesväestö ei vain tahdo uskoa totuutta. Eli sitä, että normaali mies saa naisia, he ehkä eivät. :D

• tavis111
        tavis111 kirjoitti:

Minua ei ole lähestytty jokaisella baarireissulla, on saattanut mennä pitkiäkin aikoja ilman mitään kontaktin ottamista miesten taholta. Riippumatta siitä, olenko yksin, kavereiden kanssa tai whatever. Normaalin näköinen nainen olen. Ja lisättäköön allaolevalle vastaukseksi, että ihan tavallinen mies kelpaa. SItä lienee täällä turhaa kertoa, koska tänne pesiytynyt miesväestö ei vain tahdo uskoa totuutta. Eli sitä, että normaali mies saa naisia, he ehkä eivät. :D

ylläolevalle siis...

• -M-
        tavis111 kirjoitti:

Ehkä minulla on ollut hieman väärä kuva siitä huomion määrästä mikä naisiin kohdistuu. Enkä tosiaan sano että kaikki huomio on kovin mukavaa, mutta voisi kuvitella että jollakin alitajunnan tasolla kuitenkin kohottaisi itsetuntoa. Onko se pitkä aika ilman kontakteja tuntunut sinusta ikävältä vai oletko tyytyväinen kun saat olla rauhassa? Entä kaverisi, millaista huomiota he saavat?

• tavis111
        -M- kirjoitti:

Ehkä minulla on ollut hieman väärä kuva siitä huomion määrästä mikä naisiin kohdistuu. Enkä tosiaan sano että kaikki huomio on kovin mukavaa, mutta voisi kuvitella että jollakin alitajunnan tasolla kuitenkin kohottaisi itsetuntoa. Onko se pitkä aika ilman kontakteja tuntunut sinusta ikävältä vai oletko tyytyväinen kun saat olla rauhassa? Entä kaverisi, millaista huomiota he saavat?

Voin puhua vain omasta puolestani, mutta pitkä aika ilman "yrittäjiä" ei tunnu juuri miltään kun en ole sellaisella mielellä että odottaisin miehiltä huomiota. Olen ihan tottunut siihen, ja käyn baarissa kavereita nähdäkseni enkä testatakseni viehätysvoimaani tai sellaista. Miesystävät ovat löytyneet ihan kaveripiiristä, mikä on kiva. Jokaisella naiskaverillani, myös kauniilla, on sellaisia iltoja ettei kukaan yritä yhtään mitään. Saa olla aika ilmestys, että miehet aina yrittäisivät. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      54
      2212
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      199
      2041
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      995
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      49
      872
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      845
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe