hyvää? Säilyykö se vai pitääkö se kitata kaikki kerralla?
Onko munatoti
14
1611
Vastaukset
- mies vastaa miehelle
kanamunat pilaantuvat herkästi, joten se täytyy kitata nopeasti.
- zisel
Mä luin jostain että se on sellanen juoma että tulee aivan takuulla ylös ja sitä sitten laattaa koko joulun :-/ Eipä kyllä tullu yllätyksenä kun kattoo reseptiä - sokeria, vanilijasokeria, muskottipähkinää jne jne.
- mies vastaa miehelle
zisel kirjoitti:
Mä luin jostain että se on sellanen juoma että tulee aivan takuulla ylös ja sitä sitten laattaa koko joulun :-/ Eipä kyllä tullu yllätyksenä kun kattoo reseptiä - sokeria, vanilijasokeria, muskottipähkinää jne jne.
se on oikea MIESTEN juoma...
- zisel
mies vastaa miehelle kirjoitti:
se on oikea MIESTEN juoma...
ainakin sen perusteella että siihen tulee viskiä :D
- muumi-läppäri
zisel kirjoitti:
ainakin sen perusteella että siihen tulee viskiä :D
.
- zisel
muumi-läppäri kirjoitti:
.
Aattelin tehä tällä ohjeella:
Eggnog eli munatoti
Ainekset
4 dl maitoa
2 dl kermaa
2 munaa
2-3 rkl sokeria
1 tl vaniljasokeria
2 dl viskiä, brandyä tai rommia
muskottipähkinää
Valmistus
Kuumenna kermamaito höyryäväksi. Vaahdota munat ja sokeri. Lisää joukkoon kuuma maito ja alkoholi. Raasta pinnalle muskottipähkinää.
Mitä eroa on viskillä, brandylla ja rommilla? Sen verran mitä tässä kerkesin hintoja kattella niin ilmeisesti viski on halvinta...? Sitä mä kai sitten laitan tohon. - eroa?........
zisel kirjoitti:
Eggnog eli munatoti
Ainekset
4 dl maitoa
2 dl kermaa
2 munaa
2-3 rkl sokeria
1 tl vaniljasokeria
muskottipähkinää
Valmistus
Kuumenna kermamaito höyryäväksi. Vaahdota munat ja sokeri. Lisää joukkoon kuuma maito ja alkoholi. Raasta pinnalle muskottipähkinää.
Mitä eroa on viskillä, brandylla ja rommilla? Sen verran mitä tässä kerkesin hintoja kattella niin ilmeisesti viski on halvinta...? Sitä mä kai sitten laitan tohon.Maku.
Hinnan perusteellako valitset laitatko ruokaan silakkaa vai sisäfilettä tai perunaa vai paprikaa? - muumi-läppäri
zisel kirjoitti:
Eggnog eli munatoti
Ainekset
4 dl maitoa
2 dl kermaa
2 munaa
2-3 rkl sokeria
1 tl vaniljasokeria
muskottipähkinää
Valmistus
Mitä eroa on viskillä, brandylla ja rommilla? Sen verran mitä tässä kerkesin hintoja kattella niin ilmeisesti viski on halvinta...? Sitä mä kai sitten laitan tohon.Brandya---joka on valmistettu konjakin tavoin Gocnag alueen viineistä tislaten
Rommit tehdään sokeriruokosta -caña, ei coño ;)
Wiski maltaista --skottilainen vehnästä bourbon rukiista ja maissista
Edullista olisi kayttää Jaloviinaa, se on leikattua nousrta konjakkia--Monopol halvin alkon pullottama aito konjakki-----brandyissä voi tulla pettymys, kuten venäläisistä "konjakeista"
Tumma rommi vois olla myös hyvä---muttaCapatain Morgan on 72% miesten juoma ja ziseliltä tulee varmasti laatta
- o ohjeistaja
Ennen munatotia, kipaisepas sossuun ettei tarvitse alkuvuotta viettää nälissään.
- NNainen
kun sen tekee oikein. ei kannata säilytellä, juo kerralla pois ja tee seuraavana päivänä uusi satsi.
- vänksy
Ajatuskin jostain lilluvasta kananmunan keltuaisesta siellä joukossa ei vaan kutkuta makuhermojani yhtään. Eikä auta vaikka se miten olisi vatkattu sinne joukkoon - mulle riittää pelkkä tieto siitä että siellä on raakaa kananmunaa, niin en pysty koskemaan siihen.:/
Muuten oon kyllä alkoholin suhteen lähes kaikkijuomainen.:)- monte34
vaahtomaiseksi massaksi voitko sitten syödä sen
- vänksy
monte34 kirjoitti:
vaahtomaiseksi massaksi voitko sitten syödä sen
raakaa kananmunaa ja alkoholia. Siinä se ongelma on. Mulle tulee huono olo melkein jo pelkästä ajatuksestakin miettiessäni sitä yhdistelmää.
Raaka kananmuna vaan saa mussa jotain inhonväristyksiä aikaan.
Jos tuon juoman nimi olisi joku muu kuin munatoti, eikä kukaan kertoisi mulle, että siellä on raakaa kananmunaa sisällä, niin ehkä mä sitten jopa maistaisin sitä. Nyt kun tiedän, niin en maista.
- DoeRmi
taskulämmintä kossua ja sekaan laitetaan kahden kananmunan sisällykset.
Hienostuneet voivat sekottaa hieman, jotta keltuaiset rikkoutuvat.
Auttaa kuulema krapulaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain3159681Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve112892Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim2762219Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha1212052SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,911598- 1441497
Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1341477Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U321234Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin491211Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko931036