Olen harkinnut nenäleikkausta jo pitemmän ajan. Nyt olen jo käynyt ensimmäisessä tapaamisessa, ja minulle ehdotettiin että nenäleikkauksen lisäksi myös leukaa tulisi hieman suurentaa paremman profiilin saamiseksi.
Lääkäri osasi selittää hyvin uskottavasti ja selvästi asian, että miksi myös leualle tulisi tehdä jotain (minulla on pieni leuka kyömynenä), mutta nyt kaipailisin kokemuksia muilta joille on tehty kummatkin leikkaukset -nyt myöhemmin kun minulle on noussut hieman epäilys tuon leuan muuttamisen suhteen, että onko se loppujen lopuksi niin tarpeellista vai eikai kyseessä ole vain joku rahatustempaus. Kasvoni näyttäisivät kyllä aivan upeilta (ainakin niiden tietokoneella otettujen kuvien perusteella) leikkauksen jälkeen, eli ei siinä mitään, mutta silti mietityttää...
Minulla on hieman ylipurentaa ja hampaat ovat edestä vinot, eli oikomishoito on siis nyt ensimmäinen askel asian eteenpäinviemisessä ja tämän kummankin (nenän leuan) korjauttaminen on mahdollista ehkä vuoden päästä vasta, eli rahaa ehdin kyllä aikas hyvin säästämään.
Ääähh, tämä koko tilanne on vain niin vaikea, kun asia on niin UUSI ja senpä vuoksi on vaikea olla kriittinen ja toisaalta on sitten taas kamalan epäluuloinen:-/ Nenän haluan jokatapauksessa kuntoon, olen kärsinyt siitä jo niin kauan, mutta tuo leuan korjauttaminen myös tuli täytenä yllätyksenä.
Mutta antakaas niitä omia kokemuksia! Tähän minun tilanteeseeni vastaaminen on hankalaa (tiedän:-)), ovathan nämä niin yksilökohtaisia kuitenkin.
Nenäleikkaus + leuan muotoilu
33
5342
Vastaukset
- edelleen nokkava
minulla oli sama ongelma ja siksi leikkautin pitkän kyömyisen nenäni.nenäni mittasuhteet on nyt oikein,mutta näyttää silti suht isolta pienen leukani takia.nenääni lyhennettiin ja muotoiltiin kirjan oppien mukaan vaikka toivoin että leikattaisiin kasvojen mittasuhteitten mukaan.jos leukaani isonnettaisiin niin nenä ei näyttäsi niin kookkaalta.mielestäni lääkärin olisi pitänyt leikata mittatilaustyönä.hiukan lyhyempi nenä olisi sopinut kasvojen kokonaisuuteen ,eikä pieni leukani olisi haitannut.minullakin on yläpurenta.olen itsekin miettinyt pienennytänkö nenääni vielä hiukan vai suurennutanko leukaani.joitain ennen/jälkeen kuvia olen leuan suurennoksista käynyt katsomassa enkä ole aivan vakuuttunut lopputuloksesta.osan leikattujen leuoista on tullut liian "väkäleukaisia".itseäni vähän harmittaa ettei kuunneltu.muilta olen saanut kommenttia että hukkaan meni rahat,kun ei muutosta huomaa.kommentteja/vilkuiluja sain entisestä jätti nenästäni.sinuna varmistaisin ennen leikkausta että lääkäri on ymmärtänyt toiveesi.minut leikannut lääkäri ei tosin minua kuunnellut.
- eimikään
Ja samalla myös pahoitteluni tilanteestasi. Lukiessani kokemustasi minulle tuli kyllä tunne, että lääkärini on kyllä pätevä ja sinänsä osaa varmasti hommansa -ainoastaan mietin vain, ettei kyseessä olisi ylimääräinen rahastuskeino, niin kalliita kun nämä leikkaukset jokatapauksessa ovat. MUTTA onhan tässä tietenkin kyse paljon suuremmasta asiasta kuin rahasta.
Lähinnä -mitä itse olen ajatellut- minulle laitettaisiin ilmeisesti implantti leukaan. Vasta sitten siirryttäisiin korjauttamaan nenäni (kyömy pois, hieman "hyppyriäkin" korjattaisiin...).
Palatakseni vielä tuohon raha-asiaan, niin osaako kukaan sanoa, paljonko tällainen kaiken kaikkiaan tulisi maksamaan? Niin ja kokemuksia tietenkin lisää, myös muita näkökulmia olisi mukava lukea. - Kuuntele itseäsi
eimikään kirjoitti:
Ja samalla myös pahoitteluni tilanteestasi. Lukiessani kokemustasi minulle tuli kyllä tunne, että lääkärini on kyllä pätevä ja sinänsä osaa varmasti hommansa -ainoastaan mietin vain, ettei kyseessä olisi ylimääräinen rahastuskeino, niin kalliita kun nämä leikkaukset jokatapauksessa ovat. MUTTA onhan tässä tietenkin kyse paljon suuremmasta asiasta kuin rahasta.
Lähinnä -mitä itse olen ajatellut- minulle laitettaisiin ilmeisesti implantti leukaan. Vasta sitten siirryttäisiin korjauttamaan nenäni (kyömy pois, hieman "hyppyriäkin" korjattaisiin...).
Palatakseni vielä tuohon raha-asiaan, niin osaako kukaan sanoa, paljonko tällainen kaiken kaikkiaan tulisi maksamaan? Niin ja kokemuksia tietenkin lisää, myös muita näkökulmia olisi mukava lukea.Olen käynyt korjauttamassa nenääni, ja vaikka minullakin voisi olla paremman näköinen leuka (ja yläpurenta), ei lääkäri missään vaiheessa ehdottanut sen suhteen mitään. Minusta tuntuu vähän arveluttavalta, että kirurgi alkaa omatoimisesti ehdottelemaan muita toimenpiteitä kuin sitä minkä takia on itse konsultaatioon mennyt. Aloitteen pitäisi tulla esteettisessä kirurgiassa potilaalta.
Vaikea on sanoa toisten tilanteesta, mutta minä leikkauttaisin ensin nenäni alkuperäisen suunnitelman mukaan ja sitten myöhemmin leuan jos siltä tuntuu. Pelkkä nenänkin korjaaminen voi riittää, todellisen tuloksen näkee kuitenkin vasta livenä leikkauksen jälkeen, vaikka kuinka edistyksellinen tietokoneohjelma olisi käytössä.
- molemmat kokenut
Suomessa kun eivät leikkaa nenää tarpeeksi, niin rahastavat sitten leuan suurennoksella siihen päälle. tämä oma kokemukseni. jos nenää olisi leikattu tarpeeksi ja lekuri ei olisi ruvennut inttämään, että leukaa pitää suurentaa, en ikinä olisi mennyt leuan pidennykseen...onhan tämä nyt ihan ok, mutta nenä on yhä omaan makuuni liian suuri. Kyllä niillä kirurgeilla kiiluu usein vain setelit silmissä! Toki jos leukasi on aivan olematon, laitata siihen pieni implantti. Halvin ja helpoin tapa. Suomessa vaan vanhan koulukunnan 'parhaat' ovat niidenkin suhteen tosi huonoja. He mielummin tekevät pidennyksen omaa leukaluuta leikkaamalla ja kiinnittämällä sen titaaniruuveilla. Tulos on vaan usein epätasainen ja ei niin hyvä kuin implantilla tehty.
- newnose1
Suomessa on onneksi vielä ns. "vanhan ajan kirurgeja", jotka ymmärtävät myös mitä tarkoittaa, että voit hengittää nenän kautta leikkauksen jälkeen. Nämä vanhat ja heidän oppipoikinaan olevat uudet kirurgit tajuavat, että nenän normaali toimivuus on tärkein. Tärkeintä on valita sellainen kirurgi, joka on nenä-korva-kurkku- erikoislääkäri (ENT) ja sen lisäksi vielä erikoistunut plastiikkakirurgiaan ja jolla on esteettistä tajua.
- NewNose1
newnose1 kirjoitti:
Suomessa on onneksi vielä ns. "vanhan ajan kirurgeja", jotka ymmärtävät myös mitä tarkoittaa, että voit hengittää nenän kautta leikkauksen jälkeen. Nämä vanhat ja heidän oppipoikinaan olevat uudet kirurgit tajuavat, että nenän normaali toimivuus on tärkein. Tärkeintä on valita sellainen kirurgi, joka on nenä-korva-kurkku- erikoislääkäri (ENT) ja sen lisäksi vielä erikoistunut plastiikkakirurgiaan ja jolla on esteettistä tajua.
Niin vielä, älä ota leukaimplanttia samaan aikaan nenäleikkauksen kanssa. Monet noilla jenkkipalstoilla kertovat, että implantti tuntuu koko ajan irralliselta, heiluu ja ahdistaa ja ei oikeastaan olisi ollut edes nenäleikkauksen jälkeen tarvettakaan.
Voit ihan hyvin mennä ensiksi vain nenäleikkaukseen ja katsoa sitten tarvitsetko enää leukaimplanttia. Suosittelisin itseasiassa että konsultoit useampaa kirurgia, leukaimplantin "tyrkytys" voi johtua myös kirurgin osaamattomuudesta muotoilla nenääsi oikealla tavalla.
t. NewNose - Juu-juuu
newnose1 kirjoitti:
Näiltä suomalaisilta nenä-spesilisteilta vaan juuri puuttuu usein tuo esteettisyyden taju. Valitettavasti. Rahastetaan leikkauksella, jonka eroa ei itsekkään huomaa tai se on niin minimaalinen että se ja sama jos isosta kolvista lähtee milli...sitten perustellaan ettei liiotella...
Eivät osaa tehdä näin hienoja Suomessa:
http://www.botoxcelebrities.com/wp-content/uploads/2008/11/ashlee_simpson_nose.jpg - minäkin luotin
Juu-juuu kirjoitti:
Näiltä suomalaisilta nenä-spesilisteilta vaan juuri puuttuu usein tuo esteettisyyden taju. Valitettavasti. Rahastetaan leikkauksella, jonka eroa ei itsekkään huomaa tai se on niin minimaalinen että se ja sama jos isosta kolvista lähtee milli...sitten perustellaan ettei liiotella...
http://www.botoxcelebrities.com/wp-content/uploads/2008/11/ashlee_simpson_nose.jpgsamaa mieltä olen siitä ettei nenää pienennetä tarpeeksi.sama tarina myös minulle,että leikattiin liian vähän.suurempi muutos olisi tehnyt nenästäni sopusuhtaisemman kasvoihini.vaikka nenäni jäi suureksi on se nykyään myös tukkoisempi.en usko että muutama milli pituudesta haittaa nenän toimivuutta.tukkoisuuden luvattiin loppuvan kun nenänväliseinä oikaistaan
- alkup.kirj.
minäkin luotin kirjoitti:
samaa mieltä olen siitä ettei nenää pienennetä tarpeeksi.sama tarina myös minulle,että leikattiin liian vähän.suurempi muutos olisi tehnyt nenästäni sopusuhtaisemman kasvoihini.vaikka nenäni jäi suureksi on se nykyään myös tukkoisempi.en usko että muutama milli pituudesta haittaa nenän toimivuutta.tukkoisuuden luvattiin loppuvan kun nenänväliseinä oikaistaan
Kiitoksia paljon vastauksista! :-) Tulin itsekin siihen lopputulokseen, että sanon haluavani ensin nenäleikkauksen ja sitten tulee vasta leuan muotoilu, jos tarvetta on. Kuitenkin, tuo nenäleikkaus on se ensisijainen!
Viestinne kohottivat jollakin tasolla todella paljon itsetuntoani tämän koko prosessin suhteen, kiitokset siitä. Haluaisin vielä kysäistä, että millä plastiikkakirurgilla olette olleet leikattavana?
Itse kävin Siluetissa konsultaatiossa. - kuinka on?
alkup.kirj. kirjoitti:
Kiitoksia paljon vastauksista! :-) Tulin itsekin siihen lopputulokseen, että sanon haluavani ensin nenäleikkauksen ja sitten tulee vasta leuan muotoilu, jos tarvetta on. Kuitenkin, tuo nenäleikkaus on se ensisijainen!
Viestinne kohottivat jollakin tasolla todella paljon itsetuntoani tämän koko prosessin suhteen, kiitokset siitä. Haluaisin vielä kysäistä, että millä plastiikkakirurgilla olette olleet leikattavana?
Itse kävin Siluetissa konsultaatiossa.kertokaapa onko kertaakaan nenäleikkauksen tehnyt kirurgi myöntänyt leikanneensa liian vähän ja leikannut uudestaan?minun toiveeni oli nenän lyhennys sekä ettei nenä saa jäädä näyttämään terävältä.lopputulos on entistä terävämpi ja edelleen pitkä nenä.mitä on kirurgi teille vastannut jos lopputulos ei miellytä?onko asiakas aina väärässä?
- ::::::
alkup.kirj. kirjoitti:
Itse kävin Siluetissa konsultaatiossa.kirjoittajalle vielä sen verran että kannattaa tosiaan käydä useassa paikassa konsultaatiossa. Ite en ole käynyt leikkauksessa, mutta olen lukenut paljon positiivista juttua Kaarlo Stålhbergistä. Hän leikkaa Eiran sairaalassa, Klinikka 22:ssa ja nykyään ilmeisesti myös Ihoakatemiassa, ainakin niiden sivuilta hänet myös löytää. Stålhberg on erikoistunut nenäleikkauksiin ja mitä nyt olen tutkinut, niin hänestä ainut negatiivinen kommenti mitä etsimällä löytyi koski rinta implantteja. Nenäleikkauksista kuulunut pelkkää positiivista. Jos itse joskus menen nenäleikkaukseen niin melko varmasti valitsen Ståhlbergin, koska uskon että hänellä jo alkaa vähitellen olemaan kokemusta nenäleikkauksista. Ja jos kolmessa eri sairaalassa leikkaa, niin kokemusta varmaan karttuu hyvää vauhtia.
olen myös huomannut että tuolla Siluetissa hinta on aika katossa joten siinäkin mielessä olen itse enemmän kolmen edellä mainitun vaihtoehdon kannalla. Tosin, ei kai sillä rahalla tässä asiassa välttämättä ole suurta merkitystä, mutta enpä usko että se laatu mihinkään muuttuu vaikka menisikin halvempaan vaihtoehtoon, ainakaan tässä tapauksessa.
Toivottavasti en nyt sekoittanut sinua, halusin vain tuoda tämänkin vaihtoehdon esille mikäli et sitä ennestään tiennyt :) - Kuuntele itseäsi
alkup.kirj. kirjoitti:
Itse kävin Siluetissa konsultaatiossa.Näin on, on tärkeää muistaa miksi itse haluaa leikkaukseen, ja on myös tärkeää tuoda oma mielipide ja toiveet selkeästi esiin konsultaatiossa, ts. ettei ole vain lääkärin vietävissä.
Minä kävin leikkauksessa toisaalla Suomessa, koska en asu pääkaupunkiseudulla ja leikkausmatkan järjestäminen sinne olisi ollut liian hankalaa. Käytä ihmeessä hyväksesi Helsingissä olevia monia vaihtoehtoja. Minäkin kartoitin silti Helsingin vaihtoehtoja ennen kuin päädyin omaan ratkaisuuni, ja olisin todennäköisesti valinnut Kaarlo Stålhbergin jos olisin siellä leikkauksessa käynyt. Siluetin viivasin hyvin nopeasti ylitse, en tuntenut sitä vaihtoehtoa omakseni, ja samanlaisesta "tuputuksesta" olen kuullut kokemuksia muiltakin.
Oma kirurgini oli siitä hyvä, että hän näki nenän "ulkoisten" ongelmien lisäksi myös ne sisäiset, eli samalla kertaa korjattiin ilman kulkua helpommaksi, mistä hänelle iso kiitos. Uusintaleikkaus jouduttiin valitettavasti tekemään, koska ulkoinen korjaus jäi vajaaksi ja muutenkin toispuoleiseksi. Onnekseni lääkäri totesi saman itsekin ja uusinta meni takuuseen. Nyt näyttää siltä, että myös kolmas leikkaus on edessä, mikä ei tietenkään ole hyvä juttu. Joillakin jo ensimmäinen leikkaus tuo onnistuneen lopputuloksen, toivottavasti sinullakin, mutta on silti hyvä varautua (henkisesti) myös siihen että näin ei välttämättä käy. - muhkunenä
Kuuntele itseäsi kirjoitti:
Näin on, on tärkeää muistaa miksi itse haluaa leikkaukseen, ja on myös tärkeää tuoda oma mielipide ja toiveet selkeästi esiin konsultaatiossa, ts. ettei ole vain lääkärin vietävissä.
Minä kävin leikkauksessa toisaalla Suomessa, koska en asu pääkaupunkiseudulla ja leikkausmatkan järjestäminen sinne olisi ollut liian hankalaa. Käytä ihmeessä hyväksesi Helsingissä olevia monia vaihtoehtoja. Minäkin kartoitin silti Helsingin vaihtoehtoja ennen kuin päädyin omaan ratkaisuuni, ja olisin todennäköisesti valinnut Kaarlo Stålhbergin jos olisin siellä leikkauksessa käynyt. Siluetin viivasin hyvin nopeasti ylitse, en tuntenut sitä vaihtoehtoa omakseni, ja samanlaisesta "tuputuksesta" olen kuullut kokemuksia muiltakin.
Oma kirurgini oli siitä hyvä, että hän näki nenän "ulkoisten" ongelmien lisäksi myös ne sisäiset, eli samalla kertaa korjattiin ilman kulkua helpommaksi, mistä hänelle iso kiitos. Uusintaleikkaus jouduttiin valitettavasti tekemään, koska ulkoinen korjaus jäi vajaaksi ja muutenkin toispuoleiseksi. Onnekseni lääkäri totesi saman itsekin ja uusinta meni takuuseen. Nyt näyttää siltä, että myös kolmas leikkaus on edessä, mikä ei tietenkään ole hyvä juttu. Joillakin jo ensimmäinen leikkaus tuo onnistuneen lopputuloksen, toivottavasti sinullakin, mutta on silti hyvä varautua (henkisesti) myös siihen että näin ei välttämättä käy.voitko kertoa kävitkö tatu tarkalla?haluaisin itsekin lääkärille joka kuuntelee.
- Kuuntele itseäsi
muhkunenä kirjoitti:
voitko kertoa kävitkö tatu tarkalla?haluaisin itsekin lääkärille joka kuuntelee.
Jos kysyit minulta :-), niin en käynyt Tatu Tarkalla (paikka Tre/Mehiläinen). Toiselta uusinnalta muuten ehkä sittenkin vältytään, jos eräs pienempi korjaustoimenpide tuottaa toivotun tuloksen. Peukut pystyyn.
- Uuden nenän haave
muhkunenä kirjoitti:
voitko kertoa kävitkö tatu tarkalla?haluaisin itsekin lääkärille joka kuuntelee.
Muakin kiinnostaisi kuulla Tatu Tarkan käsittelyssä käyneiltä että millaista oli.
- harmistunut
Uuden nenän haave kirjoitti:
Muakin kiinnostaisi kuulla Tatu Tarkan käsittelyssä käyneiltä että millaista oli.
kävin tatulla eikä leikannut tarpeeksi .ei ota kokonaisuutta eli kasvojen muita mittasuhteita huomioon.leikkaa kyllä nätin nenän.,mutta jättää liian kookkaaksi.en tiedä uusiiko tai paranteleeko jälkeenpäin.mukava
- Kaarlo-fani
:::::: kirjoitti:
kirjoittajalle vielä sen verran että kannattaa tosiaan käydä useassa paikassa konsultaatiossa. Ite en ole käynyt leikkauksessa, mutta olen lukenut paljon positiivista juttua Kaarlo Stålhbergistä. Hän leikkaa Eiran sairaalassa, Klinikka 22:ssa ja nykyään ilmeisesti myös Ihoakatemiassa, ainakin niiden sivuilta hänet myös löytää. Stålhberg on erikoistunut nenäleikkauksiin ja mitä nyt olen tutkinut, niin hänestä ainut negatiivinen kommenti mitä etsimällä löytyi koski rinta implantteja. Nenäleikkauksista kuulunut pelkkää positiivista. Jos itse joskus menen nenäleikkaukseen niin melko varmasti valitsen Ståhlbergin, koska uskon että hänellä jo alkaa vähitellen olemaan kokemusta nenäleikkauksista. Ja jos kolmessa eri sairaalassa leikkaa, niin kokemusta varmaan karttuu hyvää vauhtia.
olen myös huomannut että tuolla Siluetissa hinta on aika katossa joten siinäkin mielessä olen itse enemmän kolmen edellä mainitun vaihtoehdon kannalla. Tosin, ei kai sillä rahalla tässä asiassa välttämättä ole suurta merkitystä, mutta enpä usko että se laatu mihinkään muuttuu vaikka menisikin halvempaan vaihtoehtoon, ainakaan tässä tapauksessa.
Toivottavasti en nyt sekoittanut sinua, halusin vain tuoda tämänkin vaihtoehdon esille mikäli et sitä ennestään tiennyt :)Juu, jos täällä puhutaan, että suomalainen kirurgi ei leikkaa esteettistä tulosta, niin myös täältä minulta tulee täydet pisteet Kaarlo Ståhlbergille. Minulla oli kyömynenä, ihan tarpeeksi ulkoneva tapaus ja hän pehmensi nenäni kasvoihini sopivaksi. Voin sanoa, että olen täysin tyytyväinen. Ståhlbergilla oli ja on harmonian tajua ja esteettistä silmää, hänhän sen nenäni muotoili. Itse vain konsultaatiossa keskustelin, mikä häiritsee nenässäni ja minkäasteista muutosta tavoiteltaisiin.
- Kaarlo--fan
Kaarlo-fani kirjoitti:
Juu, jos täällä puhutaan, että suomalainen kirurgi ei leikkaa esteettistä tulosta, niin myös täältä minulta tulee täydet pisteet Kaarlo Ståhlbergille. Minulla oli kyömynenä, ihan tarpeeksi ulkoneva tapaus ja hän pehmensi nenäni kasvoihini sopivaksi. Voin sanoa, että olen täysin tyytyväinen. Ståhlbergilla oli ja on harmonian tajua ja esteettistä silmää, hänhän sen nenäni muotoili. Itse vain konsultaatiossa keskustelin, mikä häiritsee nenässäni ja minkäasteista muutosta tavoiteltaisiin.
Oma nenäni oli siis kookas, peritty kyömynenä ja Kaarlo sai sen yhdellä kertaa sellaiseen kuntoon, että uusintaa ei tarvitse harkita. Kaarlo on toistaiseksi kokenein neniä leikkaava kirurgi Suomessa, kaksi edellistä ovat eläköityneet/eläköitymässä. Rutiini merkitsee siinä työssä paljon, siksi nenäleikkauksessa Suomessa (tällä hetkellä) en menisi kenenkään muun käsiin.
- Noksu69
Näin on, on tärkeää muistaa miksi itse haluaa leikkaukseen, ja on myös tärkeää tuoda oma mielipide ja toiveet selkeästi esiin konsultaatiossa, ts. ettei ole vain lääkärin vietävissä.
Oma kirurgini oli siitä hyvä, että hän näki nenän "ulkoisten" ongelmien lisäksi myös ne sisäiset, eli samalla kertaa korjattiin ilman kulkua helpommaksi, mistä hänelle iso kiitos. Uusintaleikkaus jouduttiin valitettavasti tekemään, koska ulkoinen korjaus jäi vajaaksi ja muutenkin toispuoleiseksi. Onnekseni lääkäri totesi saman itsekin ja uusinta meni takuuseen. Nyt näyttää siltä, että myös kolmas leikkaus on edessä, mikä ei tietenkään ole hyvä juttu. Joillakin jo ensimmäinen leikkaus tuo onnistuneen lopputuloksen, toivottavasti sinullakin, mutta on silti hyvä varautua (henkisesti) myös siihen että näin ei välttämättä käy.Maksoiko uusinta leikkaus mitään ?
Minulla edessä uusintaleikkaus, mutta lääkäri sanoi että sen kustannukset ovat 400€, jonka sairaala veloittaa. Tiedosta kiitollinen. - MiesHelsinki
Minulle taas on muodostunut se kuva, että implantit näyttävät todella usein varsin luonnottomilta ja omaa leukaa leikkaamalla saadaan usein varsin luonnollisen näköisiä lopputuloksia. Näin etenkin tapauksissa, joissa ei siis siirretä vain alaleuan kärkeä, vaan oiotaan hampaat ja pidennetään koko alaleukaa leukaluun takaososta. Sen sijaan implanteista usein näkyy hyvin selvästi saumakohta.
Mitä olen netistä katsellut ulkomaisilta saiteilta kuvia leukailmplanteista, niin minusta oikeasti onnistuneet lopputulokset ovat olleet aika harvassa. Lisäksi on ongelmana, että miten keho reagoi pidemmän päälle implantteihin, mikä voi johtaa mm. tarpeeseen poistaa implantti myöhemmin. Lisäksi moni leikkauksessa käynyt tuntuu valittaneen implantin tuntumisesta oudolta.
Suomessa käsittääkseni myös nenäleikkauksissa on tapana välttää vierasaineiden käyttöä, mikä on minusta hyvä asia. Kyllähän se tietenkin asettaa omat rajoituksensa, kun pitää joissain leikkaustyypeissä etsiä muualta kropasta esimerkiksi korvaavaa rustoa, mutta minua ainakin häiritsisi aika pahasti se, jos saisi koko ajan elää siinä pelossa, että kroppa alkaa reagoida ikävästi vieraaseen aineeseen kropassa. - Kuuntele itseäsi
Noksu69 kirjoitti:
Maksoiko uusinta leikkaus mitään ?
Minulla edessä uusintaleikkaus, mutta lääkäri sanoi että sen kustannukset ovat 400€, jonka sairaala veloittaa. Tiedosta kiitollinen.Lääkäri ei ottanut mitään palkkiota, mutta jotain samaa luokkaa tuli kustannuksia sairaalamaksuista.
- koukkunokka
Juu-juuu kirjoitti:
http://www.botoxcelebrities.com/wp-content/uploads/2008/11/ashlee_simpson_nose.jpgSimpsonin nenä on parantunut 100%!
- Peter123
alkup.kirj. kirjoitti:
Itse kävin Siluetissa konsultaatiossa.Kävin joskus Siluetin Matti Pakkasella konsultaatiossa. Kerrassaan ihme äijä. Outo kuva jäi..
- kysymys12
no onkos ketjun aloittaja tehny minkäänlaista päätöstä asian suhteen?
entä onko nimimerkki "Kuuntele itseäsi" ollut jo korjausleikkauksessa?- Kuuntele itseäsi
Ei olla vielä menty toiseen korjausleikkaukseen, vaan kokeillaan ensin toista nenänkärkeä "muovaavaa" juttua jos se riittäisi. Pahoin kyllä pelkään, että jotakin tälle vielä kerran joudutaan tekemään, mutta pitää jaksaa malttaa ainakin kesään asti, ehkä pidempäänkin (edellisistä leikkauksista kulunut niin vähän aikaa).
Perhanan pakkastalvi, nokka punaisena koko ajan. :-D - Nokkio
Ei olla vielä menty toiseen korjausleikkaukseen, vaan kokeillaan ensin toista nenänkärkeä "muovaavaa" juttua jos se riittäisi. Pahoin kyllä pelkään, että jotakin tälle vielä kerran joudutaan tekemään, mutta pitää jaksaa malttaa ainakin kesään asti, ehkä pidempäänkin (edellisistä leikkauksista kulunut niin vähän aikaa).
Perhanan pakkastalvi, nokka punaisena koko ajan. :-DMinäkin kävin konsultaatiossa nenäni takia ja hämmennyin kovin kun kuvioihin tuli lääkärin toimesta mukaan purenta ja leuan paikka. Tiesin, että se on joissakin tapauksissa ongelma, mutta ei olisi tullut mieleenikään että se koskisi minua. Kyllä se on ihan tuo nenä mikä on se onglema, enkä purentaan tai leukaan koskisi kosmeettisista syistä missään tapauksessa, olen sentään edes niihin tyytyväinen. Toki se oli vain ehdotus, mutta söi kieltämättä vähän luottamusta hänen näkemykseensä.
- aarnerrrr
Tämä saattaa olla vähän tyhmä kysymys mutta onko mahollista että hinta on eri, eri paikassa vaikka olisi sama kirurgi? Eli esim. tämä Ståhlberg kun leikkaa useamassa kohteessa (esim. klinikka 22, ihoakatemia ja eira) niin eiran ja ihoakatemian hinta olisi leikkauksesta mahdollisesti eri? Vai sanooko tämä kirurgi aina sen hinnan niin että se on joka paikassa sama kun tuleehan siihen päälle hoitajien yms. maksut jos olen oikein käsittänyt.
Kellään tietoa? - Nenuli10
aarnerrrr kirjoitti:
Tämä saattaa olla vähän tyhmä kysymys mutta onko mahollista että hinta on eri, eri paikassa vaikka olisi sama kirurgi? Eli esim. tämä Ståhlberg kun leikkaa useamassa kohteessa (esim. klinikka 22, ihoakatemia ja eira) niin eiran ja ihoakatemian hinta olisi leikkauksesta mahdollisesti eri? Vai sanooko tämä kirurgi aina sen hinnan niin että se on joka paikassa sama kun tuleehan siihen päälle hoitajien yms. maksut jos olen oikein käsittänyt.
Kellään tietoa?Tottakai eri sairaaloissa voi olla ja on eri hinnat vaikka leikkaava lääkäri on sama kummassakin paikassa. Kaarlon tapauksessa hinnat Klinikka 22:ssa on hieman edullisemmat kuin esim.Eirassa. Leikkauksen kokonaishinta koostuu monesta eri tekijästä ei pelkästään leikkaavan lääkärin palkkiosta.
Toivottavasti tämä vastaus auttoi:)
- MiesHelsinki
Moi! Olen leukaleukkauksessa käynyt ja vielä olisi edessä nenäleikkaus, jahka jaksan siihen ryhtyä. Tosin hampaiden oikomisen ja leukaleikkauksen jälkeen se vielä toistaiseksi leikkaamaton nenäni ei ole häirinnyt minua enää ollenkaan niin paljoa kuin aikoinaan. Aiemmin murehdin nenääni aika paljon, nykyään asia ei tule edes mieleen kovin usein ja silloinkin kun se tulee, niin ei se herätä enää niin voimakkaita murheita. Ei se nenä tietenkään edelleenkään ongelmaton ole - etenkin kun sitä ei ole leikattu - mutta se ei enää paista niin selvästi kuin ennen.
Oma käsitykseni on se, että hyvin monessa isolta tuntuvan nenän tapauksessa on selkeästi (joskus jopa pääasiallisena) ongelmana myös liian pieni alaleuka suhteessa yläleukaan ja lopputuloksesta ei tule parasta mahdollista, ellei leukaakin saada isommaksi. Sivuprofiilikuvasta tämän pitäisi näkyä aika selvästi. Jos hampaita joudutaan kuitenkin oikomaan, niin kuin minulla jouduttiin, kyseessä voi kuitenkin olla melko pitkäkestoinen prosessi ja oikominen ja leukaleikkaus lisää tietenkin tuntuvasti kustannuksia - mikä on myös syytä ottaa huomioon.
On myös hyvä muistaa, että jos yläleukaa on tarkoitus joka tapauksessa siirtää - tai oikoa voimakkaasti ulkonevia ylähampaita tms, tämä saattaa vaikuttaa myös nenän kärjen asentoon. Tällöin nenää ei liene järkevä leikata, ennen kuin yläleuan ja yläleuan hampaiden sijaintiin ollaan tyytyväisiä.
Minusta on myös paikallaan, että plastiikkakirurgi sanoo suoraan, jos hänen mielestään asiakkaan hakema muutos tai muutostapa ei ole järkevin tapa tai keskeisin ongelma, vaan esittää oman näkemyksensä mitä kannattaisi tehdä ja miksi. Osassa tapauksia tämä tarkoittaa käytännössä myös sitä, että kirurgi suosittaa, ettei tehdä mitään, koska luultavasti saatavat hyödyt olisivat sen verran pieniä suhteessa haittoihin tai riskeihin. Samoin minusta on paikallaan, että kirurgi sanoo mahdollisimman rehellisesti mitä on saavutettavissa ja mitä ei ole. Täydellisyyyttä harvemmin on saavutettavissa leikkauksillakaan. - mies
mul on iso leuka voisko sitä pienentää ja kuinkapaljon se maksaa.
En omaa kokemusta. Olisin kiinnostunut seuraamaan vaikka täällä miten homma etenee sinun kohdalla.
- Expl
Hyvään nenäleikkaukseen suunnitteluun kuuluu tärkeänä osana kasvoluiden muodon ja purennan huomioon ottaminen ja korjaaminen tarvittaessa. Sairaala Siluetissa tätä työtä tekee tiimi, jossa on mukana oikojahammaslääkäri, leukakirurgi ja plastiikkakirurgi, joka on koulutettu kasvoluukirurgiaan..
- turvallinen.kauneus
Jos pieni leuka ei ole häirinnyt sinua etkä ole edes kiinnittänyt siihen aiemmin huomiota, niin en suosittelisi leukaleikkausta.
Toki on totta, että leukaa suurentamalla nenä vaikuttaa pienemmältä. Nenää ei kannata pienentää kovin merkittävästi, sillä se on hyvin herkkää aluetta ja sillä on tärkeä tehtävä - auttaa sinua hengittämään. Pelkän ulkonäön takia ei kannata ottaa sitä riskiä, että joutuisit loppuelämäsi hengittämään suun kautta, kun sieraimista on tehty liian ahtaat.
Leukaimplantti on pieni, mutta aina kun kehoon laitetaan vierasesine (vaikkapa tekonivel), on olemassa riski että keho alkaa hylkimään sitä jossain vaiheessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073215GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531092Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24851