vakipano...

... onkin elämäni mies...

Mulla on ollut kolmen vuoden ajan ns. fuckbuddy. Peli on ollut kummallekin selvä... pelkkää hyvää seksiä ilman minkäänlaista sitoumusta. Viime kerran jälkeen mulle jäi sellainen fiilis, että seksin sijaan rakastelimme! Oon tietekin miettinyt tätä juttua taukoamattaa sen jälkeen... en vaan tiedä miten ottaisin asian puheeksi buddyn kanssa. Kolme vuotta ja silmät aukesi: WAU mikä mies!

18

14508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m40

      Itse olen rakastunut naiseen, jota en ehkä koskaan voi saada omakseni. Seksikin täytyy kuitenkin jotenkin hoitaa, joten minulla oli vakipano vuoden, joka päätyi siihen, että nainen rakastui. Minun kannaltani ei ollenkaan hyvä juttu, sillä minusta ei ole rakentamaan suhdetta. Tunnen että tein vakille saman mitä rakkaani minulle, tosin rakkaani lähti toisen miehen mukaan olosuhteisiin nähden ymmärrettävistä syistä. Hänen viimeiset sanansa olivat: "...julkisivu pitää...".

      Eli, ota asia puheeksi varovaisesti ja varaudu siihen, että suhde päättyy. Toisaalta mies on saattanut ajatella noin jo pitempääkin ja ei vain ole uskaltanut sanoa sitä ääneen. On pitänyt tärkeämpänä läheisyyttäsi, vaikka vain seksin merkeissä.

      • voiko olla

        Minulla on ollut "vakipano" puolisen vuotta ja alan olla aika kypsää tavaraa vietäväksi. Pari sivulausetta on kuitenkin jäänyt kalvamaan mieltä "sinun kanssa olisin tehnyt sen" (kyse oli yksi lomailuun liittyvä uskaliaampi retki) ja "elämme niin omissa oloissamme" (viittaus kotioloihin). Korvaan sattui siksi, että en halua olla se seuraava... miehen pitää osata elää myös yksin... ei niin, että ensi haetaan se uusi ja vasta sitten jätetään se vanha... pakko joskus olla myös ihan yksin omillaan!!!

        En ole keskustellut hänen perhe-elämästään, koska se ei minua liikauta kuin vasta sitten, jos mies sen takia alkaa ryömiä luokseni. Puhtaassa seksisuhteessa ei kummankaan taustoilla ole väliä ja siksi em. lausahduksia ei saisi tulla.

        ...mutta jos kyse on aidosta tunteesta, silloin ei ikinä saa olla näyttämättä sitä, kunhan samalla osoittaa, että toisen ei tarvitse tuon tunteen takia pelätä (= tulla ahdistelluksi)...

        Oikea rakkaus osaa myös antaa toisen mennä...


      • muuan

        "tunteet helvettiin" se on ainoa keino selvitä. Muhunkin on ehditty rakastua!!?? Olen vähän tai aika paljonkin sitä ihmetellyt. Siihen se "suhde" sitten aina onkin loppunut. Nainen loukkaantuu kun ei saa vastakaikua. Miksei sekään ymmärrä että se on pelkkä panopuu? Kuten mäkin haluisin olla sille. Mun elämä on ihan muualla kun sen jalkojen välissä. Panot panoina, se on mun motto.


    • epäonnistuja

      kadehdin sitä, että olette pystyneet pitämään seksin seksinä noin kauan! sanoit, ettei teillä ole ollut mitään sitoumuksia. sekin, että olette sopineet seksistä ja siihen liittyvistä yhteydenotoista merkitsee jonkilaisen luottamuksen (ja halun tavata toista) olemmassaolosta. toivon, että pääsette yhteisymmärräkseen kävi niin tai näin.
      itselleni on...käynyt huonosti.

      • Pimu

        todellakin..tunteitten kans varovasti..mulle kävi pahasti..just nyt tosi paha olla..mä erehdyin ihastumaan täysillä vakipanooni, ja niin.. sillä ei tod. oo eikä ollu aikomusta välittää muulla lailla..

        Ei kannata.. tällä mun ihanalla vakipanolla taas uus hyväkskäytettävä..käy sääliks sitä uhria..

        Mistä sä luulet et sä oot sen ainut?Voihan sillä olla monia muiteki samaan aikaan?ja muita suhteita..vakavia ja ei-niin-vakavia..sä olet 1 muitten joukossa, siksi ei sitoumuksia..


      • eva

        että kun sanoit että "sulla kävi huonosti"
        rakastuit siihen vakipanoon?
        Vai mitä sillä huonosti käymisellä tarkoitit?
        Voihan siihen rakastuakin mutta sitten sen
        jälkeen toista vain kaipaa useammin rinnallensa
        ja jos toisella onkin vakikumppani siinä ohessa
        niin eipä ole helppo yhtälö ratkaistavaksi.
        Siinä on toinen koko ajan ajatuksissa ja halu
        tavata useammin suurempi kun rakastuu???


      • epäonnistuja
        eva kirjoitti:

        että kun sanoit että "sulla kävi huonosti"
        rakastuit siihen vakipanoon?
        Vai mitä sillä huonosti käymisellä tarkoitit?
        Voihan siihen rakastuakin mutta sitten sen
        jälkeen toista vain kaipaa useammin rinnallensa
        ja jos toisella onkin vakikumppani siinä ohessa
        niin eipä ole helppo yhtälö ratkaistavaksi.
        Siinä on toinen koko ajan ajatuksissa ja halu
        tavata useammin suurempi kun rakastuu???

        että rakastuin. vakipanon ja uskottomuuden raja on jotenkin ohut. tai tietenkin, mikäli molemmilla on omat kumppanit, uskottomuuttahan se on. olisi pitänyt tarkemmin heti alussa sopia säännöt, josko oisivat auttaneet?

        mutta toisaalta vaikka tuskaista on ollut (hänelläkin), en ehkä vaihtaisi rakastumisen tunnetta mihinkään...useampipi kuukausi tässä nyt on mennyt. ymmärrän kyllä toisen elämän asenteet, arvot ja tavoitteet, ettei sinänsä epäselvyyttä.

        toiseen rakastuminen on kriisi itselle ja omalle parisuhteelle. sitä puntaroi ja puntaroi kaikkea, eikä oikeastaan tyydyttävää ratkaisua synny, mutta sillai se taitaa (taas) jäädä


      • eva
        epäonnistuja kirjoitti:

        että rakastuin. vakipanon ja uskottomuuden raja on jotenkin ohut. tai tietenkin, mikäli molemmilla on omat kumppanit, uskottomuuttahan se on. olisi pitänyt tarkemmin heti alussa sopia säännöt, josko oisivat auttaneet?

        mutta toisaalta vaikka tuskaista on ollut (hänelläkin), en ehkä vaihtaisi rakastumisen tunnetta mihinkään...useampipi kuukausi tässä nyt on mennyt. ymmärrän kyllä toisen elämän asenteet, arvot ja tavoitteet, ettei sinänsä epäselvyyttä.

        toiseen rakastuminen on kriisi itselle ja omalle parisuhteelle. sitä puntaroi ja puntaroi kaikkea, eikä oikeastaan tyydyttävää ratkaisua synny, mutta sillai se taitaa (taas) jäädä

        minulle on käynyt ihan samoin.
        Rakastuin mieheen ,jonka piti olla vain ystävä.
        No siinä pari tapaamista mukana ja siinä sitä
        oltiin. Ei olis pitänyt mennä sänkyyn asti mutta
        ne himot.Morkkis on iskenyt pahan kerran kun
        molemmilla on ne puoliskot.
        Ei kuitenkaan haluaisi satuttaa ketään.

        Sitä puntarointia on ollut minullakin ,mutta
        ei sitä ratkaisua löydy?? Tai siis löytyisi
        jos löytyisi vain omaa vahvaa tahtoa.
        Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan??
        mutta en haluaisi häntä menettää......


    • tintti

      Minulla oli pitkään jatkunut samanlainen juttu kun sinulla. Vähitellen homma muuttui siihen suuntaan, että aloin miettimään hänestä muuta kun vaan sängynlämmittäjää. Ja minulla oli vahva tunne siitä, että hän ajatteli minusta samoin.

      Sen jotenkin vaan huomasi ja tunsi pitkistä katseista, erilaisesta koskettelutavasta, kiinnostuksesta toisen elämää kohtaan ja yhä enenevästä määrästä yhdessä vietetystä ajasta ennen ja seksin jälkeen.

      Mutta kumpikaan ei tietenkään uskaltanut puhua asiasta! Tätä kyräilyä jatkui melkein vuosi. Minulta oli mennyt totaalisesti kiinnostus muihin miehiin eikä hänelläkään tietääkseni ollut muita. Ja silloin kun meidän juttu alkoi kummallakin oli muitakin juttuja menossa.

      Jossain vaiheessa tilanne alkoi jo olla sietämätön. Ikävä puristi koko ajan. Ja asiasta puhuminen tuntui vielä sietämättömältä... tuntui kun olisi rikkonut sääntöjä jos olisi jotain sanonut. Niinpä päätin kirjoittaa hänelle kirjeen. Ei mitään suurta tunnepurkausta vaan vihjailua...

      Parin päivän päästä hän tuli käymään ja muuri oli romahtanut. Oli tietenkin ihana kuulla, että hän tunsi samoin. Niinpä aloimme seurustella. Eipä mennyt kuin pari kuukautta ja tilanne oli taas sietämätön! Homma ei oikeen toiminut. En tiedä mistä johtui, luultavasti meidän suhteen lähtökohdista. Arki ei tuntunut yhdessä yhtään miltään...

      En voi muuta kun toivottaa sinulle rohkeutta ottaa asia puheeksi! Ja toivottavsti teille käy paremmin kuin meille... ;)

    • Chattailija

      Tapasin chattipalstalla miehen..juttelimme, vaihdoimme maileja, puhelinnumeroita. kolmen kuukauden päästä tapasimme. Se oli menoa. Yksi pano muuttui neljän vuoden panoksi. Välillä oli pitkiä aikoja, mutta sitten taas tapasimme viikottain. Mies ehti erota entisestä perheestään ja muuttaa asumaan uuden naisen kanssa, mutta me vaan jatkoimme panoja. Joskus pysähdyn miettimään miksi teemme näin? Minulla on ihana mies, hänellä varmaan ihana avovaimo. Aikaa meillä ei ole koskaan tarpeeksi..yleensä pikapanoja. Usein chattailemme ja melkein päivittäin viesteilemme kännykällä tai maililla. Viikonloppuna emme ota yhteyttä emmekä illalla. Säännöt on selvät.
      Vähän aikaa sitten huomasin, että tämä mies merkitsee minulle enemmänkin, mutta heitin ajatuksen pois pikaisesti. Koska en ole varma onko tunne seksiin liittyvää vai muuta. En halua erota miehestäni, rakastan häntä. Seksiä saan tosin vähemmän, kuin haluaisin ja erilaista seksiä, kuin yleensä harrastamme. Mieheni on liian hellä, haluan rajumpaa.
      Onko meillä ollenkaan omaatuntoa, kun petämme rakkaitamme?

      • ykstotinen

        Olen aina lähes ihaillut ihmisiä, jotka kykenevät pääkylmänä "rakastamaan" noin paljon noin useaa.


      • anton

        Niin se vain on: Et halua erota miehestäsi, etkä kadu suhdettasi. Se saattaa kuulostaa ristiriitaiselta , eikä siinä ole logiikkaa.
        Mutta sellaista elämä monesti on. Iloitkaamme siitä:))


      • N40

        Tarina oli kuin omani:
        Törmäsin mieheen sattumalta, juteltiin, vaati puhelinnumeron ja testasi, että todella oli mun numero. No, ajattelin, ettei kuitenkaan koskaan soita eikä sillä ollu väliksikään. Mutta, seuraavana päivänä viestitteli ja soitti, ajattelin, että kyseli vaan fiilikset. Tekstaili seuraavanakin päivänä, sähköposteja lensi, ja sitä seuraavana ja sitä seuraavana ja ...Kuukauden päästä olin menossa kursseille ja puheltiin, et voitais nähdä ja jutella. Nähtiinkin ja päädyttiin sänkyyn...Huono omatunto oli ja ajattelin, että en enää ikinä...Mutta ei auttanut, alkoi suhde joka on kestänyt puoli vuotta, tapaamisia n. kerran kuukaudessa, hirveä määrä soittoja, tekstareita, viestejä...Joka tapaamisen jälkeen kauhea morkkis, molemmat kun olemme varattuja. Joka kerran omatunto soimaa aina vaan pahemmin ja päätän, että nyt saa loppua, mut ei onnistu...Viime tapaamisen jälkeen taas paha olo ja päätin jälleen kerran, että nyt saa riittää. En tiedä mitä tapahtui, mutta mieskin on ilmeisesti samoilla linjoilla, sanoi, ettei halua lopettaa mutta pakko hiljentää tahtia.

        Päivät tuntuvat tylsiltä, kun on tottunut saamaan mukavia viestejä pisin päivää. On se kumma tämä ihmismieli: järki sanoo et hyvä kun lopetit tän pelleilyn, mutta kun on niin tyhjä olo...Jestas sentään, ja minä en ole enää mikään parikymppinen tuuliviiri vaan nelikymppinen aikuinen nainen, jonka pitäis jo tietää mihin ryhtyy!!! Mutta kyllä mä uskon, että kun aika kuluu ja jos vaan mies ei enää viestittele eikä soita, niin tästä vielä osaan ottaa opiksi! Eikös se ole vanha sanonta, että kaikki mikä ei tapa, vahvistaa!!


    • oon sitä mieltä

      Mielestäni ei noin pitkään jatkunut seksisuhde voi olla tunteetonta!!!!!!!!! Ei kummankaan puolelta!!!!!!

    • purilainen

      Oli tavallaan kiva lukea muitten kokemuksista, luulin että se mitä itselleni tapahtui oli jotain erilaista ja ihmeellistä! ;-)

      Neljän kuukauden ajan oli hieno "vakipanosuhde" kaikin puolin ihanan naisen kanssa. Työasioitten takia jouduimme pitämään homman salassa (monimutkainen tarina!), vain lähimmät ystävämme tiesivät mikä on homman nimi.

      Suhteemme ei ollut koskaan pelkkää panemista, vaan siihen kuului myös tosi paljon hellyyttä, seksin jälkeen nukuimme yön yhdessä. Olimme myös molemmat sinkkuja.

      No, muutaman kuukauden jälkeen en voinut tunteilleni mitään, ja tunnustin olevani rakastunut. Pari päivää myöhemmin, asioita mietittyään, kaverini sanoi tuntevansa samoin. Olin taivaassa, sovimme että pidetään kaikki toistaiseksi ennallaan -- yksinkertainen avoin suhde ilman turhia monimutkaisuuksia. Ja salassa.

      Pari viikkoa myöhemmin rakkauteni kohde ilmoitti että homma meni liian pitkälle ja "suhteemme" loppuu tähän. Kyllä muuten teki kipeää. Enkä todellakaan ole tyyppi joka rakastuu päättömästi jokaiseen naiseen joka sattuu hymyilemään kauniisti!

      Että tässä alkuperäiselle kirjoittajalle mietittävää... voi olla että petyt ja maailma romahtaa. Toisaalta, voihan tästä tulla vielä jotain hienoa!! En osaa sanoa muuta kuin onnea matkaan, päätit mitä päätit...

      Kas, tulipa tästä pitkä stoori. Toivottavasti viihdyttää jotakuta.

    • Tuomitsen jyrkästi

      vakipanemisen. Se on sairasta.

      • outo psyyke

        mä taasen kummastelen, ihminen on kuitenkin myös tunteva ja on melko psykoottista väittää että pystyy panemaan vuosikaudet ilman minkäänlaisten tunteiden kehittymistä ? ? ? .. todella outoa on sekin että ei voi myöntää jos tunteita tulee ja menee, puhua.


    • viriili25an60

      ehkä kannattaisi harkita vaihtamista.täällä olis yks viriili luotettava ja tauditon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe