Tyttöystävä pahoinpitelee

Esko

Olen pitkään kärsinyt selkäkivuista ja tyttöystäväni tietää sen. Sitten kun joskus tulee erimielisyyttä jostain asiasta hän tokaisee: "Nyt olet hiljaa tai lyön sua!" Usein kuitenkin asia on hotenkin siinä vaiheessa että minun on "pakko" sanoa jotain.
Silloin hän tönäisee tai lyö minua jotenkin niin että selkäni kipeytyy siitä (usein moneksi päiväksi ja liikkuminen on hankalaa).
Sitten hän syyttää minua, että oma moka kun en ollut hiljaa.
Mitä mieltä olette? Minusta tuollainen "uhkailu" ja lyöminen ei ole oikeutettua, vaikka en olisikaan olut hiljaa hänen sitä pyytäessä? Varsinkin kun hän tietää että siitä aiheutuu melkoista kipua ja tuskaa moneksi päiväksi jopa viikoiksi. Seläni on muutaman kerran magneettikuvattu ja todettu että siellä on skolioosia ja painumista rustolevyissä. Kaikki kolhut voivat aiheuttaa pahoja jopa elinikäisiä vammoja.
Olen monesti sanonut että lyödä ei saa, hän vain toteaa että olen itse syyllinen että hän lyö. Itse olen hieman eri mieltä.

20

3360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pertsa

      Taidat olla tossun alla ja pahoin...
      Ryhdistäydy mies!!! Ei tollaseen saa alistua, vaan pistä vastaan. Kyllä olet heikoilla jos et edes tyttöystävällesi pärjää...
      Jo on tilanne!Jätä akkas jos ei lopeta ennekö saat elinikäisen vamman ja halvaannut!

    • yksi

      Väkivaltaa ei saa käyttää missään tilanteessa.Tyttöystäväsi käyttää yliotettaan sinuun, kun tietää tulet kipeäksi etkä pysty puolustautumaan. Joko haette yhdessä apua tilanteeseenne esimerkiksi turvakotiyhdistyksen jussi ja justiinaryhmistä tahi lyömättömän linjan kautta tahi mistä vaan, mutta tuota ei tule sallia yhtään pitempään.Sanot että on kaksi vaihtoehtoa..joko haette apua tahi sinä eroat tyttöystävästäsi. Ja pysy sanojesi takana. Mieheni myös on oppinut väärät vallankäyttömenetelmät ja viimeisin niistä oli juuri pahoinpitely ja silloin minä pistin lujaa lujaa vasten ja vaadin hänelle terapiaa tai sitten on ero. Se auttoi pitkälle, sillä hän ei enää tunne tarvetta käyttää väkivaltaa ja hänen käytöksensä on muutoinkin hiukan rauhoittunut. Yleensä ihmiset toimii niillä metodeilla jotka kotoaan oppii, ja ikävä kyllä hyvin monessa kodissa on ollut tolkuton ruumiillinen kuritus ja uhkailu ne keinot joilla on lapset kasvatettu tahi parisuhdetta hoidettu. Se tuottaa tuskaa päästä eroon opituista ja siten turvalliseksi koetuista käytösmalleista mutta ilman muutosta käytös jatkuu sukupolvelta toiselle. Ja se on katkaistava. Miehenikin valitti hädissään terapiakäyntiensä aikana, kannattaako tämä aukirepiminen, onko avio sillä taattu. Minä vannoin että tuki on, enkä jätä, jos asia tulee hoidetuksi. Ja luulen että se kannatti ja kannattaa, vaikka niskani ja selkäni ei olekaan vieläkään, noin puolitoista vuotta tapahtuman jälkeen, edelleenkään kunnossa. Tsemppiä, äläkä anna kenenkään alistaa sinua.

    • elli

      skolioosi eika välilevyjen madaltuminen pahene tönimisestä, van likkumattomuudesta. voit siis sen puolesta olla huoleti.

      sen sijaan tyttöystävälläsi on kyllä jotain pahasti vialla jos uhkailee tuolla tavoin. neuvoisin sinua kuin naisiakin samassa tilanteessa: jos varoitus ei auta, kerää kimpsusi ja lähde suhteesta niin pian kuin voit!

      • Esko

        Nyt on pakko kyllä olla eri mieltä siitä etteikö selän tilannetta pahenna mahdolliset "äkilliset liikkeet" jotka tönimisestä ja lyömisestä usein johtuu. Välilevy voi luiskahtaa pahasti pois paikoiltaan. Ja skolioosihan tarkoittaa että selkärangasa on "mutka" joka voi helposti muljahtaa pahemmaksi. Asiaa ei varmaan auta että luuntiheysmittauksessa on myös todettu osteoporoosi. Eli tiedän kyllä millainen liikunta on hyväksi ja minusta lyömisistä aiheutuvat eivät kuulu niihin.
        Tämä nyt vähän sivusi itse aihetta ja viestin varsinaista tarkoitusta, mutta pakko oli jotenkin korjata hieman tuota -elli- :n muuten hyvää vastausta. Enkai nyt saanut elliä suuttumaan?
        Tarkoitukseni ei nyt kuitenkaan ollut tehdä tästä mitään lääketieteen palstaa.
        ps. sairaus josta selän huono kuntoni johtuu on siis ihan perinnöllinen alkujaan.


      • elli
        Esko kirjoitti:

        Nyt on pakko kyllä olla eri mieltä siitä etteikö selän tilannetta pahenna mahdolliset "äkilliset liikkeet" jotka tönimisestä ja lyömisestä usein johtuu. Välilevy voi luiskahtaa pahasti pois paikoiltaan. Ja skolioosihan tarkoittaa että selkärangasa on "mutka" joka voi helposti muljahtaa pahemmaksi. Asiaa ei varmaan auta että luuntiheysmittauksessa on myös todettu osteoporoosi. Eli tiedän kyllä millainen liikunta on hyväksi ja minusta lyömisistä aiheutuvat eivät kuulu niihin.
        Tämä nyt vähän sivusi itse aihetta ja viestin varsinaista tarkoitusta, mutta pakko oli jotenkin korjata hieman tuota -elli- :n muuten hyvää vastausta. Enkai nyt saanut elliä suuttumaan?
        Tarkoitukseni ei nyt kuitenkaan ollut tehdä tästä mitään lääketieteen palstaa.
        ps. sairaus josta selän huono kuntoni johtuu on siis ihan perinnöllinen alkujaan.

        olen fyssari ammatiltani, tarviiko sanoa enempää..?

        totuus on se, että selkä ei nin vaan "muljahtele" ja jos skolioottinen selkä lyömisen seurauksena pahenee, pahenisi siinä oikeasti myös tervekin selkä.

        mutta, kuten sanottu, sinulla ei tuon asian takia ole huolta. isompi huoli on sairas tyttöystäväsi..


    • Haloo

      Miten kovaa sinua pitää tuupata, että älyät vaihtaa osoitetta? Saatko jotain nautintoa kynnysmattona olemisesta? Sillehän ei mitään voi, jos on haksahtanut väkivaltaiseen ihmiseen, mutta se on OMA VALINTA, jos jatkaa sellaisessa suhteessa.

      • Esko

        Asumme kyllä jo eri osoitteissa, mutta tavataan silloin tällöin ja olen huomannut että hänellä on jonkinlainen kiusantekovimma.
        En tiedä sitten tulkitaanko se lyönneille alistumiseksi kun en viitsi takaisinkaan alkaa lyödä, periaate kun on sellainen että väkivalta ei minusta johda mihinkään hyvään. Eli en viitsi alkaa edes puolustusmielessä takaisin lyömään.


      • einomies
        Esko kirjoitti:

        Asumme kyllä jo eri osoitteissa, mutta tavataan silloin tällöin ja olen huomannut että hänellä on jonkinlainen kiusantekovimma.
        En tiedä sitten tulkitaanko se lyönneille alistumiseksi kun en viitsi takaisinkaan alkaa lyödä, periaate kun on sellainen että väkivalta ei minusta johda mihinkään hyvään. Eli en viitsi alkaa edes puolustusmielessä takaisin lyömään.

        etköhän sitten voi jo kutsua tyttöystävääsi ex-tyttöystäväksi... - Vinkkinä vaan että sano selkeästi "EI" tönimiselle ja tuuppimiselle. Jos hän ei usko niin silloin SINUN kuuluu tehdä asialle jotain, esim. lähde tilanteesta pois ja pysy poissa, äläkä haikaile menneitä. Jos pysyt fleguna paikalla, niin sähän viestit hänelle ettet oikeastaan arvosta itseäsi ja sinua melkein kuuluukin töniä ja tuuppia... Ja jos tilanne menee oikein överiksi niin kyllä sinulla on aina OIKEUS itsepuolustukseen, oli periaatteesi mitä tahansa.


      • huoh
        einomies kirjoitti:

        etköhän sitten voi jo kutsua tyttöystävääsi ex-tyttöystäväksi... - Vinkkinä vaan että sano selkeästi "EI" tönimiselle ja tuuppimiselle. Jos hän ei usko niin silloin SINUN kuuluu tehdä asialle jotain, esim. lähde tilanteesta pois ja pysy poissa, äläkä haikaile menneitä. Jos pysyt fleguna paikalla, niin sähän viestit hänelle ettet oikeastaan arvosta itseäsi ja sinua melkein kuuluukin töniä ja tuuppia... Ja jos tilanne menee oikein överiksi niin kyllä sinulla on aina OIKEUS itsepuolustukseen, oli periaatteesi mitä tahansa.

        Ollaanpas realisteja. Jos Esko lyö kerrankin takaisin ja muija pillittää siitä poliisille, tuomitsee oikeuslaitoksemme 95% todennäköisyydellä Eskon, ei sen muijaa.

        Todistajia pitäisi olla tuollaisessa tapauksessa, ainakin muijan _jatkuvan_ väkivaltaisen käytöksen osoittamiseksi. Muijalle todistukseksi riittää usein pelkkä oma kertomus, tai vähäinenkin mustelma. Noin hullu muija voi myös tehdä itselleen lisää "jälkiä" matkalla poliisille. Ei olisi ensimmäinen kerta.

        Se siitä OIKEUDESTA itsepuolustukseen.


    • Mustasilmä23

      Olen tuoreessa parisuhteessa ja tyttöystäväni on alkanut käyttäytymään erittäin väkivaltaisesti minua kohtaa mitä tehdä asialle?

      • Jenniina111111

        Mitn olisi lopettaa parisuhde?


      • Juurakon.Huugo

        "Mitn olisi lopettaa parisuhde?"

        Tai se tyttöystävä! :D


    • Oppeliini1

      Miksi valitsette pahoinpitelijöitä seuraksenne? Miksi!

    • japiste

      Niinpä,pahoinpitely ei kuulu parisuhteeseen.

    • Lähisuhdeväkivaltaa

      Tee rikosilmoitus!

      Teen valistustyötä lähisuhdeväkivaltaa vastaan. Järkyttävää on miten aina kuvitellaan naisten olevan niitä uhreja. Naiset saattavat kohdistaa miehiin hyvinkin raakaa väkivaltaa, mutta sitä ei kukaan uskalla tuoda julki.

      Täällä nimitellään selkärangattomaksi ja munattomaksi. FAKTA ON että myös väkivaltaa kohdanneet naiset saavat vähättelyä ja törkyä osakseen. Mutta PIILOUTUMINEN EI TÄTÄ ASIAA MUUTA.

      Nostetaan kissa pöydälle. Vähättelijät ovat niitä jotka antavat väkivallalle hiljaisen hyväksyntänsä. Ja juuri HE ovat kaikkein pahimpia rikollisia ja selkärangattomia luusereita.

      Ja millainen ELLI-FYSSARI ei ymmärrä väkivallan vaikutuksia fyysiseen terveyteen? Aika usein väkivallasta seuraa nimenomaan fyysisiä vammoja, TERVEELLEKIN ihmiselle. Myös terveelle selälle. Terveelle niskalle. Terve kallokin saattaa saada lyömisestä hyvinkin vakavia vammoja. Millainen fyssari ei sitä käsitä?? Väkivallasta seuraa usein nk. kolarivammoja.

      • älä_huuda

        älä huuda. Fyssari on täysin oikeassa. Ongelma ei ole tämä lyövä nainen vaan Esko joka sallii lyömisen. Ei Eskon ole pakko jatkaa suhdetta.

        Sinulla on päänsisäinen vamma, mene korjauttamaan se kuntoon.


      • Lähisuhdeväkivaltaa

        Niin onkin. Olen syyntakeeton ^_^ Lähdettäiskö reffeille? ;))


    • so_simple

      Esko voi ottaa naiselta asuntonsa avaimen pois, tai vaihtaa lukot. Eikä päästä naista enää ikinä kotiinsa. Etkä Esko mene enää naisen luokse käymään.
      Sillä se lyöminen hoituu kuntoon, ei tarvitse pelätä enää vammautumista.

      Vai onko sinulla selän lisäksi niin paha aivovamma, että et tätä tajunnut itse?

    • Herran.tertut

      Lähisuhdeväkivaltaa kirjoitti: "Teen valistustyötä lähisuhdeväkivaltaa vastaan. Järkyttävää on miten aina kuvitellaan naisten olevan niitä uhreja. Naiset saattavat kohdistaa miehiin hyvinkin raakaa väkivaltaa, mutta sitä ei kukaan uskalla tuoda julki."
      * * *
      Näinhän se on, mutta naisten asioita ajavat järjestöt, ( ja myös muut), kieltävät asian. Joitakin vuosia sitten televisiosta tuli dokumentti naisten väkivallasta. Ohjelman alussa tekijät kertoivat kuinka vaikeata ohjelman tekeminen oli, koska jokseenkin kaikki viralliset ja epäviralliset tahot kieltäytyivät yhteistyöstä (mm.Naisasialiitto Unioni).

      Perustelut menivät jotenkin näin "Tärkeintä on kiinnittää huomiota naisten kokemaan väkivaltaan. Jos lähdemme mukaan tekemään ohjelmaa naisten väkivallasta, tämä tärkein asia, eli se että nainen on useimmiten väkivallan uhri, unohtuu".

      Ohjelma olikin toteutettu siten, että naisten tekemää väkivaltaa koskevat haastattelut oli tehty pääosin Virossa ja Tanskassa. Sanoivatkohan ohjelman tekijät, että "meillä kun tätä naisten väkivaltaa ei ole, niin tultiin tänne"!

      Olen joskus nähnyt tutkimustuloksen, jonka mukaan perheen lapsia pahoinpitelee useammin näiden äiti kuin isä. Mutta äidinrakkaus-myytin takia siitäkään ei puhuta.

      Myös miesten kokema parisuhdeväkivalta on salattu ja hyssytelty. Suurin syy tähän on todennäköisesti se, että kohteena olevat miehet kokevat sen noloksi ja "tossun alla" olemiseksi. Tiedän kyllä naisia, jotka ovat pahoinpidelleet miehiään jopa lyömäasein. Joten mistään pelkästä läpsimisestä ja litsareista ei suinkaan ole kyse.

      Olen syntyisin agraariympäristöstä. Siellä oli tiedossa enemmän pirttihirmuina toimivia naisia, kuin naistaan kurittavia miehiä. Näitä miehiä oli tasan yksi, ja sekin vain epäily. Siksi olen elämäni iän ihmetellyt, miten vaietusta asiasta onkaan kyse.

      • Lähisuhdeväkivaltaa

        Kiitos.

        Olen itse rankkaa väkivaltaa kokenut (ja pakoon päässyt) nainen. Silti olen järkyttynyt nimenomaan siitä miten miesten kohtaamaa väkivaltaa vähätellään.

        Mielestäni väkivalta kuin väkivalta, pitäisi ottaa tosissaan. Ihmisiähän me kaikki ollaan. Ei kenelläkään pitäisi olla oikeutta fyysiseen pahoinpitelyyn.

        Ja vaikka minulla tämä tilanne nyt sattui olemaan klassisen esimerkin mukainen (ei edes mitenkään riitelyä vaan selkeä nyrkki ja hella asetelma) niin olen itsekkin nähnyt elämässäni huomattavasti enemmän nimenomaan hirvittävän pahasti kohdeltuja miehiä.

        Miten olisi esimerkkinä isäpuolet. Uusioperhe, mies kiintyy kumppaninsa lapsiin. Ei ole kuitenkaan mitään laillista oikeutta niihin lapsiin joiden oma isä saattaa olla poissa kuvioista kokonaan tai päihdeongelmainen tms. Isäpuoli joutuukin naisen väkivallan kohteeksi. Samoin lapset. Isäpuolella on kaksi vaihtoehtoa: Sietää sitä paskaa ja yrittää toimia puskurina naisen ja lasten välissä (sinne soppaan saattaa tupsahtaa yhteisiäkin lapsia) TAI hylätä ne kumppaninsa lapset oman onnensa nojaan tietoisena siitä että lasten äiti on arvaamaton. LaSu-ilmoituksesta ei ole mitään hyötyä, nainen käy vain epävakaammaksi.

        FAKTA on että nämä isäpuolet pelastavat tulevia sukupolvia. Mutta täysin uhraten oman elämänsä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7776
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2862
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1835
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1444
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1405
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe