Erolla uhkailu ja haukkuminen

Kylläst. lepyttelijä

Onko normaalia, että nainen uhkailee toistuvasti avioerolla ja haukkuu kiukkuspäissään muutaman kerran vuodessa pataluhaksi. Jo ennen naimisiinmenoa hän toistuvasti kiukutteli haluavansa lopettaa ja vain muutama kuukausi häiden jälkeen hän oli "jättämässä" minua. Olen aina kaiken niellyt ja hänet lepytellyt, joskus päiväkausiakin. Lopulta sopu on aina tullut mutta asia on kuitenkin minua jäänyt vaivaamaan sillä itse en koskaan haukkunut häntä hänen ulkonäöstään tai luonteenpiirteistään enkä koskaan ole uhkaillut häntä erolla. Muuten en pitäisi häntä mitenkään hankalana ja mitään konkreettista hän ei ole koskaan tehnyt.

Itse olen kokenut nämä hyvin loukkaavina, sillä hän on ikään kuin valmis rikkomaan aina kaiken. Vai onko se vain jotenkin normaalia, että miehen pitää aina vain kuunnella ja lepytellä. Kuukautiset, hormoonit naisen yleinen luonne tai jotain .... Mitä? Olen todella miettinyt, että ehkä hän ei oikein tosissaan rakasta minua. Entä jos minä olisin lähtenyt taisteluun samoilla sanoilla. Uskoakseni se ero olisi tullut varmasti jo moneen kertaan.

44

7114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jänkhä-Jouni

Olet liikaa vastaanottavana osapuolena tässä. Sun pitää pystyä sanomaan vastaan naiselle ja laittaa hänet tilille tekemisistään. Siis puhumalla. En oikein tiedä miksi menit naimisiin kun merkit olivat ilmassa jo silloin.

Älä lepyttele sellaisessa tilanteessa, missä et itse ole väärin tehnyt. Asemasi vahvistuu, jos olet omassa päässäsi valmis lähtemään suhteesta koska tahansa tai ottamaan pientä etäisyyttä draamakuningattareesi.

• Kylläst. lepyttelijä

Monesti on käynyt niin, että tarvittiin vain joku harkitsematon sana ja kiukkuspäissään hän lähti eri suuntaan ja minä jäin kirjaimellisesti kuin nalli kalliolle.

Ja olen minä pahempaakin nähnyt ja jotenkin se mies senkin vain kestää. Meillä sentään on aina oltu vieraskoreita ja joskus se apu onkin tullut yllättäen ovesta sisälle.

• asdasdasdsasd
        Kylläst. lepyttelijä kirjoitti:

Monesti on käynyt niin, että tarvittiin vain joku harkitsematon sana ja kiukkuspäissään hän lähti eri suuntaan ja minä jäin kirjaimellisesti kuin nalli kalliolle.

Ja olen minä pahempaakin nähnyt ja jotenkin se mies senkin vain kestää. Meillä sentään on aina oltu vieraskoreita ja joskus se apu onkin tullut yllättäen ovesta sisälle.

"Monesti on käynyt niin, että tarvittiin vain joku harkitsematon sana ja kiukkuspäissään hän lähti eri suuntaan ja minä jäin kirjaimellisesti kuin nalli kalliolle."

No juuri tuossa on sun vika. Jos asenteena on että sinä paskat nakkaat ja lähdet tosieen suuntaan kävelemään niin kyllä se sieltä takaisin tulee. Jos ei tule niin antaa mennä.

• mk

Kun seuraavan kerran vaimosi uhkaa erolla niin hankit etukäteen avioeropaperit ja täytä ne ja kun uhkaa erolla niin lyöt paeprit hänen eteensä ja jos ei allekirjoita niin teet selväksi että tämän jälkeen ei sitten erolla uhkailla tai kerrot että sitten laitat itse eron vireille kun et jaksa tommoista erolla uhkailua kuunnella niin naisesi voi tulla järkiisi. Teette selvät pelinssäännöt niin ei naisesi tartte kokoajan pelleillä.

• nykyään onnellinen

toi saattaisi jopa toimia... eksäni uhkaili suhteemme alussa joka helvetin riidan yhteydessä et tuol on ovi lähe kävelee.. erään riidan aikana sit pakkasin tavarani ja lähin menee ni sen jälkee eksä oliki hyvin kilttiä poikaa ja lopetti uhkailut erolla... sen jälkee meni puoli vuotta hyvin mut taas tuli riita ja erolla alko vittuileen ni sit lähin vimosen kerran.. ei auttanu vaikka kuinka perään itki ja soitteli ja kinus takasee...

• Tuttua....

Kuulostaapa aivan omalta suhteeltani vaikka emme naimisissa olekkaan. Aina riidan tai kiukkupuuskan yllättäessä saan kuulla olevani ymmärtämätön, aasi, tyhmä, kusipää - aivan mitä tahansa. Lisäksi näissä tilanteissa kumppani on aina lopettamassa suhteen, eroamassa, etsimässä uuden asunnon taikka kertoo oikeastaan toivovansa suhteen loppumista tai, että tapaisi uuden miehen koska hänestä olisi hyvin helppoa rakastua koska meidän suhden on pelkkää paskaa.

Olen itsekkin aina lepyttelevässä asemassa. Pyydän anteeksi kaikkea ja tunnen todella, että minusta ei ole parisuhteessa olemiseen koska epäonnistun niin monella eri tavalla. Tämä ei varmastikkaan ole totta mutta kumppani on taitava asettelemaan sanansa siten, että tältä tilanne aina näyttää. Viimeinen pisara on jos satun itse korottamaan ääntäni koska se on pelottavaa eikä mies saa huutaa varsinkaan koska suutun aiheetta - minullehan ei ole tehty vääryyttä vaan olen itse aina vääryyden tekijä.

Jossain vaiheessa sitten kun tilanne rauhoittuu niin itse olen aivan poissa tolaltani mutta kumppani alkaakin yht'äkkiä puhumaan naimisiinmenosta, yms.

Tämä kaikki on ajanut siihen, että tuntuu kuin kaikki romanttinen rakkaus olisi ainakin omalta puoleltani palanut loppuun. Tilalle on tullut yhdessä asuminen ja jännitys siitä mistä seuraavaksi saa kuulla kunniansa ja mitä uskaltaisi tehdä ettei tilanne jälleen räjähdä kasvoille.

Tiedän, että pitäisi erota mutta sekin tuntuu vain niin vaikealta.

• Kylläst. lepyttelijä

Vähän liiankin tuttua. Varsinin aikaisemmin kertoi aina löytävänsä uuden ja ettei perääni enää sitten vilkaisekaan. Lähtevänsä lapsen kanssa jne ... Iän karttuessa kohtaukset hiukan rauhoittuneet. Silti niitä ei oikein voi lämmöllä muistella.

• kowa jätkä

"Olen itsekkin aina lepyttelevässä asemassa. "

Miksi? Mitä sinä siitä hyödyt?

"Viimeinen pisara on jos satun itse korottamaan ääntäni koska se on pelottavaa eikä mies saa huutaa varsinkaan koska suutun aiheetta - minullehan ei ole tehty vääryyttä vaan olen itse aina vääryyden tekijä."

Mitä sitten? Kyllä riitelyssä aivan hyviä huutoja ovat "haista paska" ja "painu vittuun" "mene helvettiin siitä edestä" ja "nyt turpa kiinni akka, ei jaksa tuota iänikuista paskaa!"

Eivät naiset rikkoonnu jos niille vähän huutaa, kunhan ei aiheetta huuda.

• +0piuyhgf

Meillä uhkailut teki mies. Ja pari kertaa vuodessa... Ois ollut vähän. Häitä ei tullut, vaan ero. Yritin tosin ensin kyllä puhua asiasta, ja keskustella monestikin ja eri asioista, mutta sain kuulla olevani aina syyttämässä ja syyllistämässä, ja ties mitä. Ja yritti sitten miten nätisti ja diplomaattisesti tahansa, niin lopputulos oli se, että hän ei mitään anteeksi pyytele, hän kärsii tässä muutenkin tarpeeksi. Mä sain tarpeekseni. Mutta mikä syy siihen sitten ois, oisko ne kuukautiset, hormoonit, miehen yleisluonne... Mikä vittu on "yleisluonne"?
      Mitä sitten että ero olisi tullut, ehkä se olisi pitänytkin tulla. Pitääkö kestää ja lepytellä... No, etköhän sä ihan itse osaa päättää, mitä sä kestät ja paljonko lepyttelet: ja kenen kanssa menet naimisiin?
      Jos sulle se sopii, niin sopii ja jos ei niin ei. Sä voit yrittää korjata asian (ja kannattaakin) mutta se on pitkä tie, ihminen kun ei ihan hetkessä muutu, mutta saattaa tossa tapauksessa, kun te nyt olette naimisissakin. Enpä tiedä, saattaa tietty olla ettei muutukaan, ja sitten kysymys on vaan siitä, millasta temperamenttia ja käytöstä kestää.

Mitä tulee sun alkuperäiseen kysymykseen, onko normaalia että nainen uhkailee, voin sanoa, että ihmisen käytöksen määrittelee hänen yläpäänsä enemmän kun alapäänsä, joten sillä pimpilla tuskin on ihan niin paljon tekemistä asian kanssa. Kannattaisi muutenkin opetella suhtautumaan naisiin kun ihmisiin ja henkilöihin, saattaa olla että yleistävästä asenteesta ei ole hyötyä parisuhteessa.

• nainen pois päässyt

Narsismista, sitä esiintyy sekä miehillä että naisilla. Olet henkisen väkivallan uhri, kun luet ja perehdyt aiheeseen saat ehkä keinoja selvityä. Mieti missä menee ne rajat miten sallit itseäsi kohdeltavan.

Mitä useimmin "painat villasella" ja kärsit hiljaa sitä vakavemmaksi se menee vuosi vuodelta.

Ei käytös todellakaan ole normaalin ihmisen käytöstä.

Käyttämällä samoja aseita, tuomittaisiin sinut ( ystävät ym) täys kusipääksi, se tie ei vie voittoon. Yksi mahdollisuus on nostaa kissa pöydälle ja kaikessa rauhassa aloittaa keskustelu kun tilanne on ohi. Valitettavasti narssinen luonne harvoin myöntää tilannetta edes itselle.

• oppeliini

Seuraavan kerran hänen uhkaillessaan, muista pysyä ystävällisenä ja RAUHALLISENA. Sanot: haluatko sinä ottaa yhteyttä lakimieheen vai haluatko että minä teen sen huomenna? Hänen jatkaessaan verbaalista pahoinpitelyään, OLE HILJAA. Seuraavana päivänä esität hänelle avioeropaperit. Tulosta ne koneestasi tai hae lakitoimistosta.
      Sinun täytyy saada hänet uskomaan että on asioita joiden kanssa ei pelleillä. Avioliitto on yksi pyhimmistä ja arvokkaimmista sitoutumisista . Sitä ei käytetä roskakasana ja jojona.

Naisen on ymmärrettävä että toisen luottamuksella ja tunteilla pelaamisellakin on rajansa. Hän on ylittänyt tuon rajan.

• nainen.

Uskoisin, että noin toimimalla saisit vaimosi heräämään. Jos hän ei sittenkään ymmärrä oman käytöksensä vakavuutta, pistä se avioero vireille. Sinun EI TARVITSE sietää tuollaista käytöstä. Hänen velvollisuutensa on kohdella sinua kunnioittavasti. Sinä et ole hänen sylkykuppinsa.

Lue tuon uhkailevan naisen tarina, sillä oma vaimosi on samanlainen. Suutuspäissään hän "vain" uhkailee, tarkoittamatta sillä totta. Hänen on kuitenkin ymmärrettävä oman käytöksensä loukkaavuus, ja sitä ei tapahdu ilman jonkunlaista dramaattista pysäytystä. Sinun on pistettävä hänet vastaamaan omaan huutoonsa. Kuten oppellini sanoo: pysy rauhallisena ja johdonmukaisena. Toimi hänen neuvonsa mukaan.

ps. Onko vaimosi saanut lapsena käyttäytyä vanhempiaan kohtaan tuolla tavalla? Olettaisin, että näin on ollut (tai sitten päinvastoin: hänellä ei ole ollut lupa näyttää tunteitaan, ja nyt niitä ei pidättele mikään).

• sdasdasdad

"Sinun täytyy saada hänet uskomaan että on asioita joiden kanssa ei pelleillä. "

no ei se kyllä noin onnistu. tuolla tyylillä oikeasti oteaan se ero, ei korjata suhdetta. se nainen kaipaa miestä joka laittaa sen kuriin, ei mitään hiljaista eron ottajaa.

• jepjepjep

ainakaan meillä. Kumppani huutaa, sättii ja kärjistää asioita. Hiljaa olemalla on lähes samanlainen vaikutus kun löisi lisää puita jo punaisena hehkuvaan kamiinaan. Hiljaa ja rauhallisena olemalla tilanne kehittyy siihen, että pidän häntä itsestään selvänä, en välitä, olen kylmä, keskustelutaidoton, jne.

Tilanne on lähes sellainen, että mitä tahansa sanookin niin kumppani kääntää sen aina massiiviseksi hyökkäykseksi itseään vastaan ja kyseenalaistaa minun välittämiseni ja toimeni.

• Uhkaileva Nainen

Olen ollut kaksi kertaa naimisissa ja takana on myös kaksi lyhyempääkin suhdetta. Näistä kaksi päättyi siihen että mies lähti jatkuvien riitojen ja minun uhkailujeni takia, toinen avioliitoista päättyi miehen väkivaltaisuuteen.

Ensimmäinen suhteeni kesti 2 vuotta kun olin vielä nuori (20-22). Olimme riidelleet suhteessamme jo jonkin verran ja joka kerta riita oli syntynyt minun aloitteestani. Mies oli kuitenkin ns. "kiltti" ja otti vastaan suurimmat haukut, eikä koskaan edes huutanut takaisin. Olin nuori ja tietämätön ja luulin että niin oma kuin mieheni käyttäytyminen oli normaalia. Menimme parin vuoden seurustelun jälkeen sitten kihloihin ja aloimme puhumaan avioliitosta, riidat jatkuivat kuitenkin melko tasaiseen tahtiin, mutta sitten parisen kuukautta kihlauksen jälkeen suutuspäissäni uhkasin erolla ja nakkasin miestä sormuksella. Ensimmäistä kertaa suhteessamme mieskin reagoi riitelyymme melko voimakkaasti, mutta lyhyesti, hän vain totesi ettei todellakaan halua mennä naimisiin minun kaltaiseni naisen kanssa ja otti myös sormuksen sormesta. Minä romahdin täysin kun huomasin mieheni reaktion ja yritin pyydellä anteeksi ja anella anteeksiantoa. Sitä ei kuitenkaan tullut ja käytännössä suhteemme päättyi tuona päivänä. Olin pitkään suhteen jälkeen sinkkuna ja pidin eron syynä miehen puutteellista kykyä suhteutua riitoihimme ja sitä että hän oli liian nössö minulle.

Useamman vuoden jälkeen olin sitten taas kihloissa ja vaikka ikää oli jo melkein 30, niin riitely oli edellisen suhteen tapaan melko kiivasta ja minä olin taas se aloitteentekijä niissä. Miehellä oli kuitenkin sen verran selkärankaa ja sisua että hän vastasi samalla mitalla riitelyymme ja jollain sairaalla tavalla tunsin olevani tasa-arvoisessa asemassa suhteessamme. Lapsen syntymän jälkeen riitelymme alkoi kuitenkin kiihtyä ja niistä tuli entistäkin raivoisampia, eikä mennyt kovinkaan kauaa kun aloin uhkailemaan avioerolla ja sillä että vien lapsen. Alkuunsa tämä oli ihan hyvä keino "voittaa" nuo riidat, sillä pienen uhkailun jälkeen mies rauhoittui ja useimmiten pyysi anteeksi. Tätä kesti parisen vuotta ja minun uhkailuistani alkoi tulla lähes joka kuukausittainen ilmiö (ei liity kuukautiskieroon) ja se viimeinenkin riita tuli sitten ajan myötä kun mies sanoi vakavalla naamalla ilman riitelyä, että ota se ero jos kerran niin haluat, sillä hän ei enää jaksa elää tällaisen jatkuvan uhkailun ja epävarmuuden kanssa. Tämä taas pysäytti minut ajattelemaan, ja pyysinkin anteeksi käyttäytymistäni ja lupasin muuttua. Mies hyväksyi tämän ja jonkin aikaa se toimikin, mutta muutaman kuukauden jälkeen olin taas uhkailemassa erolla ja sillä kertaa aneluni eivät enää auttaneetkaan, joten erohan siinä tuli.

Löysin kuitenkin melko pian uuden miehen jonka kanssa menin naimiseen alle vuoden yhteiselon jälkeen. En ehkä rakkaudesta, vaan lähinnä turvallisuuden tunteesta ja lapsen takia. Mies oli melko voimakastahtoinen ja riitelymme oli jo ihan alusta asti hyvin kovaa, mutta olinhan tottunut siihen jo aiemmissa suhteissani, joten se ei ollut mitään uutta minulle ja osasinhan jo konstit riitojen päättämiseen. No, pian naimisiin menomme jälkeen olimme jälleen riitelemässä ja uhkasin miestä erolla ellei hän rauhoittuisi ja pyytäisi anteeksi, mutta miespä ei toiminutkaan niin kuin aiemmin, vaan hän löi minua. Tämä oli melko kova järkytys minulle, mutta sai minun rauhoittumaan ja miehen anteeksi pyytelyjen jälkeen suhteemme jatkui rauhallisimmissa merkeissä. Tappelimme kuitenkin aina silloin tällöin, eikä siinä mennyt vuottakaan kun nyrkit heilu taas, tällä kertaa sain ihan kunnon mustelmat, mutta kuittasin tämänkin omalla käytökselläni. Suhteestamme tuli kuitenkin melko väkivaltainen pian tuon toisen lyömisen jälkeen, aluksi luulin että minä ansaitsin sen jatkuvan riitelyn takia, mutta pian kävi kuitenkin selväksi että suhteellamme ei ollut miehen väkivaltaisuuden takia kovinkaan paljon aikaa jäljellä. Joten erohan siitä tuli, suhde oli kestänyt kaikkiaan 4 vuotta, joista yli 2 oli mennyt väkivaltaisuuksien merkeissä.

----JATKUU----

• Uhkaileva Nainen

---JATKUU----

Tämän jälkeen olin pitkään yksinhuoltajana pojalleni ja ehdin käydä mielessäni aiempia suhteitani hyvinkin syvällisesti läpi. Ja kyllä ihan hävettää myöntää, mutta jokainen suhteeni, ehkä viimeistä lukuun ottamatta oli päättynyt siihen että minä olin riidellyt ja myöhemmin aina uhkaillut miehiäni. Ensimmäinen suhteeni olin näin jälkeen päin ehkä kaikkein paras, en ollut vain nuoruudessani huomannut kuinka hyvä mies minulle silloin oli, pidin häntä vain pelkkänä nössönä. Ensimmäinen aviomieheni oli ehkä se mitä olisin ansainnut, mutta vaikka hänellä oli samanlainen luonne ja riitelyissä tunsin olevani tasa-arvoisessa asemassa, suhde päättyi kuitenkin eroon, sillä minähän se olin suurimman osan niistä riidoista aloittanut ja erolla uhkaillut. Mies oli tätä aikansa sietänyt, mutta koska en ollut osannut muuttua suhteemme päättyi. Toinen aviomieheni oli sitten väkivaltainen tapaus, mutta huomasin että syytä oli myös minussakin. Minähän se olin taas ne riidat aloittanut ja erolla uhkaillut, mies oli sitten vain ajanmyötä alkanut vastaamaan riitelyyni väkivallalla.

Nyt olen jälleen uudessa suhteessa, mutta nyt olen päättänyt tehdä asiat paremmin. Joten nyt aionkin ottaa nuo asiat paremmin huomioon ja välttää tietoisesti riitelyä ja varsinkin sitä erolla uhkailua, sillä vaikka minulle se on vain yksi uhkaus muiden joukossa, niin kumppanille se ei todellakaan sitä ole.

• Ässädaami
        Uhkaileva Nainen kirjoitti:

---JATKUU----

Tämän jälkeen olin pitkään yksinhuoltajana pojalleni ja ehdin käydä mielessäni aiempia suhteitani hyvinkin syvällisesti läpi. Ja kyllä ihan hävettää myöntää, mutta jokainen suhteeni, ehkä viimeistä lukuun ottamatta oli päättynyt siihen että minä olin riidellyt ja myöhemmin aina uhkaillut miehiäni. Ensimmäinen suhteeni olin näin jälkeen päin ehkä kaikkein paras, en ollut vain nuoruudessani huomannut kuinka hyvä mies minulle silloin oli, pidin häntä vain pelkkänä nössönä. Ensimmäinen aviomieheni oli ehkä se mitä olisin ansainnut, mutta vaikka hänellä oli samanlainen luonne ja riitelyissä tunsin olevani tasa-arvoisessa asemassa, suhde päättyi kuitenkin eroon, sillä minähän se olin suurimman osan niistä riidoista aloittanut ja erolla uhkaillut. Mies oli tätä aikansa sietänyt, mutta koska en ollut osannut muuttua suhteemme päättyi. Toinen aviomieheni oli sitten väkivaltainen tapaus, mutta huomasin että syytä oli myös minussakin. Minähän se olin taas ne riidat aloittanut ja erolla uhkaillut, mies oli sitten vain ajanmyötä alkanut vastaamaan riitelyyni väkivallalla.

Nyt olen jälleen uudessa suhteessa, mutta nyt olen päättänyt tehdä asiat paremmin. Joten nyt aionkin ottaa nuo asiat paremmin huomioon ja välttää tietoisesti riitelyä ja varsinkin sitä erolla uhkailua, sillä vaikka minulle se on vain yksi uhkaus muiden joukossa, niin kumppanille se ei todellakaan sitä ole.

Puhut kokemuksen tuomalla viisaudella, Uhkaileva Nainen. Laskin tekstistäsi iäksesi n. 45-50 v joskin viisautesi on syvempää. Olet ymmärtänyt oman osuutesi ja päättänyt toimia toisin. Tuskin kukaan voi toimia paremmin. Itsellä ikää 26 v, kihloissa ja naimisiin menossa opintojen jälkeen (n. 2 v jäljellä) ja päättänyt jo kauan sitten ensimmäisen parisuhteeni yhteydessä etten halua erolla uhkailla. Osuit asian ytimeen "minulle se on vain yksi uhkaus muiden joukossa, niin kumppanille se ei todellakaan sitä ole." Olet kunnioitettava nainen joka kokemuksistaan viisastunut ja uskaltaa jakaa muillekin, toivon suhteeseesi ja lapsellesi pelkkää hyvää.

Ässädaami

• omppulomppu

Olen itse uhkaillut erolla miestäni, joskus aikoinaan se oli ihan tapa minulla. Omalla kohdallani se liittyi valtavaan epävarmuuteen. Itsetuntoni oli nolla ja ajattelin koko ajan, etten ole mieheni arvoinen, joten oli parempi olla toinen jalka oven välissä valmiina kuin odottaa että mies lähtee. Toinen syy uhkailuun oli se, että mieheni oli niin kiltti ettei koskaan "antanut samalla mitalla takaisin". Luulin ettei kiukkuamiseni mennyt hänelle perille, ettei hän ota suuttumustani tosissaan. Niinpä piti heittää hänelle jotain niin raflaavaa, että hän varmasti kuuntelee. Erolla uhkailu saikin alkuunsa miehen hiljaiseksi ja kuuntelemaan asiaani. Jossain vaiheessa en enää itse jaksanut elää epävarmuudessa. Suutuksissa huusin miehelle haluavani erota ja kun asia sovittiin jäikin itselle vielä epävarmuus että mitä jos mies haluaakin oikeasti erota. Väsyin omaan epävarmuuteeni ja sovimme miehen kanssa ettemme koskaan uhkaile erolla. Kerroin miehelle tuntemuksistani ja hänkin ottaa nykyään suuttumukseni tosissaan ja antaa tarpeen tullen samalla mitalla takaisin.

Summa summarum: naisesi voi pitää sinua itsestään selvyytenä, joten koita antaa hänelle samalla mitalla takaisin, jotta naisesi tietää että ihan oikeasti ymmärrät hänen olevan kiukkuinen ja poissa tolaltaan. Kerro hänelle ettet myöskään ole ihan immuuni hänen haukkumisilleen (sitä helposti luulee niin jos toinen ei reagoi vaikka miten haukkuu).

En usko hetkeäkään ettei vaimosi rakasta sinua, ehkä hän on vain epävarma. Osoitatko tarpeeksi rakkautta hänelle? Muista kertoa vaimollesi miten tärkeä hän on sinulle yms kohteliaisuuksia, niin ehkä se vaimon epävarmuus karisee.

• jumppis872

Itse en ainakaan katsoisi tuota tilannetta hetkeäkään siten etten tekisi asioita selviksi omalle naiselleni(asiasta on tosin pitänyt mainita heille ettei tule kuuntelemaan tollaista sekunttiakaan). Ymmärrän kyllä jos aletaan purkamaan pahaa oloa huutamalla, mutta jos aletaan mennä niin vakaviin asioihin kuin erolla uhkailuun tai kiristämiseen, niin nainen on menettänyt tilanteen kanssani. Jos joku on oikeasti niin tyhmä että lähtee edes leikillään ehdottelemaan moista niin suhteen tilanne ei ole kovin hyvällä mallilla. Olkoon sitten ilman ja oppikoon miettimään mitä sieltä suustaan päästää. Tuntunu muutaman kerran pahalta jättää ihminen täysin unholaan mutta tietävät että tollasilla asioilla ei ole leikkimistä. Haukkumista kestää tiettyyn pisteeseen saakka, sitä on vaikea määrittää tarkkaan mikä se on mutta jos tuokin on jatkuvaa niin pitää kysyä itseltään että onko tämä kannattavaa. Kannattaako jaksaa kuunnella tuota haukkumista vuodesta toiseen ja niellä kaiken roskan mitä toinen suoltaa? Itse sanoisin asiaan ei, mutta onhan näitä marttyyrejäkin nähty.

• __

Ei kuulosta ihan tasapainoisen ihmisen käytökseltä pudota heti henkilökohtaisuuksiin kun kuppi menee nurin. Kiukkuamalla saa ainakin kumppanilta reaktion, se on varmaa, ja sellainen logiikka sillä sun vaimollasikin saattaa olla, hän ei sitä vaan itse tiedosta.

Ei hänellä voi olla kovin hyvä olo itselläänkään, ei kiukkuamisen aikana eikä varsinkaan sen jälkeen.
      Sinä autat häntä omalla tavallasi pysymään ennallaan. Hänen on "turvallista" hyppiä vaikka seinille, koska hän tietää, että se kestetään eikä häntä jätetä vaikka hän sillä uhitteleekin.
      Se on heikon ihmisen hätähuuto, kurittaa itseäänkin erouhkauksilla.

Sinä annat hänelle anteeksi ja lepyttelet häntä, vaikka koet tulleesi loukatuksi. Siinä sä teet väärin itseäsi kohtaan. Eikä sun vaimosikaan siis opi näkemään tai kokemaan sitä sun todellista olotilaasi eli joudu vastuuseen loukkaavista sanoistaan.
      Sinä voisit toki "opettaa" häntä myös kokemaan sen kiukkunsa seuraukset. Sinä voisit esim. poistua aina paikalta kun hän alkaa kiukkuamaan. Eihän sun ole pakko vaan sietää ja kuunnella sitä kun toinen raivoaa ja haukkuu sinua.
      Vasta sitten kun hän on rauhoittunut (jopa pyytänyt anteeksikin), hän saa sulta taas huomiota.
      Se olisi paljon palkitsevampi systeemi, uskoakseni. :)

• ...

Huomioitko naistasi riittävästi???
      ..kiukuttelu on usein sitä, että silloin miehen huomion saa (vaikkakin negatiivisesti ja ehkä negatiivisena, mutta silti..)

• Äksy vaimoke

Olen itse juuri kuvailemasi oloinen nainen! Tosi tempperamenttinen(sanon itse noin,koska se kuulostaa mukavammalta kuin kusipää);mutta myös älyttömön herkkä ja empaattinen!
        Itse,kun huomasin mieheni kohta luhistuvan vittuilujeni vuoksi,keksin itselleni toimivan keinon!!
        Menen yksinkertaisesti kylpyhuoneeseen peilin eteen ja annan tulla kaikki vittuilut siihen!! Ja toimii!!
        Haukun haukkumiset ja saan nollata siinä itseni! Se on kuule niin,ettei sitä tarkota puoliksikaaan,mitä haukkuu,mut kun luonne on mitä on,niin minkäs voit!!
        Mieheni rakastaa kuitenkin muita hyviä piirteitäni..olen luonteeltani kuitenkin niin aito,ettei mieheni tarvitse koskaan miettiä,että mitä haudon melessäni..olen hänelle avoin kirja.
        Suustani olen niin paha sille päälle tultuani,ettei miehestäni ole vastusta alkuunkaan..
        Toivon vaimosikin huomaavan sen ja jättävän sinut rauhaan ja hakevan sen ainoan hyvän samanveroisen ilkeilijän,eli itsensä peilin edestä!! ps.peili ei ole vielä mennyt rikki!!

• kusen maku
        Äksy vaimoke kirjoitti:

Olen itse juuri kuvailemasi oloinen nainen! Tosi tempperamenttinen(sanon itse noin,koska se kuulostaa mukavammalta kuin kusipää);mutta myös älyttömön herkkä ja empaattinen!
        Itse,kun huomasin mieheni kohta luhistuvan vittuilujeni vuoksi,keksin itselleni toimivan keinon!!
        Menen yksinkertaisesti kylpyhuoneeseen peilin eteen ja annan tulla kaikki vittuilut siihen!! Ja toimii!!
        Haukun haukkumiset ja saan nollata siinä itseni! Se on kuule niin,ettei sitä tarkota puoliksikaaan,mitä haukkuu,mut kun luonne on mitä on,niin minkäs voit!!
        Mieheni rakastaa kuitenkin muita hyviä piirteitäni..olen luonteeltani kuitenkin niin aito,ettei mieheni tarvitse koskaan miettiä,että mitä haudon melessäni..olen hänelle avoin kirja.
        Suustani olen niin paha sille päälle tultuani,ettei miehestäni ole vastusta alkuunkaan..
        Toivon vaimosikin huomaavan sen ja jättävän sinut rauhaan ja hakevan sen ainoan hyvän samanveroisen ilkeilijän,eli itsensä peilin edestä!! ps.peili ei ole vielä mennyt rikki!!

Tajuatko yhtään miten typerää on puolustella pahoja sanojaan luonteellaan? Sama kuin sanoisi, että minkäs voit kun nyrkki heiluu -sehän johtuu luonteesta mutta ei sitä tarkoita. Henkistä väkivaltaa sanon minä!

Tässä vielä kiva ristiriita omasta tekstistä.. "ettei sitä tarkota puoliksikaaan,mitä haukkuu,mut kun luonne on mitä on...olen luonteeltani kuitenkin niin aito".

Oot niin aito luonteeltasi, että sen takia sanot asioita joita et tarkoita

• Vaimo minäkin
        kusen maku kirjoitti:

Tajuatko yhtään miten typerää on puolustella pahoja sanojaan luonteellaan? Sama kuin sanoisi, että minkäs voit kun nyrkki heiluu -sehän johtuu luonteesta mutta ei sitä tarkoita. Henkistä väkivaltaa sanon minä!

Tässä vielä kiva ristiriita omasta tekstistä.. "ettei sitä tarkota puoliksikaaan,mitä haukkuu,mut kun luonne on mitä on...olen luonteeltani kuitenkin niin aito".

Siis selityksenä se että kun olen perusluonteeltani kiduttaja tekee sen sen "hyväksytyksi". Toivottavasti puoliso osaa olla yhtä "aito" ja maksaa samalla mitalla takaisin. Harvemmin tuollaiset kusipäät kestäisivät yhtään moista paska käytöstä. Ne ei oikeasti näe mitää pahaa omassa käytöksessä mutta muita ruotivat senkin edestä, heillä on oikeus purkaa kaikki paska ympärillä oleviin, heidän luonteessa on kiduttajan luonne, saavat siitä sen nautinnon, hyi helvetti.

Osa kusipäistä käyttää humalaa / menkkoja / vitutusta ym tekosyinä käyttäytyä luonnehäiriöisen lailla.

Ainut hyvä on jos osaa haukkua ja vittuilla peilin edessä niin ettei kukaan muu kuule sitä.... mutta miksi aukoa päätään sanoilla mitä ei oikeasti tarkoita, ainoa tarkoitus on siis vain loukata ?

On tainnut muutama vaaleanpunainen ja sininen pilleri jäädä ottamatta ja valkoinen paita päälleen pukematta, menkää hoitoon jos mieliala ovat toista noin kiduttavia eikä siinä edes näe mitään pahaa. Eihän se ukko joka hakkaa vaimolta poskiluut palaseksikaan mitään pahaa sillä tarkoita ihan vain vähän leikillään pukkasi, turvatalo on täynnä näitä tarina seppien selityksiä. Ihan samaan sarjaa kuuluvat selitykset

• Vaimo minäkin

Vaikka kuinka on huomion kipeä joku kohtuus millä uhkailee.

Varokaa esittämästä toivetta sillä se saattaa toteutua eikä sillon parane ruikuttaa

• kummallinen?
        kusen maku kirjoitti:

oletko jotenki vammanen,kun et älyä kirjotettua tekstiä? onko lääkitys tarkistettu kohdallasi?

• Aviomies
        Vaimo minäkin kirjoitti:

Siis selityksenä se että kun olen perusluonteeltani kiduttaja tekee sen sen "hyväksytyksi". Toivottavasti puoliso osaa olla yhtä "aito" ja maksaa samalla mitalla takaisin. Harvemmin tuollaiset kusipäät kestäisivät yhtään moista paska käytöstä. Ne ei oikeasti näe mitää pahaa omassa käytöksessä mutta muita ruotivat senkin edestä, heillä on oikeus purkaa kaikki paska ympärillä oleviin, heidän luonteessa on kiduttajan luonne, saavat siitä sen nautinnon, hyi helvetti.

Osa kusipäistä käyttää humalaa / menkkoja / vitutusta ym tekosyinä käyttäytyä luonnehäiriöisen lailla.

Ainut hyvä on jos osaa haukkua ja vittuilla peilin edessä niin ettei kukaan muu kuule sitä.... mutta miksi aukoa päätään sanoilla mitä ei oikeasti tarkoita, ainoa tarkoitus on siis vain loukata ?

On tainnut muutama vaaleanpunainen ja sininen pilleri jäädä ottamatta ja valkoinen paita päälleen pukematta, menkää hoitoon jos mieliala ovat toista noin kiduttavia eikä siinä edes näe mitään pahaa. Eihän se ukko joka hakkaa vaimolta poskiluut palaseksikaan mitään pahaa sillä tarkoita ihan vain vähän leikillään pukkasi, turvatalo on täynnä näitä tarina seppien selityksiä. Ihan samaan sarjaa kuuluvat selitykset

Olipas niin kypsymätöntä tekstiä,että toivottavasti et ole kuitenkaan äiti kenellekkään!
        Hirvittää ajatella noin ilkee ihminen,joka olisi varmaan lapsellekkin antamassa heti pilleriä poskeen,kun vähän kiihtyis jostakin!!
        Jonkun ihmisen hakkaaminen on kaukana sanoilla purkautuvasta ihmisestä!! Eiköhän ne perheen pieksäjät ole juuri niitä,jotka ovat sitä kiukkua sisällään kantaneet aikansa! Niissäkin tapauksissa on yleensä viina kyseessä tai tuommoinen tympeä ilkeä ihminen kuin sinä,joka saa vittuiluillaan toisen lopulta käymään käsiksi! Suosittelisin sinulle terapiaa lääkkeitä ennen!
        ps.Itselläni on espanjalainen vaimo ja olen onnellinen hänen tulisesta luonteestaan,jos hän huutaakin välillä,niin on myös tulinen sängyssä,mitä ei monesta tyypillisestä suomalaisesta flegmaattisesta naisesta voi sanoa!!

• Vaimo minäkin
        Aviomies kirjoitti:

Olipas niin kypsymätöntä tekstiä,että toivottavasti et ole kuitenkaan äiti kenellekkään!
        Hirvittää ajatella noin ilkee ihminen,joka olisi varmaan lapsellekkin antamassa heti pilleriä poskeen,kun vähän kiihtyis jostakin!!
        Jonkun ihmisen hakkaaminen on kaukana sanoilla purkautuvasta ihmisestä!! Eiköhän ne perheen pieksäjät ole juuri niitä,jotka ovat sitä kiukkua sisällään kantaneet aikansa! Niissäkin tapauksissa on yleensä viina kyseessä tai tuommoinen tympeä ilkeä ihminen kuin sinä,joka saa vittuiluillaan toisen lopulta käymään käsiksi! Suosittelisin sinulle terapiaa lääkkeitä ennen!
        ps.Itselläni on espanjalainen vaimo ja olen onnellinen hänen tulisesta luonteestaan,jos hän huutaakin välillä,niin on myös tulinen sängyssä,mitä ei monesta tyypillisestä suomalaisesta flegmaattisesta naisesta voi sanoa!!

Olen kolmen lapsen äiti, töissä turvatalossa ja ymmärrystä yhdellekään pahoinpitelijälle ei heru minulta piirun vertaa.

Väkivaltaa esiintyy sekä henkisellä puolella kuten alkuperäisen kirjoituksessa että fyysisenä, tuomitsen nämä aika ja joka tilanteessa yhdellä lailla.

Jos luit kirjoituksen huomasit varmaan piikikkään sarkasmin.

Tempparementtinen ihminen osaa esittää asiat räväkästi mutta edes heille ei väkivalta ole mitenkään hyväksyttävää.

Henkinen systemaattinen kiduttaminen ja toisen psyykkeen rikkominen on kyllä mielestäni täysin verrattavissa fyysiseen pahoinpitelyyn. Usen nämä esiintyvät yhtä aikaa.

Sanoilla on hyvä purkautua mutta niisäkin pitää olla tolkku ja ajatella mitä sanoo ja tarkoittaa myös mitä sanoo.

Miesten kokema väkivalta on usein henkistä ja siltä osin tuomitsen sen myös yhdellä lailla.

Väkivaltainen ihminen vähätelee omaa väkivaltaansa eikä edes näe siinä mitään pahaa. Oman huonon olon purkaminen ukopuolisiin silmittömällä raivolla ei ole mitenkään perusteltavissa.

Niitä sinisiä ja punaisia pillereitä voi hakea esim menkkojen mielialahäiriöihin ja ne tekevät siitä raivoavasta ririivinraudasta vähemmän ympäristöä tuhoavan, mutta tärkeintä on hankkia apua henkiseen pahoinvointiin eikä purkaa sitä lähellä oleviin. Siihen avun hakemiseen ei pelkät siniset ja punaiset pillerit riitä.

Väkivaltainen ihminen kun löytää aina hyvän (mielestään) tekosyyn miksi hänellä oli oikeus käyttää väkivaltaa toista ihmistä kohtaan. Mutta mikään syy ei ole minun mielestään siihen riittävä.

VÄKIVALTA on AINA TUOMITTAVAA oli tekijänä nainen tai mies, fyysitä tai henkistä. Vittumaisen henkilön lähellä ei ole pakko olla, läheteminen on yksi ratkaisu jos kerran väkivaltaa syyllistynyt ei näe käytöksessä mitään vikaa. Väkivallalla vastaaminen ja turpaan vetäminen ei ole tässäkään tilanteessa mikään oikeutettu tai ratkaisu tilanteeseen.

Totta ole vittumainen kaikille niille jotka puolustelevat omaa väkivaltaa tekosyillä. Mutta minunkaan lähelle ei ole pakko tulla tai olla.

• hullu vaimo oot!!
        Vaimo minäkin kirjoitti:

Olen kolmen lapsen äiti, töissä turvatalossa ja ymmärrystä yhdellekään pahoinpitelijälle ei heru minulta piirun vertaa.

Väkivaltaa esiintyy sekä henkisellä puolella kuten alkuperäisen kirjoituksessa että fyysisenä, tuomitsen nämä aika ja joka tilanteessa yhdellä lailla.

Jos luit kirjoituksen huomasit varmaan piikikkään sarkasmin.

Tempparementtinen ihminen osaa esittää asiat räväkästi mutta edes heille ei väkivalta ole mitenkään hyväksyttävää.

Henkinen systemaattinen kiduttaminen ja toisen psyykkeen rikkominen on kyllä mielestäni täysin verrattavissa fyysiseen pahoinpitelyyn. Usen nämä esiintyvät yhtä aikaa.

Sanoilla on hyvä purkautua mutta niisäkin pitää olla tolkku ja ajatella mitä sanoo ja tarkoittaa myös mitä sanoo.

Miesten kokema väkivalta on usein henkistä ja siltä osin tuomitsen sen myös yhdellä lailla.

Väkivaltainen ihminen vähätelee omaa väkivaltaansa eikä edes näe siinä mitään pahaa. Oman huonon olon purkaminen ukopuolisiin silmittömällä raivolla ei ole mitenkään perusteltavissa.

Niitä sinisiä ja punaisia pillereitä voi hakea esim menkkojen mielialahäiriöihin ja ne tekevät siitä raivoavasta ririivinraudasta vähemmän ympäristöä tuhoavan, mutta tärkeintä on hankkia apua henkiseen pahoinvointiin eikä purkaa sitä lähellä oleviin. Siihen avun hakemiseen ei pelkät siniset ja punaiset pillerit riitä.

Väkivaltainen ihminen kun löytää aina hyvän (mielestään) tekosyyn miksi hänellä oli oikeus käyttää väkivaltaa toista ihmistä kohtaan. Mutta mikään syy ei ole minun mielestään siihen riittävä.

VÄKIVALTA on AINA TUOMITTAVAA oli tekijänä nainen tai mies, fyysitä tai henkistä. Vittumaisen henkilön lähellä ei ole pakko olla, läheteminen on yksi ratkaisu jos kerran väkivaltaa syyllistynyt ei näe käytöksessä mitään vikaa. Väkivallalla vastaaminen ja turpaan vetäminen ei ole tässäkään tilanteessa mikään oikeutettu tai ratkaisu tilanteeseen.

Totta ole vittumainen kaikille niille jotka puolustelevat omaa väkivaltaa tekosyillä. Mutta minunkaan lähelle ei ole pakko tulla tai olla.

Mee hourupää hoitoon..kyllä kai nyt jokainen tietää,ettei ketään saa pieksää!!
        Taidat olla joku avohoidokki vapaalla..Oot kauhee esimerkki muksuilles! Säälittää raukat! tuommonnen hullu äitinä..voi perkele..sos.toimistoon tommosesta kahjosta pitäs ilmottaa!!

• Äiti minäkin
        hullu vaimo oot!! kirjoitti:

Mee hourupää hoitoon..kyllä kai nyt jokainen tietää,ettei ketään saa pieksää!!
        Taidat olla joku avohoidokki vapaalla..Oot kauhee esimerkki muksuilles! Säälittää raukat! tuommonnen hullu äitinä..voi perkele..sos.toimistoon tommosesta kahjosta pitäs ilmottaa!!

Kaikki väkivalta on tuomittavaa oli se sitten henkistä tai fyysistä.

Kyllä luulisi jokaisen tietää etti ketään saa piekseä tai tehdä väkivaltaa henkisesti, mutta valitettavasti näitä on suomessa yhä olemassa ( ihan liikaa siis)

Ihan vapaasti voi sosiaalitoimistoon ilmoittaa tämän mielipiteen.

Mutta en ymmärä niitä joka katsovat naisen tekemän henkisen väkivallan jotenkin läpi sormien a) koska tekijä on nainen B) se on henkistä.

Missään tilanteessa väkivalta ei ole ratkaisu, aina on mahdollisuus poistua jos muuten ei päästä keskusteluyhteyteen. Haukkuminen ja uhkailu ei myöskään ole mikään ratkaisukeino.

Kehoittaisin sinua kuitenkin LUKEMAAN ja myös ajattelemaan mitä kirjoitan.

• aviomies
        Äiti minäkin kirjoitti:

Kaikki väkivalta on tuomittavaa oli se sitten henkistä tai fyysistä.

Kyllä luulisi jokaisen tietää etti ketään saa piekseä tai tehdä väkivaltaa henkisesti, mutta valitettavasti näitä on suomessa yhä olemassa ( ihan liikaa siis)

Ihan vapaasti voi sosiaalitoimistoon ilmoittaa tämän mielipiteen.

Mutta en ymmärä niitä joka katsovat naisen tekemän henkisen väkivallan jotenkin läpi sormien a) koska tekijä on nainen B) se on henkistä.

Missään tilanteessa väkivalta ei ole ratkaisu, aina on mahdollisuus poistua jos muuten ei päästä keskusteluyhteyteen. Haukkuminen ja uhkailu ei myöskään ole mikään ratkaisukeino.

Kehoittaisin sinua kuitenkin LUKEMAAN ja myös ajattelemaan mitä kirjoitan.

Tyhmä ämmä pilas hyvän kirjoittelun itsekkäällä olemassaolollaan..sun asiat ei mua kiinnosta,kuulut hoitoon.
        Sinä ap.:turvakoteihin ei kannata ainakaan turvautua,jos vaimosi käy sinuun käsiksi,näköjään hulluja vapaaehtoisiakin sinne mahtuu!! Onpa tosi apua tuommoisesta idiootista siellä!!
        Vähän pitäs seuloo sinne hommiin pyrkijöistäkin!!!
        Moi moi muille.ei kiinnosta enää tänne palata..

• Uhattu

Sinä kyllästynyt lepyttelijä... Täällä on toinen samanlainen, nainen tosin. Tiedän täsmälleen, miltä susta tuntuu ja etenkin tuon lopun, että jos molemmat samoilla aseilla taistelisi, niin erottu olisi jo monta kertaa. Itse kuitenkin haluaisi vielä yrittää. Koitetaan jaksaa.

• Pipiä

Niin se aviomies pelotteli meikääkin monta vuotta liiton alussa. Joka toran yhteydessä uhkaus erosta. Jossain vaiheessa sitten sanoin, että ero tulee heti, kun hän käy jossain selvittämässä, miksi se ero tässä liitossa tulee. Siihen ne sitten hiljalleen ovat huvenneet ne pelottelut.

• tyhmä vaimo olet!

Kaikenlaisia kommentteja ihmisiltä,jotka alkaa puhua jostain hakkaamisista ja lääkityksistä toisille..oletkos olevinasi joku lääkäri ,sinäkin vaimo??
        Kyllä nykyaikana niitä pilleritokkuraisia ihmisiä on liikenteessä aivan tarpeeksi,joten olet todella hakoteillä..vai pistätkö itsekkin heti pillerin poskeen,kun alkaa vähä vituttaan? montakohan pilleriä olet tuonkin kirjoituksen aikana napsinut..näytti pulssisi kiihtyvän,kun kevyesti sivusit aiheesta ja aloit puhua jostain ihme hakkaamisista ja kiduttajista!! Taidat itse kuulua siihen sarjaan,joka aikansa vittuiltuaan saa turpaan ja sitten itketään, kun "syyttä" kävi ukko käsiksi..yhyyyy!!

• Räkyräkyräky..
        tyhmä vaimo olet! kirjoitti:

Kaikenlaisia kommentteja ihmisiltä,jotka alkaa puhua jostain hakkaamisista ja lääkityksistä toisille..oletkos olevinasi joku lääkäri ,sinäkin vaimo??
        Kyllä nykyaikana niitä pilleritokkuraisia ihmisiä on liikenteessä aivan tarpeeksi,joten olet todella hakoteillä..vai pistätkö itsekkin heti pillerin poskeen,kun alkaa vähä vituttaan? montakohan pilleriä olet tuonkin kirjoituksen aikana napsinut..näytti pulssisi kiihtyvän,kun kevyesti sivusit aiheesta ja aloit puhua jostain ihme hakkaamisista ja kiduttajista!! Taidat itse kuulua siihen sarjaan,joka aikansa vittuiltuaan saa turpaan ja sitten itketään, kun "syyttä" kävi ukko käsiksi..yhyyyy!!

Tyypillinen räkyttävä akka!! Haukkuu ja sättii ite muita kuin mustalainen ja on kanttia sitten arvostella muita !! Sille tekis kyllä hyvää mennä sinne peilin eteen vähän tuijottaan sitä rumaa pärstäänsä!!
        Kyllä sitä ennenkin on lähdetty vaikka lenkille ulos ylimääräisiä höyryjä päästeleen tai salille nyrkkeilysäkkiä hakkaamaan! Ei se herkästi kiihtyvä ihminen mikään akan pieksäjä ole!! Tuo aviomies puhui ihan asiaa!
        Kyllä ne muijansa hakkaajat on niitä viinaukkoja,niinku Nykäsen Matti esim. tai ukkoja,jotka on kyllästyny kuunteleen sitä akan räkyttämistä aikansa ja lipasseet turpaan! Ja jotenkin sen ymmärränkin,vaikka itse väkivallaton olenkin,kun luin tuon typerän ämmän vauhkoilun!!

• noin se menee..
        Räkyräkyräky.. kirjoitti:

Tyypillinen räkyttävä akka!! Haukkuu ja sättii ite muita kuin mustalainen ja on kanttia sitten arvostella muita !! Sille tekis kyllä hyvää mennä sinne peilin eteen vähän tuijottaan sitä rumaa pärstäänsä!!
        Kyllä sitä ennenkin on lähdetty vaikka lenkille ulos ylimääräisiä höyryjä päästeleen tai salille nyrkkeilysäkkiä hakkaamaan! Ei se herkästi kiihtyvä ihminen mikään akan pieksäjä ole!! Tuo aviomies puhui ihan asiaa!
        Kyllä ne muijansa hakkaajat on niitä viinaukkoja,niinku Nykäsen Matti esim. tai ukkoja,jotka on kyllästyny kuunteleen sitä akan räkyttämistä aikansa ja lipasseet turpaan! Ja jotenkin sen ymmärränkin,vaikka itse väkivallaton olenkin,kun luin tuon typerän ämmän vauhkoilun!!

Alkuperäselle lepyttelijälle..
        Niinku huomaat, tuommoiset akat ei ees huomaa räkyttävänsä,eikä ne siten tee mitään korjatakseen asiaa..sitten jos joku on huomannut keinon hillitä itteensä,niin tommoset hyeenat arvostelee sitten
        senkin maan rakoon..niin se menee..jätä eukkos,jos se ei ole keinoa hillitä itteensä keksinyt,eikä edes
        välitä siitä!!
        Voit kohta tosiaan lyödä sitä..jotkut akat näköjään oikein kerjää sitä! Saa sitten sääliä siitä!

• Vaimo minäkin

Kun verenpainen hieman laski yritetään rauhassa

Henkinen väkivalta ( mistä alkuperäinen loistavan esimerkin antoi) sekä fyysinen väkivalta on YHTÄ tuomittavia ja se kohde on samalla lailla uhri ja sen aiheuttaja syyllistyy väkivaltaan.

Mikään (teko)syy ei oikeuta käyttämään väkivaltaa, ihminen( oli mies tai nainen) on syytä hakeutua hoitoon jos hänen luonteessaan on taipumus väkivaltaan. Naiset käyttävät mm menkkoja loistavana tekosyynä kerran kuukaudessa hakata koko perhe henkisesti ( vaikka tähän olisi niitä sininsiä pillereitä olemassa, ei tee pahvipäätä mutta tekee kusipäästä sen ihmisen) mutta eivät edes halua hakea ratkaisua tilanteesseen.

Menkat, humala, vitutus ym ovat vain Heikkoja TekoSyitä ja niitä kerrotaan jotta voidaan puolustella itselle omaa täysin paskamaista käytöstä. Usein nämä väkivaltaa harjoittavat yksilöt kun eivät kestä pienintäkään väkivallan kohdistumista itseensä. Kaikille ei se viina kerta kaikkiaan sovi, joten sen pullon korkin voi kiertää lopullisesti kiinni. Yllätys yllätys se Kalle ja Tiina ovat yhä ihan samoja ihmisiä vaikka ovat parin promillen hutikassa, mistään ei tule "joku muu" joka valtaa kehon ja tekee tekonsa Kallen ja Tiinan tietämättä. Joka kerta kun asia painetaan villasella, opetetaan toiselle humallassa saat sitten purkaa kaiken kiukun väkivallan avullla ilman seurauksia. Ihminen saattaa haluta humalaan jotta pääsee vähän purkamaan painetta ja olemaan väkivaltaien.

Se murtuuko mieheltä mieli vai naiselta poskiluu ei tee toisesta yhtään pahempaa / arvokkaampaa.

Väkivaltaa kohtaa valitettavan moni parisuhteessa, puolisolta joka Väittää Rakastavansa mutta on valmis vahingoittammaan toista.

Mies jolle on usen vaikea myöntää olevansa henkisen pahoinpitelun kohde ( sosiaaliset syyt, häpeä) on osoitettava yhdellä lailla tukea kun naiselle joka on vastaavassa tilanteessa. Valitettava tosiasia on että jos toinen ei edes halua parantua ( siis muuttaa omaa käytöstä, vaan pitää sitä ok juttuna) niin uhrille jää kaksi vaihtoehtoa olla se nyrkkeilysäkki ( siis antaa pahoinpitelyn jatkua) tai lähteä pois pahoinpitelijän ulottuvilta.

Ulvokaa rauhassa sillä pysyn kannassa, henkinen pahoinpitely ( syyllistyy usein nainen) on hyvin julmaa ja systemaattista pahoinpitelyä ja yhtä tuomittavaa kuin minä tahansa muu väkivalta. Se onko uhrina mies tai vaimo ei muuta yhtään katsonta kantaani.

• hoitaja22

Tulet tänne paasaamaan ihmisten pieksämisjuttuja ja turvakotiasioita oikein sivukaupalla,vaikka kyse oli vain suustaan pahasta emännästä!!
        Oletko nyt ihan varma,että et tarvitse itse psykiatria ja jotain? Ihan selvästi kaipaat nyt apua omaan ongelmaasi..ihan kuin jonkun hullun kirjoittelua suljetulla osastolla..
        Jospa siirtyisit jollekkin asiastasi kiinnostuneelle sivustolle,kun tuo kuulostaa joltain fanaattiselta höpötykseltä?
        Aivan selvästi et nyt hillitse itseäsi ollenkaan ja olet juuri ääritapaus sellaisesta,joka ei huomaa omaa räävitöntä käytöstään!!
        Oletko sekakäyttäjä?

• mentalisti2
        hoitaja22 kirjoitti:

Tulet tänne paasaamaan ihmisten pieksämisjuttuja ja turvakotiasioita oikein sivukaupalla,vaikka kyse oli vain suustaan pahasta emännästä!!
        Oletko nyt ihan varma,että et tarvitse itse psykiatria ja jotain? Ihan selvästi kaipaat nyt apua omaan ongelmaasi..ihan kuin jonkun hullun kirjoittelua suljetulla osastolla..
        Jospa siirtyisit jollekkin asiastasi kiinnostuneelle sivustolle,kun tuo kuulostaa joltain fanaattiselta höpötykseltä?
        Aivan selvästi et nyt hillitse itseäsi ollenkaan ja olet juuri ääritapaus sellaisesta,joka ei huomaa omaa räävitöntä käytöstään!!
        Oletko sekakäyttäjä?

Huomaatko nm.vaimo minäkin,että puhut kirjoittelussasi itseäsi vastaan!
        Olen huolissani,kun kerrot,ettei kenenkään tarvitse lähellesi tulla,niin onko lapsillasikin mahdollisuus siihen?
        Kauhistuttaa minuakin,kun lapsesi joutuvat tuommoista raivoamistasi kuunteleen varmaankin..Et huomioi muiden mielipiteitä ollenkaan, vaan olet selvästi fanaatikko..
        Sinä et totisesti pysty hillitsemään itseäsi ollenkaan ja olet varmasti vaarallinen lapsillesikin,vaikka paasaat turvatalossa työskentelystä..mitä siitä?
        Koetko,että saat itse sitten käyttäytyä,kuin itsekäs kusipää(lainaan tuota sinun niin usein käyttämää sanaa muista...)
        Sinulle ei tehoa metsässä kävelyt,eikä peiliin katsomisetkaan..olet ihan selvän lääkityksen tarpeessa!
        Hanki apua itsellesi,ennen kuin lyöt lapsiasi..toivottavasti et ole niin jo tehnytkin..päiväkodeissahan ne monet pedofiilitkin työskentelevät..

• ex

Tiesit jo ennen naimisiin menoa,minkälainen hän oli..ei varmaan siis luonne muutu miksikään!
      Hänen pitäisi itse huomata tilanteenne ja yrittää jollakin keinoin hillitä käytöstään sinua kohtaan!
      Hyvä on höyryjä ulos päästellä ja puhkua,kuin kerätä kaikkea sisäänsä ja räjähtää sitten totaalisesti!
      Hyviä neuvoja olet mielestäni saanut! Jotkut menee metsään lenkille,toiset salille säkkiä takoon,jotkut puhisee peilille ja jotkut syyttelee hormoonejaan..kaikki löytäneet kuitenkin keinoja, itselleen sopivia!
      Lääkkeitä ei varmaan kannata kenenkään kiukunpuuskiinsa hakea..se on sitten jo ihan muuta raivoa tai masennusta...ymmärsin,että vaimosi on vain nalkuttaja?
      Kun vaihdevuodet tulevat,tilanteesi vain pahenee joten yritä puhua hänelle,miltä sinusta tuntuu hänen käytöksensä..tai jätä hänet.

• PMS potilas

Googlesta löytyy runsaastikin tietoa eri hakusanoilla ja joista löytyy myös lääketieteellisä artikkeleita aiheesta. Valitettavasti oireisiin ei kaiketikaan ole olemassa jotain tiettyä yleistä hoitoa ja lääkitystä. Tässä muutama hakusana joilla voit etsiä tietoa. Syötä hakusanoiksi:

- pms oireyhtymä-
        - taas iski pms-
        - helvetilliset hormonit-
        - taas se aika kuusta-

Melle meinoas tulla ero kun kerran kuukades multa hajos polttimo ja ukko oli aivan kypsä. Joten kyllä niistä pillereistäkin voi olla apua. PMS on yllättävän yleinen naisilla vaikka harva hakee siihen mitään apuu. Yllättävää oli huomata ettei itekään oikein tajunut kuinka kamala olin ja kunka paljon PMS vaikutti. Nyt varmaan mut kivitetään kun kehun tabujen tehoo, sillä ainakin meitin suhteen se pelasti. Kun meni pari päivää sitä häpes ja halus olla kun mitään ei olis ollut, siihen tottu, ainakin ite, ja apuu oli näin jälkeenpäin katottuna vaikee hakee, tuli vähäteltyä.

Määkin olin ennen kun raivohullu kerran kuukaudess. Ite heittelin kaikenlaista miehen niskaan, sanoja ja tavaraa ilman juuri mitään syytä, kun vain vitutti. katsits selvittää voisiko käytöksen takana olla tuo pms sillä siihen oikeesti tabuista on apua.

Mut kantsis selvitää miks toinen raivoo ja voisko se oikeesti olla PMS ( on muuten ihka oikee sairaus).

• vilpittömästi

Jos toinen kerran kertoo haluavansa ero, miksi et sitä suostu hänelle antamaan.

Miksi roikkua sellaisessa ihmisessä joka oikeasti haluaisi päästä pois, miksi oletat ettei hän oikeasti sitä tarkoita?

Minä ainakin uskoin sen heti ensimmäisellä kerralla, kipi kapi maistraattiin hakemaan hakemusta.

Jätä pöydälle täytettynä, rasti ruutuun jossa molemmat hakevat eroa, laita oma allekirjoitus ja lyö rouvalle käteen, kun seuraavan kerran tulee riita, kysy rauhassa miksi hän ei ole hakemusta allekirjoittanut ja toimittanut oikeuteen.

Nainen joka vain kiduttamistarkoituksessa heittää jutun huomaa liikkuvansa heikoilla jäillä ja eron olevan todellista totta jos jatkaa, mutta jos tarkoittaa sitä oikeasti palauttaa paperit ja 6 kk olette eronneet.

Muistutan joka kerta kun lepyttelet palkitset hänen käytöksen, uhkaamalla erolla saa hän etuja joita muuten ei saisi ja saa sinut toimimaan kuten hän käskee. Tilanne jatkuu ja pahenee juuri niin kauan kun päätät sen sallia jatkuvan.

Kysynkin sinulta MIKÄ saa sinut HALUAMAAN roikkua suhteessa missä voit noin huonosti? Sinähän loput henkisesti jos et edes ole varma tarkoittaako hän oikeasti vai onko se vain vallanväline. Tilanne ei muutu ennen kuin sinä itse pakotat toisen valitsemaan.

Neuvon yhden annan

Varaa aikaa vain itselle, istu alas ja mieti omalta kannalta; mitä hyvää ja huonoa teidän suhteessa on (pisteet 1-10) laske onko puntari vai -. keskity rauhassa miettimään onko tämä nykyinen elämä sitä mitä oikeasti haluat elämältä, mieti haluatko sinä ensisijassa jatkaa vai haluatko erota. Laita puolison ja - samoin ylös, tee sama itselle. Mitä sait tulokseksi? Tunnut kesittyvän vaimon haluihin ja vaimon tunteisiin sekä siihen miten saisit torjuttua toisen halun erota. Miksi olet jättänyt omalta kohdalta noiden asioiden miettimisen pois, ainut asia mikä pitäisi olla se 1 juttu sinulle. Toisen mietteistä et pääse eroon ennen kuin kysyt sitä häneltä kun hän on jotain muuta kuin kiukuinen, yrittäkää siis keskustella asioista sillä silloin kun raivotaan ei tule muuta kuin tuhoa aikaan. Äläkä anna periksi - ei ennen kun saat kaikki juuri sinun haluamat vastaukset. Lakkaa siis lakasemasta kurjia asioita maton alle.

Jos haluat jatkaa, niin vaimosi käytös ei ole normaalin ihmisen käytöstä. Takana voi olla oikea sairaus masennus, narsismi, mielenhäiriöt ( monta eri sairautta) tai PMS kuten muutama edellä oleva kirjoittikin ja siihen löytyy lääketietteellistä apua - terapia tai lääkkeet. Täysjärkinen ja aikuinen ihminen ei käyttäydy kuten kirjoitit - ei koskaan. Mielenhäiriössä kylläkin - syy on syytä selvittää. Mutta riskinä on edelleen se että vaimosi haluaa erota - mistä syystä - sekin on oman mielenrauhan takia hyvä selvittää ja miettiä voisiko tilanteen muuttaa.

Sinun taktiikasi on ollut laita pää pensaaseen, piilota ongelmat, palkitse toinen huonosta käytöksestä ja paina asiat villasella, toivo parasta ja kärsi henkisesti. Sinun kannalta katsottaen se minusta kaikkein huonoin ratkaisu.

• tai kouraan naiselle

Kun nainen alkaa kertoa vikojasi, kerro hänen vikansa.
        Erolla uhkailun otat myös sinä ohjelmistoon.
        Katso mitä tapahtuu, ei kannata myötäillä liikaa.
        Naisesi ei oikeasti halua erota, haluaa vain, että hypit hänen pillinsä mukaan. Lopeta se ! Tsemppiä !

• KylmäNainen

Kyseessä on henkinen väkivalta. Uhkaamalla erolla hän pitää valtaa käsissä suhteessanne.

Itse en katselisi päivääkään. Näitä alistajiahan kyllä riittää jos tuollaiseen suostuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5832
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      47
      5338
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3718
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3663
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      94
      3306
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2884
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57