Isä haukkuu ja on vittumainen

ssssssddddddd

Olen 15-vuotias poika. Isälläni oli tapana aina pitää silmätikkunaan isointa veljeäni. Sen jälkeen, kun tämä veli lähti armeijaan, alkoi isäni vittuilla minulle. Välissä olisi vielä yksi veli, mutta aukominen hyppäsi isoimmasta veljestä minuun. Joskus, kun olen kysynyt, että miksi, niin hän sanoo, että isoimmasta veljestäni on tullut kunnon mies kun häntä on koulittu, mutta että toinen isoveljeni olisi muka jo mennyt pilalle, joten nyt minua pitää koulia. Mielestäni toisellakin veljelläni pyyhkii ihan mukavasti, lukio sujuu jne.
Vituttaa, kun äijällä ei ole mitään hyvää sanottavaa musta. Kun lopetin jääkiekon, niin hän sanoi, että minusta tulee muodoton läskikasa, kun olen tietokoneella kaiken aikaa. Kuitenkin puolisen vuotta myöhemmin hän väittää, että olen liian laiha. Lisäksi hän haukkuu minua neidiksi, kun en halua viettää aikaa hänen kanssaan. Sitten se painostaa mua hankkimaan aselupaa. Ja mua ei huvittaisi oikein istuskella kannon nokassa sunnuntaiaamuna väijymässä jotain saatanan jäniksiä. Joskus tuntuu, että parempi, kun lähtisi koko äijä helvettiin mua kiusaamasta. Kai se yrittää jotenkin suojella mua, mutta se on niin helvetin itsekeskeinen, että se ei tajua, mitä toisille kannattais sanoa ja mitä ei.
Sit äiti ja isä riitelee usein, ja isä sanoo, että se on täällä enää lasten takia. Ei mulla ainakaan olisi mitään sitä vastaan, et se äijä pakkais kamansa ja lähtis. Saisivat erota, kun ei äitikään tunnu enää jaksavan sen touhuja. Kun vaan jaksais vielä muutaman vuoden niin pääsisin muuttamaan pois kotoa. Tai ottaisivat sen avioeron. Mut kuitenkin se jätkä ei sit päästäisi mua äitin mukaan, jos isä jäis kotiin, ku sinne jäis mun koira, joka ei oikeen kaupungissa pärjäis. Niin se koira. Isä ajattelee, että se ei mitään voi tehdä sen koiran eteen, kun se on mun. Vittu en itse saanut edes rotua valita, ja se luulee, että mä haluan siivota kaikki sen kuset ja paskat ja kusettaa sitä aina kun se vähän vingahtaa oven edes ja lenkittää sitä joka päivä. Kuolis koko koiraki pois niin ei tarttisi sen äijän siitäkään enää marista.
Sit mulla ei oikein oo kavereitakaan. Tai on mulla kavereita, mut tuntuu et kaikki on turhan lapsellisia mulle ja ne ei ota muhun yhteyttä muuta kun silloin kun ne haluaa multa jotain. Itsemurha on käynyt mielessä monta kertaa, mutta olis se pikkusen turhan radikaali ratkaisu, miettien, et mitä äiti ja sukulaiset ajattelis. Isä varmaan pamauttais skumppapullon auki, se olis sille kuin lottovoitto.
Pitää vaan sinnitellä vielä muutama vuosi. Sitte tää kaikki on ohi, kun pääsee elämään omaa elämää. Saattaisin muuttaa ulkomaille, ettei tarttis katella sen äijän rumaa naamaa. Tuli pitkää tekstiä, mut onko kellään muulla näin vittumaista isää? En nyt puhu vittumaisista isäpuolista vaan ISÄSTÄ. Biologisesta isästä. Voiko isä olla näin ärsyttävä pojalleen. Tuntuu, et sillä olis joku myöhäinen murrosikä päällä.

19

3996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mk

      Kun seuraavan kerran sua neidiksi sanoo että ne miehet ovat homoja joska kahdestaan olevat. Lapset ovat vanhempien kanssa omasta tahdostaan eivät väkisin ja älä missään nimessä hanki aseenkantolupaa jos sinua se ei kiinnosta ja metsästäminen ei ole kivaa jos se ei kiinnosta. Olen ollut kaverin seurana jänismetsällä ja ajattelin siellä pellonreunassa että ompa idioottimaista hommaa kytätä jotain jänistä talvipakkasella lumihangessa. Sanot isällesi että teet sitä mikä suoa kiinnostaa ja rohkaiseppa äitiäsi eroamaan jos ei homma suju. Anna tai myy koira pois jos sen hoitaminen ei kiinnosta.

    • Sama juttu

      Mulla on kauhuäiti, jo vanha ja tahti eikun pahenee.

      Nyt jouluna haukkui taas pataluhaksi.
      Kirjoitat että aiot ehkä muuttaa ulkomaille. Minä tein sen.
      Ei ole helppoa ulkomailla, mutta jäi haukkuminen vähemmälle. Joka kerta tosin kun käyn Suomessa niin haukkuu.

      Elikkäs tiedän miltä sinusta tuntuu. Se on narsisti, itsekeskeinen. itserakas ja vallanhimoinen ja luultavasti sillä on borderline. Ei sille voi tehdä mitään. Se on sairas ja ei ite ymmärrä ja ei tietenkään haluakaan ymmärtää. Kaikki on minun vikaa! Sillä ei oo ketään muuta, jolle se voi purkaa ja niin se on purkanut kaiken minun päälle.

      Nyt ovat kuitenkin ajat muuttuneet ja se on hyvä sinulle.
      Mene jonkun kypsän aikuisen kanssa puhumaan tilanteestasi. Onko siellä jotain koulukuraattoria, tai jotain muuta vastaavaa? Tai sosiaalitoimistoa tai jotain psykologian vastaanottoa. Se ei ole missään nimessä sinun vika, mutta he voivat neuvoa sinua!

      Kun olin sinun ikäinen, niin silloin ei ollut ja ei tälläisistä puhuttu. Minä jaksoin kuitenkin ja sitten häippäsin.
      Hyvä että otat asian esille. Mene puhumaan jonkun kanssa. Ei sinun kannata ottaa itseäsi hengiltä sellaisen torven takia!

    • Sama juttu

      Mulla on kauhuäiti, jo vanha ja tahti eikun pahenee.

      Nyt jouluna haukkui taas pataluhaksi.
      Kirjoitat että aiot ehkä muuttaa ulkomaille. Minä tein sen.
      Ei ole helppoa ulkomailla, mutta jäi haukkuminen vähemmälle. Joka kerta tosin kun käyn Suomessa niin haukkuu.

      Elikkäs tiedän miltä sinusta tuntuu. Se on narsisti, itsekeskeinen. itserakas ja vallanhimoinen ja luultavasti sillä on borderline. Ei sille voi tehdä mitään. Se on sairas ja ei ite ymmärrä ja ei tietenkään haluakaan ymmärtää. Kaikki on minun vikaa! Sillä ei oo ketään muuta, jolle se voi purkaa ja niin se on purkanut kaiken minun päälle.

      Nyt ovat kuitenkin ajat muuttuneet ja se on hyvä sinulle.
      Mene jonkun kypsän aikuisen kanssa puhumaan tilanteestasi. Onko siellä jotain koulukuraattoria, tai jotain muuta vastaavaa? Tai sosiaalitoimistoa tai jotain psykologian vastaanottoa. Se ei ole missään nimessä sinun vika, mutta he voivat neuvoa sinua!

      Kun olin sinun ikäinen, niin silloin ei ollut ja ei tälläisistä puhuttu. Minä jaksoin kuitenkin ja sitten häippäsin.
      Hyvä että otat asian esille. Mene puhumaan jonkun kanssa. Ei sinun kannata ottaa itseäsi hengiltä sellaisen torven takia!

    • mk

      Niin soitat sosiaaliviranomaisille lastensuojelupuolelle niin ne saavat isäsi kuriin tai äitisi saa voimia erota miehestään niin tommoinen ty´hmä kurnuuttaminen loppuu. Voi loppua myös siten että jos pärjäät niin vedäppä isääs kunnolla turpiin niin voi rauhoittua kun huomaa ettei kaikille voi päätäätn aukoa. Laittaakaa veljesi kanssa isäsi tuotuun niin paskanjauhaminen loppuu.

      • Tee tilanteelle jota

        Ei noin voi jatkua!!
        Puhu myös äitisi kanssa.

        Kyllä pitäisi äidin olla lapsensa puolella!

        Onnea matkaan vain!
        Hyvä että otat asian esille!

        en kuitenkaan usko, että olisi hyvä tapa motata sitä äijää!
        Se saattaa motata takaisin ja ei oo kiva olla sairaalassa. Sitäpaitsi joudut vastuuseen siitä.
        Suomi on sen verran oikeusmaa, että ei tartte ryhtyä sellaiseen.


      • ..älä huoli
        Tee tilanteelle jota kirjoitti:

        Ei noin voi jatkua!!
        Puhu myös äitisi kanssa.

        Kyllä pitäisi äidin olla lapsensa puolella!

        Onnea matkaan vain!
        Hyvä että otat asian esille!

        en kuitenkaan usko, että olisi hyvä tapa motata sitä äijää!
        Se saattaa motata takaisin ja ei oo kiva olla sairaalassa. Sitäpaitsi joudut vastuuseen siitä.
        Suomi on sen verran oikeusmaa, että ei tartte ryhtyä sellaiseen.

        Päätin vihdoin purkaa ajatuksia jonnekin, ja tää palsta olikin ekan mielessä. En tosin ole kokenut yhtä henkilökohtaisesti satuttavia loukkauksia isältäni kuin jutun eka kirjoittaja. Ottaen kuitenkin huomioon ikäni (22 -v.), niin huonosti kyllä menee isäsuhde ja ehkä sekin milloin haluaisin jo päästä omaan elämään.

        Luulen, että me ollaan niin erilaisia isän kanssa, mutta toisaalta niin samanlaisia. Ei me samoista asioista pahemmin olla kiinnostuneita, mutta menetetään pinna suht saman tyyppisistä jutuistä. Sekä yhtä nopeasti. Erilaisuutta meidän luonteisiin tuo minun rauhallisuuteni ja mietteliäisyyteni. Hän on taas melko nopea päätösten teossa, jopa äkkipikainen. Olen varmasti tunteellisempi, jos en muuta.

        Pahinta tässä on viime aikoina ollut, ettei tämä ole tuntunut koskaan loppuvan viikoksikaan, ettei tulisi taas uutta riitaa. Ei jotenkin pysty edes kunnolla enää tehdä sovinnon aloitettakaan, kun on vaan niin täynnä jo pää useimmin joka viikko syttyneistä "sodista". Usein myös isä ei enää viitsisi muistellakaan edellistä päivää, mikä vaikeuttaa tilannetta entisestään. Mutta ei sitä voi kyllä omalla kohdalla tehdä millään yhden saman päivän aikana, jos on ollut kauhea huutelu jo päällä. Ja pitäisi päästä nauttimaan elämästä... Sehän se.

        Riidat ovat siis usein olleet minun näkökulmasta melkoisen rasittavia henkisesti. Olen esim. tullut vain kotiin joltain lenkiltä. Isä on ehottanut minua ruoalle hänen kanssaan. Olen ollut syönyt vähän aikaisemmin kuin isä ja kertonut tämän, ja ei muuta kuin huutoa niskaan. Huuto on mennyt syyttelyksi hyvinkin "herkkiin" asioihin liittyen. Esim. ettenkö ymmärtäisi muka miltä hänestä tuntui tulla työttömäksi. Tai että vähät välittäisin, mummini kuolemasta. Yksi kiristämiseltä tuntuva ajatus oli kuulla isältä, että saisin muuttaa kokonaan eräälle paikkakunnalle, jossa minulla on opiskelupaikka. Ei se ihan kaukana olekaan, mutta kuitenkin ikävää ajatella sen olevan ainoa keino saada molemmipuolinen rauha.

        Vaikka muuttaisin pois niin nopeaan kuin mahdollista, minulla ei ole varmuutta myöskään opiskelupaikan suhteen. En ole myöskään mikään hyvä saamaan kavereita, ja eihän minulla ole ollut kunnolla niitäkään. Tuo kouluasia menee ehkä jo offtopic, mutta silti halusin kertoa, että on täälläkin hengenheimolaisia.


    • oppeliini

      Paneudu täysin panoksin kouluun. Kaikista paras mahdollisuus nopeaan omaan elämään on loistomenstys koulussa. Siitä aukeaa ovi jatko-opiskeluun (oma asunto, ammatti jonka itse haluaa jne)
      Paahda oikein kunnolla kevätlukukausi ja ala jo kiireenvilkkaa katsellä kesätyopaikkoja. Tarvitaanko missään rakennustyomaalla laudankantajia? Farmeilla mansikanpoimijia, uimarannoilla hengenpelastajaa ( jos noihin tarvitaan hengenpelastuskurssi, voisit suorittaa viikonloppuisin) entäs kadunlakaisijaa, puistossa ruohonleikkaajaa, hautausmailla kukkien kastelijaa? Ansaitsimilla palkoilla voit itse osallistua koulumenoihisi .On paljon tyopaikkoja joihin voit osallistua mutta sinun itsesi taytyy hakea niihin, niitä ei tarjota sinulle hopeatarjottimilla. Hakuajat ovat jo alkaneet.

      Entäs jos nyt hankkisit viikonlopputyopaikan? Kuinka olisi tarjoutumalla lastenvahdiksi muutamaksi tunniksi naapurille että vanhemmat pääsisivät vaikka lenkille. Tulosta printterilläsi lappuja joita voit jakaa naapuristossasi että ihmiset tietävät sinun olevan halukas auttamaan pientä maksua vastaan. Laita ilmoitus myos supermarkettisi ilmoitustaululle. Näin pääsisit pois isäsi silmän alta ja voisit näyttää että sinussa on ainesta muuhunkin kuin istua kannon nenässä jahtaamassa jäniksiä.


      Parin kolmen vuoden päästä (ehkä jo aikaisemminkin) voit hakea kesätoihin ulkomaille! Leriohjaajaksi USAan, ravintoloihin toihin ympäri EUta.
      Kaikki tuo on valtavaksi opiksi ja tarjolla sinulle, sinun vain itse hakea niihin.

    • Jeepajeee

      Oli aika tuttua tuo sinun kertomasi. Olen sinua kymmenisen vuotta vanhempi, ollessani sinun ikäisesi minulla oli paljon ongelmia äitini kanssa. Hän kiusasi isosiskoani kun tämä asui vielä kotona ja kun sisko muutti omaan kotiin, se kiusaaminen ja paha energia kohdistettiin minuun. Meillä oli taloudellisesti vaikeaa kun asuttiin kolmestaan minä, äiti ja veljeni. Sekakäyttäjä-isäni ei ole osallistunut elämääni koskaan millään tapaa, vaikka olivatkin äitini kanssa 30v naimissa. Äitini osti isäni ulos meidän kodista, ylisuuri laina tuloihin nähden ja liian mukavuudenhaluinen elämäntapa. Sitten äitini sairastui, tulot tippui ja taloudellinen ahdinko alkoi, olin tuolloin sinun ikäisesi. Äitini syytti tuolloin minua siitä että meillä on tiukkaa ja mm. vahti jokaisen suupalani, laski jokaisen suihkussa viettämäni minuutin jne... Ja kaikenkukkuraksi hän sai veljenikin tekemään saman kehumalla ja palkitsemalla häntä, kun veli läksysi tekemisistäni äidille. Myös mitä enemmän veljeni minua nälvi ja kiusasi, sitä enemmän äiti hänen päätään taputti. Äitini mm. sanoi, ettei hänellä ole velvollisuutta elättää minua, käski minun muuttaa väkivaltaisen isäni luokse, mennä kadulle myymään itseäni jne...

      Isosiskollani ja äidilläni oli kireät välit kun siskoni oli murrosiässä. Siskoni kyllä uskalsi sanoa äidille vastaan ja heillä oli todella rajuja riitoja. Äiti näki siskoni minussa eli että minäkin olisin ollut yhtä hankala kuin siskoni, vaikka hyvin visusti pidin suuni kiinni ollessani murrosikäinen. Kun tulin 18-vuotiaaksi, hän hääti minut kotoa pois.

      Nyt jouluna sitten otin kissan pöydälle ja sanoin suoraan niitä asioita, jotka ovat mieltä kaivertaneet. Minä olin ilonpilaaja ja pilasin kaikkien joulun ja silleen.... Että et sinä suinkaan ole ainut jolla on vaikeuksia vanhempien kanssa. Toivottavasti vanhempasi todellakin eroavat. Yritä pitää mieli pirteänä ja jutella asioista vaikka koulukuraattorille tai jollekin. Voimia! :)

    • Johnnnn

      Meillä oli/on samanlainen isä, tosin asun jo omassa kodissa ja eri paikkakunnalla. Haukkumista ja hakkaamista isä kutsui kouluttamiseksi, vertailua sisaruksien välillä ja mollaamista. Onneksi nykyään ei tarvitse katsoa sitä hommaa, tosin lomaillessa vanhempien luona on sukset meneet usein ristiin. Yritä kestää ja älä hemmetissä mene tekemään mitään typerää! Parin vuoden päästä voit hankkia vaikka oman vuokra-kämpän tai muuttaa kämppiksen kanssa yhteen. Niin minäkin tein, helpotti elämä kummasti.

    • isäkammo

      Mun isä on kans joskus aika kauhee. Ei ehkä ihan noin paha, eikä ihan aina mut on päiviä jollon tekis mieli ampuu se! Mun äiti onneks eros siitä jo kauan sitte ja mä oon asunu nyt joka toinen viikko aina isäni luona. Haluisin käydä siellä harvemmin mut mun ongelma on se et jos mä sanon sen sille ni sit se varmaa katkasee välit muhun kokonaan ku se saa raivarin, enkä mä haluu sitäkään.. Mut onneks mä tapaan isäniki sukua aika paljon ja ne on ihan ok porukkaa ja sillon ku muitaki suvun jäseniä on paikalla ni ei se kehtaa vittuilla mulle.. Tsemppiä vaan ja koita saada se äitis eroomaan..

    • Kohta menee järki

      Koita jaksaa muutama vuosi! Sitten hankit oman asunnon ja pääset kauemmas isästäs. Keksi jotain tekemistä, ettei tarvi kuunnella sen vittuilua. Kun masentaa, ei kaverit tai harrastukset kiinnosta, mut koita silti löytää jotain kivaa tekemistä, esimerkiks sen koiran kans.

      Isät ja isäpuolet tuntuu joskus naurettavan lapsellisilta, ja kyl niil on omat syynsä varmaan siihen. Kysy mikä sitä vaivaa ja kerro et sua vituttaa tollanen touhu.

      • ääääägh

        Ihan helvetin tuttu tilanne.


    • isähelvetti

      Muutin kotoa 15-vuotiaana vittumaisen isäni vuoksi. Aina sai kuulla halventamista ja haukkumista ja kärsiä arvaamattomista kiukunpuuskista. Äidin kanssa minulla on hyvät ja terveet välit mutta isä käyttäytyy meitä molempia kohtaan törkeästi. Menkää töihin, opiskelkaa, tehkää töitä itsenäistymisenne eteen. Se on tie pois lapsuudenkodin helvetistä. Ei tuollaisia ihmisiä ole pakko sietää!

    • Hämmentyny

      Hei

      Minulla on sama tilanne tuosta silmätikuksi joutumisesta. Olen siis 18-vuotias tyttö, lievästi kehitysvammainen, joka asuu vielä kotona, vaikka haluaisin muuttaa jo omilleni. Olen pienestä pitäen ollut aina silmätikkuna ja kaksi sisarustani ovat saaneet huomion itselleen. Olen vanhin lapsi ja asun kotona pikkusiskoni, pikkuveljeni sekä äidin ja isäni kanssa. Täytin alkukuusta 18-vuotta ja ajattelin että voisin viimein muuttaa omilleni kun vanhemmat siitä aina puhuvat. (Kun sinä sitten joskus muutat omillesi....) Ja aina sama laulu, mutta sitten kun haluan muuttaa pois, niin se ei onnistu koska minun pitää elää kotona kunnes olen valmistunut. Yksi syy, miksi haluan muuttaa pois kotoa on se että isäni haukkuu minua ja puhuu minulle aina ilkeästi sanoin minä mitä tahansa yhtään mihinkään. Syytkin minä saan aina omille niskoilleni, vaikka syy ei ollut minun. On haukuttu esim. idiootiksi, tyhmäksi yms. Minusta tuntuu etten enää vain jaksa yhtään enempää. Kaiken kukkuraksi teen kuulemma itsestäni ihan idiootin jos sanon/huudan vastaan omalle isälleni! Isäni takavarikoi minun ostoksenikin jos olen käynyt kaupassa ihan kuin se muka olisi laitonta! Okei, myönnetään ostan välillä aika paljon herkkujakin, mutta jatkuva vakoilu ahdistaa minua. En saa yhtään yksityisyyttä! Kaikki mitä minä teen on aina väärin, oli se mitä tahansa... Jouduin vielä arestiinkin siitä että kävin kaupassa. Sekä isäni takavarikoi melkein KAIKKI ostokseni.... Miksi minä edes yritän olla itsenäinen joskus, kun minua kohdellaan aina kuin kakaraa joka ei osaa tehdä mitään oikein.

    • Elias.tala

      Olen aivan samaa mieltä isä vittuilee mulle ihan koko
      ajan ei anna hetkeekään olla rauhassa ja mulla on isoveli iskä vaa rasittaa eikä anna ikinä mennä kavereille

    • Elias.tala

      Olen iloinen kun saan puhuttua asiasta tuntuu hyvältä olen kertonut asiasta äidille äiti osaa puollustaa HUOM ÄLÄ IKINÄ ANNA PERIKSI!!!

    • Anonyymi

      No jep munki iskä vituttaa mua, oon 13 vuotias tyttö. Kun oon liikaa tietokoneella, se ragee... Kun urheilen se ragee, menee kyllä tunteisiin tommonen. Elämä on. :(

    • Anonyymi

      Vankilaan? Sieltä saa mukavia kavereita ja ajankuluakin piisaa.

    • Anonyymi

      A plus h plus r plus u plus m on laitonta mutta semmone ois välil kiva tehä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3227
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    Aihe