Kehitysvammaisuus & Uskonto

Minervä

Onko kehitysvammaisella oikeutta Opin takia rukoukseen? Olen kuullut, että joiltakin kehitysvammaisilta olisi evätty oikeus uskontoon. Onko kehitysvammainen todellinen uskonnon uhri? Entä hänen ympäristönsä? Onko se laillista, olla tällä tavalla Uskonnon uhri? Missään tapauksessa hän ei ole uskonnollinen uhri, sellaista en halua tai uskalla ajatella.

12

678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mystikko-ajatus

      Evätä kehitysvammaiselta uskonnollisia kykyjä. 1. Moos. 21:22

      "Jumala on sinun kanssasi kaikessa, mitä teet" Se kertoo seuraavista:
      A. Hyvä Sanoma
      B. Mystinen Oivallus
      C. Arvoisa Kommentti
      D. Siunaus

    • Minervä

      Kyllä kuulostaa sadistiselta, mitähän silläkin on tarkoitettu. Rukous on puhetta Jumalalle, entä jos puhuminen ja kirjoittaminen ei onnistu? Mikähän voisi olla syynä, että kehitysvammaista on ohjattu Jumalattomaan tilaan tai sitten se voi olla se vamma itse. Onko kristinuskon oppi pelkkää kehitysvammaisuutta näin? Tavoitellaanko sillä sitä pelastuksen toivossa vai tuhotaanko pelkkä mieli käskyillä ja säännöillä? Entä voidaanko nykyaikana kirkon opista ja kristinuskon opista puhua erikseen kehitysvammaisuuden takia? Ovatko heidän omaisensa osa seurakuntaa, ovatko he valmiita ilmoittamaan heidän sielullisista epäkohdistaan kehitysvammaisuuteen nähden?

    • keharit on voittajia

      Jos keharilta kielletään uskonnon harjoittaminen, on hän pikemminkin voittaja eikä uhri. Kaikenlainen uskonnollisuus on pahasta ja tekee maailmastamme sairaan. Uskonnot pitäisi lopettaa kokonaan.

    • keh.v.ohjaaja

      Nyt vasta näin viestisi.

      Kehitysvammaisella on sama oikeus usko(nto)on kuin kenellä tahansa. Ei sitä voi millään määräyksellä evätä. Tosin vanhemmmat, kasvattajat tms voivat itse olla uskontokieltaisiä, jolloin saattavat kuvitella voivansa kieltää ihmisoikeuden kehitysvammaiselta, mikä tietysti on raju ihmisoikeusloukkaus.

      Kehitysvammainen uskoo samaan Junmalaan kuin kuka tahansa muu. Hänellä voi olla rajoittunut kyky oivaltaa kaikkia uskon hienouksia ja litanioita, mutta puhdas usko voi silti asua hänessä, puhtaampi kuin meissä ns.normaaleissa ihmisissä.

      Jos ap.kirjoittaja kirjoitat itsestäsi, olet vapaa uskomaan ja sitä oikeutta ei kukaan voi sinulta riistää. Jos olet joku tuttava, anna hänelle oikeus toteuttaa omaa uskoaan omalla tavallaan.

      • kehari on normaali

        "..puhdas usko voi silti asua hänessä, puhtaampi kuin meissä ns.normaaleissa ihmisissä."

        Olet mitä ilmeisimmin itse kristinuskomuksen mukaisesti ajatteleva, jos olet sitä mieltä, että uskomus johonkin putkahtaa ihmiseen itsestään, niin ettei kukaan sitä manipuloi aivoihin. Kristinusko myös pitää ihmisiä vajavaisina, epänormaaleina tai normaaleina. Monen muun maailmalla vallitsevan käsityksen mukaan kaikki mikä on, on normaalia ja täydellistä.

        Minusta uskonnon pakkosyöttö asiaa ymmärtämättömille lapsille on ihmisoikeusloukkaus.


      • Minervä
        kehari on normaali kirjoitti:

        "..puhdas usko voi silti asua hänessä, puhtaampi kuin meissä ns.normaaleissa ihmisissä."

        Olet mitä ilmeisimmin itse kristinuskomuksen mukaisesti ajatteleva, jos olet sitä mieltä, että uskomus johonkin putkahtaa ihmiseen itsestään, niin ettei kukaan sitä manipuloi aivoihin. Kristinusko myös pitää ihmisiä vajavaisina, epänormaaleina tai normaaleina. Monen muun maailmalla vallitsevan käsityksen mukaan kaikki mikä on, on normaalia ja täydellistä.

        Minusta uskonnon pakkosyöttö asiaa ymmärtämättömille lapsille on ihmisoikeusloukkaus.

        Olen asthma Bronchiale, pitkäaikaissairas lapsi, eli perustellen lapsenmielinen, eli ei sairas mieleltään. Sillä tavalla saatan siis kirjoittaa itsestänikin. Saatan olla kehitysvammaisen omaiseni puhekyky, joka kommunikoi kehollani. Olen myös virallisesti multippeli-persoonallisuus. Erityisesti luomiskertomuksesta tällainen kohta on syntiin lankeemus 1. Moos 3:4. Siinä käärme vietteli naisen syömään kielletyn puun hedelmää. Käsittääkseni koko kehistysvammahuollon lainsäädäntö perustuu tähän kohtaan. Näitä ei tulisi normaaliin ihmiseen rinnastaa. Jos koet uskonnon olevan kurjuutta, voisiko kysymys olla jollakin tavalla kohdallasi olevasta vääristellystä lainsäädännöstä.

        Kehitysvammaisen oppirakenne on poikkeava kristillisen uskon oppi rakenteesta. Sitä ei tarkkaan tunneta, että miksi. Me useat omaksumme Raamatun itsellemme, pyhäkoulussa kilpailemme sillä ja avioliitossa ansaitsemme rahaa seurakunnan jäseninä. Kehitysvammainen ei ts. tee Raamatulla mitään. Hänellä ei ehkä ole mahdollisuutta siihen Raamatun loistokkuuteen, mikä tavallisella esim. kävelevällä ihmiselllä on. Sitä vain käytetään tällaisena mielipidevälineenä esim. vihkiraamattu.


      • Sikermän Idiopää
        Minervä kirjoitti:

        Olen asthma Bronchiale, pitkäaikaissairas lapsi, eli perustellen lapsenmielinen, eli ei sairas mieleltään. Sillä tavalla saatan siis kirjoittaa itsestänikin. Saatan olla kehitysvammaisen omaiseni puhekyky, joka kommunikoi kehollani. Olen myös virallisesti multippeli-persoonallisuus. Erityisesti luomiskertomuksesta tällainen kohta on syntiin lankeemus 1. Moos 3:4. Siinä käärme vietteli naisen syömään kielletyn puun hedelmää. Käsittääkseni koko kehistysvammahuollon lainsäädäntö perustuu tähän kohtaan. Näitä ei tulisi normaaliin ihmiseen rinnastaa. Jos koet uskonnon olevan kurjuutta, voisiko kysymys olla jollakin tavalla kohdallasi olevasta vääristellystä lainsäädännöstä.

        Kehitysvammaisen oppirakenne on poikkeava kristillisen uskon oppi rakenteesta. Sitä ei tarkkaan tunneta, että miksi. Me useat omaksumme Raamatun itsellemme, pyhäkoulussa kilpailemme sillä ja avioliitossa ansaitsemme rahaa seurakunnan jäseninä. Kehitysvammainen ei ts. tee Raamatulla mitään. Hänellä ei ehkä ole mahdollisuutta siihen Raamatun loistokkuuteen, mikä tavallisella esim. kävelevällä ihmiselllä on. Sitä vain käytetään tällaisena mielipidevälineenä esim. vihkiraamattu.

        on ehkä vääristellyin käsitys kärsimysongelmasta. Se ei ole yksittäinen. On siis olemassa aloja joilla ei saa olla ilman lobotomiaa.


      • Onyx.
        Sikermän Idiopää kirjoitti:

        on ehkä vääristellyin käsitys kärsimysongelmasta. Se ei ole yksittäinen. On siis olemassa aloja joilla ei saa olla ilman lobotomiaa.

        Jospa vanha pakana opettaa teitä.Ei Jeesus karkoittanut temppelistä yhtään sairasta,päinvastoin hän sanoi heitä lasten kaltaisiksi ja otti heidät luokseen.Jeesus karkoitti kauppamiehet ja kirjanoppineet,jotka pitävät tälläkin hetkellä lahkolaisia vallassaan.Pieni ennustus;ihmiset tulevat koko ajan tietoisemmiksi omasta itsestään,lähellä on se päivä kun kieroilijat lentää huut helvettiin lahkojen johdosta.Katsokaa silloin ketä valitsette johtoonne.Erityisesti tämä on tarkoitettu kahdelle nilviäiselle,jotka touhuu tälläkin hetkellä vauhti päällä ja ahneus paistaen.Tää on pakanan toteamus.


      • ...
        Onyx. kirjoitti:

        Jospa vanha pakana opettaa teitä.Ei Jeesus karkoittanut temppelistä yhtään sairasta,päinvastoin hän sanoi heitä lasten kaltaisiksi ja otti heidät luokseen.Jeesus karkoitti kauppamiehet ja kirjanoppineet,jotka pitävät tälläkin hetkellä lahkolaisia vallassaan.Pieni ennustus;ihmiset tulevat koko ajan tietoisemmiksi omasta itsestään,lähellä on se päivä kun kieroilijat lentää huut helvettiin lahkojen johdosta.Katsokaa silloin ketä valitsette johtoonne.Erityisesti tämä on tarkoitettu kahdelle nilviäiselle,jotka touhuu tälläkin hetkellä vauhti päällä ja ahneus paistaen.Tää on pakanan toteamus.

        että vammaisuus ja vammat ovat synnistä peräisin.


      • Rullatuoliäijä
        ... kirjoitti:

        että vammaisuus ja vammat ovat synnistä peräisin.

        ...


    • Rullatuoliäijä

      Koskeekö tämä minuakin kun olen rullatuolissa ja siksikö en kävele enää kun rukoiluuni ei vasta. Aika paradoksi kun tavisin rukousta ja ihmettä noustakseni ylös, mutta en voi rukoilla tai rukouksiini ei vastata kun olen rullatuolissa.

    • Anonyymi

      Siinä ei paljon häviä jos ei saa käydä jumalanpalveluksissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      165
      6911
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4087
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2065
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1591
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      20
      1564
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe