MIKSI mies haluaa niin harvoin??

Jane

Haluaisin seksiä vaikka joka päivä ja useastikin päivässä.Se ei vaan meidän perheessä onnistu.Miehelle riittää 1-3krt kahdessa viikossa ja se on minulle ihan liian vähän.En haluaisi masturboidakaan.Olemme molemmat viriilissä iässä (25v) ja naimisissa olleet puoli vuotta.Pitäsi olla kiihkeää, mutta kun ei niin ei.
Minä olen meillä se, joka tekee aloitteet, mies todella harvoin.Melkein aina saan vastaukseksi "ei nyt, väsyttää". "Ei tee mieli nyt" tms tms... Kymmeniä ja kymmeniä kertoja olen jäänyt nuolemaan näppejäni pettyneenä ja hylättynä.
Olen ulkonäöltäni hoikka, tumma ja kauniskin.Minulla olisi seksin suhteen vaikka mitä ideoita ja olen uudistusmielinen.Mitkään alusvaatteet tai uudet asennot eivät tepsi.. Ja miestä vaan "väsyttää".
Tunnen itseni todella turhautuneeksi.
Olen yrittänyt vaikka mitä ja vaikka miten, mutta ei, niin ei.
Nyt on menossa kokeilu: en tee yhtään ehdotusta nyt pitkiin aikoihin, viikko on jo mennyt siten, että olen "paennut nukkumaan"häntä ennemmin.Vielä mies ei ole osoittanut mitään merkkejä mistään.

Tämä on minulle todella ongelma.Ahdistaa todella paljon, kun saa aina kieltävän vastauksen.
Mieheni on todella mustasukkainen entisistä miehistäni.Kun tulee riitaa, hän aina käskee "painua eksäni luo" tms.
Rakastan hulluna miestäni ja tiedän, että hän rakastaa minua, en koskaan pettäisi häntä enkä ole pettänyt.Tiedän, ettei hänelläkään ole toista naista eikä mitään juttuja siihen suuntaankaan.
Meillä menee arkipäivät hyvin ja kaikessa suttaa hyvin yhteen, mutta olen huomannut itsessäni väsymisen merkkejä, johtuen siitä,että seksielämä ei ole itselleni tyydyttävää.Välillä olen salaa ahdistunutkin tästä asiasta.
Ei ole kiva masturboida hiljaa ja salaa miehen kuorsaessa vieressä...
Mitä teen?

205

113569

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GUNNAR

MÄ OON JO NELIKYMPPINEN ÄIJÄ, VAIMO JONKU VUODEN NUOREMPI, KYMMENEN VUOTTA NAIMISISSA. MMONTA VUOTTA OLI SEKSIÄ VÄH. KERRAN VIIKOS MUT EI NYKYÄÄN EDES KERTAA KUUSSA! VAIMOA VAAN VÄSYTTÄÄ ENKÄ JAKSA AINA VONGATA JA KERJÄTÄ. JOSKUS RIITTÄISI PELKKÄ HALAILU JA SUUKOTTELU MUT EI SITÄKÄÄN IRTOA VAIKKA PYYTÄÄ. KUUKAUSI ON MENNY ILMAN JA TUMPPUUN JOUTUNU VETÄMÄÄN N. 50 KERTAA TÄSSÄ KUUSSA MUT SE EI KORVAA SITÄ ETTÄ SAIS AITOA HUOMIOTA....

• BÖRJE

Samma här, min man just pressiis samanlaine

• nonii
        BÖRJE kirjoitti:

Samma här, min man just pressiis samanlaine

tepponen lopettaa nyt ton börjenä esiintymisen!!!

• GUNNAR

AHISTAA KUN EI MITÄÄN VOI. PAKONOMAISTA ITSETYYDYTYSTÄ VAAN JOKA EI HELPOTA.

• Jenny

Sama täällä... tekstisi oli kuin itseni kirjoittama! Olen ihmetellyt sen alkuhuuman katoamisen syytä, mutten keksi. Emme tosin ole olleet yhdessä vuotta kauempaa, mutta muuten menee hienosti ja rakastamme todella toisiamme.

Pari viikkoa takaperin kihlauduimme siinä ajatuksessa, että tämä on totista totta ja olemme varmoja suhteemme kestävyydestä. Haluamme olla toistemme kanssa aina. Mutta mutta... miten voi olla mahdollista, että ennen niin aktiivinen ja "päällekäyvä" mies onkin nykyään se osapuoli, jolla on "pää kipeä" tai vastaavaa? En ymmärrä mihin hän on halunsa kadottanut, kun ei kuitenkaan juokse vieraissakaan ja haluaa olla kanssani aina.

Yhtenä iltana en voinut kuin nauraa, kun siinä vongatessani kultani kysyi, että eikö voitais ihan vaan halia ja olla lähekkäin. Se on hänelle kuulemma kaikkein tärkeintä, että saa pitää kiinni lujasti siitä ketä rakastaa. Kuulosti niin oudolta... Mutta tokihan sitä arvostaa miestä, jolle seksi ei ole pääasia. Tietenkin harmittaa joka kerta kun tulee torjutuksi ja kaiholla muistelee hetkiä, jolloin seksiä harrastettiin apinan raivolla...

Mutta loppukädessä mietin kaatuuko onnellisuuteni todella siihen, jos seksiä ei harrasteta kuin kerran viikossa. Vaikka seksiä on parisuhteessani mielestäni aivan liian vähän, niin onpahan se ainakin laadukasta ja nautinnollista sitten kun sitä saa!!

En tiedä.. kyllä pännii, kun alkaa miettiä mikä sitä on itsessä vikana... mutta toisaalta mukavaa, ettei ole "esine" tai "panopuu" kuten edellisessä suhteessani.

• Jane

että jotkut muutkin kamppailevat saman asian kanssa.Tuntuu,että silloin alussa oli niin kiihkeetä niin kiihkeetä... automatkatkin oltiin kädet toistemme housuissa.
        Nyt jos teen niin, mies sanoo, että eläpä nyt viitsi, ei pysty ajaa... Kummastippa ennen pystyi.
        En tiedä itsestäni löytyvän mitään sellaista vikaa, että se olisi syynä miehen haluttomuuteen.Olen kysynyt siltä, että vaivaako häntä jokin, onko hänellä huono itsetunto, kun mulla on ollut muita miehiä, tunteeko hän olevansa huono rakastaja tms. Ja aina vastaus on ei ja ei.Ja välillä kuitenkin muistan kehua miestäni ja hänen taitojaan.
        Sitten hän vaan hermostuu kun anelen ja kyselen, ja on sanonutkin, että entistä vähemmän kiinnostaa kun oon kokoajan "kinuamassa."En ikinä ole kuitenkaan painostanut tai pakottanut häntä seksiin, ja kinuamisenkin olen lopettanut.
        Uskomatonta vaan, että hän on kuin eri mies kuin silloin kun seurusteltiin.
        Ahdistaa kun itellä tekee mieli ja mies on aivan muissa asioissa.
        Välillä se oikein riivaa mieltä!

Mutta koitetaa Jenny pärjätä...rakkaitten vaikka niin pihienkin miestemme kanssa! =)

• TavisMies40

Mikähän mahtaa olla sitten se oikea määrä jos kuitenkin edellisessä suhteessasi tunsit olevasi panopuu.... en ymmärrä tätä ristiriitaisuutta.
        Meillä oli joskus avioliitossa vuodesta toiseen hyvää seksielämää. Mielestäni se jatkui hyvinkin samantyyppisenä mutta jossain vaiheessa ex-vaimoni alkoi moittimaan siitä, että minä vaan haluun aina panna (eikä todellakaan puhuttu kuin parista kerrasta viikossa, korkeintaan).
        No syykin alkoi selvitä... oikea rakkaus oli jo lentänyt ikkunasta pihalle. Kumpi oli syy ja kumpi seuraus?
        Minä en kyllä jaksa uskoa tuohon että muuten ollaan täysin onnellisia, mutta...
        Kyllä seksielämän tyydyttävyys on meille kaikille tärkeää. Myönnetään sitä tai ei.
        Ennen pitkää tuollaiset jännitteet johtavat esim. uskottomuuteen ja siitähän me tiedetään mihin se kierre johtaa. Epäilyihin, riitoihin, luottamuksen romahtamiseen ja lopulta suhteen päättymiseen.

• herkkusieni
        Jane kirjoitti:

että jotkut muutkin kamppailevat saman asian kanssa.Tuntuu,että silloin alussa oli niin kiihkeetä niin kiihkeetä... automatkatkin oltiin kädet toistemme housuissa.
        Nyt jos teen niin, mies sanoo, että eläpä nyt viitsi, ei pysty ajaa... Kummastippa ennen pystyi.
        En tiedä itsestäni löytyvän mitään sellaista vikaa, että se olisi syynä miehen haluttomuuteen.Olen kysynyt siltä, että vaivaako häntä jokin, onko hänellä huono itsetunto, kun mulla on ollut muita miehiä, tunteeko hän olevansa huono rakastaja tms. Ja aina vastaus on ei ja ei.Ja välillä kuitenkin muistan kehua miestäni ja hänen taitojaan.
        Sitten hän vaan hermostuu kun anelen ja kyselen, ja on sanonutkin, että entistä vähemmän kiinnostaa kun oon kokoajan "kinuamassa."En ikinä ole kuitenkaan painostanut tai pakottanut häntä seksiin, ja kinuamisenkin olen lopettanut.
        Uskomatonta vaan, että hän on kuin eri mies kuin silloin kun seurusteltiin.
        Ahdistaa kun itellä tekee mieli ja mies on aivan muissa asioissa.
        Välillä se oikein riivaa mieltä!

Mutta koitetaa Jenny pärjätä...rakkaitten vaikka niin pihienkin miestemme kanssa! =)

moikkis.

olen itse 20 vuotias nainen ja mieheni täytti talvella 28. meillä homma on niin samanalaista kuin edelläkuvatuissa esimerkeissä. olemme olleet kolme vuotta yhdessä ja alussa meillä oli neljä kuukautta seurustelua ja yhdessäoloa totaalisesti ilman seksiä. miehellä ei nimittäin seissyt. kun siitä päästiin eroon ja ekan kerran onnistuttiin :) niin saatoimme harrastaa seksiä kahdeksankin kertaa päivässä.
        seksin merkitys parisuhteessamme on vähentynyt oleellisesti viimeisen vuoden aikana. ja tarkoitan että nimenomaan VÄHENTYNYT ja totaalisesti miehen osalta. kuukauden sisällä saattaa varsinaista yhdyntää tapahtua neljä kertaa ja voin väittää ettei todellakaan ole minusta kiinni.
        ihmeellisin homma on vielä se, että noin vuosi sitten minulle kertyi painoa noin kymmenisen kiloa lisää, ja nyt reilu kuukausi sain ylimääräiset veke, olen siis jälleen hoikka, nätti sama itseni. ihmeellisintä vain on se, että mikäli se olisi ollut tästä painohommasta kiinni, niin miksei miekkoseni olisi hylännyt minua kun näytin kaikkein pahimmalta?
        meillä homma toimii nykyään näin: minä en tee enää ehdotuksia, olen tehnyt niitä tarpeeksi ja jos ei miestä kiinnosta niin omapahan on munansa joka näivettyy käytön puutteesta! tästä päivämäärästä katsottuna olemme viimeksi harrastaneet seksiä tasan viikko sitten. saas nähdä milloin on seuraava kerta.
        ylimääräiset energiat voi onneksi purkaa pääsykoekirjoihin, tuleepahan takuuvarma yliopistoon pääseminen. :)
        akuutisti kyllä harmittaa, me nimittäin olemme sitoutuneet toisiimme erittäin tiukasti ja olemme hyvä tiimi muuta maailmaa vastaan. rakkauttakin riittää, mutta selkeästi jotain puuttuu... kenelläköhän se puuttuva pala on?

• Nainen45v

Teillä on kertakaikkiaan erilaiset vietit. Niin on meilläkin, ja nyöhäistä oli moinen asia myöntää ja ymmärtää kun oli jo pappi sanonut aamen. Luulin että mieheni on kokemattomampi kuin minä ja että kyllä se siitä vetristyy kunhan päästään oman katon alla opettelemaan kaikessa rauhassa. Ja tässä on nyt kärvistelty kymmenisen vuotta. Jatkuvassa puutteessa. Ajattelin ostaa dildon tai ottaa rakastajan. Rakastaja tuntuisi miellyttävämmältä vaihtoehdolta. Mustis on minunkin mieheni, mutta ei kuitenkaan itse tee mitään ettei tarvisi katsella muita "sillä silmällä".

• Jane

En halua, että se jää tällaiseksi!
        Vaikka miten yritän ymmärtää miestäni ja että hänellä on erilaiset vietit, niin silti en ymmärrä.Minulle seksi on tärkeää, se on iso osa parisuhdetta minulle!Olen niitä aktiivisia naisia siinä asiassa.Ja miksi minulle on luotu seksissä passiivinen mies?joka paljastui vasta avioliitossa.
        Kokoajan elättelen toiveita, että kyllä se aktivoituu siitä vielä kun parisuhteessa tulee ikääkin lisää...
        Olen miettinyt sitäkin, että jospa tulisin raskaaksi, olisinko haluttavampi, seksikkäämpi, vaikka mielestäni olen nytkin.
        Olen koittanut VAIKKA MITÄ keinoja ja tulos on " ei nyt, väsyttää, aamuvuoro..."tms
        Olen itse kohta niin väsynyt.
        En halua ostaa dildoa enkä vaihtaa miestä.
        Joten, tyydyttävä sitten kai on kohtaloon.

• Nainen45 v
        Jane kirjoitti:

Vaikka miten yritän ymmärtää miestäni ja että hänellä on erilaiset vietit, niin silti en ymmärrä.Minulle seksi on tärkeää, se on iso osa parisuhdetta minulle!Olen niitä aktiivisia naisia siinä asiassa.Ja miksi minulle on luotu seksissä passiivinen mies?joka paljastui vasta avioliitossa.
        Kokoajan elättelen toiveita, että kyllä se aktivoituu siitä vielä kun parisuhteessa tulee ikääkin lisää...
        Olen miettinyt sitäkin, että jospa tulisin raskaaksi, olisinko haluttavampi, seksikkäämpi, vaikka mielestäni olen nytkin.
        Olen koittanut VAIKKA MITÄ keinoja ja tulos on " ei nyt, väsyttää, aamuvuoro..."tms

Joskus on sellainen tunne että tyydyn kohtalooni, toisinaan tulee ajatus että loppuelämäni ei voi olla tällaista. Elää ilman miehen antamia huikaisevia nautinnon hetkiä, ilman läheisyyttä ja hellyyttä. Ja kun hän ei edes tajua mitä tarvitsen, ei vaikka kuinka juttelen ja "neuvon".
        Aika kurja tilanne. Nyt kun on vuosia kärvistelty, niin ne hyvin harvat kerrat kun hän jotakin ylimääräistä yrittää, tuntuvat armopaloilta ja oma fiilis häviää. Muu elämä on mallillaan. Oliskohan tuo seksinpuute "kunniallinen" syy eroon:)

• TavisMies40
        Nainen45 v kirjoitti:

Joskus on sellainen tunne että tyydyn kohtalooni, toisinaan tulee ajatus että loppuelämäni ei voi olla tällaista. Elää ilman miehen antamia huikaisevia nautinnon hetkiä, ilman läheisyyttä ja hellyyttä. Ja kun hän ei edes tajua mitä tarvitsen, ei vaikka kuinka juttelen ja "neuvon".
        Aika kurja tilanne. Nyt kun on vuosia kärvistelty, niin ne hyvin harvat kerrat kun hän jotakin ylimääräistä yrittää, tuntuvat armopaloilta ja oma fiilis häviää. Muu elämä on mallillaan. Oliskohan tuo seksinpuute "kunniallinen" syy eroon:)

Kuten jo toisessa viestissä pohdiskelin.
        Kyllä seksin puute voi olla myös hyvä syy eroon.
        Se ettei ole yhteistä seksielämää, kertoo aika paljon siitä suhteesta. On se varmaan niin platonista että jos siitä väittää että hyvä suhde, niin halleluja :)
        Seksi on meille kaikille oikeasti tärkeää, myönnetään sitä tai ei. Myös näille haluttomille. Hekään eivät vaan halua myöntää realiteettia siitä, että suhde ei toimi täysin.
        Jos toimisi, niin minusta kyllä myös miehenkin pitäisi suostua naisen pyyntöihin. Ainakin minä koetin hoitaa velvollisuuteni tältä osin avioliitossa, vaikka ei se aina niin huvittanut. Tosin kiihotuin siitä kun huomasin vaimoni olevan kovin kiihottuneessa tilassa ja saattoipa siinä ihan oikeastikin sitten itse innostua vaikka mihin suorituksiin :D

• Jane
        TavisMies40 kirjoitti:

Kuten jo toisessa viestissä pohdiskelin.
        Kyllä seksin puute voi olla myös hyvä syy eroon.
        Se ettei ole yhteistä seksielämää, kertoo aika paljon siitä suhteesta. On se varmaan niin platonista että jos siitä väittää että hyvä suhde, niin halleluja :)
        Seksi on meille kaikille oikeasti tärkeää, myönnetään sitä tai ei. Myös näille haluttomille. Hekään eivät vaan halua myöntää realiteettia siitä, että suhde ei toimi täysin.
        Jos toimisi, niin minusta kyllä myös miehenkin pitäisi suostua naisen pyyntöihin. Ainakin minä koetin hoitaa velvollisuuteni tältä osin avioliitossa, vaikka ei se aina niin huvittanut. Tosin kiihotuin siitä kun huomasin vaimoni olevan kovin kiihottuneessa tilassa ja saattoipa siinä ihan oikeastikin sitten itse innostua vaikka mihin suorituksiin :D

myöhemimn kirjoittamani "positiivista"-otsikoitu juttu.
        Ei se, että muuten menee hyvin, ole paskapuhetta.Meillä kuitenkin menee muuten hyvin, tosin viimeaikoina olen hieman stressaantunut tuosta seksiasiasta.En näe eroa kuitenkaan ratkaisuna.Mieluummin ostan dildon.

• TavisMies40
        Jane kirjoitti:

myöhemimn kirjoittamani "positiivista"-otsikoitu juttu.
        Ei se, että muuten menee hyvin, ole paskapuhetta.Meillä kuitenkin menee muuten hyvin, tosin viimeaikoina olen hieman stressaantunut tuosta seksiasiasta.En näe eroa kuitenkaan ratkaisuna.Mieluummin ostan dildon.

Jos näet dildon oston ratkaisuna, miksi ihmeessä et ole sitä jo tehnyt??? Eihän dildon ostaminen tarkoita että miestä ei enää sitten tarvita. Se on korvike, mutta voi olla myös yhteisissä seksileikeissä mukana... Muutakin välineistöä löytyy. Insinöörit ovat ollet kekseliäitä ;)

• Jane
        TavisMies40 kirjoitti:

Jos näet dildon oston ratkaisuna, miksi ihmeessä et ole sitä jo tehnyt??? Eihän dildon ostaminen tarkoita että miestä ei enää sitten tarvita. Se on korvike, mutta voi olla myös yhteisissä seksileikeissä mukana... Muutakin välineistöä löytyy. Insinöörit ovat ollet kekseliäitä ;)

antaa sen dildon toistaiseksi jäädä kaupan hyllylle.Sormetkin on keksitty ja tarpeet tulee niinkin hoidettua... =) Tosin harvoin tulee sorruttua masturbointiin, mutta aina joskus silti.
        Ei se oo oikein kiva olo sen jälkeen.En tiedä miksi.

• hämmästyttää
        Jane kirjoitti:

antaa sen dildon toistaiseksi jäädä kaupan hyllylle.Sormetkin on keksitty ja tarpeet tulee niinkin hoidettua... =) Tosin harvoin tulee sorruttua masturbointiin, mutta aina joskus silti.
        Ei se oo oikein kiva olo sen jälkeen.En tiedä miksi.

Kyll se käsinkin hoituu ja helpottaa vähäks aikaa, mutta parasta olis OMA RAKAS miksei se tajuu mitään.

• eronnut nainen
        Jane kirjoitti:

OOko hänellä toinen nainen? kun häntä ei huvittaa olla kanssasi tai rakastella?hmmm....tämä tuli vain mieleeni:/

• en neuvo
        Nainen45 v kirjoitti:

Useita vuosia yritin kaikkeni korjata vaimoni halukkuutta.Sitten päätin hankkia nautintoni muualta.Ero ei tullut kyseeseen,koska meillä on lapsia.
        Löysinkin nautinnon,millaista en uskonut olevan olemassakaan.Nainen oli aivan ihmeellinen,aistillinen,halukas.
        Tästä on jo pari vuotta,minun oli lopettava suhteeni,koska podin huonoa omaatuntoa.Tilanne kotona ei ole parantunut.Ystävyyttä,kaveruutta löytyy,mutta seksiä max.pari kertaa kuussa.Tähän on tyytyminen,koska pettäjäksi minusta ei ollut.

• Kate
        Jane kirjoitti:

Kokemuksesta voin sanoa, että lapsen saaminen auttaa ainakin siinä mielessä, että valvomisten jälkeen on jonkin aikaa itsekin niin poikki, ettei jaksa seksistä kiinnostua ;) Muuten se tuskin auttaa tilannetta, eipä ainakaan meillä auttanut. Lisäksi tuli se tilanne, että aina kun isännän saa innostumaan, niin lapset heräävät milloin mistäkin syystä...

Onneksi on seksiä aikoinaan sen verran saatu harjoitettua, että lapset on alulle saatettu ;) Nykyisin alkaa ehkäisy olla tyhjänpanttina.

• puutteessa
        Nainen45 v kirjoitti:

onhan se puutteessa eläminen kurjaa. olet naimisissa,halut ois kovat..taas jälleen pakit..kolmas viikko menossa. Onhan se miehen itsearvoa alentavaa ku joutuu istua vessassa runkkaamassa. Sitä ku jatkuu 20-30v.,niin ei oo ihme jos heppi ei oikeen halu innostua,kun rakas vaimo innostuu kuuskymppisenä seksistä. Sitten ihmetellään kun potenssihäiriöisiä on niin paljon. seksi on parisuhteen yksi kulmakivistä. jos parisuhteesta puuttuu seksi, suhde ei toimi. EI KANNATA JÄÄDÄ RIUTUMAAN SEKSITTÖMÄÄN SUHTEESEEN.

• Mies.
        Jane kirjoitti:

on niin, että miehellä on jokin syy usein takana jos esim epäonnistunut usein niin mies voi luulla, että niin käy aina. Miehen kanssa kannattaa puhua asiasta.

• Jane
        eronnut nainen kirjoitti:

OOko hänellä toinen nainen? kun häntä ei huvittaa olla kanssasi tai rakastella?hmmm....tämä tuli vain mieleeni:/

mieheltäni onko hänellä:
        -toinen nainen
        -alemmuuskompleksi
        -onko hän homo
        -runkkaako hän töissä
        ...
        kaikkiin vastaus oli: Ei

• SS,
        en neuvo kirjoitti:

Useita vuosia yritin kaikkeni korjata vaimoni halukkuutta.Sitten päätin hankkia nautintoni muualta.Ero ei tullut kyseeseen,koska meillä on lapsia.
        Löysinkin nautinnon,millaista en uskonut olevan olemassakaan.Nainen oli aivan ihmeellinen,aistillinen,halukas.
        Tästä on jo pari vuotta,minun oli lopettava suhteeni,koska podin huonoa omaatuntoa.Tilanne kotona ei ole parantunut.Ystävyyttä,kaveruutta löytyy,mutta seksiä max.pari kertaa kuussa.Tähän on tyytyminen,koska pettäjäksi minusta ei ollut.

>Ystävyyttä,kaveruutta
        >löytyy,mutta seksiä max.pari kertaa kuussa.Tähän on tyytyminen,koska
        >pettäjäksi minusta ei ollut.

Jos nussit sitä naista pari kertaa kuussa, niin se ei ole pettämistä? Halleluja.

• erilainen
        SS, kirjoitti:

>Ystävyyttä,kaveruutta
        >löytyy,mutta seksiä max.pari kertaa kuussa.Tähän on tyytyminen,koska
        >pettäjäksi minusta ei ollut.

Jos nussit sitä naista pari kertaa kuussa, niin se ei ole pettämistä? Halleluja.

jaa minä taas ymmärsin tuon tekstin niin,et mies oli pitäny sivusuhdetta ja sitten sen jättänyt kun ei kyennytkään olemaan pettäjänä.Nyt sit kotona max pari kertaa kuussa eikä pettämistä enää?

• Wäsynyt Mies

Provoko tämä on? Yli kahdenkymmen yhteiselovuoden jälkeen meillä rakastellaan edelleenkin päivittäin. Eilen illalla pitkän kaavan mukaan, aamulla pikaisesti. Nyt väsyttää, mutta eiköhän elo illaksi piristy...:)

• minä

kerta kuussa riittää minulle ja vaimolle
        ei se nyt niin kivaa ole että joka viikko viittii

• Janemyös

Samaa mieltä... vaikka se alkuhuuma onkin jo osittain mennyt tulee sitä silti rakasteltua ainakin kerran päivässä. Sitä paitsi seksi on vaan parantunut suhteen edetessä! Nyt minäkin nautin siitä täysin rinnoin ;) Olen samaa mieltä, ettei seksittömässä suhteessa kannata koko elämäänsä kuluttaa. Eihän sitä aina haluta miestäkään, mutta kyllä jokin on varmasti vikana, jos mies ei edes kahta kertaa viikossa suostu!

• Herakles

Testosteronin puute johtaa haluttomuuteen..

• ~Angel~

mihin vuorokauden aikaan yleensä teet alotteen..? meil on kans niin päin, et mä taidan haluta enemmän, mut yleensä vasta illan hämärtyessä tai keskellä yötä.. mies on sillon väsynyt, tosin olen minäkin.. mieheni tekee alotteen päivällä, jolloin minulla on taas muuta puuhaa ja kiinnostus nollassa.. koita päiväs aikaan vaikka heti töistä tullessa ;)

• Jane

Tosi on, että aloitteet tahtoo jäädä iltaan kun ollaan nukkumaan menossa, tullaan suihkusta, saunasta tms. Joskus kyllä yritän päivälläkin, mutta ei...
        Jään nolona nuolemaan näppejäni...
        Ja se TUNTUU niin pahalta, niin pahalta...
        Että mikä pitää olla vikana???
        En ymmärrä, en yhtään!
        Miehellä on ankeaa töissä, todella huono työpaikka,jossa huono henki ja pomon pelko kokoajan takaraivossa. Voisko se vaikuttaa?
        Tai voisko vaikuttaa se, että mieheni on"vain" duunari ja minä korkeammassa virassa.Mietin, että jos hän kokee alemmuutta jotenkin?
        Olen kyllä yrittänyt siitäkin kysellä, mutta kaikki on kuulemma ok, "ei vaan tee mieli.."
        HAJOTTAA!!!
        (JA panettaa myös........) =(

• woman
        Jane kirjoitti:

Tosi on, että aloitteet tahtoo jäädä iltaan kun ollaan nukkumaan menossa, tullaan suihkusta, saunasta tms. Joskus kyllä yritän päivälläkin, mutta ei...
        En ymmärrä, en yhtään!
        Miehellä on ankeaa töissä, todella huono työpaikka,jossa huono henki ja pomon pelko kokoajan takaraivossa. Voisko se vaikuttaa?
        Tai voisko vaikuttaa se, että mieheni on"vain" duunari ja minä korkeammassa virassa.Mietin, että jos hän kokee alemmuutta jotenkin?
        Olen kyllä yrittänyt siitäkin kysellä, mutta kaikki on kuulemma ok, "ei vaan tee mieli.."
        HAJOTTAA!!!

"Miehellä on ankeaa töissä, todella huono työpaikka,jossa huono henki ja pomon pelko kokoajan takaraivossa. Voisko se vaikuttaa?"

Kyllä vaikuttaa, etenkin jos hän on yleensäkin suht. herkkä ja ei kait siinä kovin herkkä tarvi edes olla jos tuommoiset asiat vaikuttaa...

• Jane
        woman kirjoitti:

"Miehellä on ankeaa töissä, todella huono työpaikka,jossa huono henki ja pomon pelko kokoajan takaraivossa. Voisko se vaikuttaa?"

Kyllä vaikuttaa, etenkin jos hän on yleensäkin suht. herkkä ja ei kait siinä kovin herkkä tarvi edes olla jos tuommoiset asiat vaikuttaa...

Tottakai sitä mielessä miettii, että mitkähän syyt ne vaikuttaa ja pakko se on alkaa hakemaan tosi kaukaakin niitä syitä.Tosin työpaikka on aika jokapäiväinen asia, mikä vaikuttaa varmaan mielialaan yms yms, mut jotenkin tuntuu, et miks se aina sit torjuu? Mähän veisin siltä ne työhuolet HETKEKS pois ja tekisin sille vaan hyvää... eiks seksin tehtävä oo myös osittain piristääkin... ?
        Itse ainakin piristyn siitä valtavasti.
        Mutta mutta, kun ei seksiä niin =(
        Auttakaa, ja vastatkaa MIEHETKIN!

• Toivo
        Jane kirjoitti:

Tottakai sitä mielessä miettii, että mitkähän syyt ne vaikuttaa ja pakko se on alkaa hakemaan tosi kaukaakin niitä syitä.Tosin työpaikka on aika jokapäiväinen asia, mikä vaikuttaa varmaan mielialaan yms yms, mut jotenkin tuntuu, et miks se aina sit torjuu? Mähän veisin siltä ne työhuolet HETKEKS pois ja tekisin sille vaan hyvää... eiks seksin tehtävä oo myös osittain piristääkin... ?
        Itse ainakin piristyn siitä valtavasti.
        Mutta mutta, kun ei seksiä niin =(
        Auttakaa, ja vastatkaa MIEHETKIN!

niin olla, että miehillä seksin tarve tai nälkä on yleensä naisia suurempi, mutta tarve vaihtelee eri ihmisten välillä suuresti.
        Teillä kuten olet huomannutkin sinulla on suurempi tarve, kuin miehelläsi.
        Vaikka tilanne onkin näin päin harvinaisempi, mitä toisinpäin, sitä kuitenkin esiintyy ja se mikä sen tekee ongelmalliseksi, johtunee kahdesta pääsyystä. Ensinnäkin mies on tottuneenpi elämään puutteessa, joten kestää paremmin puutetta myös parisuhteessa. Toiseksi silloin, kun mennään seksissä miehen tarpeen yli, niin mieheltä halut tahtoo hävitä kokonaan paljon helpommin kuin naiselta. Tällöin kun molemmat vaikuttavat samanaikaisesti, niinkuin teillä näyttäisi vaikuttavan, tilanne ajautuu helposti sellaiseksi mihin teillä on ajautunut.
        Palauttaminen takaisin suhteen alkuaikojen tasolle voi olla hyvin vaikeaa, sinun pitäisi ensin vähentää seksi olemattomiin ja vasta sitten, kun miehesi osoittaa selvää kiinnostumista, aloittaa seksi uudestaan ja etsiä miehen ehdoilla, se taso mikä on hänen tasonsa seksin suhteen ja mikäli se ylittyy täytyy taas palata takaisin päin.
        Lopputuloksena seksin taso jäänee selvästi sinun tasosi alapuolelle, mutta varmaankin huomattavasti korkeammalle tasolle mitä se nykyisin teillä on.
        Parisuhde on paljon muutakin kuin seksiä, kannattaa muistaa se tosiasia, vaikka se kiinteästi siihen kuuluukin.

• Jane
        Toivo kirjoitti:

niin olla, että miehillä seksin tarve tai nälkä on yleensä naisia suurempi, mutta tarve vaihtelee eri ihmisten välillä suuresti.
        Vaikka tilanne onkin näin päin harvinaisempi, mitä toisinpäin, sitä kuitenkin esiintyy ja se mikä sen tekee ongelmalliseksi, johtunee kahdesta pääsyystä. Ensinnäkin mies on tottuneenpi elämään puutteessa, joten kestää paremmin puutetta myös parisuhteessa. Toiseksi silloin, kun mennään seksissä miehen tarpeen yli, niin mieheltä halut tahtoo hävitä kokonaan paljon helpommin kuin naiselta. Tällöin kun molemmat vaikuttavat samanaikaisesti, niinkuin teillä näyttäisi vaikuttavan, tilanne ajautuu helposti sellaiseksi mihin teillä on ajautunut.
        Palauttaminen takaisin suhteen alkuaikojen tasolle voi olla hyvin vaikeaa, sinun pitäisi ensin vähentää seksi olemattomiin ja vasta sitten, kun miehesi osoittaa selvää kiinnostumista, aloittaa seksi uudestaan ja etsiä miehen ehdoilla, se taso mikä on hänen tasonsa seksin suhteen ja mikäli se ylittyy täytyy taas palata takaisin päin.
        Lopputuloksena seksin taso jäänee selvästi sinun tasosi alapuolelle, mutta varmaankin huomattavasti korkeammalle tasolle mitä se nykyisin teillä on.
        Parisuhde on paljon muutakin kuin seksiä, kannattaa muistaa se tosiasia, vaikka se kiinteästi siihen kuuluukin.

Mitä käytännössä katsoen tarkoitat, että "seksi olemattomiin..?"
        Sitäkö, että odottelen vain, milloin mies tekee aloitteen?
        Se on tässä ollut mielessä itelläkin, mutta voi sitä tuskaa, mitä joudun kestämään.ehkä se on yritettävä.Senkin päätin (onko se sitten järkevää vai ei?), että seuraavan kerran kun mies tekee aloitteen seksistä, minä KIELTÄYDYN ja torjun hänet. Ja sitä ei ole tapahtunut vielä koskaan! Ei koskaan! Mutta aion sen tehdä.
        Olenko siis ollut aina liian helppo nakki siinä asiassa, että mieheltä on mennyt mielenkiinto kun naisessa ei ole haastetta?
        Täytyy vissiin alkaa pihtaamaan ja saada siitä tyydytystä kun mies tulee torjutuksi..
        Kjeh...
        Ilkeää, mutta kaikkea pitää yrittää.

• pippuri43
        Jane kirjoitti:

Se on tässä ollut mielessä itelläkin, mutta voi sitä tuskaa, mitä joudun kestämään.ehkä se on yritettävä.Senkin päätin (onko se sitten järkevää vai ei?), että seuraavan kerran kun mies tekee aloitteen seksistä, minä KIELTÄYDYN ja torjun hänet. Ja sitä ei ole tapahtunut vielä koskaan! Ei koskaan! Mutta aion sen tehdä.
        Olenko siis ollut aina liian helppo nakki siinä asiassa, että mieheltä on mennyt mielenkiinto kun naisessa ei ole haastetta?
        Täytyy vissiin alkaa pihtaamaan ja saada siitä tyydytystä kun mies tulee torjutuksi..
        Kjeh...

Kun minä jäin edellisessä avioliitossani odottelemaan, että mies tekisi aloitteen, odottelu jatkui useamman vuoden. Se, että toinen ei halua, syö kyllä rakkautta aika tehokkaasti. Tiedän sen aivan varmasti. Se johtaa pikku hiljaa katkeruuteen. Oma naiseus häviää. Minä ajattelin ennen eroa, että menen torille seisomaan ja huudan niin kovasti kuin kurkusta lähtee. Ja katson näkeekö minua kukaan, olenko edes olemassa. Onneksi älysin erota. Tosin siihen oli muitakin syitä kuin vuosia jatkunut seksin puute. Tämä ei sinua lohduta, tiedän sen. Toivon, että te pääsette vaikka puhumalla ja sopimalla kummallekin tyydyttävään ratkaisuun. Mutta älä aloita peliä " jos et sinäkään, niin en minäkään" tai pihtaus linjalle. Minä olen pelannut sitä peliä ja hävisin sen silloin.

• Toivo
        Jane kirjoitti:

Kjeh...

juuri sitä, että odottaisit miehesi tekevän aloitteen seuraavan kerran, mutta jos se näyttää venyvän useamman kuukauden mittaiseksi, pitäisi sinun tehdä aloite, ettei miehellesi tulisi mieleen panttaus, eli jos sinä et tee aloitetta, niin en tee minäkään. Muutenkaan, jos miehesi tekee aloitteen, ei sinun kannata kieltäytyä, jos itse haluaisit seksiä.
        Omasta kokemuksesta voin sanoa, vaikka olenkin se aktiivisempi osapuoli seksin suhteen, niin vaimoni kuumimman vauvakuumeen aikoihin tilanne keikahti toisinpäin ja huomasin miten koko seksi muuttui väkinäiseksi, aloin myös välttelemään tilanteita missä seksiä esiintyi. Seksi siis lakkasi vain kiinnostamasta, muistan myös ettei silloin, muut kauniit naiset kiinnostaneet edes silmän ilona.
        Meillä tälläinen tilanne ei kestänyt kovin kauan, mutta uskoisin miesten kokevan samoin, kun seksin määrä ylittää oman tarpeen. Kysymyksessä ei siis ole haasteesta, eikä siis kannata ruveta pihtaamaan. Minusta seksi toimii parhaiten silloin, kun molemmat tekivät yhtä paljon aloitteita, vaikka se tietää normaalisti sitä, että minä jään puutteen puolelle, mutta se on paljon parempi, kuin ylimeno, ainakin minusta tuntuu niin.
        Luulisin tällöin vaimollani seksin tarpeen ja määrän olevan tasapainossa.
        Teillä taas täytysi toimia miehen tarpeen mukaan ja sinun jäävän vähän puutteen puolelle, mutta jos miehesi tarve ylittyy niinkuin nyt on ilmeisestikin ylittynyt, seksi on alkanut maistumaan hänestä puulle, joten taso pitäisi saada oikeaan paikkaan ja aluksi pitäisi mennä vähän hänen tasonsa allekin, sen näkee karkeasti siitä milloin hän tekee enemmän aloitteita kuin sinä, sen jälkeen voit nostaa omien aloitteitesi määrää siten, että tasapaino säilyy. Tämä ei tarkoita suinkaan sitä, että seksi olisi säännöllistä kertojen suhteen, vaan se vaihtelee, tasapaino pitäsi pysyä kuitenkin alotteiden suhteen.
        En tiedä selvisikö tarkoitukseni, toivottavasti auttoi edes vähän ymmärtämään tilannetta miehen kantilta katsottuna, tai ainakin yhden miehen kannalta katsoen.

• Jane
        Toivo kirjoitti:

juuri sitä, että odottaisit miehesi tekevän aloitteen seuraavan kerran, mutta jos se näyttää venyvän useamman kuukauden mittaiseksi, pitäisi sinun tehdä aloite, ettei miehellesi tulisi mieleen panttaus, eli jos sinä et tee aloitetta, niin en tee minäkään. Muutenkaan, jos miehesi tekee aloitteen, ei sinun kannata kieltäytyä, jos itse haluaisit seksiä.
        Omasta kokemuksesta voin sanoa, vaikka olenkin se aktiivisempi osapuoli seksin suhteen, niin vaimoni kuumimman vauvakuumeen aikoihin tilanne keikahti toisinpäin ja huomasin miten koko seksi muuttui väkinäiseksi, aloin myös välttelemään tilanteita missä seksiä esiintyi. Seksi siis lakkasi vain kiinnostamasta, muistan myös ettei silloin, muut kauniit naiset kiinnostaneet edes silmän ilona.
        Meillä tälläinen tilanne ei kestänyt kovin kauan, mutta uskoisin miesten kokevan samoin, kun seksin määrä ylittää oman tarpeen. Kysymyksessä ei siis ole haasteesta, eikä siis kannata ruveta pihtaamaan. Minusta seksi toimii parhaiten silloin, kun molemmat tekivät yhtä paljon aloitteita, vaikka se tietää normaalisti sitä, että minä jään puutteen puolelle, mutta se on paljon parempi, kuin ylimeno, ainakin minusta tuntuu niin.
        Teillä taas täytysi toimia miehen tarpeen mukaan ja sinun jäävän vähän puutteen puolelle, mutta jos miehesi tarve ylittyy niinkuin nyt on ilmeisestikin ylittynyt, seksi on alkanut maistumaan hänestä puulle, joten taso pitäisi saada oikeaan paikkaan ja aluksi pitäisi mennä vähän hänen tasonsa allekin, sen näkee karkeasti siitä milloin hän tekee enemmän aloitteita kuin sinä, sen jälkeen voit nostaa omien aloitteitesi määrää siten, että tasapaino säilyy. Tämä ei tarkoita suinkaan sitä, että seksi olisi säännöllistä kertojen suhteen, vaan se vaihtelee, tasapaino pitäsi pysyä kuitenkin alotteiden suhteen.
        En tiedä selvisikö tarkoitukseni, toivottavasti auttoi edes vähän ymmärtämään tilannetta miehen kantilta katsottuna, tai ainakin yhden miehen kannalta katsoen.

asiallisista ja asiantuntevalta kuulostavista vastauksistasi!Ja mukava vielä,kun neuvot tulevat miehen suusta. (Naisten mielipiteitä yhtään väheksymättä)
        Täytyy yrittää tsempata asian suhteen ja nostaa arvoon korkeampaan kaikki se muu kuin seksi, kaikki ne asiat jotka meillä on kunnossa.
        Ja täytyy tosiaan odotella vaan,milloin miehellä halut herää...
        Kaikkea sitä oppii uutta, kuten, että seksikin voi vain lakata kiinnostamasta! Todella mielenkiintoinen asia.Ehkä se aika voi tulla kenelle tahansa jossain vaiheessa elämää.

• TavisMies40
        Toivo kirjoitti:

- Vai että mies on tottunut elämään paremmin puutteessa......
        - Seksiä parannetaan ensin sitä vähentämällä...
        - Parisuhde paljon muutakin kuin seksiä...

Huh huh mitä väittämiä:
        - Kyllä ne naiset osaa tehdä kummallisia selibaattipäätöksiä ja pysyäkin niissä. Mies voi kyllä elellä ilman parisuhdeseksiä koska miehen on helpompi hakea perustyydytystä masturbaation kautta.
        - Seksiä ei varmasti paranneta ensin sitä vähentämällä. Päin vastoin. Itselläni on ollut kausia, kun ei ole kumppania ja seksi yksinkertaisesti on vähissä. Sen jälkeen menee lukuisia kertoja taas sen sävelen löytymiseen... Kun taas jos sitä on harrastanut tiheämmin, tulee sen halunkin määrä kasvamaan automaattisesti (kemiallinen reaktio aivoissa)

- Parisuhteessa ON toki muutakin kuin seksiä, mutta jos ei ole parisuhdeseksiä ei KUKAAN voi väittää että olisi OIKEAA parisuhdettakaan.
        Minä väitän että parisuhteen onnistumiselle on jo 50 %:n tae jos parisuhdeseksi on antoisaa.

• man
        Toivo kirjoitti:

Että tikanpoika pitää nostaa puuhun? Mutta jollei se olekaan tikan poika vaan sorsa.

• Juhani
        Jane kirjoitti:

Kjeh...

Noita tarinoita kun lueskelee niin kyllä tulee omat muistot mieleen... vaikka olisi päällään seisonut niin mikään ei auttanut. Kun vaimoa ei haluta niin ei haluta, minkäs teet.

Rakastelutahti oli n. 2 kertaa vuodessa ja nyt se on loppu kokonaan. Viriili mies kyllä on tuskissaan tuon suhteen mutta tiedättehän miten siinä loppujen lopuksi käy... syrjähyppy.

Meidän avioliiton on pitänyt kasassa se että voin joskus hieman 'irrotella'. Ensimmäinen kerta oli kamala ja vannoin etten enää koskaan tee mitään tuollaista. Mutta kun tämä netti on olemassa niin se kyllä onnistuu helposti. Sen olen katsonut että nuo kaikki ovat tapahtuneet samoissa puuhissa olevien rouvien kanssa. Helpompaa kun ollaan siinäkin samassa veneessä.

Vaimo tietää vaikka ei siitä puhuta enkä minä joka kuukausi sitä harrasta. Joten pitkä ja kivinen on ollut tie mutta enemmin tai myöhemmin jotakin tapahtuu sinulle niin kuin tapahtui minulle. Toivottavasti miehesi työt hellittää ja hommanne jatkuu normaalisti.

PS ja sitten vielä ihmetellään miehiä;)

• starry*
        Jane kirjoitti:

En ymmärrä, en yhtään!
        HAJOTTAA!!!

Jos duunissa menee huonosti, niin kyllähän se vaikuttaa kaikkeen.. Voi tuntuu, et missään ei oo hyvä, ei ees sängyssä ja sitä voi jollain oudolla tavalla sit alata ahdistuu, kun toinen jotain ehdottaa. Mut se on aika kehno selitys, et jos on joka helvetin kerta "väsynyt". Väsyttää voi, mutta ikävä juttu, jos sen takia pitää lopettaa seksielämä kokonaan. Se maksaa helposti parisuhteen. Varsinkin jos seksielämä on ennen ollu ihan kunnossa, alkaa todella ahdistaa, kun toinen ei yhtäkkii ookkaan kiinnostunut ja aina väsyksis. Voin sanoo, et tilanne kannattaa hoitaa mahdollisimman äkkiä, ennen kun menee yhtään pahemmaks. Itte ollu hiukan samanlaisessa tilantees, pää ei oikeen kestänyt ja aika huonostihan siinä kävi, kun asiaa ei saanu setvittyy, prkl...Ehkä se täst...Toivottavasti sielläkin päin.

• tytteli

Mulla on myös kovemmat vietit kuin miesystävällä vaikka molemmat ollaan tosi seksuaalisia ja ennen seksiä oli niin paljon. Olen huomannut että se on vähän kausittaista, joskus on 5 kertaa viikossa, joskus kerran. Riippuu kuinka väsyneitä ollaan jne. Yksi mikä on tosiaan miehen halujen tappaja on ns."ruinaaminen" ja riitely. Tiedän että hän oli samanlainen entistensä kanssa. Suu kelpaa kyllä melkein aina, mutta auta armias jos pyytää rakastelemaan, ei seiso kyllä sitten ellei satu olemaan sillä tuulella.
      Olenkin tullut siihen tulokseen että ainut ratkaisu olisi se, että voisi olla joka päivä eri ihminen ja erinäköinen. Sitten saisi aina kun siltä tuntuu, mutta sehän ei tietenkään ole mahdollista joten pitää vaan sitten odottaa rauhassa että mies haluaa.

Olen huomannut että kun on välinpitämätön ja ei edes halaile jne. ei edes vihjaile seksiin päin niin johan alkaa houkutus olemaan miehellä suuri ja sitten sitä kyllä mennäänkin ja tulisesti. Onneksi seksiä on kuitenkin vähintään sen kerran viikossa ja parisuhde on muutoin erinomainen, silloin se toisen läheisyys riittää myös.

Meillä asia on vähän toisin päin. Vaimoa ei seksi kiinnosta kuin ehkä kerran pari kuussa ja mä taas haluaisin joka päivä, joten omaan käteen joutuu turvautumaan vähän turhan usein.

No niihin ideoihin...

Kokeile vaikka rafloihin menoa ja pukeudu seksikkäästi ja naisellisesti ehkä miehesi huomaa, että muut miehet katsovat perääsi ja se tekisi sinusta miehellesi vielä haluttavamman.

Vaihtoehtoisesti hanki lapsi, mutta vain jos suhteesi on täysin kunnossa muuten. Silloin sinun seksin tarpeesi ja halusi hyvin todennäköisesti vähenevät radikaalisti tai ainakin meillä kävi näin. Lisäksi sitten toinen muksu melkein heti perään niin se siitä.

Jees, tsemppiä sulle

• Jane

Kokeiltu on sitäkin, että pukeudun seksikkäästi raflaan ja vaikka juttelen siellä muiden miesten kanssa. Kyllä oma mies silloin tulee lähelle ja on niin omistavaa, niin omistavaa, mutta kun päästään kotiin, hän saattaa hetken pussailla, mutta sitten nukahtaa ja sanoo ettei nyt kyllä jaksa muuta.
        Näin se vaan on.

• pitkä parisuhde

Hei, ymmärrän sinua Jane. Olen ollut melkein samanlaisessa elämäntilanteessa. Itse olen useasti nukahtanut siihen odottamiseen, jos toinen edes tulisi sänkyyn.
      Hankin itselleni dildon, se oli ihan hyvä apu. Myös oikea seksielämä on huomattavasti piristynyt. Luulen, että asiallinen keskustelu auttoi. Sanoin, että en vaan voi sille mitään, että seksi (ja erilaiset jutut siinä) kiinnostaa niin paljon ja haluaisin hänen kanssaan niitä toteuttaa. Nykyään ollaan useita kertoja viikossa(yhteiselämää yli 20).
      Toivon, että sinulle käy myös näin. t: Marita

• Jane

kuulla asiaa noinkin päin.Jotkut kommentit meinaan maalaavat jo eron piruja seinille.Mielestäni ero ei vaan ole mikään ratkaisu.Niin tärkeänä en seksiä kuitenkaan pidä, että eroaisin seksin määrän takia rakkaastani.
        Kuitenkin muu elämä menee niin hyvin ja seksi silloin kun sitä on, on mahtavaa.Ehkä se laatu sitten korvaakin määrän, vaikka aika ajoin sen odottaminen on melko tuskaista.
        Kiitos vastauksestasi.

• Muutos on mahdollinen!

Sinun ei tarvitse tyytyä tilanteeseen loppuelämäksesi. Mä ainakin uskon muutoksen mahdollisuuteen! Meillä kävi niin. Mä olin ennen aktiivisempi ja koin samoja nöyryytetyksi tulemisen fiiliksiä kun sä, mutta se muuttu. Puhuttiin asioista. Mä tajusin ainakin omalla kohdallani, että olin ollu meijän suhteessa liian dominoiva. Mies tuntee olevansa alakynnessä ja se rajottaa sen elämää... ja edelleen seksuaalista halua. Kun tajusin oman hallitsevuuteni ja lopetin sen, alko tapahtua positiivisia muutoksia... :) Nyt halutaan kumpikin yhtä paljon seksiä. Tsemppiä!

• Jane

Tuolta kannalta en ole ajatellutkaan asiaa.Toisaalta olen dominoiva, kuten kotiin liittyvissä asioissa ja ehkä minulla on vaatimuksia myös mieheni käyttäytymisen suhteen joiltakin osin.Toisaalta taas luonteeltani olen aika joustava ja pehmeämpi huomattavasti kuin mieheni, sekä todella herkkä.Mieheni on jääräpäinen eikä näytä juurikaan tunteita.(itkee pari kertaa vuodessa?-tyyliin)
        Ehkä kuitenkin todellisuudessa olen vahvempi sisältä, mitä hän.
        Täytyy miettiä tuotakin, että hillitsisin voimakkuuttani ja harjoittelisin olemaan jollakin tapaa nöyrempi ja "kiltimpi" nainen.

• zykologi
        Jane kirjoitti:

Tuolta kannalta en ole ajatellutkaan asiaa.Toisaalta olen dominoiva, kuten kotiin liittyvissä asioissa ja ehkä minulla on vaatimuksia myös mieheni käyttäytymisen suhteen joiltakin osin.Toisaalta taas luonteeltani olen aika joustava ja pehmeämpi huomattavasti kuin mieheni, sekä todella herkkä.Mieheni on jääräpäinen eikä näytä juurikaan tunteita.(itkee pari kertaa vuodessa?-tyyliin)
        Täytyy miettiä tuotakin, että hillitsisin voimakkuuttani ja harjoittelisin olemaan jollakin tapaa nöyrempi ja "kiltimpi" nainen.

Ajattelin tässä parisuhteen voimakenttää:eli jos sinä johdat toinen alistuu. Jos toinen alistuu sinä johdat. Kumpi on syy ja seuraus, en tiedä! ehkä voisitte keskustella parisuhteen tasapainosta muillakin kuin seksin alueilla. Ei ole helppoa, mutta tarkastelkaa itseänne ja toisianne, ilman pelkoa suuttumisesta jos sanoo asioita suoraan. Pidätkö itseäsi jotenkin hiukan parempana tai oikeassa olevana, annatko arvoa miehesi mielipiteille, vai kuittaatko ne " aivan, mutta itse ajattelisin..." ja sitten toimit sen mukaan miten lopulta itse haluat. Jos voimat eivät ole balanssissa, vaikkapa vain pieneltä osin, luulisi miehen keräävän paineita siitä millainen toivot hänen olevan. Hän huomaa ettei täytä sinun toiveitasi ja standardejasi, eikä jaksa enää paineen alaisen pyrkiäkkään niihin. Nyt en puhu mistään radikaaleista ongelmista, sanoithan että teillä menee muuten hyvin. Nämä "voima" asiat voivat olla hyvinkin pieniä ja pinttyneitä toimintatapoja, joita ei edes tiedosta. kehottaisin lukemaan Tommy Hellstenin kirjoja, nyt siltä tulee joku uusi parisuhde kirja ulos.

Toinen mitä mietin on uupumus/masennus: olisiko mahdollista että miehesi olisi burn out:issa tai lievästi masentunut? Onko tätä vaihtoehtoa edes mietitty. suosittelsin todellakin asioiden läpikäymistä ammattiauttajan tykönä. Pariterapia ei oo yhtään paskempi juttu: rankkaa, mutta lultavasti panostuksensa arvoista(jopa rahallisen). Ero ei ole mikäään ratkaisu, luultavasti ongelmat vain siirtyvät seuraaviin suhteisiin, joko samassa muodossa tai muuntuneina. te olette parina avainasemassa tämän ongelmavyyhdin avaamisessa yhdessä. Luultavasti kyllä joudutte selvittelemään myös omaa menneisyyttääne ja sieltä tulevia toimintamalleja, jos sille tielle uskallatte lähteä. toivon teille todella antoisaa matkaa mielen syvyyksiin, jos rohkenette ottaa askeleen...

• marja
        Jane kirjoitti:

Vaikutat kommenteiltasi aika paljon samanlaiselta ihmiseltä kuin minä. Mä olin itse asettanu miehelleni jotain tiettyjä vaatimuksia, mimmonen sen pitäis olla. En esim. hyväksyny sen juomista. Se oli väärin. Jos ei hyväksy toista semmosena kuin se on (ellei sillä oo sit oikeesti alkoholiongelmaa tms.) mennään aika metsään. Meillä ratkaseva muutos tapahtu, kun tajusin omat virheeni. En hyväksyny miestäni semmosena kuin se oli. Vaikka se hyväksy mut. Kun puhuttiin asiasta ja sanoin, että oon pahoillani tekemistäni virheistä ja luotan siihen kaikessa mitä se tekee ja hyväksyn sen tekemiset, se tuli tosi onnelliseksi. Sen jälkeen on pyyhkinyt hyvin. Nyt siitä on jo 1 1/2 vuotta. Asiat selviää kyllä, kun jaksaa pohtia ja puhua. :)

• Apua!

Kärsin pihtaavasta miehestä samoin, kuin aloittanut. Olen kyllä talon dominoiva osapuoli, mutta silti naisellinen ja seksikäs. Olen tajuttoman mustasukkainen, enkä anna katsoa enää edes Miami Vicea. Tämä siksi, koska luulen, että mieheni ei pidä minua haluttavana ja ajattelee/ katsoo vain muita naisia. Mitä enemmän hän pihtaa, sitä enemmän olen mustasukkainen! Itkenytkin olen päin naamaa, että haluaisin joskus tuntea olevani HALUTTU NAINEN.
        Rakkautta kyllä saan enemmän, kuin tarpeeksi. On vain turhauttavaa saada joka ilta vain hellyyttä...

• nainen

joo.. oon todella kyllästynyt omassa suhteessani siihen, että yleensä se olen minä. joka tekee aloitteet, ja yleensä jos sen teenkin, niin mies sanoo että väsyttää tms.. Mutta kun hän tekee aloitteen, minulle tulee heti sellainen olo, että haluaakohan hän edes oikeasti minua, koska niin harvoin noin tekee.
      Ja niin kuin sinäkin, en pidä iseäni mitenkään rumana tms. Eli olen hoikka ja mielestäni minulla on ihan (riittävän?) hyvä vartalo. Mutta en nyt sitten tiedä että mikä avuksi. Itsekin ajattelin kokeilla tuota, että en tee aloitetta pitkään aikaan ja katson miten homma edistyy. Tuskinpa äijä jaksaa kauaa itsekseen runkkailla :P

• Kohtalotoveri

Olen myös 25 vuotias, mieheni on vähän vanhempi. Olemme olleet yhdessä viisi vuotta, alkuaikoina seksiä oli milloin vain, missä vain, joskus 3 kertaa päivässä. Nyt on noin kolme kertaa kuukaudessa, ja se hajottaa!! Ja mies ei sano edes mitään syytä, miksi ei nappaa. Ehkä sitä sit väsyttää. Mutta tää on aika kausiluontoista, joskus sitten seksiä on JOPA 2 kertaa viikossa.

Mielestäni minun viehättävyydessä ei ole mitään vikaa, vaikka minä myös olen kelannut kaikki mahdolliset syyt, miksi EN KELPAA. Vaikka välillä hän muistaa kehua minua sängyssä ihan huipuksi. Nyt on vielä vauvayritys päällä..tätä menoa en ikinä tule raskaaksi :(

Silloin kun ongelmat alkoivat, aloin painostaa miestä seksiin, ja mieshän vain pakeni tilanteita, kuten joku aikaisemmin kertoikin. Tuli riitoja asioista, paineet kasautuivat joka sektorilla. Erosimme. Ja palasimme yhteen, ja saimme puhuttua asiat.

Nykyään en painosta miestä seksiin, annan hänen itse tehdä aloitteet (toki itse välillä teen aloitteen), ja seksin laatu on parempaa, vaikka sitä ei olekaan niin usein. Ja ikäväähän tässä on se, että omat haluni vähenee jatkuvasti, en halua itsekään enää niin usein. Mutta kyllä seksiä pitäisi olla ainakin 2-3 kertaa viikossa.

• Sama kohtalo

Ihmisissä on eroja toiset haluaa ja toiset ei. Sä olet vielä nuori ja jos onkelma ilmenee tuossa vaiheessa jo, niin mitä vanhemmaksi sä tulet niin sen katkerammaksi tulet vuosi vuodelta ja jossain vaiheessa se rakkauskin katoaa. Kannataisi jo alkaa miettiä eroomista, varsinkin kun teille jossain vaiheessa lapsia tulee niin ne joutuu kärsimään sitä kun suhde ei toimi. Ja jossain vaiheessa sä kuitenkin petät, se on aivan taattu, vaikka nyt mietitkin että sä rakastat yli kaiken. Ei se tarvitse kuin kerran olet viihteellä ja hiukan alkoholia ottanut ja joku joka mielyttää niin sitä ajautuu sen jälkeen seksiin. Ja mistäkö tiedän on omakohtasta kokemusta. Olisi kannatanut aika päivä lähteä, ei ole kivaa elää kaksois elämää, käydä vieraissa ja esittää edessäpäin kunnollista, mulla se on jatkunut vuosikausia ja tullut helvetilliseksi onkelmaksi ja ainoastaan siksi että kotona on seksiä tarjolla kerran kuussa tai kerran kahdessa kuussa, jopa ollut paras aika puolivuotta. Mä en itse ole harrastanut masturbaatiota, enkä myöskään harrasta, joko täytyy olla seksielämä kunnossa tai sitten se täytyy hakea muualta, mutta paras vaihtoehto olisi vaihtaa kumpania se on kaikista paras valinta minkä olisin voinut tehdä.

• Jane

ero ainoa ratkaisu?Minusta se on VIIMEINEN ratkaisu.Se on totta, että ollaan nuoria vielä ja kaikki on uutta ja ihanaa, mutta haluaisin tietää MIKÄ miestäni vaivaa ja MITKÄ ovat ne syyt, että hän on haluton.Omasta mielestään hän ei ole haluton, vaan hänelle riittää ne kerrat, mitä ollaan sängyssä!!Haluaisin selvittää ne syyt ja saada hoito/vastaus/ratkaisu tähän juttuun.Yrititkö itse selvittää ongelmaa vai luovutitko sittenkin liian helpolla?(10kk avioliitto...hmm..) Kohdallasi se ei välttämättä ole ollut sitten se oikea.
        En vain näe eroa ratkaisuna, sillä rakastan miestäni ja olemme tarkoitetut toisillemme.Kuulostakoot se vaikka kuinka uutuudenrakkaudelta tahansa.
        Haluan pitää hänet.
        Seksikin on hyvää, mutta sen MÄÄRÄ on ongelma!

• Koskee naisiakin
        Jane kirjoitti:

ero ainoa ratkaisu?Minusta se on VIIMEINEN ratkaisu.Se on totta, että ollaan nuoria vielä ja kaikki on uutta ja ihanaa, mutta haluaisin tietää MIKÄ miestäni vaivaa ja MITKÄ ovat ne syyt, että hän on haluton.Omasta mielestään hän ei ole haluton, vaan hänelle riittää ne kerrat, mitä ollaan sängyssä!!Haluaisin selvittää ne syyt ja saada hoito/vastaus/ratkaisu tähän juttuun.Yrititkö itse selvittää ongelmaa vai luovutitko sittenkin liian helpolla?(10kk avioliitto...hmm..) Kohdallasi se ei välttämättä ole ollut sitten se oikea.
        En vain näe eroa ratkaisuna, sillä rakastan miestäni ja olemme tarkoitetut toisillemme.Kuulostakoot se vaikka kuinka uutuudenrakkaudelta tahansa.
        Haluan pitää hänet.
        Seksikin on hyvää, mutta sen MÄÄRÄ on ongelma!

Mä olen ollut jo 10 vuotta naimisissa, ja 6 vuoden jälkeen annoin periksi ja aloin juosta vieraissa naisissa. Ja miehenä minun on helppo vastata mistä se johtuu, se ei halua enempää vaan sille riittää, kun olen vieraissa juossut niin olen kaikenlaisia kokemuksia naisilta kuullut, ei siihen auta mikään paitsi jos sitten mieshormooni pistokset, sillä on hormooni toiminta matalalla tai sitten on psyykessä vikaa. Mulle ei tarvise selittää näistä asioista ja vihjasta 10 kk mä olen hiukan päälle 30 ja olen oppinut elämäni varrella aika paljon. Poikamiehenä mulla meni seksi elämä helvetin hyvin ja kaipaan niitä aikoja, ja jos et tee mitään asialle, niin yhtä helvetin katkera ja riidan haluinen tulee kuin minustakin, sen tulet huomaamaan, joten älä usko.

• -saman kokenut-

Tiedän ton tunteen. Ite seurustelin, sanotaan häntä vaikka Eskoksi, Eskon kanssa neljä vuotta. Ensimmäinen puoltoista vuotta meni ihan hyvin, mutta sen jälkeen meidän seksin harrastaminen väheni. Eka kerran viikossa, sit kerran kahessa viikossa... Lopulta se meni siihen, että harrastimme seksiä kerran kuukaudessa. Se oli musta todella turhauttavaa. Tunsin itseni todella rumaksi ja ällöttäväksi. Tilanne meni lopulta niin pahaksi etten saanut ees mennä Eskon viereen ja halata, koska hänelle kuulemma tuli paineita että haluan seksiä. En koskaan saanut tehdä aloitetta seksiin koska hänelle tuli paineita. En koskaan saanut antaa vain pusua suulle, koska hänelle tuli paineita...Lopulta vain ootin kiltisti jos vaikka Eskon saattoi tehä mieli ja tulis mun viereen jne. Suoraan sanottuna se oli raivostuttavaa ja stressasin asiasta todella paljon. Viimeistään, kun hän jätti minut neljän vuoden jälkeen (ja kolmen vuoden kihloissa olon jälkeen) tekstiviestillä, kun olin käymässä toisessa kaupungissa, niin huomasin että maailmassa on paljon parempia miehiä. Jotka arvostavat mua ja haluavat mua. Tää jätkä teki vielä yhdessä vaiheessa niin, että haukkui mua maasta taivaaseen etten vaan jaksais uskoa et joku toinenki vois rakastaa mua... Mutta syytä haluttomuuteen en koskaan saanu selville. Siitä on reilu vuosi ku ollaan erottu ja oon huomannu, et löytyy sellaisiaki miehiä jotka rakastaa mua omana ittenäni :) Ja seksiä saa kuinka paljon vaan haluaa!! Ja se johtuu siitä et oot löytäny aivan ihanan ihmisen rinnalleni...

• Lady Blue

Mun stoorini kuulostaa aika lailla samalta. Neljä vuotta oltiin yhdessä. Ensimmäinen vuosi meni hyvin, seksiä riitti, parhaimmillaan useita kertoja päivässä. Sitten se pikku hiljaa väheni. Viimeiset kaksi vuotta meni seksin parissa n. kerran kuukaudessa tai kahdessa. Silloinkin vain jos olin todella seksikkäästi pukeutunut, piti olla saumasukat ja kaikki pelit ja pensselit. Ilman niitä ei kelvannut (aina ei tosin niidenkään kanssa). Muutoin kaikki lähestymisyritykseni julmasti torjuttiin.

Jossain vaiheessa kyllästyin. Kävin pari kertaa vieraissa. Hän sai niistä tietää ja sain kuulla olevani maailman huonoin ihminen. Sain kuulla tapahtumista aina kun pientäkin riitaa tuli jostain. Sain ymmärtää olevani olemassakin vain jonkun armeliaan erehdyksen vuoksi.

Hän yritti kaikin tavoin painaa itsetuntoni alas. Alkoi käydä kovakouraiseksi. Tapahtumien sarjaan liittyy jopa yksi väkisinmakaaminen.

Nyt reilu vuosi eromme jälkeen olen saanut kuulla ikäviä asioita tästä exästäni. Oli kuulemma pitänyt useampaakin naikkosta, meidän asuessamme yhdessä. Nainut siinä ohella suurinpiirtein puolta kaupunkia. Vaan kertoiko kukaan minulle mitään. Ei.

Kauniita asioita kuulla tuollaiset :( Muistuupahan ainakin hyvin mieleen miksi hänet jätin. Selvinnyt samalla syy siihenkin miksen minä kelvannut. Syy ei ollutkaan minussa vaan hänen kusipäisyydessään.

No niitä parempia miehiä todellakin on olemassa, sen olen myös ehtinyt jo todeta :) Toivokaamme että nämä paskiaiset vajoaisivat niin syvälle maanrakoon kuin kuuluisivat. Eivät ainakaan meidän tiellemme enää eksyisi.

• -saman kokenut_
        Lady Blue kirjoitti:

Mun stoorini kuulostaa aika lailla samalta. Neljä vuotta oltiin yhdessä. Ensimmäinen vuosi meni hyvin, seksiä riitti, parhaimmillaan useita kertoja päivässä. Sitten se pikku hiljaa väheni. Viimeiset kaksi vuotta meni seksin parissa n. kerran kuukaudessa tai kahdessa. Silloinkin vain jos olin todella seksikkäästi pukeutunut, piti olla saumasukat ja kaikki pelit ja pensselit. Ilman niitä ei kelvannut (aina ei tosin niidenkään kanssa). Muutoin kaikki lähestymisyritykseni julmasti torjuttiin.

Jossain vaiheessa kyllästyin. Kävin pari kertaa vieraissa. Hän sai niistä tietää ja sain kuulla olevani maailman huonoin ihminen. Sain kuulla tapahtumista aina kun pientäkin riitaa tuli jostain. Sain ymmärtää olevani olemassakin vain jonkun armeliaan erehdyksen vuoksi.

Hän yritti kaikin tavoin painaa itsetuntoni alas. Alkoi käydä kovakouraiseksi. Tapahtumien sarjaan liittyy jopa yksi väkisinmakaaminen.

Nyt reilu vuosi eromme jälkeen olen saanut kuulla ikäviä asioita tästä exästäni. Oli kuulemma pitänyt useampaakin naikkosta, meidän asuessamme yhdessä. Nainut siinä ohella suurinpiirtein puolta kaupunkia. Vaan kertoiko kukaan minulle mitään. Ei.

Kauniita asioita kuulla tuollaiset :( Muistuupahan ainakin hyvin mieleen miksi hänet jätin. Selvinnyt samalla syy siihenkin miksen minä kelvannut. Syy ei ollutkaan minussa vaan hänen kusipäisyydessään.

No niitä parempia miehiä todellakin on olemassa, sen olen myös ehtinyt jo todeta :) Toivokaamme että nämä paskiaiset vajoaisivat niin syvälle maanrakoon kuin kuuluisivat. Eivät ainakaan meidän tiellemme enää eksyisi.

Tää mun poikaystävä petti muakin. Mun silmien edessä vieläpä. Tosin ne jäi pussailun tasolle, mut sekin on jo mielestäni pettämistä. Kävi kyllä niin hermoon et paukasin sekä jätkää että sitä akkaa :) vaikka se tai oikeestaan ne naiset ei varmaan tienneet et jätkä on varattu mut en siinä suutuspäissäni oikein osannu ajatella. Ja tän toisen pettämisen jälkeen ja lyömiseni jälkeen (plus, et heitin kihlasormuksen pusikkoon) tää jätkä lähti sen akan kanssa pihalle jatkamaan hommiaan. en sit tiiä miten siellä jatkettiin, mut ei oikein kiinnstakaa.

Mun kaverit puhu mulle monta kertaa et se jätkä käy panemassa muita ku se ei anna sulle. ja ihan hyvin ois voinu käydäkin. se jätkä oli niin mestari valehtelemaan että varmaan sen omakaan äiti ei ois huomannu mitään. et tänä päivänä jos joskus juttelen sen kanssa ni tiedän, että en ota kaikkia juttuja todesta.

kävi myös aika hauska homma ku meillä oli yhdessä vaiheessa tauko menossa. ni se oli iskeny toisen akan ja ollu sen kanssa sängyssä. ja tällä akalla oli sukupuoli herpes josta tää jätkä ei voinu mulle kertoo mitään. monien mutkien kautta tutustuin tähän tyttöön kenen kanssa jätkäni oli ollu ja vasta häneltä kuulin asiasta. monen viikon jälkeen. luojan kiitos mulla ei oo sitä tautia!! ja jätkä oli onnessaa selittäny tälle tytölle, et hän ei oo yli vuoteen seurustellu, ku se tyttö oli pettäny sitä. ja oliskohan siitä ollu n. viikko ku päätettiin pitää taukoo. uskomatonta!!

se jätkä jätti kyllä paljon arpia sisälleni, mut onneks nykyinen ymmärtää ja jaksaa kuunnella jos joku painaa mieltä. ajan kanssa kaikki paranee :)
        ja kiitos ku vastasit viestiini. mukava kuulla et oot iteki selvinny paskasta jätkästä. voimia sulle tuleviin koitoksiin.

• Nainen61

Tiedän todella miltä sinusta tuntuu..olin joskus
      yli kymmenen vuotta sitten samankaltaisessa tilanteessa. Naimisissa ja seksin puutteessa. miehelläni oli vain tietty päivä, jolloin seksiä sai harrastaa. Kuin kellonaikaan kukonkäskiessä sunnuntai-iltana.
      Hullua! Olisin halunnut vaikka joka päivä.
      Menimme naimisiin sen paremmin tuntematta toisiamme ja oisin nainut vaikka aidanseipään, jos tuon olisin tiennyt. Se liitto kesti 10 kk.
      Otin eron, en jaksanut riutua..nuori ihminen.
      En käynyt vieraissa.
      Sinulle ehdottaisin juuri sitä mitä oletkin kokeillut..älä tee aloitusta. Vieläkään monet eivät hyväksy naisten aloitteellisuutta, vaikka monet miehet ovatkin siitä aivan innoissaan.
      Kyllä miehesi vielä huomaa sinut, kunhan jaksat odottaa. Voi olla, että hänellä on joku piilevä sairaus..vitamiininpuute, stressi, työpaineita.
      Juttele hänen kanssaan ja kysy, miksi hän ei halua. Millaista teillä oli seurusteluaikana?
      Ehkä odotukset avioliitosta olivat toisenlaiset.
      Niin paljon kysymyksiä vastauksia vailla.
      Koita kestää!

• Jane

Voi olla, että mieheni, joka on aika perinteinen monissa asioissa, on sitä myös makuuhuoneen puolella.Ehkä hän pitää minua liian hyökkäävänä ja haluaisi naisensa olevan kiltti ja viattoman oloinen.Ollaan kyllä juteltu ja hän on sanonutkin, että tietenkin sitä toivoisi, että nainen olisi aika kokematon seksiasioissa.(minulla 3 aikaisempaa suhdetta, miehellä yksi pitkä ja useita lyhyitä)Kokemattomaksi en vaan enää voi muuttua.Jospa tämä on yksi osatekijä.
        Erota en kuitenkaan halua,vaikka itse olit niin toiminut.Vieraissakaan en halua käydä.Haluan VASTAUKSEN, MIKÄ MIEHELLÄNI ON!!!!

• -saman kokenut-

.... mä yritin kanssa kysellä "Eskolta" et miks se ei halua jne. ja mä kuulemma niillä kyselyilläni aiheutin sille lisää paineita ja se halus vähemmän... sillä en usko, et työpaikka tai muu vastaava vaikutti asiaan koska hän oli just saanu uuden paikan ja tietty sen myötä parempaa liksaa. Että jos jotkut miehet ei jonkun ajan päästä enää syty omasta naisesta. tän ainaki huomasin omalla kohalla ku koko ajan piti vilkuilla muita... minkä takia tämmöset ihmiset ylipäätään haluaa parisuhteeseen ku ei oma akka enää kelpaakaan??? ihmettelen suuresti....

• m45+
        Jane kirjoitti:

Voi olla, että mieheni, joka on aika perinteinen monissa asioissa, on sitä myös makuuhuoneen puolella.Ehkä hän pitää minua liian hyökkäävänä ja haluaisi naisensa olevan kiltti ja viattoman oloinen.Ollaan kyllä juteltu ja hän on sanonutkin, että tietenkin sitä toivoisi, että nainen olisi aika kokematon seksiasioissa.(minulla 3 aikaisempaa suhdetta, miehellä yksi pitkä ja useita lyhyitä)Kokemattomaksi en vaan enää voi muuttua.Jospa tämä on yksi osatekijä.
        Erota en kuitenkaan halua,vaikka itse olit niin toiminut.Vieraissakaan en halua käydä.Haluan VASTAUKSEN, MIKÄ MIEHELLÄNI ON!!!!

Itse olen kokenut saman ja hankkinut/löytänyt toisen ihmisen joka on samassa tilanteessa..

• hämmästyttää

Olen lähes viiskymppinen mies, elänyt puutteessa aina. Olisin halunnut rakastella päivittäin, mutta vaimolla on aina ollut erillaisia syitä kieltäytyä. Vuosikymmeniä sitten rakasteltiin viikottain, siitä se sitten väheni, nyt hän ei ole suostunut vuosiin. En suostu eroamaan lapset hankittiin aikanaan ja heidät aion kasvattaa aikuisiksi kunnolla. Olen aina luullut että miehet haluaa ja naiset pihtaa. Tämä oli todella hämmästyttävä keskustelun aihe.

• Ei pidä paikkansa

Kun olen mies niin tiedän että sitä joko tahtoo seksiä tai ei tahdo, ja minä kuulun siihen joka tahtoo seksiä, eli jos stressiä on niin kyllä siihen auttaa naisen aloiteellisuus ja jos ei huvita niin nainen joka haluaa niin varmaan saa miehenkin haluamaan seksiä, jos ton ohjeen mukaan toimii niin ilman jää.

• Jane
        Ei pidä paikkansa kirjoitti:

Kun olen mies niin tiedän että sitä joko tahtoo seksiä tai ei tahdo, ja minä kuulun siihen joka tahtoo seksiä, eli jos stressiä on niin kyllä siihen auttaa naisen aloiteellisuus ja jos ei huvita niin nainen joka haluaa niin varmaan saa miehenkin haluamaan seksiä, jos ton ohjeen mukaan toimii niin ilman jää.

on tuota aloitteellisuutta ja varmaan liikaakin, että se on miestä ilmeisesti edesauttanutkin "vetäytymiseen".
        Silloinkin, kun mies on stressaantunut ja hermona esim työasioista, olen yrittänyt alkaa hieromaan, silittelemään ja kuiskailemaan korviin...
        Joku muu mies varmaan jo raiskaisi siinä vaiheessa.Mutta mieheni... hän vetäytyy, että "lä nyt jaksa.." ja esim menee vaikka tietokoneella värkkäämään.

• Hormoonia on ja paljon
        Jane kirjoitti:

on tuota aloitteellisuutta ja varmaan liikaakin, että se on miestä ilmeisesti edesauttanutkin "vetäytymiseen".
        Silloinkin, kun mies on stressaantunut ja hermona esim työasioista, olen yrittänyt alkaa hieromaan, silittelemään ja kuiskailemaan korviin...
        Joku muu mies varmaan jo raiskaisi siinä vaiheessa.Mutta mieheni... hän vetäytyy, että "lä nyt jaksa.." ja esim menee vaikka tietokoneella värkkäämään.

Se on sillain että miehesi on munaton ja sillä on hormoonihäiriö, liikaa naishormoonia, jos mieshormooni on korkealla niin panettaa koko ajan, siitä tiedät onko mihelläsi karvotusta ja mitä enemmän sillä on niin sitä virilimpi se on, en nyt takoittanut tukkaa vaan iholla, yksi hyvä tuntomerkki on miehillä jos on tuuheat kulmakarvat niin sitä enemmän naitattaa miestä

• ransu
        Hormoonia on ja paljon kirjoitti:

Se on sillain että miehesi on munaton ja sillä on hormoonihäiriö, liikaa naishormoonia, jos mieshormooni on korkealla niin panettaa koko ajan, siitä tiedät onko mihelläsi karvotusta ja mitä enemmän sillä on niin sitä virilimpi se on, en nyt takoittanut tukkaa vaan iholla, yksi hyvä tuntomerkki on miehillä jos on tuuheat kulmakarvat niin sitä enemmän naitattaa miestä

Ei voi pitää paikkaansa!
        Minä ollut vain yhden tällaisen todella karvaisen miehen kanssa...tällä hetkellä ja tilanne on toivoton!!!

• TavisMies40
        ransu kirjoitti:

Ei voi pitää paikkaansa!
        Minä ollut vain yhden tällaisen todella karvaisen miehen kanssa...tällä hetkellä ja tilanne on toivoton!!!

Ei tunnu oikein uskottavalta tarinalta. Varsinkin kun monelle miehelle runsas karvoituskin tulee vasta vanhempana. Ja ne halut on joka tapauksessa kovimmillaan nuorempana.

• Hormoonit hyrrää
        TavisMies40 kirjoitti:

Ei tunnu oikein uskottavalta tarinalta. Varsinkin kun monelle miehelle runsas karvoituskin tulee vasta vanhempana. Ja ne halut on joka tapauksessa kovimmillaan nuorempana.

Niinpä niin, mutta jos se karvoitus on jo tullut nuorempana kuten minullakin, minulla alkoi hormoonit hyrräämään hiukan päälle 10 vanhana ja siitä saakka on pillua tehnyt mieli koko ajan. Ja yksi kumpani sanoikin että sun kulmakarvoista näkee että sulla pelaa hormoonitoiminta ja ihmetteli sitä kuinka mun vaimo uskoltaa pitää selibaatissa, toisaalta hyvä ravintolassa on päässyt iskemään vierasta koko ajan, ei tule yksitoikkoiseksi saman kanssa

• Jane
        TavisMies40 kirjoitti:

mee läpi tuo karvateoria.
        Miehelläni on normaali karvoitus ja rintakarvat (ah, niin ihanat=) myös.
        Ei karvojen määrä vaikuta haluihin kyllä tippaakaan.Mutta kiitos kun halusit auttaa.(?)

• man
        Jane kirjoitti:

Ei miehessä mitään vikaa tarvitse olla. Olette vaan erilaisia. Jos toista pyrkii muuttamaan itselleen sopivaksi edessä on ennemmin tai myöhemmin umpikuja. Pitäisi hyväksyä ihmiset sellaisena kuin he ovat. Usein toisesta on luotu mielikuva joka ei vastaa todellisuutta. Omaan elämäänsä ihminen voi vaikuttaa. On tehtävä valintoja paremman elämänlaadun puolesta ettei katkeroidu ja ole tyytytymätön tai tyydyttämätön. Taitaa olla kertomasi tilanne yleisin erojen syy. On paradoksaalista, että siihen liittyy tosiaankin usein myös mustasukkaisuus; vaikkei itse haluaisikaan ei suvaita muidenkaan haluavan.

• Seksiä aina
        Jane kirjoitti:

mee läpi tuo karvateoria.
        Miehelläni on normaali karvoitus ja rintakarvat (ah, niin ihanat=) myös.
        Ei karvojen määrä vaikuta haluihin kyllä tippaakaan.Mutta kiitos kun halusit auttaa.(?)

No mulla ei ole sitten mitään muuta neuvoa, kuin kokeile kaikkia konsteja, mutta en usko että auttaa kun seksuallisuus lähtee ihmisestä ja jokainen on oma yksilönsä, kun me ei olla samanlaisia jollakin voi olla joku stressi tai sellainen, mulla stressi ei vaikuta eikä oikeastaan mikää muu, mulla on taas isot halut. Sen neuvon annan että mieti mikä sulle on elämässä tärkeintä se mies vai seksi, voi olla että joudut jättämään sen seksin sitten pois, oletko valmis siihen sitä voisi sitten miettiä siltä kannalta, että haluaisitko alkaa nunnaksi, (muuta nehän ei saa koskaan). Ja miten myöhemmin kun teilä on lapsia, alkaako ottamaan päähän, mutta onkelma kannataisi ratkaista sitten ennen lasten tekoa, nehän siinä sitten kärsii, mutta sen mä olen huomannut kun naisille tulee ikää ja ne elää seksittömästi niin vieras alkaa kinostamaan, joten mieti tarkaan sitten mitä teet. Kai se seksittömänä eläminenkin voi olla kivaa. Minä en kuitenkaan itse elä toisen ehdoilla, olen siitä puhunut monesti ja vähän aikaa sitten sanoin, ei tartte sitten syyttää pettämisestä

• hämmästyttää
        TavisMies40 kirjoitti:

Ei ne halut ainakaan viiskymppisellä oo yhtään vähentynyt. Kalju rupee paistaa, rinnassa pari haiventa ja kulmakarvatki ihan tavalliset. Panettaa vaan koko ajan , heti kun vaimon näkee.

• man
        Seksiä aina kirjoitti:

No mulla ei ole sitten mitään muuta neuvoa, kuin kokeile kaikkia konsteja, mutta en usko että auttaa kun seksuallisuus lähtee ihmisestä ja jokainen on oma yksilönsä, kun me ei olla samanlaisia jollakin voi olla joku stressi tai sellainen, mulla stressi ei vaikuta eikä oikeastaan mikää muu, mulla on taas isot halut. Sen neuvon annan että mieti mikä sulle on elämässä tärkeintä se mies vai seksi, voi olla että joudut jättämään sen seksin sitten pois, oletko valmis siihen sitä voisi sitten miettiä siltä kannalta, että haluaisitko alkaa nunnaksi, (muuta nehän ei saa koskaan). Ja miten myöhemmin kun teilä on lapsia, alkaako ottamaan päähän, mutta onkelma kannataisi ratkaista sitten ennen lasten tekoa, nehän siinä sitten kärsii, mutta sen mä olen huomannut kun naisille tulee ikää ja ne elää seksittömästi niin vieras alkaa kinostamaan, joten mieti tarkaan sitten mitä teet. Kai se seksittömänä eläminenkin voi olla kivaa. Minä en kuitenkaan itse elä toisen ehdoilla, olen siitä puhunut monesti ja vähän aikaa sitten sanoin, ei tartte sitten syyttää pettämisestä

Oikeilla linjoilla olet mielestäni. Kyllä pitää kuunnella ensisijaisesti omaa itseään. Paljon hedelmällisempää kuin pyrkimykset muuttaa toista joka juttu on tosiaankin pitkässä juoksussa tuomittu epäonnistumaan. Tervettä itsekkyyttä mieluummin kuin sairasta marttyyriutta, joka sairastuttaa ympäristönkin.

• Niinpä
        man kirjoitti:

Oikeilla linjoilla olet mielestäni. Kyllä pitää kuunnella ensisijaisesti omaa itseään. Paljon hedelmällisempää kuin pyrkimykset muuttaa toista joka juttu on tosiaankin pitkässä juoksussa tuomittu epäonnistumaan. Tervettä itsekkyyttä mieluummin kuin sairasta marttyyriutta, joka sairastuttaa ympäristönkin.

Niin se on ja tämä nainen tulee huomaamaan sen katkerasti kun se tekee tämän miehen kanssa lapsen. Mulla on ollut sen verran naisseikkailuja että olen kuulut kaikenlaista. Yhden kanssa oli aika hyvä suhde, mutta se ei päässyt miehestään irti kun kai rakasti sitä, tuli maha pystyssä poraten kysymään jos me alettasiinki olemaan yhdessä, kysyin kenen on lapsi, vastaus mun miehen, mä sanoin se tarjous oli niin kauan voimassa kun et ollut raskaan toiselle, jos se olisi mun niin asia olisi toinen ja lähti poraten pois

• hanski

kyl mä vaan ihmettelen ku mies kieltäytyy, ettei vaan ole toista naista.Mä harrastais seksiä tosi usein jos sais sitä kun haluaisin.

• kokemus

Lapsenteko tässä tilanteessa olisi katastrofi. Omalta mieheltä meni halut täysin kun vatsa kasvoi. Ja kun lapsi syntyy, seksiä ei ole viikko tai kuukausikausiin ja sitten lapsi valvottaa, niin miehesi on entistä väsyneempi. Ja mikä tärkeintä: lapsi on uusi ihminen, joka vaatii teidän molempien pyyteettömän rakkauden ja huolenpidon. Siis lapsi kannattaa hankkia silloin kun parisuhde on kunnossa.
      Muutoin pohdintoihisi antaisin neuvoksi, että hae apua seksuaaliterapeutilta. Yrittäkää keskustella miehesi kanssa ja löytää jokin ratkaisu. Hänkin varmasti niin haluaa, jos todella rakastaa sinua. Kärvistely yksin tai keskustelupalsta eivät auta. Kun olet kaikkesi tehnyt voit ainakin olla varma siitä, että jos ero tulee, et lähtenyt liian kevein perustein. Parisuhteen vuoksi kannattaa taistella. Omassani on ollut yhtä ja toista vuosien mittaan, myös haluttomuutta miehen taholta joskus, mutta olemme edelleen rakastuneita, ja seksielämämme on entistä ihanampaa ja aina paranee. Erilaiset ajat seksissäkin kuuluvat elämään, eikä rakkauskaan pysy ellei PÄÄTÄ rakastaa.
      Onnea ja menestystä suhteellesi, uskon että löydätte ratkaisun. Meilläkin ne ovat löytyneet jo 20 vuotta.

• TavisMies40

Juu en minä Jane tarkoittanut että suin päin eroamaan vaan. Tuolla kokemus-nimimerkillä oli mielestäni parhaat neuvot tähän keskusteluun. Noteeraa ne. Jos ette keskenänne asiasta pysty keskutelemaan niin seksiterapeutti tms. voisi olla hyvä lisä. Ei pidä jäädä hautomaan tuota asiaa yksin parisuhteessa. Sitä tarkoitin että jos niin tekee, tulee asiasta loppujen lopuksi parisuhteen noidankehä joka kyllä johtaa eroon... ennemmin tai myöhemmin.
        Jos molemmat PÄÄTÄTTE rakastaa toisianne kuten myös tuo ed. kirjoitti, on asiasta mahdollinen ulospääsytie olemassa. Vaikeneminen ei ole kultaa tuossa asiassa.

• Jane

Emme olekaan vielä lapsia hankkimassa, mutta
        mielessä on vaan välillä käynyt,(tässä on niin monenkirjavaa ajatusta tullut mieleen) että olisinko sitten raskaana seksikkäämpi (kuten jotkut miehet väittävät naisten olevan)ja sitä kautta haluttavampi...?!
        Se on kyllä hepponen peruste uuden ihmisen hankkimiselle, mutta siis vaan mielessä käynyt ajatus.
        Seksuaaliterapeutille miestäni ei saisi ikinä!
        Eihän hänellä siis ole mikään ongelma, hän sanoo, että määrä, mitä hän seksiä saa, on ihan sopiva!
        Tiedän ettei hän käy vieraissa eikä vedä käteenkään..

• TavisMies40
        Jane kirjoitti:

Emme olekaan vielä lapsia hankkimassa, mutta
        mielessä on vaan välillä käynyt,(tässä on niin monenkirjavaa ajatusta tullut mieleen) että olisinko sitten raskaana seksikkäämpi (kuten jotkut miehet väittävät naisten olevan)ja sitä kautta haluttavampi...?!
        Se on kyllä hepponen peruste uuden ihmisen hankkimiselle, mutta siis vaan mielessä käynyt ajatus.
        Seksuaaliterapeutille miestäni ei saisi ikinä!
        Eihän hänellä siis ole mikään ongelma, hän sanoo, että määrä, mitä hän seksiä saa, on ihan sopiva!
        Tiedän ettei hän käy vieraissa eikä vedä käteenkään..

Just niin! Mies sanoo että hänelle määrä on sopiva ja piste. Seksiterapeutille en lähde ja piste. Riudu sinä siinä sitten vaan tarpeinesi ja piste.

Ei kuulosta kivalta.

Ihmiset joutuvat kuitenkin turvautumaan esim. perheneuvolan palveluihin sitten kun tilanne on jo karannut käsistä. Silloinkin ne ehdottomat keskustelusta kieltäytyjät antavat yleensä periksi ja tulevat paikalle. Jos ei muuten, niin kumppanin mieliksi.

Omalta osaltani suosittelen kuitenkin kissan pöydälle nostamista myös muilla foorumeilla kuin täällä. (Ellei miehesi nyt satu osallistumaan täällä keskusteluun jollain nimimerkillä :)

• Jane
        TavisMies40 kirjoitti:

Just niin! Mies sanoo että hänelle määrä on sopiva ja piste. Seksiterapeutille en lähde ja piste. Riudu sinä siinä sitten vaan tarpeinesi ja piste.

Ei kuulosta kivalta.

Ihmiset joutuvat kuitenkin turvautumaan esim. perheneuvolan palveluihin sitten kun tilanne on jo karannut käsistä. Silloinkin ne ehdottomat keskustelusta kieltäytyjät antavat yleensä periksi ja tulevat paikalle. Jos ei muuten, niin kumppanin mieliksi.

Omalta osaltani suosittelen kuitenkin kissan pöydälle nostamista myös muilla foorumeilla kuin täällä. (Ellei miehesi nyt satu osallistumaan täällä keskusteluun jollain nimimerkillä :)

... sellaista se vähän on."terapeutille en lähde.Piste." "Ota tai jätä.Piste." Ei todellakaan kuulosta kivalta, eikä ole kivaa.
        Mieheni on just siis perinteinen jörrikkä, joka ei myönnä mitään eikä halua näyttää, että hänkin on haavoittuvainen. Vaikka kyllä aina kun sovitaan riidat, hän myöntää omat virheensä, mutta tässä seksiasiassa hän kuulemma on kunnossa ja sillä siisti.
        Huokaus. Ja syvä.

• man
        TavisMies40 kirjoitti:

Juu en minä Jane tarkoittanut että suin päin eroamaan vaan. Tuolla kokemus-nimimerkillä oli mielestäni parhaat neuvot tähän keskusteluun. Noteeraa ne. Jos ette keskenänne asiasta pysty keskutelemaan niin seksiterapeutti tms. voisi olla hyvä lisä. Ei pidä jäädä hautomaan tuota asiaa yksin parisuhteessa. Sitä tarkoitin että jos niin tekee, tulee asiasta loppujen lopuksi parisuhteen noidankehä joka kyllä johtaa eroon... ennemmin tai myöhemmin.
        Jos molemmat PÄÄTÄTTE rakastaa toisianne kuten myös tuo ed. kirjoitti, on asiasta mahdollinen ulospääsytie olemassa. Vaikeneminen ei ole kultaa tuossa asiassa.

Ei kai rakastaminen sentään mikään tahdonasia ole... Eiköhän se ole jotakin vallan muuta. Turha kusettaa itseään ja muita tällaisilla väitteillä.

• Janna
        man kirjoitti:

Ei kai rakastaminen sentään mikään tahdonasia ole... Eiköhän se ole jotakin vallan muuta. Turha kusettaa itseään ja muita tällaisilla väitteillä.

Sulla on termit sekaisin. Rakastaminen on nimenomaan pitkälle tehdon asia. Ei pelkästään, mutta hyvin suureksi osaksi. Halua rakastaa sitä toista huonoinakin päivinä, silloin kun se kiukuttelee ja tiuskii naama norsunvitulla. Halua rakastaa kaikkine puutteineen ja omine omituisuuksineen. Rakastuminen taas on jotain aivan muuta, mutta se onkin kyseessä suhteen alussa. Pidempi suhde siirtyy aina rakastumisesta rakastamiseen, jos on yleensä jatkuakseen.

• Mies
        Jane kirjoitti:

... sellaista se vähän on."terapeutille en lähde.Piste." "Ota tai jätä.Piste." Ei todellakaan kuulosta kivalta, eikä ole kivaa.
        Mieheni on just siis perinteinen jörrikkä, joka ei myönnä mitään eikä halua näyttää, että hänkin on haavoittuvainen. Vaikka kyllä aina kun sovitaan riidat, hän myöntää omat virheensä, mutta tässä seksiasiassa hän kuulemma on kunnossa ja sillä siisti.
        Huokaus. Ja syvä.

...tosiasia, että te olette seksihalujenne osalta varsin erilaisia. Jos miehesi sanoo, että hänelle nykyinen rakastelutiheys on riittävä, niin tuskin hänen halunsa painostamalla tai terapeuttienkaan avulla lisääntyvät. Sellaiset asiat voivat vaan pahentaa tilannetta. Me ihmiset olemme vaan usein niin erilaisia ja sille ei voi mitään. Miehesi seksihalut voivat kuitenkin vielä vähentyäkin entisestään, kun hän vanhenee, ja sekin on vain hyväksyttävä, jos hänen kanssaan aiot elämäsi elää. Jostakin olen muuten joskus lukenut, että rakastunut pari harrastaa seksiä neljä kertaa kuukaudessa ja oikein rakastunut pari keskimäärin kuusi kertaa kuukaudessa. Kuulostaa kyllä aika vähältä! Kuitenkin vastarakastuneet parit yleensä harrastavat seksiä joka päivä ja montakin kertaa päivässä, kun alkuhuuma on kuumimmillaan. Toki tässäkin asiassa on suuria eroja eri pariskuntien kesken, koska kaikilla ei ole yhtä kovia seksihaluja.

• Mies
        Janna kirjoitti:

Sulla on termit sekaisin. Rakastaminen on nimenomaan pitkälle tehdon asia. Ei pelkästään, mutta hyvin suureksi osaksi. Halua rakastaa sitä toista huonoinakin päivinä, silloin kun se kiukuttelee ja tiuskii naama norsunvitulla. Halua rakastaa kaikkine puutteineen ja omine omituisuuksineen. Rakastuminen taas on jotain aivan muuta, mutta se onkin kyseessä suhteen alussa. Pidempi suhde siirtyy aina rakastumisesta rakastamiseen, jos on yleensä jatkuakseen.

Vihkikaavassakin kysytään perinteisesti, että "tahdotko sinä rakastaa... "

• ransu

Eksyin tänne sivuille ja huomasin että en ole ainut tällaisen ongelman kanssa...
      Minullakin on ihana mies, joka haluaa n. 3 vkon välein...Rankaksi kaiken tekee se, että ei tässä olla seurusteltu ku puolisen vuotta ja tätä on jatkunut yli puolet ajasta.
      Välillä tuntuu että on itsestäänselvyys kun olen siinä vieressä...
      Olen yrittänyt jutella ja sieltä tulee lauseita et "en mä sua pidä itsestäänselvyytenä" ja "mä taidan olla niin vanha ettei jaksa enää seksi kiinnostaa"...hah hah!
      Kummatkin on 20-30 ikävuoden välis joten...hyvin hyvin outoa minusta...
      Pitäisikö tässä alkaa olemaan kylmä että jotain tapahtuisi?(Pari kertaa kokeillu ja auttanut).On vaan kovin vaikeaa kun itse on niin syvä tunneihminen...
      Vai onko niin että joitakin vain ei kiinnosta???

• TavisMies40

Luin ihan oikeasti ja tieteellisesti tehdystä tutkimuksesta jossa oli tutkittu miesten ja naisten välisiä eroja haluttomuuteen. Miehet voitti kirkkaasti työelämän paineilla. Ts. miehet ottavat helpommin työelämän paineet makuuhuoneeseen kuin naiset. Tämä kait nyt ei kuitenkaan tarkoittane että miehen pitää vaihtaa työpaikkaa jotta seksi voisi taas toimia. Se pitää vaan ymmärtää ja ymmärtää myös toisen tarpeiden tyydytyksen merkityksen yhteiselolle. Kyllä ne työpaineet jää jossain vaiheessa kauemmaksi kun täysin siemauksin nauttii rakastelusta.

• Jane
        TavisMies40 kirjoitti:

Luin ihan oikeasti ja tieteellisesti tehdystä tutkimuksesta jossa oli tutkittu miesten ja naisten välisiä eroja haluttomuuteen. Miehet voitti kirkkaasti työelämän paineilla. Ts. miehet ottavat helpommin työelämän paineet makuuhuoneeseen kuin naiset. Tämä kait nyt ei kuitenkaan tarkoittane että miehen pitää vaihtaa työpaikkaa jotta seksi voisi taas toimia. Se pitää vaan ymmärtää ja ymmärtää myös toisen tarpeiden tyydytyksen merkityksen yhteiselolle. Kyllä ne työpaineet jää jossain vaiheessa kauemmaksi kun täysin siemauksin nauttii rakastelusta.

voi olla paljon perää.Mieheni ei viihdy työpaikassaan ja lähtisi sieltä vaikka heti jos löytäisi uuden.Autolainan takia ei vaan viiti lähteä, ajattelee järkevästi nuo asiat.
        Kyllä työpaikka on iso asia hänelle.
        Jännä, että niin erilailla naiset ja miehet senkin ottavat.Minä suljen työpaikan oven takanani niin en muista koko paikkaa kun vasta seuraavana aamuna... vaikka olen vielä johtavassa asemassa.

• TavisMies40
        Jane kirjoitti:

voi olla paljon perää.Mieheni ei viihdy työpaikassaan ja lähtisi sieltä vaikka heti jos löytäisi uuden.Autolainan takia ei vaan viiti lähteä, ajattelee järkevästi nuo asiat.
        Jännä, että niin erilailla naiset ja miehet senkin ottavat.Minä suljen työpaikan oven takanani niin en muista koko paikkaa kun vasta seuraavana aamuna... vaikka olen vielä johtavassa asemassa.

Minulla on myös omakohtaista kokemusta aiheesta. Olen ollut vastuullisissa hommissa ja tiedän miten niitä juttuja tuo kotiinsa. Mutta ovelaa on se, että jos siellä töissä menee kovin hyvinkin, tulee nekin myös kotiin ja niistä voi saada tarpeellisen endorfiiniannoksen...

Meillä uusia asioita ja paikkoja elämään toi asuntovaunuilu. Pääsi paremmin irti työ-koti-työ syndroomasta. Ja ainakin sisätyöntekijälle raitis ilmakin virkistää. Samoin ei ollut sellaista pakkorutiiniaikataulua kuten kotona yleensä on.

• hämmästyttää
        Jane kirjoitti:

Hyvä jane sull on oikee asenne töihin. Se on vaan se pakollinen rahan keruu paikka eikä muuta. Pyydä ett saat hieroo rakkaas varpaita illalla, ehkä siit vois sitten mennä ylemmäksikin. Siivotessa voisit pukeutua vain seksikkäisiin alusvaatteisiin , ihme on jollei mies herää.

• Grethen

Meillä on nimittäin niin, että mies saattaa kähmiä pitkin päivää ja ehdotella tuhmia niin, että olen märkänä ja odottavana koko ajan, mutta kun tilaisuus rakastella tulee (poika nukkuu ja olemme kahden), yhtäkkiä hän onkin niiiiiin väsynyt. Ei ole harvinaista sekään, että mies vielä autossa kotimatkalla ehdottelee ja lupailee kiihkeää iltaa, mutta kymmenen minuutin päästä, kun yritän suukottaa tai hyväillä, työntää pois ja sanoo, ettei jaksa. TÄMÄ on vielä hirveämpää kuin pelkkä torjunta - se pettymys, ja sitten pitemmän päälle tunne, ettei voi luottaa enää lupauksiin, kun ne eivät kuitenkaan toteudu.

Viime viikon puolivälissä päätin lopulta, että odotan, kunnes mies tekee aloitteen. Yllättäen olen huomannut, että sepä tehoaa sittenkin: olemme rakastelleet jo kolmasti sen jälkeen, vaikka aiemmin korkeintaan kaksi kertaa viikossa! Ilmeisesti on niin, että rakkaani haluaa "saalistaa" minut eikä olla se, jota "saalistetaan". Toki toivoisin vieläkin tiheämpää seksiä... Tai toisaalta, en tiedä. Joka toinen päivä riittäisi aivan hyvin, sillä meillä seksi on niin mahtavaa, että se välipäivä menee toipumiseen... ;)

• Jane

Auuts, kun oikein satuttaa kun luin miehestäs! Oma mieheni ei kyllä tee kiusaa tuolla vastaavalla tavalla.Jos joskus on "sattunut"niin, että kosketellut minua kiihottumiseen asti, on kyllä sitten hoidellut homman loppunkin jos olen pyytänyt.Vaikka ei rakastelemalla, mutta vaikka sormillaan.
        Mutta hyvä jos teillä tepsi se, että aloit olla etäisempi.Teillä kuitenkin niin lyhyestä ajanjaksosta kysymys.Meillä tämä on jatkunut jo pitkään.

• Grethen
        Jane kirjoitti:

Auuts, kun oikein satuttaa kun luin miehestäs! Oma mieheni ei kyllä tee kiusaa tuolla vastaavalla tavalla.Jos joskus on "sattunut"niin, että kosketellut minua kiihottumiseen asti, on kyllä sitten hoidellut homman loppunkin jos olen pyytänyt.Vaikka ei rakastelemalla, mutta vaikka sormillaan.
        Mutta hyvä jos teillä tepsi se, että aloit olla etäisempi.Teillä kuitenkin niin lyhyestä ajanjaksosta kysymys.Meillä tämä on jatkunut jo pitkään.

Välillä tuntuu, että kaikkeen tottuu. Mutta ei siihen silti totu! Nyt mielenkiinnolla odotan, kuinka kauan tämä miehen viriilimpi kausi jatkuu... Hiljaiseloa kuitenkin oli melkein puoli vuotta. Kaiholla muistan seurusteluaikaa, kun saatoimme rakastella viisikin kertaa päivässä...

Hankalammaksi vielä tilanteen tekee se, että kumpainenkin kuumeilemme uutta vauvaa. Siis mieskin ihan aidosti haluaa vauvaa, mutta ei koskaan jaksa rakastella! Pyhästä Hengestä vissiin tässä pitäisi siitä... :(

• rebecca

Meillä oli sama tilanne. Se on todella raastaavaa ja alentavaa naiselle. Kyllä siinä on oma naisellisuus kovassa koetuksessa...mikä on kun en kelpaa, vaikka kuinka tekisin ja olisin... Nyt asumme erossa ja katsotaan onko enää eväitä jatkaa, se kun vaikuttaa-tiedostamatta tai tiedostaen- melkein joka asiaan..varsinkin 15 vuoden jälkeen. Asia kun ei ole tapana korjaantua itsestään, tai se jopa pahenee kun ikää tulee...Keskustelkaa, puhukaa kerro tunteistasi...vaan ei toista voi muuttaa...
      Voimia sinulle ja iloisempaa kevättä t.rebecca

• onnellinen

en tiedä mitä sanoisin no ainakin sen että rupia kunnolla miettimään haluatko olla suhteessa jossa et saa tarpeeksi hellyyttä.itse olin melkein 2vuotta parisuhteessa enkä vieläkään pääse siitä miehestä irti.se oli ensimmäinen joka kunnolla on rakastanut ja kunnolla rakastellut.mutta sama onkelma on silläkin kuin sun miehellä eli jos tuli riitoja se käski painua vittuun tai toisten ukkojen tykö.Se EI ole oikein sua kohtaan ja selvä osoitus siitä että huono itsetunto ja ei pysty kertomaan mikä oikein mättää.ei kannata ruveta siihen että ei keskustele asioista tai "pakenet"ennemmin nukkumaan.kuule löydät miehiä vielä joka haluaa sua Koko ajan!!!!!se on kaikista parasta ja kohottaa naisen mieltä!!!!!

• Pate

Meilä on vielä kotona vähän aikaa lahna, mutta olen löytänyt uuden naisen jo ja kohta potkaisen vanhan pihalle, alko pitämään seksittömiä kausia ja kun mikään ei auttanut niin hetkenpäästä löysin uuden. Sitä mä ihmetteln miten sä jaksat valittaa täällä, miksi ei saa, multa vapautuu lahna niin mä voin lahjoittaa sen sun miehelles, siinäpä on kaksi ei seksuaalista, pitävät sitten toisiaan käsistä kiinni, ja hae itsellesi kunnon panomies äläkä ruikuta.

• Jane

Kommenttisi sai nauramaan oikeasti!=0)
        kiitti siitä ja onnea ku oot löytäny ei-lahnan!

• Pate
        Jane kirjoitti:

Kommenttisi sai nauramaan oikeasti!=0)
        kiitti siitä ja onnea ku oot löytäny ei-lahnan!

Suosittelen samaa sinullekin, jos toinen ei halua niin se ei halua, sille ei voi yksinkertaisesti mitään, vaikka mitä tekisit, rukoilet polvillasi, imuroit, teet jopa ruokaa, katat pöydän, silität vaateet ja ei auta, no olen pois viikonlopun ryyppään nain, uhkaan leikata munani, sanon meneväni munkisi luostariin, niin ei auta ei, tai herkkiä hetkiä koitan jutella, koitan suudella ( tönäsee mut pois, jossain vaiheessa tönäisen takaisin että seinä paukahtaa, ei auta, Perkele sonnilekin saa enemmin taottua järkee päähän kuin lahanalle

• Yksi lahnamyös

Olikohan se sinun ex-lahnasi joka tyttöjen saunaillassa sanoi sen olevan ihana asia, että pääsi sinusta eroon. Kuulemma kun pöksyissä pullistaa niin aivot tyhjenee.

• Justiina
        Pate kirjoitti:

Suosittelen samaa sinullekin, jos toinen ei halua niin se ei halua, sille ei voi yksinkertaisesti mitään, vaikka mitä tekisit, rukoilet polvillasi, imuroit, teet jopa ruokaa, katat pöydän, silität vaateet ja ei auta, no olen pois viikonlopun ryyppään nain, uhkaan leikata munani, sanon meneväni munkisi luostariin, niin ei auta ei, tai herkkiä hetkiä koitan jutella, koitan suudella ( tönäsee mut pois, jossain vaiheessa tönäisen takaisin että seinä paukahtaa, ei auta, Perkele sonnilekin saa enemmin taottua järkee päähän kuin lahanalle

Ja mitä enemmän nöyryytät itseäsi raatamalla, sen enmmän särkesi nauttii ja nauraa sinulle. Vaikka ei kunnon kotikonetta voi huollotta jättää, pitäisi sille pikkasen antaa palkkioksi:)

• Pate
        Yksi lahnamyös kirjoitti:

Olikohan se sinun ex-lahnasi joka tyttöjen saunaillassa sanoi sen olevan ihana asia, että pääsi sinusta eroon. Kuulemma kun pöksyissä pullistaa niin aivot tyhjenee.

Se on kaksi asiaa seksi ja aivot, minkäs verran olet edes kouluja pystynyt käymään, tai mihin ammattiin olet edes päässyt. Näyttää ne lahnat löytävänsä toisensa, se on hyvä, perustakaa oikein lahna kerho ja mainostakaa sitä niin päädytte kaikki sinne samaan lahnakerhoonne, muita kisaamasta. Taitaa teillä lahnoilla olla siinä aivo toimminnassa jotain vikaa ja sielä alempanakin, on se sentään hyvä että se veri kiertää välillä sielä alapäässä, ettei ala seitit kasvamaa vaossa

• Pate
        Justiina kirjoitti:

Ja mitä enemmän nöyryytät itseäsi raatamalla, sen enmmän särkesi nauttii ja nauraa sinulle. Vaikka ei kunnon kotikonetta voi huollotta jättää, pitäisi sille pikkasen antaa palkkioksi:)

Ajateli kokeilla kaikkea niin ei pääse naiset valittamaan, kun ei mies imuroi, jos se imuroisi niin voisi vaikka jaksaa sitten rakastella, ne on vaan fweministien höpinöitä ja koitetaan viedä loputkin munat miehiltä, joskus mulle yksi sanoi jos et anna naisellesi nyrkkiä niin ei se sinua silloin rakasta, taitaa pitää paikkansa

• jepu

voi voi OTA MINUT!

• exfrigidi

Onhan se kyllä niin, että on todella turhauttavaa tehdä aloite ja tulee torjuttua. Itse saan seksiä aivan liian vähän avioliitossani, joka on kestänyt pian 13 v . Varaisäntäntäähän sitä pitää turvautua ja kuumiin mielikuviin, jotta ei aivan hypi seinille puutteesta. Kyllähän sitä olisi tarjokkaita helpottamaan tilanteessani, muttei mulle oikein muut miehet kelpaa vaikka kuumana kävisinkin. Onneks oon löytänyt netistä seksinovellit...

Se kyllä on nurinkurista, että kun vihdoinkin löytää oman seksuaalisuutensa, niin miehellä ei pelaa homma...oon kyllä yrittänyt vietellä alusasuin, fantasioin , mutta tehoikkain tapa on tähän asti ollut tullessani aamuyöstä tansseista.. herätän nukkuvan mieheni mitä mukavimmalla tavalla;)...

• ellie

Oon kuullu useammankin kerran että mies ei halua seksiä, vaikka nainen haluaisi.. Tuntuu kummalta että mies ei halua, kun yleensä puhutaan siitä kun naiset "phtaa".. Mutta mulla on tuttavapiirissäkin ollu pari kolme tommosta tapausta.. Toisessa "tapauksessa" auttoi kun nainen otti asian puheeksi ja kysyi mieheltää mikä mättää. Eli tekeekö hän jotain väärin vai eikö hän ole enää haluttava miehensä mielestä.. Mies oli kummastunut kysymyksestä ja kertoi että hän ei halua "painostaa" ja sanoi pelkäävänsä että naisesta alkaisi tuntua "panopuulta". No jokatapauksessa ongelma ratkesi ja seksielämä sujuu taas, jopa entistä paremmin:)

Toinen tuttavani taas ratkaisi asian näyttämällä että hän haluaa seksiä ja vain ja ainoastaan omalta mieheltään.. Tämä ko. nainen siis "viekotteli" miestään uusilla asioilla. Kuten haluammalla harrastaa seksiä muuallakin kuin kotona ja sängyssä. "Herra haluton" oli vain luullut ettei hänen naisensa halua kokeilla mitään uutta ja jännittävää.. Nämä lulot nainen kyllä haihdutti kokonaan:) Ja nyt tämä pari on ollut naimisissa 3 vuotta ja hyvin menee:)

Eli yritä puhua asiasta miehesi kanssa..? Kerro miltä susta tuntuu ja että haluat miestäsi:)

• Kaikea sitä kuulee

Jos mies ei kykene tuohon aivan itse, niin kannataako sellaista miestä edes ottaa

• s.focker

- kevät väsymys
      - miehisen kunnon alentuminen
      - masennus
      - pelko epäonnistumisesta
      - masturbointi
      - muuten vain ahdistunut
      - työ asiat

• haniih

miehesi taitaa olla varsinainen outous.meiän suhteessa kumpikin haluaa yhtäpaljon.ja yhtäusein.loukkaantuisin jos mieheni ei haluaisi useammin, mut aina se on valmis kun vähän keikutan lanteitani..
      ei auta muu kuin ottaa uhkailu käyttöön, jos ei naisen oikeudet toteudu..tiesithän että vaihtelu virkistää !! no itsepä päätät.en jaksaisi katsoa sellaista miestä itse pitkään, mut onnea matkaan..

• Jake

Meilä on kans ollut sama onkelma, mutta toisin päin, vaimo pihtaa ja pitkiä aikoja, kannataisiko minun kertoa hänelle tai kysyä että tiedätkö montako kertaa olen pettänyt häntä.

• Murmeli

Entä jos miestäsi painaa jokin asia jos vaikka hänellä on töissä käynyt jotain eikä ole saanut oikeaa tilaisuutta kertoa sitä. Kannattaa kysyä siltä painaako sitä joku. Ja en haluaisi pelotella mutta monesti jos nuin käy niin miehellä on joku toinen nainen jossain piilossa. Puhu miehesi kanssa ja kysy että painaako häntä joku. Kyllä se seksi elämä siitä lähtee taas luistaan

• utelias

En voi muuta kun nauraa tuolle jutulle! Koska täällä meilläpäin tuo on AINA toisinpäin!!! Miehet yrittää saada mutta harvoin onnistuu. (riippuu ihmisestä) Eli kysyisin että missä asut??? Ps. voisitko vastata pikaisesti!!!!

• utelias

En voi neuvoa ennen ku tiiän että missä asut koska meilläpäin tuo on aina toisin päin eli mies kinuaa naiselta mutta aina ei onnistu!!! Eli kysyisin että missä asut???

• Jane

ei liene väliä,mutta voin sanoa, että keskisuomesta.

• Jorge

Moi!
      Meillä on toisinpäin . Vaimo ei jaksa kuin kerran viikossa tai kuussa..Minä voisin harrastaa seksiä parikertaa jokailta ja viikonloppuna enemmän.. Haluan myös kokeilla kaikkea mahdollista.. vaimo ei..
      Olen 45 ja halut eivät ole vähentyneet.. Seksi on kyllä ollut vaimostakin nautinnollista kun on saanut orgasmin lähes joka kerta.. Olen harkinnut nuorempaan vaihtamista..

• Päivi

Ihan kuin olisin itse tuon kirjoittanut!!
      Ihanaa huomata etten todellakaan ole ainut joka tästä miehen haluttomuudesta kärsii.
      Mies on aina väsynyt tai muuta tärkeämpää tekemistä.
      Olen monesti ollut hyvin masentunut ja tuntenut itseni ihan mitättömäksi kun en miestäni kiinnosta.
      Ennen oli meilläkin kaikki toisin,seksiä oli montakin kertaa päivässä.
      Tehtiin sitä kuulema likkaa ja nyt kyllästyttää.
      Ollaan oltu yhdessä 5-vuotta ja onhan siinä ajassa kaikkea kivaa tullut kokeiltua. Mutta paljon on kokemattakin.
      Ja nyt ongelmaksi on muodostunut sekin että jos mies haluaa ja rakastelemme, en osaa nauttia siitä.
      Ajattelen vain koko ajan että teenkö oikein, tuntuuko hänestä hyvältä jne..
      Mies itse tekeealoitteen jos edellisestä kerrasta alkaa olla 2vkoa tai yli. Eli teknisesti *kassien tyhjennys* saatava. Hän ei vedä käteen,joten minä annan ja hän saa tyydytyksen..
      En tiedä miten tästä eteenpäin elämä menee,mutta ahdistunut olen ja tilanne näyttää huonolta... :(

• TavisMies40

Tuo on just se tilanne kun asiat alkavat vyyhteytymään ja kiertämään kehää...
        Sit kun toinen haluaa, ei toinen osaa mielestään olla.

Asiasta pitäisi pystyä ensin keskustelemaan. Sitten turha kuvitella, että kun tämä asia nyt sitten keskusteltiin niin siitä vaan sänkyyn ja homma toimii :)

Sitten pitäisi alkaa keksimään asioita millä pääsee kotiympyröistä pois yhdessä (enkä tarkoita kapakkiin menoa). Ihan vaan vaikka muksu hoitoon ja naapurikylään hotelliyötä viettämään. Sauna, poreallas, päivällinen ja vähän viiniä, niin ei varmasti ole tavallinen "pano".

Kuitenkin väitän että nuo asiat kulkevat toisin päin käsi kädessä. Tuo "seksioireilu" on jo merkki muuten huonompaan suuntaan menossa olevasta parisuhteesta ja kannattaisi miettiä asiaa myös siltä kannalta. Onko muitakin asioita joita yhdessä voisi muuttaa parempaan suuntaan...

Ja loppujen lopuksi kenenkäänhän ei ole pakko riutua huonossa parisuhteessa. Eikä kannatakaan. Se ei ole kenenkään etu. Ei edes lapsen etu vaikka joku täällä väittikin niin. Kehän alkaessa samaa rataa alkaa ihmisiä kalvaa epäilys, syyttely, riitely yms. ja lopputuloksen kuitenkin tiedämme kaikki. Ei mitään kulisseja kannata ylläpitää. Ei eronnut ihminen ole viallinen ihminen. Se ei vaan onnistunut sen ihmisen kanssa jonka kanssa yritti. Ja toivottavasti myös YRITTI!!!

• Päivi
        TavisMies40 kirjoitti:

Tuo on just se tilanne kun asiat alkavat vyyhteytymään ja kiertämään kehää...
        Sit kun toinen haluaa, ei toinen osaa mielestään olla.

Asiasta pitäisi pystyä ensin keskustelemaan. Sitten turha kuvitella, että kun tämä asia nyt sitten keskusteltiin niin siitä vaan sänkyyn ja homma toimii :)

Sitten pitäisi alkaa keksimään asioita millä pääsee kotiympyröistä pois yhdessä (enkä tarkoita kapakkiin menoa). Ihan vaan vaikka muksu hoitoon ja naapurikylään hotelliyötä viettämään. Sauna, poreallas, päivällinen ja vähän viiniä, niin ei varmasti ole tavallinen "pano".

Kuitenkin väitän että nuo asiat kulkevat toisin päin käsi kädessä. Tuo "seksioireilu" on jo merkki muuten huonompaan suuntaan menossa olevasta parisuhteesta ja kannattaisi miettiä asiaa myös siltä kannalta. Onko muitakin asioita joita yhdessä voisi muuttaa parempaan suuntaan...

Ja loppujen lopuksi kenenkäänhän ei ole pakko riutua huonossa parisuhteessa. Eikä kannatakaan. Se ei ole kenenkään etu. Ei edes lapsen etu vaikka joku täällä väittikin niin. Kehän alkaessa samaa rataa alkaa ihmisiä kalvaa epäilys, syyttely, riitely yms. ja lopputuloksen kuitenkin tiedämme kaikki. Ei mitään kulisseja kannata ylläpitää. Ei eronnut ihminen ole viallinen ihminen. Se ei vaan onnistunut sen ihmisen kanssa jonka kanssa yritti. Ja toivottavasti myös YRITTI!!!

Kokeiltu on kylpylät ja muut.. Siellä väsyttää vieläkin enenmän.. :(
        puhuttukkin ollaan,mutta mies suuttuu. Ei kestä kuulla totuutta,täytyisi kuulema etsiä mies joka antaa..Se satuttaa tosi pahasti,koska kuitenkin rakastan miestäni ja hän minia. Asioista ei voi puhua kenellekkään ja minun puhuminen ei yksin auta kun pitää saada toisenkin mielipide esille..

• TavisMies40
        Päivi kirjoitti:

Kokeiltu on kylpylät ja muut.. Siellä väsyttää vieläkin enenmän.. :(
        puhuttukkin ollaan,mutta mies suuttuu. Ei kestä kuulla totuutta,täytyisi kuulema etsiä mies joka antaa..Se satuttaa tosi pahasti,koska kuitenkin rakastan miestäni ja hän minia. Asioista ei voi puhua kenellekkään ja minun puhuminen ei yksin auta kun pitää saada toisenkin mielipide esille..

No tuossa se juuri on. NYT pitää nostaa asia esille riittävän radikaalilla tavalla. Seksiterapeuttikeskustelu ja uhkaat ottaa rakastajan ellei asiasta voi keskustella.
        Varmaan parhaiten miehen itsetunnolle kolahtaa, kun ei uhkaile erolla vaan em. yhdistelmällä.
        Ja jos ei tuota asiaa oikeasti hoideta, niin lopulta siinä erossa ollaan kuitenkin... usko vaan! Kummasti se rakkaus alkaa rapisemaan kun on eripuran kohteita liitossa, eikä niitä puida auki...

• Päivi
        TavisMies40 kirjoitti:

No tuossa se juuri on. NYT pitää nostaa asia esille riittävän radikaalilla tavalla. Seksiterapeuttikeskustelu ja uhkaat ottaa rakastajan ellei asiasta voi keskustella.
        Varmaan parhaiten miehen itsetunnolle kolahtaa, kun ei uhkaile erolla vaan em. yhdistelmällä.
        Ja jos ei tuota asiaa oikeasti hoideta, niin lopulta siinä erossa ollaan kuitenkin... usko vaan! Kummasti se rakkaus alkaa rapisemaan kun on eripuran kohteita liitossa, eikä niitä puida auki...

Huoraksi siinä sitten haukutaan ja oma mies haukkujana. :(
        Monesti päin naamaa sanonut että eikun etimään vaan mies jolta munaa saan jos asiasta keskustellaan.
        Jotenkin niin lapselliset mielipiteet hänellä.
        Muutenkaan mistään asiasta ei edes asiallisesti saa sanoa.
        Lapsia meillä on,joten senkin takia kestää kaikkea.
        Ero tässä nähtävästi edessä meillä, mutta asiaan liityy monta muutakin ongelmaa.
        Mies ei vain kertakaikkiaan arvosta minua ja tämän hetkistä *työtäni* hoitaa pieniä lapsia kotona.
        Raha se hänelle sen onnen tuo...

• nymfo

Älä tee liikaa ruokia ja älä syötä miestäsi ähkyyn.Liian runsaasti ravintoa nauttinut mies muuttuu sohvaperunaksi tai muutenkin kylläiseksi kaikkeen.Ylensyönti ja varsinkin iltasyönti
      jarruttaa miehen sexhaluja.
      Kotityöt vaan vähemmälle ,ethän vaan palvele liikaa miestäsi?
      Kokeile välillä tätä keinoa,voipi olla että tämä ehdotus on turha,yritin ainakin keksiä jotain .
      HArmi se on kun olet aikuinen nainen ja et saa riittävästi seksiä.

• ei...

..ole liian nälkäinen!

• hipsu

Mielenkiintoinen yhdistelmä! Rakastatte toisianne, mutta mies vaan ei halua? Joko sinä haluat liikaa tai mies liian vähän?
      Etkö sitä pannut merkille suhteenne alkuvuosilla?
      Toiset vaan ei ole niin seksuaalisesti viriilejä kuin toiset ja se täytyy parisuhteessa ottaa huomioon. Siitä pitää keskustella ja löytää molempia osapuolia tyydyttävä ratkaisu tai ennemmin ja myöhemmin epätyydyttävä tilanne johtaa eroon.
      Molemmat löytävät omanlaisensa kumppanin;onhan seksi parisuhteessa kuitenkin tärkeä läheisyyden ja hyväksymisen lähde.

Jos miehesi ei sinua halua, on muitakin ratkaisuja kuten esim. maksullisissa miehissä käynti, mutta siihen varmaan kannattaa kysyä aviopuolison suostumus.

• TavisMies40

Aika hauska ehdotus varmaan käsittelemällemme miehelle. Jos mies sanoo että kyseinen seksielämä on riittävää HÄNELLE ja terapeutille en lähde. Jos pokkana kysyis että eihän sinua sitten haittaa jos käyn maksullisissa? Heh :)

• Minulta saa

Minulta saa ilmaiseksi, ja olen vielä komean näköinenkin

• hipsu
        TavisMies40 kirjoitti:

Aika hauska ehdotus varmaan käsittelemällemme miehelle. Jos mies sanoo että kyseinen seksielämä on riittävää HÄNELLE ja terapeutille en lähde. Jos pokkana kysyis että eihän sinua sitten haittaa jos käyn maksullisissa? Heh :)

Pitää ottaa molempien halut huomioon ja maksullisten miesten käyttö oli vain yksi vaihtoehto muiden joukossa jos yhdessä kuitenkin haluaisivat pysyä. Nainen haluaa enemmän seksiä kuin mies, mikä on ihan luonnollista. Jokaisella on erillaiset seksin tarpeet ja ne pitää jotenkin kuitenkin tyydyttää.

Yleensähän on niin että miehellä on kovat seksihalut ja vaimo haluaa vähemmän. Näissä tapauksissa miehet ovat ottaneet oikeudet omiin käsiinsä ja käyttävät maksullisisa palveluja. Miehet käyttävät niitä, vaikka kotona vaimo olisikin halukas ja haluttava. Se on niin väärin!!

Joten mielestäni naisillakin on oikeus maksullisiin palveluihin. Miehet kyllä tyydyttävät kovimmatkin halut ja fantasiat eivätkä kaipaa, ja havittele naiselta enempää kuin ei naisprostituutiotkaan miehiltä.

Tasa- arvo olisi tältäkin osin saavutettu!

• Jane
        hipsu kirjoitti:

Pitää ottaa molempien halut huomioon ja maksullisten miesten käyttö oli vain yksi vaihtoehto muiden joukossa jos yhdessä kuitenkin haluaisivat pysyä. Nainen haluaa enemmän seksiä kuin mies, mikä on ihan luonnollista. Jokaisella on erillaiset seksin tarpeet ja ne pitää jotenkin kuitenkin tyydyttää.

Yleensähän on niin että miehellä on kovat seksihalut ja vaimo haluaa vähemmän. Näissä tapauksissa miehet ovat ottaneet oikeudet omiin käsiinsä ja käyttävät maksullisisa palveluja. Miehet käyttävät niitä, vaikka kotona vaimo olisikin halukas ja haluttava. Se on niin väärin!!

Joten mielestäni naisillakin on oikeus maksullisiin palveluihin. Miehet kyllä tyydyttävät kovimmatkin halut ja fantasiat eivätkä kaipaa, ja havittele naiselta enempää kuin ei naisprostituutiotkaan miehiltä.

Tasa- arvo olisi tältäkin osin saavutettu!

mielestäni elä mitenkään mieheni varjossa tai hän minun.Mielestäni olemme tasavertaisia monissa asioissa.Ehkä minä jopa hieman dominoivampikin joiltakin osin.(en tarkoita seksiä) Ai mitä seksiä =)
        Silti maksullisten miesten käyttö ei tulisi kysymykseenkään kohdallani.Ehkä se sopii joillekkin, mutta en voisi ikinä hyväksyä sitä.Sittenhän miehelläkin olisi lupa käydä maksullisissa.(tosin oma mieheni ei taatusti lähtisi jo tautienkin pelossa)

• Jane

Suhteemme alku oli kiihkeää ja täynnä huumaa.Aamu alkoi rakastelulla, päivällä touhuttiin autossa, rannalla ja vaikka missä.Iltakin vielä saattoi mennä kiihkeisiin sessioihin... (oi niitä aikoja)
        Vaan ei enää.Kun muistelen ääneen miehelleni näitä aikoja, hän hymyilee vaan, että joo silloin se oli niin innokasta tms...
        Me siis ehkä olemme vain seksuaalisesti niin erilaisia.Ehkä tässä äärilaidat ovat löytäneet toisensa.Aivan kuten aamu ja ilta, eivät koskaan kohtaa..

• hipsu
        Jane kirjoitti:

mielestäni elä mitenkään mieheni varjossa tai hän minun.Mielestäni olemme tasavertaisia monissa asioissa.Ehkä minä jopa hieman dominoivampikin joiltakin osin.(en tarkoita seksiä) Ai mitä seksiä =)
        Silti maksullisten miesten käyttö ei tulisi kysymykseenkään kohdallani.Ehkä se sopii joillekkin, mutta en voisi ikinä hyväksyä sitä.Sittenhän miehelläkin olisi lupa käydä maksullisissa.(tosin oma mieheni ei taatusti lähtisi jo tautienkin pelossa)

Niin, sehän on jokaisen parin oma asia miten asiat hoitelee. Joillekkin se sopii ja toisille ei, mutta se on yksi monista vaihtoehdoista ratkaista propleema. Kuulostaa siltä, että se teilläkin tai sinulla on ongelmana ja et ole täysin tyytyväinen nykyhetkeen. Tietty löytyy kaikenlaista apua seksikaupoistakin. Keskustelemalla avoimesti asioista selviää!!

• sag68

Pistäpä ukkos juhlimaan ja näkemään muitakin naisia, niin uskoisin sen auttavan. Meillä ainakin toimii todella hyvin ja vaimon saanti on varmaa julimisen jälkeen viikonloppuna. Teillä ei lapsia ilmeisesti ollut, joten kannattaa vaihtaa paikkakuntaa ja viettäkää kahdenkeskistä aikaa vaikkapa hotellissa. Kaikki tekemiset, missä arki ei muistuta olemassa olostaan tekee teille hyvää!

• Pete

Meilä on toiste päin nainen ei halua ja minä haluan, mitäs jos vaihdetaan kumpaneita mä annan naiseni miehellesi ja sä tulet minun kanssani ja muutetaan yhteen, ja olen aivan valmis kokeilemaan seksiä miten päin tahansa, missä paikkassa tai ajasta riipumatta, paitsi pissa ja kakka leikit, eläimet ja lapset pois, ja homo hommat, muuten käy mikä tahansa.

• Mahe

1. Ei sunin tarvitse masturboida hänen vieressään. Voit masturboida vaikka yksin ollessasi esim. vessassa.

2. Miten voit rakastaa tuollaista miestä? Ehkä sinun olisi syytäkin palata X.n luo?

3. Miehesi on homo?

• Kale

Edellisessä suhteessani runkkasin mieluummin kuin panin vaimoa. Ei vaan napannut - huolehtikaa naiset itsestänne. No, vaihdoin naista ja alkohan kiinnostamaan. Ja kiinnostaa viiden vuoden jälkeenkin. Ei nainen kiinnosta jos hän ei halua panostaa seksiin. Mieluummin runkkaan kun harrastan rutinoitunutta tylsää seksiä.

• Alpine

Joo alussahan kaikki sujuu kuin rasvattu mutta kyllä nyt kun alkaa oleen vuosia kassassa niin hiipuu totaalisesti kaikki.
      Mihin naisilla halut katoo? Oon kans koittanut että kuinka kauan se tosiaan vois olla ilman...
      nyt varmaan tulee jo 3 viikkoo täytee samoin mun pinna.

• hämmästyttää

Ei kannata odottaa siin menee vaik kolme vuotta. Tehkää vain aloitteita ja yrittäkää.

• apuuvaa

ota uus äijä tai sit vaan tyrkytä enemmän ittees... mitä vikaa itsesnsä tyydyttämisessä on?

• Tiedän

Moi.
      Luuletko että miehesi on viikon ilman seksiä? Jos miehesi ei siis tee sitä sinun kanssasi, niin hän hoitaa asiat yksin.
      Käykö hän aamuisin/lenkin jälkeen suihkussa ovi lukossa? Jääkö hän kotiin "nukkumaan" kun lähdet töihin? Niinpä...

• realisti

Aihe ja kysymys on tahallaan provosoitu ja varmaan
      Janen ( lue seriffin omaa käsialaa).
      Tosi elämässä ihmisellä kun ei ole kiima-aikaa niin se on silloin aina kiimassa. Piste

• Iltatuuli

Tovin säikeitä luettuani 100% samoissa ajatuksissa. Ja Suomi rokkaa!

• Tartsani

Niin ne ajat muuttuvat.

• matami

Samaa mietin minäkin. Me tosin oltu kohta 30 vuotta yhesä. Itse olen 48 ja mies 54. Mieheni sairaslomalla selän takia ja syö särkylääkkeitä. Meillä ollut pitkän aikaa et ei miestä haluta. Kun kysyn niin kipeänä tai väsy. Välillä teen ety en kysykkään kun ei auta, mut sit ku herral passaa nii pikapano. täytyy välillä turvautua hieromasauvaan.

• asiaa tutkinut

sillä on toinen tai se on homo!

• Mariia

Olen huomannut saman, joskin ehkä hieman pienemmässä mittakaavassa. Huomaan olevani omassa parisuhteessani usein se aloitteen tekijä, jota ei huomioida. "Ei nyt" tai "väsyttää" ovat yleisiä kommentteja. Olen tullut siihen tulokseen, että minulla on aiemmin ollut harhakäsityksiä miehistä, etteivät he muka koskaan kieltäytyisi seksistä. Ilmeisesti miehet ovat siinä mielessä myös "inhimillisiä", ettei seksi aina voi jaksaa kiinnostaa. Meillä sitä harrastetaan nykyään noin kerran-pari viikossa (vaikka usein olisinkin valmis useammin). Seurustelun alkuaikojen kuuma huuma on valitettavasti taakse jäänyttä elämää, mutta olen hyväksynyt sen ja lohduttaudunkin sillä, että nykyään tunnemme toisemme paremmin ja osaamme miellyttää toinen toistamme entistä enemmän.
      Olen myös kokeillut samaa taktiikkaa kuin sinä, ja huomannut, että kyllä mies lopulta tekee mitä tahansa päästäkseen housuihini... Ja sehän se vasta hauskaa onkin ;)
      Älä ainakaan masennu, vaan yritä keskustella asiasta miehesi kanssa. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että se ainakin helpottaa omaa oloa.

• Toinen Jane

Jane, kohtalotovereita olemme..... Meillä sama tilanne, itse haluaisin joka päivä, ainakin kerran.... Mies ei jaksa tai halua. On ilmeisesti niin herkkä, että jos on jotakin, stressiä tms, ei kertakaikkiaan pysty! Itse olen hakenut helpotusta muualta, enkä aio siitä saada omantunnontuskia. Mun malli ei varmaankaan sovi kaikille, mutta omin käsin onneen alkaa tuntua puulta.... Tsemppiä, sisko hyvä!

• Jane

Ehkä se on sitten niin, että kukin elää tarpeidensa mukaan, vaikka omankin(käden)onnen kautta.
        Mulla mies on kans niin herkkä (vaikka kova ulkokuori), taitaa sillä vaan työpaineet ym olla taakkana.Ku vaan puhuis..........
        Koitetaan pärjätä tosiaan eikä masennuta!!!
        Iloista kevättä toinen Jane!!

• katjuusa

hei sinulle...

olen itse aivan samanlaisessa tilanteessa... kesällä jo kaksi vuotta naimisissa ja ihan vakavasti rakastamme toisiamme... mutta seksi on kateissa... haluaisin, mutta en itse ole hyvä aloitteentekijä lainkaan... en ala kilpailla television, tietokoneen kanssa... jos toinen kerran pitää niitä sillä hetkellä tärkeämpinä... en tiedä... olen samoin väsynyt ja masentunut ja ahdistunut... voiko sen sanoa suoraan toiselle...

en tunne itseäni halutuksi...

kun jotain yritän vihjata ongelmasta... mies sanoo... että eikö meillä ole kaikki hyvin... ihan hyvin... ja katsoo silmiin...

tulen kai hulluksi...

taidan lopettaa pilleritkin... nekin on riittävän kamalia myrkkyjä minulle...

itkettääkin...

yritetään...

jospa se rakkaus kaiken voittaa ja kestää sitten kuitenkin!

ps. annathan vihjeitä, jos keksit jotain tai...

:)

• Iltatuuli

Kenties miehesi on kaappihomo tai sitten päästään muuten vialla. Ellet ole ämpärirumaa tyyppiä pitäisi nomaalin miehen haluta sinua vähintään kolmasti viikossa. Kehoitan vaihtamaan terveempää urokseen, ellet halua tyytyä katkerasti onanoimaan loppuelämääsi.

• Jonna

eli kai sitä miestä pitää vaan sitten vaihtaa.
        On se aika surkea jos kerran parissa viikossa saa läheisyyttä ja silloinkin enemmän "panopuun" tuntumalla...

Joten hei, oisko pitkälle hoikalle ja tummatukkaiselle neidolle sopivaa kaveria? ;)

• Iltatuuli
        Jonna kirjoitti:

On se aika surkea jos kerran parissa viikossa saa läheisyyttä ja silloinkin enemmän "panopuun" tuntumalla...

Joten hei, oisko pitkälle hoikalle ja tummatukkaiselle neidolle sopivaa kaveria? ;)

Siitä vain suomi24.fi osoite käyttöön ja toimeen. Elät kerran ja muista se, mitä ikinä teetkin. Onnea matkaan!

• Jane
        Jonna kirjoitti:

Olen aikaisemmissa kommenteissani kertonut, että sitten kun meillä seksiä on, se on ihanaa ja hyvää.Itse seksissä ei mitään vikaa ole (vaikka no, voisin ehkä kokeilla eri juttuja vähän enemmän), mutta seksin MÄÄRÄSSÄ ainoastaan.

• Jonna

Taitaa jotkut miehet vaan olla tommoisia... Toisaalta parisuhteessa on kyllä jotain vialla jos ei tunnu hyvältä, eikä molemmat viihdy.

Ite olen parisuhteessa tyytynyt siihen tilanteeseen, ajattelin että jos ei kelpaa niin ei pidä tehdä itsestään täysidiootti ja tyrkyttää, mutta kyllä silmiäni sitten harhailee aina välillä kun muita kohteita löytyy.

Hassu kun vuosia sitten luuli ettei olisi kun yhdelle uskollinen, mutta
      kun kotona ei tule arvostetuksi niin ehkä automaattisesti muut houkuttelee. Vaikea se sitten on vastustaa kun joku muu vie jalat alta, kohtelee kärsivällisyydellä ja intohimolla, kuuntelee, koskettaa, pitää hyvää huolta tai seuraa katseella koko illan... Se on ihana tunne kun joku toinen ihminen arvostaa.

Kai yhä olisin yhdelle uskollinen, mutta taitaa nykyään olla avoimena kuka se vaan tulee loppuelämäksi olemaan, jos nyt edes löytyykään.

• Haluton mies

Tunnistin tuosta kuvauksesta itseni muutaman vuoden takaisesta suhteesta. Olin siis se haluton mies. Syitä voi olla satoja, mutta pari todennäköisintä ovat työpaineet tai tunteiden muuttuminen.

Omalla kohdalla halut katosivat, kun huomasin menettäneeni kunnioitukseni partneria kohtaan. Yhteen muutettuamme käytiin ensin tyhmää valtapeliä, joka päättyi ratkaisemattomaan. Käytännössä siinä taistelussa kuitenkin mielikuvani "unelmavaimosta" oli särkynyt ja jotenkin ajauduin henkisesti erilleen partneristani, jota olin kuitenkin rakastanut jo vuosikausia sitä ennen.

Tuntuu jälkikäteen tyhmältä, mutta mulle oli tärkeää saada kotona itselleni jokin vanhanaikainen "miehen rooli", jota partnerini puolestaan kammoksui ja pelkäsi. En tarkoita tuolla roolilla sohvalla makaavaa oluen kittaajaa, vaan sitä että kaipasin osakseni kunnioitusta ja arvostusta yhteisen kodin eteen tekemästäni työstä. Sen sijaan vastassa oli jääräpäisesti omaa tahtoaan seuraava "kovis". Koin itse varmaan alitajuisesti, että en saa olla siinä suhteessa mies. Ja päätin lopulta lähteä kävelemään.

Oli syy mikä tahansa, niin ainoa lääke on puhe. Yritä olla syyllistämättä miestäsi, sillä kun homma ei toimi, niin vikaa on harvoin vain toisessa osapuolessa. Kärsivällisyyttä ja uskallusta, niin kyllä se siitä vielä selviää!

• Nainen kuin Unelma

Me Jane---You Tarzan---sinussa on roimaa villimiehen voimaa,kanna minut metsään ...vieläkö Jane miehesi tuntee noin?Tunteeko hän itsensä Mieheksi?
        Palauta hänen munansa.

• katjuusa

Hyvä hyvä... ehkäpä meillä on jotenkin samanlainen ongelma... minäkin olen töissä ja teen tosiaan oman osani elannon hankkimiseksi... lisäksi suurimman osan kotitöistä...

mutta ehkä sittenkin jotain samaa... täytyy antaa miehelle se arvo ja kiitos... hän tavallaan kuitnekin on se perheen pää ja porukan vetäjä, joka sen lopullisen vastuun kantaa ja kestää sen paineen paremmin kuin minä... tai naiset yleensä...

muistan ohjeesti... olen ymmärtänyt sen muutenkin... mutta ehkä ehdin vielä omalta osaltani korjata asiaa ajoissa... sitä vaan itsekin kaipaa niin kovasti sitä kunnioitusta ja arvostusta, että unohtaa toisen...

KIITOS!

• ransu

Tämä oli ihan piristävä tieto...MUTTA...
        Miten nainen voi muuttua pois tästä "koviksen" roolista jos esim.(niinkuin minä)on kasvanut pienestä pitäen lähestulkoon vain miesten seurassa???Miten tälläisista naisista voi tulla ns. normaaleja naisia?

Tosin mulla autto se että rupesin etsiään naispuoleisia ihmisiä kavereix mut silti on jotain jääny kasvatuksesta ja useimmat miehet pelkää...Ikävää tosin =(

• Hanneli

Paitsi, että olen vaalea ;) Eli kehuja saan ulkomuodostani muilta miehiltä ja ehdotuksiakin. Mutta omalle ukolle ei seksi tarpeeksi usein maistu. Rakastan kultaani, enkä haluaisi hänestä ikinä luopua, mutta tosiaan kyllästyttää tämä ainainen masturboiminen..

• Miesteknikko

Minä tunnen monasti sänkyyn mennessäni itseni väsyneeksi ja haluttomaksi, mutta kun rakkaani tarttuu hellästi löysään kaluuni, lypsää sitä kädellään ja pistää suuhunsa sekä imeskelee sitä itse selvästi kiihottuen huomaan useimmiten miten väsymykseni katoaa ja haluni herää parissa minuutissa.

• M.B

Joo tuli mieleen, että juttelepa vakavasti miehesi kanssa ja kysy onko potenssi ongelmia(voi olla nuoremmillakin). Ongelmia voi olla vaikka seisoiskin välillä. Tai sitten on kyse jonkin sortin liika paineista. Lääkkeet löytyy ainakin näihin vaivoihin, jos miehesi ongelmat näistä syistä johtuu. Ongelma täytyy toki ensin tunnustaa.
      Omasta kokemuksesta puhetta. JA VIAGRAA peliin miehille!

• Mies

Onhan se mahdollista , että miehesi on masentunut. En tarkoita tällä hetkellistä alakuloa vaaan pitempiaikaista depressiota.
      Se on syynä aika usein olkoon sitten mies tai nainen.
      Kyllähän tuon ikäisen miehen pitäisi haluta ainakin kerran päivässä jos on kunnossa.
      Muuta lääkäriin ja heti! Sitä varten ne lekurit on. On lääkkeitä esim. Potentol, muistaakseni, joka auttaa. Mutta ensin se depressiokartoitus.

• Jane

Voisko tosiaan masennus olla kyseessä, vaikka mitään muita oireita en ainakaan huomaa.Vai olenko liian lähellä miestäni, etten niitä huomaa....?
        Vai voiko masennus oireilla pelkän haluttomuuden muodossa?
        Mielestäni hän muuten on ihan normaali, tosin ehkä jotenkin kiukkuinenkin enemmän... siis pinna palaa herkästi.(tosin hän on tulinen luonne muutenkin)
        Mihin tuo sitten perustuu, että "Kyllähän tuon ikäisen miehen pitäisi haluta ainakin kerran päivässä jos on kunnossa" ???
        Sitten kai monetkin ystäväni ovat enemmän tai vähemmän masentuneita??!!

• Mies
        Jane kirjoitti:

Voisko tosiaan masennus olla kyseessä, vaikka mitään muita oireita en ainakaan huomaa.Vai olenko liian lähellä miestäni, etten niitä huomaa....?
        Vai voiko masennus oireilla pelkän haluttomuuden muodossa?
        Mielestäni hän muuten on ihan normaali, tosin ehkä jotenkin kiukkuinenkin enemmän... siis pinna palaa herkästi.(tosin hän on tulinen luonne muutenkin)
        Mihin tuo sitten perustuu, että "Kyllähän tuon ikäisen miehen pitäisi haluta ainakin kerran päivässä jos on kunnossa" ???
        Sitten kai monetkin ystäväni ovat enemmän tai vähemmän masentuneita??!!

Onko miehesi väsynyt, apaattinen, kireä, tai poissaoleva. Kaikki oireet ja mitä niitä muita lie kuuluvat masennukseen. Edes lääkärin on sitä vaikea tunnistaa jos ei nimenomaan epäile sitä.
        Miten miehesi suhtautuu seksilehtiin, filmeihin ja seksiin jokapäiväisessä elämässä yleensä. Onko hän ujo? Oletko yrittänyt saada häntä kiihottumaan hyväilemällä penistä?
        Konsteja on monia.

• Jane
        Mies kirjoitti:

Onko miehesi väsynyt, apaattinen, kireä, tai poissaoleva. Kaikki oireet ja mitä niitä muita lie kuuluvat masennukseen. Edes lääkärin on sitä vaikea tunnistaa jos ei nimenomaan epäile sitä.
        Miten miehesi suhtautuu seksilehtiin, filmeihin ja seksiin jokapäiväisessä elämässä yleensä. Onko hän ujo? Oletko yrittänyt saada häntä kiihottumaan hyväilemällä penistä?
        Konsteja on monia.

väsynyt hän on lähes aina, kireäkin aika usein.Apaattinen hän ei ole..jos on kivaa tekemistä, hän on kyllä vaudissa ja pirteänä.
        Ujo hän saattaa olla aluksi esim oudossa porukassa,mutta aika pian tulee juttuun monien kanssa.
        Seksilehtiä ei lue, eikä pornosivuilla käy-saan sen kyllä selville jos käy.. ja väittää ettei häntä ne kiinnosta.Joskus käy city-sivuilla katsomassa muka huvikseen naisten kuvia.. ja minä saatan katsoa niitä hänen kanssaan.
        Olen yrittänyt hyväillä sieltä sun täältä... joskus antaa hyväillä, mutta useimmiten sieltä tulee, että "elä nyt viitsi tms"
        Nyt on työkalut kaikki kulutettu, enkä keksi enää yhtääääääään mitäääääään!

• nyt
        Jane kirjoitti:

väsynyt hän on lähes aina, kireäkin aika usein.Apaattinen hän ei ole..jos on kivaa tekemistä, hän on kyllä vaudissa ja pirteänä.
        Ujo hän saattaa olla aluksi esim oudossa porukassa,mutta aika pian tulee juttuun monien kanssa.
        Seksilehtiä ei lue, eikä pornosivuilla käy-saan sen kyllä selville jos käy.. ja väittää ettei häntä ne kiinnosta.Joskus käy city-sivuilla katsomassa muka huvikseen naisten kuvia.. ja minä saatan katsoa niitä hänen kanssaan.
        Olen yrittänyt hyväillä sieltä sun täältä... joskus antaa hyväillä, mutta useimmiten sieltä tulee, että "elä nyt viitsi tms"
        Nyt on työkalut kaikki kulutettu, enkä keksi enää yhtääääääään mitäääääään!

odottelemaan...et koske,et hyväile,et kysele,et ehdota,et tee aloitteita,et vihjaa.Hymyilet,olet ystävällinen.Pure hammasta,että kestät.
        Meillä onnistui tällä tavalla palauttaa "kiinnostus":mies sanoi ,että mitä enemmän painostin,sitä enemmän hän pakeni.Ei saa tuntua pakkopullalta.
        Eihän hän kadu naimisiinmenoanne?

• Jane
        nyt kirjoitti:

odottelemaan...et koske,et hyväile,et kysele,et ehdota,et tee aloitteita,et vihjaa.Hymyilet,olet ystävällinen.Pure hammasta,että kestät.
        Meillä onnistui tällä tavalla palauttaa "kiinnostus":mies sanoi ,että mitä enemmän painostin,sitä enemmän hän pakeni.Ei saa tuntua pakkopullalta.
        Eihän hän kadu naimisiinmenoanne?

näitä vinkkejä mitä annoit.Tosin teemana on nyt viikon ajan ollutkin, että yritän vain olla ystävällinen, mutta en tee aloitteita.On ollut kyllä raskas viikko, mut eipä oo tullu riitojakaan.. mut en oo saanu seksiäkään...
        En usko, että mieheni katuu naimisiinmenoa, niin hän ainakin väittää.Ja niinä rakasteluhetkien(harvinaisten)jälkeen hän osoittaa tosi hellästi rakkauttaan ja pitää minua kainalossaan ja on niin ihana, että! En epäile kyllä hänen rakkauttaan, meidän henkinen puolemme on kyllä jotain ihan käsittämätöntä.Mies vaan joskus on sulkeutunut.Enkä viitsi kokoajan olla kyselemässä että mikä on, mikä on...

• emäntä

olen luullut että olen ainoa nainen maanpäällä joka ei saa.meillä vaan menee vuosia ettei ole mitään toimintaa.ei kuulema ole hänen mielestä tärkeää.no,kohta pinna loppuu.on kai niitä puutteessa olevia miehiä varmaan.pitää katsella semmonen.

• Tixo

Olen miettinyt tätä samaa miesnäkökulmasta.
      Olimme yhdessä 11 vuotta ja naimisissa 9 vuotta 11 kuukautta. Alkuun meni hyvin seksin kanssa kunnes ensimmäinen lapsi syntyi. Siitä alkoi alamäki makuuhuoneen puolella. Minä olisin tahtonut seksiä vaikka joka päivä, mutta puolisoni keksi syitä jotta voi kieltäytyä. Kaksi kuukautta ja kerran seksiä joskus jopa kolme kuukautta paussia. Kestin sitä 8 vuotta kertaakaan pettämättä kunnes vaimoni alkoi käymään ahkerasti tansseissa. Suhteesta tuli platoninen ja kaikki tunteet kuoli minulta.
      Nyt ollaan oltu erossa puoli vuotta ja seksielämä kukoistaa.
      Se ei auta että on tekemättä aloitetta. Meillä se meni pahemmaksi. Painostin kuulemma liikaa jos ehdotin kerran viikossa.
      38v ja elämää vielä edessä.

• urmas

miehesi aika varmasti pettää sinua, tai sitten hänellä on vakava ongelma. tuossa iässä pitäisi seksin maistua, vaikka useita kertoja päivässä.
      otan osaa.

• Aikuinen Nainen mä oon ;)

Hmm... sanonpa näin aikuisena naisena, että 'parhaassa iässä' tulee vasta kun 35 ylittyy ! Olen aina pitänyt seksistä, mutta kun tulin aikuiseksi naiseksi, niin ... pitäminen muuttuikin syvemmäksi haluksi. Uskokaa tai älkää.. rakkaat nuoremmat naiset.. odottakaahan kun tulette tähän ikään ;)) - saa oma kulta kyytiä ;) !

• mie

En halua maalata pirua seinälle, mutta kirjoituksesi oli juuri niikuin minulla puoli vuotta sitten...
        Mieheni väitti kivenkovaa ettei hän pettäisi minua, mutta lopulta kävi ilmi, että hänellä oli toinen nainen...
        Toivottasvasti sinun miehelläsi ei ole..

• Mies minäkin
        mie kirjoitti:

En halua maalata pirua seinälle, mutta kirjoituksesi oli juuri niikuin minulla puoli vuotta sitten...
        Mieheni väitti kivenkovaa ettei hän pettäisi minua, mutta lopulta kävi ilmi, että hänellä oli toinen nainen...
        Toivottasvasti sinun miehelläsi ei ole..

Sinulle kiitos siitä että rohkenit avata tämän puolen asiasta! On suuri epäkohta kun naiset luottavat miehiinsä tyylillä "kyllä ehkä muut pettävät mutta ei minun mieheni" Siitä on niin monta onnetonta kokemusta tuhansilla ja taas tuhansilla naisilla. Jos naiset olisivat enemmän realisteja ja ymmärtäisivät miehen maailman, käyttäytymisen ja tarpeet niin moni mies olisi joutunut kiinni pettämisestä ennenkuin se vuosia kestänyt valehtelu sattumalta paljastuu. Ilman pitkiä esimerkkejä voin heittää yhden kysymyksen asiasta jonka olen omin silmin nähnyt ja pyydän jokaista naista hetkeksi pohtimaan todellisuutta:
        Mistä johtuu että mies joka on niin haluton vuosikausia kotona, on niin valtava mestari sängyssä kun kaveriporukassa on esimerkiksi matkoilla kun löytyy haastava nainen? Jopa 3 kertaa samana yönä! Tämän olen kokenut niin satoja kertoja liikkuessani usein maailmalla työasioissa. Voin vakuuttaa että näidenkään miesten naiset eivät "aavista" mitään pahaa vaan luottavat miehiinsä täysin. Eikö tämä kerro jo paljon "haluttomuuden" syistä?

• abc

mun akkani ei anna koskaan, puolivuotta naimisissa. Jätin eropaperit vetämään

• mariq

kuulostipa tutulta...aina meilläki sama juttu...väsyttää ei nyt tulee vieraita....ei aina jaxa sille riittää kerran viikossa tai kahessa....todella ärsyttävää....ja sit kun hänet mene torjumaan kosto...niin voi jumala ´mikä meteli tainnu käydä jossain muualla....

• Verraton

Sä oot ihan selvästi liian pårnå miehesi mieleen.
      Ehkä tämä maksullisen naisen kaikkisalliva tyyli ei iske mieheesi. Tai sitten hän juoksee vieraissa, ettei enää jaksa kanssasi touhuta. Pihtaa sinä vuorostas, leiki puhtoisen viatonta. Herätä miehesi.

• jarno

Sä oot ihan selvästi liian pårnå miehesi mieleen.
      Ehkä tämä maksullisen naisen kaikkisalliva tyyli ei iske mieheesi. Tai sitten hän juoksee vieraissa, ettei enää jaksa kanssasi touhuta. Pihtaa sinä vuorostas, leiki puhtoisen viatonta. Herätä miehesi.

• onnea

Kokeile uutta ulkonäköä värjää hiukset tai käytä peruukkia kun menette sänkyyn. Kysy tekeekö hänellä mieli aamulla tai sitten päivällä. Kokeile uusia seikkailuja esim. mene jos hänellä on paussi tai jotain hotelliin hänen kanssaan tai vaikka kotiin kokeilkaa uusia paikkoja keittiötä tai olohuonetta.

• Kyllähän

No on se nyt kumma kun tollasesta ulistaan.. Ei se oo mikään naisten yksinoikeus väsyttää ja potea päänsärkyä, prkl! Tää on just tätä, muijien kyl pitää saada just ku haluttaa, muuten on piru irti. Ukot voikin sitte rauhassa odotella ja veivata, et maman päänsärky katoaa tahi on virkeempi olo .Koitahan pitää mielessäs, että kolikolla on kaksi puolta

• mie

Luin monia viestejäsi..tuntuu siltä ,ettet oikein pysty tai kehtaa puhua tästä hänelle?...miten olisi , jos näyttäisit nämä viestiketjut??

• anne

Luin kaikki viestisi tähän keskusteluun Jane, ja mielessäni heräsi ajatuksia.
      Ensinnäkin se, että miehesi mielestä kaikki on okei ja seksiä on riittävästi. Oletko sanonut hänelle suoraan, että sinusta seksiä on aivan liian harvoin, ja että kaikki ei todellakaan ole okei, koska sinua turhauttaa elää puutteessa?
      Luulisi miehen silmät aukeavan, kun suoraa kertoo mikä itseä vaivaa.
      Kerroit teillä olleen todella aktiivista ennen naimisiinmenoa, joten miten miestä ei enää kiinnosta. Se on outoa. Miksi hän ei suostu tulemaan terapeutille kanssasi? Mitä hän pelkää? Miksi hän ei voi suoraan kertoa mikä mieltä painaa kun ei seksi kiinnosta? Jos miehesi sanoo jälleen, että ei terapeutille, ja kysyt miksi ei ja hän vastaa, että ei ole mitään ongelmaa, niin voisitko kysyä, josko hän tulisi sinun mieliksesi, koska sinun mielestäsi joku ongelma tässä asiassa on ja se pitää selvittää?
      Sanoisit suoraan, ettet ole tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen (seksielämään), ja että et voi uskoa, että ei ole olemassa mitään syytä siihen, ettei häntä enää kiinnosta seksi..
      Kerro miltä SINUSTA TUNTUU.

• Tyytyväinen

Olen jo 55-vuotias mies. Harrastan vaimoni (43v.) kanssa seksiä n. 3 kertaa päivässä. Syynä seksin vähyyteen on se, että hän on päivisin töissä klo 08.00-18.00. Päivällä ei siis ole minkäänlaista mahdollisuutta seksiin.

Tietysti viikonloput ovat asia erikseen. Silloin olemme yleensä kotona koko päivä alasti. Lapset ovat jo maailmalla, joten estettä siihen ei ole.

Eräs vaimoni naistuttava kertoi, että hän teki seksilakon. Jos oli miehensä kanssa vain kerran viikossa, niin sama se jos ei ole ollenkaan.

Kun mies sitten halusi seksiä, vaimo sanoi olevansa väsynyt tms. Sitä kesti noin 2 kk. Sen jälkeen mies suorastaan rukoili seksiä ehdolla millä hyvänsä. Ehkä sama keino tepsii sinunkin tapauksessasi.

• LounaTuuli

Onneksi vaimollasi on mahdollisuus myös päivisin, luulisin, että juuri hän haluaa kanssani "lounaalle" .... Tuntomerkit sopivat, hänellä on mies, joka on aina nylpyttämässä, mutta unohtaa vieressään olevan NAISEN...
        :)

• macho

Moi Jane. Mäpäs kerron miehistä jotain... se että ne joskus sulkeutuu johtuu parisuhde experttien (monien) mielestä siitä, että mies tarvitsee aika ajoin ns. luolahetkensä. Miehellä on tapana selvitellä päätään menemällä "luolaansa", siellä hän kelaa asioita, selvittää päätänsä ja laittaa asioita kohdalleen ja kun mies menee "luolaan" moni nainen menee paniikkiin.. "eikö se rakasta mua enää, mitä oon tehnyt, mikä sulla on?" ts. nainen vetää hyvää tarkoittaen miehensä ulos luolasta ja luolahetki keskeytyy, nainen tarkottaa hyvää mutta mies hermostuu ja ahdistuu. Mä oon väsnynyt 31 vuotias mies joka raadan perheen eteen duunissa ja teen vielä muutakin hommaa... elätän perhettä.. En oo sama viriili kun 20 vuotiaana.. seksi on parempaa ku ennen vaikka sitä on harvemmin.. ehkä muutaman kerran viikossa. Vaimo ottas enemmän mielellään.. vaikka jokapäivä. Joskus ahdistun siitä jos hän pyytää enkä jaksa.. hän pystyy nauramaan sille että en oo enää samallainen. Jos oisin työtön niin voisin harrastaa seksiä vaikka jokapäivä monta kertaa.. mut ei vaan oo voimaa. Se mitä teidän ongelmaan tulee, haluisin sanoa sen että sulla on hyvä mies ja katso kokonaisuutta. Moni nainen ois sulle kateellinen. Seksi on kiva juttu mutta älä anna tän paisua sun mielessä liian isoksi jutuksi.. laita vaakakuppiin ihminen ja seksi kun nuo jotkut idiootit kehottaa sua vaihtamaan miehes pois kun jonkun esineen. Me eletään yliseksuaalisessa kulttuurissa jossa ihmiset ei oo oikein tasapainossa seksuaalisuutensa kanssa.. jos seksuaalisuus saa vaihtamaan kumppanin pois kun ei MINUN tarpeet täyty, sillon seksuaalisuus hallitsee ihmistä eikä ihminen seksuaalisuutta.. sillon vietti vie eikä järki. Sillon kun vietti vie (ainakin mulla) tekee tyhmiä valintoja. Uskon että ajan kanssa pääsette tosta ja elämä on pitkänmatkan juoksu, ei mikään satanen. Rohkasen sua panostamaan avioliittoos ja oleen kärsivällinen vaikka tää onkin ärsyttävä neuvo, mut nuo "pikakahvineuvot" KAIKKI MULLE HETI!!! Ei oo viisaitten puhetta, eikä varmaan mitenkään tasapainosten meininkiä, niistä sointuu itsekkyyden epävire taustalta joka tulee kyllä meillä ihmisillä luonnostaan, se ei vaadi vaivannäköä eikä rakkautta. Tsemppiä ja mies on saalistaja, muista se.. jos sä saalistat sitä se on sekasin jos susta tulee saalistettava niin se menee oikein.. ehkä hänellä on omassa elämässä jotain käsiteltävää ja jos hän sen käy läpi, voi olla että saat oikein sexmachinen takasi. -13 vuotta naimisissa, monia vaiheita nähnyt mies-

• marja

Olipa kivaa luettavaa pitkästä aikaa, ja vielä miehen kirjoittamana! Oon samoilla linjoilla pitkäjänteisyydestä suhteessa. Kärsimättömyys ei sovi koko elämän kestävään parisuhteeseen. On opittava, että kaikkea ei saa heti. Ne joille seksi on kaikki kaikessa tuskin pystyy koskaan sitoutumaan samaan ihmiseen useaksi vuodeksi. Ihmiset kasvaa, muuttuu, tulee kriisejä yms. Aina elämä ei ole yhtä huumaa ja sekstailua. Silti elämä voi olla ihanaa. Pitää vaan rohkaista toisiaan ja olla oikealla asenteella: "Kyllä me selvitään, kun tsempataan yhdessä!"

Jännää oli, mitä macho sanoit saalistamisesta. Ehkä se liittyy aiemmin mainitsemaani dominointiin. Nainen ei saisi hallita miestä. Miehet haluaa, että ne voi "suojella" naistaan. Ei ne halua, että nainen halveksii ja ylenkatsoo niitä. Vai mitä miehet?

• Minä

En millään jaksanut lukea kaikkia vastauksia mutta kuvailemasi perusteella voisin melkein sataprosenttisella varmuudella sanoa, että miehelläsi on toinen nainen. Juuri tuollaiset minun-mieheni-ei-varmasti-pettäisi-minua-koskaan-tyyppiset äijänköriläät ovat niitä pahimpia näissä asioissa.

• riitasointu

tossa nyt ei ole perää...en usko et sillä on ketään toista naista.. se vaan käy elämässään läpi niitä omia juttujaan... naimisissa olo on kuitekin varmasti sitovaa hommaa ja itsensä ajatteleminen jää varmasti useinmiten pois omasta mielestä..antaa ihmisen kerätä energiaa ihan rauhassa ja sitten kun se joku aamu herää ja hymyilee sulle niillä uusillä silmillä..se on se hetki kun tietää että hyvää kannattaa odottaa....

• Tyytyväinen :)

Varmaan sulla on vaikeaa,jos muuten suhde ok ?

Menehän seksikauppaan ja osta sieltä kunnollinen sauva. Vetäset illalla saunan päälle miehelles kunnon session ja jos oot siinä kiihkossas aidosti mukana ja mies ei siitä innostu...laita kiertoon!

• Maalatta

ei halunnut kuin harvoin.Sitten ei ollenkaan.Odotin ja odotin,kunnes rohkaisin mieleni ja petin.Näin tein muutaman vuoden.Tapasin miehiä,mutten kuitenkaan ollut tyytyväinen.Vihdoin tapasin miehen joka tyydytti minut täysin seksuaalisesti ja muutenkin ,uskalsin irrottautua entisestä ja erota.
      Onneksi en jäänyt selibaattiin odottamaan seksiä,nyt voin nauttia elämästä ja erotiikasta.

• vastaaja

Olen melko varma että ongelma johtuu noista aikaisemmista miessuhteistasi. Onko hän kysellyt sinulta jotain aikaisempiin suhteisiisi liittyen ja oletko ehkä "kierrellyt" vastauksissasi ?

Mustasukkaisuuden voittaminen vaatii aikaa, eikä miehen ole helppo hoitaa sitä asiallisesti puhumalla kanssasi...mies helposti vetäytyy kuoreensa eikä tunnusta mistä pohjimmiltaan on kyse.

• Mr. täydellinen

Niin ette ole vain luodut toisille, usko ajoissa..... joten vaihda miestä.....mulla oli "vastaava" nainen ja sitä kituutteli muutaman vuoden.... turhaan
      Donne 28

• miettijä

Mitä syytä hänellä olisi haluta useammin, jos hän on tyytyväinen?

On hienoa, että maailmassa on elämäänsä tyytyväisiä ihmisiä. Seksiin ei tule pakottaa ketään - ei naista eikä miestä, näin minulle on kerrottu.

• Neurootikko

masennus?

Ainakin omat ongelmat ovat vieneet keskittymiskyvyn muihin ihmisiin tai ainakin vähentänyt sitä rajusti?

• Leftfield

kun parisuhteen ensimmäisen vuodena aikana laittaa jokaisella yhdyntäkerralla herneen pulloon, ja vuoden jälkeen rupeaa ottamaan niitä joka kerta sieltä pois niin luultavasti pullo ei tyhjene koskaan, näin on aina ollut ja on tuleva.ja on todella tyhmää "piristää" suhdetta syrjähypyllä, jos tuntee olevansa todella puutteessa ja haluaisi useita kertoja viikossa niin on kyllä kumma jos siihen auttaa esim. yksi kerta vieraan kanssa!!!! ei muutakuin parisuhdeterapeutin puheille tai vatvotte keskenään asioita niin paljon että päädytte tulokseen pysyttekö yhdessä vai ei.

• puutetta

Se on mies sukupuolihormoni testosteroni, joka halut määrää. Jostain syystä toisilla korkeammat arvot kuin toisilla.Lääkettä löytyy ja se auttaa.Matalaan testo tasoon oireina ovat esim HALUTTOMUUS,saamattomuus , väsymys,asioista ei vaan tunnu saavan otetta.Lääkäri mittaa tasot hetkessä.Viepäs Jane miehes näihin testeijin niin apua löytyy.

• yhteenvedon

Paljon on neuvoja ja mielipiteitä Sinulle tullut.
        Yhteenvetona sanon ,että et voi toista muuttaa,joten mieti ,mitä itse teet?mihin tyydyt? muuta itseäsi,omaa suhtautumistasi.Jos et halua ostaa dildoa,hankkia sivusuhdetta,niin pura (seksuaali-)energiasi liikuntaan,harrastuksiin,opiskeluun,ylipäätään itsesi kehittämiseen,siirrä ajatuksesi pois pyörimästä seksin ympäriltä(se on nyt liian hallitseva)-ja elämäsi on kiinnostavaa!-Onnea Sinulle ja mielenkiintoista elämää teille yhdessä..onnistutte kyllä!!

• ajattelija

Oletko Jane tullut ajatelleeksi, että miehesi saattaisi kaivata osaksensa arvostusta ja ymmärtämystä. Jos töissä menee huonosti, se voi syödä miehen itsetuntoa niin, että kun kotona odottaa vaimo pikkusissa hepenissä elämyksiä sängyssä, niin saattaisi kuvitella, että hänestä tuntuu, että hänestä ei ole siihen. Jos hänestä tuntuu, että häneltä odotetaan vaan sitä yhtä, niin mitenkä se sitten vaikuttaa itsetuntoon, tuskin ainakaan positiivisesti. Ei se mieskään ole mikään panokone, vaan tunteva olento. Entä sitten toi "hän on duunari ja itse olen korkeammassa virassa". Oletko varma, ettei se vaikuta omassa ajattelussasi ja tunnet pohjimiltasi ylemmyyttä mieheesi nähden. Jos on mieli maassa, niin pyrkimyksesi ymmärtämykseen saattaa tuntua miehestä falskilta ja alentuvalta.

• Sandy

Kuulostaa tutulta kaikki tuo,paitsi että mieheni on pettänyt minua,minä en häntä, ja silti hän käskee minun painua exieni luo... Mutta oletko yhtä keinoa vielä kokeillut? PUHUMISTA?? Se voi ratkaista monia solmuja suhteessanne...

• Typerä nainen oot

Ole onnellinen että sulla on mies nynfomaani.
      Mitäs menit naimisiin olisit ottanut sellasen sonnin joka jaksaa.Luuletko että avioliitto on vain seksiä? tee välillä jotain muuta että yleensä avioliitto kestää.Se ei seksillä parane jos sitä jatkuvasti vonkaa.anna miehen levätä se ei kato ole mikään KONE. Rakasta ja rakkaus ei ole "vain" seksiä.Muutaman vuoden kuluttua kyllä tilanne rauhottuu ja tosi rakkaus alkaa ellei sitten ukko oo lähtenyt läiskiin "ihmisen" luo kuka tollaista eläintä jaksaa.Olisit mennyt porttolaan töihin!!!

• Niinpä

Itse otin myös tuon taktiikan etten tee mitään aloitteita ja olen kuin en koskaan ajattelisikaan seksiä. Sillä ei saanut lisää seksiä. Miehellä vaan on nyt helpompi olla kun en ahdistele jatkuvasti seksiehdotuksillani.
      En usko että tuo tilanne paranee. Ihmiset vaan haluavat seksiä eri tavalla, eri määriä. Pitää etsiä mies joka haluaa yhtä paljon kuin itse tai sitten tyytyä tilanteeseen.

• Grethen

Miksi ihmeessä ihmiset eivät usko, että tällainen tilanne on mahdollinen? Joku epäilee provoksi, toinen sanoo, että miehellä on toinen, kolmas, että miehen täytyy olla homo, neljäs taas sanoo naista tyhmäksi nymfomaaniksi. OLENKO SITTEN? Ehkä. Itse en osaa arvoida. Mielestäni ei ole liikaa vaadittu, jos haluaisin seksiä edes joka toinen päivä. Varsinkin, kun tilanne on se, mikä meillä (huom. edellinen viestini ylempänä). Tai sitten sanotaan, ettei rakkaus ole pelkkää seksiä. Ei ole ei, miksi me muuten vielä parisuhteissamme roikkuisimme?! Rakkauden vuoksi en halua ottaa toista miestä, en voisi kuvitellakaan pettäväni rakkaintani! Siksi kärvistelen...

Sinulle, Jane, ja kaikille muillekin kohtalotovereille haluan toivottaa rohkeutta! En tiedä kuinka tämän pitemmän päälle kestää, mutta ehkä jotenkin... Ei välitetä asiattomista kommenteista, vaan porskutetaan eteenpäin ja yritetään hyötyä niistä vinkeistä, joita asialliset vastaajat ovat antaneet! :)

Aurinkoista kevättä!

• M29

Mulla oli sama tilanne muutama vuosi sitten eli silloinen tyttöystävä "pihtaili". Eihän siinä sit muu auttanut kun mennä vieraisiin, kaikki oli aivan loistavasti ja vakisuhdekin toimi paremmin kuin koskaan kunnes kerran huolimattomuuttani jäin rysänpäältä kiinni. Tunsin itteni aika sikajätkäks siinä alastomana vieraan naisen kanssa ja oma muija vieressä porukurkussa....eikä oma muija ees ymmärtänyt sitä miksi niin kävi. Todettiin siinä sit vaan yhdessä tuumin, että parempi jatkaa omia elämiä eri suuntiin, sääli sinänsä kun kaikki muu silloisessa suhteessa toimi kympi arvoisesti paitsi seksi !! Kannattaisi sunkin kokeilla seksisuhteen hankkimista, kunhan hoitaa sen niin ettei jää kiinni !!

• meri

...vai kerrotko siitä vain täällä? Näytäppä miehellesi mitä kommentteja olet saanut muilta; siitä voisi viritä hedelmällinen keskustelu. Voisiko miehelläsi olla bi-fantasioita, joita hän ei rohkene tuoda julki? Onnea joka tapauksessa ja tsemppiä! Ja onhan sulla ne kaksi tervettä kättä ;)

• Mies

Sinulle Jane minulla olisi paljon asiaa sillä täällä vastaajat vain kiertävät asian ydintä. On pohdittava asiaa todellisesti ja syvästi, hyväksyttävä tosiasiat. Taitaa silti valitettavasti olla vaikeaa tällä palstalla auttaa.

• riikku

Mielenkiintoisen ketjun pohjanoteeraus. Pitää ilmoittaa sekin ettei osaa tai pysty sanomaan mitään... Janelle täydet pisteet mielenkiinnon herättämisessä ja ylläpidossa. Ehkä et ratkaisua ole löytänyt mutta ainakaan et ole yksin ongelmasi kanssa. Kyllä viestejen riveillä ja rivien välissä on mielestäni ihan asiaa jos sit tietenkin aina jotain muutakin.

• jäbä

Moi, mä olen ollu muijani kans nyt 3 vuotta, ja seksi luistaa oikein hyvin, vois sano että melkein joka päivä harrastetaan seksiä, ja seksikin parenee vain mitä kauemmin oltu yhes.
      Kyllä mä voisin sanoa että miehelläs on sit jotain ongelmia tai sitten se ei vaan halua sua.
      Terv. jäbä 25v

• Anonyymi

Sama juttu täällä. Ikää 36v, mies 40v. Seurusteltu vuosi. Nyt on menny melkein 4 viikkoa viime kerrasta. En ole lihava, annan nussia mihin vaan eli kyllä, kakkoseenkin, mut silti ei vaan herraa kiinnosta. Väsyttää, ei huvita tai ei vaan kuulemma kiinnosta. Vituttaa, itkettää ja harmittaa. Tunnen itseni niin rumaksi ja ällöttäväksi. En enää tiedä mikä avuksi.

• Anonyymi

Munkin vaimo antoi aikoinaan panna kakkoseen mutta ei se kerro sinällään halujen määrästä mitään. Kolmisen vuotta menty hyvinkin tyhjäkäyntiä, vaimolla saattaa tulla hetkellisiä haluja 1-3 krt vuodessa, muuten käskee vetämään käteen, se käsi ei kuitenkaan ole sama asia kuin seksi vaimon kanssa, vaimot haluu monesti hankaluuksia ja jotenkin seksin puute purkautuu joillakin ikävilläkin tavoilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1440
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1365
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      297
      1280
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1115
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1061
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1048
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1029
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe