Ford Transit vs. Fiat Ducato

Ford Transit vs. Fiat Ducato
heips kertokaas ammattiimmeiset hyvät ja huonot puolet...
olis meinaan auton vaihto ....

13

4679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päivölä

      Omalla kohdalla ei ainakaan tarvinnu miettiä, on se ransu niin paljon paremmin käteen sopiva. Ducatosta ei ole kokemusta mutta eiköhän Pösö Boxer liene sama kiulu, ei tullu omaksi vaikka 150 tkm yritettiin! Ei voi sanoa että olis Voorti viaton, mutta kokonaisuutena ainakin minulle paras vaihtoehto.
      Nykyisellä 125hp pitkällä laskettu 170tkm ja koko ajan kyydissä n. 1,3-1,5 tonnia työkaluja sekä tarpeita, ei ole revenny mistään eikä ole tarvinnu vaihtaa ensimmäistäkää alustan osaa, pois lukien raidetangon päät.Niin, onhan siellä yleensä koukussakin rohki parin tonnin kärry,liikkuu.
      Nyt yhteinen taipaleemme on valitettavasti päättymässä: Tilalle tulee sellainen 3,2l 200hp ja merkki on .......!

      • Transsissa hyvä olla

        Olen transitmies. Tarvinneeko sanoa muuta!
        Transitmies on aina transitmies ja kaikki sitä katsoo kun se tulee.


      • hjklö
        Transsissa hyvä olla kirjoitti:

        Olen transitmies. Tarvinneeko sanoa muuta!
        Transitmies on aina transitmies ja kaikki sitä katsoo kun se tulee.

        Kävin koittamassa uutta Transittia,vähän on kehittynyt 90 luvulta,korina on vähän hiljaisempi,poltto-ainetta vie enemmän kun Citikka,kyse siis pitkästä/korkeasta,itse en ainakaan tykännyt,on Citikka parempi ajaa,Ransu selvästi äänekkäänpi ohjaamoon ja varustetaso on huonompi vakiona..Isossa kokoluokassa pakuja on vähän mistä valita..Uuskorinen Citikka kulkee kuorman kanssa 8,7L/100km,ja oon ajanut 165tkm ja nyt on raidetangonpäät vaihdettu,ja takapalat eli vähällä oon selvinnyt..


      • Jumpermies
        hjklö kirjoitti:

        Kävin koittamassa uutta Transittia,vähän on kehittynyt 90 luvulta,korina on vähän hiljaisempi,poltto-ainetta vie enemmän kun Citikka,kyse siis pitkästä/korkeasta,itse en ainakaan tykännyt,on Citikka parempi ajaa,Ransu selvästi äänekkäänpi ohjaamoon ja varustetaso on huonompi vakiona..Isossa kokoluokassa pakuja on vähän mistä valita..Uuskorinen Citikka kulkee kuorman kanssa 8,7L/100km,ja oon ajanut 165tkm ja nyt on raidetangonpäät vaihdettu,ja takapalat eli vähällä oon selvinnyt..

        Miten saat sen syömään niin paljon??? Mulla on työkäytössä 2009 Jumper 100hv koneella eli sama kuin Transitissa ja jakeluajossa talvella 7.6 ja kesällä pääsee 6.9 satasella. Auto on toki oma ja itse maksan naftat eli tulee ajettua nätimmin. Vuoden aikana säästöä tulee koska autossa on lähes 80tkm mittarissa. Vikoja ei ole ollut


      • transit-03
        Jumpermies kirjoitti:

        Miten saat sen syömään niin paljon??? Mulla on työkäytössä 2009 Jumper 100hv koneella eli sama kuin Transitissa ja jakeluajossa talvella 7.6 ja kesällä pääsee 6.9 satasella. Auto on toki oma ja itse maksan naftat eli tulee ajettua nätimmin. Vuoden aikana säästöä tulee koska autossa on lähes 80tkm mittarissa. Vikoja ei ole ollut

        enpähän tiedä uutta vai käytettyäkö meinaat ja millaiseen ajoonkaan ,mutta en suosittele hennon muovisen oloista, katkaisijoista kahvoihin , ja hihnajakopäällä varustettua ranskatarta suomen olosuhteisiin.toki saat sen halvemmalla ja voipi olla kiva ajaakkin,mutta....


      • drjh,.u
        transit-03 kirjoitti:

        enpähän tiedä uutta vai käytettyäkö meinaat ja millaiseen ajoonkaan ,mutta en suosittele hennon muovisen oloista, katkaisijoista kahvoihin , ja hihnajakopäällä varustettua ranskatarta suomen olosuhteisiin.toki saat sen halvemmalla ja voipi olla kiva ajaakkin,mutta....

        Onpahan uuskorinen jo ketjulla kone,ei ole jakopääremontteja,kyllähän tuo omankin Citikan ajotietokone näyttää kulutusta jotain 7,8l/100km talviaikaan,mutta todellinen on kyllä enemmän.
        Helppo kattoa,tankki täyteen ja katot kuinka riittää,ajotietokone lupaa 1300km mutta matkaajossakaan ei noihin lukemiin pääse.Ja maksan myös aineet itse,noin 600l/kk.Toki on aina kuormaa 600-1200kg ja ajan päivässä sillä 750km lähes yhtäsoittoa,eli kone käy sen 10-12h pvä..Isokorisessa kannattaa katsoa että takaovensaranat ovat ehjät,tahtoo murtua ovista irti..Muuten ei kyllä ole vikoja ollut,ja lämminkin pakkasilla on..


      • ransufoortti
        drjh,.u kirjoitti:

        Onpahan uuskorinen jo ketjulla kone,ei ole jakopääremontteja,kyllähän tuo omankin Citikan ajotietokone näyttää kulutusta jotain 7,8l/100km talviaikaan,mutta todellinen on kyllä enemmän.
        Helppo kattoa,tankki täyteen ja katot kuinka riittää,ajotietokone lupaa 1300km mutta matkaajossakaan ei noihin lukemiin pääse.Ja maksan myös aineet itse,noin 600l/kk.Toki on aina kuormaa 600-1200kg ja ajan päivässä sillä 750km lähes yhtäsoittoa,eli kone käy sen 10-12h pvä..Isokorisessa kannattaa katsoa että takaovensaranat ovat ehjät,tahtoo murtua ovista irti..Muuten ei kyllä ole vikoja ollut,ja lämminkin pakkasilla on..

        transiitti on ollu jo yli 40vuotta tien näyttäjänä muille,näitten uusien ranskalaisten 2.2 litranen mylly on fordin ketju kone.aika huolettomia on molemmat kunhan huollat ja pidät oikeat litkut koneessa,mut älä osta liian vanhaa käytettyä kun ei koskaan tiedä miten on pidetty?


      • ihme juttu
        ransufoortti kirjoitti:

        transiitti on ollu jo yli 40vuotta tien näyttäjänä muille,näitten uusien ranskalaisten 2.2 litranen mylly on fordin ketju kone.aika huolettomia on molemmat kunhan huollat ja pidät oikeat litkut koneessa,mut älä osta liian vanhaa käytettyä kun ei koskaan tiedä miten on pidetty?

        pittää poikain puheisiin puuttua, jota tuo kone 2,2 l ja 2,3 l on ollut saman firman tuote jo aikaa kauan. Tekivät sen peruskonee joskus yheksäkytä luvun alussa yhessä ja siitä asti ovat yhessä rustanneet sitä paremmaks. Joten näite nykyste kohalla se on jo täysin sama ollu pari kolme vuotta, eli kaikkissa neljässä on sama moottori. voortis, pösössä, sitikasa ja kaikkien äitien fiossa. Jote näite kohalla se on loppu aivan jätkä imemästä nisästä kiinni minkä ottaa eli jos isoäitin riiuu poijalla on ollu voorti, ni se sitten, mut jos joku muu, ni se sitte


      • xgs,md,
        ihme juttu kirjoitti:

        pittää poikain puheisiin puuttua, jota tuo kone 2,2 l ja 2,3 l on ollut saman firman tuote jo aikaa kauan. Tekivät sen peruskonee joskus yheksäkytä luvun alussa yhessä ja siitä asti ovat yhessä rustanneet sitä paremmaks. Joten näite nykyste kohalla se on jo täysin sama ollu pari kolme vuotta, eli kaikkissa neljässä on sama moottori. voortis, pösössä, sitikasa ja kaikkien äitien fiossa. Jote näite kohalla se on loppu aivan jätkä imemästä nisästä kiinni minkä ottaa eli jos isoäitin riiuu poijalla on ollu voorti, ni se sitten, mut jos joku muu, ni se sitte

        Uusikorisessapa on vaan sama kone kun Transitissa..Kysyppä vaikka Citikan huollosta,vanhakorisessa oli omat tekeleet,ja niissäkin Fiat ja Citikka oli eri moottorit 2,2 ja2,3 ei samanlaiset.Jos oot joskus edes omistanut sellasta ja käyttänyt huollossa tietäsit kyllä..


      • samaa skeidaa
        xgs,md, kirjoitti:

        Uusikorisessapa on vaan sama kone kun Transitissa..Kysyppä vaikka Citikan huollosta,vanhakorisessa oli omat tekeleet,ja niissäkin Fiat ja Citikka oli eri moottorit 2,2 ja2,3 ei samanlaiset.Jos oot joskus edes omistanut sellasta ja käyttänyt huollossa tietäsit kyllä..

        on täysin sama kuin fiat. Tulevat peräti samalta tuotanto linjaltakin. Ja moottori on sofimin ja fordin yhteistyön tulos. Erot ovat vain osien valmistajissa Ja nykyisissä tietokoneen ohjelmissa. Siis sofim valmistaa fiut, pösöt ja sitikat.


    • tilattu on 300L 2,2 tdci 140 n1 trend fwd 4,36 ja täyskorkea.
      en tiedä onko hyvä/huono, mutta jokaisessahan on omat jekkunsa
      eiku vuan kaikille vastaajille hyvvee kevättä
      T KotiTimppa

    • nyt on auto tilattu niin pitäisi saada hyllyt sisälle minä oon kattonu modul system ja multi carin hyllyjä.
      oon saanu jo multi carista tarjouksen ja modul systemistä en vielä.
      niin oks jompi kumpi parempi vai huonompi käytössä
      vai onko muita käyttökelpoisia malleja...

    • no niin nyt on sitten uusi ransu.....
      toukokuussa sain ja nyt oon ajellu 3000 kilsaa ja nyt on ainaskin toiminu moitteettomasti.
      se on trend malli ja heppoja on 140hv, tavaratila on 3,25 pitkä ja täyskorkee
      t. KotiTimppa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. R.I.P Marko lämsä

      Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4362
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

      otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

      Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1543
    4. Puskaradio huutaa

      Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1317
    5. Miksi aina vain seksiä?

      Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1083
    6. Kerro kiva muisto

      Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      929
    7. Vieläkin jaksaa

      naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

      Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      847
    9. Hei rakas A,

      olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

      Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe