Onko muuta uudenvuodenyön ruokaa

rusalkaa

kuin nakit ja perunasalaatti?

23

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monte34

ruoka keksitty, en ole ikinä moisesta kuullut

• rusalkaa

että joku on keksinyt jotain kivaa omatekoista naposteltavaa, kun valveilla yöllä ollaan. Jotain erityistä sen pitäsi olla kuitenkin.

• KoppavaHoro

lohi-cevicheä ja tortellinisalaattia... Immu saa nakin.

• rusalkaa

ja hienolta. Salaattia vissiin pitää olla.

• KoppavaHoro
        rusalkaa kirjoitti:

ja hienolta. Salaattia vissiin pitää olla.

että voinko lykätä mukaan joululta jääneen graavilohen... Ceviche laitetaan salaattipetille ja rehuja tulee myös siihen tortellinisalaattiin, mä en osaa olla ilman vihreyksiä. Mennään me käymään myös alakerrassa, jossa on tex-mex -fiesta eli joku vegetäyte pitää myös väsätä niihin tortillalättyihin. Uudessa vuodessa on syöminen parasta, kun ei tarvitse olla niin kaavoihin kangistunutta kuin jouluna!

• Piti oikein googlata, mistä oli kyse. (Taas on yleissivistys kasvanut, joten ei mennyt tämäkään päivä harakoille.) Tuosta tuli mieleen toinen hyvä kalaruoka, suursuosikkini lohimousse.

• KoppavaHoro
        Ratikkakuski kirjoitti:

Piti oikein googlata, mistä oli kyse. (Taas on yleissivistys kasvanut, joten ei mennyt tämäkään päivä harakoille.) Tuosta tuli mieleen toinen hyvä kalaruoka, suursuosikkini lohimousse.

tehnyt lohimoussea, joten jos sulla on siihen hyvä ja liivatevapaa resepti niin olisin todella kiitollinen siitä! :)

• KoppavaHoro

• kirpela

ja hedelmät. Salaattia.

• rusalkaa

toteuttaa ja iha hyvää varmaan.

• kirpela
        rusalkaa kirjoitti:

toteuttaa ja iha hyvää varmaan.

maailman laiskin kotikokki...mielummi teen melki mitä vaan kun oon köökissä!

• rusalkaa
        kirpela kirjoitti:

maailman laiskin kotikokki...mielummi teen melki mitä vaan kun oon köökissä!

Mä kyllä tykkäisin kokata, kunhan joku muu hoitaa tiskaamisen.

• sirpamaikkarilta

aamuyön kännin mäkkärikäynti uuden vuoden ruuaksi?

• rusalkaa

helpolla saa. Mä kuitenkin kannatan itetehtyä ruokaa. Voishan se maistuu tosi hyvältä, kun vääntää hampparit koton.

• vänksy

ihan mitä vaan, mitä ympäri vuoden muutenkin syödään. Kukaan kun ei tule ikkunan taa vahtimaan, eikä pitämään lukua kenenkään syömisistä. Tontutkin kun ovat taas toistaiseksi sanoneet itsensä irti siitä puuhasta.

• rusalkaa

jotain muuta pitää olla.

• Nuo kai nyt ensimmäisenä kaikille tulee mieleen uudesta vuodesta. Vähän kuin kinkku ja laatikot joulusta, lammas ja mämmi pääsiäisestä, sillis vapusta ja grillimakkara juhannuksesta. Tuskin näitä kaikkia perinteitä kovinkaan moni noudattaa, mutta varmaan näillä kaikilla ruuilla on oma sesonkiaikansa kaupassa. Hesarissakin oli vasta juttu asiasta.

Että minä ainakin aion tehdä perunasalaattia faijan reseptin mukaan ja syödä sitä nakkien kyytipoikana pikkutunneilla kotiin palatessani.

• perunasalaatti uutena vuotena on? Täytyy sanoo etten oo ikinä missään nähnyt niitä uutena vuotena syötävän, jotta teen kyllä poikkeuksen kaavaan.

• P-N-G ... ei kirj.

Raclette -grillillä voi tehdä kanssa kaikkea pientä hyvää. Hmm ... sitten suolaiset naposteltavat tyyliin coctail-tikuissa on hyviä (hedelmää, juustoa esim.) ... juustotarjotin tuoreiden viikunoiden kera ja hyvää viiniä seuraksi. Paahdetut (uunissa suolapedillä) kastanjat on myös hyvää syötävää ... ja uunissa paistetut taateli, joiden ympärille kiedottu pekonia, nam :).

Edellä jotain vinkkejä, mitä tarjota ...

• Nii, mistä tuo nakit ja perunasalaattikin on lähtöisin? Ei oikein maistu varsinaisesti kumpikaan, niin en pelkän perinteen takia ala niitä syömään.

Ite syön ainakin ihan kunnollista liharuokaa yleensä enkä mitään nakkeja. Jotain salaattia sekaan ja kylmällä kuivalla golden gap omenasiiderillä alas.

• en söis nakkeja enkä perunasalaattia. Jälkimmäistä voisin syödä jos se olisi tosin itsetehtyä, mut sitä saarioisten etc. en ikinä.

• Oopust

on aivan ehdoton, jos halutaan viettää aikaa ruokapöydässä ja syöjiä on useampi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      219
      5016
    2. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      191
      2705
    3. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      67
      1582
    4. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      52
      1480
    5. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      9
      1292
    6. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      99
      1268
    7. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      132
      1247
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      155
      1185
    9. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      109
      1184
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      82
      1163
    Aihe