Onko muuta uudenvuodenyön ruokaa

rusalkaa

kuin nakit ja perunasalaatti?

23

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monte34

ruoka keksitty, en ole ikinä moisesta kuullut

• rusalkaa

että joku on keksinyt jotain kivaa omatekoista naposteltavaa, kun valveilla yöllä ollaan. Jotain erityistä sen pitäsi olla kuitenkin.

• KoppavaHoro

lohi-cevicheä ja tortellinisalaattia... Immu saa nakin.

• rusalkaa

ja hienolta. Salaattia vissiin pitää olla.

• KoppavaHoro
        rusalkaa kirjoitti:

ja hienolta. Salaattia vissiin pitää olla.

että voinko lykätä mukaan joululta jääneen graavilohen... Ceviche laitetaan salaattipetille ja rehuja tulee myös siihen tortellinisalaattiin, mä en osaa olla ilman vihreyksiä. Mennään me käymään myös alakerrassa, jossa on tex-mex -fiesta eli joku vegetäyte pitää myös väsätä niihin tortillalättyihin. Uudessa vuodessa on syöminen parasta, kun ei tarvitse olla niin kaavoihin kangistunutta kuin jouluna!

• Piti oikein googlata, mistä oli kyse. (Taas on yleissivistys kasvanut, joten ei mennyt tämäkään päivä harakoille.) Tuosta tuli mieleen toinen hyvä kalaruoka, suursuosikkini lohimousse.

• KoppavaHoro
        Ratikkakuski kirjoitti:

Piti oikein googlata, mistä oli kyse. (Taas on yleissivistys kasvanut, joten ei mennyt tämäkään päivä harakoille.) Tuosta tuli mieleen toinen hyvä kalaruoka, suursuosikkini lohimousse.

tehnyt lohimoussea, joten jos sulla on siihen hyvä ja liivatevapaa resepti niin olisin todella kiitollinen siitä! :)

• KoppavaHoro

• kirpela

ja hedelmät. Salaattia.

• rusalkaa

toteuttaa ja iha hyvää varmaan.

• kirpela
        rusalkaa kirjoitti:

toteuttaa ja iha hyvää varmaan.

maailman laiskin kotikokki...mielummi teen melki mitä vaan kun oon köökissä!

• rusalkaa
        kirpela kirjoitti:

maailman laiskin kotikokki...mielummi teen melki mitä vaan kun oon köökissä!

Mä kyllä tykkäisin kokata, kunhan joku muu hoitaa tiskaamisen.

• sirpamaikkarilta

aamuyön kännin mäkkärikäynti uuden vuoden ruuaksi?

• rusalkaa

helpolla saa. Mä kuitenkin kannatan itetehtyä ruokaa. Voishan se maistuu tosi hyvältä, kun vääntää hampparit koton.

• vänksy

ihan mitä vaan, mitä ympäri vuoden muutenkin syödään. Kukaan kun ei tule ikkunan taa vahtimaan, eikä pitämään lukua kenenkään syömisistä. Tontutkin kun ovat taas toistaiseksi sanoneet itsensä irti siitä puuhasta.

• rusalkaa

jotain muuta pitää olla.

• Nuo kai nyt ensimmäisenä kaikille tulee mieleen uudesta vuodesta. Vähän kuin kinkku ja laatikot joulusta, lammas ja mämmi pääsiäisestä, sillis vapusta ja grillimakkara juhannuksesta. Tuskin näitä kaikkia perinteitä kovinkaan moni noudattaa, mutta varmaan näillä kaikilla ruuilla on oma sesonkiaikansa kaupassa. Hesarissakin oli vasta juttu asiasta.

Että minä ainakin aion tehdä perunasalaattia faijan reseptin mukaan ja syödä sitä nakkien kyytipoikana pikkutunneilla kotiin palatessani.

• perunasalaatti uutena vuotena on? Täytyy sanoo etten oo ikinä missään nähnyt niitä uutena vuotena syötävän, jotta teen kyllä poikkeuksen kaavaan.

• P-N-G ... ei kirj.

Raclette -grillillä voi tehdä kanssa kaikkea pientä hyvää. Hmm ... sitten suolaiset naposteltavat tyyliin coctail-tikuissa on hyviä (hedelmää, juustoa esim.) ... juustotarjotin tuoreiden viikunoiden kera ja hyvää viiniä seuraksi. Paahdetut (uunissa suolapedillä) kastanjat on myös hyvää syötävää ... ja uunissa paistetut taateli, joiden ympärille kiedottu pekonia, nam :).

Edellä jotain vinkkejä, mitä tarjota ...

• Nii, mistä tuo nakit ja perunasalaattikin on lähtöisin? Ei oikein maistu varsinaisesti kumpikaan, niin en pelkän perinteen takia ala niitä syömään.

Ite syön ainakin ihan kunnollista liharuokaa yleensä enkä mitään nakkeja. Jotain salaattia sekaan ja kylmällä kuivalla golden gap omenasiiderillä alas.

• en söis nakkeja enkä perunasalaattia. Jälkimmäistä voisin syödä jos se olisi tosin itsetehtyä, mut sitä saarioisten etc. en ikinä.

• Oopust

on aivan ehdoton, jos halutaan viettää aikaa ruokapöydässä ja syöjiä on useampi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      249
      45419
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      34
      11278
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      215
      10916
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9731
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8548
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      230
      6539
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3230
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      30
      2269
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      39
      1807
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1540
    Aihe