nastojen lähteminen

Paljonko normaalisti renkaista lähtee nastoja. Ostin syksyllä uudet talvirenkaat ja liike laittoi ne alle, nyt kuitenkin 2-3 kk.n ajon jälkeen eturenkaissa ei ole nastoja juuri ollenkaan. en ole sudittanut tms.. mikä on liikkeen vastuu tässä asiassa mielestäni nastat ei pitäisi lähteä tässä ajassa.

8

450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nastapelle

3 kk sitten oli vielä syyskuu. Nastojahan ei saa edes panna alle tuolloin
      (jollei sääolot vaadi). Olet siis ajellut pari kk paljaalla asfaltilla.

• aaaammmiis

Ostit pa*kat renkaat, itselläni on jotkut vanhat nastarenkaan (maksoivat 50€ huutonetissä) ja kaikki nastat tallella vaikka olen sudittanut ja leikkinyt käsijarrulla kääntämistä parkkipaikalla vaikka kuinka paljon, samoin olen ajaannut suurimman osan ajasta paljaalla asfaltilla.

• R-nastatukka

ei ollenkaan, joitakin yksittäisiä talven mittaan korkeintaan.

Renkaita näkemättä voin vain sanoa että myyjästä riippuen olet takuuasiassa valitettavan heikoilla koska vain eturenkaat(oletettavasti vetävät) ovat tyhjentyneet.

uusi nastarenkas tarvitsisi jopa 500km rauhallista sisäänajoa, reikä johon nasta painetaan on suora "tunneli", nastan jalkahan on maljamainen ja jolle täytyy antaa nättiä ajoa jotta se saa asettua kaivautumalla "tunnelinsa" seinämiin, liian suuret nopeudet(keskipako) ja reipas kiihdyttely sutimattakin on myrkkyä ja nimenomaan hyvällä pidolla ( nasta kiskoutuu ulos).

Vihjeenä voin sanoa että esim. keskiverto ajotapa risteyksissä esim. kehätiealueella ei ole riittävän hienovaraista nastojen pysyvyyden takaamiseksi.

• djhfdhjg

etkös sä kitkapelle voinut edes mitenkään paremmin yrittää peittää tuota sun kateuttas nastarenkaita kohtaan? hehhehhehe
      hanki nastarenkaat niin ei tarvi olla kateellisuuden perikuva! Sä oot säälittävä kitkapelle jolla on alle sentin mittainen heppi!!!!

• Kannattaa käydä myyjäliikkeessä. Toissa talvena oli Nokialaisissa tuollaista ongelmaa, valmistajan mukaan markkinoille oli päässyt viallinen erä renkaita. Vianorilta ostetut renkaat vaihdettiin uusiin.

• ...

villi veikkaus :-)

viet sen pökötin takas ahertajankadun liikkeeseen ja vaadit uutta!

Niin samanlainen tilanne kuin eräällä työkaverilla :-)

Uhkaa kuluttajaasiamiehellä.

• lainkaan

Minä huomioin nastat niin että vältän kovia kiihdytyksiä ja jarrutuksia eli ajan ennakoivasti. Näin nastat eivät irtoa lainkaan.

Nokialla oli joskus viallinen erä renkaita markkinoilla. Niistä irtosivat nastat ja renkaat uusittiin ilmaiseksi.

• ne lienee

Omat merkkigummit 2 talvea ajettu ei yhtään nastaa irti (noin 20tkm talviajoa).
      Toki olen nähnyt samoja renkaita (ensimmäisen vuoden painoksia), mitkä takuuseen vaihdettu ja liki täydellä kulutuspinnalla puuttui yli 1/4 nastoista per rengas.
      Aiemmin kun renkaat finaalissa, niin pari nastaa irti tai poikki per rengas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      65
      7283
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      65
      2773
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      19
      1902
    4. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      1898
    5. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      147
      1894
    6. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      1781
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      29
      1582
    8. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1467
    9. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      38
      1271
    10. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1216
    Aihe