SKODA - auto itäeuroopasta

25

No eipä siitä ole kauan aikaa kun Skoda 105:n kyydissä olin. Takapenkillä istuin enkä tiennyt oliko moottori edessä vai takana. Sen verran ulvoi molemmista päistä....

On kyllä Skodassa huonot iskarit. Aina kun 105 kuoppaan osui niin meikäläisen pää osui Skodan kattoon. On vieläkin hellä.

Skoda jättää aina tielle ja niin loppui 105:sen matka yllättäen ja vielä alamäessä. Voi perk...!

Ei ikinä ostaisi Skodaa!
Never!

http://www.veteranautocsodak.hu/kepek/skoda105_1.jpg

23

1708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sk.

      Mutta joka tapauksessa nää vanhemmat Skoda-kulkineet on laadullisesti parempia kuin nykyiset volksvaagenit, näin ainakin moni väittää, joilla on kokemuksia molemmista.

      • itä että länsi

        Minul oli edellinen -06 diesel-octavia. Joulin alla vaihtui uuteen Passattiin. (Superb oli myös yksi vaihtoehto, mutta oli jo turhankin iso, ja farkuua ei viel ollut saatavilla.) Hyviä autoja molemmat. Octavia hyvö, mutta Passatissa vieläkin astetta parempi ajettavuus ja ohjaustuntuma, ja jonkin verran hiljaisempikin. Todennäköisest seuraavakin valitaan näistä kahdesta merkistä, jos ei ihmeitä tapahdu. Se mikä on itä-auto ja mikä ei, ei ainakaan minulle merkkaa yhtään mitään. Minulle sopii hyvin jos Passat on mielestäsi itä-auto.


    • hyi hitto

      Eikös nämä vähän uudemmakin ole ihan samaa tasoa. Hirveän näköisiä juoppojen tsekki-kommareiden tekemiä rotiskoja, jotka pitäisi lahjoittaa itänaapuriin kostoksi talvisodasta.

      • mieti

        kai tiesit että WW, Audi ja Seat ovat ihan samaa autoa kuin Skoda, Taidat olla aika kaukana todellisuudesta, kun talvisodankin liität mukaan. Ja tiedoksi että senkin sodan olisi voinut välttää järkevällä politiikalla -siis Suomen puolelta


      • ....
        mieti kirjoitti:

        kai tiesit että WW, Audi ja Seat ovat ihan samaa autoa kuin Skoda, Taidat olla aika kaukana todellisuudesta, kun talvisodankin liität mukaan. Ja tiedoksi että senkin sodan olisi voinut välttää järkevällä politiikalla -siis Suomen puolelta

        Mitenkään Skodaan liittymättä täytyy todeta, että sota olis voitu vältää luovuttamalla Suomi suosiolla Neuvostoliitolle. Järkeväähän se tietysti olisi ollut, ei olisi ketään kuollut sodassa. Sodan jälkeen olisi tosin kuollut pari miljoonaa suomalaista, mutta sekin olisi kai ollut järkevää, koska sota olisi voitu välttää...


      • mieti
        .... kirjoitti:

        Mitenkään Skodaan liittymättä täytyy todeta, että sota olis voitu vältää luovuttamalla Suomi suosiolla Neuvostoliitolle. Järkeväähän se tietysti olisi ollut, ei olisi ketään kuollut sodassa. Sodan jälkeen olisi tosin kuollut pari miljoonaa suomalaista, mutta sekin olisi kai ollut järkevää, koska sota olisi voitu välttää...

        ..siis JOS olis neuvotttelutaitoa ollu niin oishan niitä alueita saatu aika paljon enemmän korvaukseksi- myös Karjalasta iso alue.Niitähän TARJOTTIIN. Sehän se on monella vieläkin mielessä että Karjala takaisin. Ei siis ollu silloin ennen talvisotaa kysymys mistään Suomen luovuttamisesta minnekään. Senhän ois saanu ilman neuvottelujakin.


      • valoa ...
        mieti kirjoitti:

        ..siis JOS olis neuvotttelutaitoa ollu niin oishan niitä alueita saatu aika paljon enemmän korvaukseksi- myös Karjalasta iso alue.Niitähän TARJOTTIIN. Sehän se on monella vieläkin mielessä että Karjala takaisin. Ei siis ollu silloin ennen talvisotaa kysymys mistään Suomen luovuttamisesta minnekään. Senhän ois saanu ilman neuvottelujakin.

        Herrat Molotov ja Ribbentrop oli jo ennen talvisotaa sopineet, että mm. Baltian maat ja Suomi kuuluvat sitten Neuvostoliitolle. Juuri tämän perusteella Stalin aloitti talvisodan, ja Suomen miehityksen piti olla läpihuutojuttu. Ne aluetarjoukset oli ihan silmänlumetta ja miten päin vain ilman sotimista olisi koettu Viron kohtalo. Pari miljoonaa suomalaista olisi tosiaan tapettu tai kyyditetty Siperiaan mutta toki tilalle olisi saatu muutama miljoona toveria jostakin Uralin takaa ... Koska Stalin eliminoi nimenomaan älymystön, ei jollakin Nokian tapaisella yrityksellä olisi ollut pohjaa täällä vuosikymmeniä sitten!


      • =(=(=?(=
        valoa ... kirjoitti:

        Herrat Molotov ja Ribbentrop oli jo ennen talvisotaa sopineet, että mm. Baltian maat ja Suomi kuuluvat sitten Neuvostoliitolle. Juuri tämän perusteella Stalin aloitti talvisodan, ja Suomen miehityksen piti olla läpihuutojuttu. Ne aluetarjoukset oli ihan silmänlumetta ja miten päin vain ilman sotimista olisi koettu Viron kohtalo. Pari miljoonaa suomalaista olisi tosiaan tapettu tai kyyditetty Siperiaan mutta toki tilalle olisi saatu muutama miljoona toveria jostakin Uralin takaa ... Koska Stalin eliminoi nimenomaan älymystön, ei jollakin Nokian tapaisella yrityksellä olisi ollut pohjaa täällä vuosikymmeniä sitten!

        Neuvostoliiton parhaimmat veturit tuli tsekeistä.Yleenssäkkin oli siirtomaa mistä tuotettiin paremmat tavarat ryssille.Kun oli liian hyviä verratuna neuvosliittoon pistettiin sitten kapuloita rattaisiin.Skoda favorit oli sitten uhkarohkea veto länsimaisella avulla tehty.Ilman tuota mallia olisi varmaankin mennyt taas muitten ikääntyneiden itäautojen mukana unohduksiin.


      • Urpot
        mieti kirjoitti:

        kai tiesit että WW, Audi ja Seat ovat ihan samaa autoa kuin Skoda, Taidat olla aika kaukana todellisuudesta, kun talvisodankin liität mukaan. Ja tiedoksi että senkin sodan olisi voinut välttää järkevällä politiikalla -siis Suomen puolelta

        Haha!

        Tää on just tätä. Ostetaan se farkku Octavia ja sit kuvitellaan et ajellaan Turbo A5:lla.
        Roikutaan siinä ohituskaistalla muiden tukkona.
        Sitten kun mun 335 e92 ilmestyy peräpeiliin niin heti yritetään estää ohitusta.

        Voin kertoo että se sun Octavias ei oo, eikä tuu koskaan olemaankaan Audi!
        Joten pysy hyvällä siinä oikeella kaistalla ja anna oikeiden autojen ohitella rauhassa. Ostat sen Turbo A5 sitten kun vihdoin selviät siitä 20 vuoden asuntolainastas tai kun lapset viimein muuttaa himasta.


      • urpo?
        Urpot kirjoitti:

        Haha!

        Tää on just tätä. Ostetaan se farkku Octavia ja sit kuvitellaan et ajellaan Turbo A5:lla.
        Roikutaan siinä ohituskaistalla muiden tukkona.
        Sitten kun mun 335 e92 ilmestyy peräpeiliin niin heti yritetään estää ohitusta.

        Voin kertoo että se sun Octavias ei oo, eikä tuu koskaan olemaankaan Audi!
        Joten pysy hyvällä siinä oikeella kaistalla ja anna oikeiden autojen ohitella rauhassa. Ostat sen Turbo A5 sitten kun vihdoin selviät siitä 20 vuoden asuntolainastas tai kun lapset viimein muuttaa himasta.

        Turbo ja turbo ja turbo...
        Octaviaakaan ei enää edes saa ilman turboa. Ja ihan samoillakin turbomoorroreilla saa kuin A5:takin.


    • Ajeltu on

      ...hyvä auto, hintaansa nähden. Nykyään kuitenkin merkkiä ei kannata enää ostaa, koska samalla rahalla ja halvemmallakin saa paljon parempaa laatua. Jos menee saksasta ostamaan, saa skodan hinnalla vaikka mersun.

      • ei mainosuhri,ei TM

        thdyn täysin edelliseen puhujaan!siis henkisesti=)aikoinaan skodillac oli hinnaltaan ja laadultaan ihan oiva kulkine moponkorvikkeeksi.lämpimämpi,nopeampi ja katto pään päällä.nyt ihmetyttää että joku laittaa länsiauton verran euroja skoodaan...?kuulostaa tosi järkevältä sijoitukselta,auto nyt ei järkevä sijoitus ole muutenkaan,mutta skooda...laittaisitteko ladaan tai mosseenkin saman summan jos siirtyisivät vaikka tojotan tai GM omistukseen?


      • pappi jaakob
        ei mainosuhri,ei TM kirjoitti:

        thdyn täysin edelliseen puhujaan!siis henkisesti=)aikoinaan skodillac oli hinnaltaan ja laadultaan ihan oiva kulkine moponkorvikkeeksi.lämpimämpi,nopeampi ja katto pään päällä.nyt ihmetyttää että joku laittaa länsiauton verran euroja skoodaan...?kuulostaa tosi järkevältä sijoitukselta,auto nyt ei järkevä sijoitus ole muutenkaan,mutta skooda...laittaisitteko ladaan tai mosseenkin saman summan jos siirtyisivät vaikka tojotan tai GM omistukseen?

        on paras hinta/laatusuhteeltaan ja siksi seuraavakin auto tulee olemaan skoda. Ja katsokaa urpot rekisteröintitilastoja...ei ole suomalaiset tyhmiä.


      • ja kiitos.
        pappi jaakob kirjoitti:

        on paras hinta/laatusuhteeltaan ja siksi seuraavakin auto tulee olemaan skoda. Ja katsokaa urpot rekisteröintitilastoja...ei ole suomalaiset tyhmiä.

        Sinun ansiosta myös juopolla tsekki kommarilla on töitä. Lisäksi työllistät suomessa autokorjaamot ja me muut saadaan makosat naurut.


      • tyhmiä
        pappi jaakob kirjoitti:

        on paras hinta/laatusuhteeltaan ja siksi seuraavakin auto tulee olemaan skoda. Ja katsokaa urpot rekisteröintitilastoja...ei ole suomalaiset tyhmiä.

        mutta köyhiä kyllä. Muuten tuskin kukaan noilla ajelisi, paitsi aatteen vuoksi.


      • 05Ch

        Skoda oli taannoin varsin laadukas auto aikalaisiinsa verrattuna, mutta keskusjohdon määräyksestä joutui alkamaan valmistaa vain takamoottorisia ajoneuvoja (kuten muutama muukin tuottaja, esim Jalta, Tatra...).
        S 100 oli kuitenkin kohtuullinen kulkupeli varsinkin talvisissa oloissa, muttei mukavuudessa ja käytettävyydessä yleensäkään vetänyt vertoja "länsiautoille".
        Muurin jälkeisenä aikana tehtaan omistus on siirtynyt uuden omistajan hoteille ja laaduntarkkailukin siten länsieurooppalaiselle tasolle!

        Ei - en ole Skodan omistaja, enkä edes käyttäjä.

        Ihmetyttää vain tämä joidenkin automerkkien perusteeton mollaus.


      • /)/))/
        tyhmiä kirjoitti:

        mutta köyhiä kyllä. Muuten tuskin kukaan noilla ajelisi, paitsi aatteen vuoksi.

        Ainakin octavia on auton näköinen verrattuna aurikseen tai astraan.Takalasikaan ei ole jatkuvasti kuran eikä lumen muuraama järkevän muotoilun takia mikä ei saa kaipailemaan porrasperää.
        Niin audin tt-mallia kootaan Unkarissa.


      • täkk
        05Ch kirjoitti:

        Skoda oli taannoin varsin laadukas auto aikalaisiinsa verrattuna, mutta keskusjohdon määräyksestä joutui alkamaan valmistaa vain takamoottorisia ajoneuvoja (kuten muutama muukin tuottaja, esim Jalta, Tatra...).
        S 100 oli kuitenkin kohtuullinen kulkupeli varsinkin talvisissa oloissa, muttei mukavuudessa ja käytettävyydessä yleensäkään vetänyt vertoja "länsiautoille".
        Muurin jälkeisenä aikana tehtaan omistus on siirtynyt uuden omistajan hoteille ja laaduntarkkailukin siten länsieurooppalaiselle tasolle!

        Ei - en ole Skodan omistaja, enkä edes käyttäjä.

        Ihmetyttää vain tämä joidenkin automerkkien perusteeton mollaus.

        Nämä ns. keskustelupalstat on siitä mukavia että täällä voi heitellä mitä vaan vaikka ei mitään tiedä asioista. Monet kommentit näilläkin sivuilla kertovat jopa sukupolvien tietämättömyydestä.
        Ei siinä mittään mutta kannattaisikohan vaikka matkustella ja tutkia vaikka historiaa. Ettei nyt ihan älyttömyyksiä päästelisi.
        Tsekit ja Skoda oli ihan laatua aikanaan kunnes neukkujärjestelmä runttasi kaikki alleen.
        Monta kertaa idästä (Suomi on muuten paljon idempänä kuin Tsekki) tulee laadukkaampaa tavaraa kuin lännestä. Siellä on vielä aitoa yritystä. Täällä oikea ammattitaito rupeaa olemaan harvassa. Nuolijat ja luistelijat kun pärjää ja tosi tekijät tönitään syrjään.


      • rupee !
        täkk kirjoitti:

        Nämä ns. keskustelupalstat on siitä mukavia että täällä voi heitellä mitä vaan vaikka ei mitään tiedä asioista. Monet kommentit näilläkin sivuilla kertovat jopa sukupolvien tietämättömyydestä.
        Ei siinä mittään mutta kannattaisikohan vaikka matkustella ja tutkia vaikka historiaa. Ettei nyt ihan älyttömyyksiä päästelisi.
        Tsekit ja Skoda oli ihan laatua aikanaan kunnes neukkujärjestelmä runttasi kaikki alleen.
        Monta kertaa idästä (Suomi on muuten paljon idempänä kuin Tsekki) tulee laadukkaampaa tavaraa kuin lännestä. Siellä on vielä aitoa yritystä. Täällä oikea ammattitaito rupeaa olemaan harvassa. Nuolijat ja luistelijat kun pärjää ja tosi tekijät tönitään syrjään.

        Hei älä mulle RUPEE mulla on alla aivan UUSI SKODA KUPEE.


      • Autokauppias evp.
        05Ch kirjoitti:

        Skoda oli taannoin varsin laadukas auto aikalaisiinsa verrattuna, mutta keskusjohdon määräyksestä joutui alkamaan valmistaa vain takamoottorisia ajoneuvoja (kuten muutama muukin tuottaja, esim Jalta, Tatra...).
        S 100 oli kuitenkin kohtuullinen kulkupeli varsinkin talvisissa oloissa, muttei mukavuudessa ja käytettävyydessä yleensäkään vetänyt vertoja "länsiautoille".
        Muurin jälkeisenä aikana tehtaan omistus on siirtynyt uuden omistajan hoteille ja laaduntarkkailukin siten länsieurooppalaiselle tasolle!

        Ei - en ole Skodan omistaja, enkä edes käyttäjä.

        Ihmetyttää vain tämä joidenkin automerkkien perusteeton mollaus.

        Mulla oli näitä jokunen, näitä takatuuppareita, suht´ kelvollinen auto ja edullinen hankkia. Vähän käytettynä todella edullinen hankinta, arvo putosi silmissä ja 40000km ajettua Sokotaa ei monikaan noteerannut. Moni perheenisä kuitenkin ajoi töihin Skodalla ja maksoi aravalainojaan omakotitalostaan, kyllä Skodallakin Suomea vaan rakennettiin nousuun.
        Lystikkäin juttu sattui kymmenisen vuotta sitten Petroskoissa, olin tuttavienni luonna siellä ja kaveri oli ostanut Suomesta tuodun vanhan Skoda 120Ls auton, katselin sitä, jotain tuttua siinä oli, tutut tarrat takalasissa. Pakko oli kurkistaa takapenkin alle, oliko mahdollisesti siellä jotain tuttua ja olihan siellä, samaisen auton ostin aikoinaan Outokummusta uudehkona liikkeeseeni ja myin sen sitten yhdelle valokuvaajalle miltei heti samantien. Tuolloin en sillä juurikaan ehtinyt ajamaan, mutta nyt kaverin autona ajelimme sillä pitkin Petroskoita.
        Mainittakoon vielä, että vanhempi takavetoinen Skoda Octavia olikin hyvä auto ja vankkaa tekoa, tuskin mistään muusta vastaavan kokoisesta autosta löytyi niin vankkaa tekniikkaa mm. taka-akselin laakeroinnit ja varsinkin tasauspyörästön laakerit olivat julman suuret, tasauspyörästö ihan pomminkestävä!


      • 987987
        täkk kirjoitti:

        Nämä ns. keskustelupalstat on siitä mukavia että täällä voi heitellä mitä vaan vaikka ei mitään tiedä asioista. Monet kommentit näilläkin sivuilla kertovat jopa sukupolvien tietämättömyydestä.
        Ei siinä mittään mutta kannattaisikohan vaikka matkustella ja tutkia vaikka historiaa. Ettei nyt ihan älyttömyyksiä päästelisi.
        Tsekit ja Skoda oli ihan laatua aikanaan kunnes neukkujärjestelmä runttasi kaikki alleen.
        Monta kertaa idästä (Suomi on muuten paljon idempänä kuin Tsekki) tulee laadukkaampaa tavaraa kuin lännestä. Siellä on vielä aitoa yritystä. Täällä oikea ammattitaito rupeaa olemaan harvassa. Nuolijat ja luistelijat kun pärjää ja tosi tekijät tönitään syrjään.

        Ole jo hiljaa kommunisti.


      • tähän päivään
        ja kiitos. kirjoitti:

        Sinun ansiosta myös juopolla tsekki kommarilla on töitä. Lisäksi työllistät suomessa autokorjaamot ja me muut saadaan makosat naurut.

        Yksi luotettavimmista ja vähävikaisimmista autoista. Johan myös yksi parhaista oleva jälleenmyyntiarvokin sen todistaa, kuen myös leasin-autona pienin kk-vuokra suhteessa auton ovh-hintaan.


    • uybhiuybg

      Ihan nyt viime vuosina Skoda on saanut autonsa siihen kuntoon että siinä viitsii istua. Tietty täytyy pitää matalaa profiilia edelleen, tiedettehän..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe