vastaan tulevasta rekasta lensi kivi suoraan auton tuulilasiin ja miltei koko lasi halkesi..
olisiko voinut maksattaa lasin rekan vakuutuksella? ..vai meneekö uusilasi omasta pussista?
Kuka korvaa tuulilasin?
14
11590
Vastaukset
- VAG
Käsittääkseni olisit voinut ainakin yrittää.
Naapurini sai särkyneestä tuulilasista korvauksen TVL:ltä , kun vastaantulleesta TVL:n autosta lensi lasiin kivi.
Todistusvelvollisuus on käsittääkseni sillä, joka pyytää korvausta. - toivo
Käsittääkseni sulla pitäisi olla sen rekan tiedot (rek nro.) ennen kuin voit mitään periä.Sitten se pitäs pystyä todistamaan, että se tuli just siitä rekasta ym ym. Eli taitaa mennä omaan pussiin tai saat taistella korvausta sikäli mikäli sitä edes saat.
- Reko
no tämä lasi menee kyllä nyt omaan piikkiin.. ja ajattelin, että jos tulevaisuudessa käy sama homma uudestaan niin kannattaako kääntyä perään ja ottaa rekkari ylös..
- VW4P
Jos kivi tms putoaa kuormasta (lavalta) niin silloin maksaja on rekka, jos taas tiellä ollut kivi lentää renkaasta on maksaja hajonneen tuulilasin omistaja.
Todistaminen voi olla hankalaa jos silminnäkijät puuttuvat.- eturuutu
toisaalta ei.
Minulla on auto vain hallinnassa ja autoliike omistaa koslan, eli ilmeisesti autoliike omistaa tuulilasinkin.
Miten lasin omistaja joutuu korvausvelvolliseksi siinä tapauksessa, että minä ajan auton päin rekan ilmaan nostamaa kiveä ja tuulilasi hajoaa?
Se on selvää, että jos kuormasta tippu jotain, esimerkiksi kivi, niin silloin kuorman kuljettaja (kiinnittäjä) on vastuussa vahingoista.
- Nyk.rasisti
Heitti kivellä autoni lasin rikki.Äiti lupasi korvata ja sai sossusta ylim.rahaa sitä varten, mutta minulle rahat eivät tulleet ja pojan iän vuoksi ei syytettä tule.
Ensi kerralla menetellään toisin, poika viettää yön auton takaluukussa.- olette niitä
halunneet suomeen!
- minä
ota vakuutus tuulilasiin niin ei tarvii taas syytellä rekkakuskeja
- Eki
... korvaa, jos et saa kiven lennättänyttä autoa jäljitettyä. Vakuutus ei maksa paljon, ehkä 20 euroa / vuosi. Tuulilasien hinnat vaihtelevat tosi paljon merkki- ja mallikohtaisesti, mutta vakuutus on käsittääkseni aina samanhintainen. Eli vakuutus kannattaa ehdottomasti ottaa, jos autossasi on vähänkin kalliimpi tuulilasi.
- Reko
lasin vaihto töineen on n.400e ..taidanpa kysästä sitä vakuutusta vastasenvaralle..
- minä
Reko kirjoitti:
lasin vaihto töineen on n.400e ..taidanpa kysästä sitä vakuutusta vastasenvaralle..
siis tapiolasta saa ainakin vakuutuksen muista en tiedä eikä ole kallis
- ...
Ajele kunnes vastaan tulee Tieliikelaitoksen (ent.TVL) keltainen kuorma-auto (Katso että lavalla on mursketta) ota kellon aika ylös sekä tie mitä ajat.
Sitten menet lähinpään Tieliikelaitoksen tukikohtaan ja väität että kivi putosi Tieliikelaitoksen autosta.
Näin ovat monet tehneet ja saaneet korvauksen.- ville
Minusta tuo kuulostaa petokselta/varastamiselta.
Toimii varmasti, mutta miksei samantien kannata ottaa kaikki omin luvin kaupan hyllyltä maksamatta, näin pärjää elämässä ilman rahaa. - minä
täytyy kertoa isännälle kuinka voi käydä jos joku rutku ajaa perseissä kiinni niin tietää et taas on maantie huijari asialla et kannattaisko miettiä ennenkuin ehdotat tuollaista tosi tyhmää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006524
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t313900törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303315Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3811792- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471053Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11920- 42889