meikki 3-luokalaiselle

tintskuh

oon 10-vuotta, tyttö siis :D täytin justiinsa. mutta niin mä vaan mietin et mitkä meikit sopisi tämän ikäiselle? nyt käytän vain puuteria ja vaaleanpunaista luomi väriä. ja sitten kirkkaanpunaista huulipunaa. :) :) :)

33

983

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yritän vastata hyvin

      Puuteri? Kirkkaanpunainen huulipuna?

      Mä kerron hyvän vinkin, mikä sopii sinun ikäisellesi!

      -Huulirasva tai huulikiilto.
      -Joku vaalea luomiväri (ei edes pakollinen, mutta jos todella haluat)!

      Sinuna muuten lopettaisin puuterin käytön ainakin! Et varmasti tarvitse vielä puuteria! Älä hyvä lapsi mene pilaamaan ihoasi puuterilla! Jos käytät jatkuvasti puuteria, kasvoillesi alkaa kerääntymään nyppyjä, koska ihohuokoset menevät tukkoon sillä!

      Kirkkaanpunainen huulipuna ei sovi lapselle, ei ainakaan 10 v. lle!

      • Yritän vastata hyvin

        Voit kokeilla meikkejä, mutta loppuen lopuksi, noi nuori ei muuta tarvitse kuin huulirasvan, mutta en voi pakottaa!

        Nuo äskösen viestin vinkit oli tarkoitettu jatkuvaan käyttöön.


      • 11vuotias:)
        Yritän vastata hyvin kirjoitti:

        Voit kokeilla meikkejä, mutta loppuen lopuksi, noi nuori ei muuta tarvitse kuin huulirasvan, mutta en voi pakottaa!

        Nuo äskösen viestin vinkit oli tarkoitettu jatkuvaan käyttöön.

        ei sun tarvi käyttää mitää meikkiä!! mä en käytä mitää muuta ku huulikiiltoa ja vaaleaa kimaltelevaa luomiväriä, ja niitäki vaa juhliin!! musta mun ikäsen ei vielä tarvi meikata, aion käyttää tummempaa silmämeikkiä vasta joskus yläasteella. ja puuteria vasta sitten kun sitä tarvin, eli toivottavasti en ikinä :D
        kirkkaanpunanen huulipuna näyttää kyllä nuorella tytöllä TODELLA tökeröltä ja rumalta. iha ku ois naamiaisista tullut. mä käytin kirkkaanpunasta huulipunaa joskus kolme vuotta sitte ku olin trullina. :DDDD


    • FrozenCorpse

      Ite aloin meikkaamaan vasta joskus 16v:nä. Ei meillä ala-asteella kukaa meikannu oikeestaa ku vaa diskoon ja sillonki se oli aika vaisua.

      • minämaestro

        Joo ei missään tapauksessa mitään huulipunaa!! Ootko huomannut että vaan vanhoilla tädeillä näkee tummanpunasia huulipunia, ei nuorilla naisilla eikä ainakaan lapsilla..?

        Ja pakko sanoa että puuteri EI tuki ihohuokosia jos sen pesee illalla pois. Näin ajatteleva on joko tosi nuori eikä vielä tiedä aiheesta, tai syntynyt 40-luvulla jolloin puuterit varmasti oli pahempia myrkkyjä iholle.. Mutta ei silti kannata sitä puuteria käyttää ellei iho oo tosissaan rasvaisen kiiltelevä. Koska noin nuorella puuteri näyttää helposti tunkkaiselta ja puhdas iho huomattavasti kauniimmalta.

        Itse suosittelisin ainoastaan kahta meikkituotetta: ripsiväriä ja huulikiiltoa. Näillä nuoren tytön kuulas iho pääsee oikeuksiinsa ja silmät tulevast kivasti esille. Peitepuikkokin kannattaa hankkia sitten kun/ jos finnejä alkaa tulla..


      • Supa97
        minämaestro kirjoitti:

        Joo ei missään tapauksessa mitään huulipunaa!! Ootko huomannut että vaan vanhoilla tädeillä näkee tummanpunasia huulipunia, ei nuorilla naisilla eikä ainakaan lapsilla..?

        Ja pakko sanoa että puuteri EI tuki ihohuokosia jos sen pesee illalla pois. Näin ajatteleva on joko tosi nuori eikä vielä tiedä aiheesta, tai syntynyt 40-luvulla jolloin puuterit varmasti oli pahempia myrkkyjä iholle.. Mutta ei silti kannata sitä puuteria käyttää ellei iho oo tosissaan rasvaisen kiiltelevä. Koska noin nuorella puuteri näyttää helposti tunkkaiselta ja puhdas iho huomattavasti kauniimmalta.

        Itse suosittelisin ainoastaan kahta meikkituotetta: ripsiväriä ja huulikiiltoa. Näillä nuoren tytön kuulas iho pääsee oikeuksiinsa ja silmät tulevast kivasti esille. Peitepuikkokin kannattaa hankkia sitten kun/ jos finnejä alkaa tulla..

        Sen ajan tukkii, kun se on iholla. Mutta kuitenkin, tietty se kannattaa pestä kunnolla pois.


    • superstaR

      Ei kyllä sinun ikäiselläsi ole mitään syytä meikata! Todellakaan. Aloita meikkaaminen vasta vuoden tai parin päästä. Meikkaamiseen liittyy myös jokapäiväinen kasvojen hyvä puhdistus, sillä meikki täytyy AINA pestä pois. Kun olet vanhempi jaksat paljon paremppin myös hoitaa tämän puhdistuksen. Lisäksi itse yleensä nauran kavereiden kanssa sellaisille pikku tytöille jotka meikkaavat aivan liikaa ja näyttävät siksi naurettavilta. Älä leiki aikuista, ota lapsuudesta kaikki irti. Mutta jos sinun nyt AIVAn pakko meikata, niin huulikiilto ja vaaleatluomiväri sävyt riittävät mainiosti. Ihosi ei varmasti tarvitse mitään puuteria! Olet vasta 10 ja ihosi on vielä hyvä. Murrosiässä kannattaa alkaa käyttämään puuteria meikkivoidetta kun iho rasvoittuu ja siihen tulee finnejä.

      • Kosmetologityttö-85

        Olen valmistunut kosmetologiksi ja sen verran tiedän meikkituotteista että pelkkä puuteri ei tuki ihohuokosia ollessaan vain 1 päivän iholla. Eli jos puhdistuksen hoitaa aamuin illoin ei ihohuokosista tarvitse huolehtia. Eri asia ovat nämä paksut meikkivoiteet tms jotka tosiaan saattavat aiheuttaa epäpuhtauksia jatkuvassa käytössä


      • -99
        Kosmetologityttö-85 kirjoitti:

        Olen valmistunut kosmetologiksi ja sen verran tiedän meikkituotteista että pelkkä puuteri ei tuki ihohuokosia ollessaan vain 1 päivän iholla. Eli jos puhdistuksen hoitaa aamuin illoin ei ihohuokosista tarvitse huolehtia. Eri asia ovat nämä paksut meikkivoiteet tms jotka tosiaan saattavat aiheuttaa epäpuhtauksia jatkuvassa käytössä

        itsekin olen 10 vee ja käytän huulikiiltoo ainoastaan koska näin nuorella iholla meikkipuuterit/voiteen on turhia.


      • Supa97
        -99 kirjoitti:

        itsekin olen 10 vee ja käytän huulikiiltoo ainoastaan koska näin nuorella iholla meikkipuuterit/voiteen on turhia.

        Kun olin 10 v. käytin suurimmaksi osaksi vain huulirasvaa, mutta joskus kuitenkin huulikiiltoa oli kiva laittaa.


    • Chouelle

      Ei kannata aloittaa meikkaamisen kun on noin nuori, jos välttämätta haluu jotain joskus niin vaalea huulipunaa ehkä.

    • -maria

      tää saattaa kuulostaa aika nipolta, mutta itse en edes tiennyt kolmannella luokalla mitään meikeistä. Tuossa iässä sä et tarvi mitään muuta kun huulirasvaa, mutta musta sitäkään ei voi laskea meikiksi. Ja jos näkisin kadulla noin nuoren kuin sinä täysi maski päällä niin kyllä siinä olisi naurussa pitelemistä! :D Odottaisit nyt ainakin vielä 2 vuotta ennenkuin rupeat mitään tököttejä naamaasi tunkea. Ja ihoa kannattaa alkaa peittää vasta siinä vaiheessa kun finnejä rupeaa puskemaan.

      Anteeksi, tekstistä tuli aika ilkeäsävyinen, mutta en tarkoita loukata. Itse kuitenkin ajattelen näin ja olen 15v. Olisi kiva jos lapset olisivat lapsia niin kauan kuin mahdollista. Kohta jo eskari-ikäiset meikkaa...

      • wahh

        Huulikiilto/rasva riittää, jos jotain haluat laittaa :) Sulla ei ole vielä meikkauksen suhteen mitään kiirettä ja esim. puuteri usein tukkii ihohuokosia, joten annahan ihon hengittää rauhassa vielä pari vuotta ;)


    • ei oo

      älä käytä mitää

      • peautiful

        jos haluut tehä hienon meikin ja muut on kateellisia ja sanoo älä, niin se ei voi estää sua. sitä paitti sula on aika vähä meikkiä mul on meikkivoide(tumma et näyttää ruskeelya), sitten huulipuna kans, ripsiväri ja rajaan sinisellä luomivärillä yläluomen. tiedän et näytän hyvältä, monet meiän ikäset tytöt on vaa kateellisii ku ne ei osaa meikata!


      • mee kotiis
        peautiful kirjoitti:

        jos haluut tehä hienon meikin ja muut on kateellisia ja sanoo älä, niin se ei voi estää sua. sitä paitti sula on aika vähä meikkiä mul on meikkivoide(tumma et näyttää ruskeelya), sitten huulipuna kans, ripsiväri ja rajaan sinisellä luomivärillä yläluomen. tiedän et näytän hyvältä, monet meiän ikäset tytöt on vaa kateellisii ku ne ei osaa meikata!

        ASDASDAS, repesin toivottavasti et oo tosissas HAHAHAHAAHA


    • ps.ootko vähä pissis

      no voi lol sun kanssas. miks sä noin vähän meikkaat? ehdotan että menet heti maanantaina kosmetologille/tatuoijalle ja otat kestopigmentit kulmiisi ja kajaalin kohdalle! minusta on aivan hassua että laitat punaista huulipunaa koska voisit aivan hyvin laittaa esim. vihreää tai mustaa!

      • TIUtiu

        Olethan sopinut vanhempiesi kanssa meikkauksesta? Jos heille asia on ok, niin voithan toki meikkiä laittaa. Suosittelen sinun ikäisellesi luonnollisen väristä huulikiiltoa ja helmiäissävyistä luomiväriä (ei todellakaan pakollinen).

        Puuteria käytetään (tai ainakin minä käytän) lähinnä meikin "kiinnittämiseen" ja kiilota ehkäisemään. Sinä et siis tarvitse sitä, oikeasti. Unohda myös huulipuna.

        Paras vaihtoehto mielestäni kuitenkin olisi, jos unhotaisit meikaamisen vielä ainakin pariksi vuodeksi. Muista, että meikkaamaan ehdit myöhemminkin, mutta olet lapsi vain kerran.


      • Huh huh, mikä teksti

        Oletko itse? Tiedän hyvin, että pilailet jotain siellä, mutta kuitenkin! Sä voit ihan rauhasssa tekee kamalat tosi paksut kestokajaalit ja tälläiset ja vielä lävistyksiä ja tatskoja! Täällä pyytää 3. lk. apua, ja sä vitsailet siellä jotain! Ehkä tuo ei ollut ihan kamalan järkevä viesti...


      • Ayuruki
        Huh huh, mikä teksti kirjoitti:

        Oletko itse? Tiedän hyvin, että pilailet jotain siellä, mutta kuitenkin! Sä voit ihan rauhasssa tekee kamalat tosi paksut kestokajaalit ja tälläiset ja vielä lävistyksiä ja tatskoja! Täällä pyytää 3. lk. apua, ja sä vitsailet siellä jotain! Ehkä tuo ei ollut ihan kamalan järkevä viesti...

        Oon -99, ja meikkan. ja turha sitten tulla lollol-juttua väkyttämään.

        Ite laitan meikkivoiteen, peitevoiteen, ripsarin, kulmakynän ja puuterin, jos laitan. Ja sitten, en todellakaan näytä ehkä siltä kuin kuvittelette, vaahtosammutin jonka naama on täynnä epämäärästä moskaa.
        Osaan meikata siististi.

        Jokainen saa ite päättää millon meikkaa. Ite alotin kolmosella. Kouluun en laita kuin peitepuikkoo.

        Mulla on paljon finnejä ja rasvanen iho, siks käytän meikkiä.

        Ite san kyllä aivan vapaasti meikata, ei oo tarvinu sopia äipän kans.


      • ---
        Ayuruki kirjoitti:

        Oon -99, ja meikkan. ja turha sitten tulla lollol-juttua väkyttämään.

        Ite laitan meikkivoiteen, peitevoiteen, ripsarin, kulmakynän ja puuterin, jos laitan. Ja sitten, en todellakaan näytä ehkä siltä kuin kuvittelette, vaahtosammutin jonka naama on täynnä epämäärästä moskaa.
        Osaan meikata siististi.

        Jokainen saa ite päättää millon meikkaa. Ite alotin kolmosella. Kouluun en laita kuin peitepuikkoo.

        Mulla on paljon finnejä ja rasvanen iho, siks käytän meikkiä.

        Ite san kyllä aivan vapaasti meikata, ei oo tarvinu sopia äipän kans.

        Jollet ole sopinut äitisi kanssa asiasta, miten voit tietää että saat meikata vapaasti? Nyt hop hop äidin puheille!


      • Ayuruki
        --- kirjoitti:

        Jollet ole sopinut äitisi kanssa asiasta, miten voit tietää että saat meikata vapaasti? Nyt hop hop äidin puheille!

        äippä on sanonut et saan mutt ei oo tarvinnu mitää tiettyjä sääntöjä ynnä muuta sopia.


    • mikä teitä vaivaa

      millon kolmosluokkalaiset on alkanu käyttää meikkiä ?!

      kohta ne alkaa tupakoidakki .. mihi tää maailma on menossa ? -.-

    • emmahsla

      Jos tykkäät huulipunista, ni kannattaa käyttää omien huulien värin läheistä sävyä. Ite aloin meikkaamaan tänä vuonna (6lk) alussa käytin vaan vähän puuteria, mutta nyt käytän meikkivoidetta, huulikiiltoa ja ripsaria. Mut sun ikäisen ei kyl kuuluis viel meikata, mut jos haluut ni toki sitten. Mut mun mielestä kirkkaanpunanen huulipuna kuuluu 47-55-vuotiaille naisille.

    • heippavaa

      okei sori mut kolmosluokkalaisen ei kyllä tod tarvii käyttää mitään puuterii mä oon 13 vuotias ja en käytä puuterii tai no joskus mutta tosi harvoin. sitten käytän vaa ripsarii ja kulmakynää en muuta. huh huh sit vielä kirkkaanpunasta huulipunaa ei oikeesti kannattas eikä myöskään kovin näkyvää luomivärii jotain semmosta vaaleeta mut en mä tietenkään määrää et pitäs lopettaa meikkaaminen mut suositteln väentämään meikin käyttää tai vaalentamaan niit sävyi.
      eikä niikun kovin pienemmille sovi meikki ees eikä sitä tartteis nii nuorena käyttää.
      ku meen nyt niikun seiskalle nii siin koulus mis oli ala-astee nii monet kolmos ja nelosluokkaliset käytti meikkii se ei yhtään sopinu niille mä vaa nauroin ku ne näytti nii naurettavilta:DD

    • karamaellii

      siis oikeesti, hullua. 10-vuotias joka meikkaa. :'( karseeta ajatella ett kohta (tai jo nyt..) nää pikkuset jotka on syntyny 2000-luvulla meikkaavat..HUH

    • Neuvon antaja!

      Saat sellasen huonon naiseen maineen, jos meikkaat tossa iässä. Ton ikäiselle ei meikki sovi yhtään - todella rumaa!
      Kuin aikuinen kääpiö olisi kyseessä.

      • Sou wat

        Mä käytän joka päivä kirkkaanpinkkiä huulipunaa. 10v


      • tanssija1
        Sou wat kirjoitti:

        Mä käytän joka päivä kirkkaanpinkkiä huulipunaa. 10v

        Ei sitä noin kirjoteta. Oon 12 ja aloin käyttää ripsarii sun ikäsenä. Sä olet SWAG!!!


      • tanssija1
        tanssija1 kirjoitti:

        Ei sitä noin kirjoteta. Oon 12 ja aloin käyttää ripsarii sun ikäsenä. Sä olet SWAG!!!

        Lisään et swag tarkoittaa rohkeata pukeutujaa.


      • söpöliini

        No en nyt sanoisi. :D


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe