Kuka uskoo Sunin saarnan

tarkkaavainen2

pyhästä htoollisesta:

"Tämä oli ainutkertainen pääsiäisateria, Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kesken. Mutta sitten
kun Saatana jo kuudenkymmenen vuoden kuluttua oli saanut koko totuudesta luopuneen maailman
hallintaansa, se lanseerasi tästä itselleen omissa temppeleissään noudatettavaksi rituaalin, jossa
Jumala muuttikin viinin vihan viiniksi, koska seurakunnasta, Kristukselle kihlatusta morsiamesta,
oli jo näin lyhyessä ajassa tullut portto. Kuten tämä apostoli Johannekselle ilmoitettiin:"

En ainakaan usko, koska esimerkiksi Apotolien teoissa kerrotaan että opetuslapset palasivat Jerusalemiin
ja nämä 11 henkeä menivät samaan yläsaliin, jossa he yleensäkin oleskelivat ja heidän lisäkseen siellä oli heidän vaimonsa, Jeesuksen äiti Maria ja Jeesuksen veljet. Heistä mainitaan, että he "pysyivät yksimielisesti rukouksessa" Yhtenä päivänä heitä oli koolla n. 120 henkilöä ja sama joukko oli koolla myös helluntaina, jolloin Jumala vuodatti Henkensä ja samana päivänä heitä "lisääntyi noin 3000 sielua". Näistä kerrotaan muun muassa, että " he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksessa...he olivat alati yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää .."

Tästä voi päätellä, ettei Jeesuksen asettama ehtoollinen ollut ainutkertainen tapahtuma, vaan siitä tuli kaikkien Jeesukseen kastettujen yhteinen ateria.

37

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joel..

joka osaa edes vähän ajatella itse voi uskoa tuollaista sepustusta mitä Suni saarnaa. Joku sellainen saattaa uskoa vähän aikaa, joka on aina samaa mieltä kuin viimeinen puhuja. näitä tuuliviirejä on aina jokunen.

• muuan silloinen vanhoillislestadiolainen kirkkovaltuutettu, sivilissä virkavallan edustaja, sanoi:

"Tällaisia näkyjen ja ilmestysten perässä juoksijoita - jollainen Teuvo Suni on nyt - on aina ollut ja tulee aina olemaan, mutta tämä meidän jumalanlastenvaltakunta on ja pysyy."

Siinä sinullekin oikea jumalanlastenvaltakunta, joten vaihda kiireesti palstaa.

• Kysyväinen

Olet mennyt opissasi monesti ojaan. Miksi jatkuvasti kehittelet uusia omia ihmisoppeja, jotka eivät perustu lainkaan raamattuun?

• Kysyväinen kirjoitti:

Olet mennyt opissasi monesti ojaan. Miksi jatkuvasti kehittelet uusia omia ihmisoppeja, jotka eivät perustu lainkaan raamattuun?

on Saatana sinutkin Jumalan käskystä, pystynyt omakseen ottamaan:

"Jumala näet panee heidät toimimaan oman suunnitelmansa mukaisesti. Siksi he myös
        yksissä tuumin antavat kuninkaanvaltansa Pedolle siihen saakka, kun Jumalan sanat toteutuvat.

Nainen, jonka näit on se suuri kaupunki, joka hallitsee maailman kaikkia hallitsijoita."

Ja tuo suuri kaupunki on Vatikaani:

"Suuri Babylon, maailman porttojen ja iljetysten äiti."

Portot ovat seurakuntia, ja iljetykset Saatanan synagogia eli temppeleitä, kirkkoja, rukoushuoneita
        ja jopa telttamajoja, joissa rajua eksytystä pidetään voimassa siihen hetkeen sakka, kun
        ihmiskunnan tuho alkaa juuri näistä ihmiskäsin tehdyistä jumalanhuoneista:

"On tullut tuomion aika, ja tuomio alkaa Jumalan huoneesta. Mutta jos se alkaa meistä,
        mikä onkaan niiden loppu, jotka eivät taivu uskomaan Jumalan evankeliumia" eli totuutta.

• Olet harhassa.
        TeuvoSuni kirjoitti:

"Jumala näet panee heidät toimimaan oman suunnitelmansa mukaisesti. Siksi he myös
        yksissä tuumin antavat kuninkaanvaltansa Pedolle siihen saakka, kun Jumalan sanat toteutuvat.

Nainen, jonka näit on se suuri kaupunki, joka hallitsee maailman kaikkia hallitsijoita."

Portot ovat seurakuntia, ja iljetykset Saatanan synagogia eli temppeleitä, kirkkoja, rukoushuoneita
        ja jopa telttamajoja, joissa rajua eksytystä pidetään voimassa siihen hetkeen sakka, kun

"On tullut tuomion aika, ja tuomio alkaa Jumalan huoneesta. Mutta jos se alkaa meistä,
        mikä onkaan niiden loppu, jotka eivät taivu uskomaan Jumalan evankeliumia" eli totuutta.

Se, että väliin kopioit raamattua (sen osaa kuka tahansa) ei muuta asiaa. Sinulla on paljon harhaa, viimeisin se, että Paavalin leimasit valehtelijaksi. Se on tosi törkeää harhaa. Sinulla ei ole sanomaa Jumalalta, koska vihaat veljiäsi ja halvennat raamattua, mm. koskien Paavalin kirjeitä.

• 66+2=68
        Olet harhassa. kirjoitti:

Se, että väliin kopioit raamattua (sen osaa kuka tahansa) ei muuta asiaa. Sinulla on paljon harhaa, viimeisin se, että Paavalin leimasit valehtelijaksi. Se on tosi törkeää harhaa. Sinulla ei ole sanomaa Jumalalta, koska vihaat veljiäsi ja halvennat raamattua, mm. koskien Paavalin kirjeitä.

Keskustele sinäkin välillä jostain muusta kuin sunista. Esimerkiksi Raamatusta.

• näin on
        66+2=68 kirjoitti:

Keskustele sinäkin välillä jostain muusta kuin sunista. Esimerkiksi Raamatusta.

Keskustelemme juuri siitä, missä hän on harhassa raamatun kysymyksissä. Hän esiintyy jonkinsortin julistajana ja siksi hänen harhansa on tärkeää paljastaa ja moni on siinä onnistunutkin.

• <<<>
        näin on kirjoitti:

Keskustelemme juuri siitä, missä hän on harhassa raamatun kysymyksissä. Hän esiintyy jonkinsortin julistajana ja siksi hänen harhansa on tärkeää paljastaa ja moni on siinä onnistunutkin.

Ja hänen sanansa on moneen kertaan kumottu.
        Vaikka hän on se joka sanoo viimeisen sanan, se ei ole totuuden mukainen.

Luuk. 21:15

Minä annan teille viisauden puhua niin, ettei yksikään vastustajanne kykene kiistämään eikä kumoamaan sanojanne.

• 66+2=68
        näin on kirjoitti:

Ja sinäkö olet oikeassa? Entäpä jos itsekin olet harhassa? Uskonnon harhoja on monenlaisia. Siksi kannattaisi keskustella Raamatusta, eikä kenenkään harhoista. Ei harha kiinnosta.

• Ap. t. 17:11 Nämä
        66+2=68 kirjoitti:

Ja sinäkö olet oikeassa? Entäpä jos itsekin olet harhassa? Uskonnon harhoja on monenlaisia. Siksi kannattaisi keskustella Raamatusta, eikä kenenkään harhoista. Ei harha kiinnosta.

Se, mitä selvästi ei ole raamatussa ilmoitettu on asetettava kyseenalaiseksi. Lopunaikoina on harhaopettajia.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

• TeuvoSuni kirjoitti:

Eikö näkysi Lappeenranna kirkossa ollut: "Raamattu on totta"?

• tarkkaavainen 2

ja kohta katoat häpeästä punaisena, koska Raamatun mukaan toisen tuomitsija on itsensä tuominnut ja moninkokertainen tuomio siitä sinulle tuleekaan; hirsisilmäinen, tekopyhitetty, Jumalan paaduttama antikristuksen palvelija, saatanan valtaan jäänyt eksyttäjä jne..

• päätä nyt jo!
        Devoit kirjoitti:

iljettävää sunisankaria vai Kristuksen totuutta?

kumpaa kumarrat, perkelettä vai Jumalaa?

• tarkkaavainen 2 kirjoitti:

ja kohta katoat häpeästä punaisena, koska Raamatun mukaan toisen tuomitsija on itsensä tuominnut ja moninkokertainen tuomio siitä sinulle tuleekaan; hirsisilmäinen, tekopyhitetty, Jumalan paaduttama antikristuksen palvelija, saatanan valtaan jäänyt eksyttäjä jne..

olen saanut reilusti turpaani ahdettua. Muut turpiin saamiset on Kristuksen Henki estänyt.

• Devoit kirjoitti:

hetkeäkään horjunut siitä hetkestä lähtien, kun minut sen näyn kautta johdatettiin Jumalan vihan alta Kristuksen opetuslapseksi.

Pyhän eli Totuuden Hengen valaisemaan Raamatun totuuteen kuuluvat Kaikkivaltias Jumala, Jeesus Kristus ja heidän yhteinen Pyhä eli Totuuden Henki, joka myös on tämän Hengen saaneiden Puolustaja.

Saatanan valheen hengen valaisemaan Raamatun totuuteen ei kuulu Saatana, eikä Antikristus, eikä siis myöskään heidän yhteinen valheen henkensä, koska Saatanan tulkinnan mukaan kirjoituksissa ei ole yhtä ainoaa Saatanan eksyttävää sanaa.

Näistä Saatanan uskovista koostuu tuo kirjanoppineiden ja lainopettajien suuri joukko, joka jatkaa tuhoon tuomittua elämäänsä nenä Raamatussa kiinni, ja joista Jeesus sanoo:

"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytyvän
        iankaikkisen elämän - ja nehän juuri todistavat minusta.

Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
        En minä ole ihmisten kiitosten tarpeessa. Minä tunnen teidät:
        teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan.
        Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä
        olette vastaanottavaisia.

Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne
        ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ainoalta Jumalalta."

• tarkkaavainen2
        TeuvoSuni kirjoitti:

olen saanut reilusti turpaani ahdettua. Muut turpiin saamiset on Kristuksen Henki estänyt.

onkin lihan vallassa ja himoaa liharuokaa. Lihan himo on vihollisuus Jumalaa vastaan:

4.Mooseksen kirja:
        11:33 Mutta lihan vielä ollessa heidän hampaissaan, ennenkuin se oli syöty loppuun, syttyi Herran viha kansaa kohtaan, ja Herra tuotti kansalle hyvin suuren surman.

• tarkkaavainen2
        TeuvoSuni kirjoitti:

kun ahdat lihaa turpaasi, alkukristiilisenä aikana ainakin syötiin kiitoksella ja sydämen yksinkertaisuudella, ei ahdettu eikä ehnehdittu

• tarkkaavainen2 kirjoitti:

onkin lihan vallassa ja himoaa liharuokaa. Lihan himo on vihollisuus Jumalaa vastaan:

4.Mooseksen kirja:
        11:33 Mutta lihan vielä ollessa heidän hampaissaan, ennenkuin se oli syöty loppuun, syttyi Herran viha kansaa kohtaan, ja Herra tuotti kansalle hyvin suuren surman.

nykyisin Herra viha tulee viinin juonnista ja öylätin syömisestä, ei enää lihasta:

"Syökää kaikkea, mitä lihakaupoissa on tarjolla, tekemättä kysymyksiä omantunnonsyistä."

• tarkkaavainen2
        TeuvoSuni kirjoitti:

nykyisin Herra viha tulee viinin juonnista ja öylätin syömisestä, ei enää lihasta:

"Syökää kaikkea, mitä lihakaupoissa on tarjolla, tekemättä kysymyksiä omantunnonsyistä."

miten kristitty jeesukseen uskova syö tai miten sinä ahdat lanttulaatikkoa ja kinkkua "turpaasi"

Roomalaiskirje:
        13:13 Vaeltakaamme säädyllisesti, niinkuin päivällä, ei mässäyksissä

Gal.:
        mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

kun ahdat lihaa turpaasi, alkukristiilisenä aikana ainakin syötiin kiitoksella ja sydämen yksinkertaisuudella, ei ahdettu eikä ehnehdittu

että tässäkin tapauksessa oli syytä asettua kysyjän ymmärryksen tasolle, jotta viesti olisi mennyt perille.

• tarkkaavainen2
        TeuvoSuni kirjoitti:

että tässäkin tapauksessa oli syytä asettua kysyjän ymmärryksen tasolle, jotta viesti olisi mennyt perille.

haluasi olla samassa huoneessa tuota näkyä näkemässä!

Jos olisit Hengessä, et kirjoittaisi noin kuvottavia juttuja syömisestä. Sinähän kritisoit kirkkoa ja seurakuntia, että ne ovat mielestäsi kadottaneet alkukristilliset ominaisuutensa, mutta siellähän syötiin kiitoksen kanssa ja sydämen yksinkertaisuudella. Miksi edes kirjoitat syömisestä kuin brutaali barbaari.

Jos on syytä asettua kysyjän tasolle, kysyjä ei kuitenkaan käy lihakaupoissa.

Ja mitä "turpaan saamisesta" tulee, sinut on Suomi24-palstalla todettu monessa suhteessa valehtelijaksi, jolla ei ole totuutta hallussaan ja siitähän on kysymys eikä mistään mässäilykerskaamisesta, josta itse kuitenkin kirjoitit.

haluasi olla samassa huoneessa tuota näkyä näkemässä!

Jos olisit Hengessä, et kirjoittaisi noin kuvottavia juttuja syömisestä. Sinähän kritisoit kirkkoa ja seurakuntia, että ne ovat mielestäsi kadottaneet alkukristilliset ominaisuutensa, mutta siellähän syötiin kiitoksen kanssa ja sydämen yksinkertaisuudella. Miksi edes kirjoitat syömisestä kuin brutaali barbaari.

Jos on syytä asettua kysyjän tasolle, kysyjä ei kuitenkaan käy lihakaupoissa.

Ja mitä "turpaan saamisesta" tulee, sinut on Suomi24-palstalla todettu monessa suhteessa valehtelijaksi, jolla ei ole totuutta hallussaan ja siitähän on kysymys eikä mistään mässäilykerskaamisesta, josta itse kuitenkin kirjoitit.

koska en enää ole siivosyntinen tekopyhä, vaan Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut.

• atteMyyry
        TeuvoSuni kirjoitti:

koska en enää ole siivosyntinen tekopyhä, vaan Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut.

5:8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa. Vai valehteliko Paavali kirjoittaessaan "...sillä onhan meidän pääsiäislanmpaamme, Kristus, teurastettu." ?

• sielussa Jumalan
        atteMyyry kirjoitti:

5:8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa. Vai valehteliko Paavali kirjoittaessaan "...sillä onhan meidän pääsiäislanmpaamme, Kristus, teurastettu." ?

eikä verta.

Ihmisen tulee rakentua asumukseksi Hengelle, Jumalan Hengestä kaiken ammantavaksi Pyhän Hengen Temppeliksi.

Kirkko on vääristellyt ja alkanut opettaa väärin Jeesuksen tarkoittamaa asiaa; joka on toisen ihmisen palveleminen ja samanarvoisena pitäminen, kuin itseään pitää, tai jopa parempana.

Tehkää tämä hänen muistokseen, älkääkä juoko riivajain verta ja älkää syökö riivajain leipää. Näin tekivät ehkä muinoin pakanauskontojen harjoittajat. Suomi vuonna 2010, ja palvelee taivaan joukkoja, ja heille uhreja uhraa. Näin sen näen, mutta saahan itse kukanenkin asiasta itse päättää. Vaikeaa tämä on sanoa, ettei taas joku loukkaannu.

Mietittäväksi kuitenkin: Koetko ehtoollisen muuttavan sinua yhtään kummemmaksi ihmisenä? Etkö oikein usko muutokseen ilman rituaaleja? Etkö osaa elää ilman sakramentin tukea?

• atteMyyry kirjoitti:

lihan veren kanssa juhlia sydämessä asuvaa Isän ja Pojan Henkeä?

"Me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen."

• atteMyyry
        TeuvoSuni kirjoitti:

lihan veren kanssa juhlia sydämessä asuvaa Isän ja Pojan Henkeä?

"Me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen."

osallinen iankaikkiseen elämään, että voisit pysyä Jeesuksessa sekä hän sinussa ja että hän herätääisi sinut viimeisenä päivänä:

54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

• atteMyyry kirjoitti:

osallinen iankaikkiseen elämään, että voisit pysyä Jeesuksessa sekä hän sinussa ja että hän herätääisi sinut viimeisenä päivänä:

54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

minut hänenm luokseen johtaa, ei maallinen viini, eikä liha tai leipä:

"Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

• tarkkaavainen2
        TeuvoSuni kirjoitti:

minut hänenm luokseen johtaa, ei maallinen viini, eikä liha tai leipä:

"Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

Jeesuksen Sana sulje pois toista!

Et ole taaskaan Hengessä, jos kuvittelet, että lainaamasi Jeesuksen sanat sulkisivat pois ne Jeesuksen sanat, joissa hän opetti lihansa syömisen ja verensä juomisen merkityksen ja tärkeyden.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      154
      4116
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      401
      3164
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2088
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1755
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1158
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1013
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      995
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      24
      911
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      886
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      869
    Aihe