Ettei vaan palstalle tulevat satunnaiset kävijät saisi väärää kuvaa vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta niin yksi hyvä vaihtoehto löytyy täältä: http://www.anttiheikkila.com/
"Kokonaisvaltaisesta näkemyksestäni johtuen olen aina myös kartoittanut kipupotilaideni ruokailutottumukset ja ohjannut heitä kohti ravintorikasta ja luonnonmukaista ruokavaliota. Ruokavalion suotuista vaikutukset ovat olleet monen selittämättömistä kivuista kärsivän potilaan kohdalla dramaattiset. Samalla on käynyt ilmi, että ruokavalio auttaa moneen muuhunkin vaivaan, pääasiassa ns. elintasosairauksiin.
Kliinisen kokemukseni pohjalta olen kirjoittanut aiheesta suurelle yleisölle selkokielellä, jotta jokainen voi itse vaikuttaa parantavasti elämänsä laatuun ilman lääkkeitä ja asiantuntijoita. Ravinteikas, vähähiilihydraattinen ruokavalio auttaa, jos ongelmana on:
• ylipaino (varsinkin vartalolihavuus)
• diabetes, sokeritasapainohäiriöt
• metabolinen oireyhtymä
• kohonnut verenpaine
• kohonneet veren rasva-arvot
• toistuvat tulehdukset
• krooniset ihottumat
• masennus
• mielialan vaihtelut
Olen vuosina 2002–2008 julkaissut ravinteikasta, vähähiilihydraattista ruokavaliota käsittelevän kirjasarjan Elämän paras aika, Hyvän olon keittokirja, Hyvän olon keittokirja 2, Ravinto & Terveys, Näin me keitämme ja Diabeteksen hoito ruokavaliolla, joka palkittiin kansainvälisellä palkinnolla kesällä 2009 Pariisissa. Esittelemäni ruokavalio tunnetaan myös nimellä Pellinki –dieetti. Tähän täydelliseen sarjaan ei ole mitään lisättävää.
Omien potilaiden tervehtymisen lisäksi olen saanut sähköpostipalautetta reippaasti yli 4.000 potilaalta, joista valtaosa on päässyt vaivoistaan. Mikä parasta, he ovat päässeet eroon heille loppuelämäksi määrätyistä lääkkeistä.
Hyvin monet ovat viesteissään toivoneet keskustelupalstaa ravintoasioista ja diabeteksesta. Sellainen on nyt olemassa dojossa, itsenäisesti ajattelevien ihmisten kohtaamispaikalla. Dojon Foorumissa voit vaihtaa tietoa ja kokemuksia muiden samanhenkisten kanssa. Siellä alkaa toimia myös ravintovalmennus. Osoite on www.dojolaiset.com. Dojo on ilmainen, mutta vaatii rekisteröitymisen.
Kohdelkaa itseänne hyvin ja uskokaa, mitä oma ruumis kertoo.
Pellingissä 30. elokuuta 2009
Antti Heikkilä"
Kannattaa aloittaa Uusi Vuosi terveellisemmän elämän parissa ja pysyä siinä päätöksessä.
Antti Heikkilän Pellinki-dieetti.
34
9833
Vastaukset
- päätös pitää
Tipaton tammikuu on alkanut ja hiilihydraatteja on syytä vähentää. Tämä Heikkilän malli sopii minulle. Pysyväksi ruokavalioksi tätä ajattelin kun eläinrasvat on niin tärkeässä roolissa. En itse asiassa pidä margariinin tai rypsiöljyn maustakaan. Oliiviöljy sopii maultaan paremmin salaatteihinkin. Toivoisin myös että lopettaisitte turhan riitelyn täällä. Jos palstan nimi on vähähiilihydraattiset ruokavaliot niin miksi tänne jotkuta halauvat tulla haastamaan riitaa?
- Skäri.
Mutta kuka suomalainen valitsee ruokavalion sen perusteella että "eläinrasvat on niin tärkeässä roolissa"? Ei jotenkaan kuulosta aidolta.
Ja ainakin se mitä itse olen tutustunut VHH-ruokavalioihin niin luonnolliset rasvat on tärkeässä roolissa, eikä mitenkään erityisesti eläinrasvat.
Mutta nää nyt vaan on näitä mun tuntemuksia. - Päätös..
Tipattoman aloitan minäkin, mutta vasta huomena kun on viiniä vielä vartti pullo jäljellä ja huomisen pihvin aion sillä juhlistaa ja muutama sentti konjakkiakin on putellin pohjalle jäänyt pitää huuhdella kahvin kansaa se. Itse suosin puoliVHHta eli rasvaa vähemmän ja hiilareita hiukan enemmän kuin täys karpeilla. Semmoisella olen mennyt jo useita vuosia ja sopii minulle mainiosti. Hävyttömän hyvät uudet vuodet vaan kaikille palstalaisille.
Päätös.. kirjoitti:
Tipattoman aloitan minäkin, mutta vasta huomena kun on viiniä vielä vartti pullo jäljellä ja huomisen pihvin aion sillä juhlistaa ja muutama sentti konjakkiakin on putellin pohjalle jäänyt pitää huuhdella kahvin kansaa se. Itse suosin puoliVHHta eli rasvaa vähemmän ja hiilareita hiukan enemmän kuin täys karpeilla. Semmoisella olen mennyt jo useita vuosia ja sopii minulle mainiosti. Hävyttömän hyvät uudet vuodet vaan kaikille palstalaisille.
mitä vähennät on margariinia. Rasvaa ei kannata vähentää kun samalla vähentää hiilihydraatteja. Kasviksiin vaan voisulaa, smetanaa ja marjoihin kermaa.
- munkki ja iso kahvi
kj.mattila kirjoitti:
mitä vähennät on margariinia. Rasvaa ei kannata vähentää kun samalla vähentää hiilihydraatteja. Kasviksiin vaan voisulaa, smetanaa ja marjoihin kermaa.
" emme ole lihavia vaan HORISONTTAALISESTI SUHTEETTOMIA
munkki ja iso kahvi kirjoitti:
" emme ole lihavia vaan HORISONTTAALISESTI SUHTEETTOMIA
Ota hillomunkki ja laita kahviisi reilusti sokeria. Kyllä sinusta suhteeton tulee joka suuntaan.
- sudensuussa
kj.mattila kirjoitti:
Ota hillomunkki ja laita kahviisi reilusti sokeria. Kyllä sinusta suhteeton tulee joka suuntaan.
Heikkilä antaa kahden kahapään jatkuvasti mainostaa aatettaan.
Onhan se selvä että itsekkin edustaa samaa sarjaa kuin te. Vain minä olen oikeassa tyyliin. Heikkilä ei ole kehittänyt mitään omaa etkä sinä eikä Veijo . Olet täällä riekkunut 5v lähes p'äivittäin vuorokauden ajasta välittämättä. Pitääkö joka asiasta provosoitua?
Melkoinen tyyli teillä ajaa hyvää asiaa. - " tyylisi "
sudensuussa kirjoitti:
Onhan se selvä että itsekkin edustaa samaa sarjaa kuin te. Vain minä olen oikeassa tyyliin. Heikkilä ei ole kehittänyt mitään omaa etkä sinä eikä Veijo . Olet täällä riekkunut 5v lähes p'äivittäin vuorokauden ajasta välittämättä. Pitääkö joka asiasta provosoitua?
Melkoinen tyyli teillä ajaa hyvää asiaa.sitten eroaa heidän tyylistä? Viisi vuotta olet täällä heitä ja VHH:ta vastustanut, aina yhtä heikolla menestyksellä.
- 67 kg 171cm
" tyylisi " kirjoitti:
sitten eroaa heidän tyylistä? Viisi vuotta olet täällä heitä ja VHH:ta vastustanut, aina yhtä heikolla menestyksellä.
SIINÄ SAA SYÖDÄ MITÄ HALUAA ja mieliala pysyy koko ajan hyvänä---toisin kun Heikkilän
psyko-dieeteillä 67 kg 171cm kirjoitti:
SIINÄ SAA SYÖDÄ MITÄ HALUAA ja mieliala pysyy koko ajan hyvänä---toisin kun Heikkilän
psyko-dieeteillälautasmallillasi vai joudutko tyytymään margariiniin ja rypsiöljyyn? Saatko vaahdottaa kuohukermaa ja laittaa sekaan kotimaisia marjoja? Saatko viipaloida tomaattia ja kurkkua ja sinne sekaan smetanaa?
sudensuussa kirjoitti:
Melkoinen tyyli teillä ajaa hyvää asiaa.eli VHH-ruokavaliota ja vielä kun on omaa kokemusta asiasta niin on vakuuttavammall pohjalla.
- umyjeh g
kj.mattila kirjoitti:
eli VHH-ruokavaliota ja vielä kun on omaa kokemusta asiasta niin on vakuuttavammall pohjalla.
Olet näköjään kimpassa ainoan palstaystäväsi Veijon kanssa. Niin sitä pitää!
- Tasapuolisesti..
kj.mattila kirjoitti:
Olen vähentänyt aika tasapuolisesti raasvoja ja hiilareita eli kokonais eneregiaa. Margariiniä ei kulu kun leipää menee vain pari viipaletta päivässä. Liha on vähärasvaista, mutta ei rasvatonta. Maito on rasvatonta, mutta jugurtissa on rasavaa 3,5% ja juustossa 12%. Voi öljyseoista paistamiseen tosin ei kovasti kulu kun on huippuluokan teflonpannut. Pestoa salaatin kanssa ja pikku liraus kermaa tai sulatejuustoa kastikkeeseen. Nokare kevennettyä smetanaa sillin kanssa on myös maukasta. Pähkinöitä ja siemeniä iltakaljan kanssa joka näin tammikuussa on alkoholitonta.
- VHH:ta
Tasapuolisesti.. kirjoitti:
Olen vähentänyt aika tasapuolisesti raasvoja ja hiilareita eli kokonais eneregiaa. Margariiniä ei kulu kun leipää menee vain pari viipaletta päivässä. Liha on vähärasvaista, mutta ei rasvatonta. Maito on rasvatonta, mutta jugurtissa on rasavaa 3,5% ja juustossa 12%. Voi öljyseoista paistamiseen tosin ei kovasti kulu kun on huippuluokan teflonpannut. Pestoa salaatin kanssa ja pikku liraus kermaa tai sulatejuustoa kastikkeeseen. Nokare kevennettyä smetanaa sillin kanssa on myös maukasta. Pähkinöitä ja siemeniä iltakaljan kanssa joka näin tammikuussa on alkoholitonta.
Ei kyllä kuulosta ollenkaan VHH-ohjeiden mukaiselta, vaan pikemminkin painonvartijoiden ohjeilta.
Tasapuolisesti.. kirjoitti:
rasvaista lihaa. Se on sitäpaitsi maukkaampaakin. Rasvaton maito kyt on täysin kelvoton juoma. Maitojauheella värjättyä vettä. Kyllä täysmaito on poikaa ja siitä valmistetut viilit ja jugurtit. Mitä on kevennetty smetana? Ei smetanaa kannata keventää se on maukasta täysrasvaisena.
umyjeh g kirjoitti:
Olet näköjään kimpassa ainoan palstaystäväsi Veijon kanssa. Niin sitä pitää!
Veijo on Ruotsissa ja minä asun Suomessa. Ainoa mikä meitä yhdistää on terveellinen VHH-ruokavalio.
Tollot ovat aina kimpassa. Kun yksi tollu tulee palstalle niin samalla tulee 20 muuta nimimerkkiä ja kun yksi tollo poituu niin samalla kaikki tollot poistuvat ja palstalla on hiljaista.- yks tollo vaa
kj.mattila kirjoitti:
Veijo on Ruotsissa ja minä asun Suomessa. Ainoa mikä meitä yhdistää on terveellinen VHH-ruokavalio.
Tollot ovat aina kimpassa. Kun yksi tollu tulee palstalle niin samalla tulee 20 muuta nimimerkkiä ja kun yksi tollo poituu niin samalla kaikki tollot poistuvat ja palstalla on hiljaista.mattila sie oot hauska ? ja siu kaveri
yks tollo vaa kirjoitti:
mattila sie oot hauska ? ja siu kaveri
alkukirjaimilla. Samoin lauseet aloitetaan isoilla kirjaimilla myös kysymysmerkin jälkeen. Jätä pois se väilyönti ennen kysymysmerkkiä. Sitten voit olla mun kaveri.
- Mennään..
kj.mattila kirjoitti:
rasvaista lihaa. Se on sitäpaitsi maukkaampaakin. Rasvaton maito kyt on täysin kelvoton juoma. Maitojauheella värjättyä vettä. Kyllä täysmaito on poikaa ja siitä valmistetut viilit ja jugurtit. Mitä on kevennetty smetana? Ei smetanaa kannata keventää se on maukasta täysrasvaisena.
Smetanaan bulgarianjogurttia sekaan niin energiapitoisuus pienenee, maku on oikein hyvä. Mikäli käyttäisin rasvaisempia tuotteita joutuisin lisäämään energian kulutustani tai pienentämään annoksia ja kumpikaan ei oikein miellytä, varsinki kun olen löytänyt hyvän tasapainon. Joulukinkussa oli huomattavan runsas silava kerros paistamisen jälkeen poistin sen ja kinkun liemestä kuorin myös rasvan pois kinkku oli kyllä maukkaampi kuin vähärasvaisempi edellisvuonna.
- Veijo
Mennään.. kirjoitti:
Smetanaan bulgarianjogurttia sekaan niin energiapitoisuus pienenee, maku on oikein hyvä. Mikäli käyttäisin rasvaisempia tuotteita joutuisin lisäämään energian kulutustani tai pienentämään annoksia ja kumpikaan ei oikein miellytä, varsinki kun olen löytänyt hyvän tasapainon. Joulukinkussa oli huomattavan runsas silava kerros paistamisen jälkeen poistin sen ja kinkun liemestä kuorin myös rasvan pois kinkku oli kyllä maukkaampi kuin vähärasvaisempi edellisvuonna.
Ystävällinen kysymys:
Mitä tekemistä sinulla täällä on tarpeettomine rasvanpelkoinesi?
Painonvartioilla tai jollain muulla bisneksella on varmaan sopiva keskustelupaikka. - Tiedä?
Veijo kirjoitti:
Ystävällinen kysymys:
Painonvartioilla tai jollain muulla bisneksella on varmaan sopiva keskustelupaikka.Noudatan vähähiilihydraattista ruokavaliota. En kylläkään ryppyotsaisesti ja hyvistä tuloksista olen saanut nauttia jo vuosia. Etkös sinäkin ole Veijo ylipainoinen ja joitain elämäntpa sairauksiakin olet muistaakseni valitellut täällä. Sinunkin kannattaisi ottaa esimerkistäni oppia niin saisit itsesi parempaan kuosiin. Rasva sinänsä on aika ravintoköyhää joten ei sillä pelkästään kannata vatsaa täyttää. Syö runsaasti kasviksia eri muodoissa, niin voit paremmin.
- kohtuuden ystävä 2
Veijo kirjoitti:
Ystävällinen kysymys:
Painonvartioilla tai jollain muulla bisneksella on varmaan sopiva keskustelupaikka.Mitä tekemistä sinulla on jokaisessa avatussa ketjussa,kun et pysty muuta kun aukomaan päätäsi ja sitäkin puutteellisesti ?
kohtuuden ystävä 2 kirjoitti:
Mitä tekemistä sinulla on jokaisessa avatussa ketjussa,kun et pysty muuta kun aukomaan päätäsi ja sitäkin puutteellisesti ?
palstalle muuta kuin aukoa päätäsi. Veijo ja minä ollaan VHH:lla, entä sinä?
- Mooses Kutuhaara
kj.mattila kirjoitti:
Kollektiivinen tollus .
Minä olen ollut vhh:lla jo silloin kun sinä olit haalea katse isäsi silmissä ! - outo logiikka
kj.mattila kirjoitti:
aukoa päätään tänne eksyneille kirjoittajille ?
- häirikkö.
Mooses Kutuhaara kirjoitti:
Kollektiivinen tollus .
Minä olen ollut vhh:lla jo silloin kun sinä olit haalea katse isäsi silmissä !Huutomerkki häirikkö jälleen paikalla. Et sinä ole tuo aikaisempi kirjoittaja, vaan yksi palstan vakihäiriköistä. VHH:lla et ole ollut sekuntiakaan.
- Hehehehe
outo logiikka kirjoitti:
Opettelisit jo pikku hiljaa jättämään sen välilyönnin pois vääristä paikoista. Se edellinen kirjoittaja ei moisia tehnyt joten sut häirikkö on helppo tunnistaa.
- 100 v vhh/lla
häirikkö. kirjoitti:
Huutomerkki häirikkö jälleen paikalla. Et sinä ole tuo aikaisempi kirjoittaja, vaan yksi palstan vakihäiriköistä. VHH:lla et ole ollut sekuntiakaan.
Mitä välimerkkiä kaipaat ?
Työstään huolehtiva raitis selvännäkijä saa paikan.
-kävele avantoon- - hajuton
Hehehehe kirjoitti:
Opettelisit jo pikku hiljaa jättämään sen välilyönnin pois vääristä paikoista. Se edellinen kirjoittaja ei moisia tehnyt joten sut häirikkö on helppo tunnistaa.
täällä makaamisesta , sillä sinut tunnistaa kilometrien päähän silkasta hajusta .
Mooses Kutuhaara kirjoitti:
Kollektiivinen tollus .
Minä olen ollut vhh:lla jo silloin kun sinä olit haalea katse isäsi silmissä !jos olet ollut VHH:lla jo 60 vuotta.
outo logiikka kirjoitti:
tänne eksyneille kirjoittajille, heille vastaan asiallisesti mutta palstatrolli saa tylyn kohtelun koska hän ei omaa alkeellisiakaan keskustelutaitoja. Hänelle nimittäin täytyy näyttää kaapin paikka.
Mennään.. kirjoitti:
lähteä laimentamaan hyvää smetanaa bulgarian jugurtilla ja vielä vähemmän on järkeä poistaa hyvnmakuinen silava kinkusta. Taidat olla rasvahysteerikko.
- ei ihottumaa
Itsekin pääsin eroon ihottumista ja allergioista kun siirryin Heikkilän mallille.
Minä sain korkean verenpaineen ja korkean triglyseridiarvon normaaliksi. Se oli tärkeää ettei tarvinnut mennä pallolaajennukseen niinkuin sisareni joka ei uskonut Heikkilän mallin tehokkuuteen. Nyt sisko syö verenpaine- ja kolesterolilääkkeitä lopun elämän. Kiitos siitä kuuluu Puskalle. Minä en tarvitse mitään lääkkeitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291701Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91546Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51260Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234