Tällaiseksi on työelämä mennyt:
Koko ajan painettava täysillä, ei saa jutella kenenkään kanssa, pomo kulkee koko ajan vahtimassa, joka minuutti kytätään ja kirjaudutaan sisälle ja ulos kolmesta eri laitteesta, mihinkään ei uskota, ei luoteta, uhkaillaan lomautuksilla ja irtisanomisilla, työsuojelusta tingitään, ergonomia, mikä se on?
Siis mitä vittua? En väitä että töissä pitäis rentoutua, mutta ihminen ei ole kone. Meillä on jatkuvasti kolmasosa porukasta saikkarilla, nuorillakin selkä ym vaivoja, yks tehnyt itsarin, monta irtisanoutunu, vanhimmat lähtee eläkkeelle ennen aikaisesti..
Samalla kuitenkin puhutaan että ihmisten työuria pitäisi pidentää, mutta miten ne kuvittelee että se on mahdollista kun touhu on tällaista?
Itse olen vasta kolmekymppinen ja jo nyt on niin paljon vaivoja ja työstä ne tulee, mistäs muualtakaan kun mitään muuta ei edes jaksa enää tehdä kuin töitä?
Ennen sentään tuli harrastettuakin jotain, mutta kaikki on jäänyt kun työ imee kaikki mehut.
En edes miestä ehdi itelleni etsimään, perheen perustamisesta puhumattakaan.
Olen puhunut.
Ei vittu jaksa!
101
12671
Vastaukset
- kuulostaa
Ei ole omakaan työympäristö kovinkaan "ihmisarvoinen", mutta sinun on vielä paljon, paljon pahempi. Voitko kertoa toimialan tai työtehtävät, joissa ihmiset ajetaan kuvaamaasi jamaan jo noin nuorena?
Oletteko porukalla miettineet, mitä voisitte tehdä - siis yhdessä - tilanteen parantamiseksi?
Jos muutosta ei ole tulossa, kannattaa miettiä työpaikan ja ehkä alankin vaihtoa. Olet vielä sen
verran nuori, että voit kouluttautua täysin uuteen ammattiin.
Tsemppiä!- nioöwepwny
Ei ole ratkaisu etsiä uutta alaa. Kaikki alat alkavat olemaan samassa jamassa. Porvarit tukevat, puolustavat toisiaan ja sallivat työpaikkakiusaamisen. Rajoja venytetään aina vaan lisää ja ihmiset palavat loppuun nuorempina. Ratkaisu olisi saada rehellinen ay-liike takaisin missä duunarit olisivat yhtä solidaarisia toisilleen kuin porvarit toisilleen.
- Täh, järkee vai?
nioöwepwny kirjoitti:
Ei ole ratkaisu etsiä uutta alaa. Kaikki alat alkavat olemaan samassa jamassa. Porvarit tukevat, puolustavat toisiaan ja sallivat työpaikkakiusaamisen. Rajoja venytetään aina vaan lisää ja ihmiset palavat loppuun nuorempina. Ratkaisu olisi saada rehellinen ay-liike takaisin missä duunarit olisivat yhtä solidaarisia toisilleen kuin porvarit toisilleen.
VANHOJA NOSTAA, MITÄ JÄRKEE? EIKÖ OO uusia juttuja!
- anti ay
nioöwepwny kirjoitti:
pitäisi lopettaa=Suomen suurin työpaikka kiusaaja.Solidaarisuus on hyvästä kyllä kuhan se ei oo mitään ay kommari hommaa.
- TÄLLÖIN
anti ay kirjoitti:
pitäisi lopettaa=Suomen suurin työpaikka kiusaaja.Solidaarisuus on hyvästä kyllä kuhan se ei oo mitään ay kommari hommaa.
, jos ay-liike lopettettaisiin, työntekijöiden oikeuksia? Jokainen työntekijäkö yksinkö? Ja mitähän siitä seuraisi? Työnantajat tekisivät, mitä huvittaisi. 9-tuntinen työpäivä 6 tunnin palkalla jne..
- Ay kenen asialla
TÄLLÖIN kirjoitti:
, jos ay-liike lopettettaisiin, työntekijöiden oikeuksia? Jokainen työntekijäkö yksinkö? Ja mitähän siitä seuraisi? Työnantajat tekisivät, mitä huvittaisi. 9-tuntinen työpäivä 6 tunnin palkalla jne..
Mitä oikeastaan tämä ay-liike ajaa? Jäsenet on vaan kirjanpidollisia sieluja siellä. Nykyinen ay-liike mikä se on sivareitten ja muitten homojen seurustelu paikka. Ay:tä ei kiinnosta mikään muu kuin se että se saa osansa jäsenen liksasta.
- muutosta peliin
Ay kenen asialla kirjoitti:
Mitä oikeastaan tämä ay-liike ajaa? Jäsenet on vaan kirjanpidollisia sieluja siellä. Nykyinen ay-liike mikä se on sivareitten ja muitten homojen seurustelu paikka. Ay:tä ei kiinnosta mikään muu kuin se että se saa osansa jäsenen liksasta.
Ay-liikkeenhän piti olla ns. sitoutumaton, nimenomaan työläisten etuja ajava liike. Nykyään siellä pelataan politiikalla ja herrat johtajat ajavat omia etujaan, jolla parantavat omaa hyvinvointiaan. Ei siellä kukaan enään työläistä kuuntele. "Laillisesti" kerätään työttömyysmaksujakin, mutta mitä saat, jos joudut työttömäksi???? Vuoden ansiosidonnaista, joka nykyisen pitkäaikaistyöttömien kohdalla on lyhyt aika, varsinkin hieman vanhemmille, jotka ovat maksaneet noita maksuja kymmeniä vuosia. Sitten vaan kelan peruspäivärahalla kituuttamaan ja Ay-herrat sen kun porskuttaa.
- errorrrr
Oletko Raskoneella töissä? Tuttua touhua!
- hjhjhjhjhjhj
Kirjoituksestasi tulee mieleen eräs hyvä ystäväni joka ajettiin loppuun työllä. Nyt hän opettelee elämän perusasioita uudestaan kaikessa rauhassa.
Kaikki alkoi kun hän uudenvuoden jälkeen sai erikoisen itkukohtauksen ja joutui sairaalaan. Tämä tuli kaikille yllätyksenä, myös hänen perheenjäsenilleen. Kun kohtaus oli yllätys, alettiin sen syitä etsiä tarkemmin. Ystäväni oli ravintolan ovella töissä ja harrasti kehonrakennusta ja myönsi käyttäneensä tähän tarkoitettuja laittomia aineita.
Rupesi selviämään että hän oli jo paria kuukautta ennen joulua ollut töissä viikkoja putkeen jotka oli katkaissut vain parin päivän vapaat, joulu - ja marraskuun ja joulun pyhät uuteen vuoteen ja sen yli menivät ainoastaan jouluaaton leväten. Ja kun hän ei ovelle kerennyt seisomaan teki hän vielä pientä sivutyötä. Ainaiset vitsit että "kun tässä on ollut jo yhden päivän vapaalla, niin kai ne aattelee että taas pariviikkoa joutaa putkeen töitä tekemään" - muuttuivat aina ikävästi todeksi. Myös tuleva "loma" ja sille suunniteltu pieni reissu peruuntui toisen työntekijän päättömien toilailujen takia. Työnpaikan ilmapiiri oli todella sakeaa, eikä varmaankaan ainaiset painit ja asiakkailta tuleva vittuilu ollut helppoa nieltävää.
Eikä myöskään kotona ollut helppoa; hän joutui laittamaan ruuat erikseen kolmelle perheenjäsenelleen ja itselleen. Hän siivosi, pesi pyykit, ulkoilutti ja ruokki koirat, yritti pitää parhaansa mukaan taloa siistinä ja viihtyisänä, suunnitteli yhteistä ohjelmaa perheelleen. Kun kerran satuin olemaan hänellä kylässä kesken näiden askareiden, yritti hän pyytää apua muilta ja sai vastaukseksi pelkkää tiuskintaa tai ei kertakaikkiaan mitään, hän katsoi minua ja hymyili kauniisti niinkuin aina. Rahasta hänellä ei koskaan ollut puutetta; " ei sillä rahalla niin väliä kun vaan kerran saisi olla rauhassa", hän sanoi. Hän oli myöskin todella antelias ja jalo ihminen. Hän osasi kuunnella ja puhua, kun muilla, myöskin minulla meni huonosti. Ei koskaan sanonut pahasti ja yritti olla sovittelijana ja ratkaisun löytäjänä.
Mikään ei viitannut hänen loppuunpalamiseensa silloin, mutta se sympaattinen hymy oli kadonnut hänen kasvoiltaan kokonaan. Lisäksi hän kertoi että hänellä oli kova ikävä isovanhempaansa, pappaansa, joka kuoli muutamia vuosia sitten ja joka oli hänelle tärkeä. Toista isovanhempaansa hän kävi katsomassa päivittäin.
Ainoa pahe mikä hänellä tuntui olevan oli nämä kehonrakennukseen käyttämänsä aineet. Lääkäri totesi että kenties ne olivat häntä auttaneet jaksamaan häntä näinkin pitkään. koskaan hän ei väkivaltainen ollut.
Nyt kun hänen kanssaan on jutellut, hän raukka ei osaa olla edes katkera, mitä minä todellakin olen. Kaksikymppinen ihminen ajetaan noin loppuun eikä hänen hätäänsä näe kukaan. Ajatellaan vaan sitä voittoa eikä työntekijän hyvinvointia.
Yhteiskunta tuntuu nykyään olevan suoritusyhteiskunta, jossa on työnteolla ansaittava paikkansa yhteiskunnassa. Ihmisillä on paha olla mutta silti tuijotetaan omaa napaa eikä anneta huomiota kanssaihmisille. tuntuu että inhimillisyys katoaa, ja yhä nuorempana erkaannutaan siitä "hyvästä" elämästä.
Voimia kaikille työelämään!- hgdtrisöl
pilleri-pelle on päässy ovelle duuniin.eikä heikko itsetunto kestä normaalielämän paineita.
- heelurei
elämä lyhyt...onneksi ei tarvitse paartaa 50 vuotta , keho ei kestä moista rääkkiä useimmiten.Hm.. kannattaako tähän maailmmaan lasta tehdä?
- minkään ei tyytyväin
älä valita!!! ajattele itseäsi älä muita .. jos ei ole hyvä olla lähde pois .
- kjl1
Onneksi ei tarvitse olla töissä jos se on tuommoista rääkkiä mitä juuri olet kuvaillut. Olen itse eläkkeellä. Voimia sulle töihin!!!
- JEeeeeesss
mulla tuli intissä romahdus.. oli jo ennen inttiä ollut raskasta elämää ja intin "otetaan nyt kaikki mehut irti" meininki sai minut iha hulluksi että pitäisi olla jatkuvassa rasitustilassa tekemässä kaikkea hampaat irvessä..
nyt en sitte tiedä mistikäs mitään mitä haluaisin tai mitä edes pystyn tekemään.. olen kyllä kiitollinen että pystyn edes nukkumaan nykyisin..- sdfghjytrerytrdfg
Sehän on ihan lepokoti nykyään.
- Vai lepokoti
sdfghjytrerytrdfg kirjoitti:
Sehän on ihan lepokoti nykyään.
Myös itse poltin proppuni armeijan aikana, ja vaikka osasyy olikin sairauteni (unettomuus), ei palveluksen raskaus auttanut asiaa yhtään. Meillä tuntui olevan homma vielä yleisestikin ihan kovalla tasolla, kun tähän mennessä jokainen vanha jyrmykin on pudistellut päätään kun olen inttijuttuja kertonut. Se kun meni ajoittain ihan sairaaksi touhuksi. Lisäksi sekopäinen kouluttajamme vielä yleni meidän aikana. Pitäisi ampua sekin paska.
Mutta kuten sanoin, asiaan vaikutti sekin, että sain harvoin unta yli neljää tuntia enempää. Välillä saatoin maata koko yön punkassa hereillä, ja väsymyksen takia meni myös paria poikkeusta lukuunottamatta kaikki kaverisuhteet. Kun en jaksanut enää olla sosiaalinen ylirasituksen takia, muutuin hylkiöksi jota epäiltiin mm. varastelusta sun muusta. Lopulta vaivauin tähän mennessä vakavimpaan masennuskauteen, josta palautuminen vei vuoden päivät. Homma meni siis ihan putkeen.
Ja joo, kyllä nykymeno on mennyt tosiaan ihan perseelleen. Kun asiaa ajattelee, niin tavoitellun talouskasvun ohella myös esimerkiksi ammattiliitot ajavat tahtomattaan työntekijöitä tähän suohon. Palkkoja ja etuuksia pyritään nostamaan mahdollisimman paljon, ja jollei työnantajalla pysy kassavirran kasvu mukana, luo se paineita vaatia työntekijältä enemmän. Enemmän ja enemmän. Ja vaikka nykyään terve mies olenkin ja vaikken työtä pelkää, niin kyllä välillä vituttaa juosta töissä joka päivä.
Ehkä sitten joku päivä säästöjen kartuttua tarpeeksi perustan vaikka oman verstaan jossa veistän puusta esineitä juuri siihen tahtiin, että rahat juuri elämiseen riittää.
- vielä vähän
Ihmettelin viestin kellonaikaa ja sitten päivämäärää mutta mitäs siinä ihmettelemään, aihe on hyvä ja valitettavasti kasvavassa määrin ajankohtainen. Työntekijän olosuhteet menevät kiihtyvää vauhtia huonompaan suuntaan; suhteellinen palkka laskee, työmäärä lisääntyy, epävarmuus lisääntyy. Itselläni lisääntyy migreeni epävarmuuden lisääntyessä jolloin työkyky vähenee ja näin ollen siis työmäärään verrattuna palkka suhteellisesti kasvaa,, hehheh.. No mutta kumminkin; vuokratyösuhteessa olevat pomot yrittävät sinnitellä paikassaan piiskaamalla kovempaa alaisiaan ja keräämällä pisteitä jos näkee jonkun henkilön käyttävän ylimääräisen lupposekunnin vessassa tai taukotuvassa.. Pomokin kun on tänä päivänä helppo vaihtaa kun soittaa vain vuokrafirmaan ja pyytää paremman (ja halvemman) piiskurin.
Suosittelisin kirjoittajaa vaihtamaan työpaikkaa tai alaa. Työpaikat ovat kasvavassa määrin tuollaisia epäinhimillisiä mutta vielä on helmiäkin jäljellä. Ne täytyy vain löytää eikä niitä löydä jos jääräpäisesti pysyy huonossa paikassa. Työpaikasta tekee helmen nimenomaan työntekijät itse! Monesti on niin, että jos työhönottaja on itse kettumainen, hän valitsee itsensä kaltaisia kettuja ja jos sinne lammas poloinen eksyy niin parempi lähteä pois. Jos rekrytointi on kunnossa, henkilökuntaan ei eksy kettuja ja työpaikka on inhimillinen ja jopa kiva!
Jos ei millään meinaa löytyä kivaa työpaikkaa, perusta itse sellainen helmi! - INDUSTRIALIST PATRON
Ihme pullamössö paskahousuja olette. Itse olen päälle 40v koko ikäni tehnyt 7pv viikossa. Nykypäivänä te kommunistit valitatte joka asiasta. Kaikki pitää saada ilmaiseksi ja kaikki pitäisi saada työnantajan piikkiin. Todellisia löysäilijöitä koko porukka. Toivottavasti tulee hirmuinen lama niin NÄLKÄ opettaa tekemään työtä! Tuollaiset valittajat ajavat koko maan suohon. Aina vaan syytetään rikkaita jotka ovat todellisuudessa niitä työmyyriä eikä koskaan katso kellokorttia. He vetävät teidän valittajien karavaania työhevosina eteenpäin. Helppo sieltä vankkureista huudella!! Te työvoima olette aina viikonloppuisin kännissä ja katselette jääkiekkoa tai jotain muuta tyhmää formulaa. Kännissä sekoilette ja vandalisoitte sekä kusette ympäri Helsinkiä. Hävetkää moinen valittaja poppoo! Lisäksi valtaosa on ylipainoisia ja tulee olemaan kestämätön ongelma yhteiskunnalle sairauksien muodossa. Turha valittaa jos polvet pettää ennen eläkeikää.
UGH ! olen puhunut!- Kuormastasyöjä
Mutta vapaamatkustaminen ja öykkäröinti on vielä kivempaa.
- Sorrosta selvinnyt
Minusta 7 pv viikossa työskentely osoittaa suurta piittaamattomuutta itseään ja lähimmäisiään kohtaan. Ei Suomessa tarvitse elääkseen noin paljon töitä tehdä.
Yksityisyrittäjä se melkein eniten Suomessa joutuu raatamaan ja olemaan työn orja. Työmyyryys älyttömyyksiin menneenä on minusta tyhmää ei sankarillista. Duunarit ja yksityisyrittäjät liittyköön yhteen rintamaan ja ajakoon itselleen yhtäläiset edut. - on myös
... provoilla!
- <hanne>
nojoo mutta.. onhan ihmisellä oikeus valita itse mitä elämällään tekee
- Onervan sosiaaliapu
on myös kirjoitti:
... provoilla!
Oli 6pv työviikko,lyhennetyt kesälomat,ei syys-eikä talvilomista tietoakaan.Se oli oikeaa elämää.Siellä työmieskin oli työmies ,oikea ihminen työnsä äärellä,mutta palkkakin tuli,kun teki työnsä oikein hikeen asti.Koeta nyt vaan jaksaa siellä pöytäsi äärellä ja osta vaikka itse sinne uusi tuoli asiatilankorjaamiseksi.
- emänät
Elämä on rankkaa mitta jos astuisit minun housuihin niin hymyt hyytyy..olen maatalon emäntä joka passaa ukkoaan ja tekee ympäri vuorokauden navetta töitä pyhät aret ...ei viikonloppu vapaita saati juhlapyhinä... sairaslomaa ei uskalla edes ajatella kun ei saa lomittajaa joten.... sinä sentään saat viikonloput olla pois töistä ja yöt ... niin että harrastuksia heh..ei niitä ole ollut kohta 30:een vuoteen...
- valehtelijaville
Eihän tuo vielä mitään.. minäpä teen 8 pv viikossa töitä, joka päivä 20 tuntia raadan niska limassa metallitöitä firmassa. 8 tuntia palkallisena ja 12 tuntia ylitöitä palkatta. Ei ole vapaata aikaa ollenkaan eikä harrastuksia, töitä ja töitä vaan hyvä kun ehdin syödäkään. Nukun aina ruokatunnin, että saan edes puolituntia unta päivässä
- retostelija
valehtelijaville kirjoitti:
Eihän tuo vielä mitään.. minäpä teen 8 pv viikossa töitä, joka päivä 20 tuntia raadan niska limassa metallitöitä firmassa. 8 tuntia palkallisena ja 12 tuntia ylitöitä palkatta. Ei ole vapaata aikaa ollenkaan eikä harrastuksia, töitä ja töitä vaan hyvä kun ehdin syödäkään. Nukun aina ruokatunnin, että saan edes puolituntia unta päivässä
elä kehtoo valehella .että 8päevee viikossa .ei minun allakassa kuin 7 päivää
- slidjfölksdfg
salli mun nauraa teidän jyväjemmareiden työ on tasan täytellä niitä maataloustukikaavakkeita, sikäli mikäli osaatte nämä täyttää niin onkin hyvä alkaa rehentelemään rahoillaan ja kertoa kuinka rankkaa työ on...
- Streetjemmari
slidjfölksdfg kirjoitti:
salli mun nauraa teidän jyväjemmareiden työ on tasan täytellä niitä maataloustukikaavakkeita, sikäli mikäli osaatte nämä täyttää niin onkin hyvä alkaa rehentelemään rahoillaan ja kertoa kuinka rankkaa työ on...
Kerrohan sinä elvistelijä mitä söit tänään aamiaiseksi? Ettei vaan ollut lautasella jyväjemmareilta peräisin olevasta viljasta tehtyä leipää, jyväjemmarien lehmistä lypsettyä maitoa, jyväjemmarien kanojen munia...?
Vai syötkö pelkästään venäjältä salakuljetettuja hormoonipillereitä? Eiköhän sovita, että lopetetaan tämä jyväjemmarien morkkaaminen ja kateus heitä kohtaan. En ole kuullut jyväjemmareidenkaan morkkaavan kaupunkilaisia. - ent. maalainen
slidjfölksdfg kirjoitti:
sinulla ei ole ilmeisesti kokemusta maatalon töistä...kun noin ajattelet..onhan siinä toki oma vapautensa,
mutta ei ne eläimet noudata kellonaikoja ja viikonloppuvapaita....niistä on aina huolehdittava
jaksaa sitten t ei. Maatalousyrittäjäpariskuntakaan ei saa pitää yhtaikaa lomaa(näin oli ainakin
ennen), aina pitää/piti olla toisen paikalla lomittajan kanssa. Sen myönnän että se on t oikeastaan
oli itsenäistä työtä ennen eu-aikoja...jokainen valitkoon lestinsä ja elköön arvostelko toisen työtä
jos ei siitä mitään tiedä t ei ymmärrä. Tulipahan sanottua...
- kyllästynyt74
Niin samaa mieltä aloittajan kanssa.
Olen kaupungilla töissä.
Työntekijän pitäisi kokoajan joustaa ja sopeutua.
Työntekijöitä vähennetään ja töitä lisätään,työntekijöitä vähennetään vielä lisää.
Työpaikan ilmapiiri kärsii,kaikki kiukkuisia ja kiire,ei puhuta.
Palavereihin ym pitäisi aina kuitenkin osallistua.
Työnantajalla rahaa palkata kaikenlaisia konsultteja neuvomaan meitä miten työt tehdään tehokkaasti.
Siihen riittää kyllä rahaa.
Olen kolmekymppinen ja totaalisen kyllästynyt.
Ihan syvältä,ei enää mitään inhimillistä.- Tyhmyri varmaan
Aivan tosi, konsultteja ja palavereja turhan takia. Monet palaverit ja kokoukset ovat ajan ja energian hukkaa. Jos hommat (esim. työnantajan suunnittelu) menisivät jo aluksi kohdalleen, niin ei tarvittaisi kaikkia ihme palavereja ja kokouksia kokouspalkkiosysteemeineen. Niistä kääritään mielettömät määrät rahaa, joka on alun perin veronmaksajien ja suorittajien rahaa, tulonsiirto joutilaille haukoille, jotka ovat huomanneet helppoa saalista eli iisin tavan rahastaa, näin kärjistäen. Mikä energiansäästö olisi: tekoja peliin, turhat massiivikokoukset pois, kokoussalien valot sammuksiin ja patterit nolliin....Vrt. ilmastokokoukset: paljon puhetta, muttei mitään merkittävästi vaikuttavia tekoja. Hauska olisi tietää, miten paljon esimerkiksi siivoustoimessa päällikköjohtoinen palaveeraus auttaa loppujen lopuksi laitoshuoltoa ja tehostaa sitä.
Suuri ongelma on myös tämä globaali markkinatalous, jossa itse asiassa suuryhtiöt vetävät mahdollisimman moraalittomin arvoin koko letkaa ja pakottavat demokratioita (?) huonontamaan olojaan kilpailun uhalla. Maailma, missä arvaamattomat sattumat sekä ahneet pikavoittojen pyydystäjät kaatavat talouksia.
- ------
Ei ole kaikilla aloilla eikä kaikissa työpaikoissa tuommoista. Mieheni teki myös työtä firmassa, jossa otettiin työntekijöistä kaikki irti eikä hyvästä (tai edes kohtuullisesta) työilmapiiristä ollut tietoakaan. Mieheni oli jokaikinen päivä ihan helkkarin pahalla päällä töistä tullessaan. Hänet irtisanottiin pitkän työsuhteen jälkeen, vaihtoi alaa ja on nykyään onnellinen potkuista. Opiskelee uutta alaa, jolla viihtyy loistavasti. Kotiin tullessaan aina hyvällä tuulella ja sanoo, ettei palkka enää ole työssä tärkein asia. Mukavaa nähdä hänet onnellisena. :) Eli alan vaihto voi olla hyvä ratkaisu!
- Joku raja..
Jokainen voi valita itse miten elämänsä viettää. Lähde pois jos on paha olla, ettet mene henkisesti siihen kuntoon mihin poismennyt työkaverisi.
- allerprovo
aller-provo, skippaan
- 40
Oli hyvä provo, jos oli.
- pierunkuoret
Eläpä hättäile, kyllä ne Venäläiset tekköö kohta sinunnii työt ja ostaavat koko Suomen. Sitten on aikaa harrrastaa.
- Ministeriainesta
Kyllä taisi maatalon emäntä olla ainoa jolla olisi ollut syytä valittaa, lukekaapa.
Jos maatiloja hoitaisi monessa vuorossa tollaiset valittajat, maito maksasi kymmenen kartaa enemmän,
samoin kaikki ruoka, tuskinpa saataisiin edes ruokaa.
On se kumma kun joku ei saa edes mahdollisuutta sairastaa, vaikka on todella kipeä
ja jotkut luuserit ovat turhaan sairaslomalla pienistäkin asioista.
Mielestäni tollainen tehdas jossa työmoraali on nolla pitäisi heti lopettaa.
Kyllä toi kateus työnantajia ja maatilallasia kohtaan on verrattavissa mielisairauteen.
Miettikääpä mitä hyvää kateus on mailmassa saanut aikaan...
Kyllä duunareillakin olisi puolet paremmat oltavat jos politiikkaa olisi tehty kuten virossa nykyään.
Tulette vielä näkemään mihin Viro pääsee ilman sairasta ajattelua.- Ei kellokortMies
Kirjoitan vain.Minulla kun koitti eläke duuni jaettiin 3:le henkilölle,tuntu aika "huislta" kuulla tuo juttu
Mutku mie olin mutku,painoin vuan...Nyt kun on 75 lähellä,sanon:työ pitää olla "työtä".
JK.Olen vähän sitämieltä,eti nyt en viihtyis kellokortissa.
Jkk.menen tuonne BB sivulle,tuo kaikki on vakavaa mitä aloittaja kirjoitti.
- jym
tuttu juttu ales päin mennään ja kovaa
- Weeetttuuu
Etsi uusi työpaikka. Tai mene opiskelemaan. Ei asiat valittamalla parane.
- JD
juttuu, sillä erolla, et ite olin tarpeeks fiksu haistattamaan pitkät ko. paikalle.. Kuten teki lähes koko muukin porukka perässä.. Et kukaan ei vissiin pakota jäämää paikkaan mis ei jaksa olla...
- koettua on...
Viime vuosina on kehitys työpaikoilla kaatunut kuvaamaasi suuntaan. Itse olen jo eläkkeellä mutta viimisinä työvuosina uhkasin kutsua työpaikalleni lukemattomat kerrat ammattivalvojat tarkistamaan ja auttamaan tilannetta. Työtaakka vaan paheni ja paheni, mut kun ei kukaan jaksanut olla mukana minun asenteessani, pitivät työkaverit kylläkin samaa mieltä , mutta huokaisivat että ei se mirtään auta eikä muuta... Työkavrit ajoittain sairaskirjoille kotiin useat yht aikaa taajoin väliajoin, oli siinä kestämistä. Ammattiliittojen toiminta työväen puolesta on seki jo ajat sitten tyystin häipynyt, ehkä lamaantunut. Mikäpä se siinä sitten yksin taisteleen. Sai olla kiitollinen päivästä päivään kun säästyi kritiikiltä ja haukkumisilta, moittelta ja piiskalta vielä enemmässä määrin työnantajan puolelta, saatippa sitten että olisi kiitokset annettu edes yhden minuutin ajan vuodessa. Ei mitään ihmisarvoa eikä luottamusta palkollisia kohtaan enää nykyään. Sellaiseksi on ilmapiiri kehittynyt vime vuosina työelämässä. Missähän on se sinun työpaikkasi ?
- ressu-79
Minä itse teen 10 päiväistä työviikkoa ja 30 tuntia päivässä.Joudun heräämään 2 tuntia ennen heräämistä.Palkaa mulle ei makseta vaan maksan valtiolle työnteosta...tällä hetkellä velkani on 300.000.000 ja kasvaa joka kuukausi noin 50000 eurolla...sain viimeksi ruokaa armeijassa muistaakseni maaliskuinen torstai 70-luvun alkupuolella(pannari oli loppu)....töissä minua kidutetaan sähköpiiskalla ja raipalla..enkä saa kulkea muuta kuin ankka kävelyä...eli jos et jaksa elä vittu valita mee sossun elätiks tai ammu ittes ja jos teet liikaakin pienellä palkalla elä lesoile koska olet tyhmä ja oikeasti köyhäkin...joku omakotitalo ja bmw ei ole vielä kovin kovaa omaisuutta. se talo on nääs jonkun it-porhon huvijahdin paskahuussin kokoinen...heikot sortuu elon tiellä jätkä sen kun porskuttaa ja vittua köyhille sian vittua vielä köyhemmille ja kaikkein köyhimmät olkoon ilman
- rytkylä
Lopettakaa heti työ jos se pahalta tuntuu! Ootteko te niin tyhmiä että ette tajua että mikä pakko on tehdä asioita mikä tuntuu pahalta? Ite olen 29v ja työ historiaa on jo kymmenen vuotta ja oon aina vaihtanu firmaa kun on touhu menny jostakin syystä ettei vaan kiinnosta enää siinä firmassa. Mutta minähän olenkin rehellinen itselleni ja toisille. Sanon työ paikalla aina asiat niinkun ne on en kuuntele kätinää enkä vittuilua enkä selän takana mussutusta! Hyvin olen jaksanut kun on aina vaihtanu firmaa vaan hymyssä suin ja sanonu että pärjäilkää :D Eikä ole omakotitaloa eikä velkaa, päätä ja lompakkoa rasittamassa :D
Nyky ihminen on sairas parvessa elävä ja jo enemmän sairailta mallia ottava otus ei ole paljoa ihmisiä ketkä uskaltais tehdä jotain muuta kun vaan alistua siihen mitä joku vitun tyhmä on keksiny pikku pääkopassa :D
Itse en huuheloitten käskyihin alennu kun ei ole pakko :D
Tätä maata vaivaava mielisairaus on että kateutta on liikaa ja että pitää tehdä asiat niin kuin muut ja yrittää tehdä vähä paremminkin, mutta miksi vitun tyhmät ihmiset? Miksi se ei vittu tyhmät riitä se vähempi? päät on ihan sekaisin juostaan ilman aivoja ei mietitä mikä oikeasti on tähellistä elämässä ja rakkaudessa. Kytätään toisten tekemisiä ei keskitytä omaan tekemiseen! Ei ihme jos ei jaksa omia asioita hoitaa kun toisten asioissa roikkuu, sairaat ihmiset. :D Psykiatrit on onneksi jotka hoitaa pään kuntoon :DDDD
Itselläni on hyvä olla ja olen terve kuin porkkana ja jaksan tehdä kaikkea ainakin hyvin sen työni :D kun en tee niin kuin muut teen niinkuin itselle käy ja pystyn. Hyvin on riittäny tähän asti!!!! :DDDD - LOpputuho odottaa
rytkylä kirjoitti:
Lopettakaa heti työ jos se pahalta tuntuu! Ootteko te niin tyhmiä että ette tajua että mikä pakko on tehdä asioita mikä tuntuu pahalta? Ite olen 29v ja työ historiaa on jo kymmenen vuotta ja oon aina vaihtanu firmaa kun on touhu menny jostakin syystä ettei vaan kiinnosta enää siinä firmassa. Mutta minähän olenkin rehellinen itselleni ja toisille. Sanon työ paikalla aina asiat niinkun ne on en kuuntele kätinää enkä vittuilua enkä selän takana mussutusta! Hyvin olen jaksanut kun on aina vaihtanu firmaa vaan hymyssä suin ja sanonu että pärjäilkää :D Eikä ole omakotitaloa eikä velkaa, päätä ja lompakkoa rasittamassa :D
Nyky ihminen on sairas parvessa elävä ja jo enemmän sairailta mallia ottava otus ei ole paljoa ihmisiä ketkä uskaltais tehdä jotain muuta kun vaan alistua siihen mitä joku vitun tyhmä on keksiny pikku pääkopassa :D
Itse en huuheloitten käskyihin alennu kun ei ole pakko :D
Tätä maata vaivaava mielisairaus on että kateutta on liikaa ja että pitää tehdä asiat niin kuin muut ja yrittää tehdä vähä paremminkin, mutta miksi vitun tyhmät ihmiset? Miksi se ei vittu tyhmät riitä se vähempi? päät on ihan sekaisin juostaan ilman aivoja ei mietitä mikä oikeasti on tähellistä elämässä ja rakkaudessa. Kytätään toisten tekemisiä ei keskitytä omaan tekemiseen! Ei ihme jos ei jaksa omia asioita hoitaa kun toisten asioissa roikkuu, sairaat ihmiset. :D Psykiatrit on onneksi jotka hoitaa pään kuntoon :DDDD
Itselläni on hyvä olla ja olen terve kuin porkkana ja jaksan tehdä kaikkea ainakin hyvin sen työni :D kun en tee niin kuin muut teen niinkuin itselle käy ja pystyn. Hyvin on riittäny tähän asti!!!! :DDDDHommahan menee yhtiöissä niin et yläkerran osakkeenomistajat ei tee mitää töitä firmassa ei he käy tuotantotiloissa ees järjestetyillä kiertoajeluilla..Heille riittää että rahat juoksee heidän arvo-osuustilille riippumatta sitten siitä onko tämä aivan tarpeeton kulu.,toimitusjohtajan tehtävä on jutella mukavia
yhtiön hallituksessa oleville poliitikkojen tehtävä ennen vaaleja on jutella mukavia taviksille tekemättä
mitään muuta rehellistä työtä..LOPPUTULOS näyttää kamalalta kuolemme kaikki etenkin rikkaat kukaan
ei kunnijoita luontoa vähiten he joilla olisi siihen varaa. Luonto ei oo mikään börs.
- Sitä saa mitä tilaa?
Juu, äänestäkää toki Keskusta, Kokoomus, Vihreät ja RKP seuraavissakin vaaleissa eduskuntaan - hyvää tulee. Hallituskoalition kannatus on kovassa nousussa. Toi on muuten ainoa paikka, missä voitte vaikuttaa, kuten tuoda Suomeen Ruotsin kaltainen saikkujärjestelmä. Se ääni, vaikka yksi miljoonista, on teidän ainoa mahdollisuutenne vaikuttaa. Älkää tuhlatko sitä piirtämällä mauttomuuksia, jättämällä äänestämättä tai äänestämällä sitä vanhaa tuttua...
- oulaaa
Työelämässä on monenlaisia mulkkuja nykyisin esimiehinä. Just kuulin yhden tarinan tänään. Kyseinen henkilö on tehnyt helvetisti töitä eräässä yrityksessä ja sovittu että ylityöt maksetaan rahana. No nyt kun tilanne on siellä omistajavaihdoksen vuoksi kiristynyt henkilö oli hakenut uutta työtä ja saanut. Kaikki entiset lupaukset haihtui savuna ilmaan vaikka työntekijät jatkoivat duunia vanhoina työntekijöinä. Ei ylityökorvauksia kun työsopimuksessa ei ole siitä erikseen vuonna nolla sovittu, eikä mitkään suullisesti sovitut pitäneet enää. Mitä mulkkuja!
- vaihteluvirkistää
Niin minä tein. Ensin vaihoin työpaikkaa. Nyt oon suunnittelemassa jatko-opiskeluja. Aina kun rupee työ tuntumaan asialta jota vihaa, niin teen jotain, joko vaihan paikkaa tai lähen opiskelee :)
- ay-liike
Teillä on töissä todella pahasti asiat, mutta niin on meilläkin. En tiedä millä alalla työskentelet, mutta te tarvitsette työsuojeluvaltuutetun ja luottamusmiehen. Ei sitten mitään pomojen nuolekelijaa, vaan ihmisen, joka uskaltaa pitää työntekijöiden puolia. Ottakaa yhteyttä teidän alanne ammattiyhdistykseen, pääluottamusmieheen, jos sellainen on, järjestäkää vaalit ja valitkaa työsuojeluvaltuutettu ja luottamusmies. Mikäli kukaan ei halua tai uskalla lähteä ehdokkaaksi, lähde sinä. Muista, että sama henkilö voi toimia niin luottamusmiehenä kuin myös työsuojeluvaltuutettuna.
Ihmisten olisi hyvä kuulua ammattiliittoihin, koska vain näin heillä on jonkinlaisia mahdollisuuksia valvoa omia etuja. Myös opiskelijat työpaikaltanen täytyy saada liittymään liittoon maksaviksi jäseniksi. Opiskelijat tosin usein sanovat, että eivät halua liittyä liittoon, koska jatkavat toiselle alalle. Mutta heille voi kertoa, että kun vaihtaa alaa, niin toiseen liittoon usein voi liittyä ns. vanhana jäsenenä, jolloin ei menetä jo kerrytettyä ansiosidonnaista työttömyysturva.
Tiedän mistä puhun, koska olen työpaikkani luottamusmies. Todellakin tarvitsemme Suomeen takaisin vanhan kunnon ay-liike toiminnan. Toki maailma muuttuu, mutta jos se ei muutu työntekijän kannnalta hyvään suuntaan, niin meilläkin pitää olla omat kanavamme, joilla valvoa työntekijöiden etuja ja hyvinvointia.
Meillä töissä on myös kovat ajat meneillään, mutta työntejijöitä ei siitäkään huolimatta saa kohdella miten sattuu. Itse luottamusmiehenä puutun asiaaan heti, jos minun korviini tulee työnantajan paskamainen käytös tms.
Kyllä, irtisanomisella työnantaja voi uhkailla ja joissakin tapauksissa myös toteuttaa irtisanominen, mutta sitten vaan nauttimaan ansiosidonnaisesta työttömyyspäivärahasta. Sinä aikana voi lepuutella hermojaan, yrittää etsiä uuden työn tai opiskella uuden ammatin.
Missään nimessä työpaikalta ei pidä irtisanoutua siksi, että työnantaja on natsi, vaikka kuinka olisi loppu. Tällainen ei palvele ketään, etenkään työntekijää itseään. Eikä se ole ratkaisu maamme työpaikkojen ongelmiin.
Nykyään työntekijöiltä vaaditaan kohtuuttomuuksia, tiedän sen, koska työskentelen alalla, jossa vaaditaan järjettömyyksiä. Olen luottamusmiehenä avannut suuni hyvinkin pontevasti työnantajalle. Olen tietysti näin myös vaarantanut tai ainakin mahdollisesti varmistanut, että kun luottamusmieskauteni on ohi, niin on minunkin työni, mikäli minua ei valita uudestaan luottamusmieheksi. En välitä, koska en myöskään aio alistua painostukseen tai uhkailuun.
Ikävää, että teidän yksi työntekijä on tehnyt itsemurhan, se on järkyttävää kuultavaa. Mutta muista, että julkisuus on tehokas ase myös työnantajaa vastaan.
Näin ei teilläkään voi jatkua. Järjestäytykää ja alkakaa valvoa omia etujanne ja oikeuksianne. Tsemppiä!- Nokinäätä
Puhut asiaa ja liitto on luottamusmiehen takana, loppuun asti. Tuolle "vanhalle" AY-liikkeelle olisi tosiaan tarvetta, taitaa vaan olla SAK:ssa isännät hukassa.
Asiaa ja asiatonta oli vuodatuksesi.
Ne ansiosidonnaiset seuraa kyllä muutenkin kuin kuulumalla ammattiliittoon. Voit kuulua myös Loimaan kassaan ja välttyä maksamasta ammattiliitolle (verorahoja), joka on nykyään työnantajan suurin apulainen ja työntekijän kusettaja. SAK ja STTK ainakin ovat jo kauan olleet työnantajan ostamia bulvaaneja. Todisteita löytyy ihan elävästä elämästä enemmän kuin riittämiin, mutta mitäpä niillä on virkaa. Luja usko ammattiliittoon kumoaa kaiken. Sehän on vain yksi uskonto muitten joukossa ja uskontohan ei voi olla väärässä...
Kaukana takana ovat ne ajat, jolloin ammattiliitot ajoivat työläisen asiaa.
Aiheetta enempään, vaikka asiaa olisikin.
- sinäki
Otat sinäkin saikkua ja sitten kun saikku loppuu teet valituksen työsuojelupiiriin ja eduskunnan oikeusasiamiehelle.
- Metallimies2
Huvituttaa lukea näitä ininöitä täällä. Näen omin silmin kokemuksesta miten laiskoja matoja nämäkin kirjoittelijat olevat, yksin omaa syytään.
Sivusta vuosia katsellut ja kuullut heidän aatteitaan työmailla. Heidän työntekonsa on samanlaista kuin aatteetkin. Kadehditaan ja mietitään vaan muiden tekemisiä ja menestymisiä ja töistä ei tuu mitään, kun se ei tunnu palkitsevan tarpeeksi tarpeita, vaikka palkka ois kohtuullinen ja sama kuin muilla. Jätetään tekemättä se, minkä voi joku muu tehdä. Kuitenkin uuvutaan kun kaikki negatiivinen energia saadaan noista omista ajatuksista, mitä tarvis saada, tai olla lisää. Eletään yli varojen. Fyysisen kunnon hoitaminen jää itsesäälissä hoitamatta. Kaiken pitäisi tulla helposti ja runsaasti käden käänteessä, ja aina parempi, jos muita enempi tulee tai vaan itse kun saa. Sit kun kotona ollaa väsyneitä, siitä saadaan syyttää yksin työnantajaa, joka maksaa velttoilunne lisäksi vielä sairaspoissaolonne.
Eihän noi raukat tunnu edes tajuavan vaihtaa alaa, vaan kärsivät tuossa negatiivisessa Leninin ajatusympyrässään. Ootte joka paikassa vaatimassa ja valittamassa, kun ette muuta osaa. Ja vaikutatte muihin kanssaihmisiin ikävästi noilla käyttäytymismalleillanne. Ihme on, että suomi tituuleerattiin juuri maailman parhaimpien maiden kärkijoukkoon, ellei parhaaksi Amerikkalaisen Newsweekin tutkimuksen mukaan. Ei se ainakaan yhtään teidän ansiotanne ole.
Jos kaikki ajattelisivat omaa napaansa, maa olisi tuskin Venäjän tasoa kummempi, eikä kellään olisi pahemmin etuja, saatika sitten työpaikkoja, missä voisitte remuta ja nalkuttaa. Elikkä olkaa tyytyväisiä siihen mitä on, älkääkä miettikö mitä teillä ei ole. Yli miljardi ihmistä menee joka yö nälkäisenä nukkumaan, silti hekin ovat onnellisimpia kuin te ruikuttajat, jotka ette jaksa edes armeijaa käydä loppuun, asenneongelmienne ja ajatusmallinne johdosta. Esi-isänne kaatu turhaan veljessodassa ja varmaa katkerana sitä vieläkin muistelette alitajuisesti Leninin-ympyrässänne. Mut teitä pitää kestää ja ymmärtää vaan, niin moni teistä voi pahoin ja syö lääkkeitä oman aatteenne takia, mitä nähty on!
Semmosta, tuli kai lähes kaikki vuodatettua, koittakaa kestää. Hyvää syksyä!- tiku111
Nämä hurjat kommunistisyytökset on työuupumuskeskustelujen älyttömintä ja hauskointa antia. Kukahohan niitä kirjoittaa? (Henkiset) pikkupojat vai yllättävän isot pojat? No tytötkin nykyään tietty.
Itse en ole lainkaan notkollani punaisuuden suuntaan, mutta ymmärrän työväsähtämisen täysin. Ihminen kun ei edelleenkään ole robotti. Monella työpaikalla on sekä vähemmän väkeä että enemmän töitä (juu, ei ole liioittelua vaan totista totta) kuin 5-10 vuotta sitten. Voidaanko tästä siis päätellä että aikaisempien vuosikymmenten työntekijät oli täysiä luusereita ja pullamössömönjää? Vai onkohan syytä miettiä, että työuupumuksesta huolestuneet puhuvat erittäin tärkeästä ja vakavasta asiasta. - Mao Zedongi
tiku111 kirjoitti:
Nämä hurjat kommunistisyytökset on työuupumuskeskustelujen älyttömintä ja hauskointa antia. Kukahohan niitä kirjoittaa? (Henkiset) pikkupojat vai yllättävän isot pojat? No tytötkin nykyään tietty.
Itse en ole lainkaan notkollani punaisuuden suuntaan, mutta ymmärrän työväsähtämisen täysin. Ihminen kun ei edelleenkään ole robotti. Monella työpaikalla on sekä vähemmän väkeä että enemmän töitä (juu, ei ole liioittelua vaan totista totta) kuin 5-10 vuotta sitten. Voidaanko tästä siis päätellä että aikaisempien vuosikymmenten työntekijät oli täysiä luusereita ja pullamössömönjää? Vai onkohan syytä miettiä, että työuupumuksesta huolestuneet puhuvat erittäin tärkeästä ja vakavasta asiasta.Perusta oma firma tässä kovassa maailman yrityskilpailussa, niin voit sinäkin huomata oppivasi sittenkin lisää asioista. Mitään ei tule ilmaiseksi kuin hanasta vaan vääntämällä vielä. Voi olla, että olisit kovempi alaistesi riistäjä, kuin luulitkaan samoissa saappaissa. Taitaa suvussas vähän olla punaisuutta ollut, kun selkeesti nuo tekstit kosketti, kaikki ei vaan huomaa ajattelevansa vasemmalta. ;)
Sotien jälkeiset sukupolvet jotka nostivat suomen jaloilleen sotaveloista ym. ahdingosta, eivät marisseet näin kuin tämä nyky BB-sukupolvi, joka valittaa krapuloissaan, itseaiheutetuista syistä. Viinaahan kuluu huikeesti suomessa, niin kuin on aina kulunut ennenkin.
Jos aivoa on enempi kuin ruista ranteessa, varmaan sillon kannattaa kouluttautua työnjohtajaksi kevyempiin hommiin, kuin marista sitä kun ei jaksa enää liikuttaa naru käsiään liukuhihnalla. Ihan oma valinta on, mitä tekee tai jättää tekemättä, kuhan ei pillitä sitä sitten. Suomessahan on mitä parhaimmat opiskelumahdollisuudet, tosin ei sinne ihan kaikkia pyrkyreitä oteta. Jyvät karistetaan akanoista heti alussa. Sitten jotkut joutuu keplotteleen heille fyysisesti liian raskaissa hommissa työelämässä. Se on valitettavaa, mutta se on mosan osa!
Kiinaan syömäpuikkko tehtaalle tollattet henkisesti rikkaat opetteleen työntekoa kuin sinä olet, ni loppuu ihmettelyt ja miettimiset. :D - tiku111
Mao Zedongi kirjoitti:
Perusta oma firma tässä kovassa maailman yrityskilpailussa, niin voit sinäkin huomata oppivasi sittenkin lisää asioista. Mitään ei tule ilmaiseksi kuin hanasta vaan vääntämällä vielä. Voi olla, että olisit kovempi alaistesi riistäjä, kuin luulitkaan samoissa saappaissa. Taitaa suvussas vähän olla punaisuutta ollut, kun selkeesti nuo tekstit kosketti, kaikki ei vaan huomaa ajattelevansa vasemmalta. ;)
Sotien jälkeiset sukupolvet jotka nostivat suomen jaloilleen sotaveloista ym. ahdingosta, eivät marisseet näin kuin tämä nyky BB-sukupolvi, joka valittaa krapuloissaan, itseaiheutetuista syistä. Viinaahan kuluu huikeesti suomessa, niin kuin on aina kulunut ennenkin.
Jos aivoa on enempi kuin ruista ranteessa, varmaan sillon kannattaa kouluttautua työnjohtajaksi kevyempiin hommiin, kuin marista sitä kun ei jaksa enää liikuttaa naru käsiään liukuhihnalla. Ihan oma valinta on, mitä tekee tai jättää tekemättä, kuhan ei pillitä sitä sitten. Suomessahan on mitä parhaimmat opiskelumahdollisuudet, tosin ei sinne ihan kaikkia pyrkyreitä oteta. Jyvät karistetaan akanoista heti alussa. Sitten jotkut joutuu keplotteleen heille fyysisesti liian raskaissa hommissa työelämässä. Se on valitettavaa, mutta se on mosan osa!
Kiinaan syömäpuikkko tehtaalle tollattet henkisesti rikkaat opetteleen työntekoa kuin sinä olet, ni loppuu ihmettelyt ja miettimiset. :DNo jos sukuani katsotaan niin siellä on oltu perinteisesti sillä toisella laidalla. Vaan jos asiasta puhuttais eikä minun suvustani? Jookos.
1. Tiedän jo ilman opastavaa kerrontaasi, että yrittäjällä voi olla hyvinkin vaikeaa.
2. Ei nämä tälle palstalle kirjoittaneet valita krapuloissaan tai itseaiheutetuista syistä. Työssä on vain yhtä helvettiä, ja se vie kaikki mehut vapaa-ajasta ym. Onnittelut, jos et ole itse sellaista kokenut.
3. Mutta entä ne joilla ei ole aivoa kouluttautua työnjohtajaksi noihin kevyempiin hommiin? Onko se niin, että jos aivoa ei ole, niin on ansainnut robotin kohtelun?
3 Ja sinulle vinkiksi, että eipä ne työnjohtajan hommat läheskään ole lainkaan kevyempiä.
Vuolepa sinä riisipuikkot vaikka pajusta ja mene päivälevolle, niin tyrehtyy typeryyksien kirjoittaminen hetkeksi. - Tikkumestarille
tiku111 kirjoitti:
No jos sukuani katsotaan niin siellä on oltu perinteisesti sillä toisella laidalla. Vaan jos asiasta puhuttais eikä minun suvustani? Jookos.
1. Tiedän jo ilman opastavaa kerrontaasi, että yrittäjällä voi olla hyvinkin vaikeaa.
2. Ei nämä tälle palstalle kirjoittaneet valita krapuloissaan tai itseaiheutetuista syistä. Työssä on vain yhtä helvettiä, ja se vie kaikki mehut vapaa-ajasta ym. Onnittelut, jos et ole itse sellaista kokenut.
3. Mutta entä ne joilla ei ole aivoa kouluttautua työnjohtajaksi noihin kevyempiin hommiin? Onko se niin, että jos aivoa ei ole, niin on ansainnut robotin kohtelun?
3 Ja sinulle vinkiksi, että eipä ne työnjohtajan hommat läheskään ole lainkaan kevyempiä.
Vuolepa sinä riisipuikkot vaikka pajusta ja mene päivälevolle, niin tyrehtyy typeryyksien kirjoittaminen hetkeksi.Kauheesti tulee juttua niin kuin tikkujen valmistamisesta, mut sisältö puuttuu sen teko-ohjeesta. Pidetään isoa mökää yllä, eikä mitään konkreettista saada aikaan, sillä mölyllä, mutta se riittää joillekin idiooteille äänestäjille, jotka on tyytyväisiä tähän tuudittamiseen. SDP. kansanedustaja ainesta olet.
- tiku111
Tikkumestarille kirjoitti:
Kauheesti tulee juttua niin kuin tikkujen valmistamisesta, mut sisältö puuttuu sen teko-ohjeesta. Pidetään isoa mökää yllä, eikä mitään konkreettista saada aikaan, sillä mölyllä, mutta se riittää joillekin idiooteille äänestäjille, jotka on tyytyväisiä tähän tuudittamiseen. SDP. kansanedustaja ainesta olet.
Eipä ole kukaan vielä kehunut, että oikein kansanedustaja-ainesta olen.
Kyllä sun täytyy kuitenkin toinen ehdokas itellesi kattoa, en taida innostua aiheesta.
Mutta tsemppiä vaan, ja toivottavasti et joudu vittumaiseen työpaikkaan. - Metallimies2
tiku111 kirjoitti:
Eipä ole kukaan vielä kehunut, että oikein kansanedustaja-ainesta olen.
Kyllä sun täytyy kuitenkin toinen ehdokas itellesi kattoa, en taida innostua aiheesta.
Mutta tsemppiä vaan, ja toivottavasti et joudu vittumaiseen työpaikkaan.Enköhän jaksa. Olen kehittyvä, ja kaikkeen sopeutuva yksilö, joka hoitaa yleis- ja lihaskuntoaan lähes päivittäin työn ohella. Se on ollut pienestä pitäen itsestäänselvyys minulle, monipuolisesta ruokavaliosta lähtien. Tiedän kyllä että nuo asiat ovat monelle vieraita. Terve mieli, terveessä kehossa, niin se menee. Ja jaksaa paremmin, jopa muittenkin edestä.
Olen aiemmin kokenut kyllä tuollaisen kettumaisen työpaikan, toisella alalla, mutta se oli vaan kasvattavaa ja opettavaista. Vaihtamalla parani. Ahkera työntekijä kyllä aina saa töitä.
Muistelisin että 2000-luvun alussa olis tehty kyselyjä kansalaisilta, haluisivatko he enemmän vapaata, vai enemmän palkkaa. Ja niin kuin huomata voi pekkasista, joita enää ei ole, ainakaan minulla. Kansa halusi enemmän palkkaa. Et tällee. Sitä saatiin, mitä sillon tilattiin.
- Realiteetit Pöydälle
Vanhustenhuollossa on tuollainen työtaakka, epäsäännölliset vuoroajat ja joutuu kuunteleen vitun haistattelua, saa välillä nyrkistä jne. Omaiset haukkuu ja paskat tai kuset on koko ajan siivottava. Ovat kuin pieniä vauvoja mutta lisäksi painavia jopa satakiloa ja ei mitään omaa puhkua liikkua tai auttaa. Odottavat kädet ojossa että puet ja vielä huutavat kuin hyeenat vaikka kuinka palvelisit. Kiltteys, palvelualttius ei auta, kun pää on sekaisin. Omainen ei huomaa että pää on sekaisin, hyvin usein. Kun vanhus väittää syöneensä puuroa koko jouluajan, omainen uskoo ja menee hakemaan grilliltä ruokaa, haukkuu henkilökunnan pystyyn ja valittaa johtajalle, joka on niin vähän kokematon että vielä uskoo. Ja henkilökunta vaan yrittää.
Kuinka kauan elätetään kaikki, vanhukset pakolaiset jne?
Mielestäni jotain olisi tehtävä. Nuorilla ei ole töitä ja ne joilla on loppuvat fyysisesti ja henkisesti. Kukaan lääkäri ei uskalla ottaa kantaa miksi näitä "kasveja" pidetään elossa sydänlääkkein, diureetein, antibiootein jne. Antibioottien teho loppuu kun niitä syötetään viittä vaille vainaille vahuksille, vain että omaiset vaativat että ne on pidettävä hengissä ja kun antibiooteillakaan ei saada pidettyä hengissä niin saa murhaavia kommentteja ja katseita että "nyt olet tappanut mun satavuotiaan mummon/vaarin.
Lisäksi näitä "luurankoja" kuljetetaan taksikyydein eri puolelle erikoissairaaloita, hoitaja mukana, pitkiä matkoja, vain kuulemaan että ei nyt voi tehdä mitään. Lisäksi vaikka eivät itse haluaisi.
Hei haloo? Yksi kyyti sinne tänne satoja km. maksaa ja hoitsu vielä kyytissä. Kyllä yhteiskunnalla on varaa heittää rahaa roskiiin.
Mistä löytyisi tällekin tuhlaukselle laman aikana piste?
Palkkakin on niin huono että hyvä kun saa jokapäiväisen ruoan pöytään itselle ja lapsille. - dfghk
työturvallisuuslaki. Jos toteat selkeitä rikkomuksia, niin yhteys työsuojeluviranomaiseen (AVI), mikäli teillä ei mitään toimivaa työsuojeluorganisaatiota ole. Sieltä tulee tarvittaessa määräykset uhkasakon uhalla asioiden kuntoon saattamiseks. Ja käsitelläänhän noita työturvallisuuden vaarantamisia oikeusistuimissakin.
- Vorttumi
Ei muuten auta yhtään mitään Isossa Valtiojohtoisessa lähes Monopoliyhtiössä. Viranomainen vain ilmoittaa yhtiölle purnarin nimen ja se on sitten menoa se... Ja leipä loppuu duunarilta, mutta levenee liliuksella ja osakkeenomistajilla. Päästiin taas yhdestä eroon...
- Santeri777
Jokainen valitsee elämässään mitä tekee/jättää tekemättä.
Maailmassa ihmisillä on vain kaksi asiaa jotka ovat mallia PAKKO, syntyminen ja kuoleminen.
Kenenkään ei ole pakko tehdä mitään jollei halua, suomessa.
Ihmettelen suuresti niitä ihmisiä jotka uhraavat elämänsä epämiellyttävien aktiviteettien suorittamiseen muiden ihmisten oletettujen vaiettujen vaatimusten täyttämiseen (todellisuudessa ko.vaatimusta ei ole olemassa) ja hakeakseen sitä kautta muilta ihmisiltä arvostusta/kunnioitusta/hyväksyntää (todellisuudessa mielikuvaharha joka rakentuu omaan mieleen) ... ja siinä sivussa tuhoaa oman fysiikkansa/psyykkeensä tuhlaa ainoan jonka todella "omistaa" eli elämään tarkoitetun ajan syntymän ja kuoleman välissä.
Rahanhimo on säälittävä tekosyy itsensä uhraamiselle, syy on korvien välissä eli älyllisessä laiskuudessa ... laiskuus on lahja, oikein käytettynä.- IsäIsä
Aivan. Mietin pitkään miten vastaisin alottajalle, mutta tossa yllähän on loistavasti tiivistetty omat ajatukseni!
Skarpatkaapa ihmiset vähän ja miettikää hetki elämäänne, jos kaikki tuntuu raskaalta. Ei elämän tarvitse olla raskasta. Ei me eletä Pohjois-Koreassa. Jos jätätte paskan duunipaikan, niin mitä teille tapahtuu? Aivan, ei mitään. Mukamas joku sosiaalinen tai taloudellinen pakko joillain olla tollasessa duunissa. Hahhah.. Ite eläny monista eri syistä aikoineen kaks ja puolvuotta kahden lapsen yksinhuoltajana vähän alle 300e (lapsilisä) tuloilla. Valtiolta en saanu senttiäkää (no, lapsilisä tietty), mut onneks asuminen oli ilmasta, ku pääsin kaverin kesämökille asumaan. Alku oli tietty vaikeeta, ku kuvitteli et pitäs olla sitä ja tätä ja saada tota ja sitä, mut loppuen lopuks hyvin nopeesti oppi nauttimaan oikeesti tärkeistä asioista: lasten kanssa olosta, liikunnasta, ystävistä, jotka eivät pilkanneetkaan eivätkä jättäneetkään mua yksin, vaikka elin käytännössä yhteiskunnan ulkopuolella. Parasta tossa oli se, et mun ja lasten suhde tuli jotenkin hirveen ainutlaatuseks. Siinä näki kuinka tärkeetä lapselle on isän (joojoo, tarkotan vanhempaa ylipäänsä, mut ite oon isä) läsnäolo. Oon jo kyllästyny siihen ihmettelyyn, ku ihmiset kyselee ja ihmettelee miten mun tenavat on henkisesti niin vahvoja ja tasapainosia. Mitäs siihen, vastaan aina, et mä ku olin lasten kanssa enkä ylitöissä sillon ku ne oli pieniä. Nykyään taas työelämässä ja nautin elämästä täysin rinnoin ja hymyilen haikeasti teille jotka vedätte ittenne piippuun aivan turhan takia. - valkokaulusköyhä
et sanoo noin... Ei meillä kaikilla ole vanhempia joiden luokse muuttaa jos ei pysty maksaan asuntoa...
Totta kai voin itse valita mitä teen elämässä, mutta sen on tuurista kiinni saako siitä rahan asuntoon ja elämiseen. Useimpien pitää siis kuitenkin tehdä mistä joku muu on halukas maksamaan.
Mulla ongelmat tulee siitä kun työskentelen "hyvässä duunissa" eli töitä riittää...
Ja päivän mittaan uusia tulee enemmän kuin ehtii hoitamaan. Aluksi koitin tehdä niitä pois alta iltaisin kotoa käsin mutta nyt en enää välitä ja odotan vaan koska homma räjähtää käsiin...
Paljon on tekemättä ja määräpäivät paukkuu, mutta eihän se loppujenlopuks maksa mulle kuin tän huonon työpaikan kun en vaan ehdi/kykene/jaksa. Ja itsetunnon... ja asunnon... ja tulevaisuuden... ja ehkä muutakin...
- szddxcfvbn
Lopeta. Niin simppeliä se.
- Burned alive
Kirjoitan tätä kyynel silmässä koska olen tuon saman kokenut, kun oikeasti tulee sellainen olo ettei enää jaksa kun on vuosikausia ilman lomia tehnyt työtä ja vapaana on ollut ainoastaan lauantai...Tein vuosikausia työtä ilman sen kummempia kunnes eräänä kauniina päivänä lakkasin välittämästä ja sensijaan että olisin ollut surullinen firman kaatumisen johdosta, olin siitä hyvin iloinen...En enää kertakaikkiaan välittänyt...Jos olisi pitänyt palata työelämään sen firman uppoamisen jälkeen, olisin ihan taatusti joutunut turvautumaan ammattiapuun...KUN EI JAKSA NIIN EI VAIN JAKSA!! Ihan sama mitä muut ajattelee tai mitä kukakin siihen sanoo. Olo oli kuin sodan jälkeen. Yhdentekevää vaikka olisi mitä karensseja laitettu, ei olisi ilmekään värähtäny.. Siinä konkassa ei mikään enää tuntunut miltään..Onneksi en asetta omistanut, olisi ollut viranomaisilla ikävä tehtävä raapia aivoja keittiön seiniltä...... :( Älkää rakkaat kanssaihmiset antako tämän yhteiskunnan ja yritysten paineiden tuhota itseänne..Jokainen väsyy jatkuvaan rääkkäämiseen, toiset nopeammin ja toiset hitaammin..
Meillä oli perheyritys jossa oli kolme keskeistä henkilöä, minä, isä ja äiti...Jokainen meistä antoi panoksensa kunnes jokaiselta alkoi pikkuhiljaa ruuti loppumaan.. Isä sairastui sydänvikaan, äiti meni ihan muuten vain sekaisin ja kesti jonkin aikaa ennenkuin palautui suht normaaliksi.. Äidin arvet kai oli kaikista syvimmät..Vaikka kuinka luulette että ei mikään teitä murra tai lannista niin ihminen ei noita psyykkeeseen liittyviä asioita itse huomaakaan.. Te jotka olette näiden loppuun palaneiden ihmisten lähellä tai loppuun palamisen oireita on näkyvissä, niin pysäyttäkää heidät..Koska sitten kun se raja ylittyy niin on myöhäistä, vahinko on jo tapahtunut.. En ole ollut työelämässä moneen vuoteen ja suoraan sanottuna ajatuskin siitä pelottaa minua..Mutta te jotka olette vielä terveitä, älkää antako tunteettomien, omatunnottomien firmojen tuhota itseänne.. T: mielumin köyhä ja terve kuin rikas ja kipeä - kaamos III
kun töihin menen jos pomo tulee hetkeksikään selän taakse. On meinaan velat maksettu eikä kukaan pelle
hypi silmille- Jummi2
Jo löytyi itseä koskettava keskustelu. Olen viime viikkoina kattonut, että ei saatana, eihän tässä työssä ole enää mitään mieltä. Samassa hommassa melkein vuosikymmenen. Sen aikana väkeä pistetty pihalle ja joka ainoan työmäärää lisätty tuntuvasti. Joo, palkka on noussut näennäisesti ja hyvin vähän. Ja pomot jaksaa, pomot jaksaa entistä kovemmin piiskata porukkaa urheisiin suorituksiin työpaikan puolesta.
Rajua on ja ihmiset hajoaa. En muista tiedä mutta itestäni jo huomaan että ei enää tätä. Elikä taitaa olla aika siirtyä toisin hommiin.
- kysyn taikka totean
mistä näitä kommunisteja oikeen tulee ?
- Loppuun ajettu
Puhut asiaa! On se käsittämätöntä miten ihminen voidaan "polttaa loppuun":( On tämä maailma mennyt sekaisin. Koko ajan vaan haetaan parempaa ja parempaa tulosta ja työntekijä saa kärsiä. Jos et jaksa, olet luuseri ja pinnari:( Teksispä nämä pomot edes vähääkään siitä mitä he alaisiltaan vaativat niin loppuis kiristäminen. Mut...he ovat kusipäitä/idiootteja ja yritetään ymmärtää et ei aivoilla, jollaiset he omistaa ja jotka ovat muutenkin herneen kokoiset ja toimivat 1/3-osalla, niin ei he tällaista voi käsittää:(
- yKittty
Loppuun ajettu kirjoitti:
Puhut asiaa! On se käsittämätöntä miten ihminen voidaan "polttaa loppuun":( On tämä maailma mennyt sekaisin. Koko ajan vaan haetaan parempaa ja parempaa tulosta ja työntekijä saa kärsiä. Jos et jaksa, olet luuseri ja pinnari:( Teksispä nämä pomot edes vähääkään siitä mitä he alaisiltaan vaativat niin loppuis kiristäminen. Mut...he ovat kusipäitä/idiootteja ja yritetään ymmärtää et ei aivoilla, jollaiset he omistaa ja jotka ovat muutenkin herneen kokoiset ja toimivat 1/3-osalla, niin ei he tällaista voi käsittää:(
kyllä ne pomotkin on joskus olleet jonkun alaisia, ja pomona ovat edelleenkin jonkun toisen alaisia (ei välttämättä ihmisen mutta moraali tai toimintatapa).
luuletko että 'pomot' ovat vain PING napsahtaneet pomon paikalle? olemassa tietenkin lahjustettuja ja istutettuja mutta osa on työskennellyt itsensä ylös - ei välttämättä niin rankoilla termeillä kuin mitä nykyinen alainen, mutta ajat muuttuvat. Ei historiaa vietäisi eteenpäin jos kaikki pysyisi samana. Tämä ei tarkoita sitä että muutos olisi hyvästä, mutta niin se maailma pyörii kuin sitä poljetaan. Itse me oman polumme luomme - ei sellaiseen kannata jäädä odottelemaan että parempaa on ehkä luvassa, koska mahdollisuus muutokseen voi olla myöhemmin liian myöhäistä.
- Sosiaalipummi
minä se vaan huokailen kotona, harrastan ja matkustelen... kerran kuussa ainakin riittää varaa matkustaa tallinnaan, hakea viinat ja käydä maksullisissa naisissa. Kiitos kun makselette niitä veroja. Toiset ne on vaan luotu työtä tekemään orjiksi ja toiset taas elelemään herroiksi!
ps. en ole päivääkään tehnyt "rehellistä työtä", oikeasti se mitä kutsutte "rehelliseksi työksi" on sitä, että pomo ja valtio kusee teitä silmään!- mävaan.
Juuri näin.. Tässä tuli taas todettuu, ett miks Suomi on niin helvetin hieno maa. "Rehellisen" työn tekijät maksaa "luusereiden" elämisen.. No, niinku sanoit, toiset on luotu tekemään töitä ja toiset "elelemään herroiks". Mutta itellä ainakin on sen verta ylpeyttä, että ANSAITSEN ihan omin pienin kätösin ne rahani.. On se vaan niin hienoo kattoo tilii ja miettii, ett ihan ite on noikin eurot tonne tilille hankittu.. Ja sitten miettii, ett joku työtön sika tai mamu käy ostoksilla MUN verorahoilla.. No, mitä valittamaan, voihan sitä itekin heittää pomolle eropaperit ja kävellä sossuun vinkumaan rahaa.. Mitä tapahtuis, jos kaikki tekis niin? Taitais Sosiaalipummin viinan hakureissut ja maksulliset naiset vähentyy..
Sossupummin kaltaset ihmiset ei saa koskaan kokee sitä kivaa, pientää tunnetta, joka tulee, kun palkka napsahtaa tilille tai kun alkaa se viikonloppu tai kesäloma.. - sdfghjkjhgfdxdcg
mävaan. kirjoitti:
Juuri näin.. Tässä tuli taas todettuu, ett miks Suomi on niin helvetin hieno maa. "Rehellisen" työn tekijät maksaa "luusereiden" elämisen.. No, niinku sanoit, toiset on luotu tekemään töitä ja toiset "elelemään herroiks". Mutta itellä ainakin on sen verta ylpeyttä, että ANSAITSEN ihan omin pienin kätösin ne rahani.. On se vaan niin hienoo kattoo tilii ja miettii, ett ihan ite on noikin eurot tonne tilille hankittu.. Ja sitten miettii, ett joku työtön sika tai mamu käy ostoksilla MUN verorahoilla.. No, mitä valittamaan, voihan sitä itekin heittää pomolle eropaperit ja kävellä sossuun vinkumaan rahaa.. Mitä tapahtuis, jos kaikki tekis niin? Taitais Sosiaalipummin viinan hakureissut ja maksulliset naiset vähentyy..
Sossupummin kaltaset ihmiset ei saa koskaan kokee sitä kivaa, pientää tunnetta, joka tulee, kun palkka napsahtaa tilille tai kun alkaa se viikonloppu tai kesäloma..Ei kaikki työttömät ole sossun asiakkaita. Ryhdy luuseriksi sikaniska, jos noin käy kateeksi.
- kovaKalle
Tavallista vikinää uusavuttomilta......
- aikuisen äiti
jos voit todistaa työsuojeluun ,työterv hoitoon ym muualle siitä sanoa..asia korjaamaan...yhdessä porukalla pomo ei saa alistaa..poikani väsyi kanssa työhönsä teki valituksen työsuojeluun ,työterv hoitoon ..otti yht liittoon ..siinä oli jo kiusaajan piirteitä todistus ja niinpä liiton lakimiehen avulla ainakin siinä työpaikassa asiat saatiin kuntoon...koska pomo irtisanottiin,joutui maksamaankin pojalleni...ja uusi pomo asiallinen työt sujuu eikä pomoteta ottaa alaisensa huomioon..kysyy ja päivittää tietoja missä mennään eli sita alais keskustelua...jota entinen kavahti..onneksi asiat saa muutumaanki kun yhdessä työporukat alk tomii saadaan aisoihin tuollaiset pomot...ja työ luistaa ilman kyttäystäkin...paremmin koska ei paineita...ei todelakaan jaksa tehdä jos painostetaan ja vahdataan ja eläke ikää meinataan nostaa..silloin vanhemmille työtekijöille pitää ant joustoja...moni ei jaksa ja väsyy ennen aikasesti ..laittakaapa pomo kuriin.ottakaa selvää mitä tehdäe ttä menette lakien mukaan..työsuojelu ja työterv hoito on paikka jossa voi kertoa jos työ käy terveyden päälle fyysisesti tai henkisesti..ei tuollaista tarv tänä päiväänä siwetää..lait on tehty sitä varten,että niitä noudatetaan
- Vierestä monta viety
Ei muuten onnistu kuin pienessä firmassa. Isossa ja etenkin valtio-omisteisessa tulee vain kenkää kesken päivin. Näin on tapahtunut jo monta kertaa.
- irkkusavo
Kommentit ovat kuin minun entisellä työpaikalla tapahtuneita, minä vaan jouduin työnpuolesta
hoitamaan työkavereiden asioita ennenaikaiselle eläkkeelle jne.
Olin yli 25v samassa paikassa ja minä lähdinkin sitten itse sieltä pois alle 50 vuotiaana.
Paljon olin kokenut ja nähnyt siinä hiillostavassa työyhteisössä josta voisi vaikkapa
kirjankin kirjoittaa.. - Itellapaska
Missä päin olet Postissa töissä on kyllä niin tuttua tuo juttu?
- mk
Kun menette lakkoon ja selvitätte työnantajan kanssa asiat mitä tehdään niin kyllä siinä työnantaja rupeaa miettimään kun ei hommat tule tehtyä ja kireisimpänä aikana ja jos on vittumainen pomo istukaa pihalle niin homma rupee pelaamaan koska hyäkkays on paras puolustuskeino ja jops pomo ei opi niin kuun muilutus tehoaa aina niin hyvä tulee.
- Kominen nauraja
nähdä sen pomon joka minua pompottaa.Ei nimittäin tule KENELTÄKÄÄN onnistumaan olkoon mimmonen äijä tai ämmä hyvänsä.Vain hopeamitali on jaossa siinä asiassa.
- mallia 48
Entäs jos firman mies sanoo että jos ei käy, joka mies ulos! Eli firma hetlelsi "nurin" ja kaikille lopputili! Mites sitten suu pannaan, kommarit? Omistatteko jotain yhtiöstä? On normaalia tehdä työtä koko se aika jonka on alunperin sopimuksessa luvannut. Suuri osa työntekijöistähän haluaa vaan lusmuilla, eikä välitä työajan kannattavuudesta tuon taivaallista! Palkkaa voi kertyä vain siitä tehdyn työn myytävästä tuloksesta, ei seisoskelusta! Mitä helvattia varten niin moni luulee työnantajalla olevan joulupukin asema ja velvoitteet? Kokeilkaapa itse yrittäjän herkkua, voi muuttua nuo lakkolässytykset heti kättelyssä? Ennen oli taatusti paljon kovempaa joka työpaikassa kuin nykyään! Ja palkka suhteellisesti vähemmän pelivaraa antavassa mitassa. Onko pakko elää kuin sika pellossa ja heti heittää menemään joutaviin asioihin kaikki mitä on palkkaa saanut, kysyn vaan!?????? Armeijasta puhumattakaan. neljäkymmentä vyotta takaperin armeijassa ei kysytty mitä kaunokainen nyt tänään haluaisit tehdä. Silloin sanottiinn puolihuutaen mitä SINUN tulee nyt tehdä! Silti se kestetttiin! Ei päässyt kaljalle eikä äitin hoiviin yhtenään!
- 39vuotta riittää
mallia 48 kirjoitti:
Entäs jos firman mies sanoo että jos ei käy, joka mies ulos! Eli firma hetlelsi "nurin" ja kaikille lopputili! Mites sitten suu pannaan, kommarit? Omistatteko jotain yhtiöstä? On normaalia tehdä työtä koko se aika jonka on alunperin sopimuksessa luvannut. Suuri osa työntekijöistähän haluaa vaan lusmuilla, eikä välitä työajan kannattavuudesta tuon taivaallista! Palkkaa voi kertyä vain siitä tehdyn työn myytävästä tuloksesta, ei seisoskelusta! Mitä helvattia varten niin moni luulee työnantajalla olevan joulupukin asema ja velvoitteet? Kokeilkaapa itse yrittäjän herkkua, voi muuttua nuo lakkolässytykset heti kättelyssä? Ennen oli taatusti paljon kovempaa joka työpaikassa kuin nykyään! Ja palkka suhteellisesti vähemmän pelivaraa antavassa mitassa. Onko pakko elää kuin sika pellossa ja heti heittää menemään joutaviin asioihin kaikki mitä on palkkaa saanut, kysyn vaan!?????? Armeijasta puhumattakaan. neljäkymmentä vyotta takaperin armeijassa ei kysytty mitä kaunokainen nyt tänään haluaisit tehdä. Silloin sanottiinn puolihuutaen mitä SINUN tulee nyt tehdä! Silti se kestetttiin! Ei päässyt kaljalle eikä äitin hoiviin yhtenään!
takanapäin ja pitäis vielä olla rillumarei meiningissä mukana 7v.
Olen Helsingin kaupungilla töissä sosiaalipuolella ja sanon suoraan:VITTUMAISEKSI ON MENNYT.
Viimeinen niitti oli tämä tupakointikielto.Koska teen keskeytymätöntä kolmen viikon jaksotyötä,on tupakointi kielletty työpäivän aikana.No,sillehän on naurettu,kun esimiehet käy nurkan takana kyttäämässä kuka tupakoi ja puhutteluilla ja potkuilla on uhkailtu.MINÄ en tupakoi,mutta tämä aiheuttaa lisää närää työpaikoilla.
Nyt minulla on parin kuukauden pätkä töitä ja sitten heittäydyn työttömäksi.
Ei vittu saatana kiinnosta enää.Alan nostaa ansiosidonnaista. - mk
mallia 48 kirjoitti:
Pitää tehdä mutta semmoinen asiaton vittuilu ja painostus ei kuulu tyäelämään ja kun yhdessä työnantajan kanssa sovitaan tavoitteet ja siitä maksetaan boonuksi eikä kokoajan painosteta niin silloin homma sujuu mutta jos joku on kokajan vittuilemassa niin ei siitä mitään tule. Itse olen esimiesasemassa ja taytyy käyttä vähän psykologisia keinoja mitä sanoo ´mutta jos joku lintsailee niin kyllä siitä pitää sanoa mutta asiallisesti eikä heti olla potkuja antamassa. Alkuperäinen puhui kyllä työpaikkakiusaamisesta ja huonosta olampiiristä ja niin edelleen. Kyyllä se on niin jos työt lisääntyy niin siitä pitää maksaakin jotain ettei ilmaiseksi tehdä töitä ja kun työpaikalla on hyvä ja kannustava ilmapiiri niin työtkin sujuu ja valillä ptää kehua tekijöitä niin hyvä tulee. Semmoiset pikkuhitlerit pilaavat hyvänkin työpaikan.
- 38 vuotta töissä
taas joku ylipainoinen uusavuton joka valittaa kun pikkasen pitäis työtä tehdä.OLEN PUHUNUT-
- 0hhoh-hoijaa
Onhan tasokasta keskustelua. Noh, jokainen tyylillään - eipä siinä mitään. Jos tällaisen viestiketjun päätteeksi ei ongelmat poistu, niin onhan kumma. Kyllä se niin on, että jokainen on oman elämänsä toimitusjohtaja. Vaihtoehtojen etsiminen on ratkaisujen etsimistä, aina on vaihtoehtoja. Kuka niitä osaa käyttää, on eri juttu - vähän siinä olisi käytettävä älyäkin...
- Alvariinsakiusattu
Myös kunnnat ja kuntayhtymät työnantajat ovat muuttuneet ilkeiksi työpaikoiksi. Erään kuntayhtymän työnantaja juonittelee. Kuntayhtymä tarkoittaa usein samaa työnantajaa useamman kunnan alueella. Jotta työnantaja saa työntekijänsä pihalle ilman irtisanomista, se voi siirtää työntekijän toisen kunnan toimipisteeseen mahdollisimman kauas kotoa, jotta työntekijä sanoisi itsensä irti. Näin ei tarvitse maksaa irtisanomisajan palkkaa. Todella ilkeää juonittelua ja peliä. Tämä on vain yksi esimerkki.
Uhkailu ja pelottelu kuuluu asiaan. Juonittelu.
Siinäpä sitä voikin sitten arvuutella, mistä kunnasta tai kuntayhtymästä on puhe. Jossakin työnantaja toimii todella härskisti ja on erittäin ilkeä. Kuulostaa tutulta... en tarkoita noita työpaikkasi käytäntöjä, vaan sitä miltä ahdistava työpaikka tuntuu... Kuulostat siltä, että aika tiukilla olet...
Mä ajoin itseni muutama vuosi sairaslomalle. Älä tee samaa virhettä. Jotkut ei selviä siitä enää koskaan työkuntoon... eli älä ihmeessä aja itseäsi loppuun.
Sun on laitettava asiat tärkeysjärjestykseen. Mitä haluat?
Mä tiedän, että tää kuulostaa ehkä ärsyttävän suoraviivaiselta ja yksinkertaiselta, mutta siihen kysymykseen se asia loppujen lopuksi tiivistyy: mitä sinä haluat?
Mä tajusin myös kolmikymppisenä, että en halunnut sitä mitä tein. Ja muutin elämääni. Nyt olen onnellinen.- Työnjohtaja itsekkin
Itselläni on päinvastainen ongelma. Saan melkoisen vapaasti työaikani, melkeinpä voisi sanoa että voin tulla ja mennä niin kuin huvittaa. pomoa olen viimeksi nähnyt ehkä puoli vuotta sitten, puhelimessa tosin juttelemme ehkä suunnilleen paristi kuussa. Hänelle ei kuulema ole mitään väliä milloin työni teen, kunhan vain teen ne! Uskokaa tai älkää, mutta stressaavaa välillä sellainenkin, palautetta kun ei juuri koskaan tule suuntaan tai toiseen. Tulee vähän sellainen olo että on tyhjän päällä, tietämättömyydessä siitä missä mennään.
Se vielä lisää kummastustani tilanteeseen että itse olen mies ja pomoni on nainen. - älä myy terveyttäsi
Itse olen tuon läpikäynyt ja nyt eläkkeellä. Paloin todellakin loppuun. Nyt on tilalleni palkattu kolme ihmistä tekemään ne työt. Kukaan ei sijaisistani pysynyt hommassa kuin muutaman kuukauden. Sanon sinulle todella vakavasti, että se ei kannata. Vihellä peli poikki ajoissa ja mieti, onko mitään ulospääsyä työpaikasta. Ei todellakaan kaikki työpaikat ole sellaisia. Etsi aktiivisesti toista työpaikkaa koko ajan. Ja jos alat kärsiä esim. unettomuudesta, hae ajoissa apua. Ole avoin lääkärin vastaanotolla. Voimia ja siunausta sinulle.
- 60 ja kuoleman välis
Teoriassa hyviä neuvoja, mutta käytännössä asiat on usein toisin. Jos satut olemaan harvinaisemmalla alalla ollut jo parikaan vuosikymmentä, on muu osaamisesi vanhentunut ja uutta vastaavaa työtä ei ole tai on toisella puolella maata ja siihenkin suuntaan nykyisen työnantajasi yhteydet pelaavat, niin pakko on jaksaa loppuun asti. Unettomuuteen auttaa nukahtamislääkkeet. Niitten ja ajoittain psyykenlääkkeitten avulla olen jaksanut viimeiset parikymmentä vuotta. Tosin viimeiset vuodet jo eläkkeellä, mutta lääkitys jatkuu samana.
Nukahtamislääkkeellä nukut sen 5-6 tuntia ja kerran-pari viikossa otat vielä toisen annoksen, kun univelka kasvaa liiaksi. Ei se oikeaa unta ole, mutta parempi kuin ei mitään. Pysytpähän ainakin poissa niskakiikusta... Ja unia et näe paitsi joskus painajaisia kun kusihätä herättää.
Pelin poikki viheltäminen tarkoittaisi totaalista tyhjän päälle putoamista. Kerran olin olosuhteitten pakosta kuutisen viikkoa työttömänä ja enpä totisesti halua kokea sitä uudelleen. Ei tuloja mistään, ei asuntoa jne... Onneksi ne ajat ovat jo takana. Edessä horsman kasvatus...
- mk
että suomessa on 8 tunnin työaikalainsäädäntö ja kun se tulee täyteen niin lähdetään kotiin ja se siitä.
Varsinkaan jos ei ylitöistä maksta niin niitä eitehdä ja siitä ei tartte olla mainintaa työsopimuksessa vaan sen määrää työehtosopimus.- hiirulainen kunnalta
Kylläpä siitä saa usein pomon silmilleen ja lähtöjonossa ollaan sitten ekana jos työt jätetään kesken kun kello napsataa palkkiin. On sellaisia töitä joita ei voi jättää kesken, esim. palkanmaksu. Työ on tehtävä määräaikaan mennessä palkka-ajoon siis. Ja se lähtee kyllä ajallaan. Suuressa työpaikassa jossa on tuhansia ihmisiä töissä pitää venyä. Ja on venytty. Psykologi sanoi kerran että jättäkää työt tekemättä ja palkat maksamatta. Mitähän siitä olisi seurannut? Sota tietysti, ja ketkä olisi syyllisiä, palkanmaksajat.
On tästä ollut puhetta jos jonkinlaista, mutta kukaan ei ole tietä tasoitellut eikä nykyään makseta ylitöistä vaan vapaana on otettava, mikäli ei ole jokin valta suma jolle on merkitty jo lupa ylitöistä, se on tosin tosin harvinaista nykytään.
Muuten eräs tutun tuttu toiselta alalta teki itsemurhan kun pomo pompotti.
Hei
Mun töissä lähes sama juttu.....siellä pitää raataa että saisi palkan ! ja pari käy vetelemässä savuja alle 30
:n minsan välein.......ja ei siellä kukaan nyt SAA raataa tolla tavalla ! mä haluaisin paremman työpaikan, ja
parempaa palkkaa ! 50 euroo kuukaudessa.......verrattuna siihen TYÖMÄÄRÄÄN mitä mä siellä teen.....mä
näännyn jo pelkästä matkasta töihin, joka ei ole paljoa.....vain jotakin 100 metriä.......ja sit pitää näpertää
jotakin älyvapaata. Nouskaamme kapinaan !Tuahon on yks lääke: ota loparit. Kyl niitä töitä maailmasta löytyy, senkun waan katseleen uutta paikkaa ja miettiin et mikä on just sun juttus.
Onpa kyl itelläkin takan wastaawanlainen työpaikka, että silleen....
Nyt tosin opiskelut menossa uuteen ammattiin :)- ylä- ja alamäet
Kyllähän sitä itsekin olen jo siinä pisteessä, että työpaikanvaihdos vilkkuu mielessä. Ikävä kyllä mun koulutuksella ja alalla alkaa olla työpaikat siirtyneet aasian halpamaihin. Eikä muutto sinnekään kiinnosta.
Joten koulunpenkille takaisin ja muihin hommiin. Ikävä vaan, että on jo perhe elätettävänä ja asuntolainaa.
Tiukasti laskeskelen näitä kuukausia, milloin lainaa on lyhennetty sen verran, että uskaltaa lähteä opiskelemaan. Ja tällä hetkellä näyttää pahasti siltä, että pari vuotta olisi vielä jaksettava kestää.
Meilläkin on firmassa leikkuri käynyt tasaseen tahtiin ja silti työmäärä lisääntyy. Jatkuvan säästökuurin seurauksena ei kunnon välineitäkään firma hanki työntekoon, vaan vanhoilla ja riittämättömillä laitteilla pitää puurtaa. Ja aina pitäisi olla valmis tekemään ylitöitä henkkoht tilanteista huolimatta tottakai.
Ja onpahan meidänkin firmassa jo parit itsarit tehty. Yksi ihan työpaikalla. - Työtä kaipaava
Kirjoitit 2.1.2010, ja asia voi näinkin olla. Mutta miksi et uskalla kertoa mitä työtä teet, mikä on toimiala?
Mikä moinen työpaikka voisi olla. Tulee mieleen että olet keksinyt koko tarinan.
Olisit kiitollinen että sinulla on työpaikka. Usein moitiskellaan työyttömiä laiskoiksi, yhteiskunnan varoilla
eläjiksi vetelyksiksi, etkö itse ole ehkäpä vähän laiska. Toisaalta jos tuo työnantajasi käytös on totta, niin
voisitteko sopia muidenkin työpaikassasi olevien kanssa että otatte lopputilin. Jos noin epäinhimillisesti
työnantajasi käyttäytyy, sossu varmaan maksaa työttömyysajalta korvausta. Kela tai työttömyyskassa eivät
sellaisessa tilanteessa valitettavasti maksa mitään työttömyysrahoja jos kieltäytyy tekemästä työtä.
Siis mitä työtä ja mikä toimiala on tai oli kyseessä? - omaroosa
Kuulosti ihan minun aikasemmalta työpaikalta just sama meininki. Ite aloin saada fyysisiä oireita ja laukoin terveyshuollossa yhtenään. Koskaan ei jaksanu tehä töitten jälkeen muuta ku olla koomassa ja taas aamulla sama juttu. Paljon ihmisiä saikulla ja työ äärimmäisen puuduttavaa. Ite ratkaisin asian niin että sanouduin irti (ja en ollut todellakaan ainoa )ja mikä helpotus se olikaan. Ymmärrän ettei kaikki voi irtisanoutua taloudellisen tilanteen takia mutta mulle terveys oli kuitenkin tärkempi. Ja aina pärjää pienemmälläkin =)). Toivon sulle todellakin voimia!!!
- paskat kaikesta
Omalla kohdallani luojan kiitos vielä olen kyennyt estämään jonkin lopullisen päätöksen.
Varsinkin jonkin yli-intoisen nuoren kusipään hilluessa tehokkuuksista tekisi mieli.."jätetään sanomatta".
Ainoa mikä vielä pitää työssä on asuntolaina..ei mikään muu.
Tai ei edes sekään enää..Jos oikeasti alkaa pahemmin vituttamaan..avaimet roskiin, ovi kiinni ja matka muille maille..pankki hoitakoon lopun ynnä muut paskaviranomaiset.Silloin ei ole enää mitään väliä millään.
Ei olisi ensikerta.
- Anonyymi
Voi vittu kuulostat tosi laiskalta vasta 30.v
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sekin pöllöpää
Kait sä nyt ymmärrät ettei kukaan ole niinkuin sinä. Ei kukaan voi sun paikkaa viedä. Ei kukaan milloinkaan. Eli rauhoi6611411Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1237695Samuli Vasala vakava tauti
Iltalehdessä sanottiin röntgen kuvissa paha elin vuosia ei paljon jäljellä Maksu muurin takana mikä tauti On entisellä h476053Roope Salminen sai lapseensa liittyen poikkeuksellisen myönnytyksen Myyrä-kuvauksissa: "Iso..."
Roope Salmisella on 4-vuotias lapsi yhdessä Helmi-Leena Nummelan kanssa. Pariskunta on eronnut ja tätä nykyä Salminen se215785- 545748
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo2354170Ensitreffit Matti lataa totuuden seksiasioista Taina-morsion kanssa: "Fyysinen kosketus ja seksi..."
Harmi juttu tämä Matin ja Tainan ero. Olisikohan vielä ollut jotain tehtävissä... Lue lisää: https://www.suomi24.fi/v294024SAK:n vaatimus palkankorotuksista on täysin päätön
SAK:n esitys noin hurjista palkankorotuksista on päätön. Ja vaikka ne toteutuisivatkin, johon en usko, valuvat hyödyt ul5763888Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa793258PYHÄJÄRVELLE ILMESTYNYT NUOREHKO MUSTALAINEN,
Joka käyttäytyy hyvin röyhkeästi, ilmestyy jonkun tyypin kanssa pihapiiriin, autoa kaasutetaan ja käytetään yli desibeli1223145