Rakennekynnet, tekokynnet

Supa97

Siis mitä eroa oikeen niillä on? Ihmettelen sitä, kun välillä puhutaan tekokynsistä ja rakennekynsistä... Ei ne sama asia ainakaan ole, vai? Itse en niin rakenne enkä tekokynsistäkään ole kiinnostunut VIELÄ, koska olen aika nuori vielä käyttämään. Mutta olisi mielenkiintoista tietää, mitä eroja niissä on?

Tämä ei ole välttämätöntä vastata, mutta voitte, jos jaksatte/haluatte. Minkälaiset ne rakennekynnet ja tekokynnet ovat? Ne siis liimataan kynsiin kiinni vaan? Pysyykö ne kauan kiinni ja annetaanko ne vaan olla kiinni yötkin? Onko niillä vaikea tehdä mitään? Minkä ikäisenä teidän mielestä suunnilleen vois alkaa käyttämään jompiakumpia? Annetaanko ne olla ilman kynsilakkaa, vai voiko niihin laittaa? Mitä mieltä itse olette molemmista, eli tekokynsistä ja rakennekynsistä? Voitte muutakin kertoa niistä. Haluan mielenkiinnolla kuulla. Että tiedän jo etukäteen, jos haluaisin vaikka joskus alkaa käyttämään. :D

9

2443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Supa97

      Voiko ne laittaa itse? Tiedän, että tekokynnet voi, mutta entäs rakennekynnet? Paljonko maksaa (tarkoitan molempia) jos itse laittaa ja paljon, jos joku ammattilainen laittaa? Mitä ja - on ammattilaisen laitosta ja siitä, kun itse laittaa? :D

    • Supa97

      Olisiko ihan tyhmä ajatus, jos vaikka kävis ostamassa itse jommatkummat ja laittaisi itse ne, että kokeilisin vaan? Rahan tuhlaukseksi voisi sanoa, mutta muuten. :)

      • tsirppaa

        Tekokynnet siis ovat niitä, oman kynnen päälle liimattavia muovikynsiä joita saa mm. Anttilasta jne 5-20e hintaan. Ne pysyvät kynsissä 1-7pva. Harvemmin kai edes kahta päivää.:D Näitä ei liiman takia suositella käytettävän jatkuvasti, vaan juuri esim juhlissa jne.

        Rakennekynnet akryyli/geelikynnet (eivät ole sama asia tiedän, kynnet rakennetaan eri tekniikalla, mutta noin periatteessa) ovat kynnen päälle rakennettavat kynnet. Niiden laitto alan hoitolassa kestää n. 2h ja ne ovat pysyvät. Kynsiä käydään ns. huoltamassa 3-5 viikon välein. Laittaminen maksaa n. 40-100e ja huolto 20-60e. Nämäkin voi toki tehdä itse, mutta tarvikkeet maksavat ja oppiminen voi kestää. :)

        Itselläni on rakennekynnet ja ne laitetaan suunnilleen seuraavasti:
        1. Kynsi lyhennetään ja pintaa hieman karhennetaan.
        2. Kynnen kärkeen lisätään liimalla muovinen lisäke, tippi ja kynsiä karhennetaan ja viilaillaan lisää
        3. Kynnen päälle levitetään kiinnitysainetta ja sen päälle muotoilla akryylimassalla ns. uusi pinta jota lopuksi viilataan sileäksi
        4. Lopuksi kynnen päälle levitetään kiille ja kädet laitetaan pieneen uv-valo masiinaan, missä kiille kovettuu.


      • tsirppaa

        Ja sekä tekokynsiä, että rakennekynsiä voi lakata.
        Rakennekynsissä toki kannattaa käyttää Asetonitonta lakanpoistoainetta. :)


    • Supa97

      *Otsikko kertoo kaiken!*

      • Supa97

        Niin, onko? :o


    • AnimeGirl

      En tiedä kuinka nuori sinä olet mutta ainakin kaksi meidän luokkalaista jotka on 12 vuotiaita käyttää jo tekokynsijä ja itsekkin ole miettinyt että vois olla aika kokeilla. En kuitenkaan suosittele jos olet vielä nuorempi käyttämää niitä jos taas olet vanhempi niin anna mennä vaan.

    • Enatsu12

      Itse olen 12 ja käytän teko kynsiä en liimaa niitä vaan ostan sellaiset jotka ovat tarra liimauksella kiinni omissa kynsissä...

    • Anonyymi

      Rakennekynsien vaarallisuudesta:
      Hommassa hiekkapaperoidaan kynnen oma suojaava pintakerros pois. Se paljastaa kynnen huokoisuuden johon rakennemassa tarttuu. Tuo tekee aoman kynnen alttiiksi kynsisienille ja muille kynsitaudeille joista on vaikea päästä eroon.
      Vain käyttämäälä tervettä järkeä, huomaa miten vaarallisia rakennenkynnet voivat olla!

      Jotkut liimattavat irtokynnetkin ( niiden luja liima) poistavat oman kynnen suojapeitteen, altistaen kynnet taudeille.

      Parasta onkn kasvattaa vain omat kynnet, hoitaa niitä huolellisesti eikä päästää kynsinauhoja kuivamaan ja lohkeilemaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe