Miksi ennen paastoa pitää tyhjentää suoli?

miksiköhän??

Kertokaa kun ihmettelen sitä?

7

1489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paastonnut

      aiheuttaa päänsärkyä ja pahoinvointia ym. oireita.
      Suoli ei toimi itsekseen, koska kuitua ei tule.
      Sen vuoksi täytyy suorittaa suolihuuhtelu päivittäin, jotta erittyvät jätteet ja myrkyt tulevat pois.
      Paaston aikanahan elimistöä puhdistetaan, joten on tärkeä tehdä myös suolihuuhteluita.

      • paastokysymys

        Kun mitään ei poistu kehosta jos jää sinne jumiin kun pelkästään nestemäistä ravintoa?


    • OmShantiShivaShakti

      Ei tarvitse. Eläimetkään eivät toimi niin, vaikka ruokaa ei olisikaan vähään aikaan saatavilla.

      • purkka0206

        Suorita itse suolihuuhtelun 2-3 pv välein. Joillekin on tullut päänsärkyä jne mikäli ei huuhtele säännöllisesti. Pakollista se ei siis ole, mutta suositeltavaa.


      • mietiskelijä
        purkka0206 kirjoitti:

        Suorita itse suolihuuhtelun 2-3 pv välein. Joillekin on tullut päänsärkyä jne mikäli ei huuhtele säännöllisesti. Pakollista se ei siis ole, mutta suositeltavaa.

        miten tälläinen suolihuuhtelu tahahtuu?


      • jo-kupli
        mietiskelijä kirjoitti:

        miten tälläinen suolihuuhtelu tahahtuu?

        Ekaa kertaa siis kuulen tosta et pitäis tehä ennen paastoa suoli huuhtelu!
        Mitä siis se meinaa , mitä siis pitää tehä ?


      • terimos
        jo-kupli kirjoitti:

        Ekaa kertaa siis kuulen tosta et pitäis tehä ennen paastoa suoli huuhtelu!
        Mitä siis se meinaa , mitä siis pitää tehä ?

        Olen itse tehnyt suolihuuhteluja. Apteekista ostin sellaisen suolihuuhteluun tarkoitetun laitteen. Siinä on muovinen vesiastia, kumiletku ja siihen liitettävä sellainen kovamuovista tehty sulkijalaite. Sulkijalaitteeseen jatkoksi on vielä muutama erilainen siihen liitettävä jatkokappale. Tämä jatkokappale on se osa joka työnnetään suolihuuhtelussa peräsuoleen. Siinä on aukkoja joiden kautta vesiastiassa oleva vesi siirtyy peräsuoleen. Siis ylhäältä alas: vesiastia, letku, sulkijalaite, jatkokappale.

        Jatkokappaleita on minun laitteessani kolme eri mittaista. Pisin n. 15-20 cm.

        Vesi laitetaan astiaa. Sen pitää olla haaleaa, kehon lämpötilaan sopivaa. Vesiastia asetetaan korkeammalle. Sulkijalaite on toki kiinni kun vesi on astiassa.

        Ei muuta kuin hiukka kontalleen. Sitten jatkokappale painetaan pepukkaan. Sen liukumista voi helpottaa kastelemalla se. Tai sitten laittamalla rasvaa peppuaukolle. Kun homman tekee rauhallisesti niin ei satu.

        Kun jatkokappale on sisällä voi sulkijalaitteen avata ja vesi alkaa virataamaan suoleen. Se voi hiukka tuntua oudolta kun vesi puskee suoleen. Vettä voi päästää aivan oman harkinnan mukaan. Itse yleensä päästin aika reilusti vettä sisään. Kun suolessa tuntui olevan painetta suljin vedentulon ja otin jatkokappaleen pois suolesta.

        Tämän jälkeen pöntölle istumaan. Kohta alkaa tulemaan tavaraa ulos.

        Suolet puhdistuu varmasti. Itse tein joskus saman prosessin 2-3 kertaa peräkkäin, sillä suoli ei ole mikään limsapullo niin että "kerralla tyhjäksi".

        Paikat voi toki vaikka likaantua hiukka ja mutta niin se käy kun on napakka ripuli.

        Hommaa ei opi kuin kokeilemalla.

        Toinen mahdollisuus suolihuuhteluun on Klauber-suola. Sitäkin saa apteekista. Sitäkin olen joskus käyttänyt. Suolaa veteen ohjeiden mukaan. Se juodaan ja maha alkaa touhuamaan. Vie aikansa ja kohta on aika mennä pöntölle.

        Klauber-suola tekee sellaisen kokomahaputsauksen. Sen sijaan suolihuuhtelu takakautta puhdistaa vain peräsuolta. Asiat on samoja asioita mutta eri tavalla. Kyllä veden avulla tehtävä huuhtelu ainakin takaa sen että suolistosta lähtee kaikki ulosta, pienetkin kovat kokkareet. Luulisin että Klauber-suola ei pysty tekemään niin perusteellista huuhtelua

        Kukin tekee niinkuin tahtoo. Toivon että asianomainen tietää mitä tahtoo.

        Eivät laitteet eikä Klauber-suola ole kovin kalliita. Ja kaiken kukkraksi Klauber-suola ei ole edes niin suolasta kuin merisuola tmv. Se pystyy litkimään irvistelemättä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe