Voisitteko veljet (?) kertoa minulle

Psalmi50.15

Kuka pastori suomessa on teidän mielestänne raitis, eikä ole esim. noita, joka toimii demonien ohjaamana, tai riivattu ? JOS löytyy yksikin, niin haluan myös kuulla perustelut tälle väitteelle. Miten on TEIDÄN mielestänne mahdollista, että suomesta vielä löytyy raittiita pastoreita ? Eivätköhän ne ole kaikki eksyttäjiä, saatanan kätyreitä ja petollisia susia lammasten vaatteissa. Nuo pastori raukat luulevat itsekkin, että heissä vaikuttaa Pyhä Henki, joka TEISSÄ vaikuttaa, mutta PAH. Heissähän vaikuttaakin itse Belsebulin henki, jonka avulla he muka parantavat ja täyttävät ihmisiä Pyhällä Hengellä, vaikka totuus onkin se, että tekevät noista raukoista seurakuntalaisista pahempia perkeleen lapsia, kuin itse ovat.

Onneksi TEILLÄ (melkein kaikilla) on henkien erottamisen armolahjat. Olettepa vieläpä virittäneet ne palaviksi ja käytätte lahjojanne, kuin Kaikkivaltias, joka antaa äänensä kaikua ja viskoo rakeita ja tulisia hiiliä. Todella hienoa ! TE olette saaneet itse Herralta tämän tehtävän toimia profeetta Hesekielin tavoin seurakunnan ja ehkäpä koko suomen kansan VARTIJOINA. Kun kuulette (ja tehän kuulette) suustani sanan, sinun tulee varoittaa heitä minusta. Näinhän te teette. Varoitatte näistä Jumalattomista pastoreista, te jotka jo olette ymmärtäneet jättää omat kotiseurakuntanne ja siirtyä sivuun hoitamaan tätä Jumalalta saatua tehtävää ARVOSTELLA, sillä ainualla lahjalla, joka teillä kaikilla aivan EHDOTTOMASTI on.

Kysymys siis kuului, että onko yhtään enään ? Minä kysyn teiltä Hengellisiltä, rukouksen ihmisiltä, ARMOITETUILTA, onko enään ketään, joka ei olisi riivattu, tai eksyttäjä ? Jos löytyy, niin muista perustella, miksi olet sitä mieltä.

59

1479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eroe

Olipa mainio kirjoitus, sopii hyvi villihenkien luettavaksi. Täällä kun on pusikosta niin helppo ampua ja seivästää "minusta-tuntuu" - ihmisillä.
      Amerikkalainen super-evankelista tyyli on jo rantautunut tänne. Puhujapöntöt saavat kyytiä ja lavalla puhuja kävelee edestakaisin vailla mitään asiaa. Raamattutunnit ovat muutettu kuiviksi luennoiksi. Ei siis ihme, että kansa juoksee sensaatioiden perässä.

Englannissa käydessäni siellä oli TV: ssä cospel-kanavalla ostoskanava. Erona urheilu- ja kodin puhdistusvälineisiin tuotteet olivat uskonnollisia. Sai tilata siunattua mannaa ja eksra hintaan. Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mikä vain liittyy uskonasioihin. Se oli kuin juuri elämäsi tilaisuus, jota ei voi jättää käyttämättä.

Onhan noita raittiita uskovia saarnaajia suurin osa. Se miksi heidän kokouksissaan ei tapahdu mitään, on yksin syy siinä. ettei olla Sanassa ja rukouksessa. Ei etsitä Herran kasvoja ja saarnaa juuri sille kuulijakunnalle.
      Tuosta Englannin matkasta vielä. Noin tunnin ennen kokouksen alkua seurakunnan nuorempi saarnaaja, joka oli puhevastuussa pyysi minua puhumaan. Se oli mustalaisseurakunta. Puheet siellä oli kansainvälisellä mustalaiskielellä, joka poikkeaa tästä Suomen romanikielestä.
      Niin, laitoin Mohikaanille heti TxT-viestin, että mikä on tilanne ja muistaa rukouksin. Rukoilin itsekin sen ajan ennen kokousta kuin viimeistä päivää.

Kun vain valmistautuu kokouksiin huolella, ei ole koskaan kuivia kokouksia.
      Rea Aaltoa olen varoittanut kielenkäytöstä. Hän suhtautui ylimielisesti, tapansa mukaan. Oli uuri loukkaus kun hän haukkui Arthur Kukkulaa.

• leahim

Puhuitko sinä sanassa ja rukouksessa?
        Morkkaatko muita palstalla
        myös sanan ja rukouksen hengessä?

Miksi et kirjoita Jumalan sanaa,
        eikä ihmisistä,
        eritoten itsestäsi.."saarnaaja pyysi MINUA puhumaan"......

• kysymyksesi

1.Korinttolaiskirje:
      10:14 Sentähden, rakkaani, paetkaa epäjumalanpalvelusta.
      10:15 Minä puhun niinkuin ymmärtäväisille; arvostelkaa itse, mitä minä sanon."

Teet perustavaa laatua olevan erehdyksen siinä, että kehotat nostamaan esille mallisaarnaajia. Selvästi teet tuon kehotuksen, ei ainoastaan ironisessa mielessä, vaan myös tosissasi tarkoittaen, että olisi sellaisia (esim.) helluntailaisia hengenmiehiä, joita voisi seurata vailla epäilystä, vailla huolta eksymisestä.

Otappa huomioon, että kaikki hengellinen anti, joka tulee ihmisten kautta, pitää arvostella.
      Siihen arvosteluun kehottaa meitä Jumalan sana, etkä sinä voi sitä kehotusta tyhjäksi tehdä.

Ketään ihmistä ei pidä nostaa Kristuksen Jeesuksen rinnalle, meidän on seurattava vain Mestariamme.

Muista Psalmi tämä.

Jos muistat, niin tulet nykyistä paljon paremmin varustautuneeksi kohtaamaan ja torjumaan eteesi ilmaantuvia eksytyksen henkiä.

• on siinä että kun minä en tunne yhtään varmaa eksyttäjäsaarnaajaa josta voisin julkisesti varottaa.
      En kyllä olekaan tutkinut saarnaajien ja evankelistojen henkiä.
      Joka Jeesuksen evankeliumia julistaa... "Älkää estäkö heitä..."

Mark 9:38-39 "Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä". Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa. Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme."

Mielestäni henkien arvostelemisen armolahja toimii ja sitä käytetään seurakunnassa kokouksessa paikan päällä paikallisten uskovien toimesta, ei julkisilla keskustelufoorumeilla.

• saarnaajista

jotain, oletko mitään kuvaa saanut heistä muodostettua (oikea henki, väärä henki tms.):

Benny Hinn
        Todd Bentley
        Rodney Howard-Browne
        Markku Koivisto
        Veli Saarikalle

Siinä on viisi erittäin tunnettua saarnaajanimeä. Oletko kuullut heistä? Varmaankin olet.
        Eikös sinulla, palstan opettajaksi tulleella nettisaarnaajalla, ole mitään käsitystä viiden yllä mainitun
        julkkiksen opetuksesta ja toiminnasta, heissä vaikuttavasta hengestä? EIKÖ todella?
        Toivottavasti pystyt antamaan ainakin jonkinlaisen vastauksen suoraan kysymykseen.

Jaikal: >>>>>en tunne yhtään varmaa eksyttäjäsaarnaajaa josta voisin julkisesti varottaa

• saarnaajista kirjoitti:

jotain, oletko mitään kuvaa saanut heistä muodostettua (oikea henki, väärä henki tms.):

Benny Hinn
        Todd Bentley
        Rodney Howard-Browne
        Markku Koivisto
        Veli Saarikalle

Siinä on viisi erittäin tunnettua saarnaajanimeä. Oletko kuullut heistä? Varmaankin olet.
        Eikös sinulla, palstan opettajaksi tulleella nettisaarnaajalla, ole mitään käsitystä viiden yllä mainitun
        julkkiksen opetuksesta ja toiminnasta, heissä vaikuttavasta hengestä? EIKÖ todella?
        Toivottavasti pystyt antamaan ainakin jonkinlaisen vastauksen suoraan kysymykseen.

Jaikal: >>>>>en tunne yhtään varmaa eksyttäjäsaarnaajaa josta voisin julkisesti varottaa

aihetta ryhtyä arvostelemaan julkisesti toisen palvelijaa.
        Tietoni mainitsemistasi henkilöistä on liian vähäistä jotta voisin arvioida heitä.
        Olen keskittynyt Jumalan Sanan julistamiseen, en ihmisten arvioimisiin.
        lue lisäksi perusteluni edellisestä viestistäni.

• osoittaa
        jaikal kirjoitti:

Tietoni mainitsemistasi henkilöistä on liian vähäistä jotta voisin arvioida heitä.

että sinulta puuttuu se rakkaus totuuteen, jonka voimasta esimerkiksi apostoli Paavali
        varoittamasta päästyäänkin varoitti valheveljistä ja eksyttäjistä - myös nimeltä heitä mainiten.

Kieltäytymällä ottamasta kantaa väärään opetukseen ja ilmiselvästi eksyttävään toimintaan olet itse mukana ja osallistut ihmisten eksyttämiseen. Niin minä asian näen.

Olet pelkuri. Pelkäät totuutta ja hellit valhetta ja eksytystä. Esiinnyt hengellisenä opettajana ilman että sinulla olisi uskallusta tunnustaa eksytys eksytykseksi, väärä profeetta vääräksi profeetaksi.

Edustat tyypillistä helluntailaista kaiken sulattavaa karismaattisuutta, johon mahtuvat niin torontolaiset kuin lakelandilaiset ym. kaikki mahdolliset eläimellis-uskonnolliset "hengen" ilmentymät.

Sellaistako toimintaa Paavali suositteli tässä Timoteukselle:

2.Timoteuksen kirje:
        4:2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, VAROITA kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.

tai efesolaisille:

Efesolaiskirje:
        5:11 älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin NUHDELKAAKIN niistä."

• Eroe
        jaikal kirjoitti:

Kyllä sinä olet minua arvioinut, ettäkö miten? Nakkasit kirjoituksen:

Onko Eroe uudestisyntynyt.

Kyllä minä olen ja sen todistaa Pyhä Henki sisimmässä. Olen myöskin täyttynyt Pyhällä Hengellä kielet siitä merkkinä Kerroin kylvämäsi epäilyn palstalle ja yksi vaikiokirjoittaja sanoi:

Se on anteeksipyynnön paikka.

No, ennenkuin näsät kerkeävät väliin neuvoineen, sanon annan sen anteeksi. Sinun on kohteliasta kuitata tämä, sillä muuten puhut itseäsi vastaan. Ai miten, no tuossa ensimmäisessä kommentissa, ettet voi ketään arvioida vääräksi.

• Psalmi50.15

tuota enään selvemmin sanoa. Näin se juuri on ja tuohon voi vielä lisätä Paavalin sanoja, joissa hänkin sanoo, että pääasia, että Sanaa viedään eteepäin, oli vaikuttimet puhtaat, tai ei. Ei mikään ole niin epärakentavaa ja hajottavaa, kuin se, että uskovat, sen sijaan että julistaisivat itse Sanaa omalla armoituksellaan ja persoonallaan ovatkin ryhtyneet moittimaan seurakuntaa ja julistajia. Sanompa vaan, että Jumalan palvelijan nimitteleminen esim. noidaksi, riivatuksi, tai eksyttäjäksi on sen luokan teko, että kutsun sitä SYNNIKSI, josta on tehtävä parannus Jumalan edessä. Raamattu ei anna meille lupaa koskea Jumalan palvelioihin, ja kaikkein pahinta mitä tuossa umpimähkäisessä nimittelyssä ja arvostelussa voi sattua on se, että joku erehtyy pilkkaamaan Pyhää Henkeä.

Meidän tehtävämme ei ole hajottaa seurakuntaa ja heittää lokaa sen päälle, vaan rakentaa ja olla yhdessä kokoamassa lyhteitä. Luonani vieraili eräs seurakuntaan ja erityisesti pastoreihin kriittisesti suhtautuva henkilö. Minulle tuli hänen negatiivisista ja epärakentavista puheistaan huono olo ja hänen lähdettyään otin Raamatun ja avasin sen ajatellen, että jospa Jumala minulle puhuisi kyseisestä henkilöstä. En yleensä harrasta peukalopaikkoja, tai rakenna mitään niiden varaan, mutta joskus nekin kuitenkin toimivat. Minulle aukesi kohta, jossa sanottiin. Ketään hän ei siunannut. Jääkööt itse vaille siunausta.

Siunatkaa, sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

• osoittaa kirjoitti:

että sinulta puuttuu se rakkaus totuuteen, jonka voimasta esimerkiksi apostoli Paavali
        varoittamasta päästyäänkin varoitti valheveljistä ja eksyttäjistä - myös nimeltä heitä mainiten.

Kieltäytymällä ottamasta kantaa väärään opetukseen ja ilmiselvästi eksyttävään toimintaan olet itse mukana ja osallistut ihmisten eksyttämiseen. Niin minä asian näen.

Olet pelkuri. Pelkäät totuutta ja hellit valhetta ja eksytystä. Esiinnyt hengellisenä opettajana ilman että sinulla olisi uskallusta tunnustaa eksytys eksytykseksi, väärä profeetta vääräksi profeetaksi.

Edustat tyypillistä helluntailaista kaiken sulattavaa karismaattisuutta, johon mahtuvat niin torontolaiset kuin lakelandilaiset ym. kaikki mahdolliset eläimellis-uskonnolliset "hengen" ilmentymät.

Sellaistako toimintaa Paavali suositteli tässä Timoteukselle:

2.Timoteuksen kirje:
        4:2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, VAROITA kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.

tai efesolaisille:

Efesolaiskirje:
        5:11 älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin NUHDELKAAKIN niistä."

tuomitsemaan jonkun ihmisen toiminta väärästä hengestä peräisin olevaksi vai oliko se Pyhä Henki joka
        puhui ja kehotti Paavalia nuhtelemaan ja varottamaan?
        Nyt sinä ihmisenä vaadit minua tuomitsemaan ihmisiä ja heidän toimintaansa, ihmisiä joita en tunne.
        En tunne heidän opetustaan. Siksi en voi tuomita sitä. Tarvitsen ensin perehtyä ihmisen opetukseen ja toimintaan. Tätä tehtävää ei Jumala kuitenkaan ole minulle antanut. Siksi en siihen ryhdy.

En ole kirjoittanut hyväksyväni kaikki karismaattisen toiminnan sisällä tapahtuvat ilmiöt.
        Älä sinä päätä mitä edustan ja mitä hyväksyn ja mitä en hyväksy koska sinä et tunne minua.
        Olen kyllä paljastanut vääriä profetioita esim. SirpaBirgitlappalaisen profetiat olen paljastanut vääriksi.
        Ne profetiat on helppo tunnistaa vääriksi koska niissä hän kieltää Jeesuksen jumaluuden.

• Eroe kirjoitti:

Kyllä minä olen ja sen todistaa Pyhä Henki sisimmässä. Olen myöskin täyttynyt Pyhällä Hengellä kielet siitä merkkinä Kerroin kylvämäsi epäilyn palstalle ja yksi vaikiokirjoittaja sanoi:

No, ennenkuin näsät kerkeävät väliin neuvoineen, sanon annan sen anteeksi. Sinun on kohteliasta kuitata tämä, sillä muuten puhut itseäsi vastaan. Ai miten, no tuossa ensimmäisessä kommentissa, ettet voi ketään arvioida vääräksi.

tätä asiaa sillä niin vakavasta asiasta on kysymys.
        Missä minä olen sinua arvioinut? Anna lenkki.

• On ymmärrettävää
        Eroe kirjoitti:

jos palstalla arvioi jonkun kirjoitusta ja siinä väärältä kuulostavaa lausetta tai asiaa ja siksi kysyy sitä,
        onko joku uudestisyntynyt,kuinettä palstalla alkaa arvostella saarnaajia ja muita henkilöitä nimeltä.
        Mielestäni Jaikalilla on oikeanlaista hienotunteisuutta ja varovaisuutta suhtautumisessaan toisiin.
        Ja sehän ei ole väärin-?!

• Psalmi50.15 kirjoitti:

tuota enään selvemmin sanoa. Näin se juuri on ja tuohon voi vielä lisätä Paavalin sanoja, joissa hänkin sanoo, että pääasia, että Sanaa viedään eteepäin, oli vaikuttimet puhtaat, tai ei. Ei mikään ole niin epärakentavaa ja hajottavaa, kuin se, että uskovat, sen sijaan että julistaisivat itse Sanaa omalla armoituksellaan ja persoonallaan ovatkin ryhtyneet moittimaan seurakuntaa ja julistajia. Sanompa vaan, että Jumalan palvelijan nimitteleminen esim. noidaksi, riivatuksi, tai eksyttäjäksi on sen luokan teko, että kutsun sitä SYNNIKSI, josta on tehtävä parannus Jumalan edessä. Raamattu ei anna meille lupaa koskea Jumalan palvelioihin, ja kaikkein pahinta mitä tuossa umpimähkäisessä nimittelyssä ja arvostelussa voi sattua on se, että joku erehtyy pilkkaamaan Pyhää Henkeä.

Meidän tehtävämme ei ole hajottaa seurakuntaa ja heittää lokaa sen päälle, vaan rakentaa ja olla yhdessä kokoamassa lyhteitä. Luonani vieraili eräs seurakuntaan ja erityisesti pastoreihin kriittisesti suhtautuva henkilö. Minulle tuli hänen negatiivisista ja epärakentavista puheistaan huono olo ja hänen lähdettyään otin Raamatun ja avasin sen ajatellen, että jospa Jumala minulle puhuisi kyseisestä henkilöstä. En yleensä harrasta peukalopaikkoja, tai rakenna mitään niiden varaan, mutta joskus nekin kuitenkin toimivat. Minulle aukesi kohta, jossa sanottiin. Ketään hän ei siunannut. Jääkööt itse vaille siunausta.

>>>Ketään hän ei siunannut. Jääkööt itse vaille siunausta.

• Hänet tuntien
        jaikal kirjoitti:

• pahoillani.
        jaikal kirjoitti:

tuomitsemaan jonkun ihmisen toiminta väärästä hengestä peräisin olevaksi vai oliko se Pyhä Henki joka
        puhui ja kehotti Paavalia nuhtelemaan ja varottamaan?
        Nyt sinä ihmisenä vaadit minua tuomitsemaan ihmisiä ja heidän toimintaansa, ihmisiä joita en tunne.
        En tunne heidän opetustaan. Siksi en voi tuomita sitä. Tarvitsen ensin perehtyä ihmisen opetukseen ja toimintaan. Tätä tehtävää ei Jumala kuitenkaan ole minulle antanut. Siksi en siihen ryhdy.

En ole kirjoittanut hyväksyväni kaikki karismaattisen toiminnan sisällä tapahtuvat ilmiöt.
        Älä sinä päätä mitä edustan ja mitä hyväksyn ja mitä en hyväksy koska sinä et tunne minua.
        Olen kyllä paljastanut vääriä profetioita esim. SirpaBirgitlappalaisen profetiat olen paljastanut vääriksi.
        Ne profetiat on helppo tunnistaa vääriksi koska niissä hän kieltää Jeesuksen jumaluuden.

Paavali NIMENOMAAN kehotti nuhtelemaan ja varoittamaan. Se ON opettajan ehdoton tehtävä.

Paavali NIMENOMAAN halusi, että kaikki hengellinen opetus koetellaan ja pidetään se, mikä hyvä on.

Tottakai Pyhä Henki on (ainakin pitäisi olla) kaiken opettamisen ja kehottamisen taustalla.

Hän, Pyhä Henki, johdattaa meitä kaikkeen totuuteen. Hän, Pyhä Henki, kirkastaa meille Kristusta.

Miksikö olet pelkuri?

Siksi olet pelkuri, että rohkenet kyllä arvostella jonkun SirpaBirgitin (en väheksy häntä) profetioita.

Mutta et uskalla mainita edes nimeltä jokaisen helluntailaisen tuntemia eksyttäjiä; esim. heitä, jotka sinulle mainittiin tässä: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8741854/41837122

Pelkäät joutuvasi helluntailaisessa lintukodissasi arvostelun kohteeksi, jos menet varoittamaan yhdestäkään 'julistajasta', vaikka Pyhä Henki olisi sinua kuinka selvästi tahansa kehottanut antamaan varoituksesi kuulua. Mieluummin säästät oman nahkasi ja annat raatelevien susien riehua laumassa.

Rakastat siis omaa etua, ihmiskunniaa ja suosiota enemmän kuin Jumalaa ja Hänen Totuuttaan.

"Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit."
        Ilmestyskirja 3:18

• sinullekin.
        Psalmi50.15 kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8741854/41840136

• jaikal kirjoitti:

Psalmit 109: 17 Hän syyti kirouksia - saakoon itse ne päälleen! Ketään hän ei siunannut - jääköön itse siunauksetta!

Etsin kohtaa itsekkin aika kauan, ennen kuin löysin. Mieleeni jäivät soimaan nuo sanat, jotka jakeessa ovat, mutta en mitenkään merkinnyt kohtaa itselleni.

Tämän kohdan sain, kun murheissani ja pahoilla mielin avasin Raamattuni. Kysyin silloin Herralta mielessäni, että mitä Hän tahtoo puhua minulle tuosta vierailijasta, joka luonani kävi. Nuo sanat jäivät ikuisesti mieleeni.

• Hänet tuntien kirjoitti:

Raamattu on luulojenkirja ?

• kokemusta on
        pahoillani. kirjoitti:

Paavali NIMENOMAAN kehotti nuhtelemaan ja varoittamaan. Se ON opettajan ehdoton tehtävä.

Paavali NIMENOMAAN halusi, että kaikki hengellinen opetus koetellaan ja pidetään se, mikä hyvä on.

Tottakai Pyhä Henki on (ainakin pitäisi olla) kaiken opettamisen ja kehottamisen taustalla.

Hän, Pyhä Henki, johdattaa meitä kaikkeen totuuteen. Hän, Pyhä Henki, kirkastaa meille Kristusta.

Miksikö olet pelkuri?

Siksi olet pelkuri, että rohkenet kyllä arvostella jonkun SirpaBirgitin (en väheksy häntä) profetioita.

Mutta et uskalla mainita edes nimeltä jokaisen helluntailaisen tuntemia eksyttäjiä; esim. heitä, jotka sinulle mainittiin tässä: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8741854/41837122

Pelkäät joutuvasi helluntailaisessa lintukodissasi arvostelun kohteeksi, jos menet varoittamaan yhdestäkään 'julistajasta', vaikka Pyhä Henki olisi sinua kuinka selvästi tahansa kehottanut antamaan varoituksesi kuulua. Mieluummin säästät oman nahkasi ja annat raatelevien susien riehua laumassa.

Rakastat siis omaa etua, ihmiskunniaa ja suosiota enemmän kuin Jumalaa ja Hänen Totuuttaan.

"Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit."

>>>Hän, Pyhä Henki, johdattaa meitä kaikkeen totuuteen. Hän, Pyhä Henki, kirkastaa meille Kristusta.

• edell.
        kokemusta on kirjoitti:

>>>Hän, Pyhä Henki, johdattaa meitä kaikkeen totuuteen. Hän, Pyhä Henki, kirkastaa meille Kristusta.

mutta tarkoituksenani ei ollut vastata hänen puolestaan esittämääsi roskaan. Jaikal vastaa varmasti roskaasi itse. Änkesin vaan väliin.

• http://keskustelu.su
        pahoillani. kirjoitti:

Miksikö olet pelkuri?

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8741854/41840514

• gtt

Yksi hyvä ja selkeä merkki eksyttäjästä on tässä:

"Kuka sitten on valehtelija, ellei se, joka kieltää Jeesuksen olevan Kristus? Sellainen ihminen on antikristus, niin Isän kuin Pojan kieltäjä. Joka kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään, mutta joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä." (1. Joh. 2:22-23 )

Jos joku Jeesuksen olemisen Kristus kieltää, tiedätte minkä hengen kanssa olette tekemisissä!
        Tähän olen törmännyt myös täällä suomi24 keskustelupalstoilla... joten varoituksen sana on varmasti paikallaan...

• Psalmi50.15 kirjoitti:

Psalmit 109: 17 Hän syyti kirouksia - saakoon itse ne päälleen! Ketään hän ei siunannut - jääköön itse siunauksetta!

Etsin kohtaa itsekkin aika kauan, ennen kuin löysin. Mieleeni jäivät soimaan nuo sanat, jotka jakeessa ovat, mutta en mitenkään merkinnyt kohtaa itselleni.

Tämän kohdan sain, kun murheissani ja pahoilla mielin avasin Raamattuni. Kysyin silloin Herralta mielessäni, että mitä Hän tahtoo puhua minulle tuosta vierailijasta, joka luonani kävi. Nuo sanat jäivät ikuisesti mieleeni.

on kysymyksessä? Ei se ole 33/38 vanha käännös?

• jaikal kirjoitti:

on kysymyksessä? Ei se ole 33/38 vanha käännös?

: )

• totuuteen
        edell. kirjoitti:

mutta tarkoituksenani ei ollut vastata hänen puolestaan esittämääsi roskaan. Jaikal vastaa varmasti roskaasi itse. Änkesin vaan väliin.

>>Sinun "opetuksesi" on havaittu köykäiseksi, ja siksi sen voi hylätä tarpeettomana.
        Etsi siis Raamatusta Kristusta, niin tulee sinustakin vähän levollisempi kristitty ja
        saat yli ymmärryksen käyvän rauhan sydämeesi.

• sinulle.
        totuuteen kirjoitti:

>>Sinun "opetuksesi" on havaittu köykäiseksi, ja siksi sen voi hylätä tarpeettomana.
        Etsi siis Raamatusta Kristusta, niin tulee sinustakin vähän levollisempi kristitty ja
        saat yli ymmärryksen käyvän rauhan sydämeesi.

1
        >>>Millä perusteella sinä pidät köykäisenä ja tarpeettomana sen kehotuksen Raamatusta, että
        kaikki opetus on koeteltava - myös henget - ja että on pidettävä vain se mikä hyvää on?Ja mistä sinä päättelet, että minä olisin levoton kristitty, jolla ei olisi rauhaa sydämessä?

• Jeesuksen seuraaja
        sinulle. kirjoitti:

1
        >>>Millä perusteella sinä pidät köykäisenä ja tarpeettomana sen kehotuksen Raamatusta, että
        kaikki opetus on koeteltava - myös henget - ja että on pidettävä vain se mikä hyvää on?Ja mistä sinä päättelet, että minä olisin levoton kristitty, jolla ei olisi rauhaa sydämessä?

1
        Sinun olisi hyvä pohtia tämän keskustelupalstan yleistä merkitystä ja ottaa huomioon mm. nämä seikat:

- S24 keskustelufoorumi tarjoaa hyvän kanavan ottaa esille sellaisia ilmiöitä, joita ei keskellä seurakuntaelämää uskalleta käsitellä
        - esim. helluntaiseurakunnissa ei liene kovin helppoa kyseenalaistaa niitä opintuulia, joita saarnaaja ja vanhimmiston enemmistö kannattavat
        - on pelkästään hyvä, että opillisia kysymyksiä voidaan käsitellä vapaalla foorumilla ilman sanktioiden pelkoa seurakunnan johdon tai muiden taholta
        - elämme eksytysten aikaa, yhä pahemmaksi menevien eksytysten aikaa ja on kaikki syy olla valppaana uusien opintuulien ja -ilmiöiden suhteen
        - tämä palsta ei ole varsinaisesti mikään saarnafoorumi kuten ehkä mieluusti näkisit, vaan yhtä hyvin - ehkä paremminkin - tämä voisi olla se, mitä sinä tunnut pelkäävän; uskonnollisten harhojen paljastusfoorumi

2
        Ei ole mikään merkki levottomuudesta se, että tuntee huolenpitoa oikeasta opista. Harhaoppien paljastaminen ei ole mikään erityinen "harrastus" minulle. Mutta lainkaan väheksyttävää ei ole se, että kokee tärkeäksi Ylipaimenemme askelia seuraten varoittaa yksittäisiä uskovia niistä susista, jotka pyrkivät eksyttämään Kristuksen seuraajia ja kokonaisia seurakuntia.

Väärään ja Sanan vastaiseen opetukseen puuttuminen ja siitä varoittaminen ei ole millään tavalla merkki kovuudesta tai lakihenkisyydestä. Etkö voisi nähdä sitä osoituksena siitä, että ko. henkilöllä on paimenen mieltä ja että hän rakastaa lähimmäisiään niin paljon, että hän haluaa varoittaa uhkaavasta vaarasta?

Voit olla varma siitä, että myös henkilökohtaisella tasolla ainakin minä haluan vilpittömästi seurata Vapahtajaani ja kokea hengellistä kasvua Hänessä, joka on Pää, Kristuksessa. Ef. 4:14,15

• Lihassa elät
        Psalmi50.15 kirjoitti:

Jumalan tahto olisi ollut.
        - Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa älkääkä kirotko-

• Lihassa elät kirjoitti:

Jumalan tahto olisi ollut.
        - Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa älkääkä kirotko-

En minä ketään kiroa, en edes niitä, jotka minua, tai seurakuntaa kiroavat.

Raamatunkohta jonka sain oli minulle osoitus siitä, mitä Jumala ajattelee niistä, jotka kulkevat kiroten ja arvostellen. He niittävät kirousta. Minä en kiroa, eikä edes Jumala, mutta Raamatun logiikka ja Jumalan lainalaisuus on kylvö ja niitto. Mitä kylvät sitä...

ps. Vainoojilla Raamatussa tarkoitetaan yleensä uskosta osattomia, seurakunnan ulkopuolisia.

• saarnaajista kirjoitti:

Benny Hinn
        Todd Bentley
        Rodney Howard-Browne
        Markku Koivisto
        Veli Saarikalle

Benny Hinn, Todd Bentley, Rodney Howard-Browne, Markku Koivisto ja Veli Saarikalle ovat järkyttäviä esimerkkejä siitä, millaisessa eksyttävässä ajassa elämme. Todistusaineisto heidän epäraamatullisesta toiminnastaan on kattava. Ja he ovat vain pieni osa jäävuoren huippua.

Ihmettelen kuinka niin monet uskovaiset voivat ummistaa silmänsä tosiasioilta ja hyväksyä saarnaajia, jotka esim. julkisesti tunnustavat saaneensa voitelunsa haudoilla tai enkeleiltä. Samoin ihmettelen, missä on suomalaisten julistajien Raamatun tuntemus, kun etsiydytään tällaisten saarnaajien käsien alle siunattavaksi ja "voimaa" saamaan. Eikö Suomen Siionissa ole enää Jumalaa, kun pitää vainaja- ja tietäjähengiltä apua hakea?

Mitä muuten tulee Todd Bentleyhin ja Lakelandin "herätykseen" niin se paljastui eksytykseksi hyvin nopeasti, koska uskovaiset rukoilivat. Sehän olikin vain torontolaisuuden eräs jatkeista. Mutta tuo "torontolaisuuden henki" ei ole mihinkään hävinnyt; se ilmestyy vain "uusissa vaatteissa" ja etsii uusia julistajia, joiden kautta pääsee vaikuttamaan. Kun tuon henkivallan ottaa vastaan niin siitä on hyvin vaikea päästä vapaaksi. Tunnen kuitenkin muutamia, jotka ovat päässeet tuosta pimeydesta valoon ja vapauteen. Eräs heistä on helluntailainen saarnaaja (Nieminen tai Niemelä) joka on kirjoittanut aiheesta kirjankin. Toinen helluntailainen on Matti Pyykkönen, joka on kirjoittanut kirjan "Jumala juoksupoikana". Näissä kirjoissa ei käsitellä kuitenkaan aivan tuoreimpia torontolaisuuden ja menestysteologian vaiheita. Suosittelen erityisesti lukemaan kirjan "Jumala juoksupoikana" vaikka sekin on vain pintaraapaisu tähän aikamme eksytykseen.

• Psalmi50.15 kirjoitti:

Psalmi50.15: "...tuohon voi vielä lisätä Paavalin sanoja, joissa hänkin sanoo, että pääasia, että Sanaa viedään eteepäin, oli vaikuttimet puhtaat, tai ei".
        ---
        Filipp. 1:18
        "Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva".

Kannattaa tutkia asiayhteyttä.
        ERILAISTA JULISTUSTA
        Filipp.1:12-18
        --
        Paavali on vangittuna ja kahleissa (13) Kristuksen tähden.
        Hän odottaa oikeuden päätöstä, joka voi merkitä jopa kuolemantuomiota. Paavali painottaa erikoisesti: ” ...että se, mitä minulle on tapahtunut, on koitunutkin evankeliumin menestykseksi, niin että koko henkivartioston ja kaikkien muiden tietoon on tullut, että minä olen kahleissa Kristuksen tähden” (12,13).
        Tärkeintä Paavalille on puolustaa evankeliumia ja todistaa siitä. Vankina hän sai yhteyden sellaisiin piireihin, jotka muuten olisi ehkä jäänyt saavuttamatta.

Myös monet Paavalin uskonveljet rohkaistuvat yhä enemmän puhumaan Jumalan sanaa (14).
        Tosin muutamiin heistä Paavali suhtautuu epäillen, koska he julistavat Kristusta kateudesta ja riidan halusta (15).
        Heidän tarkoituksena lienee ollut syrjäyttää Paavali (17), jota monet kunnioittivat ja johon moni luotti. Mutta Paavali ei tästä säikähdä vaan iloitsee:
        ” Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva”.

Mistään opillisista eroavaisuuksista ei ole kyse.
        Jos olisi ollut, niin Paavali olisi suhtautunut tilanteeseen yhtä vakavasti, kuin kirjeessään galatalaisille. Kyseessä oli evankeliumin julistajien henkilökohtaiset puutteet ja vajavaisuus.

• Sokealle silmävoidet

Tässäpä opettaja tälle kansalle.Miten voi ihminen, joka esiintyy vielä opettajana puhua ettei tiedä eksytystä ja sen tuomia ihmisiä Suomessa. En yhtään ihmetele, jos seurakunnat on sokeita kun opettajatkin. Todellisesti toteutuu, miten sokse taluttaa toisia sokeita ihmisiä. Tässäpä opettaja tääle foorumille.

Miltä tasolta kirjoitteletkaan täällä.Tätä ihmettelen ja kansa kiittelee.

• ml213.

Jos ihmisellä ei ole mitään mielikuvaa eksytyksestä ja miten se ilmenee jne.... niin ajattelepåpa, miten tälläinen ihmine voi olla opettaja tai yleensä miten ihmiset vielä mieltävät tämän opettajaksi.Olethan sinä erikoisesti painottnut kuka saa olettaa ja kuka ei.Tätä tilaa en ymmärrä sinussa.

Niin, eksytyksessä ja eksyttäjissä varma merkki liittyy hedelmiin eli opetukseen,josta Jeesus puhui.

• *jukka.finland
        Tapio522 kirjoitti:

Psalmi50.15: "...tuohon voi vielä lisätä Paavalin sanoja, joissa hänkin sanoo, että pääasia, että Sanaa viedään eteepäin, oli vaikuttimet puhtaat, tai ei".
        ---
        "Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva".

ERILAISTA JULISTUSTA
        --
        Hän odottaa oikeuden päätöstä, joka voi merkitä jopa kuolemantuomiota. Paavali painottaa erikoisesti: ” ...että se, mitä minulle on tapahtunut, on koitunutkin evankeliumin menestykseksi, niin että koko henkivartioston ja kaikkien muiden tietoon on tullut, että minä olen kahleissa Kristuksen tähden” (12,13).
        Tärkeintä Paavalille on puolustaa evankeliumia ja todistaa siitä. Vankina hän sai yhteyden sellaisiin piireihin, jotka muuten olisi ehkä jäänyt saavuttamatta.

Myös monet Paavalin uskonveljet rohkaistuvat yhä enemmän puhumaan Jumalan sanaa (14).
        Tosin muutamiin heistä Paavali suhtautuu epäillen, koska he julistavat Kristusta kateudesta ja riidan halusta (15).
        Heidän tarkoituksena lienee ollut syrjäyttää Paavali (17), jota monet kunnioittivat ja johon moni luotti. Mutta Paavali ei tästä säikähdä vaan iloitsee:
        ” Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva”.

Jos olisi ollut, niin Paavali olisi suhtautunut tilanteeseen yhtä vakavasti, kuin kirjeessään galatalaisille. Kyseessä oli evankeliumin julistajien henkilökohtaiset puutteet ja vajavaisuus.

>>” Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva”.

Jos olisi ollut, niin Paavali olisi suhtautunut tilanteeseen yhtä vakavasti, kuin kirjeessään galatalaisille

• Tapio522 kirjoitti:

---

ERILAISTA JULISTUSTA
        --

tulkitsemasi kohdat suunnilleen samalla tavalla. Sanan julistukseen ei tule puuttua ja sitä kieltää, vaikka motiivit eivät aina niin täydelliset olisikkaan, koska Kristuksesta saaraaminen on aina hyvä asia.

Opillisiin ongelmiin sen sijaan tulee puuttua ja Paavali niihin myös puuttui.
        Siitähän minä tässä nyt olen Paavalin tavoin ollut murheissani, ettei suomesta enään löydy lainkaan opillisesti raittiita opettajia. Ei yhtään. Ainuat opillisesti oikeassa olevat opettajat ovat täällä palstalla ja niitäkin on vähän. Itseäni en tietenkään tarkoita. Tähänkään avaukseen ei ole löytynyt tähän mennessä kuin yksi ehdokas, joka olisi voinut olla oikea opettaja, eikä valheopettaja / susi, mutta minä osoitin senkin vääräksi palstalta oppimillani metodeilla.

Kurja tilanne.

• Sokealle silmävoidet kirjoitti:

Tässäpä opettaja tälle kansalle.Miten voi ihminen, joka esiintyy vielä opettajana puhua ettei tiedä eksytystä ja sen tuomia ihmisiä Suomessa. En yhtään ihmetele, jos seurakunnat on sokeita kun opettajatkin. Todellisesti toteutuu, miten sokse taluttaa toisia sokeita ihmisiä. Tässäpä opettaja tääle foorumille.

Miltä tasolta kirjoitteletkaan täällä.Tätä ihmettelen ja kansa kiittelee.

ymmärtänyt avaustani ihan oikein.

Minähän annoin teille tehtäväksi etsiä edes yhden oikean opettajan, joka ei ole eksyttäjä, koska nyt on se tilanne ettei niitä enään ole, ainakaan jos katsoo tätä palstaa ja sen tapaa arvioida oikeat opettajat.

Eksyttäjiähän on kaikkialla, joten ei niitä tarvitse etsiä. Löytäisitkö sinä edes yhden oikean opettajan ja kertoisit sen minulle, että voisin tarkastella ja tutkia tuota henkilöä hiukan tarkemmin. Minulla on hyvin tarkka silmä ja erityisesti hengen aistit ovat tosi, tosi palavia, joten varmaan hämmästyt, kun osoitan valeopettajaksi sen sinunkin lempipastorisi.

• sama;
        Psalmi50.15 kirjoitti:

ymmärtänyt avaustani ihan oikein.

Minähän annoin teille tehtäväksi etsiä edes yhden oikean opettajan, joka ei ole eksyttäjä, koska nyt on se tilanne ettei niitä enään ole, ainakaan jos katsoo tätä palstaa ja sen tapaa arvioida oikeat opettajat.

Eksyttäjiähän on kaikkialla, joten ei niitä tarvitse etsiä. Löytäisitkö sinä edes yhden oikean opettajan ja kertoisit sen minulle, että voisin tarkastella ja tutkia tuota henkilöä hiukan tarkemmin. Minulla on hyvin tarkka silmä ja erityisesti hengen aistit ovat tosi, tosi palavia, joten varmaan hämmästyt, kun osoitan valeopettajaksi sen sinunkin lempipastorisi.

Pentti Tynjälä - Pauli Rahkonen - Vilho Virtanen - , muutamia mainitakseni nimeltä ja monien nimiä en muista.

Onneksi on terveitä opettajia, joilla on terve näkökyky ja hedelmät. Epäilen vahvasti kykyjäsi nähdä asioita jo jaikalinkin suteen.

• tietoa.
        sama; kirjoitti:

Pentti Tynjälä - Pauli Rahkonen - Vilho Virtanen - , muutamia mainitakseni nimeltä ja monien nimiä en muista.

Onneksi on terveitä opettajia, joilla on terve näkökyky ja hedelmät. Epäilen vahvasti kykyjäsi nähdä asioita jo jaikalinkin suteen.

"jaetaan Pyhää Henkeä", teikäläistä halveksivaa ilmausta käyttäen, eli rukoillaan kätten päällepanemisen kautta ihmisille Pyhän Hengen täyteyttä. Eikös tämä väärä Pyhän Hengen tai "voitelun jakaminen" ole teidän mielestänne vaarallista harhaoppia. Lisäksi Pauli Rahkosen seurakunnassa johtohenkilöt ja seurakuntalaiset katsovat "torontolaista" ja "menestysteologista", harhaoppista TV7:aa. Eli eikös Rahkonen kuulu silloin teidän mustalle listalle ?

Pauli Rahkonen on minunkin mielestäni Jumalan mies ja hänen seurakuntansa johto on raitishenkinen.

• sama;
        tietoa. kirjoitti:

"jaetaan Pyhää Henkeä", teikäläistä halveksivaa ilmausta käyttäen, eli rukoillaan kätten päällepanemisen kautta ihmisille Pyhän Hengen täyteyttä. Eikös tämä väärä Pyhän Hengen tai "voitelun jakaminen" ole teidän mielestänne vaarallista harhaoppia. Lisäksi Pauli Rahkosen seurakunnassa johtohenkilöt ja seurakuntalaiset katsovat "torontolaista" ja "menestysteologista", harhaoppista TV7:aa. Eli eikös Rahkonen kuulu silloin teidän mustalle listalle ?

Pauli Rahkonen on minunkin mielestäni Jumalan mies ja hänen seurakuntansa johto on raitishenkinen.

En ymmärtänyt mitä halusit tuoda esiin.Rahkosen olen nähnyt livenä aikoja sitten ja silloin hänestä jäi mieleen erikoisesti terve opetus.

Ymmärsin miten Psalmi 51 kysyi tunnenko terveitä puhujia. Täysin 100% tervettä ja raitista oppia puhuvia opettajia ei liene missään.

• sävyyn.
        sama; kirjoitti:

En ymmärtänyt mitä halusit tuoda esiin.Rahkosen olen nähnyt livenä aikoja sitten ja silloin hänestä jäi mieleen erikoisesti terve opetus.

Ymmärsin miten Psalmi 51 kysyi tunnenko terveitä puhujia. Täysin 100% tervettä ja raitista oppia puhuvia opettajia ei liene missään.

>>>Tässäpä opettaja tälle kansalle.Miten voi ihminen, joka esiintyy vielä opettajana puhua ettei tiedä eksytystä ja sen tuomia ihmisiä Suomessa. En yhtään ihmetele, jos SEURAKUNNATKIN SOKEITA kun OPETTAJATKIN. Todellisesti toteutuu, miten sokse taluttaa toisia sokeita ihmisiä. Tässäpä opettaja tääle foorumille.

• sama; kirjoitti:

että sinun mielestäsi vielä löytyy edes joitain hyvä opettajia, jotka eivät ole demonien kuljetettavina ja riivattuja, valheapostoleja ja susia. Oletko nyt kuitenkin ihan varma näistä valitsemistasi kavereista. He eivät saa olla hengen miehiä, muuta kuin silloin, kun he ovat yksin kotonaan. He eivät saa rukoilla sairaiden puolesta ja jos rukoilevat sairaan on syytä parantua, tai muuten alkavat kivet lentämään. Toisaalta parantuminen voi olla osoitus siitä, että pastorissa on väärä henki ja se onkin se todennäköisin vaihtoehto joka tapauksessa. Näiden opettajien elämässä ei saa olla tahraa eikä ryppyä. He eivät ole saaneet koskaan epäonnistua millään tasolla, koska hairahduksia ei anneta anteeksi (en tarkoita mitään isoja juttuja), vaan muistetaan aina ja ne leimaavat näitä opettajia haamaan hautaan saakka. Haudastakin ne vielä kaivetaan esiin ja syytä on myös varoa, ettei kukaan "hyvä" pastori erehdy käymään heidän haudoillaan, koska väärä ja saatanallinen henki, joka heissä vaikutti asuu tuolla haudalla ja se tarttuu näihin hyviin pastoreihin, jos he vaikka mielessään kunnioittavat noita haudassa lepääviä pastoreita, tehden heistä vieläkin pahempia saatanan kätyreitä. Myös ystävä piiri on oltava tietynlainen. Väärä ystävä, tai työtoveri on selvä lenkki pimeydenmaailmoihin, eikä sitä asiaa myöskään korjata enään millään. Näiden opettajien seurakunnissa ei myöskään saa käydä harhaopettajia ja harhaopettajia on paljon enemmän, kuin mitä nämä sinun valitsemasi hyvät kaverit osaavat kuvitellakkaan. Väärä painotus vierailevalla opettajalla riittää siihen, että koko seurakunta voidaan leimata, pastorista nyt puhumattakaan. Täydellisyyttä siis vaaditaan ja pelkään pahoin, etteivät nämä sinun mielestäsi hyvät pastorit kuitenkaan täytä niitä kriteerejä ja sitä täydellisyyden mittaa, jota heiltä odotetaan. Sanonkin nyt ihan suoralta kädeltä ja henkilöitä sen paremmin tuntematta, että palstaseulaa nämä kaverit eivät läpäise, vaan karsituvat sinne, minne kaikki muutkin pastorit ovat karsiutuneet, eli riivattujen ja noitien osastolle. Eksyttäjiä kaikki tyynni, saatanan omia ja pahempiakin kuin saatana nuo ovat. Muutenkin on paljon paremi sanoa näin, kuin jättää varoittamatta, koska se on synti, jos en varoita. Se tekisi minusta, joka sentään olen koko elämäni onnistunut kaikessa, samanlaisen perkeleen lapsen, kuin nuokin. Siksi on niin tärkeää varoittaa, koska eihän sitä tiedä, että mikä henki näiden pastoreiden takana meitä on vaanimassa.

Eiks oo helppoa, tämä arviointi. Mulla on katos hengenerottamisenlahja ja Jumalalta saatu kutsu toimia varoittajana, joten mikäs tässä kirjoitella, kun tietää, että voi käyttää valtuuksiaan. No, jos nyt sattuu tulla pari hutia arvioinnissa, niin ei se haittaa, koska eihän MINUN tarvitse kuitenkaan olla täydellinen. Olen vain raukka ja pieni seurakuntalainen, jolla on oikeus puhua SUURIA, ja tilannettani voi parantaa sekin, että eroan seurakunnasta kokonaan ja silloinhan en enään ole vastuussa mistään, en mistään. Voi tätä lepoa.

Sanon nyt kuitenkin taas lopuksi, palstan väärinymmärtäjät tuntien, että pidän noita esille nostamiasi pastoreita hyvinä. He ovat Jumalan palvelijoita, kukin omilla paikoillaan, niin kuin ne muutkin jotka tällä palstalla on jo alennettu helvettiin teidän toimestanne. En koskaan uskaltaisi puhua Jumalan palvelijoista tosissani tuolla tavalla, kuin sarkastisesti esitin.

• Psalmi50.15 kirjoitti:

että sinun mielestäsi vielä löytyy edes joitain hyvä opettajia, jotka eivät ole demonien kuljetettavina ja riivattuja, valheapostoleja ja susia. Oletko nyt kuitenkin ihan varma näistä valitsemistasi kavereista. He eivät saa olla hengen miehiä, muuta kuin silloin, kun he ovat yksin kotonaan. He eivät saa rukoilla sairaiden puolesta ja jos rukoilevat sairaan on syytä parantua, tai muuten alkavat kivet lentämään. Toisaalta parantuminen voi olla osoitus siitä, että pastorissa on väärä henki ja se onkin se todennäköisin vaihtoehto joka tapauksessa. Näiden opettajien elämässä ei saa olla tahraa eikä ryppyä. He eivät ole saaneet koskaan epäonnistua millään tasolla, koska hairahduksia ei anneta anteeksi (en tarkoita mitään isoja juttuja), vaan muistetaan aina ja ne leimaavat näitä opettajia haamaan hautaan saakka. Haudastakin ne vielä kaivetaan esiin ja syytä on myös varoa, ettei kukaan "hyvä" pastori erehdy käymään heidän haudoillaan, koska väärä ja saatanallinen henki, joka heissä vaikutti asuu tuolla haudalla ja se tarttuu näihin hyviin pastoreihin, jos he vaikka mielessään kunnioittavat noita haudassa lepääviä pastoreita, tehden heistä vieläkin pahempia saatanan kätyreitä. Myös ystävä piiri on oltava tietynlainen. Väärä ystävä, tai työtoveri on selvä lenkki pimeydenmaailmoihin, eikä sitä asiaa myöskään korjata enään millään. Näiden opettajien seurakunnissa ei myöskään saa käydä harhaopettajia ja harhaopettajia on paljon enemmän, kuin mitä nämä sinun valitsemasi hyvät kaverit osaavat kuvitellakkaan. Väärä painotus vierailevalla opettajalla riittää siihen, että koko seurakunta voidaan leimata, pastorista nyt puhumattakaan. Täydellisyyttä siis vaaditaan ja pelkään pahoin, etteivät nämä sinun mielestäsi hyvät pastorit kuitenkaan täytä niitä kriteerejä ja sitä täydellisyyden mittaa, jota heiltä odotetaan. Sanonkin nyt ihan suoralta kädeltä ja henkilöitä sen paremmin tuntematta, että palstaseulaa nämä kaverit eivät läpäise, vaan karsituvat sinne, minne kaikki muutkin pastorit ovat karsiutuneet, eli riivattujen ja noitien osastolle. Eksyttäjiä kaikki tyynni, saatanan omia ja pahempiakin kuin saatana nuo ovat. Muutenkin on paljon paremi sanoa näin, kuin jättää varoittamatta, koska se on synti, jos en varoita. Se tekisi minusta, joka sentään olen koko elämäni onnistunut kaikessa, samanlaisen perkeleen lapsen, kuin nuokin. Siksi on niin tärkeää varoittaa, koska eihän sitä tiedä, että mikä henki näiden pastoreiden takana meitä on vaanimassa.

Eiks oo helppoa, tämä arviointi. Mulla on katos hengenerottamisenlahja ja Jumalalta saatu kutsu toimia varoittajana, joten mikäs tässä kirjoitella, kun tietää, että voi käyttää valtuuksiaan. No, jos nyt sattuu tulla pari hutia arvioinnissa, niin ei se haittaa, koska eihän MINUN tarvitse kuitenkaan olla täydellinen. Olen vain raukka ja pieni seurakuntalainen, jolla on oikeus puhua SUURIA, ja tilannettani voi parantaa sekin, että eroan seurakunnasta kokonaan ja silloinhan en enään ole vastuussa mistään, en mistään. Voi tätä lepoa.

Sanon nyt kuitenkin taas lopuksi, palstan väärinymmärtäjät tuntien, että pidän noita esille nostamiasi pastoreita hyvinä. He ovat Jumalan palvelijoita, kukin omilla paikoillaan, niin kuin ne muutkin jotka tällä palstalla on jo alennettu helvettiin teidän toimestanne. En koskaan uskaltaisi puhua Jumalan palvelijoista tosissani tuolla tavalla, kuin sarkastisesti esitin.

Jotkut ovat mielestäsi "hengenmiehiä".

Miten perustelet sen, että naisilla ei mielestäsi voi olla henkeä eli sanomassasi tapauksessa, naisella ei voi olla Pyhän Hengen yhteyttä?

• Pe.ku kirjoitti:

Jotkut ovat mielestäsi "hengenmiehiä".

Miten perustelet sen, että naisilla ei mielestäsi voi olla henkeä eli sanomassasi tapauksessa, naisella ei voi olla Pyhän Hengen yhteyttä?

kas siinäpä pulma. Täytyy miettiä.

Ainakin "jotkut" miehet voivat toimia naisellisesti : )...................)

• sama; kirjoitti:

Tiedän mitä tarkoitat. Tarkoitat keskustelua vanhurskauttamisesta. Ongelma tuossa keskustelussa ei ollut se, että jaikal olisi opettanut väärin, vaan siinä, että ruokaa oli paljon ja se oli monille liian vahvaa. Onko se sitten opettajan ongelma, niin Raamatun mukaan ei ole, vaan se on kuulijoiden kasvamattomuutta.

• Psalmi50.15 kirjoitti:

Tiedän mitä tarkoitat. Tarkoitat keskustelua vanhurskauttamisesta. Ongelma tuossa keskustelussa ei ollut se, että jaikal olisi opettanut väärin, vaan siinä, että ruokaa oli paljon ja se oli monille liian vahvaa. Onko se sitten opettajan ongelma, niin Raamatun mukaan ei ole, vaan se on kuulijoiden kasvamattomuutta.

En vieläkään ole saanut selvyyttä, miksi jaikal muuttaa Paavalin sanomisen (1.Tim.1:15) preesens-aikamuodosta (OLEN) imperfekti-muotoon (OLI).
        Jaikal opettaa: "Paavali OLI SYNTINEN syntisten joukossa ennen uskooontuloa".

Mielestäni Room.7:24 tuo esiin sen, että Paavali on viheliäinen eli syntinen ihminen, vaikka hänen syntinsä on pyyhitty pois.
        Toisin sanoen ”uskova on samaan aikaan vanhurskas ja syntinen”.

Niinpä ei tarvitse mennä muuttamaan Paavalin sanoja toiseen aikamuotoon, kun hän sanoo itsestään, että ”OLEN syntisistä suurin” (1.Tim. 1:15)- siinä hetkessä.

• Tapio522 kirjoitti:

En vieläkään ole saanut selvyyttä, miksi jaikal muuttaa Paavalin sanomisen (1.Tim.1:15) preesens-aikamuodosta (OLEN) imperfekti-muotoon (OLI).
        Jaikal opettaa: "Paavali OLI SYNTINEN syntisten joukossa ennen uskooontuloa".

Mielestäni Room.7:24 tuo esiin sen, että Paavali on viheliäinen eli syntinen ihminen, vaikka hänen syntinsä on pyyhitty pois.
        Toisin sanoen ”uskova on samaan aikaan vanhurskas ja syntinen”.

Niinpä ei tarvitse mennä muuttamaan Paavalin sanoja toiseen aikamuotoon, kun hän sanoo itsestään, että ”OLEN syntisistä suurin” (1.Tim. 1:15)- siinä hetkessä.

Miltä kantilta asiaa katsot ? Jos katsot asiaa Jumalan näkövinkkelistä, niin Hän ei pidä meitä syntisinä, koska meidät on julistettu vanhurskaiksi. Jos katsot asiaa ihmisen näkökulmasta, niin huomaat mitä ? Huomaat, että olemme tekemisissä synnin kanssa, koska olemme heikkoja. Olenko siis kuitenkin syntinen. Et ole, koska Jumala päättää kuka on syntinen, et sinä. Taistelet siis syntiä vastaan voitosta käsin. Sinulla on vanhurskaudenhaarniska, jonka suojassa saat kohdata kiusaukset ja vihollisen vastustukset. Et ole syntinen, vaikka lankeaisit syntiin. Ymmärrätkö, että en kiellä syntiä ja sen olemassa oloa, mutta sen kiellän, että syntiä meille luettaisiin. Ei sitä lueta, koska olemme kuolleet siitä pois ja samalla kuolimme pois laista. Olemme vanhurskaita halusit sitä tai et. Eriasia on sitten se, jos lankeamme pois armosta, tai luovumme Kristuksesta. Silloinhan meillä ei olisi mitään vanhurskautta, vaikka eläisimme kuinka synnittömästi, koska ainustaan lahjavanhuskaus tuo meille synnittömyyden. Sinulla on siis vain kaksi vahtoehtoa. Syntien, tai synnitön. Kumman valitset, molempia et.

• Markku Tampio

pastori Tapio Annala ei ryyppää viinaa eikä polta tupakkia ja sen lisäksi on tolokku pastori seurakunnassaan. On lisäksi Suomen vapakirkkohallituksen jäsen, joka ii kuvia kumartele eikä varjoja pelkää. Niin jotta kaikinpuolin raitis pastorisimies Tapio, joka on syntyisin Pohjanmaalta. Pohjalaasethan on muutenkin jämäköitä äijiä. Ja Herramme Jeesuksen asioilla varsinkin..

• vain luottamuksestasi meitä pohjalaisia kohtaan : )

Kirjoitukseni ydin on siinä, että minä pystyn nyt kumoamaan tuon sinun väitteesi ja osoittamaan, että Tapoi Annala on eksyttäjä. En TIETENKÄÄN ole itse sitä mieltä, mutta tällä palstalla kirjoittavat "tuomarit" ovat laatineet säännöt, joilla voin osoittaa itseasiassa kenet tahansa eksyttäjäksi, tai riivatuksi.

1. Tapoi Annala kuuluu siis vapaakirkonhallitukseen ja sehän jo sinällään voi olla jollekkin "äärihelluntailaiselle" paha paikka. Tuota Annalaa täytyy siis tarkkailla.

2. Annalahan on voinut kutsua, joskus seurakuntaansa puhujan, jolla on erilainen painotus opissaan kuin mitä me ymmärrämme. Tällä tempauksella Annala pääseekin jo "mustallelistalle" ja tuskin on enään uskossa, varmaan vähintään riivattu.

3. No miten on, eihän Annala vaan ole karismaatikko. No ei varmaan, mutta tiesitkö, että karismaatikoksi pääsee aika vähällä ja silloin sitten alkaakin Annalalle lähtölaskenta. Hänestä tehdään noita, jossa on demoneita ja hän on silloin eksyttäjä. Eli onko Annala herkkä Pyhän Hengen alueilla. Ei kait kukaan vaan ole koskaan kaatunut, kun hän on rukoillut, tai paraneeko sairaita. Ok, jos paranee, niin se ei vielä tarkoita sitä, että olisi oikea henki kyseessä, niin ja ellei parane ja on rukoiltu on se merkki siitä, että hän on väärä profeetta. Toivon todella, että Annala on seipään niellyt antikarismaatikko, ja erittäin tiukkapipoinen kaikessa muussakin.

4. Ei Annala kuitenkaan pääse näin vähällä. Hänellä voi olla työtoveri, joka on eksyttäjä(siis karismaatikko tms..) ja tämä muuttaa tietenkin kaiken. Hänen olisi pitänyt erottaa tämä susi lampaista ja osata varoa häntä, joten Annala on siis myös eksyttäjä.

Lopuksi. En tunne Annalaa ja uskon, että Hän on hyvä mies kuten sanot ja kaikki tuo mitä edellä kirjoitin ei siis ole minun kantaani Annalasta. Se, että edes käytän hänen nimeäään tälläisessä sarkastisessa kirjoituksessa voi loukata joitain, tai häntä. Pyrin vain osoittamaan sen miten tällä palstalla jaetaan tuomioita ja kuinka herkästi joku saa leiman otsaansa. Halusin myös esitää kärjistetysti, mutta kuitenkin varsin totuudenmukaisesti sen, miten törkeällä tavalla jotkut nimittelevät ja leimaavat pastoreita sanoen heitä noidiksi ja riivatuiksi. Uskomatonta.

• Psalmi50.15 kirjoitti:

vain luottamuksestasi meitä pohjalaisia kohtaan : )

Kirjoitukseni ydin on siinä, että minä pystyn nyt kumoamaan tuon sinun väitteesi ja osoittamaan, että Tapoi Annala on eksyttäjä. En TIETENKÄÄN ole itse sitä mieltä, mutta tällä palstalla kirjoittavat "tuomarit" ovat laatineet säännöt, joilla voin osoittaa itseasiassa kenet tahansa eksyttäjäksi, tai riivatuksi.

1. Tapoi Annala kuuluu siis vapaakirkonhallitukseen ja sehän jo sinällään voi olla jollekkin "äärihelluntailaiselle" paha paikka. Tuota Annalaa täytyy siis tarkkailla.

2. Annalahan on voinut kutsua, joskus seurakuntaansa puhujan, jolla on erilainen painotus opissaan kuin mitä me ymmärrämme. Tällä tempauksella Annala pääseekin jo "mustallelistalle" ja tuskin on enään uskossa, varmaan vähintään riivattu.

3. No miten on, eihän Annala vaan ole karismaatikko. No ei varmaan, mutta tiesitkö, että karismaatikoksi pääsee aika vähällä ja silloin sitten alkaakin Annalalle lähtölaskenta. Hänestä tehdään noita, jossa on demoneita ja hän on silloin eksyttäjä. Eli onko Annala herkkä Pyhän Hengen alueilla. Ei kait kukaan vaan ole koskaan kaatunut, kun hän on rukoillut, tai paraneeko sairaita. Ok, jos paranee, niin se ei vielä tarkoita sitä, että olisi oikea henki kyseessä, niin ja ellei parane ja on rukoiltu on se merkki siitä, että hän on väärä profeetta. Toivon todella, että Annala on seipään niellyt antikarismaatikko, ja erittäin tiukkapipoinen kaikessa muussakin.

4. Ei Annala kuitenkaan pääse näin vähällä. Hänellä voi olla työtoveri, joka on eksyttäjä(siis karismaatikko tms..) ja tämä muuttaa tietenkin kaiken. Hänen olisi pitänyt erottaa tämä susi lampaista ja osata varoa häntä, joten Annala on siis myös eksyttäjä.

Lopuksi. En tunne Annalaa ja uskon, että Hän on hyvä mies kuten sanot ja kaikki tuo mitä edellä kirjoitin ei siis ole minun kantaani Annalasta. Se, että edes käytän hänen nimeäään tälläisessä sarkastisessa kirjoituksessa voi loukata joitain, tai häntä. Pyrin vain osoittamaan sen miten tällä palstalla jaetaan tuomioita ja kuinka herkästi joku saa leiman otsaansa. Halusin myös esitää kärjistetysti, mutta kuitenkin varsin totuudenmukaisesti sen, miten törkeällä tavalla jotkut nimittelevät ja leimaavat pastoreita sanoen heitä noidiksi ja riivatuiksi. Uskomatonta.

Osasitpa kirjoittaa hauskasti vakavasta aiheesta. Nauratti niin. Tämä edellä kirjoittamasi kirjoitus pitäisi mahdollisimman monen lukea. Tästä aiheesta keskustellaan liian vähän.

Huolestuneena olen seurannut milloin kenenkin saarnamiehen, rukoilija tai julistajan parjaamista palstalla. Totta on sekin että kaikenlaisia eksyttäjiä maailmalla pyörii ja siinä tarkkaillessa voi tulla yliherkäksi. Tärkeä on se mieliala millä lähdetään kirjoittamaan arvostelevia kirjoituksia, onko se kateellisuudesta lähtöisin vai ollaanko aralla mielellä ja rukouksen hengessä?

• Naiset ja miehet ovat tasa-arvoisia, vaan joillain se ei vieläkään ole mennyt ymmärrykseen.

• tee jotakin

vedä vaikka hame päällesi. Vielä enemmän aatettasi palvelet, jos menet ja teet sen tempun Mekkassa.

• gtt

Tasa-arvoisi kyllä, mutta ei SAMANLAISIA. Heillä on erilaisia ominaisuuksia ja erilaisia tehtäviä... ollut ihan luomisesta lähtien. Se, että Herra on tarkoittanut tietyn osan miehelle ja toisen osan naiselle ei tarkoita sitä, että he olisivat eriarvoisia.. Kummatkin ovat yhtä arvoikkaita, rakastettuja ja myös yhtä lailla syntisiä vaikka eivät samanlaisia olekaan.

• =epätasa-arvo

Höpön höpön. Mä saan parempaa palkkaa kuin vaimo ja ollaan kumpikin samassa firmassa hommissa ja insinöörejä. Se siitä sun tasa-arvosta. Ei toimi ainakaan palkkarintamalla.

• mutta he eivät pidä meteli itsestä ja jos joku parantuu tai saa paremmin oltava tai pääsee irti demonista heidän kokouxissa. Ne on niitä hiljaisia ja nöyriä Herran palvelijoita jotka eivät ota kunnia ihmisiltä kukkameren ja lahjojien hurraa huudoissa. Ihmisten kiitoxista ne ei huoli koska he tahtovat että ihmiset palvovat Herra eikä heitä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      232
      9856
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      123
      6761
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      48
      6304
    4. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      79
      4837
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4530
    6. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      35
      3632
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3234
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      3095
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      3088
    10. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      3033
    Aihe