Epätoivoinen jätetty

raukka

Hei,

Tyttöystäväni jätti minut noin puolentoista vuoden seurustelun jälkeen. Olemme vasta 17-vuotiaita, joten aikaisempia vakavia suhteita ei ole takana. Seurustelua edelsi pitkä ihastuminen, ja hän on ainoa tyttö joka on ollut mielessäni ainakin kolme vuotta. Seurustelu oli upeaa, hienoja muistoja, rakastettiin toisiamme todella paljon ja rakastan häntä edelleen. Olimme erilaisia, mutta silti hyvin samanlaisia. Hyvin paljon yhteisiä asioita joista pidettiin, ja nautittiin toisiemme seurasta paljon. Meillä ei ollut mitään ongelmia, harvoin riideltiin pikkuasioista ja nekin sovittiin aina ja sen jälkeen oli vain entistäkin parempi olo. Ajattelin aina, että hän on se tyttö, jonka kanssa haluan jakaa elämäni ja kokea kaiken. Hän on kuin sielunkumppani. Suhde oli tasa-arvoinen, ymmärrettiin toisiamme ja hyväksyttiin toistemme huonot puolet ja nautittiin vain olla lähekkäin ja tehdä kaikkea kivaa yhdessä.

Tytöllä on kuitenkin ollut omia "ongelmia", kuten masennusta ja muuta ajateltavaa, joten hänen on pitänyt keskittyä omaan parantumiseensa. Olemme olleet kuitenkin väleissä, ja hän ei enää tunne samalla tavalla minua kohtaan. En vain ymmärrä miksi :(

Joten, mitä minun pitäisi tehdä kun tyttö haluaa olla yksin eikä nähdä minua lähiaikoina? Annako hänelle aikaa, ja itken sydänsuruihin yksin enkä tee asialle mitään? En saa kunnolla nukuttua, ja tuntuu kuin sydän revittäisiin rinnasta ulos ja pilkottaisiin naaman edessä ja tallottaisiin päälle jos en tee asialle mitään. Kun tässä ei pitänyt käydä näin. Vasta tyttö rakasti minua vielä ihan hirveästi, voiko tunteet vain yhtäkkiä kadota? Vai voiko tunteiden hyytyminen johtua siitä, että on niin paljon muuta ajateltavaa? Ja voiko ne tulla takaisin? Mitä mun pitää tehdä???? Tuntuu että elämästäni on kadonnut merkitys, ja haluan hänet niin paljon takaisin.

Olen ollut epätoivoinen, ja soitellut hänelle ja kysynyt voidaanko palata joskus yhteen. Hän sanoo, että nyt ei tunnu siltä mutta eihän sitä joskus tiedä. Sanoi myös, että ei halua enää seurustella minun kanssa koska pelkää mahdollisen seuraavan eron olevan minulle taas niin tuskainen, ettei halua tehdä sitä minulle. Mutta ei mua kiinnosta, haluan vain hänet takaisin ja saada hänet rakastumaan minuun uudelleen. Jokainen hetki on tuskaa ilman häntä, ja en voi kuvitella elämääni tulevaisuudessa ilman meitä.

Onko mitään keinoja, romanttisia eleitä, MITÄ TAHANSA mitkä tekisivät häneen vaikutuksen ja saisivat tytön muistamaan miten hyvä minun kanssani on olla? Sanokaa ihan mitä tahans konsteja. Koska uskon todella, että ne tunteet ovat hänen päänsä sisällä jossain piilossa ja hän ei pysty nyt vain käsittelemään niitä, mutta ne pitäisivät saada takaisin. Onko siihen oikea keino aika, vai yrittää häntä takaisin heti?

Soitin tytölle vielä eilen, joten olisiko järkevää antaa hänelle aikaa esimerkiksi muutama viikko ja yrittää sitten jotain??? auttakaa :(

24

1553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -n

      että tyttösi haluaisi omaa aikaa ,hän etsii omaa suuntaa elämästä ,varmaan hänellä on tunteita sua kohtaan viellä paljon ,mutta nuorena haluu kokeilla uusia juttuja ,ja seurustelu varmaan voi alkaa yhtäkkiä hadistamaan ,ja kaverit ovat myös tosi tärkeitä , Minusta sun pitää itse kesittyä omiin juttuihin myös ,opiskele ja harrasta ja käy ulkona kavereitten kanssa ,tyttöllesi antaisin täysin oman rauhan ja kyselisin kuulumisia aina välillä noin parin-kolmenviikon välein ja pyytäisin joskus ulos vaikka elokuviin tai mistä hän pitää
      Hän on sun suuri ensi-rakkaus ja tulee aina olemaan ,siihen liittyy paljon tunteita ja sitä ei vaan voi koskaan unohtaa ,mutta nyt sun pitää ryhdistäytyä ,koska se on ainut asia joka voi ,.muuttaa viellä tilannetta ,
      Älä kuitenkaan painosta häntä mihinkään ,se vain pahentaa tilaneetta

      • raukka

        Kai se on niin. Se tuntuu järkevältä. Mutta en ole luovuttaja-tyyppiä ollut ikinä, ja haluaisin tehdä kaikkeni. Mutta saatan sillä vain pilata lopullisesti kaiken. Muistan noin kuukausi takaperin, hieman ennen meidän eroa.. Olin hänen luonaan, ja hän makasi sängyllä ja itki kun minun piti lähteä kotiin. Tiedettiin että nähdään jo kahden päivän päästä, mutta silti hän oli aivan maassa lähtöni takia. Mitä ihmettä siis, jos hän on ihan vasta ollut noin rakastunut minuun niin miksi se ei voi tulla takaisin????????? En ymmärrä :(


      • ,.8
        raukka kirjoitti:

        Kai se on niin. Se tuntuu järkevältä. Mutta en ole luovuttaja-tyyppiä ollut ikinä, ja haluaisin tehdä kaikkeni. Mutta saatan sillä vain pilata lopullisesti kaiken. Muistan noin kuukausi takaperin, hieman ennen meidän eroa.. Olin hänen luonaan, ja hän makasi sängyllä ja itki kun minun piti lähteä kotiin. Tiedettiin että nähdään jo kahden päivän päästä, mutta silti hän oli aivan maassa lähtöni takia. Mitä ihmettä siis, jos hän on ihan vasta ollut noin rakastunut minuun niin miksi se ei voi tulla takaisin????????? En ymmärrä :(

        että hänellä on sua kohtaa tunteita ja tavallaan hänkin taistelee niitä vastaan.
        toisin sanoin hän on tilanteessa ,ettei hän tiedä mitä hän haluaa?
        Olisi parempi että hän voisi rauhassa miettiä asioita , luulen että hänen olonsakin piristyy ,kun hän alkaa tietämään omista túnteista ennmmän. Ole kuitenkin hänelle nyt enempi kaveri ,kun poikaystävä ,se
        voi tuoda helptusta hänen omiin päätöksiinsäkin.


    • Masennuksen syytä?

      Masentunut kokee vähemmän mielihyvää, muuttuu toivottomaksi eli ei usko tulevaisuuteen. Olisko siitä kyse?
      Saako apua masennukseen? Masennus voi muuttua krooniseksi, jos ei saa apua.

      Kosketus erittää hormooneja, jotka auttaa masennuksen oireisiin. Jospa istuisitte ihan rauhassa vierekkäin ja silitä hänen selkää. Tee hyvää oloa, jotta muistaisi kanssasi kokemansa mielihyvän.

      • raukka

        Kiitos vinkistä. Olisiko tyhmä idea, jos en ottaisi tyttöön yhteyttä reiluun viikkoon ja sen jälkeen pyytäisin lupaa käydä hänen luonaan, ja yrittäisin saada hänet tuntemaan jotain läheisyydellä tms? Painostus näkemiseen ei kyllä varmaan auta mitään, mutta jos se auttaisi häntä tuntemaan jotain minua kohtaan..?

        Masennus voi olla syynä siihen ettei halua seurustella, mutta hänellä on ollut masennusta jo aika pitkään seurustelumme aikana. Hänellä tuli silloin ajoittain tulevaisuudenpelko-tunteita, mutta sanoi silloin että ajatus minun kanssa olemisesta tulevaisuudessa ei ahdista, vaan tuntuu päinvastoin hyvältä. Häntä masensi eroamme ennen kuitenkin enemmän.. Sitten jäimme tauolle, mutta nopeasti hän sanoi että haluaa olla nyt yksin, kun ei pysty ajattelemaan asioita jos olemme vain "tauolla". Hän saa apua masennukseen, ja masennusoireet ovat kovia mutta niitä on onneksi suht harvoin. Silloin kun niitä tulee, jotain ikävää tapahtuu. Olen aina vannonut että masennus ja vastaavat eivät haittaa minua ollenkaan, mutta silti hän on välillä sanonut että olen liian hyvä hänelle. Olen kieltänyt sen.

        Pitäisikö siis yrittää häntä takaisin niin, että annan hänen olla vähän aikaa ja sitten ehdotan näkemistä joka voisi auttaa..? Tuntuu ankealta ja surulliselta, jos minun pitäisi antaa hänen vain mennä ja luovuttaa. En tiedä pystyisinkö siihen.

        Mutta kun tyttö on tuntenut vielä aika vasta tosi kovasti rakkautta minua kohtaan, niin voiko se tunne vain yhtäkkiä kadota? Hän on sanonut, että nyt on parempi olla erillään mutta entä jos saisinkin hänet tuntemaan taas rakkautta minua kohtaan.... Ehdotuksia? :(


      • Toljake
        raukka kirjoitti:

        Kiitos vinkistä. Olisiko tyhmä idea, jos en ottaisi tyttöön yhteyttä reiluun viikkoon ja sen jälkeen pyytäisin lupaa käydä hänen luonaan, ja yrittäisin saada hänet tuntemaan jotain läheisyydellä tms? Painostus näkemiseen ei kyllä varmaan auta mitään, mutta jos se auttaisi häntä tuntemaan jotain minua kohtaan..?

        Masennus voi olla syynä siihen ettei halua seurustella, mutta hänellä on ollut masennusta jo aika pitkään seurustelumme aikana. Hänellä tuli silloin ajoittain tulevaisuudenpelko-tunteita, mutta sanoi silloin että ajatus minun kanssa olemisesta tulevaisuudessa ei ahdista, vaan tuntuu päinvastoin hyvältä. Häntä masensi eroamme ennen kuitenkin enemmän.. Sitten jäimme tauolle, mutta nopeasti hän sanoi että haluaa olla nyt yksin, kun ei pysty ajattelemaan asioita jos olemme vain "tauolla". Hän saa apua masennukseen, ja masennusoireet ovat kovia mutta niitä on onneksi suht harvoin. Silloin kun niitä tulee, jotain ikävää tapahtuu. Olen aina vannonut että masennus ja vastaavat eivät haittaa minua ollenkaan, mutta silti hän on välillä sanonut että olen liian hyvä hänelle. Olen kieltänyt sen.

        Pitäisikö siis yrittää häntä takaisin niin, että annan hänen olla vähän aikaa ja sitten ehdotan näkemistä joka voisi auttaa..? Tuntuu ankealta ja surulliselta, jos minun pitäisi antaa hänen vain mennä ja luovuttaa. En tiedä pystyisinkö siihen.

        Mutta kun tyttö on tuntenut vielä aika vasta tosi kovasti rakkautta minua kohtaan, niin voiko se tunne vain yhtäkkiä kadota? Hän on sanonut, että nyt on parempi olla erillään mutta entä jos saisinkin hänet tuntemaan taas rakkautta minua kohtaan.... Ehdotuksia? :(

        Mielestäni nimimerkki -n antoi edellä varsin hyviä vinkkejä,

        Neitonen varmasti tuntee paljon sinua kohtaan, mutta sinä et niitä tunteita voi rakkaudeksi mitenkään muuttaa, ellei neito sitä itse halua, joten en suosittelisi yrittämällä yrittää saada häntä tuntemaan jotain, mitä sinä toivoisit hänen tuntevan. Et sinäkään varmaan haluaisi että joku yrittämällä yrittäisi saada sinut tuntemaan jotain tiettyä jotakuta kohtaan? Ole vain oma itsesi ja ilmaise omia tunteitasi riittävästi, se kantaa niin pitkälle kuin on tarpeen, mikä ei välttämättä ole se mitä sinä nyt toivot.

        On painostavaa, jos pyytää tapaamisia toistuvasti, oli pyyntöjen välillä sitten päivä, viikko tai kuukausi, jos ne pyynnöt ovat jokaisen yhteydenoton teemana. Voisit ehkä uudelleen tehdä neitoselle selväksi, että sinä tapaisit mielelläsi häntä koska vain se hänelle sopii, mutta jätät selkeästi valinnan asiasta hänelle. Joudut kuitenkin hyväksymään sen, ettei hän välttämättä saa pidettyä yhteyttä sinuun, omista syistään. Voisit itse pitää häneen yhteyttä hiljaksiin, vaikka kuten -n aiemmin esitti. Tällä hetkellä näyttää kuitenkin siltä, että ystävyys on se mitä on tarjolla, ei parisuhde. Riittääkö se sinulle?

        Sinä et oikein voi muuta kuin olla oma itsesi, kertoa tunteistasi ja olla saatavilla. Pallo on kentällä, mutta jonkun toisen jaloissa nyt, valitettavasti. Voit lähinnä jatkaa vain omaa elämääsi ja koittaa löytää hymyn takaisin naamallesi, kurttuotsat kun eivät oikein ketään kiinnosta. Eivät exiä, eivätkä potentiaalisia uusia ystävyyksiä ja ihastuksia. Jos olet iloisempi ja eläväisempi, olet kiinnostavampi kaikille, myös exällesi. Olemalla oma itsesi ja elämällä itsenäistä elämääsi mahdollisimman täysillä teet parhaimpasi toiveillesi, mutta etenkin itsellesi.


    • Kemikaaleista

      Hyviä vinkkejä mutta. Luulen, että aloittajan tilanteessa on normaaliin tilanteeseen eroa, kun on masennusta.
      Samaa mieltä yhden edellisen kanssa. Voi olla mahdollista että masennus on lukinnut hyvät tunteet. Masentunut pyrkii toivottomuutensa vuoksi erakoitumaan. Ei välttämättä aidon halun vuoksi.

      Niistä kemikaaleista / Kiintymyksestä:
      Rakkaus kehittyy aivojen päästäessä endorfiiniä hyvästä olosta. Endorfiinejen vapautuminen on mekanismi, jonka jokainen voi saada aikaan. Silmien kautta tapahtuu syvin kiintymys. Syvempiä ja merkityksellisempiä kontakteja syntyy, kun ihmiset katsovat puhuessaan toisiansa silmiin. Silittäminen ja hierominen saa ihmisissä aikaan hyvää mieltä. Eläimet kesytetään silittämällä niitä. Kesytetyt eläimet tottelevat paremmin, eivät karkaa ja tulevat kun kutsutaan. Lapset, joita kosketaan ei-seksuaalisella tavalla alkavat kokea lohtua vanhemman läsnäolosta ja tulevat vastaanottavaisemmiksi ohjeille ja toiveille, "kesyyntyvät".
      Sisäkorva lähettää mukavan väreen tunteen, joka lisää koukuttumista tunteeseen.
      Oksitoksiini nimistä hormonia vapautuu kahden ihmisen harrastaessa seksiä. Vapautuessaan se luo emotionaalista kiintymistä seksiä harrastaneiden ihmisten välille. Oksitoksiinin sanotaan olevan kehon oma huume. Samalla vapautuu endorfiinejä, jotka luovat yleistä hyvää oloa, rauhallisen ja turvallisen tunteen.
      Jotkut sanovat, että ihmiset tarvitsevat samaa kumppanilta kuin ystäviltä, jotta kiintyvät. Heidän mukaansa ne asiat ovat:
      *Voitte puhua ja uskoutua toisillenne mistä asiasta tahansa
      *Kumppanisi on siinä, kun tarvitset jutella hänelle
      *Voi luottaa toisen varaan
      *On pysyvä olkapää, jota vasten itkeä, kun tarvitsee
      *On paljon yhteistä
      *Hyväksyy toisensa sellaisina kuin ovat
      *Kuuntelevat ja pitävät toistensa mielipiteitä tärkeinä

    • taulan

      oli avioero vaimooni ja minulla ei ketään muuta kuin hän ,,ensin ystävänä ,,,lopulta hän väitti että minulla on muitakin ,,,,
      ja kun aloin opettelemaan tanssimaan jossa hän oli hyvä ,,,ei hyväksynyt sitä vaan lopulta vaihtoi puhelin numeronsa ,,,,ja nyt tosi yksinäinen olo kun luotin häneen sydämeni rakkautena ja ystävänä.
      tosi yksinäinen olo,,,,.ja se sattuu kehoon koko ajan ,,,koko ajan.....

      • raukka

        Kiitos paljon viesteistänne. Nuo toiseksi viimeisessä viestissä listatut asiat pätevät kaikki meihin täydellisesti. Tytöstä on tullut jotenkin kylmä - hän ei halua syyttää itseään erosta (en syytä minäkään) ja hän ei halua muistella tai ikävöidä suhdettamme.

        Suhteemme oli kuitenkin kuin jonkun sadun rakkaustarina, jossa ei ole juuri ollenkaan huonoja muistoja. Joten se, että hän ei halua muistella tai syyttää itseään, kertooko se mielestänne taistelemisesta piiloutuneita tunteita vastaan? Mietin sitä ja en ymmärrä miksi hän ei muuten haluaisi muistella suhdettamme, edes hyvinä muistoina... :( tuntuu kuin hän olisi valmis menemään eteenpäin ja unohtamaan minut... Pitääkö minun silti antaa hänelle aikaa eikä ehdottaa tapaamista itse? Uskon nimittäin, että jos jätän ehdottamatta hän ei tule ajattelemaan minua ollenkaan ja etenee omassa elämässä eteenpäin, vaikka meillä olisi vielä niin paljon koettavaa ja olisimme täydelliset toisillemme. Ehkä hänellä on jonkinlainen vaihe, jossa haluaa kokea nuoruuden vapauden ja tutustua vapaasti uusiin ihmisiin ja ihastua jne?

        minusta hän ei vain tajua, mitä on menettänyt. Voiko hän joskus tajuta, ja haluta kaiken takaisin vaikkei hänestä nyt tuntuisikaan yhtään siltä?

        Jaksamisia edelliselle vastanneelle, elämä kääntyy parempaan ja tilanteesi ei kuulosta mahdottomalta mielestäni. Muista taistella..

        On vain hyvin hankalaa olla onnellinen tällä hetkellä, kun elämän tärkein asia puuttuu. Rakkaus.


      • Toljake
        raukka kirjoitti:

        Kiitos paljon viesteistänne. Nuo toiseksi viimeisessä viestissä listatut asiat pätevät kaikki meihin täydellisesti. Tytöstä on tullut jotenkin kylmä - hän ei halua syyttää itseään erosta (en syytä minäkään) ja hän ei halua muistella tai ikävöidä suhdettamme.

        Suhteemme oli kuitenkin kuin jonkun sadun rakkaustarina, jossa ei ole juuri ollenkaan huonoja muistoja. Joten se, että hän ei halua muistella tai syyttää itseään, kertooko se mielestänne taistelemisesta piiloutuneita tunteita vastaan? Mietin sitä ja en ymmärrä miksi hän ei muuten haluaisi muistella suhdettamme, edes hyvinä muistoina... :( tuntuu kuin hän olisi valmis menemään eteenpäin ja unohtamaan minut... Pitääkö minun silti antaa hänelle aikaa eikä ehdottaa tapaamista itse? Uskon nimittäin, että jos jätän ehdottamatta hän ei tule ajattelemaan minua ollenkaan ja etenee omassa elämässä eteenpäin, vaikka meillä olisi vielä niin paljon koettavaa ja olisimme täydelliset toisillemme. Ehkä hänellä on jonkinlainen vaihe, jossa haluaa kokea nuoruuden vapauden ja tutustua vapaasti uusiin ihmisiin ja ihastua jne?

        minusta hän ei vain tajua, mitä on menettänyt. Voiko hän joskus tajuta, ja haluta kaiken takaisin vaikkei hänestä nyt tuntuisikaan yhtään siltä?

        Jaksamisia edelliselle vastanneelle, elämä kääntyy parempaan ja tilanteesi ei kuulosta mahdottomalta mielestäni. Muista taistella..

        On vain hyvin hankalaa olla onnellinen tällä hetkellä, kun elämän tärkein asia puuttuu. Rakkaus.

        "Tytöstä on tullut jotenkin kylmä - hän ei halua syyttää itseään erosta (en syytä minäkään) ja hän ei halua muistella tai ikävöidä suhdettamme."

        Uuuuh. No siis syitähän voi miljoona erilaista ja vain tyttö tietää sen oikean. Ja kun päälle on vielä se masennuskin, niin ei ole helppoa arpoa syitä, tavallaan jopa tyhjän takia, koska jos tyttö ei tästä halua puhua, niin valitettavasti jäät sitten tyhjän päälle tässä asiassa. Paskamaista, todellakin, mutta väkisin ei voi. Jos ei halua muistella tai ikävöidä jotain, niin mielestäni se kertoo joko siitä, että asiaan liittyy jotain kipeää jota ei juuri sillä hetkellä halua mieleensä ja/tai halutaan elämässä eteenpäin, johonkin uuteen, joka oikeastaan sekin vie ajatukset pois vanhasta, ehkä kipeästä sellaisesta.

        Kyllä, tytöllä on varmaan jokin vaihe. Kaikilla on aina jokin vaihe meneillään. Olet melko varmasti ainakin lyhyellä aikajänteellä oikeassa siinä, että jos sinä et yhteyttä pidä, niin sitten yhteyttä ei tule olemaan. Elän itse hiukan vastaavanlaisessa tilanteessa, mutten kauheasti vaivaudu yhteyttä pitämään, koska se on todistettavasti ollut yksipuolista oma-aloitteisuutta. Jos minua aletaan joskus jostain syystä kaipaamaan, niin varmasti kuulen siitä sitten, jos exällä on riittävästi kanttia ottaa yhteyttä.

        Se, että sinä uskot että teillä olisi loistava yhteinen tulevaisuus edessänne, ei riitä. Se, ettei hän sitä mielestäsi tajua, kertoo siitä että sinun on vaikea hyväksyä tätä eroa, vaikea hyväksyä tätä näkemyseroa ilman selvästi päinvastaista todistavaa todistetta. Jep, ihan normikauraa. Tavallaan oletkin oikeassa, mutta kun kyse on tunteista ja toiveista niin todisteita ei ole saatavilla, on jokseenkin vain hyväksyttävä toisen sana hänen omasta tahdostaan. Voit aivan hyvin olla oikeassa näkemyksesi kanssa, sitä en epäile, mutta väkisin ei voi. Jos 1 1 on mielestäsi tasan 2, muttet osaa sitä toisen luottamalla tavalla tälle todistaa, niin et voi vaatia toista uskomaan sinun totuuteesi tästä asiasta.

        Juu, kyllä tuo tyttö voi myöhemmin havaita virheensä ja muuttaa mieltään jos olet vielä saatavilla ja kiinnostunut, jopa yhteyksissä, tapahtuuhan sitä kaiken aikaa. Toivoa on niin kauan kuin henki pihisee, eri juttu on sitten se, että mitä kannattaa toivoa, toivoakko itselleen rakkautta vai rakkautta juuri tuon tytön kanssa...


      • on tuollanen.
        raukka kirjoitti:

        Kiitos paljon viesteistänne. Nuo toiseksi viimeisessä viestissä listatut asiat pätevät kaikki meihin täydellisesti. Tytöstä on tullut jotenkin kylmä - hän ei halua syyttää itseään erosta (en syytä minäkään) ja hän ei halua muistella tai ikävöidä suhdettamme.

        Suhteemme oli kuitenkin kuin jonkun sadun rakkaustarina, jossa ei ole juuri ollenkaan huonoja muistoja. Joten se, että hän ei halua muistella tai syyttää itseään, kertooko se mielestänne taistelemisesta piiloutuneita tunteita vastaan? Mietin sitä ja en ymmärrä miksi hän ei muuten haluaisi muistella suhdettamme, edes hyvinä muistoina... :( tuntuu kuin hän olisi valmis menemään eteenpäin ja unohtamaan minut... Pitääkö minun silti antaa hänelle aikaa eikä ehdottaa tapaamista itse? Uskon nimittäin, että jos jätän ehdottamatta hän ei tule ajattelemaan minua ollenkaan ja etenee omassa elämässä eteenpäin, vaikka meillä olisi vielä niin paljon koettavaa ja olisimme täydelliset toisillemme. Ehkä hänellä on jonkinlainen vaihe, jossa haluaa kokea nuoruuden vapauden ja tutustua vapaasti uusiin ihmisiin ja ihastua jne?

        minusta hän ei vain tajua, mitä on menettänyt. Voiko hän joskus tajuta, ja haluta kaiken takaisin vaikkei hänestä nyt tuntuisikaan yhtään siltä?

        Jaksamisia edelliselle vastanneelle, elämä kääntyy parempaan ja tilanteesi ei kuulosta mahdottomalta mielestäni. Muista taistella..

        On vain hyvin hankalaa olla onnellinen tällä hetkellä, kun elämän tärkein asia puuttuu. Rakkaus.

        Eikös se varmasti kerro et tunteita jossain on, jos haluu niistä eroon. Ei voi haluta eroon jostain mitä ei oo. Sä tiedät oman tilantees paremmin kuin kukaan muu. Jos susta tuntuu että käy silleen että unohdatte toisenne se voi olla et silleen sitten käy. Sä tiedät teidän tilanteesta eniten. Riippuu kuinka paljon tekee työtä unohtamisen eteen. Ihminen voi aika hyvin unohtaa hyvät asiat, jos paljon näkee sen eteen.


      • raukka
        Toljake kirjoitti:

        "Tytöstä on tullut jotenkin kylmä - hän ei halua syyttää itseään erosta (en syytä minäkään) ja hän ei halua muistella tai ikävöidä suhdettamme."

        Uuuuh. No siis syitähän voi miljoona erilaista ja vain tyttö tietää sen oikean. Ja kun päälle on vielä se masennuskin, niin ei ole helppoa arpoa syitä, tavallaan jopa tyhjän takia, koska jos tyttö ei tästä halua puhua, niin valitettavasti jäät sitten tyhjän päälle tässä asiassa. Paskamaista, todellakin, mutta väkisin ei voi. Jos ei halua muistella tai ikävöidä jotain, niin mielestäni se kertoo joko siitä, että asiaan liittyy jotain kipeää jota ei juuri sillä hetkellä halua mieleensä ja/tai halutaan elämässä eteenpäin, johonkin uuteen, joka oikeastaan sekin vie ajatukset pois vanhasta, ehkä kipeästä sellaisesta.

        Kyllä, tytöllä on varmaan jokin vaihe. Kaikilla on aina jokin vaihe meneillään. Olet melko varmasti ainakin lyhyellä aikajänteellä oikeassa siinä, että jos sinä et yhteyttä pidä, niin sitten yhteyttä ei tule olemaan. Elän itse hiukan vastaavanlaisessa tilanteessa, mutten kauheasti vaivaudu yhteyttä pitämään, koska se on todistettavasti ollut yksipuolista oma-aloitteisuutta. Jos minua aletaan joskus jostain syystä kaipaamaan, niin varmasti kuulen siitä sitten, jos exällä on riittävästi kanttia ottaa yhteyttä.

        Se, että sinä uskot että teillä olisi loistava yhteinen tulevaisuus edessänne, ei riitä. Se, ettei hän sitä mielestäsi tajua, kertoo siitä että sinun on vaikea hyväksyä tätä eroa, vaikea hyväksyä tätä näkemyseroa ilman selvästi päinvastaista todistavaa todistetta. Jep, ihan normikauraa. Tavallaan oletkin oikeassa, mutta kun kyse on tunteista ja toiveista niin todisteita ei ole saatavilla, on jokseenkin vain hyväksyttävä toisen sana hänen omasta tahdostaan. Voit aivan hyvin olla oikeassa näkemyksesi kanssa, sitä en epäile, mutta väkisin ei voi. Jos 1 1 on mielestäsi tasan 2, muttet osaa sitä toisen luottamalla tavalla tälle todistaa, niin et voi vaatia toista uskomaan sinun totuuteesi tästä asiasta.

        Juu, kyllä tuo tyttö voi myöhemmin havaita virheensä ja muuttaa mieltään jos olet vielä saatavilla ja kiinnostunut, jopa yhteyksissä, tapahtuuhan sitä kaiken aikaa. Toivoa on niin kauan kuin henki pihisee, eri juttu on sitten se, että mitä kannattaa toivoa, toivoakko itselleen rakkautta vai rakkautta juuri tuon tytön kanssa...

        Niin.. Suhteessamme ei ollut mitään kipeää kohta kummallekkaan - kaikki meni loistavasti, ihan jotain turhia pikkuriitoja lukuunottamatta, kunnes yhtäkkiä hän sanoi tarvitsevansa omaa aikaa... ja lyhyen ajan kuluttua erosimme. Ero oli minulle vaikea, ja välillä soitin hänelle itku kurkussa ja saatoin pitää liikaa yhteyttä, vaikka olisi pitänyt hänen vain olla. Voiko se jättää koko suhteestamme sellaisen kuvan hänen päähän, että hän ei halua muistella koko asiaa?

        Eromme jälkeen, noin 2 viikon kuluttua kun olin ollut pitämättä yhteyttä, "jouduin" käymään hänen luonaan hakemassa tavaroita, ja meillä olikin yllättäen mukavaa yhdessä. Ennen lähtöäni halasimme todella pitkään... Myöhemmin illalla tyttö lähetti viestin, että hän kaipaa minua ja tykkää minusta, mutta ei tiedä mitä pitäisi tehdä. En tiennyt minäkään, ja annoimme asian olla ja sen jälkeen väleistämme on tullut kylmemmät. Sanoin, että haluaisin tehdä jotain asian eteen, ja kysyin miltä hänestä tuntuu.. Siinä vaiheessa olisi pitänyt varmaan ehdottaa uutta yritystä. Jäin jotenkin odottamaan tytön pyyntöä siitä, mutta sitä ei kuulunut. Siinä mokasin.

        En siis ymmärrä hänen kylmyyttään - ja miten hän voi edetä heti eteenpäin? Surematta, itkemättä? Olen varma että merkitsin hänelle yhtä paljon kuin hän minulle. Mietin, onko tuo eron jälkeinen soittelu ja vinkuminen ajanut hänet poissa läheltäni.. Jos se sai aikaan perääntymis-refleksin. Hän tarvi omaa aikaa, minä vein sen häneltä ruikuttamalla joten ehkä hän ajatteli minut vain haittana?

        Huomenna tapaan hänet pikaisesti pakollisesta syystä, mutta tapaamisessa on paljon muitakin ihmisiä, joten ei taida olla järkeä puhua hänelle mitään, ainakaan nyt. Yritän olla vain oma itseni..


        Tuosta, mitä Toljake kirjoitit, että "kyllä tuo tyttö voi myöhemmin havaita virheensä ja muuttaa mieltään jos olet vielä saatavilla ja kiinnostunut, jopa yhteyksissä, tapahtuuhan sitä kaiken aikaa."

        Eikö se ole jälleen painostamista, jos pidän häneen yhteyttä ja ilmaisen kiinnostukseni? Jos tyrkytän itseäni kyselemisillä tai muka-mukavalla jutustelulla, hän mielestäni vain vaivaantuu ja perääntyy.

        Entäs jos esimerkiksi poistaisin hänet Facebook-kavereista, messengeristä ja joka paikasta, jossa hän voi nähdä minun olevan saatavilla... Ja muutaman viikon päästä palaisin saataville, jolloin hän huomaisi tulleeni takaisin ja saattaisi ehkä alkaa kiinnostumaan...? Kuulostaa kieltämättä tyhmältä idealta, mutta en vain tiedä miten pitäisi toimia. Jos EN pidä yhteyttä, ei pidä hänkään. Jos PIDÄN yhteyttä, uskon että hän vaivautuu. mitä teen....


      • k
        Toljake kirjoitti:

        "Tytöstä on tullut jotenkin kylmä - hän ei halua syyttää itseään erosta (en syytä minäkään) ja hän ei halua muistella tai ikävöidä suhdettamme."

        Uuuuh. No siis syitähän voi miljoona erilaista ja vain tyttö tietää sen oikean. Ja kun päälle on vielä se masennuskin, niin ei ole helppoa arpoa syitä, tavallaan jopa tyhjän takia, koska jos tyttö ei tästä halua puhua, niin valitettavasti jäät sitten tyhjän päälle tässä asiassa. Paskamaista, todellakin, mutta väkisin ei voi. Jos ei halua muistella tai ikävöidä jotain, niin mielestäni se kertoo joko siitä, että asiaan liittyy jotain kipeää jota ei juuri sillä hetkellä halua mieleensä ja/tai halutaan elämässä eteenpäin, johonkin uuteen, joka oikeastaan sekin vie ajatukset pois vanhasta, ehkä kipeästä sellaisesta.

        Kyllä, tytöllä on varmaan jokin vaihe. Kaikilla on aina jokin vaihe meneillään. Olet melko varmasti ainakin lyhyellä aikajänteellä oikeassa siinä, että jos sinä et yhteyttä pidä, niin sitten yhteyttä ei tule olemaan. Elän itse hiukan vastaavanlaisessa tilanteessa, mutten kauheasti vaivaudu yhteyttä pitämään, koska se on todistettavasti ollut yksipuolista oma-aloitteisuutta. Jos minua aletaan joskus jostain syystä kaipaamaan, niin varmasti kuulen siitä sitten, jos exällä on riittävästi kanttia ottaa yhteyttä.

        Se, että sinä uskot että teillä olisi loistava yhteinen tulevaisuus edessänne, ei riitä. Se, ettei hän sitä mielestäsi tajua, kertoo siitä että sinun on vaikea hyväksyä tätä eroa, vaikea hyväksyä tätä näkemyseroa ilman selvästi päinvastaista todistavaa todistetta. Jep, ihan normikauraa. Tavallaan oletkin oikeassa, mutta kun kyse on tunteista ja toiveista niin todisteita ei ole saatavilla, on jokseenkin vain hyväksyttävä toisen sana hänen omasta tahdostaan. Voit aivan hyvin olla oikeassa näkemyksesi kanssa, sitä en epäile, mutta väkisin ei voi. Jos 1 1 on mielestäsi tasan 2, muttet osaa sitä toisen luottamalla tavalla tälle todistaa, niin et voi vaatia toista uskomaan sinun totuuteesi tästä asiasta.

        Juu, kyllä tuo tyttö voi myöhemmin havaita virheensä ja muuttaa mieltään jos olet vielä saatavilla ja kiinnostunut, jopa yhteyksissä, tapahtuuhan sitä kaiken aikaa. Toivoa on niin kauan kuin henki pihisee, eri juttu on sitten se, että mitä kannattaa toivoa, toivoakko itselleen rakkautta vai rakkautta juuri tuon tytön kanssa...

        Itse elän lähes samanlaisessa tilanteessa kuin sinä. Seurustelin pojan kanssa melkein 3 vuotta. Oli paljon hyviä hetkiä ja rutkasti rakkautta, mutta liikaa riitoja, joiden seurauksena poika ei enää henkisesti jaksanut vaan halusi erota ja olla yksin. Tilanteeseen vaikutti myöskin ikäeromme ('92 ja '89) ja sitä myöten täysin erilaiset elämäntilanteet. Kaikista eniten satuttaa se, että poika sano, että tulee varmasti katumaan päätöstään ja uskoo meidän vielä jonain päivänä löytävän toisemme.
        Vaikea olla ottamatta yhteyttä kun toinen on ollut jo vuosia se paras ystävä, joka kuuntelee ja tukee. Koko ajan sitä elättelee vielä pientä toivoa vaikka tietää, että se vaan pahentaa omaa oloa.


      • Toljake
        raukka kirjoitti:

        Niin.. Suhteessamme ei ollut mitään kipeää kohta kummallekkaan - kaikki meni loistavasti, ihan jotain turhia pikkuriitoja lukuunottamatta, kunnes yhtäkkiä hän sanoi tarvitsevansa omaa aikaa... ja lyhyen ajan kuluttua erosimme. Ero oli minulle vaikea, ja välillä soitin hänelle itku kurkussa ja saatoin pitää liikaa yhteyttä, vaikka olisi pitänyt hänen vain olla. Voiko se jättää koko suhteestamme sellaisen kuvan hänen päähän, että hän ei halua muistella koko asiaa?

        Eromme jälkeen, noin 2 viikon kuluttua kun olin ollut pitämättä yhteyttä, "jouduin" käymään hänen luonaan hakemassa tavaroita, ja meillä olikin yllättäen mukavaa yhdessä. Ennen lähtöäni halasimme todella pitkään... Myöhemmin illalla tyttö lähetti viestin, että hän kaipaa minua ja tykkää minusta, mutta ei tiedä mitä pitäisi tehdä. En tiennyt minäkään, ja annoimme asian olla ja sen jälkeen väleistämme on tullut kylmemmät. Sanoin, että haluaisin tehdä jotain asian eteen, ja kysyin miltä hänestä tuntuu.. Siinä vaiheessa olisi pitänyt varmaan ehdottaa uutta yritystä. Jäin jotenkin odottamaan tytön pyyntöä siitä, mutta sitä ei kuulunut. Siinä mokasin.

        En siis ymmärrä hänen kylmyyttään - ja miten hän voi edetä heti eteenpäin? Surematta, itkemättä? Olen varma että merkitsin hänelle yhtä paljon kuin hän minulle. Mietin, onko tuo eron jälkeinen soittelu ja vinkuminen ajanut hänet poissa läheltäni.. Jos se sai aikaan perääntymis-refleksin. Hän tarvi omaa aikaa, minä vein sen häneltä ruikuttamalla joten ehkä hän ajatteli minut vain haittana?

        Huomenna tapaan hänet pikaisesti pakollisesta syystä, mutta tapaamisessa on paljon muitakin ihmisiä, joten ei taida olla järkeä puhua hänelle mitään, ainakaan nyt. Yritän olla vain oma itseni..


        Tuosta, mitä Toljake kirjoitit, että "kyllä tuo tyttö voi myöhemmin havaita virheensä ja muuttaa mieltään jos olet vielä saatavilla ja kiinnostunut, jopa yhteyksissä, tapahtuuhan sitä kaiken aikaa."

        Eikö se ole jälleen painostamista, jos pidän häneen yhteyttä ja ilmaisen kiinnostukseni? Jos tyrkytän itseäni kyselemisillä tai muka-mukavalla jutustelulla, hän mielestäni vain vaivaantuu ja perääntyy.

        Entäs jos esimerkiksi poistaisin hänet Facebook-kavereista, messengeristä ja joka paikasta, jossa hän voi nähdä minun olevan saatavilla... Ja muutaman viikon päästä palaisin saataville, jolloin hän huomaisi tulleeni takaisin ja saattaisi ehkä alkaa kiinnostumaan...? Kuulostaa kieltämättä tyhmältä idealta, mutta en vain tiedä miten pitäisi toimia. Jos EN pidä yhteyttä, ei pidä hänkään. Jos PIDÄN yhteyttä, uskon että hän vaivautuu. mitä teen....

        Ihan samalla lailla täällä itsekin sokeina leuka rinnuksilla juostaan seiniin. Ei ole olemassa yhtä oikeaa vastausta, kaikki mahdolliset ratkaisut on yhtä hyviä tai huonoja ja ajatustenluku ei vaan toimi.

        Meinasinkin tolla kipeällä asialla lähinnä sitä eroanne, että tyttöön sattuu se mitä se teki sinulle, eli erolla satutti ja kovasti. Se on kipeä asia ja sitä ei halua muistella. Suhteen muistelu johtaa aina jossain kohden siihenkin, että joutuu muistamaan myös sen suhteen päättymisen. Se on vmäistä, sitä ei halua.

        Too Eromme jälkeen -pätkä. Ihan saman olen minäkin kokenut. Joo, totta vie kaipaa ja tykkää, jos et ihan kpää ole ollut. Mutta siinä se. Ei ne tunteet sieltä hetkessä mihinkään mene, joten jättäjäkin usein kaipaa exäänsä, joskus vaikka olisi uusikin jo katsottuna. Jos kaipaa niin sitten kaipaa, se kaipaus ja siihen liittyvät tunteet ei vaan riitä suhteeseen, muutenhan eroa ei olisi tullut tai kaipaus johtaisi kysymykseen voitasko kokeilla vielä.

        Kyllä se tyttösi on luultavasti itkenyt oman osuutensa jossain kohtaa. Se on melko varmasti alkanut tekemään tuota teidän eroa jo jonkun aikaa sitten ja vollottanut. Ja jos ei ole surrut ja itkenyt, niin sille ei voi mitään, se ei ole sinun murheesi. Suhdejutuissa aika usein noi käsittelemättömät asiat tulee kyllä työstettäviksi jossain vaiheessa elämää, joten olis parempi hoidella ne sitä mukaa kun niitä tulee eikä vain ohittaa niitä, vaikka nyt sitten erossa olemalla surematta.

        Jep, sanoisin että pyri tuohon asialliseen omana itsenäsi olemiseen huomenna. Jätä avautumiset ja ehdotukset toiselle kerralle.

        Painostamista se on, jos tyrkytät itseäsi, utelet jatkuvasti etkä ole oma itsesi. Kyllä kiinnostuksensa voi ilmaista kohtuullisessa määrin, niin että toinen tietää kuinka hommat seisoo. Jos olet oma itsesi ja tunnet että olisi oikeasti kiva kuulla tytön kuulumisia, kaipauksen lisäksi, niin go ahead, soita. Jos taas tuntuu ettet voi olla ilmaisematta suruasi ja kaipuutasi, olla kyselemättä tapaamisia tai muitakaan mahdollisuuksia, niin sitten puhutaan jostain ahdistavasta, kannattaa ehkä odotella parempaa päivää.

        Olen minäkin exääni ollut yhteyksissä, molemmissa merkeissä, mutta siltä suunnalta en ole saanut infoa siitä mikä oli tai ei ollut ahdistavaa. Olen vain yhteyksien jälkeen miettinyt omia tuntemuksia ja käytöstä, sekä vertaillut sitä exäni reagointiin. En tiedä toiminko hänen suhteensa oikein vai en, mutta ei sillä ole väliäkään ellei hän itse sitä kerro tai toiminnallaan osoita, teen niinkuin itsestä oikealta tuntuu ja sillä saan sen mitä tilaan, hyvässä ja pahassa. Tässäkään ei ole yhtä ainoata oikeaa tapaa, en tiedä miten teillä homma toimii, mikä on tuon tytön mielestä ahdistavaa tai mukavaa.

        Itse jättäisin väliin tuollaiset juonittelut, kuten joltain listalta poistamiset yms., jos olet kuitenkin toiveikas exäsi suhteen. Jos et muutenkin ole oikeasti menossa pois tytön läheltä, en näe kauheasti järkeä alkaa sellaista esittämäänkään. Juu, tiiän kuvion, kyllä sitä itselläkin kaikenlaisia erikoisuuksia liikkui mielessä välittömästi eron jälkeen. Mutta sitten oli kaveri joka sanoi joka kohdassa että väkisin ei voi, se riitti. Muutenkin nuo shakkityyppiset siirtojen hiomiset on mielestäni vähän niin ja näin ihmissuhdejutuissa. Jollakulla on varmaan aivan päinvastaistakin kokemusta, joten kai se voi toimia niinkin.

        Joo, nimimerkki on tuollainen. osui tuossa naulan kantaan. Voi todellakin olla että jos sinä et pidä yhteyttä, niin se oli sitten kokonaan siinä se homma, yhteys päättyy siihen. Mutta mistä sitä tietää ettei niin ollut tarkoitettukin, osana teidän molempien kasvutarinaa? Ajatteles asiaa niin, että juuri nyt sinun pitikin kokea tämä kipeä ero, jotta joudut oikeasti pohtimaan mitä tuo tyttö, parisuhde ja rakkauskin sinulle merkitsevät, pohtimaan sitä mikä on oikeasti sinulle elämässäsi tärkeää ja mikä ei, jotta saat tässä kipeässä tilanteessa hienon mahdollisuuden oppia tuntemaan ittes paremmin ja tekemään sitten entistä parempia valintoja elämässäsi? Tilanne on se mikä se juuri nyt on ja sille ei voi enää mitään. Huomenna tilanne on erilainen ja huomisen tapahtumiin voit vaikuttaakin, joten ainoa mitä jää jäljelle on hyväksyä tilanne ja koittaa oppia kaikesta jotain, jotta voi huomenna paremmilla tiedoilla vaikuttaa tapahtumiin. Joo'o, kovin hienolta kuulostaa, mutta ei ole helppoa, ei.

        Kun en tiedä. Itse tiiät teidän kuviot parhaiten, niillä on mentävä, kellään muulla ei ole avainta tuohon lukkoon. Kun ei ole edes omaan lukkoon avainta ollut :) Kuuntelet vaan omia tunteitas, muistat kohtuuden ja toimit niitten varassa, niin ehkä se on paras malli.

        Tsemppiä, kipu loppuu aikanaan, vaikkei se ajatus nyt lohdutakaan.


      • mie__vaa
        Toljake kirjoitti:

        Ihan samalla lailla täällä itsekin sokeina leuka rinnuksilla juostaan seiniin. Ei ole olemassa yhtä oikeaa vastausta, kaikki mahdolliset ratkaisut on yhtä hyviä tai huonoja ja ajatustenluku ei vaan toimi.

        Meinasinkin tolla kipeällä asialla lähinnä sitä eroanne, että tyttöön sattuu se mitä se teki sinulle, eli erolla satutti ja kovasti. Se on kipeä asia ja sitä ei halua muistella. Suhteen muistelu johtaa aina jossain kohden siihenkin, että joutuu muistamaan myös sen suhteen päättymisen. Se on vmäistä, sitä ei halua.

        Too Eromme jälkeen -pätkä. Ihan saman olen minäkin kokenut. Joo, totta vie kaipaa ja tykkää, jos et ihan kpää ole ollut. Mutta siinä se. Ei ne tunteet sieltä hetkessä mihinkään mene, joten jättäjäkin usein kaipaa exäänsä, joskus vaikka olisi uusikin jo katsottuna. Jos kaipaa niin sitten kaipaa, se kaipaus ja siihen liittyvät tunteet ei vaan riitä suhteeseen, muutenhan eroa ei olisi tullut tai kaipaus johtaisi kysymykseen voitasko kokeilla vielä.

        Kyllä se tyttösi on luultavasti itkenyt oman osuutensa jossain kohtaa. Se on melko varmasti alkanut tekemään tuota teidän eroa jo jonkun aikaa sitten ja vollottanut. Ja jos ei ole surrut ja itkenyt, niin sille ei voi mitään, se ei ole sinun murheesi. Suhdejutuissa aika usein noi käsittelemättömät asiat tulee kyllä työstettäviksi jossain vaiheessa elämää, joten olis parempi hoidella ne sitä mukaa kun niitä tulee eikä vain ohittaa niitä, vaikka nyt sitten erossa olemalla surematta.

        Jep, sanoisin että pyri tuohon asialliseen omana itsenäsi olemiseen huomenna. Jätä avautumiset ja ehdotukset toiselle kerralle.

        Painostamista se on, jos tyrkytät itseäsi, utelet jatkuvasti etkä ole oma itsesi. Kyllä kiinnostuksensa voi ilmaista kohtuullisessa määrin, niin että toinen tietää kuinka hommat seisoo. Jos olet oma itsesi ja tunnet että olisi oikeasti kiva kuulla tytön kuulumisia, kaipauksen lisäksi, niin go ahead, soita. Jos taas tuntuu ettet voi olla ilmaisematta suruasi ja kaipuutasi, olla kyselemättä tapaamisia tai muitakaan mahdollisuuksia, niin sitten puhutaan jostain ahdistavasta, kannattaa ehkä odotella parempaa päivää.

        Olen minäkin exääni ollut yhteyksissä, molemmissa merkeissä, mutta siltä suunnalta en ole saanut infoa siitä mikä oli tai ei ollut ahdistavaa. Olen vain yhteyksien jälkeen miettinyt omia tuntemuksia ja käytöstä, sekä vertaillut sitä exäni reagointiin. En tiedä toiminko hänen suhteensa oikein vai en, mutta ei sillä ole väliäkään ellei hän itse sitä kerro tai toiminnallaan osoita, teen niinkuin itsestä oikealta tuntuu ja sillä saan sen mitä tilaan, hyvässä ja pahassa. Tässäkään ei ole yhtä ainoata oikeaa tapaa, en tiedä miten teillä homma toimii, mikä on tuon tytön mielestä ahdistavaa tai mukavaa.

        Itse jättäisin väliin tuollaiset juonittelut, kuten joltain listalta poistamiset yms., jos olet kuitenkin toiveikas exäsi suhteen. Jos et muutenkin ole oikeasti menossa pois tytön läheltä, en näe kauheasti järkeä alkaa sellaista esittämäänkään. Juu, tiiän kuvion, kyllä sitä itselläkin kaikenlaisia erikoisuuksia liikkui mielessä välittömästi eron jälkeen. Mutta sitten oli kaveri joka sanoi joka kohdassa että väkisin ei voi, se riitti. Muutenkin nuo shakkityyppiset siirtojen hiomiset on mielestäni vähän niin ja näin ihmissuhdejutuissa. Jollakulla on varmaan aivan päinvastaistakin kokemusta, joten kai se voi toimia niinkin.

        Joo, nimimerkki on tuollainen. osui tuossa naulan kantaan. Voi todellakin olla että jos sinä et pidä yhteyttä, niin se oli sitten kokonaan siinä se homma, yhteys päättyy siihen. Mutta mistä sitä tietää ettei niin ollut tarkoitettukin, osana teidän molempien kasvutarinaa? Ajatteles asiaa niin, että juuri nyt sinun pitikin kokea tämä kipeä ero, jotta joudut oikeasti pohtimaan mitä tuo tyttö, parisuhde ja rakkauskin sinulle merkitsevät, pohtimaan sitä mikä on oikeasti sinulle elämässäsi tärkeää ja mikä ei, jotta saat tässä kipeässä tilanteessa hienon mahdollisuuden oppia tuntemaan ittes paremmin ja tekemään sitten entistä parempia valintoja elämässäsi? Tilanne on se mikä se juuri nyt on ja sille ei voi enää mitään. Huomenna tilanne on erilainen ja huomisen tapahtumiin voit vaikuttaakin, joten ainoa mitä jää jäljelle on hyväksyä tilanne ja koittaa oppia kaikesta jotain, jotta voi huomenna paremmilla tiedoilla vaikuttaa tapahtumiin. Joo'o, kovin hienolta kuulostaa, mutta ei ole helppoa, ei.

        Kun en tiedä. Itse tiiät teidän kuviot parhaiten, niillä on mentävä, kellään muulla ei ole avainta tuohon lukkoon. Kun ei ole edes omaan lukkoon avainta ollut :) Kuuntelet vaan omia tunteitas, muistat kohtuuden ja toimit niitten varassa, niin ehkä se on paras malli.

        Tsemppiä, kipu loppuu aikanaan, vaikkei se ajatus nyt lohdutakaan.

        En ole aloittaja, mutta kiitos kuitenkin tästä viestistä. Saman tyyppinen tilanne minullakin joten tämä helpotti paljon oloa.


      • Toljake
        mie__vaa kirjoitti:

        En ole aloittaja, mutta kiitos kuitenkin tästä viestistä. Saman tyyppinen tilanne minullakin joten tämä helpotti paljon oloa.

        Kiva että helpotti. Itse olen paininut rapiat puolen vuotta ihmetellen mitä oikein tapahtui. Paljon kysymyksiä, niukasti vastauksia. Hissuksiin tästä kintuilleen, kohta on kesä ja voi taas painua mökille tuhertelemaan kaikenlaista mukavaa.

        Jaksamisia!


    • Vielä yks lusikka*

      Te erositte ennenkun olet soitellut häntä takas. Sitä ei voi syyttää. Se on vaan tapana et itsestä etsii virheitä.
      Kuulostat sen verran järkevältä pohdintojes kanssa. Pohdit saatatko ahdistaa et halua ahdistaa. Tuskin silloin teet sitä, koska varot tekemästä niin. Kuulostaako järkevältä? Kuuntelet äänensävyä kuulostaako hän puheluistasi ahdistuneelta. Ei ole kuulostanut joten olet vielä soittanut. Myöhemmin rupeat epäilemään ahdistitko sittenkin. Oliko äänensävy mitä et kuullut. Sillä sitä et tahtoisi tehdä. Mä veikkaan niinkuin muutkin että sä tiedät ahdistatko oikeasti vai pelkäätkö vaan ahdistavas.

      Leikkimään ryhtyminen ei taida olla hyvä ratkasu. Mieti mitä kohtelua itse tahtoisit.
      Kannattaa se realismi pitää mukana myös siten, ettei rupee ettimään itsestä liikaa vikoja. Vikoja etsii kun puuttuu vastauksia.

      • Toljake

        tuo viimeinen lauseesi, "vikoja etsii kun puuttuu vastauksia". Harvinaisen ytimekkäästi sanottu ja helpottavaa, kiitos! Vastaukset on tosiaan jääneet aika niukoille, tulee sitten aika hämmentynyt olo, jää mietityttämään. Että jos nyt ei sitten mitään varsinaista ongelmaa tai vikaa ollut, niin miksi piti erota kuin taikaiskusta? Kai nyt jotain oli pielessä, keksisinköhän sen itsekseni pohdiskelemalla? Juu, oli suhteessa korjattavaa puolin ja toisin, ainakin minun mielestäni, ja siksi pariterpsuakin ehdotin aiemmin, mutta ei kuulemma ollut niin isoja ongelmia että sitä olisi tarvittu. Kas kun en tullut ajatelleeksikaan silloin, eihän sitä tosiaan tarvitakaan, aina voi erotakin :)

        Joo. Koitetaan oppia tekemään hiukan parempia valintoja ja tuntemaan ittensä hiukan paremmin, niillä pääsee aika pitkälle, riittävän pitkälle.

        -T


    • M

      Itsellä lähes samanlainen tilanne meneillään, vaikkakin tämä on vanha keskustelu. Jollakin oudolla tavalla helpotti oloa tämän lukeminen.

      -M

    • Jätetty kitumaan....

      Joo kiitos kaikille. helpotti myös mun oloa.

      Ollaan avopuolison kanssa seurusteltu 3.5 vuotta, ja nyt yht´äkkiä riidan päätteksi pyysin häntä miettimään että mitä hän haluaa. No 2 päivää myöhemmin hän sanoi että haluaa erota.. ja että hän haluaa olla yksin.
      Sitten hän sanoi että ei usko että hänellä on tunteita enää minua kohtaan, tai ei ole varma asiasta... Meillä kyllä meni ihan hyvin ja oltiin onnellisia, mutta kuulemma se mun lause "mitä haluat" jäi häntä vaivaamaa ja sai hänet miettimään asioita uudelleen. Muille hän on jutellut sitä että haluaa olla sinkku ja elää yksin :( vaikka vasta viikko ennen eroa minulle tuli viesti töihin että hän haluaa minut vierelleen ja rakastaa minua.. voiko suhteessa käydä niin että luulee rakastavansa toista mutta kun alkaa miettimään niin ei rakastakkaan vaan ollut jotenkin tottumuksesta yhdessä?

      No en minä häntä voi estää, asia on sitten niin. Vaikka rakastankin häntä koko sydämmestäni. Asumme vielä samassa asunnossa kunnes löydämme omat asunnot....

      Eniten minua harmittaa tässä se että hän puhuu kokoajan että nyt tällä hetkellä hänestä tuntuu että hän haluaa olla yksin ja voi olla että myöhemmin joskus palataan yhteen.... En mä halua häntä odottaa, kun saamme omat asunnot niin aion alkaa prosessoimaan tätä asiaa ja yrittää unohtaa hänet.

      Oma käytös eniten harmittaa ku kokoajan elättelen toiveita että hän katuisi päätöstään ja se vaan sattuu itteeni enemmän... Nyt meillä on menny nämä viiemiset päivät erittäin hyvin ja olen itsekkin ollut iloisempi, sitten huomasin hänen miettivän jotain niin taas luulin hänen katuvan päätöstään, mutta turhaan... jälleen kerran :(

      Miten saan itseni tajuamaan että mun pitää vain tyytyä tähän tilanteeseen.. Tä olis niin paljon helpompaa jos meillä ei olisi 2 lasta niin voisin lähteä vaikka kavereiden luoksi asumaan ja olisin pitämättä yhteyttä niin ehkä hän tajuaisi mitä on menettämässä.. Mutta joka kerta kun olen lähtenyt niin olen tullut takaisin joko sen takia että on ikävä lapsia tai sitten on ollut ikävä häntä... Ku mä koen tän asian niin että kun saan oman asunnon niin sen jälkeen on myöhäistä katua mitään enkä usko että jaksan/uskallan enää sen jälkeen yrittää koska pelkäisin taas että hänelle tulisi jossain vaiheessa taas sama yksinäisyyden kaipuu..

      Parasta olisi että pystyisin olemaan poissa ja antaa hänelle sitä yksin oloa niin ehkä hän saisi paremmin mietittyä että onko se sitä mitä hän haluaa.

      Mä kyllä tavallaan ymmärrän häntä ku hän on aina ollu sinkku ja harrastanu vain 1 illan juttuja ja olen ainut ihminen kenen kanssa hän on seurustellut. Mutta jotenkin sydämmessä tiedän että hän alkaa katuamaan tätä asiaa jossain vaiheessa vaikkakin ehkä liian myöhään...

      Hän on muutenkin luonteeltaan sellainen ns "tunteeton" ihminen jolla pitää olla aina joku suojamuuri ympärillä.. Suhteen aikana jos hänellä oli ongelmia niin aina piti olla tekemistä että ei vahingossakaan hän joutuisi itkemään tai miettimään asioita. Hän aina esitti minulle kovaa mutta näin aina hänen lävitse että siellä on hauras ihminen.. hänellä vain on aina ollut sellainen tapa että jos on murheita niin ne pitää heti tukahduttaa.. Hän on sanonut että ei jaksa ajatella tätä asiaa enempää ja aikoo kattoo vaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan, ite huomaan kun olen poissa niin hän on kokoajan facebookissa tai pyytää jonkun kahville, eli en tiedä haluaako se olla oikeasti yksin.

      Hän on meidän suhteen aikana käynyt tosi vähän kavereiden kanssa pitämässä hauskaa joten luulen että sekin vaikuttaa tähän päätökseen, että haluaa olla sinkku.. varsinkin ku se päätös tuli noin 3 päivää sen jälkeen ku hän oli ollut yökerhossa kavereiden kanssa (tähän ei liity kolmatta osapuolta)
      Tää olisi kuulemma hänelle niin helppoa jos olisin ollut kusipää tai pettänyt häntä, mutta kun olen ollut hyvä isä ja avopuoliso niin se kuulemma tekee tästä niin vaikeaa...

      Mä tosiaan toivon että hän löytää sen mitä etsii eikä joudu katumaan päätöksiään myöhemmin...
      Niin kauan on mahdollisuus palata takaisin kun minulla on tunteita häntä kohtaan.....

      Kiitos että sain avautua... Saa antaa mulle neuvoja kuinka edetä.

      Olenko hänelle ihana tän loppu ajan ku asutaan yhdessä niin ehkä hän tajuaisi/muistaisi millaista se oli vai olenko huomioimatta häntä ja esitän iloista???? vai pitäiskö häippäistä vaikka viikoksi niin ehkä hän alkaisi taas kaipaamaan minua?

    • Vaikeita asioit

      Itse jäin miettimään juuri tätä, että miten kauan on järkevää pitää eron jälkeen toivoa yllä? Poikaystäväni kun sanoi, että ei tiedä rakastaako minua. Olisi edes sanonut ettei rakasta, mutta kun hän ei tiedä. Mitäs jos se tietää taas joku päivä, että rakastaa? Miten kauan odotan...
      Ero on tuore ja siitä on vasta 4 päivää ja tämä on kolmas päivä kun en ole ollut häneen yhteydessä. Ajattelen että annan hänelle aikaa miettiä enkä kinu takaisin ja itke perään vaikka ikävä on valtava. Kuitenkin äsken mietin, että jos soittaisin hänelle loppu viikosta tai laittaisin viestin, että on ikävä. Ääh...vaikeaa.

      "Jätetty kitumaan..." itse olen ajatellut ja toiminut niin, että olen kertonut hänelle suoraan tunteistani ja miltä tuntuu ja antanut hänen sulatella asiaa. Me nyt ei kyllä asuttu edes yhdessä ja oltiin seurusteltukin vasta 11kk, että tilanteesi on sinänsä varmasti kipeämpi. Mutta jos pois muutettuanne puhutte asiat selviksi ja sitten mietitte aikanne omilla tahoillanne ja sitten taas puhutte, että kohtaako teidän ajatukset sen tauon jälkeen. En tiedä onko tästä nyt mitään apua :D itekin oon vielä niin sekaisin.

    • Jätetty kitumaan....

      Kiitos sulle :) ja voimia kanssa..

      Joo mun niin tekis mieli antaa aikaa, mutta olen niin malttamaton että menen taas heti kotiin :(

      Nyt on taas menny muutama päivä ja hän ei vieläkään kuulemma tunne minua kohtaan mitään ja edelleen haluaa olla yksin :( mutta ymmärtäähän sen koska olemme kokoajan yhdessä niin ei hän osaa kaivata minua..

      Jotenkin musta tuntuu että kun muutamme erilleen niin hän tajuaisi että hän on tehnyt virheen, mutta sitten asumme erillään niin haluaisimmeko/ haluaisinko jatkaa seurustelua kun asumme kerran erillään vaikka rakastankin häntä koko sydämmestäni

    • Vaikeita asioita

      Tuo teidän tilanne on kyllä hankala kun asutte yhdessä vielä. Koko ajan haavat auki. Ehkä se muutto erilleen on toisaalta vaan hyvä kun saatte oikeasti sitä omaa aikaa. Kyllä se yksin oleminen pelottaa, mutta myös kasvattaa.

    • Jätetty kitumaan...

      Joo mä tiedän että se erilleen muutto olisi ehkä paras idea niin ehkä tämä nainen löytäisi tunteensa minua kohtaan ja jos ei niin ainakin ite pääsisin eteenpäin.. tai edes johonki suuntaan. ku nyt tuntuu että oon paikallaan enkä pääse mihinkään. Mä olen pallon heittän hänelle ja hän päättää itse mitä sillä tekee.

      Jotenkin en vain olisi valmis luopumaan koska en usko että löydän samanlaista rakkaustta uudelleen :(

      Ennen häntä olin kylmä ihminen mikä vain harrasti yhdenillan juttuja enkä näyttänyt tunteitaan kenellekkään, Hän on vain saanut minut muuttumaan herkemmäksi ja jotenkin pidän itsestäni enemmän tälläisenä.

      Mutta jos hän on minua rakastunut kerran niin miksei hän löytäisi jotain tunteita uudelleen, ei sen tarvii rakkautta olla.. Kyllä ihmiset seurustelee myös välittämisen ym. tunteiden avulla..

      Nyt hän eilen sanoi että on ajatellut meistä vain positiivisia ajatuksia ja välillä hän puhuu siihen malliin että yrittäisimme vielä.. Tai voihan se olla että elättelen turhia toiveita.. aika näyttää.

      Mä toivon että erilleen muutto on viimeinen vaihtoehto....

      Rakkaus on niin vaikeaaaaaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe