OVEN AVAAMISESTA

ultelian

Miehet, milloin avaatte oven naisella ja miksi?
Milloin miehen pitää avata ovi naiselle? Onko sellaista tilannetta?

31

2240

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kivenlahden Lippulaivassa kun menin rappusia pitkin alas parkkihalliin, naisella oli kädet täynnä kasseja.

      Muuten kaupoissa joissa käyn, on automaattisesti avautuvat liukuovet.

    • "Miehet, milloin avaatte oven naisella ja miksi?"

      Toimiessani järjestysmiehenä kun joku mötkö saa psykoilukohtauksen. Siinä on pakko avata ovi naisella koska niskaperseote ei jätä vapaita käsiä.

    • Nojaa, avaan oven silloin kun mennään sisälle tai ulos. En muuten.

    • ...

      että jokin elävä olio (mies, nainen, lapsi, vanhus tai eläin) on pyrkimässä samasta ovesta perässäni sisään, josta minä olen juuri menossa.

      en muutoin.

      Esim. mummojen ovensuussa arpominen jää usein huomaamatta. Joko mennään tai sitten ei mennä, Ei arvota! Parasta A-ryhmää!

    • ???

      Eikös herrasmiehen pitäisi avata ovi naiselle?

      Miehille vinkkinä, että esim. treffeillä kannattaa avata ovi naiselle. Kohteliaisuus tekee varmasti vaikutuksen suurimpaan osaan naisista.

    • **********

      on ihan jees. Minua inhottaa sellaiset liipparit jotka kumartaa ja niiaa yhtäaikaa.

    • petro

      En koskaan! Naiset saavat avata ovia minulle, jos haluavat "palveluksia" minulta. ;-)

    • Toljake

      "Miehet, milloin avaatte oven naisella ja miksi?"
      Aina kun samasta räppänästä ollaan menossa. Saman teen kyllä myös kaikille muillekin. Ehkä siksi, että se on kohteliasta, ei ole minulta pois puristella kahvaa pari sekuntia pidempään. Jotenkin se vain on tullut tavaksi, en ole asiaa sen ihmeemmin ikinä pohtinut. Ehkä siksikin, että räntäsateessa ovella saatu hymy ja kiitos lämmittävät kummasti vielä sisälläkin.

    • scale

      ollaan samasta ovesta menossa. Miksi, on taas kyllä hyvä kysymys? Kai mä haluan alitajuisesti niistäkin lasteni äitejä :D

      • Tää oli hyvä.


      • senkin
        Kukkomies kirjoitti:

        Tää oli hyvä.

        ei muut avaa ovia, kuin SÄ.


    • dayum

      "Miehet, milloin avaatte oven naisella ja miksi?"

      Fiiliksenkin mukaan, mutta jos satutaan samaan aikaan ovelle tai haluan nähdä naisen takaapäin. Tai olla kohtelias jostain syystä.

      "Milloin miehen pitää avata ovi naiselle? Onko sellaista tilannetta?"

      Eipä ole. Kohtelias voi silti olla.

    • Oopust

      oven naiselle lähes aina jos voi...

      Tämä ei ole kaikille selvää...

      • Poikki ja pinoon

        Molemmat poikani avaavat ovet kaikille naisille, eivätkä myöskään anna naisten kantaa esim. ruokaostoksia tai muuta painavaa. Kohta-ex-mieheni tekee myös saman.


    • sirpamaikkarilta

      ovenaukaisemista sukupuoliasiana. Samalla tavalla on kohteliasta naiseltakin avata ovea ja pitää sitä auki.

      Oliko tämä nyt feminismiä vai miesten kaipaamaa tasa-arvoa?

      • ovenavaajatar

        Joo, minäkin olen nainen ja avaan kyllä kenelle tahansa oven/pidän ovea auki, jos joku tulee perässäni samasta ovesta tai näen jonkun jolla on paljon kannettavaa, tms. Joskus odottelen, jos pidemmältäkin takaa tulee vanhempi nainen tai mies kassien kanssa. En minäkään näe tätä ollenkaan sukupuoliasiana, enkä ole koskaan nähnytkään. Itse asiassa avaan muille ovia monta kertaa enemmän kuin minulle avataan... kauppakassit kädessäkin pamahtaa usein ovi nokan edestä kiinni.

        Sellaista pokkuroivaa "neiti on hyvä vaan" ovenavausta ei ole Suomessa koskaan tullut vastaan, ulkomailla kylläkin. Tosin jonkin aikaa sitten yksi puolituttu mies oli ovella odottelemassa avatakseen sen minulle kun tuli vähän aikaa myöhemmin ulos samasta rakennuksesta, ja hän sitten juoksi pukahtamatta karkuun kun kiitin. Rupesi mietityttämään, että mikäköhän ajatus tuossakin oli. Mutta ei ole kohteliaisuutta karvoihin katsominen... tai miten se nyt meni.


      • pieni ele
        ovenavaajatar kirjoitti:

        Joo, minäkin olen nainen ja avaan kyllä kenelle tahansa oven/pidän ovea auki, jos joku tulee perässäni samasta ovesta tai näen jonkun jolla on paljon kannettavaa, tms. Joskus odottelen, jos pidemmältäkin takaa tulee vanhempi nainen tai mies kassien kanssa. En minäkään näe tätä ollenkaan sukupuoliasiana, enkä ole koskaan nähnytkään. Itse asiassa avaan muille ovia monta kertaa enemmän kuin minulle avataan... kauppakassit kädessäkin pamahtaa usein ovi nokan edestä kiinni.

        Sellaista pokkuroivaa "neiti on hyvä vaan" ovenavausta ei ole Suomessa koskaan tullut vastaan, ulkomailla kylläkin. Tosin jonkin aikaa sitten yksi puolituttu mies oli ovella odottelemassa avatakseen sen minulle kun tuli vähän aikaa myöhemmin ulos samasta rakennuksesta, ja hän sitten juoksi pukahtamatta karkuun kun kiitin. Rupesi mietityttämään, että mikäköhän ajatus tuossakin oli. Mutta ei ole kohteliaisuutta karvoihin katsominen... tai miten se nyt meni.

        jos mies avaa oven minulle, muistan kyl hymyn kera kiittää häntä,oven avaaminen naiselle kertoo miehen käytöstavoista paljon. Itse pidän ovea avoinna jos joku tulee perässäni ja avaan esim. vanhuksille aina jos osun kohdille


      • heh...
        ovenavaajatar kirjoitti:

        Joo, minäkin olen nainen ja avaan kyllä kenelle tahansa oven/pidän ovea auki, jos joku tulee perässäni samasta ovesta tai näen jonkun jolla on paljon kannettavaa, tms. Joskus odottelen, jos pidemmältäkin takaa tulee vanhempi nainen tai mies kassien kanssa. En minäkään näe tätä ollenkaan sukupuoliasiana, enkä ole koskaan nähnytkään. Itse asiassa avaan muille ovia monta kertaa enemmän kuin minulle avataan... kauppakassit kädessäkin pamahtaa usein ovi nokan edestä kiinni.

        Sellaista pokkuroivaa "neiti on hyvä vaan" ovenavausta ei ole Suomessa koskaan tullut vastaan, ulkomailla kylläkin. Tosin jonkin aikaa sitten yksi puolituttu mies oli ovella odottelemassa avatakseen sen minulle kun tuli vähän aikaa myöhemmin ulos samasta rakennuksesta, ja hän sitten juoksi pukahtamatta karkuun kun kiitin. Rupesi mietityttämään, että mikäköhän ajatus tuossakin oli. Mutta ei ole kohteliaisuutta karvoihin katsominen... tai miten se nyt meni.

        Niin siis "tulin vähän aikaa myöhemmin ulos samasta rakennuksesta"... ei siis "tuli"... aika vaikeahan kenenkään on jälkikäteen ovea avata!


      • Oopust

        ja nimenomaan arvottamisen halveksuntaa...

        Tottakai, jos nainen on avaamassa ovea, hän pitää sitä auki vaikka seuraava tulija olisikin mies... nainenkin saa olla kohtelias... ja mies voi avata oven miehelle, ihan vain kohteliaisuudesta ilman mitään muuta...

        Oven aukaiseminen on kuitenkin nimenomaan sukupuoliasia, se on yksi niistä pienen pienistä asioista, jotka pitävät koko paskaa edes hiukan kasassa...

        Se on HYVÄ TAPA... ei siinä ole mitään vikaa, paitsi niiden yltiöfemakoiden mielestä, jotka "ajattelevat", että se on sukupuoliroolien väkisin ylläpitämistä ja niin ollen naisen alistamista... Kohteliaisuuden osoittaminen naiselle on samalla arvostuksen osoittamista, vaikka se onkin vain pieni ele...

        Miksi mies saa aamulla mennä lämmittämään autoa, raapimaan tuulilasia ja putsailemaan lumia auton päältä, mutta jos avaa naiselle oven, siitä tulee puheenaihe?

        Mutta tämä onkin vanhan miehen höpinää...


      • sirpamaikkarilta
        Oopust kirjoitti:

        ja nimenomaan arvottamisen halveksuntaa...

        Tottakai, jos nainen on avaamassa ovea, hän pitää sitä auki vaikka seuraava tulija olisikin mies... nainenkin saa olla kohtelias... ja mies voi avata oven miehelle, ihan vain kohteliaisuudesta ilman mitään muuta...

        Oven aukaiseminen on kuitenkin nimenomaan sukupuoliasia, se on yksi niistä pienen pienistä asioista, jotka pitävät koko paskaa edes hiukan kasassa...

        Se on HYVÄ TAPA... ei siinä ole mitään vikaa, paitsi niiden yltiöfemakoiden mielestä, jotka "ajattelevat", että se on sukupuoliroolien väkisin ylläpitämistä ja niin ollen naisen alistamista... Kohteliaisuuden osoittaminen naiselle on samalla arvostuksen osoittamista, vaikka se onkin vain pieni ele...

        Miksi mies saa aamulla mennä lämmittämään autoa, raapimaan tuulilasia ja putsailemaan lumia auton päältä, mutta jos avaa naiselle oven, siitä tulee puheenaihe?

        Mutta tämä onkin vanhan miehen höpinää...

        En ymmärtäny yhtään mitään.

        Siis, jos mä avaan oven mä olen feministi? Jos mä en avaa ovea niin mä olen feministi? Täh?

        Auton ikkunoita en raaputtele koska ei ole autoakaan. Eikä kortittomana sitä kannata hommatakkaan.


      • Autollinen nainen
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        En ymmärtäny yhtään mitään.

        Siis, jos mä avaan oven mä olen feministi? Jos mä en avaa ovea niin mä olen feministi? Täh?

        Auton ikkunoita en raaputtele koska ei ole autoakaan. Eikä kortittomana sitä kannata hommatakkaan.

        Naisena joudun lämmittämään autoni,putsaamaan lumet pois auton päältä (lunta tullut ihan kiitettävästi tänä talvena) ja vielä raaputtamaan ikkunat.Ei tuohon hommaan miestä tarvita.Kyllä me naisetkin osaamme ainakin nuo asiat autoillemme tehdä.


    • maniamania

      En äkkiä keksi syytä. Tuskin on.

    • niiiiiin katkera siitä yhestä sattuneesta menneitten vuosien jutu(i)sta etten oo vieläkään päässy yli, tääläki joskus tainnu siitä mainita.. vieläki kuohahtaa jos tarkemmin alan muisteleen muttei se ollu just ovien aukaisusta vaan tavaroitten kannosta tai auttamisesta, sitte miehet muka niin paasaa että nokylläminäautanjosvaannaisiapulassanään,ihanvarmana1!! hah. joo, sen päivän ku näkis. mutta ONNEKSI vastapainona on nämä jotka aukasee oven jos ei muuta, känniset varsinki on hupaisia. ja tietty myös itse aukasen ainaki yleensä ellei nyt kovin paha päivä satu oleen ja silloinki pyrin muistamaan.

      ois kiva jos miehet muistais enempi muita miehiä ja naiset naisia. tai naiset miehiä. miten vaan. ettei se aina menis niin että miesten pitäis muistaa naiset ja blablablab.. sitte naiset poraa jos parikolme jättää aukasematta vaikkei ite oo aukassu kellekkään.

      • senkin

        NAISELLA JA NAISELLE



    • fasdasss

      Jos olen sinkku ja on p1llu mielessä. Ei sitä nyt muuten aleta noin käyttäytymään.

      • ...

        Etkö sä varattuna avaa naisellesi ovea olenkaan? Kyll meillä vaan isäntä avaa mulle ovea millon miksikin, joko mullei oo avaimia mukana tai mullon kauheesti roinaa käsissä enkä pääse ite avaa ovea.

        Tosiaan se avaa oven, kun ollaan menossa sisälle tai ulos, kuten tuossa sanoikin. :-)


    • mies_vm.86

      Mun on nyt ihan pakko kysyä että jos naiset avaavat minulle ovia töissä niin mitä tämä merkitsee. Ymmärrän kyllä ettei tämä nyt todellakaan tarkoita seksuaalisella tasolla välttämättä mitään. Mutta kyllähän naisen on jollakin tasolla pakko pitää sellaisesta miehestä jolle avaa oven? Olen kyllä itse huomannut sellaisen että kaikille sellaisille naisille joille avaan oven niin koen heidät jollakin tasolla miellyttäviksi. Nämä kolme naista (aloitin tässä työssä 2kk sitten ja ulkonäköni on muuttunut myös parempaan) eivät ole olleet mitään hottiksia, voisi sanoa että melko samaa tasoa minun kanssa. Koen itsekin ihan suhteellisen komeaksi ja pitkäksi mieheksi.

    • Anonyymi

      Tänään mä ihan sulin, kun joku hyvä käytöksinen kohtelias nuori mies jäi pitämään ovea ihan auki mulle että se ei tuu mun naamaan, meinasin ruveta itkemään, koska se on niin ihanaa arvostan sitä paljon, koska nykyään tuntuu että kohteliaisuus on maan syvyyksissä.

    • Anonyymi

      Silloin ku naisella ei ole avainta, millä avata ovea.

      • Anonyymi

        Minä avaan kaikille

        Pidän auki

        Oon kohtelias

        Yhä enemmän


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe