Jaikalin ja Psalmin sumuverho

hämmästyttää.

Se määrätietoinen periaate, jolla nimimerkkien Jaikal ja Psalmi50.15 takana olevat henkilöt
haluavat torjua ja estää kaiken hengellisen opetuksen arvostelun, tuo mieleen sumuverhon.

Sarkasmia ja ironiaa sekä syyllistämisen psykologiaa hyväksi käyttäen nuo helluntailiikkeen
uskolliset kilven kiillottajat ja mainosmiehet pyrkivät suojelemaan KAIKKEA karismaattista yms.
toimintaa. Kaksikko ei suostu tunnistamaan yhtäkään sellaista opetusta, oppia tai opettajaa,
joiden harhaoppisuudesta olisi syytä varoittaa vasta uskoon tulleita kilvoittelijoita.

On kysyttävä, KETÄ palvelee tuollainen 'suut-suppuun' ja 'sumuverho-suojana' mentaliteetti.

Löytyykö Raamatusta tukea sille, että opettajien sekä vanhempien ja vaelluksessa pidemmälle
ehtineitten uskovien tulee suhtautua kaikkeen harhaiseen opetukseen lempeän suopeasti?

Mistä löytyy tukea sille "viisaudelle", että raatelevien susien repiessä uskovien laumaa opettajat
tyytyvät pesemään tyytyväisinä käsiään ja antavat kaikenlaisten "evankeliumien" kukkia vapaasti?

Olisiko Jaikalilla tai Psalmilla näihin kysymyksiin ns. parempaa tietoa?

51

1242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muutamia heidän viestejä lukasin.

Ihmeellistä on myös "Psalmin" mielipide siitä että nainen ei voi täyttyä Pyhällä Hengellä.

Tollaset mielipiteethän vie uskottavuuden heidän viesteistään, kun helluntailiikekään ei yleisesti sulje naisilta pääsyä taivaaseen ja puolet palstan kirjoittajistakin lienee naisia.

• * "< Ihmeellistä on myös "Psalmin" mielipide siitä että nainen ei voi täyttyä Pyhällä Hengellä. >" ?
        * Ei ole mahdollsita, sillä Kristuksessa ei ole miestä eikä naista, kaikki ovat yhtä H'änessä !

• näytettä

Tässä ote nimimerkki Jaikalin "puhdaskaulaisuudesta", johon ei mahdu niin yhtäkään
      varjoa tai pilven hattaraa uskonnollisuuden taivaalla (tänä synkeänä lopun aikana!):

jaikal 4.1.2010 09:31
      Minun ongelma on siinä että kun minä en tunne yhtään varmaa eksyttäjäsaarnaajaa
      josta voisin julkisesti varottaa.

• Toivon, että he vastaavat kysymyksiisi.

• toivon.

Vaikuttaa siltä, että vastausten valmistelu kestää pitkän tovin.

Ehkäpä huomenna tulee valmista ja kuulemme synnittömien veljien vastaukset.

• psykologiaa.

Hän teki todella hyvän yhteenvedon siitä, miten varoittelijamiehet- ja naiset ovat tällä palstalla jo vuosia toimineet, ja miten lapsellista ja kypsymätöntä heidän kirjoittelunsa on ollut. Taisi hänen kirjoituksensa tulla vain liian suoraan kohti ja kirpaista syyllistä omaatuntoa. Kyseinen teksti kannattaa lukea rauhassa ja ajatuksella, koska se on täyttä asiaa ja aika tiivis paketti. On se vaan niin hienoa, että tälläkin palstalla on Jumalan lähettämiä ihmisiä seisomassa muurinaukossa, ettei jumalattomuus pääse rehottamaan liiaksi. :)

• *varoittaja*

Jumalattomuus pääsee juuri näiden kautta valtaamaan seurakuntia.

• Pe.kun palattua
        *varoittaja* kirjoitti:

Jumalattomuus pääsee juuri näiden kautta valtaamaan seurakuntia.

palstalla alkaa valheet jälleen kukoistaa!!!

Psalmi50.15 ja Jaikal ovat ne,jotka tällä palstalla ovat heto tarttuneet
        väärääb opetukseen ja sehän ei näille valheessa eläville ole mieleen!

• Kirjoituksesi psy..

oli täysin asiaa ja olen samaa mieltä kanssasi.
        Palstalla näyttää olevan useitakin,jotka
        mielistyvät valheeseen,ennemmin,kuin
        totuuteen.

• kertoa.
        Kirjoituksesi psy.. kirjoitti:

oli täysin asiaa ja olen samaa mieltä kanssasi.
        Palstalla näyttää olevan useitakin,jotka
        mielistyvät valheeseen,ennemmin,kuin
        totuuteen.

Mikä on se valhe, johon viittaat viestissäsi?

Se sinun pitäisi nyt rohkeasti kertoa palstalaisille.

• Johan tämä ketju
        kertoa. kirjoitti:

Mikä on se valhe, johon viittaat viestissäsi?

Se sinun pitäisi nyt rohkeasti kertoa palstalaisille.

sen osoittaa!

1 Valhe: Pe.kun valhe Psalmin sanomana.
        2 Valhe: Aloittajan syytökset niin Psalmia,kuin Jaikalia kohtaan:ironia,sarkasmi,syyllistämispsykologia..
        3 Valhe: Nimim.Toivon valhe,että he olisivat myöskin väittäneet olevansa synnittömiä.

• luterilaisuus

jaikal 4.1.2010 17:46
      luterilaisuus on Pohjolassa suurin harhaoppi. Vartiotorniseura jää varmasti toiseksi.
      Vauvakasteoppi on syypää tähän harhaan. Suuri on se joukko joka menee kadotukseen
      turvaten kasteen armoliittoon.

• jaikalille tiedoksi

kaatujaliikkeet ja muut vastaavat uskonnolliset hurmosaallot ovat Pohjolassa ja maan ääriin saakka
        vähintään yhtä vaarallisia kuin luterilainen tai muu perinteinen kirkko.

• Mistä minä en pidä ja miksi ? Siitä, että te ette arvostele puhetta jonka pastori pitää, vaan paimenia itseään. En hätkähdä vähästä, enkä ole herkkähipiäinen, mutta minä näen jotain sellaista, josta minä todellakaan en pidä. Ehkä minussakin on hiukan "paimenen verta". Tähyän kauas ja näen kuinka sudet hiipivät lauman ympärillä ja keräävät joukkojaan. Lampaat eivät sitä ehkä huomaa ja kaikki on näennäisesti rauhallista, mutta katseeni tähyää kauas missä näen vaaran. Minun on varoitettava laumaa ja pidettävä se koossa, ettei se säikähdä ja ala hajaantumaan, kuka minnekin hätääntyneenä ilman paimenta, ilman yhteyttä laumaan. Nuo sudet ovat kuin Kaldealaiset, jotka yrittivät hajottaa Juudan kansan valheillaan. Siksi sanon kuin Hiskia, älkää vastatko heille mitään. Älkää kuunnelko mitä he sanovat. Jumala ei ole heitä lähettänyt.

Te olette hajottajia, ette rakentajia. Te ette ole paimenia, vaan susia, jotka saavat lauman hajalle. Te käytte paimenen kimppuun ja revitte sen hampaillanne. Puhutte kovaan ääneen, kuin Kaldealaiset, että lauma säikähtäisi ja saisitte sen hajalle. Tässä teidän missionne ja kaiken tämän te puette siihen, että teidän on varoitettava. Teidän tehtävänne on varoittaa laumaa, että sen paimen / paimenet ovat riivattuja, noitia joita demonit kuljettavat ja joiden käsien kautta virtaa saatanallinen voima. Kuinka te uskallatte ?

Paimen rukoilee laumansa puolesta, valvoo ehkä öitä, murehtii ja miettii. Oikeastaan koskaan hän ei saa rauhaa, koska hän kantaa vastuuta laumastaan. Paimen miettii seurakunnan parasta ja sitä mitä voisi tehdä paremmin, että seurakunta voisi rakentua ja kasvaa. Jokaisella pastorilla on oma näkynsä, jota he tavoittelevat. Näky on se tie / kanava jonka tulisi johtaa seurakunta menestykseen. Pastorit toimivat sekä näkynsä, mutta myös persoonansa kautta. Kukaan pastori ei ole täydellinen ja jokainen pastori tekee virheitä. Ei yhtä ja kahta virhettä, vaan useita virheitä ja asioita joudutaan opettelemaan usein kantapäänkautta. Pastoreilla on myös erilaiset taustat ja menneisyys. Nämäkin näkyvät heidän toimissaan ja antavat heidän tapaansa hoitaa tehtäväänsä oman leimansa. Opillisesti voidaan myös omata erilaisia painotuksia ja pieniä opillisia erojakin voi olla, joista voi sitten vaikka väitellä. Eroja löytyy myös hengellisillä alueilla, koska toiset ovat avoimempia ja räiskyvämpiä kuin toiset. Äärilaitoja löytyy joka asiasta ja jos kaksi äärilaitaa laitetaan rinnan, niin yhtäkkiä voisi jopa sanoa, että jompikumpi ei kuulu joukkoon ja joku voi tietty ajatella, ettei kumpikaan ole nyt sopiva.

Yksi yhdistävä tekijä näillä persoonallisilla, epätäydellisillä, eri näyn omaavilla, hengellisesti erilaisilla, opillisesti epäidenttisillä ja monen ääripään pastoreilla kuitenkin on. He ovat saaneet tehtäväkseen johtaa laumaa, josta he ovat vastuussa Jumalan edessä. Heistä jokainen seisoo vartiossa ja tähyää kauas. He ruokkivat laumaansa ja vievät laumansa lepäämään, vaikka ovat niin kovin epätäydellisiä ja tarvitsevat meidän tukeamme ja rohkaisuamme. Meidän tehtävämme on rukoilla näiden pastoreiden puolesta ja seisoa heidän rinnallaan, että he voisivat tehdä työnsä iloiten ja ettemme lisäisi heidän kuormaansa. Miksi ? Koska me kaikki olemme Jumalan pellolla työssä. Meillä kaikilla tulisi olla vastuu seurakunnasta ja pastorin tukeminen ja hänen puolestaan rukoileminen on ensiarvoisen tärkeää työtä. Siksikö, että pastori on niin mukava ja meidän paras kaverimme ? Siksikö, että hän on niin hyvä ja täydellinen, että hän, jos kuka ansaitsee tukemme ? Siksikö, että minulla nyt vaan sattuu olemaan sama näky, kuin pastorilla, vai haluanko minä kenties mielistellä pastoria ? EI, EI ja vielä kerran ei. Minä tuen paimenta siksi, koska kannan sydämessäni huolta seurakunnasta ja näen, kuinka saatana vihaa seurakuntaa. Rakastan jokaista Jumalan omaa, enkä halua, että yksikään lähtee omille teilleen. Olen niin monesti murehtinut juuri näiden sivuun jääneiden puolesta.

Minun silmissäni te ette ole niitä, jotka tukevat seurakuntaa ja rakentavat sitä. Ehkä te luulette olevanne Jumalan työtovereita, kun moititte pastoreita ja ajattelette, että Hän kerran maksaa teille palkan tästä kaikesta. Ehkä maksaakin ! Te olette nousseet vastustamaan paimenia, jotka ovat Jumalan palvelijoita, kukin omalla paikallaan.

En sano teitä riivatuiksi, enkä noidiksi, vaikka teette tuhoa seurakunnille. Sanonko teille Jeesuksen sanoilla, väisty tieltäni saatana, sinä tahdot saada minut (monet) lankeamaan. En kuitenkaan viitsi, koska itsekin minä voin puheissani hairahtua ja tehän kuitenkin olette minun veljiäni ja minulle rakkaita. En halua loukata teitä ja tiedän, että olette jopa väkeviä Herrassa, kuten Pietarikin, vaikka Jeesus häntä joutuikin nuhtelemaan, mutta miettikää kuitenkin, miettikää toimitteko oikein !

• huomaa, että kirjoituksesi ei ole tervettä.

Tuomitset helluntailaisuuden ja kaikki sen pastorit jokaisesta seurakunnasta ja pahinta kai tuossa on se kun itse haluat olla heidän tilallaan, ei paimenena vaan johtajana.

Niin eilen, kuin jo tällekin yölle olet myös ehtinyt jo vastakkaisen sukupuolen edustajatkin alentaa mitättömiksi ja hengettömiksi.

• Pe.ku kirjoitti:

huomaa, että kirjoituksesi ei ole tervettä.

Tuomitset helluntailaisuuden ja kaikki sen pastorit jokaisesta seurakunnasta ja pahinta kai tuossa on se kun itse haluat olla heidän tilallaan, ei paimenena vaan johtajana.

Niin eilen, kuin jo tällekin yölle olet myös ehtinyt jo vastakkaisen sukupuolen edustajatkin alentaa mitättömiksi ja hengettömiksi.

peku vastaan sinulle. Et ehkä itse enään huomaa, että kirjoituksesi ei ole tervettä.

• Samaa mieltä olen
        Psalmi50.15 kirjoitti:

peku vastaan sinulle. Et ehkä itse enään huomaa, että kirjoituksesi ei ole tervettä.

kanssasi,Psalmi50.15:Pe.kun kirjoitukset eivät ole terveitä,hän vaikuttaa patologiselta valehtelijalta!

• E. Rauhanen
        Psalmi50.15 kirjoitti:

on ansainnut helvetin tulen".

"Teille on opetettu :"Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi". Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojianne puolesta".

"jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille".

"Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi".

"Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?"

• E.Rauhanen
        Samaa mieltä olen kirjoitti:

kanssasi,Psalmi50.15:Pe.kun kirjoitukset eivät ole terveitä,hän vaikuttaa patologiselta valehtelijalta!

on ansainnut helvetin tulen".

"Teille on opetettu :"Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi". Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojianne puolesta".

"jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille".

"Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi".

"Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?"

• itse.

Kysymys EI ole kenenkään sananjulistajan kiroamisesta.

Yrität tapasi mukaan johtaa keskustelun pois aloituksen aiheesta.

Toit aloituksen tilalle oman keksityn syytöksesi kiroamisesta.

Se onkin vanha ja koettu tapa hämätä ja sumuttaa, väistät kysymyksen.

SIIS, aloituksessa EI ole kysymys kenenkään kiroamisesta kuten sinä sumuttaen väität.

Kysymys on siitä, että sinulta ja Jaikalilta ei löydy yhtäkään varoituksen sanaa harhaopeista.

Aikamme 'helluntailaisuus' on sinun mielestäsi jätettävä kaiken arvostelun ulkopuolelle?

Kaikki Raamatun Sanan pohjalta tapahtuva arvostelu on sinulle ilmeisesti kiroamista?

• ei arvosteluun

Tärkeämpää kuin harhaopeista varoittaminen on jaikalille sen todisteleminen, että kaikki helluntailaiset ovat ei-syntisiä ja puhtaita.

• Jokaisen uskovan

itsensä vastuulla on lukea Jumalan Sanaa,että oppii ja osaa erottaa harhaoppiset.

Jaikalin kirjoituksia lukeneena olen huomannut,että hän on ottanut kantaa niihin
        kirjoituksiin,jotka ovat vastoin Jumalan Sanan opetuksia,samoinkuin Psalmi50.15.

Jos joku tietää varmasti kertoa,ketkä ovat harhaoppisia ja kokee tarpeelliseksi
        varoittaa sellaisista,niin hän tehköön sen,eikä syydetä vastuuta ainoastaan niille,
        jotka täällä palstalla kokevat tarpeelliseksi kirjoittaa muista Raamatun aiheista.

• Koettelua ja varoitt
        Jokaisen uskovan kirjoitti:

itsensä vastuulla on lukea Jumalan Sanaa,että oppii ja osaa erottaa harhaoppiset.

Jaikalin kirjoituksia lukeneena olen huomannut,että hän on ottanut kantaa niihin
        kirjoituksiin,jotka ovat vastoin Jumalan Sanan opetuksia,samoinkuin Psalmi50.15.

Jos joku tietää varmasti kertoa,ketkä ovat harhaoppisia ja kokee tarpeelliseksi
        varoittaa sellaisista,niin hän tehköön sen,eikä syydetä vastuuta ainoastaan niille,
        jotka täällä palstalla kokevat tarpeelliseksi kirjoittaa muista Raamatun aiheista.

Muutamat veljet ovat kertoneet, etteivät he halua koetella eksyttäjiä tai eivät osaa tehdä sitä. Jonkinlaista varoittelua he ovat kuitenkin toisista kirjoittajista tehneet.

Pieni kooste

Voisitteko veljet (?) kertoa minulle Psalmi50.15 Käyttäjän viestit 4.1.2010 02:31
        Kuka pastori suomessa on teidän mielestänne raitis, eikä ole esim. noita, joka toimii demonien ohjaamana, tai riivattu ? JOS löytyy yksikin, niin haluan myös kuulla perustelut tälle väitteelle.

Tomumaja EroeKäyttäjän viestit4.1.2010 07:05
        Vaienna Tomumaja tuo riidanhaastaja leahim. Se ei saa koskaan mitään rakentavaa aikaa, ja vain valehtelee.
        Teki sille niin tai näin niin aina väärinpäin.
        Tää leahim on uskosta tällä hetkellä niin kaukana kuin itä lännestä.

Mukava Psalmi50.15Käyttäjän viestit4.1.2010 13:47
        lukea sinun raitishenkisiä ja rakentavia kirjoituksiasi...
        ....Jalovaara, Juntunen, Koivisto jne.. Ovat kaikki tyynni Jumalan lapsia / palvelijoita ja Pyhällä Hengellä täyttyneitä. Heillä on oma paikkansa ja tehtävänsä siellä missä palvelevat ja he hoitavat tehtäväänsä omalla persoonallisella tavallaan. Jumalalle he ovat vastuussa tekemisistään niin kuin mekin ja meillä kaikilla on monin tavoin parannettavaa ja kasvettavaa, emmekä me kukaan ole 101 % raittiita ja puhdasoppisia.

Minun ongelma jaikalKäyttäjän viestit4.1.2010 09:31
        on siinä että kun minä en tunne yhtään varmaa eksyttäjäsaarnaajaa josta voisin julkisesti varottaa.
        En kyllä olekaan tutkinut saarnaajien ja evankelistojen henkiä.
        Joka Jeesuksen evankeliumia julistaa... "Älkää estäkö heitä..."

Herran rauhaa jaikal EroeKäyttäjän viestit4.1.2010 10:32
        Kyllä sinä olet minua arvioinut, ettäkö miten? Nakkasit kirjoituksen:
        Onko Eroe uudestisyntynyt.

**************************************************************************

Psalmin ja jaikalin päättelytavalla tehdään melkein kenestä tahansa Jumalan mies tai lapsi, joka vain sanoja Raamatusta puhuu. Osaavatko he tunnistaa ekivaarin, palstan vakioeksyttäjän, joka myös mainitsee Jumalan ja Jeesuksen nimeä ja lappaa jakeita kunnon jehovalaisen tapaan?
        Tämä vääntää koko ajan Raamattua kieroon, ja hänellä on myös vakiovastaus, jos häntä epäillään jostakin harhaopista. Silloin tulee ekiltä myöntävä vastaus muodossa: ”..minkäpäs minä sille voin jos se on yhdenmukainen” jehovalaisten, mormonien, roomalaiskatolisten tai viimeksi ruusuristiläisten (=saatananpalvojia, jotka rituaaleissaan kutsuvat palvontansa kohdetta Jumalaksi) kanssa.

Minä uskon Paavalin Kirjoittanut: ekivaari / Tänään / klo 16:28
        tähän opetukseen, ja minkäpäs minä sille voin jos se on yhdenmukainen roomalaiskatolisten kiirastuliopin kanssa?1. Korinttolaiskirje 3
        11 "Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
        ----
        Kun Jehovan todistaja tahi ekivaari Käyttäjän viestit29.12.2009 07:27
        Ruusu Ristiläinen rukoilee Jumalaa, niin onko hän poikkeus tähän Jumalan antamaan lupaukseen?:
        Roomalaiskirje 10:
        13 "Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

Ps.
        Psalmin ja jaikalin kaipuu saada nähdäkseen susilistoja on jo noussut niin suureksi, että kohta sydämeni heltyy ja copypastaan sellaisen tänne. Vai pitäisikö laittaa se Lista Surullinen, joka sai aivan valtavan suosion marraskuussa 2008? Sitä kaikki rakastivat ylläpitoa myöten, muistaakseni yli 16 000 lukukertaa muutamassa päivässä. Sitten lopulta pahat ateistifanaatikot sen hävittivät palstalta, mutta ei lukijoiden sydämistä. :-D

• nosusussa
        Koettelua ja varoitt kirjoitti:

Muutamat veljet ovat kertoneet, etteivät he halua koetella eksyttäjiä tai eivät osaa tehdä sitä. Jonkinlaista varoittelua he ovat kuitenkin toisista kirjoittajista tehneet.

Pieni kooste

Voisitteko veljet (?) kertoa minulle Psalmi50.15 Käyttäjän viestit 4.1.2010 02:31
        Kuka pastori suomessa on teidän mielestänne raitis, eikä ole esim. noita, joka toimii demonien ohjaamana, tai riivattu ? JOS löytyy yksikin, niin haluan myös kuulla perustelut tälle väitteelle.

Tomumaja EroeKäyttäjän viestit4.1.2010 07:05
        Vaienna Tomumaja tuo riidanhaastaja leahim. Se ei saa koskaan mitään rakentavaa aikaa, ja vain valehtelee.
        Teki sille niin tai näin niin aina väärinpäin.
        Tää leahim on uskosta tällä hetkellä niin kaukana kuin itä lännestä.

Mukava Psalmi50.15Käyttäjän viestit4.1.2010 13:47
        lukea sinun raitishenkisiä ja rakentavia kirjoituksiasi...
        ....Jalovaara, Juntunen, Koivisto jne.. Ovat kaikki tyynni Jumalan lapsia / palvelijoita ja Pyhällä Hengellä täyttyneitä. Heillä on oma paikkansa ja tehtävänsä siellä missä palvelevat ja he hoitavat tehtäväänsä omalla persoonallisella tavallaan. Jumalalle he ovat vastuussa tekemisistään niin kuin mekin ja meillä kaikilla on monin tavoin parannettavaa ja kasvettavaa, emmekä me kukaan ole 101 % raittiita ja puhdasoppisia.

Minun ongelma jaikalKäyttäjän viestit4.1.2010 09:31
        on siinä että kun minä en tunne yhtään varmaa eksyttäjäsaarnaajaa josta voisin julkisesti varottaa.
        En kyllä olekaan tutkinut saarnaajien ja evankelistojen henkiä.
        Joka Jeesuksen evankeliumia julistaa... "Älkää estäkö heitä..."

Herran rauhaa jaikal EroeKäyttäjän viestit4.1.2010 10:32
        Kyllä sinä olet minua arvioinut, ettäkö miten? Nakkasit kirjoituksen:
        Onko Eroe uudestisyntynyt.

**************************************************************************

Psalmin ja jaikalin päättelytavalla tehdään melkein kenestä tahansa Jumalan mies tai lapsi, joka vain sanoja Raamatusta puhuu. Osaavatko he tunnistaa ekivaarin, palstan vakioeksyttäjän, joka myös mainitsee Jumalan ja Jeesuksen nimeä ja lappaa jakeita kunnon jehovalaisen tapaan?
        Tämä vääntää koko ajan Raamattua kieroon, ja hänellä on myös vakiovastaus, jos häntä epäillään jostakin harhaopista. Silloin tulee ekiltä myöntävä vastaus muodossa: ”..minkäpäs minä sille voin jos se on yhdenmukainen” jehovalaisten, mormonien, roomalaiskatolisten tai viimeksi ruusuristiläisten (=saatananpalvojia, jotka rituaaleissaan kutsuvat palvontansa kohdetta Jumalaksi) kanssa.

Minä uskon Paavalin Kirjoittanut: ekivaari / Tänään / klo 16:28
        tähän opetukseen, ja minkäpäs minä sille voin jos se on yhdenmukainen roomalaiskatolisten kiirastuliopin kanssa?1. Korinttolaiskirje 3
        11 "Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
        ----
        Kun Jehovan todistaja tahi ekivaari Käyttäjän viestit29.12.2009 07:27
        Ruusu Ristiläinen rukoilee Jumalaa, niin onko hän poikkeus tähän Jumalan antamaan lupaukseen?:
        Roomalaiskirje 10:
        13 "Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

Ps.
        Psalmin ja jaikalin kaipuu saada nähdäkseen susilistoja on jo noussut niin suureksi, että kohta sydämeni heltyy ja copypastaan sellaisen tänne. Vai pitäisikö laittaa se Lista Surullinen, joka sai aivan valtavan suosion marraskuussa 2008? Sitä kaikki rakastivat ylläpitoa myöten, muistaakseni yli 16 000 lukukertaa muutamassa päivässä. Sitten lopulta pahat ateistifanaatikot sen hävittivät palstalta, mutta ei lukijoiden sydämistä. :-D

>>>Psalmin ja jaikalin kaipuu saada nähdäkseen susilistoja on jo noussut niin suureksi, että kohta sydämeni heltyy ja copypastaan sellaisen tänne. Vai pitäisikö laittaa se Lista Surullinen, joka sai aivan valtavan suosion marraskuussa 2008? Sitä kaikki rakastivat ylläpitoa myöten, muistaakseni yli 16 000 lukukertaa muutamassa päivässä. Sitten lopulta pahat ateistifanaatikot sen hävittivät palstalta, mutta ei lukijoiden sydämistä. :-D

• ihmettelijä ?
        nosusussa kirjoitti:

>>>Psalmin ja jaikalin kaipuu saada nähdäkseen susilistoja on jo noussut niin suureksi, että kohta sydämeni heltyy ja copypastaan sellaisen tänne. Vai pitäisikö laittaa se Lista Surullinen, joka sai aivan valtavan suosion marraskuussa 2008? Sitä kaikki rakastivat ylläpitoa myöten, muistaakseni yli 16 000 lukukertaa muutamassa päivässä. Sitten lopulta pahat ateistifanaatikot sen hävittivät palstalta, mutta ei lukijoiden sydämistä. :-D

>>>LAITA IHMEESSÄ jaikalin ja Psalmin nähtäväksi se "susilista" ja myös se kertomasi "Lista Surullinen"!

On hyvä, että saadaan lisää aineistoa keskustelun pohjaksi..

• hätäile
        ihmettelijä ? kirjoitti:

>>>LAITA IHMEESSÄ jaikalin ja Psalmin nähtäväksi se "susilista" ja myös se kertomasi "Lista Surullinen"!

Eiköhän sallita keskustelun ja mielipiteen vapaus. Elämme sentään vielä vapaassa maassa.

Mitä mainitsemaasi perkeleeseen tulee, niin sen tuottamaa inspiraatiota tämä meidän aikamme on muutenkin pullollaan. Ei pari listaa sinne tai tänne maata mihinkään hetkauta. Katellaan rauhassa, jos jollain on listaa keskustelun virikkeeksi. Ja jätetään nyt se perkele toistaiseksi manailematta esiin.

Hyvää yötä sinulle, pysytään visusti irti perkeleestä, joohan!

• ihmettelijä ??
        nosusussa kirjoitti:

tässä tapauksessa minun. Äläkä myöskään vastaile itse omiin viesteihisi, se on.. sanonko mitä ? En ota kantaa kirjoituksiisi enää tämän jälkeen. Jumala kyllä varmasti hoitelee sinut aika pian, niin pikälle olet paatumuksessasi ja jumalattomuudessasi mennyt.

• *jukka.finland
        ihmettelijä ? kirjoitti:

Tutkipa vähän oman sisimpäsi mielentilaa! Jos meidät tuomittaisiin tuon ajatuksesi mukaisesti, niin taivas olisi autio paikka. Kun kirjoittaa noin vakavasta asiasta tulisi ymmärtää (edes alkeita) mitä ko. raamatunkohta merkitsee. Raamatunkohdassahan sanotaan, että jos polkee maahan Jeesuksen veren, jossa on pyhitetty ja pilkkaa armon Henkeä, niin ei ole enää uhria (tuon) synnin edestä. Jos joku pyytää palstalle nähtäväksi jotain listoja niin ei se Pyhän Hengen pilkkaa ole.

No niin. Itse en kaipaa tänne sen enempää "Tiitisen listoja" kuin muitakaan listoja, eli siinä mielessä olen samaa mieltä kanssasi.

Hyvää viikonloppua.

• ihmettelijä ?
        *jukka.finland kirjoitti:

Tutkipa vähän oman sisimpäsi mielentilaa! Jos meidät tuomittaisiin tuon ajatuksesi mukaisesti, niin taivas olisi autio paikka. Kun kirjoittaa noin vakavasta asiasta tulisi ymmärtää (edes alkeita) mitä ko. raamatunkohta merkitsee. Raamatunkohdassahan sanotaan, että jos polkee maahan Jeesuksen veren, jossa on pyhitetty ja pilkkaa armon Henkeä, niin ei ole enää uhria (tuon) synnin edestä. Jos joku pyytää palstalle nähtäväksi jotain listoja niin ei se Pyhän Hengen pilkkaa ole.

No niin. Itse en kaipaa tänne sen enempää "Tiitisen listoja" kuin muitakaan listoja, eli siinä mielessä olen samaa mieltä kanssasi.

Hyvää viikonloppua.

kylläkin sitä, että jos kristitty aina uudestaan ja uudestaan, ihan tahallaan ja tietoisesti tekee syntiä, niin silloin hän mielestäni pitää halpana Jeesuksen verta ja Armoa. Tietoinen synnillä leikkiminen ei ole mikään kevyt asia kenellekkään meistä.

Ja jos ihminen tarpeeksi paatuu tällä tiellä, niin jossain vaiheessa Pyhä Henki jättää hänet, ja se on tämän ihmisen loppu. Lue Heb.6:4-6
        En tietenkään toivo tätä kenellekään.

• edell.
        ihmettelijä ? kirjoitti:

kylläkin sitä, että jos kristitty aina uudestaan ja uudestaan, ihan tahallaan ja tietoisesti tekee syntiä, niin silloin hän mielestäni pitää halpana Jeesuksen verta ja Armoa. Tietoinen synnillä leikkiminen ei ole mikään kevyt asia kenellekkään meistä.

Ja jos ihminen tarpeeksi paatuu tällä tiellä, niin jossain vaiheessa Pyhä Henki jättää hänet, ja se on tämän ihmisen loppu. Lue Heb.6:4-6
        En tietenkään toivo tätä kenellekään.

Kyllä tähän samaan yhteyteen mielestäni liittyy myös Heb.10:26-29. eli jos uskoontultuaan (?) ihan tahallaan tekee syntiä, niin kyllä se on minusta liiton veren epäpyhänä pitämistä.
        Mutta tämä onkin vain minun raamatuntulkintaani, ja näin asian itse ymmärrän. En kuitenkaan ole mikään raamatunopettaja.

• Lähettäjä

Onko jaikal keskittynyt synnittömyyteen ja Psalmi näkee lampaitten olevan hyvässä turvassa, kun ei kuulu kommentteja? :-)

• tule ulos kaapistasi

Kun noin julkisesti lähettelet ihmisten nimiä on syytä kertoa oma nimesi myös. Olet leimannut mm. menestysteologeiksi ihmisiä, jotka eivät sitä tosiaankaan ole. Siksi näyttää siltä, että kaikki, jotka ovat sinun kanssasi eri mieltä päätyvät listalle. Väärän todistuksen lausuminen lähimmäisestä ja valehtelu ovat syntejä ja niihin syyllistyt juuri nyt.

• Lähettäjä
        tule ulos kaapistasi kirjoitti:

Kun noin julkisesti lähettelet ihmisten nimiä on syytä kertoa oma nimesi myös. Olet leimannut mm. menestysteologeiksi ihmisiä, jotka eivät sitä tosiaankaan ole. Siksi näyttää siltä, että kaikki, jotka ovat sinun kanssasi eri mieltä päätyvät listalle. Väärän todistuksen lausuminen lähimmäisestä ja valehtelu ovat syntejä ja niihin syyllistyt juuri nyt.

Siinä esittelyssä kysytään mielipiteitä, onko listasta unohtunut joitakin vai onko siellä sellaisia nimiä, jotka eivät sinne kuulu ja niistä perustelut mikseivät sinne kuuluisi.

Kuten itse sanoin saatesanoissa, että pistän tulemaan siinä asussa, kuin se oli aikanaan. Joitakin nimiä en itsekään tunne tarkemmin. Ja muutamia uusia puolestani lisäisin siihen. Samaten lopussa olevasta "ei suositeltavien" joukosta nostaisin muutamia varsinaisten nimien joukkoon, kuten esim Billy Graham, C.Peter Wagner ja Rick Warren ovat oikein raskaan sarjan eksyttäjiä.

• ampukaa sudet

Kuten nimimerkki: hämmästyttää. todistaa, monet muutkin ovat huomanneet, että kirjoittaja Jaikalilla on eräänlainen uskottavuusongelma

Vaikka hän voikin kirjoittaa uskosta kohtalaisen hyvin, kokonaisvaikutelman pilaa se, että hän ei oikein tunnu ymmärtävän sitä, että täällä maanpäällä ihmiset ovat erehtyväisiä, epäpyhiä ja jopa syntisiä. Tämä koskee myös ja varsin erityisen paljon helluntailaisia, joiden keskuudesta on noussut monia harhaopettajia.

Ei voi olla niin, että uskovien pitäisi kiltisti niellä kaikki opetus, kaikki sammakot ja hullut höpötykset, vaan kaiken opetuksen, joka otetaan vastaan, pitää perustua yksinomaan Jumalan sanaan, raamatun teksteihin. Tämän toivon Jaikalin ottavan jatkossa huomioon.

• Opeteta

Jäsenilleen Raamattua.Sehän on sitten edesvastuutonta jos niin on,sekä ihmiselle itselleen että niille joita hän opettaa.

• http://fi.wikipedia.org/wiki/Menestysteologia

Lainaus linkistä:

Positiivinen tunnustus
        "Positiivisella tunnustamisella tarkoitetaan sitä, että uudestisyntynyt ihminen puhuu uskon sanaa, myönteisiä ja positiivisia asioita, tuo sanoillaan julki aineellista menestystä, fyysistä terveyttä ja voittoa. Pahimpana virheenä pidetään negatiivista tunnustusta, sairauden oireiden myöntämistä, köyhyydestä, tappiosta ja epäonnistumisesta puhumista.

Positiivinen tunnustus (Positive Confession) on eräs keskeisempiä opetuksia, sen mukaan puhutuilla sanoilla on luova voima vaikuttaa ihmisen kohtaloon, todellisuuteen, elämään ja olosuhteisiin. Uskon Sana -liikkeen opetuksen mukaan se mitä sanot, määrää kaiken, mitä sinulle tapahtuu.[47][48][49][50][51][52]

”Voit saada sen, mitä sanot.”. Tappiot ja epäonnistumiset johtuvat väärästä ajattelusta ja väärästä uskomisesta ja vääristä puheista.[53][54]

Sellainen usko, jonka mukaan ihmisen omat sanat, positiiviset tai negatiiviset, määräävät ihmisen kohtalon, ei ole kristillistä uskoa, vaan taikauskoa". (Lainaus loppu)

• "....täällä maanpäällä ihmiset ovat erehtyväisiä, epäpyhiä ja jopa syntisiä".
        ---------
        Mitä ns. menestysteologit opettavat ihmisen syntisyydestä?
        Edelleen linkistä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Menestysteologia

Vanhurskaus ja synti
        "Monet menestysteologit uskovat, että uskova ihminen ei voi tehdä syntiä. Heidän päättelynsä mukaan ihminen on henki, ja koska henki on uudestisyntynyt, se ei tee syntiä. Tämän opin mukaan uudestisyntyneen ihmisen henki on täydellisesti vanhurskas.[40]

Jos ihminen tekee syntiä, sitä tekee silloin sielu tai ruumis, mutta ei uudestisyntynyt henki. Synti johtuu siitä, että henki ei ole vielä ottanut ihmisen sielua tai ruumista täysin hallintaansa. Mutta uudestisyntynyt ihminen itse, joka on menestysteologien mukaan henki, ei heidän mukaansa voi tehdä enää syntiä".[41][42]

• asioita seurannut
        Tapio522 kirjoitti:

"....täällä maanpäällä ihmiset ovat erehtyväisiä, epäpyhiä ja jopa syntisiä".
        ---------
        Mitä ns. menestysteologit opettavat ihmisen syntisyydestä?
        Edelleen linkistä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Menestysteologia

Vanhurskaus ja synti
        "Monet menestysteologit uskovat, että uskova ihminen ei voi tehdä syntiä. Heidän päättelynsä mukaan ihminen on henki, ja koska henki on uudestisyntynyt, se ei tee syntiä. Tämän opin mukaan uudestisyntyneen ihmisen henki on täydellisesti vanhurskas.[40]

Jos ihminen tekee syntiä, sitä tekee silloin sielu tai ruumis, mutta ei uudestisyntynyt henki. Synti johtuu siitä, että henki ei ole vielä ottanut ihmisen sielua tai ruumista täysin hallintaansa. Mutta uudestisyntynyt ihminen itse, joka on menestysteologien mukaan henki, ei heidän mukaansa voi tehdä enää syntiä".[41][42]

samalta kuin Raamattu-palstan Armi ja Teuvo, vaikkakin nämä ovat eräänlaisia liikkeisiin kuulumattomia "erakkohenkiä". Mutta sama harhainen kertapyhityksen ja synnittömyyden oppi ahtaasta portista sisään menon jälkeen, jopa niin, että sana tuli heidän lihaansa pyhittäen heidän lihansakin. Mielestäni erittäin vaarallista oppia.

• ymmärtänyt ihmisen syntisyyden jo omankin kantapään kautta. Olen kirjoittanut omasta uskoontulostani hyvinkin henkilökohtaisesti ja yksityiskohtaisesti jossa otan esille tämän suuren synnintuntoni ja vanhurskauden nälkäni ja kuinka Jumala vapautti minut syntitakastani sekä tyydytti vanhurskauden nälkäni.
      Ei kai kukaan palstalainen ole jäänyt huomaamatta noita kirjoituksiani? Ne ovat olleet esillä monta kertaa.

Olen myös huomannut muissakin ihmisissä syntisyyttä. Tästä syystä olen kirjoittanut Jumalan antamasta ratkaisusta syntiongelmaan. Tämä aihe on minulle ymmärrettävistä syistä hyvin rakas ja tärkeä. Viimeisin kirjoitukseni aiheesta käsittelee juuri sitä miten JUMALA saa ihmisen seuraamaan tahtoaan ja elämään Hänelle antautunutta Häntä miellyttävää pyhityselämää. Jotkut IHMISET myös yrittävät pakottaa kanssamatkaajiaan lain saarnoillaan sellaiseen kilvoitteluun johon he eivät itsekään kykene. Sellainen pakottaminen ja ahdistaminen on tuomittu epäonnistumaan koska se ei perustu Jumalan armoon, vanhurskauteen eikä Jeesuksen uskoon. Oikea Jumalan hyväksymä kilvoittelu tapahtuu vain Jumalan armo ja rakkaus (Kristuksessa Jeesuksessa) ponnahduslautana Jumalan armossa ja Jumalan armo silmien edessä.

Tässä nämä kaksi viimeisintä kirjoitustani. Ensimmäinen käsittelee Jumalan tekoa Kristuksessa Jeesuksessa meidän hyväksemme. Kysymys on täydellisestä sovituksesta ja sen tuomasta hedelmästä; täydellisestä anteeksiantamuksesta. Aihe pitäisi kiinnostaa jokaista vanhurskautta janoavaa ihmistä. Syntiä rakastavat älkää vaivautuko lukemaan.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9495099/thread

Tämä toinen kirjoitukseni käsittelee Jumalan tapaa lähestyä ihmistä ja saada hänet elämään puhdasta vanhurskasta pyhityselämää Jumalan armosta Jumalan armossa.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9498718

Ps. Kiitos että mainostat meidän kirjoituksiamme. Erikoisesti Psalmi50.15 kirjoituksia suosittelen jokaiselle uskosta kiinnostuneelle joka tahtoo saada hyvää ja turvallista raitista opetusta.

• väärään osoitteeseen. Tarkoitukseni oli vastata tähän viestiin tässä ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8745794/46982994

Katkelma tuosta tekstistä johon vastasin:

>>>Kuten nimimerkki: hämmästyttää. todistaa, monet muutkin ovat huomanneet, että kirjoittaja Jaikalilla on eräänlainen uskottavuusongelma

Vaikka hän voikin kirjoittaa uskosta kohtalaisen hyvin, kokonaisvaikutelman pilaa se, että hän ei oikein tunnu ymmärtävän sitä, että täällä maanpäällä ihmiset ovat erehtyväisiä, epäpyhiä ja jopa syntisiä. Tämä koskee myös ja varsin erityisen paljon helluntailaisia, joiden keskuudesta on noussut monia harhaopettajia.

• merihukka
        jaikal kirjoitti:

väärään osoitteeseen. Tarkoitukseni oli vastata tähän viestiin tässä ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8745794/46982994

Katkelma tuosta tekstistä johon vastasin:

>>>Kuten nimimerkki: hämmästyttää. todistaa, monet muutkin ovat huomanneet, että kirjoittaja Jaikalilla on eräänlainen uskottavuusongelma

Jaikalin ja Psalmin arvostelu oli kohdallaan aloituksessa. Molemmat ovat ylimielisiä ja suhtautuvat alentuvasti muihin uskoviin.
        Heillä molemmilla on sellainen uskonteoria, jonka mukaan uskova saa uskostaan palkkion. Palkkio on lähinnä menestysteologinen maallinen palkkio ja jota perustellaan uskonnollisilla näkemyksillä. Uskonnosta riisuttuna heidän oppinsa tähtää rikkauden ja köyhyyden hyväksymiseen. Se olisi "Jumalan tahto". Lisäksi jaikal yritti viime vuoden puolella korottaa itsensä ihmeitä tekeväksi profeetaksi.

Jaikal on häilyväinen ja esittää ehkä vahingossa ajateltavia näkemyksiä. Tällainen oli hänen viimeinen näkemyksensä synnistä. Häntä on luultavasti "tukistettu" helluntailiikken johdon taholta. Uusi syntioppi olisi näet vapaa uskovan alistamisesta.

Jaikal näkee että ihmiskunta ei ole ole syntinen. Syntioppi lakkaa uskovien alistamisen oppina. Jeesuksen kuolema kumosi sen ennen häntä ja tulevilta sukupolvilta.
        Uskova tai uskoon tullut pääsee automaattisesti taivaaseen uskon avulla sitten joskus. Uskonnoton tai vääruskoinen kuolee maan kiertokulkuun.
        Uskova saa palkkion tai toiveen tuonpuoleisesta ikuisesta elämästä. Muut kuolevat eikä muuta.

Maailman synnittömyys (tai kaikkien syntisyys) tekee ihmisistä yhdenvertaisia. Osalla on toive ikuisesta elämästä. Osa tietää kuoleman olevan kertakaikkinen. Molemmat saavat omansa. Alistaminen ja syyttely sekä uskovien toistensa syyttely lakkaisi. Ihmiskunnan henkinen tila kohenisi.

Jaikalia on selvästi rökitetty teoriastaan. Toivoisin että hän uskaltaisi kehitellä näkemystään eteenpäin.
        Ihmisten yhdenvertaisuus on tärkein aate maailmassa. Yli kaiken.
        Toiveet ja toiveajattelu ei ole vaarallista silloin, kun ne eivät ole alistamisen oppeja.

• merihukka kirjoitti:

Jaikalin ja Psalmin arvostelu oli kohdallaan aloituksessa. Molemmat ovat ylimielisiä ja suhtautuvat alentuvasti muihin uskoviin.
        Heillä molemmilla on sellainen uskonteoria, jonka mukaan uskova saa uskostaan palkkion. Palkkio on lähinnä menestysteologinen maallinen palkkio ja jota perustellaan uskonnollisilla näkemyksillä. Uskonnosta riisuttuna heidän oppinsa tähtää rikkauden ja köyhyyden hyväksymiseen. Se olisi "Jumalan tahto". Lisäksi jaikal yritti viime vuoden puolella korottaa itsensä ihmeitä tekeväksi profeetaksi.

Jaikal on häilyväinen ja esittää ehkä vahingossa ajateltavia näkemyksiä. Tällainen oli hänen viimeinen näkemyksensä synnistä. Häntä on luultavasti "tukistettu" helluntailiikken johdon taholta. Uusi syntioppi olisi näet vapaa uskovan alistamisesta.

Jaikal näkee että ihmiskunta ei ole ole syntinen. Syntioppi lakkaa uskovien alistamisen oppina. Jeesuksen kuolema kumosi sen ennen häntä ja tulevilta sukupolvilta.
        Uskova tai uskoon tullut pääsee automaattisesti taivaaseen uskon avulla sitten joskus. Uskonnoton tai vääruskoinen kuolee maan kiertokulkuun.
        Uskova saa palkkion tai toiveen tuonpuoleisesta ikuisesta elämästä. Muut kuolevat eikä muuta.

Maailman synnittömyys (tai kaikkien syntisyys) tekee ihmisistä yhdenvertaisia. Osalla on toive ikuisesta elämästä. Osa tietää kuoleman olevan kertakaikkinen. Molemmat saavat omansa. Alistaminen ja syyttely sekä uskovien toistensa syyttely lakkaisi. Ihmiskunnan henkinen tila kohenisi.

Jaikalia on selvästi rökitetty teoriastaan. Toivoisin että hän uskaltaisi kehitellä näkemystään eteenpäin.
        Ihmisten yhdenvertaisuus on tärkein aate maailmassa. Yli kaiken.
        Toiveet ja toiveajattelu ei ole vaarallista silloin, kun ne eivät ole alistamisen oppeja.

siirtymistä viihteen puolelle viihdyttäjäksi. Tai oletko jo viihdetaiteilija?
        Minä sain hyvät naurut lukiessani sinun kirjoitustasi.
        Siihen ei Semperkään ole yrityksistään huolimatta kyennyt mutta sinä olen nyt sen tehnyt
        vaikka et sitä yrittänytkään. Entäs sitten kun todella yrität heittää legendaa????

• Tuskin olen väärässä
        jaikal kirjoitti:

Siihen ei Semperkään ole yrityksistään huolimatta kyennyt mutta sinä olen nyt sen tehnyt
        vaikka et sitä yrittänytkään. Entäs sitten kun todella yrität heittää legendaa????

kun oletan nimim. hämmästyttää kirjoituksien kuulostavan Semperiltä.

• Ristin Juurelle

syntisyyteen ei ole Jumalan vaan sinun, olet luonut siitä harhaopin ja kehtaat verrata itseäsi Jeesukseen. Eikö sinulla ihminenole MITÄÄN NÖYRYYTTÄ ja KUNNIOITUSTA JUMALAA kohtaan?

Synnit kannetaan ristin juurelle ja pyydetään anteeksiantoa. Synnitöntä ihmistä ei ole. Sinun opissasi niin ei tarvitse kenenkään tehdä. Olet valinnut varsin helppoheikkimäisen uskontien. Valinta on tietenkin sinun mutta älä eksytä oppiisi heitä jotka eivät ylitsevuotavien korulauseittesi joukosta erota petollisuuttasi.

• käytöstavat kunniaan
        jaikal kirjoitti:

ajatellut, ettet voi saavuttaa kanssaihmistesi kunnioitusta tai arvostusta jos käytöksesi heitä kohtaan jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä on alentuva ja pilkallinen?

Mielipiteet eivät riitele vaan ihmiset. Tässä tulee esiin sitten ihmisen luonne ja sosiaaliset taidot.

Ihmisten pilkallinen mollaaminen ja halveksunta kertoo enemmänkin sinusta itsestäsi kuin asiasta jota haluat tuoda ilmi.

• hämmästynyt.
        Ristin Juurelle kirjoitti:

syntisyyteen ei ole Jumalan vaan sinun, olet luonut siitä harhaopin ja kehtaat verrata itseäsi Jeesukseen. Eikö sinulla ihminenole MITÄÄN NÖYRYYTTÄ ja KUNNIOITUSTA JUMALAA kohtaan?

Synnit kannetaan ristin juurelle ja pyydetään anteeksiantoa. Synnitöntä ihmistä ei ole. Sinun opissasi niin ei tarvitse kenenkään tehdä. Olet valinnut varsin helppoheikkimäisen uskontien. Valinta on tietenkin sinun mutta älä eksytä oppiisi heitä jotka eivät ylitsevuotavien korulauseittesi joukosta erota petollisuuttasi.

siitä, että hän ulkoistaa oman jatkuvan syntielämänsä Jeesuksen niskoille. Ulkoistuksen jälkeen synnissä rypeminen on hänen omassa päässään muuttunut synnittömyydeksi!!!!

Mikähän Raamatun kohta jaikalilla on ohjeena, kun hän käyttää Jeesusta syntiämpärinä. Likasankojeesuksen päälle synnit heittäen hän kerskuu Jeesuksen kaltaista puhtauttaan ja synnittömyyttään. Onks tietoo, mikä Raamatun luku tai jae on kyseessä?

• käytöstavat kunniaan kirjoitti:

ajatellut, ettet voi saavuttaa kanssaihmistesi kunnioitusta tai arvostusta jos käytöksesi heitä kohtaan jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä on alentuva ja pilkallinen?

Mielipiteet eivät riitele vaan ihmiset. Tässä tulee esiin sitten ihmisen luonne ja sosiaaliset taidot.

Ihmisten pilkallinen mollaaminen ja halveksunta kertoo enemmänkin sinusta itsestäsi kuin asiasta jota haluat tuoda ilmi.

itsestäni että näen huumoria sellaisissakin asioissa missä toiset eivät näe mitään hauskaa.
        Minä voin nauraa hengettömästi jollekin yksinkertaiselle asialle. Toiset katsovat monttu auki että mitäs hauskaa se jaikali nyt tuossa näki. Olen iloinen siitä että olen huumorintajuinen ja että voin nähdä huumoria vähän siellä ja vähän täällä. Tämän palstan hauskin kirjoittaja on kieltämättä merihukka.

Minä näin tuossa merihukan kirjoituksessa huumoria. Nauroin todella hänen kirjoitukselleen.
        En nauranut pilkallisella mielellä vaan todella näin siinä komiikkaa. Siksi nauroin ja ajattelin sitten että merihukka kirjoitti tahallisesti huumorilla höystetyn hauskan kirjoituksen. Vastasi hänelle sydämestä lähtevillä sanoilla, en pilkallisesti enkä ivallisesti vaan ihan tosissaan. Merihukka voi aivan hyvin olla viihdetaiteilija. Uskon että hänellä olisi siinä uraputki jos hän ei jo ole alalla. Ainakin hän osaa kirjoittamisen jalon taidon. Jos tämä on ivaa niin minä en ymmärrä enää mitään.

• Ristin Juurelle kirjoitti:

saada tietää että mihin seurakuntaan sinä kuulut ja keiltä sinä olet ottanut ja otat vastaan hengellistä opetusta. Olisi vielä mukava tietää että oletko itse lukenut Raamattua ja tutkinut sitä näistä opeista mistä minä kirjoitan. Jos et tunne Raamattua, et voi arvostella kirjoituksiani jotka ovat opetustyylisiä. Sinulla täytyy olla itse hankittua Raamatun tuntemusta Raamatun Sanan kautta eikä sinulle opetettua oppia johon sitten vertaan minun kirjoituksiani.

Kyllä minä sen ymmärrän että olen monen mielestä harhaoppinen eksyttäjä. Mutta onko nämä "oikeassa opissa" olevat itse perehtyneet Raamatun Sanaan vai mihin perustatte arvionne opetuksestani? Oletko esimerkiksi täyttynyt Pyhällä Hengellä? Tämä on tärkeä kysymys koska Jeesus ei itsekään lähtenyt julkiseen hengelliseen työhön ja opettamaan kansaa ennen kuin oli kastattanut itsensä ja ottanut vastaan Pyhän Hengen. Huomaa tässä että Jeesus tuli taivaasta. Hän oli synnitön ja tunsi kaikki hengelliset asiat läpikotaisin. Hän tiesi mistä puhui. Siitä huolimatta Hän tarvitsi Pyhää Henkeä. Jeesus lupaisi myös opetuslapsilleen saman Pyhän Hengen. Mutta huomaa tämä: Hän kielsi opetuslapsia lähtemästä liikkeelle ennen kuin he ovat ottaneet vastaan Pyhän Hengen. "Älkää lähtekö Jerusalemista ennen kuin teidän päällenne puetaan voima korkeudesta." Miten on tämä asia sinun kohdallaisi? Oletko ottanut vastaan Pyhän Hengen?

• puljou
        jaikal kirjoitti:

saada tietää että mihin seurakuntaan sinä kuulut ja keiltä sinä olet ottanut ja otat vastaan hengellistä opetusta. Olisi vielä mukava tietää että oletko itse lukenut Raamattua ja tutkinut sitä näistä opeista mistä minä kirjoitan. Jos et tunne Raamattua, et voi arvostella kirjoituksiani jotka ovat opetustyylisiä. Sinulla täytyy olla itse hankittua Raamatun tuntemusta Raamatun Sanan kautta eikä sinulle opetettua oppia johon sitten vertaan minun kirjoituksiani.

Kyllä minä sen ymmärrän että olen monen mielestä harhaoppinen eksyttäjä. Mutta onko nämä "oikeassa opissa" olevat itse perehtyneet Raamatun Sanaan vai mihin perustatte arvionne opetuksestani? Oletko esimerkiksi täyttynyt Pyhällä Hengellä? Tämä on tärkeä kysymys koska Jeesus ei itsekään lähtenyt julkiseen hengelliseen työhön ja opettamaan kansaa ennen kuin oli kastattanut itsensä ja ottanut vastaan Pyhän Hengen. Huomaa tässä että Jeesus tuli taivaasta. Hän oli synnitön ja tunsi kaikki hengelliset asiat läpikotaisin. Hän tiesi mistä puhui. Siitä huolimatta Hän tarvitsi Pyhää Henkeä. Jeesus lupaisi myös opetuslapsilleen saman Pyhän Hengen. Mutta huomaa tämä: Hän kielsi opetuslapsia lähtemästä liikkeelle ennen kuin he ovat ottaneet vastaan Pyhän Hengen. "Älkää lähtekö Jerusalemista ennen kuin teidän päällenne puetaan voima korkeudesta." Miten on tämä asia sinun kohdallaisi? Oletko ottanut vastaan Pyhän Hengen?

ettet itse kuulu mihinkään seurakuntaan. Vaikka itse valitseekin itsensä ns. "nettiopettajaksi" , ei vielä tee hlöstä opettajaa. Tällä palstalla on vuosien mittaan nähty monenlaista opettajaa. Siinä sinä et tee siinä poikkeusta. Hyvin samantapaisia piirteitä ovat monien muidenkin sepustukset sisältäneet. Raamatussa sanotaan : "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

• lukekaa raamattua

niin pystytte vastaamaan näihin oppi kysymyksiin.....ette vain taida viitsiä..koska kykenette vain puuttumaan ihmiseen joka sen sanoi, eli raamatun valossa täysin ja totaalisesti epäolennaiseen. Lukekaa raamattunne jos haluatte asioista keskustella, olkaa lukematta jos haluatte parjata henkilöä joka sanan tuo.

• mirkkaoi

jaikal ja psalmi saivat Pyhän Hengen opetuksen ...
      silti ihan oikea opetus ...

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5076
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3606
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2983
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2975
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2886
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1828
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1770
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1629
    Aihe