Kukaan ei ole vielä voinut näyttää mitään puutetta tai virhettä Jeesuksen ristin sovitustyössä.
Silloin sovitus ja sen tuoma syntien anteeksiantamus on TÄYDELLINEN.
Tätä täydellistä anteeksiantamusta olen kaikessa vajavaisuudessani yrittänyt selittää.
Emme vielä näe ihmissilmillämme kaikkea lopullisesti tapahtuneeksi mutta kerran uskovat elävät Jumala
luona täydellisessä maailmassa täydellisesti sovitettuina ja armahdettuina Jumalan kanssa.
Tämä tietenkin perustuu Jeesuksen ristin sovitustyöhön jonka Hän suoritti jo 2000 votta sitten
Uskovat saavat jo nyt omistaa kohdalleen täydellisen sovituksen ja sen hedelmät USKON KAUTTA.
Uskova saa jo nyt nähdä itsensä Kristuksessa puhtaana ja syyttömänä ja täydellisesti armahdettuna
Jumalan lapsena JEESUKSEN VEREN TÄHDEN (1 Joh 1:7-9). Tämä onkin Jumalan tahto meitä kohtaan.
Itsensä näkeminen sovitettuna edellyttää että uskova nostaa katseensa itsestään Herraan Jeesukseen Kristukseen ja ajattelee Häntä. Silloin uskova alkaa näkemään itsensä vanhurskaana ja pyhänä
Kristuksessa Jeesuksessa. Silloin Hän Herraa katselemalla muuttuu kohti täydellisyyttä Herran kaltaisuuteen. Niin kuin muuttaa Herra joka on Henki (2 Kor 3:18. Itseensä ja syntiinsä tuijottaminenkin muuttaa ihmistä mutta väärään suuntaan. Hän masentuu ja väsyy ja voi menettää uskonsa. Siksi hebrealaiskirjeen kirjoittaja käskee ajattelemaan Kristusta Jeesusta. Heb 12:3 "Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne."
Raamattu todistaa että me olemme TÄSSÄ MAAILMASSA sellaisia kuin Jeesus Kristus on.
Voitko väittää Jumalaa vastaan tässä(kin) asiassa sinä vastustaja? (Tarkoitan kaikkia vanhurskauden opetuksen vastustajia.)
1.Joh 4:17 "Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa."
Mitäs tähän sanot? Jeesus oli/on vanhurskas ja pyhä. Sinä olet Herraan Jeesukseen uskovana vanhurskas ja pyhä Kristuksessa Jeesuksessa. Kristuksen ulkopuolella jokainen on syntinen ja kadotettu. Kristuksessa jokainen uskova on vanhurskas ja pyhä ja pelastettu (Room 8:1). Oletko siis sisäpuolella vaiko ulkopuolella? Jos näet itsesi Kristuksessa (sinun tulisi nähdä itsesi Kristuksessa), olet vanhurskas ja pyhä. Et silloin tuijota itseesi, sinä katsot Kristukseen ja muutut Hänen kaltaisekseen. Silloin sinä pyhityt edelleen. Vain pyhä voi pyhittyä ja vain vanhurskas voi tehdä vanhurskautta KATSOMALLA JEESUKSEEN.
Ilm 22:11 "Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen."
Kristuksessa olevaa ihmistä YMPÄRÖI armo: Psal 32:10 "Jumalattomalla on monta vaivaa, mutta joka Herraan turvaa, häntä ympäröitsee armo." Siksi uskovan tulee nähda Jumalan armo. Psal 26:3 "Sillä sinun armosi on minun silmäini edessä, ja minä olen vaeltanut sinun totuudessasi." Huomasitko? Armo silmien edessä johtaa Jumalan totuudessa vaeltamiseen?
Jumalan armo on Jeesuksessa Kristuksessa (Joh 1:17, 1 Kor 1:4, 2 Tim 2:1). Jeesus on Herra (2 Kor 4:5) ja Herra on ARMO ja ANTEEKSIANTAMUS (Dan 9:9).
Jeesus on täynnä Jumalan armoa (Joh 1:14). Tällä armolla Hän on täyttänyt uskovan (Joh 1:16, Apt 6:8). Uskovan olotia on Jumalan armo (Room 5:2). Jumalan armo kasvattaa ja vie uskovan elämään puhdasta Jumalaa miellyttävää pyhityselämää. Tiit 2:11-12 "Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,"
Näin armossa vaeltaminen on vaeltamista Jumalan puhtaudessa (vanhurskaudesa) ja pyhyydessä. 2 Kor 1:12 "Sillä meidän kerskauksemme on tämä: meidän omantuntomme todistus siitä, että me maailmassa ja varsinkin teidän luonanne olemme vaeltaneet Jumalan pyhyydessä ja puhtaudessa, emme lihallisessa viisaudessa, vaan Jumalan armossa."
Jumala käskee uskovia pysymään armossa jotta tämä puhdas vaellus olisi mahdollista (Apt 13:43). Galatalaiset olivat kääntyneet pois armosta. Siitä seurasi hirvittävä meno (Gal 5:15). Armosta pois lankeaminen on lankeamista pois Kristuksesta (Gal 5:4). Uskova on pelastettu armosta, ei tekojen kautta (Ef 2:8). Paavali nuhteli galatalaisia armosta pois lankeamisesta (Gal 1:6, 3:1). Jumala mielistyy vain niihin jotka häntä kunnioittavat turvautumalla Hänen armoonsa Kristuksessa. Psal 147:11 Herra mielistyy niihin, jotka häntä pelkäävät, jotka panevat toivonsa hänen armoonsa."
Psal 86:5 "Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat."
Psal 103:11 "Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät."
Psal 130:7 "Pane toivosi Herraan, Israel. Sillä Herran tykönä on armo, runsas lunastus hänen tykönänsä."
Jumalan armon vaikutus
65
477
Vastaukset
* Omalta kohdaltani allekirjoitan sanomasi, on se niin raitista ja siunaavaa, ihan sydämessä " jubileeraa", niinkuin entiset vanhanajan lestadiolaiset tapasi nimittää Hengen virtoja!
vaan Jumalan armo joka on minun kanssani. Hehee!!!
1.Kor 15:10 "Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani."
Koska tekstini on Jumalan armon vaikuttamaa, sinä uskovana hengellisenä ihmisenä jubileraat JUMALAN ARMOSTA KRISTUKSESSA JEESUKSESSA.jaikal kirjoitti:
vaan Jumalan armo joka on minun kanssani. Hehee!!!
1.Kor 15:10 "Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani."
Koska tekstini on Jumalan armon vaikuttamaa, sinä uskovana hengellisenä ihmisenä jubileraat JUMALAN ARMOSTA KRISTUKSESSA JEESUKSESSA.Et siis itse kirjoittanut vaan Jumala?
Suurempaa suuruudenhulluutta ei kai ole kuin väittä olevansa itse Jumala.
"Ja Hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14
"Joka sanoo Hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin Hän vaelsi." 1.Joh. 2:6
"Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee." 2.Tim. 2:19
Yllä on kolme Raamatun kohtaa, joiden sanomaa jaikal ei saa sopimaan myyntikampanjaansa,
jossa hän helppoheikin lailla kaupittelee Jumalan armoa halpaan ale-hintaan ILMAN totuutta.
Kyse ei ole vähäpätöisestä tulkinta-asiasta. Jos jaikalin tapaan hoetaan hokemasta päästyään
sitä, että 'ollaan Kristuksessa', niin vähintä, mitä hokijalta edellytetään, olisi että hän ottaisi
selvää, mitä tarkoittaa Kristuksessa oleminen.
Kristuksessa ei voida olla ja samalla jatkaa tietoista synnin tai vääryyden tekemistä. Siitä ei
jaikalin 'opetuksessa' mainita jostain syystä mitään. Yhtä vähän hän on kiinnostunut totuuden
merkityksestä silloin, kun halutaan olla Kristuksessa. Mitään mielenkiintoa jaikal ei ilmeisesti
myöskään tunne siihen, kuinka on uskovan VAELLUKSEN laita silloin, kun ollaan Kristuksessa.
Armo myydään jaikalin tarjouksessa ilman 'käyttöohjeita', irtotavarana vailla mitään sidoksia
Raamatun ja evankeliumin kokonaisilmoitukseen ja sanomaan. "Nyt menee halavalla, ota pussi
armoa ja tuosta synnittömyys kaupan päälle!" tuumii jaikal halvan ja merkityksettömän armon hurmaannuttamana.
Galatalaiset lankesivat pois armosta, mutta jaikalille on vaarassa käydä samoin totuuden kanssa.
Jaikal: >>Raamattu todistaa että me olemme TÄSSÄ MAAILMASSA sellaisia kuin Jeesus Kristus on.Miksi kritisoit kirjoitustani jota et ole lukenut?
>>>Kristuksessa ei voida olla ja samalla jatkaa tietoista synnin tai vääryyden tekemistä. Siitä ei
jaikalin 'opetuksessa' mainita jostain syystä mitään.Kommenttini jaikalin 'armo-(krhöm)-höpinöihin' on melko suorasanainen, mutta
sanonta on perusteltua muotoilla tarpeeksi selväksi, jotta asia saataisiin esille.
Sanomattakin pitäisi olla selvää, että minulla ei todella ole jaikal-nimimerkillä
kirjoittavaa henkilöä vastaan mitään antipatiaa tms. Keskustelupalstalla käydään
sananvaihtoa hengellisistä kysymyksistä ja tässä on kyse vain oman näkemyksen
tuomisesta esille. Kukaan ei voi omia itselleen, niin itse näen, Jumalan "sormea".
Kaikki me kirjoitamme vain omissa nimissämme ja kirjoituksia on syytä koetella
Jumalan sanalla. Se mikä ei sovi yhteen Sanan kanssa, saa väistyä totuuden tieltä.
.- kolkuttaja
Semper.Fidelis kirjoitti:
Kommenttini jaikalin 'armo-(krhöm)-höpinöihin' on melko suorasanainen, mutta
sanonta on perusteltua muotoilla tarpeeksi selväksi, jotta asia saataisiin esille.
Sanomattakin pitäisi olla selvää, että minulla ei todella ole jaikal-nimimerkillä
kirjoittavaa henkilöä vastaan mitään antipatiaa tms. Keskustelupalstalla käydään
tuomisesta esille. Kukaan ei voi omia itselleen, niin itse näen, Jumalan "sormea".
Jumalan sanalla. Se mikä ei sovi yhteen Sanan kanssa, saa väistyä totuuden tieltä.
."Kaikki me kirjoitamme vain omissa nimissämme ja kirjoituksia on syytä koetella
Jumalan sanalla. Se mikä ei sovi yhteen Sanan kanssa, saa väistyä totuuden tieltä. "
Hyvin sanoit! jaikal kirjoitti:
Miksi kritisoit kirjoitustani jota et ole lukenut?
>>>Kristuksessa ei voida olla ja samalla jatkaa tietoista synnin tai vääryyden tekemistä. Siitä ei
jaikalin 'opetuksessa' mainita jostain syystä mitään.Luin kirjoituksesi ainakin kahteen kertaan. Hain tarkoin esille sen, mikä oli pointtisi.
En tule vakuuttuneeksi niistä sanoistasi, jotka ovat vastoin kirjoituksesi pääsanomaa.
Mahdollinen tyhjä sanahelinä ns. pääjulistuksesi välissä, sen täytteenä, ei muuta sitä
pääasiaa, jonka kirjoituksesi tuo esille: armoa, armoa, armoa; ILMAN TOTUUTTA.
Ystävällisesti
SF
.- Kerrotko, Semper
.mikä Jaikalin kirjoituksessa ei sopinut yhteen Jumalan Sanan kanssa ?
Jaikalhan perustelee kirjoituksensa Sanaan viitaten, jonka tuntemiseen Jumala armossaan on häntä kasvattanut ja Jumalan armosta hän on sellainen, kuin on, niinkuin hän itsekin kirjoitti. Semper.Fidelis kirjoitti:
.ja osoita mikä kirjoituksessani on vastoi Jumalan Sanaa. Sinä et ole aikaisempia kirjoituksiani kritiikistäsi ja tuomioistasi huolimatta kyennyt osoittamaan Raamatun Sanan ja Hengen vastaisiksi.
Olisitko nyt ystävällinen ja todistaisit Raamatulla missä kohtaa teologiani on väärä.
Jos et pysty siihen lopeta esiintymästä ylituomarina. Jokaisen tuomarin täytyy ensin kyetä todistamaan syytetty syylliseksi ennenkuin hän voi lausua tuomioita. Sinä teet juuri päin vastoin jos ollenkaan edes kykenet osoittamaan minua syylliseksi väärään oppiin.
>>>Kaikki me kirjoitamme vain omissa nimissämme ja kirjoituksia on syytä koetella
Jumalan sanalla. Se mikä ei sovi yhteen Sanan kanssa, saa väistyä totuuden tieltä.- JUMALAN lapsi
kolkuttaja kirjoitti:
"Kaikki me kirjoitamme vain omissa nimissämme ja kirjoituksia on syytä koetella
Jumalan sanalla. Se mikä ei sovi yhteen Sanan kanssa, saa väistyä totuuden tieltä. "
Hyvin sanoit!Kaiken minkä kirjoitit oli totta. JUMALAN PYHÄHENKI vaikutti sun kirjoituksessasi. Tällaista sanomaa lukee iloiten. Puhdas JUMALAN SANA tulee aina HENGESSÄ ei omassa voimassa. KUNNIA JUMALALLE ja kiitos Sinulle. JEESUS Sinua siunatkoon ja antakoon samanlaista sanaa PYHÄSSÄHENGESSÄ.AMEN. 1.Kor.2 luku.
Kerrotko, Semper kirjoitti:
mikä Jaikalin kirjoituksessa ei sopinut yhteen Jumalan Sanan kanssa ?
Jaikalhan perustelee kirjoituksensa Sanaan viitaten, jonka tuntemiseen Jumala armossaan on häntä kasvattanut ja Jumalan armosta hän on sellainen, kuin on, niinkuin hän itsekin kirjoitti.Selostin edellä asiaa ja kerroin näkemykseni kommentissani:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9498718/46972322
Tiivistän kaksi armoon liittyvää keskeistä asiaa, jotka jaikal esittää niin puutteellisesti
tai jättää kokonaan mainitsematta, että sepustus on omiaan johtamaan lukijan harhaan:
1)
Armoa ei voida irroittaa totuudesta. Totuuden noudattaminen aina ja joka hetki EI ole
armon ehto ja edellytys, mutta totuutta ei saa kevytmielisesti hukuttaa armon alle.
"Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se!"
Room. 6:1-2.
2)
Toinen asia on jaikalin markkinoima "olla Kristuksessa". Tuo käsite on mitä keskeisin
Uuden Testamentin opetuksessa. Meidän vapautumisemme kadotustuomion alta perustuu
siihen, että me olemme Kristuksessa. Room. 8:1-4.
Kristuksessa oleminen tarkoittaa roomalaiskirjeen 8.luvun mukaan sitä, että emme vaella
lihan mukaan vaan HENGEN mukaan. Se merkitsee vanhan ihmisen ja lihan tahdon kuolemaa.
Kyse on äärettömän keskeisestä ja olennaisesta asiasta uskonelämän kannalta. Ellei tuo asia
ole ajatuksiimme noussut ja ellemme sille arvoa anna, niin tuskinpa olemme Kristuksessa.
Armon hokeminen on huomattavan kaukana Kristuksessa olemisesta - ja pelastuksesta!
Me pelastumme armosta USKON kautta. Mikä tahansa usko ei pelasta. Se on hyvä oppia
ja ottaa omalle sydämelleen siten kuin Sana meitä opettaa.
"Ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa,
että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen" 1.Pietarin kirje 2:2.jaikal kirjoitti:
ja osoita mikä kirjoituksessani on vastoi Jumalan Sanaa. Sinä et ole aikaisempia kirjoituksiani kritiikistäsi ja tuomioistasi huolimatta kyennyt osoittamaan Raamatun Sanan ja Hengen vastaisiksi.
Olisitko nyt ystävällinen ja todistaisit Raamatulla missä kohtaa teologiani on väärä.
Jos et pysty siihen lopeta esiintymästä ylituomarina. Jokaisen tuomarin täytyy ensin kyetä todistamaan syytetty syylliseksi ennenkuin hän voi lausua tuomioita. Sinä teet juuri päin vastoin jos ollenkaan edes kykenet osoittamaan minua syylliseksi väärään oppiin.
>>>Kaikki me kirjoitamme vain omissa nimissämme ja kirjoituksia on syytä koetella
Jumalan sanalla. Se mikä ei sovi yhteen Sanan kanssa, saa väistyä totuuden tieltä.Keskustelutapasi muistuttaa arvoisan palstatoveri ekivaarin tyyliä, jossa heitetään
näytille muutama Raamatun jae ja sitten niiden kirjaimia käytetään sumeilematta
hyväksi omien tarkoitusperien pönkittämiseen - lähinnä korvasyyhyn ohjaamana.
Et itse ole vielä kommentoinnut sanallakaan minun esittämääni kritiikkiä, jonka olen
tuonut viesteissäni näkyviin selvästi Raamatun sanalla perustellen. Olisiko kohtuullista
sinun lukea minun viestini ja katsoa, mitä niissä on.
Oletko ollut ekivaarin kanssa samalla kurssilla raamattuopistossa, kun toimintatapanne
ja alttiutenne toisen käsitysten huomioimiseen muistuttavat aika läheisesti toisiaan? :)
.>>>Kristuksessa ei voida olla ja samalla jatkaa tietoista synnin tai vääryyden tekemistä. Siitä ei
jaikalin 'opetuksessa' mainita jostain syystä mitään.Semper.Fidelis kirjoitti:
Luin kirjoituksesi ainakin kahteen kertaan. Hain tarkoin esille sen, mikä oli pointtisi.
En tule vakuuttuneeksi niistä sanoistasi, jotka ovat vastoin kirjoituksesi pääsanomaa.
Mahdollinen tyhjä sanahelinä ns. pääjulistuksesi välissä, sen täytteenä, ei muuta sitä
pääasiaa, jonka kirjoituksesi tuo esille: armoa, armoa, armoa; ILMAN TOTUUTTA.
Ystävällisesti
SF
.väittää kirjoitustani joka sisältää Jumalan totuutta valheeksi? Jos siinä ei ole totuutta, sehän on valhetta.
Siis mitä valhetta on siinä mitä OLEN KIRJOITTANUT? Syytöksesi on sitä vakavuusluokkaa että sinä olet velvollinen osoittamaan kirjoitukseni valheet. Siis TEKSTISSÄNI OLEVAT VALHEET.
>>>Mahdollinen tyhjä sanahelinä ns. pääjulistuksesi välissä, sen täytteenä, ei muuta sitä
pääasiaa, jonka kirjoituksesi tuo esille: armoa, armoa, armoa; ILMAN TOTUUTTA.Semper.Fidelis kirjoitti:
Selostin edellä asiaa ja kerroin näkemykseni kommentissani:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9498718/46972322
Tiivistän kaksi armoon liittyvää keskeistä asiaa, jotka jaikal esittää niin puutteellisesti
tai jättää kokonaan mainitsematta, että sepustus on omiaan johtamaan lukijan harhaan:
1)
Armoa ei voida irroittaa totuudesta. Totuuden noudattaminen aina ja joka hetki EI ole
armon ehto ja edellytys, mutta totuutta ei saa kevytmielisesti hukuttaa armon alle.
"Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se!"
Room. 6:1-2.
2)
Toinen asia on jaikalin markkinoima "olla Kristuksessa". Tuo käsite on mitä keskeisin
Uuden Testamentin opetuksessa. Meidän vapautumisemme kadotustuomion alta perustuu
siihen, että me olemme Kristuksessa. Room. 8:1-4.
Kristuksessa oleminen tarkoittaa roomalaiskirjeen 8.luvun mukaan sitä, että emme vaella
lihan mukaan vaan HENGEN mukaan. Se merkitsee vanhan ihmisen ja lihan tahdon kuolemaa.
Kyse on äärettömän keskeisestä ja olennaisesta asiasta uskonelämän kannalta. Ellei tuo asia
ole ajatuksiimme noussut ja ellemme sille arvoa anna, niin tuskinpa olemme Kristuksessa.
Armon hokeminen on huomattavan kaukana Kristuksessa olemisesta - ja pelastuksesta!
Me pelastumme armosta USKON kautta. Mikä tahansa usko ei pelasta. Se on hyvä oppia
ja ottaa omalle sydämelleen siten kuin Sana meitä opettaa.
"Ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa,
että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen" 1.Pietarin kirje 2:2.kirjoituksesi osoita yhtään teologista virhettä SIINÄ MITÄ OLEN KIRJOITTANUT.
Ainoastaa tämä yksi lauseesi voisi olla sitä, mutta sekään ei kuitenkaan osoita mitään virhettä itse kirjoituksessani. Päin vastoin; Jumalan armo on Jeesuksessa Kristuksessa ja uskova on Jumalan armossa ja Kristuksessa niin kuin olen kirjoittanut. Mitä virhettä siis olet löytänyt SIINÄ MITÄ OLEN KIRJOITTANUT?
Eikö näin ole niin kuin olen kirjoittanut?
>>>Armon hokeminen on huomattavan kaukana Kristuksessa olemisesta - ja pelastuksesta!Semper.Fidelis kirjoitti:
Keskustelutapasi muistuttaa arvoisan palstatoveri ekivaarin tyyliä, jossa heitetään
näytille muutama Raamatun jae ja sitten niiden kirjaimia käytetään sumeilematta
hyväksi omien tarkoitusperien pönkittämiseen - lähinnä korvasyyhyn ohjaamana.
Et itse ole vielä kommentoinnut sanallakaan minun esittämääni kritiikkiä, jonka olen
tuonut viesteissäni näkyviin selvästi Raamatun sanalla perustellen. Olisiko kohtuullista
sinun lukea minun viestini ja katsoa, mitä niissä on.
Oletko ollut ekivaarin kanssa samalla kurssilla raamattuopistossa, kun toimintatapanne
ja alttiutenne toisen käsitysten huomioimiseen muistuttavat aika läheisesti toisiaan? :)
.kaikki ketjun kirjoituksesi ja kommentoinut niitä.
Osoita nyt minulle mitä teologisia virheitä olet löytänyt siinä mitä olen kirjoittanut.
Sinähän olet taas kerran kovilla sanoillasi tuominnut minun kirjoitukseni.
Et kuitenkaan ole vielä osoittanut mitään virhettä siinä MITÄ OLEN KIRJOITTANUT.jaikal kirjoitti:
jaikalin 'opetuksessa' mainita jostain syystä mitään.Ehkä meidän olisi syytä välttää teologiaan viittaavia titteleitä, kahdestakin syystä
Molemmilta näet taitaa puuttua sen alan tieteelliset opinnot ja tutkinto. Toinen syy
on se, että teologia jo pelkkänä terminä tuppaa kuolettamaan elävän kristillisyyden.
En halua sinua loukata pudottamalla tylysti alas opettajan jakkaraltasi tai loukata
muutenkaan, mutta yleiskommenttina totean: opetustekstisi on aika puuromaista
..mössöä, jossa toistuu armot ja rakkaudet liki yhtenä pötkönä. Vähän väliä pötkö
jatkuu oheismantroilla 'katso Kristukseen, katso Kristukseen', niin ja esiintyy siellä
seassa joskus sana totuuskin - ainakin jos joku sitä kovasti sinulta erikseen pyytää.
Vaikuttaa siltä, että et ole vielä elänyt todeksi Kristuksen kuolemaa 2.Kor. 4:10-11.
Et ehkä ole tullut siihen elämään, joka on Kristuksessa, oma tahto ristillenaulittuna
yhdessä Hänen kanssaan Gal. 5:24. Sellaista, mitä itse ei ole kokenut, ei voi toisille
opettaa. En kehu omilla kokemuksilla, mutta en myöskään pistä valoa vakan alle.
Teoriassa osaat ylistää Jeesuksen armoa ja rakkautta ja anteeksiantamusta Hänessä.
Siinä ei sinänsä ole mitään väärää, mutta opetus "Kristuksessa olemisesta" on turhaa,
ellet näe sen ratkaisevaa tunnusmerkkiä, kaiken vanhan menettämistä ja kuolemaa:
"Sillä Hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että
voittaisin omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin olevan Hänessä" Fil.3:8,9
Innokas armon ja rakkauden hokeminen ei vie elämään Kristuksessa. Sitä en sano,
etteikö silläkin voisi pelastua, jos syvempää Kristuksen tuntemista ei ole opetettu,
mutta sydämessä kuitenkin on vilpitön parannuksen mieli ja rakkaus totuuteen.
Kun viittasin "jaikalin eväisiin" tarkoitin sitä, että torjutaan Jumalan sanan opettama
syvällisempi elämä uutena luomuksena, Kristuksen kanssa ristiinnaulittuna Room. 6:6.
Armo/rakkaus-mantrat ovat lasten pilttiä, jolla ei mennä Kristuksen elämään sisälle.
Jumala ratkaisee sen, mitä keneltäkin vaaditaan Elämän Sanan vastaanottamisessa.
Minä sain aikanaan huomata, miten kokonaisvaltainen asia on oman ristin ottaminen
ja Jeesuksen seuraaminen. Kokonaan en ole sitä vieläkään oppinut, mutta koulutus
jatkuu ja haluan seurata Opettajaani ja Mestariani Jeesusta päämäärään saakka.
"Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen
sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, minä riennän
kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella
kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa." Fil. 3.lukujaikal kirjoitti:
väittää kirjoitustani joka sisältää Jumalan totuutta valheeksi? Jos siinä ei ole totuutta, sehän on valhetta.
Siis mitä valhetta on siinä mitä OLEN KIRJOITTANUT? Syytöksesi on sitä vakavuusluokkaa että sinä olet velvollinen osoittamaan kirjoitukseni valheet. Siis TEKSTISSÄNI OLEVAT VALHEET.
>>>Mahdollinen tyhjä sanahelinä ns. pääjulistuksesi välissä, sen täytteenä, ei muuta sitä
pääasiaa, jonka kirjoituksesi tuo esille: armoa, armoa, armoa; ILMAN TOTUUTTA.Ystävällisenä neuvona sinulle jaikal, että minuun et voi vaikuttaa uhkailemalla.
En suutu, en mustaksi muutu, mutta hyväntahtoisen naurun voin kyllä päästää.
Jotkut väittävät naurun jopa pidentävän ikää, mene tiedä, pitääkö paikkansa.
Siispä, pysytään levollisesti peruslukemilla, ehkä se on kuitenkin viisainta.
.jaikal kirjoitti:
kirjoituksesi osoita yhtään teologista virhettä SIINÄ MITÄ OLEN KIRJOITTANUT.
Ainoastaa tämä yksi lauseesi voisi olla sitä, mutta sekään ei kuitenkaan osoita mitään virhettä itse kirjoituksessani. Päin vastoin; Jumalan armo on Jeesuksessa Kristuksessa ja uskova on Jumalan armossa ja Kristuksessa niin kuin olen kirjoittanut. Mitä virhettä siis olet löytänyt SIINÄ MITÄ OLEN KIRJOITTANUT?
Eikö näin ole niin kuin olen kirjoittanut?
>>>Armon hokeminen on huomattavan kaukana Kristuksessa olemisesta - ja pelastuksesta!Ihan oikeasti, jaikal, lopetettaisiinko ne teologiset näennäisviisastelut.
Emme tule niillä, kuten sanonta kuuluu, yhtään hullua hurskaammiksi.
Toisin sanoen, meidän hurskautemme ei lisäänny teologisilla snobbailuilla.
Vähentyä se kyllä voi - jos on jotain, mistä vähentää :)
.jaikal kirjoitti:
kaikki ketjun kirjoituksesi ja kommentoinut niitä.
Osoita nyt minulle mitä teologisia virheitä olet löytänyt siinä mitä olen kirjoittanut.
Sinähän olet taas kerran kovilla sanoillasi tuominnut minun kirjoitukseni.
Et kuitenkaan ole vielä osoittanut mitään virhettä siinä MITÄ OLEN KIRJOITTANUT.Tässä miettimistä niin sinulle kuin minullekin. Pysytellään nöyrällä mielellä.
.
Jaakobin kirje:
3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte,
että me saamme sitä kovemman tuomion.
3:2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa,
niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa."
.Semper.Fidelis kirjoitti:
Ystävällisenä neuvona sinulle jaikal, että minuun et voi vaikuttaa uhkailemalla.
.sinä et ole hauska vaikka yritit olla sitä.
Minua ei naurata sinun tekstejäsi lukiessani.Semper.Fidelis kirjoitti:
Ihan oikeasti, jaikal, lopetettaisiinko ne teologiset näennäisviisastelut.
Emme tule niillä, kuten sanonta kuuluu, yhtään hullua hurskaammiksi.
Toisin sanoen, meidän hurskautemme ei lisäänny teologisilla snobbailuilla.
Vähentyä se kyllä voi - jos on jotain, mistä vähentää :)
.lopettaa kirjoitusteni voimakkaat tuomitsemiset koska näytät nyt
antavan periksi ja tunnustat rivien välissä että et kykene osoittamaan
yhtään teologista virhettä siinä mitä olen kirjoittanut.
>>>Ihan oikeasti, jaikal, lopetettaisiinko ne teologiset näennäisviisastelut.
Emme tule niillä, kuten sanonta kuuluu, yhtään hullua hurskaammiksi.Semper.Fidelis kirjoitti:
Tässä miettimistä niin sinulle kuin minullekin. Pysytellään nöyrällä mielellä.
.
Jaakobin kirje:
3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte,
että me saamme sitä kovemman tuomion.
3:2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa,
niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa."
.tuota Jumalan kehotusta.
- Samaa mieltä olen
jaikal kirjoitti:
sinä et ole hauska vaikka yritit olla sitä.
Minua ei naurata sinun tekstejäsi lukiessani.ettei Semperin huumori näissä asioissa naurata, enkä muutenkaan ymmärrä hänen arvosteluaan.
- Emma*
Ystävällisenä neuvona sinulle jaikal, että minuun et voi vaikuttaa uhkailemalla.
."Siispä pysytään levollisesti peruslukemilla, ehkä se on kuitenkin viisainta."
Meinasko Jaikal riehaantua`? Semper.Fidelis kirjoitti:
.* Miksi armosta ei saa kirjoittaa, en nyt oikein kässää ajatustasi, että jaikal jotenkin kirjoitti armosta, jolla vaan peiteltäisiin tunnustamatonta tai hylkäämättömästä synnistä? En siinä havainnut mitään mainittuihin liittyvää?
* Mielestäni ei ole Sanan vastaista korostaa Jumalan armoa Jeesuskessa Kristuksessa. Johanneskin lupaa armoa armon päälle? Kun nyt vaan et mittaisi armoa omalla itselläsi? Olet joskus laialaisuuteen taipuvainen, ja se taas vie pois armosta. Gal.Mohikaani_27 kirjoitti:
* Miksi armosta ei saa kirjoittaa, en nyt oikein kässää ajatustasi, että jaikal jotenkin kirjoitti armosta, jolla vaan peiteltäisiin tunnustamatonta tai hylkäämättömästä synnistä? En siinä havainnut mitään mainittuihin liittyvää?
* Mielestäni ei ole Sanan vastaista korostaa Jumalan armoa Jeesuskessa Kristuksessa. Johanneskin lupaa armoa armon päälle? Kun nyt vaan et mittaisi armoa omalla itselläsi? Olet joskus laialaisuuteen taipuvainen, ja se taas vie pois armosta. Gal.Kiitos kommentista, Mohikaani! Mukava huomata, ettet ole edes vihainen jaikalin puolesta.
Armosta saa ja pitääkin kirjoittaa. Jos nyt joku aihe ylipäänsä on kirjoittamisen arvoinen,
niin armo on sitä. Ilman Jumalan armoa me olisimme tuhoon tuomitut jo tässä ajassa.
"Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille" Tiit. 2:11
Raamattua ei tarvitse paljoakaan tutkia, kun tulee huomaamaan, että armon rinnalla kulkee
Jumalan totuus. Pelastuaksemme meidän on oltava vähintään yhtä kiinnostuneita totuudesta
kuin armosta.
Jos opimme liian helposti valitsemaan armon ja jätämme totuuden 'hopialle', kenties jopa
huomioimatta, niin armon vaikutus voi poistua meidän yltämme. Tätä asiaa ei ole lainkaan
vaikea käsittää. Jumala on vanhurskas ja totinen Jumala, joka ei salli itseään pilkata.
Pilkkaamisen puolelle menee se armonkäsitys, jonka perään Paavalikin heittää kysymyksen:
"Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?" Room. 6:1.
Jaikal ei suoranaisesti väheksy totuutta. Niin ei voi sanoa. Mutta hänellä on, kuten yleensä
helluntaisaarnaajilla, voimakas taipumus jubileerautua yksipuolisessa armon ylistelyssä niin,
että totuudelle ei jätetä juuri mitään "sijaa majatalossa". Tällä en tarkoita loukata ketään
enkä mitään. Kerron vain oman näkemykseni kantaen huolta siitä, että tie, totuus ja elämä
Jeesuksessa saisi entistä kokonaisvaltaisemmin ja ehyemmin vallata meidän sydämemme.
.Samaa mieltä olen kirjoitti:
ettei Semperin huumori näissä asioissa naurata, enkä muutenkaan ymmärrä hänen arvosteluaan.
ettei huumori ole minun vahvuuksiani, vaikka nauran kyllä sujuvasti hyville vitseille.
Varttuneemmalla iällä olen oppinut nauramaan jopa itselleni - uskotkos sitä?
Sanovat, ettei naurun aiheet lopu, kun oppii itselleen nauramaan. Mitä arvelet siitä?
.
- tai valehtelee
Jaikal "Raamattu todistaa että me olemme TÄSSÄ MAAILMASSA sellaisia kuin Jeesus Kristus on."
EI pidä paikkaansa. JOS tarkoitat sanalla me, helluntailaisia tai vapaakirkollisia tai luterilaisia tai baptisteja, niin tuo ei pidä ollenkaan paikkaansa.
Jos puhuisit oikein, myöntäisit että te olette useammin kuin julmia susia, ilkeitä ja itsekkäitä, jopa petomaisia ja töykeitä. Lupaatte suureen ääneen kaikille sairaille parantumista, mutta ette anna heille edes myötätuntoa, kun he eivät paranekkaan ja lähtevät petettyinä luotanne. Kyllä te puhua osaatte, kauniita sanoja, mutta mitä auttavat tyhjät sanat, kun tekonne tekevät ne kuitenkin tyhjiksi.
Parhaimmatkin teidän keskuudestanne, jäävät hyvin kauaksi siitä mikä Jeesus on. Jotkut teistä yrittävät olla hyviä, yrittävät olla rakkaudellisia, mutta hekin usein väsyvät kesken kaiken yrittämisensä. Olisitte edes rehellisiä.
Ellen G. White on sanonut "Minä näin, ettei uskollisen Todistajan todistusta ole puoleksikaan tarkattu." Ja sen kyllä huomaa teidän kirjoituksistanne.katsovat ihmisiin ja ihmisten tekoihin eikä Kristukseen ja Hänen tekoihinsa? Eihän Kristus Jeesus niin korkealla ole että tarvitsee niskat nurin ylös Häntä katsoa. Jos siltä tuntuu, silloin ei tunneta Jumalan Sanaa ja huomata että Häntä katsotaan Jumalan Kirjoitetussa Sanassa ja Pyhässä Hengessä rukouksessa ja ajattelemalla Häntä. "Niin alhaalla ei kukaan kulje ettei siellä Jeesus ois..." "Katso Kristus kadulla kulkee ja Hän kurjia armahtaa..."
Jeesus asuu jokaisessa uskovassa ja uskovien yhteydessä. Hän elää myös julistetussa Jumalan Sanassa.
Hän on myös siellä missä joku on nöyrällä ja aralla tunnolla suhteessa Jumalaan ja Hänen Sanaansa. Katsotaan Jeesukseen niin monet ongelmat, jos ei kaikki, ratkeavat. Maailman ongelma on siinä että hyvin harva ihminen katsoo Jeesukseen. Monen uskovankin katse on kääntynyt muihin kohteisiin. Jos kaikki ihmiset katsoisivat Jeesukseen, maailma olisi erilainen.
Se että Jeesus asuu uskovassa ei merkitse sitä että uskova on aina Hänen tahdossaan ja aina hetkittäin heijastaa Jeesusta ja Hänen rakkauttaan ja kärsivällisyyttään. Uskovakin on ihminen ja hänessä on se vanha aatu/eeva kummittelemassa ja yrittämässä nostaa päätään. Uskova saa jatkuvasti valvoa ja taistella omaa vanhaa luontoaan vastaan. Tässä taistelussa epäonnistutaan monta kertaa. Mutta uskova nousee jälleen ja Herra armahtaa Häntä.
Sitten kun uskovaa vaikkapa Sanan julistajaa seurataan sivusta, voidaan törmätä ja loukkaantua hänen lihaansa, ts. vanhaan luontoon joka sillä kertaa voitti Hänessä olevan Pyhän Hengen vallan ja teki vääriä tekoja. Hän saattoi olla tyly ja sanoa pahasti tai jotakin muuta. Mutta siitä huolimatta hän on Jumalan lapsi ja hänellä on se tehtävä ja kutsumus jossa hän toimii. Jumalalla ei ole vahitoehtoja meidän suhteen. Hänen on pakko käyttää meitä vajavia heikkoja ihmisiä koska yhtään täydellistä ihmistä ei ole täällä maan päällä. Kaikki me olemme vajavia ihmisiä, niin sinä, ja niin minäkin. Ja Jumala toimii näiden vajavien ihmisten kautta. Me vajavat ihmiset olemme kaikesta huolimatta Jumalan työtovereita.
Oletko paneutunut niiden ihmisten tilanteeseen ja elmämnolosuhteisiin joihin olet loukkaantunut?
Miksi he käyttäytyivät tai käyttäytyvänt niin kuin he käyttäytyvät. Jokin selitys asialle on.
Voi olla että uskova on ahdistettu sielunvihollisen taholta. Hän on ehkä Jumalan käytössä ja julistaa Jumalan väkeävää pelastavaa ja parantavaa sekä ihmisiä synnistä vapauttavaa Sanaa. Saatana vihaa tällaista uskovaa.
Hän ahdistaa häntä kaikella tavalla yrittäen langettaa hänet syntiin ja sellaisiin asioihin että hän menettäisi uskottavuutensa. Riittää että vihollinen saa Jumalan palvelijan hetkeksi kiivastumaan että joku ihminen loukkaantuu eikä enään kykene ottamaan vastaan Jumalan Sanaa ja siunauksia hänen kauttaan. Silloin vihollinen on onnistunut.
Jumalan palvelija voi olla suurissa taisteluissa näistä asioista johtuen. Häntä tulee ymmärtää tätä taustaa vastaan. Ei hän ole paha. Hän on sodassa eturintamalla ja siellä luodit, nuolet ja keihäät lentävät. Haavoittuminen on lähellä. Silloin tarvitaan tuki- ja hoitohenkilökuntaa eikä kiroajia ja tuomareita.
Raamattu käskee uskovia siunaamaan, ei kiroamaan. Rukous Herran palvelijoiden puolesta on vastatulen antamista ja taistelua hänen rinnallaan. Sinä, jos olet uskossa, olet Jumalan palvelijan taistelutoveri rukouksessa hänen puolestaan. Sinä voit voittaa taistelun rukouksessa ja palvelija selviää ja voi jatkaa Jumalan tekojen tekemistä. Ja sinä saat kerran niistä kiitoksen ja palkinnon Herralta Jeesukselta Kristukselta.
Ei Raamattu turhaan käske antamaan Jumalan Sanan palvelijalle kaksinkertaista kunnioitusta tavalliseen riviuskovaan nähden. Ei Raamattu turhaan kiellä ottamasta vastaan syytettä seurakunnan vanhinta vastaan ellei ole kaksi tai jopa kolme todistajaa. Siis, sinä enkä minä saa alkaa mihinkään toimenpiteisiin seurakunnan vanhinta vastaan jos kuulemme hänestä pahoja asioita yhden ihmisen kautta. Emme saa edes kuunnella yhden ihmisen esittämiä syytöksiä vanhinta vastaan.>>>EI pidä paikkaansa. JOS tarkoitat sanalla me, helluntailaisia tai vapaakirkollisia tai luterilaisia tai baptisteja, niin tuo ei pidä ollenkaan paikkaansa.
jaikal kirjoitti:
katsovat ihmisiin ja ihmisten tekoihin eikä Kristukseen ja Hänen tekoihinsa? Eihän Kristus Jeesus niin korkealla ole että tarvitsee niskat nurin ylös Häntä katsoa. Jos siltä tuntuu, silloin ei tunneta Jumalan Sanaa ja huomata että Häntä katsotaan Jumalan Kirjoitetussa Sanassa ja Pyhässä Hengessä rukouksessa ja ajattelemalla Häntä. "Niin alhaalla ei kukaan kulje ettei siellä Jeesus ois..." "Katso Kristus kadulla kulkee ja Hän kurjia armahtaa..."
Jeesus asuu jokaisessa uskovassa ja uskovien yhteydessä. Hän elää myös julistetussa Jumalan Sanassa.
Hän on myös siellä missä joku on nöyrällä ja aralla tunnolla suhteessa Jumalaan ja Hänen Sanaansa. Katsotaan Jeesukseen niin monet ongelmat, jos ei kaikki, ratkeavat. Maailman ongelma on siinä että hyvin harva ihminen katsoo Jeesukseen. Monen uskovankin katse on kääntynyt muihin kohteisiin. Jos kaikki ihmiset katsoisivat Jeesukseen, maailma olisi erilainen.
Se että Jeesus asuu uskovassa ei merkitse sitä että uskova on aina Hänen tahdossaan ja aina hetkittäin heijastaa Jeesusta ja Hänen rakkauttaan ja kärsivällisyyttään. Uskovakin on ihminen ja hänessä on se vanha aatu/eeva kummittelemassa ja yrittämässä nostaa päätään. Uskova saa jatkuvasti valvoa ja taistella omaa vanhaa luontoaan vastaan. Tässä taistelussa epäonnistutaan monta kertaa. Mutta uskova nousee jälleen ja Herra armahtaa Häntä.
Sitten kun uskovaa vaikkapa Sanan julistajaa seurataan sivusta, voidaan törmätä ja loukkaantua hänen lihaansa, ts. vanhaan luontoon joka sillä kertaa voitti Hänessä olevan Pyhän Hengen vallan ja teki vääriä tekoja. Hän saattoi olla tyly ja sanoa pahasti tai jotakin muuta. Mutta siitä huolimatta hän on Jumalan lapsi ja hänellä on se tehtävä ja kutsumus jossa hän toimii. Jumalalla ei ole vahitoehtoja meidän suhteen. Hänen on pakko käyttää meitä vajavia heikkoja ihmisiä koska yhtään täydellistä ihmistä ei ole täällä maan päällä. Kaikki me olemme vajavia ihmisiä, niin sinä, ja niin minäkin. Ja Jumala toimii näiden vajavien ihmisten kautta. Me vajavat ihmiset olemme kaikesta huolimatta Jumalan työtovereita.
Oletko paneutunut niiden ihmisten tilanteeseen ja elmämnolosuhteisiin joihin olet loukkaantunut?
Miksi he käyttäytyivät tai käyttäytyvänt niin kuin he käyttäytyvät. Jokin selitys asialle on.
Voi olla että uskova on ahdistettu sielunvihollisen taholta. Hän on ehkä Jumalan käytössä ja julistaa Jumalan väkeävää pelastavaa ja parantavaa sekä ihmisiä synnistä vapauttavaa Sanaa. Saatana vihaa tällaista uskovaa.
Hän ahdistaa häntä kaikella tavalla yrittäen langettaa hänet syntiin ja sellaisiin asioihin että hän menettäisi uskottavuutensa. Riittää että vihollinen saa Jumalan palvelijan hetkeksi kiivastumaan että joku ihminen loukkaantuu eikä enään kykene ottamaan vastaan Jumalan Sanaa ja siunauksia hänen kauttaan. Silloin vihollinen on onnistunut.
Jumalan palvelija voi olla suurissa taisteluissa näistä asioista johtuen. Häntä tulee ymmärtää tätä taustaa vastaan. Ei hän ole paha. Hän on sodassa eturintamalla ja siellä luodit, nuolet ja keihäät lentävät. Haavoittuminen on lähellä. Silloin tarvitaan tuki- ja hoitohenkilökuntaa eikä kiroajia ja tuomareita.
Raamattu käskee uskovia siunaamaan, ei kiroamaan. Rukous Herran palvelijoiden puolesta on vastatulen antamista ja taistelua hänen rinnallaan. Sinä, jos olet uskossa, olet Jumalan palvelijan taistelutoveri rukouksessa hänen puolestaan. Sinä voit voittaa taistelun rukouksessa ja palvelija selviää ja voi jatkaa Jumalan tekojen tekemistä. Ja sinä saat kerran niistä kiitoksen ja palkinnon Herralta Jeesukselta Kristukselta.
Ei Raamattu turhaan käske antamaan Jumalan Sanan palvelijalle kaksinkertaista kunnioitusta tavalliseen riviuskovaan nähden. Ei Raamattu turhaan kiellä ottamasta vastaan syytettä seurakunnan vanhinta vastaan ellei ole kaksi tai jopa kolme todistajaa. Siis, sinä enkä minä saa alkaa mihinkään toimenpiteisiin seurakunnan vanhinta vastaan jos kuulemme hänestä pahoja asioita yhden ihmisen kautta. Emme saa edes kuunnella yhden ihmisen esittämiä syytöksiä vanhinta vastaan.1.Timoteuksen kirje:
4:16 Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä; sillä jos sen teet,
olet pelastava sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat."
Olet oikeassa siinä, että Kristukseen tulee katsoa, kunhan et tarkoita näynomaista
ja sielullista haahuilua kadunkulmiin tai muihin paikkoihin, joissa ehkä fantasian
avulla näkisit vilauksen Hänestä.
Varmimmin Kristus Jeesus todella ilmestyy Sanassaan, joka on "on elävä ja voimallinen
ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa
sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;"
Heb. 4:12
Siinä olet kyllä pahan kerran väärässä, jos ajattelet, että näillä palstoilla pitäisi sinua tai
jotakuta muuta itseään opettajaksi tai johtajaksi korottelevaa ruveta pokkuroimaan tai
muuten erikoiskohtelulla huomioimaan tai mielistellen paijaamaan. Eiköhän tuosta synny
melko vastenmielinen kuva niille, joiden mielipuuhaa ei ole ihmisen edessä nöyristely.
Vielä yksi kehotus sinulle ja meille kaikille uskoville:
"Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne,
että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta." 2.Kor. 13:5
Hyvää yötä!
.- Anna*
jaikal kirjoitti:
katsovat ihmisiin ja ihmisten tekoihin eikä Kristukseen ja Hänen tekoihinsa? Eihän Kristus Jeesus niin korkealla ole että tarvitsee niskat nurin ylös Häntä katsoa. Jos siltä tuntuu, silloin ei tunneta Jumalan Sanaa ja huomata että Häntä katsotaan Jumalan Kirjoitetussa Sanassa ja Pyhässä Hengessä rukouksessa ja ajattelemalla Häntä. "Niin alhaalla ei kukaan kulje ettei siellä Jeesus ois..." "Katso Kristus kadulla kulkee ja Hän kurjia armahtaa..."
Ei Raamattu turhaan käske antamaan Jumalan Sanan palvelijalle kaksinkertaista kunnioitusta tavalliseen riviuskovaan nähden. Ei Raamattu turhaan kiellä ottamasta vastaan syytettä seurakunnan vanhinta vastaan ellei ole kaksi tai jopa kolme todistajaa. Siis, sinä enkä minä saa alkaa mihinkään toimenpiteisiin seurakunnan vanhinta vastaan jos kuulemme hänestä pahoja asioita yhden ihmisen kautta. Emme saa edes kuunnella yhden ihmisen esittämiä syytöksiä vanhinta vastaan.haet vain omaa etuasi.
Jeesus on verille piesty, satutettu haavoitettu kidutettu. Siinä on sun onnes!!
Sinä et ole seurakunnan vanhinten asialla vaan ihan itsesi asialla. Olet sovinisti v.2010.
"Emme saa edes kuunnella yhden ihmisen syytöksiä vanhinta vastaan."
Ei ne mitään pyhimyksiä ole. Kyllä tässä maailmassa ei ole kukaan synnitön. - Emma*
1.Timoteuksen kirje:
4:16 Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä; sillä jos sen teet,
olet pelastava sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat."
Olet oikeassa siinä, että Kristukseen tulee katsoa, kunhan et tarkoita näynomaista
ja sielullista haahuilua kadunkulmiin tai muihin paikkoihin, joissa ehkä fantasian
avulla näkisit vilauksen Hänestä.
Varmimmin Kristus Jeesus todella ilmestyy Sanassaan, joka on "on elävä ja voimallinen
ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa
sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;"
Heb. 4:12
Siinä olet kyllä pahan kerran väärässä, jos ajattelet, että näillä palstoilla pitäisi sinua tai
jotakuta muuta itseään opettajaksi tai johtajaksi korottelevaa ruveta pokkuroimaan tai
muuten erikoiskohtelulla huomioimaan tai mielistellen paijaamaan. Eiköhän tuosta synny
melko vastenmielinen kuva niille, joiden mielipuuhaa ei ole ihmisen edessä nöyristely.
Vielä yksi kehotus sinulle ja meille kaikille uskoville:
"Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne,
että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta." 2.Kor. 13:5
Hyvää yötä!
.Kunhan ei katso Jaikalin ja seurakunnan vanhinten(miehiä, jotka luulevat olevansa maailman ja Jumalan eliittiä)mokailuihin. Eikä kyseenalaista heidän arvovaltaa..
Anna* kirjoitti:
haet vain omaa etuasi.
Sinä et ole seurakunnan vanhinten asialla vaan ihan itsesi asialla. Olet sovinisti v.2010.
Ei ne mitään pyhimyksiä ole. Kyllä tässä maailmassa ei ole kukaan synnitön.tästä
>>>Ei ne mitään pyhimyksiä ole. Kyllä tässä maailmassa ei ole kukaan synnitön.jaikal kirjoitti:
tästä
>>>Ei ne mitään pyhimyksiä ole. Kyllä tässä maailmassa ei ole kukaan synnitön.uskoville, ei uskosta osattomille.
Uskosta osaton on vapaa tästä säännöstä
•Room 6:20
Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.jaikal kirjoitti:
uskoville, ei uskosta osattomille.
Uskosta osaton on vapaa tästä säännöstä
Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.vapaa vanhurskaudesta, uskosta osaton on.
Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
Uskovan tulee noudattaa Jumalan Sanan ohjeita elämässään.- Palstalla
Anna* kirjoitti:
haet vain omaa etuasi.
Ei ne mitään pyhimyksiä ole. Kyllä tässä maailmassa ei ole kukaan synnitön.kirjoitetaan paljon kaikenlaista muuta turhaa, mutta kun joku kirjoittaa siitä, mitä on Jumalan
yhteydessä tullut ymmärtämään, niin hänen niskaansa hyökkää lauma ah, niin hurskaita uskovia,
jotka arvostelullaan tekevät tyhjäksi Jumalan sanan, jopa Raamattuun vedoten !
Miettimään laittaa, millainen teidän oma suhteenne Jumalaan on, kun uskallatte näin arvostella
jopa uskosta osattomien silmien edessä ihmistä, joka palstalla tuo enemmän esille Jumalan
rakkautta, kuin ainutkaan muu kirjoittaja !?!
Semperille vielä, että kohdista tuo omasta mielestäsi niin oikea arvostelukykysi niihin uskoviin,
jotka todella kirjoittavat vastoin Jumalan sanaa, jos kerran koet, että olet Jumalan asialla siten ! Anna* kirjoitti:
haet vain omaa etuasi.
Ei ne mitään pyhimyksiä ole. Kyllä tässä maailmassa ei ole kukaan synnitön.Koska minä en voi antaa sinulle halausta, minä pyydän Jeesusta halaamaan sinua puolestani.
Sopiiko? Kestätkö Hänen rakkautensa käsittelyssä?- Anna*
jaikal kirjoitti:
vapaa vanhurskaudesta, uskosta osaton on.
Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
Uskovan tulee noudattaa Jumalan Sanan ohjeita elämässään.Tulin uskoon 24-vuotiaana ja minua kutsuttiin nimellä"palava sisar":/, ja "paikkakunnan kuuluisin uskovainen". Kärsin paljon Kristuksen vuoksi. Evankelioin ja monet tulivat kauttani uskoon.
Kärsin sen verran paljon, että minulle riitti. Luovuin Jeesuksesta. Nyt, viikko siiten, minulle luettiin synnit anteeksi.
Kerroin etten ajattele enää kuten te hellarit. Tuotakaan kohtaa en suostu hyväksymään. Sinäkään et Raamatusta kaikkea ota, eikä ota vanhemmistoveljetkään. Tiedän.
Sinun kirjoittelusi eivät ole JUMALAN sanaa.
6.Matt.7"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjiä niinkuin pakanat, jotka kuvittelat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. Älää ruvetko heidän kaltaisikseen."
Ps. Juttelin ratkaisuni jälkeen rukoilijan kanssa. Hän sanoi"Et ole ateisti. Sä kapinoit instituutioita vastaan." Kerroin puolustavani homojakin."Kritiikkiä saa esittää."Sinustako ei saa? - "Anna"
jaikal kirjoitti:
Koska minä en voi antaa sinulle halausta, minä pyydän Jeesusta halaamaan sinua puolestani.
Sopiiko? Kestätkö Hänen rakkautensa käsittelyssä?kuulostaa Averealta..
Anna* kirjoitti:
Tulin uskoon 24-vuotiaana ja minua kutsuttiin nimellä"palava sisar":/, ja "paikkakunnan kuuluisin uskovainen". Kärsin paljon Kristuksen vuoksi. Evankelioin ja monet tulivat kauttani uskoon.
Kärsin sen verran paljon, että minulle riitti. Luovuin Jeesuksesta. Nyt, viikko siiten, minulle luettiin synnit anteeksi.
Kerroin etten ajattele enää kuten te hellarit. Tuotakaan kohtaa en suostu hyväksymään. Sinäkään et Raamatusta kaikkea ota, eikä ota vanhemmistoveljetkään. Tiedän.
Sinun kirjoittelusi eivät ole JUMALAN sanaa.
6.Matt.7"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjiä niinkuin pakanat, jotka kuvittelat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. Älää ruvetko heidän kaltaisikseen."
Ps. Juttelin ratkaisuni jälkeen rukoilijan kanssa. Hän sanoi"Et ole ateisti. Sä kapinoit instituutioita vastaan." Kerroin puolustavani homojakin."Kritiikkiä saa esittää."Sinustako ei saa?sinä olet sitoutunut Kristukseen Jeesukseen. Se merkitsee sitä että sinä seuraat Jeesusta Kristusta opissa Ja käytännössä. Jumala osoittaa sinulle oikean tien Raamatun Sanassa. Hän käskee sinua nyt tässä Paavalin kirjoitusten kautta kunnioittamaan seurakunnan palvelijoita ja heidän työtään, ei siksi että he ovat niin hyviä ja rakastettavia ihmisiä, vaan siksi että he ovat Jumalan asettamia palvelijoita vajavinakin uskovina. Kun sinä tottelet Jumalaa, Jumala vie sinua eteenpäin tällä tiellä. Jos sinä kieltäydyt tottelemasta Jumalaa, sinun uskon elämäsi pysähtyy. Sinä et pääse kasvamaan uskossa. Sinä et myöskään pääse kokemaan niitä ihmeellisiä asioita mitä Jumala on sinulle tarkoittanut antaa nähtäväksi ja koettavaksi ja jotka sinun uskoasi vahvistaisivat. Silloin sinun uskosi Jumalaan ja Jeesukseen voi alkaa ja alkaakin järkkymään koska sinun sydämesi etääntyy Jumalasta tottelemattomuutesi tähden etkä sinä silloin myöskään koe Hänen siunuksiaan. Sinun on ehdottman tärkeät tutkia Jumalan Sanaa varsinkin Uutta Testamenttia ja kysellä herralta mitä sinun tulisi tehdä. Herra antaa sinulle ohjeita ja vie sinua eteenpäin kun sinä tottelet Häntä.
- Anna*
"Anna" kirjoitti:
kuulostaa Averealta..
Hali Jaikalille takaisin.
Ps. Sepä hienoa että täällä joku uskaltaa sanoa just sen mitä ajatteleekin. Vaikka se olisi vaan puskista rääkymistä. - Anna*
jaikal kirjoitti:
sinä olet sitoutunut Kristukseen Jeesukseen. Se merkitsee sitä että sinä seuraat Jeesusta Kristusta opissa Ja käytännössä. Jumala osoittaa sinulle oikean tien Raamatun Sanassa. Hän käskee sinua nyt tässä Paavalin kirjoitusten kautta kunnioittamaan seurakunnan palvelijoita ja heidän työtään, ei siksi että he ovat niin hyviä ja rakastettavia ihmisiä, vaan siksi että he ovat Jumalan asettamia palvelijoita vajavinakin uskovina. Kun sinä tottelet Jumalaa, Jumala vie sinua eteenpäin tällä tiellä. Jos sinä kieltäydyt tottelemasta Jumalaa, sinun uskon elämäsi pysähtyy. Sinä et pääse kasvamaan uskossa. Sinä et myöskään pääse kokemaan niitä ihmeellisiä asioita mitä Jumala on sinulle tarkoittanut antaa nähtäväksi ja koettavaksi ja jotka sinun uskoasi vahvistaisivat. Silloin sinun uskosi Jumalaan ja Jeesukseen voi alkaa ja alkaakin järkkymään koska sinun sydämesi etääntyy Jumalasta tottelemattomuutesi tähden etkä sinä silloin myöskään koe Hänen siunuksiaan. Sinun on ehdottman tärkeät tutkia Jumalan Sanaa varsinkin Uutta Testamenttia ja kysellä herralta mitä sinun tulisi tehdä. Herra antaa sinulle ohjeita ja vie sinua eteenpäin kun sinä tottelet Häntä.
ongelmaa sen suhteen, mutta nyt alkaa näköjään olemaan.
Minä teen jo nyt yhteistyötä, omalla tavallani, omaan ja perheeni elämään liittyen. Tarkoittaako saarnasi sitä että täytyy luopua omista mielipiteistä ja sitoutua tulkitsemaan Sanaa samalla tavalla kuin "johtoporras"? - Emma*
jaikal kirjoitti:
>>>EI pidä paikkaansa. JOS tarkoitat sanalla me, helluntailaisia tai vapaakirkollisia tai luterilaisia tai baptisteja, niin tuo ei pidä ollenkaan paikkaansa.
Me - sanalla tarkoitat siis myös uskovaisia jotka puolustavat sananvapautta, ja tasa-arvoa kaikkien ihmisryhmien kesken. Naiset eivät vaikene seurakunnassa, he saa olla muitakin kuin koristeita, eikö jeh? Homot on o.k. he osaavat puhua armosta ja rakkaudesta yhtä hyvin.
Ketään ei syrjitä. Ja jos paikalle tulee joku resupekka, niin Raamatun mukaanhan se etupenkki on niin kauanaikaa varattu hänelle kunnes hänellä on ne samanlaiset jutut kuin muillakin. Se on Raamatun mukaista...
Mitä teet työkses? Onko tosiaan virkasi jossain seurakunnassa? Niin on minullakin. Anna* kirjoitti:
ongelmaa sen suhteen, mutta nyt alkaa näköjään olemaan.
Minä teen jo nyt yhteistyötä, omalla tavallani, omaan ja perheeni elämään liittyen. Tarkoittaako saarnasi sitä että täytyy luopua omista mielipiteistä ja sitoutua tulkitsemaan Sanaa samalla tavalla kuin "johtoporras"?>>> Tarkoittaako saarnasi sitä että täytyy luopua omista mielipiteistä ja sitoutua tulkitsemaan Sanaa samalla tavalla kuin "johtoporras"?
- Anna**
jaikal kirjoitti:
>>> Tarkoittaako saarnasi sitä että täytyy luopua omista mielipiteistä ja sitoutua tulkitsemaan Sanaa samalla tavalla kuin "johtoporras"?
"Ei missään tapauksessa sinun tule luopua omista mielipiteistäsi. Sinä saat pitää mielipiteesi mutta Jumala odottaa jokaiselta uskovaiselta kuuliaista vaellusta. Sinun tulee ennen kaikkea olla kuuliainen Jeesukselle Kristukselle. Hän ohjaa sinua niin kuin jokaista omaansa KUULIAISUUDEN KAUTTA. Niskoittelevaa ja hanttiinpanevaa lasta on vaikea viedä mihinkään vaikka vanhemmat tietäisivätkin että se olisi lapselle hyväksi. Mutta sinähän et enää ole hengellinen pikkulapsi,vai?"
Kuten kerrottu, tulin uskoon viikko sitten. Omassa elämässä on parannus tekemättä. Ihan n.s.julkisynneistä.. sellaisia joita tosin muidenkin tiedetään harrastavan.
"Jumala ei pakota uskovaa mihinkään."
:) No ei kai...
"Uskovalla saa olla oma tahto mutta se merkitsee myöskin vastuuta."
Jaikal, hengellisenä ihmisenä olen vielä alkutaipaleella. Mutta ikää on jo lähemmäs 40 vuotta kohta.
"Jos olet kuuliainen Jeesukselle Kristukselle, olet kuuliainen myös "johtoportaalle"siihen määrään asti kun he itse ovat Jumalan Sanan raittiilla pohjalla opetuksessaan."
Tiedätkö mitä srk minulta kirjeitse vaatii? Rahaa!
Kokouskutsuja ei tule, eikä tapahtumatietoja, ainoastaan rahanpyyntökirjeitä on tullut. Enää vapikset eivät lehteäänän mulle postita.
Kuuliaisuus tarkoittaisi rahanlahjoittamista pois, ilman että saisin sieltä itselleni mitään takaisin.
"Onhan niin monenlaisia seurakuntia suomenkin kristikunnassa."
On, on.
"Siksi on tärkeää että uskova ei ole pelkästään ihmisen opetuksen ja johdatuksen varassa vaan että hän lukee Raamattua ja viettää aikaa Herran kanssa rukouksessa."
Minulla menee Herrani kanssa oikein hyvin, kiitos vain...
"Silloin Herra johdattaa oikeaa tietä ja uskova huomaa eksytykset ja väärät opit ja vääristä vaikuttimista tulevat mahdolliset vaatimukset."
Niin, Jaikal, kiitos vaan vaivannäöstäsi ja vastauksista.
Kuulun siis vapaakirkkoon, mutta kokouksissa en käy, koska minulla ei ole mahdollisuuksia maksaa kymmenyksiä, eikä osallistua muutenkaan siihen hyväntekeväisyyteen mitä he siellä kirkossa rikkaat tekevät.
Minun näkövinkkelistä katsottuna he on rikkaita.
Käyn toisis seurakunnissa, silloin kun koen että se on hyväksi. Eivät työntekijät niissä paikoissa odottaa minulta kuin omien hommien huolellista hoitamista, ja kokouksissa ihan riittää että on kohtelias, sen hetken kun sieltä joku"johtoportaasta"suo hetken. Anna** kirjoitti:
"Ei missään tapauksessa sinun tule luopua omista mielipiteistäsi. Sinä saat pitää mielipiteesi mutta Jumala odottaa jokaiselta uskovaiselta kuuliaista vaellusta. Sinun tulee ennen kaikkea olla kuuliainen Jeesukselle Kristukselle. Hän ohjaa sinua niin kuin jokaista omaansa KUULIAISUUDEN KAUTTA. Niskoittelevaa ja hanttiinpanevaa lasta on vaikea viedä mihinkään vaikka vanhemmat tietäisivätkin että se olisi lapselle hyväksi. Mutta sinähän et enää ole hengellinen pikkulapsi,vai?"
Kuten kerrottu, tulin uskoon viikko sitten. Omassa elämässä on parannus tekemättä. Ihan n.s.julkisynneistä.. sellaisia joita tosin muidenkin tiedetään harrastavan.
"Jumala ei pakota uskovaa mihinkään."
:) No ei kai...
"Uskovalla saa olla oma tahto mutta se merkitsee myöskin vastuuta."
Jaikal, hengellisenä ihmisenä olen vielä alkutaipaleella. Mutta ikää on jo lähemmäs 40 vuotta kohta.
"Jos olet kuuliainen Jeesukselle Kristukselle, olet kuuliainen myös "johtoportaalle"siihen määrään asti kun he itse ovat Jumalan Sanan raittiilla pohjalla opetuksessaan."
Tiedätkö mitä srk minulta kirjeitse vaatii? Rahaa!
Kokouskutsuja ei tule, eikä tapahtumatietoja, ainoastaan rahanpyyntökirjeitä on tullut. Enää vapikset eivät lehteäänän mulle postita.
Kuuliaisuus tarkoittaisi rahanlahjoittamista pois, ilman että saisin sieltä itselleni mitään takaisin.
"Onhan niin monenlaisia seurakuntia suomenkin kristikunnassa."
On, on.
"Siksi on tärkeää että uskova ei ole pelkästään ihmisen opetuksen ja johdatuksen varassa vaan että hän lukee Raamattua ja viettää aikaa Herran kanssa rukouksessa."
Minulla menee Herrani kanssa oikein hyvin, kiitos vain...
"Silloin Herra johdattaa oikeaa tietä ja uskova huomaa eksytykset ja väärät opit ja vääristä vaikuttimista tulevat mahdolliset vaatimukset."
Niin, Jaikal, kiitos vaan vaivannäöstäsi ja vastauksista.
Kuulun siis vapaakirkkoon, mutta kokouksissa en käy, koska minulla ei ole mahdollisuuksia maksaa kymmenyksiä, eikä osallistua muutenkaan siihen hyväntekeväisyyteen mitä he siellä kirkossa rikkaat tekevät.
Minun näkövinkkelistä katsottuna he on rikkaita.
Käyn toisis seurakunnissa, silloin kun koen että se on hyväksi. Eivät työntekijät niissä paikoissa odottaa minulta kuin omien hommien huolellista hoitamista, ja kokouksissa ihan riittää että on kohtelias, sen hetken kun sieltä joku"johtoportaasta"suo hetken.vai rahaa ne sinulta vaativat???
Minä en menisi sellaiseen seurakuntaan missä kirjeitse tai face to face vaaditaan rahaa.
Se ei ole tervettä toimintaa. Seurakunta kyllä tarvitsee rahaa koska sen toiminta perustuu vapaehtoisiin uhrilahjoihin. Niin,...vapaehtoisiin! Mutta rahan vaatiminen...... hyvin arvelluttavaa. Rahan antaminen pitää tapahtua omasta vapaasta tahdosta eikä pakosta eikä vaatimuksesta ja painostuksesta. Näin on Jumalan Sana. Ole siis vapaa rahalahjoituksista ja niistä vaatimuksista.
•2.Kor 9:7
Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa Jumala rakastaa.- merihukka
Emma* kirjoitti:
Me - sanalla tarkoitat siis myös uskovaisia jotka puolustavat sananvapautta, ja tasa-arvoa kaikkien ihmisryhmien kesken. Naiset eivät vaikene seurakunnassa, he saa olla muitakin kuin koristeita, eikö jeh? Homot on o.k. he osaavat puhua armosta ja rakkaudesta yhtä hyvin.
Ketään ei syrjitä. Ja jos paikalle tulee joku resupekka, niin Raamatun mukaanhan se etupenkki on niin kauanaikaa varattu hänelle kunnes hänellä on ne samanlaiset jutut kuin muillakin. Se on Raamatun mukaista...
Mitä teet työkses? Onko tosiaan virkasi jossain seurakunnassa? Niin on minullakin.jaikal:
" Kukaan ei ole vielä voinut näyttää mitään puutetta tai virhettä Jeesuksen ristin sovitustyössä. "
Aloituksen ensimmäinen lause on "tosiepätieteellinen" väittämä. Tuon perusteella voi väittää mitä tahansa ja mikäli et pysty osoittamaan vääräksi, se olisi totta.
Saarnaaja voi väittää noin. Saarnaaja ei kelpaisi edes kivenhakkaajaksi, koska työ edellyttää tietoa.
Lauseen pitäisi kuulua: "Kukaan ei ole voinut osoittaa 2.000 sitten kuolleen miehen maagiseen voimaan vapauttaa ihminen kuolemasta ja antaa tälle ikuinen elämä."
Tämä väite on todellinen.
Toistaiseksi tiedämme, että kaikenlaiset ja -väriset uskovat ovat yhdenvertaisia uskonnottomien kanssa kuolemassa. He kaikki kuolevat ja kuolema on peruuttamaton.
Tiedämme, että ihminen koostuu atomeista ja muista materiaalisista ainesosista. Kun ne ovat järjestäytyneet tietttyyn muotoon, syntyvät aivot ja jotka voivat tiedostaa ympäristöä.
Mikään materiaalinen olio ei ole ikuinen. Niitä syntyy ja kuolee lakkaamatta.
Kukaan ei ole pystynyt osoittamaan, että ihmisen jokin osa olisi kuolematon. Ikuinen elämä ja rakkaus ovat ihmisten ideaalisia haaveita. Arkielämässä näin sanotaan tarkoittamatta niillä sanojen todellista merkitystä.
Kirkkojen papistot, korkeakouluja käyneitä, ovat tässä mielessä epämoraalisia puoskareita, ihmisten herkkien tunteiden väärinkäyttäjiä ja aiheuttavat saarnoillaan turhaa harmia kuulijoille. Jaikal : "Raamattu todistaa että me olemme TÄSSÄ MAAILMASSA sellaisia kuin Jeesus Kristus on."
--
Tässäkin jaikal myötäilee menestysteologien oppeja.
Tunnettu ruotsalainen menestysteologi Carl-Gustav Severin on julistanut Uumajassa 21.4.1987 pidetyssä kokouksessa ”Minä olen Jumala".
Onko jaikalille tuttu Uumaja ja siellä sijaitseva Livets Ord-raamattukoulu?Tapio522 kirjoitti:
Jaikal : "Raamattu todistaa että me olemme TÄSSÄ MAAILMASSA sellaisia kuin Jeesus Kristus on."
--
Tässäkin jaikal myötäilee menestysteologien oppeja.
Tunnettu ruotsalainen menestysteologi Carl-Gustav Severin on julistanut Uumajassa 21.4.1987 pidetyssä kokouksessa ”Minä olen Jumala".
Onko jaikalille tuttu Uumaja ja siellä sijaitseva Livets Ord-raamattukoulu?Ei jaikal sitä väitä. Jumala tämän sanoo Sanassaan 1 Joh 4:17.
>>>Jaikal : "Raamattu todistaa että me olemme TÄSSÄ MAAILMASSA sellaisia kuin Jeesus Kristus on."jaikal kirjoitti:
Ei Raamattu turhaan käske antamaan Jumalan Sanan palvelijalle kaksinkertaista kunnioitusta tavalliseen riviuskovaan nähden. Ei Raamattu turhaan kiellä ottamasta vastaan syytettä seurakunnan vanhinta vastaan ellei ole kaksi tai jopa kolme todistajaa. Siis, sinä enkä minä saa alkaa mihinkään toimenpiteisiin seurakunnan vanhinta vastaan jos kuulemme hänestä pahoja asioita yhden ihmisen kautta. Emme saa edes kuunnella yhden ihmisen esittämiä syytöksiä vanhinta vastaan.Jaikal, miten nämä väitteesi ovat yhteensovitettavissa:
---" Hänen on pakko käyttää meitä vajavia heikkoja ihmisiä koska yhtään täydellistä ihmistä ei ole täällä maan päällä. Kaikki me olemme vajavia ihmisiä, niin sinä, ja niin minäkin. Ja Jumala toimii näiden vajavien ihmisten kautta. Me vajavat ihmiset olemme kaikesta huolimatta Jumalan työtovereita" (jaikal).
...""Raamattu todistaa että me olemme TÄSSÄ MAAILMASSA sellaisia kuin Jeesus Kristus on." (jaikal).
---
Uskovat ihmiset ovat siis sinun käsityksesi mukaan "vajavaisia", mutta myös "sellaisia kuin Jeesus Kristus on".
Eikö väitteesi ole ristiriitainen?
Miten vajavainen ihminen voi olla sellainen kuin Jeesus Kristus?
(Jeesushan oli samalla kertaa ihminen ja samalla kertaa Jumala, kuitenkin ilman syntiä)
----
Joh. 1:14
"Ja Sana tuli lihaksi (siis ihmiseksi) ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta".Tapio522 kirjoitti:
Jaikal, miten nämä väitteesi ovat yhteensovitettavissa:
---" Hänen on pakko käyttää meitä vajavia heikkoja ihmisiä koska yhtään täydellistä ihmistä ei ole täällä maan päällä. Kaikki me olemme vajavia ihmisiä, niin sinä, ja niin minäkin. Ja Jumala toimii näiden vajavien ihmisten kautta. Me vajavat ihmiset olemme kaikesta huolimatta Jumalan työtovereita" (jaikal).
...""Raamattu todistaa että me olemme TÄSSÄ MAAILMASSA sellaisia kuin Jeesus Kristus on." (jaikal).
---
Uskovat ihmiset ovat siis sinun käsityksesi mukaan "vajavaisia", mutta myös "sellaisia kuin Jeesus Kristus on".
Eikö väitteesi ole ristiriitainen?
Miten vajavainen ihminen voi olla sellainen kuin Jeesus Kristus?
(Jeesushan oli samalla kertaa ihminen ja samalla kertaa Jumala, kuitenkin ilman syntiä)
----
Joh. 1:14
"Ja Sana tuli lihaksi (siis ihmiseksi) ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta".että sinä et tätä asiaa tiedä? Vai testaatko/kiusaatko sinä minua?
Tiedätkö että tässä on kysymyksessä uskon alkeet jotka sinun
vanhana uskovana pitäisi jo ymmärtää? En usko ettet sinä
tietäsi. Siksi en selitä.
>>>Uskovat ihmiset ovat siis sinun käsityksesi mukaan "vajavaisia",
mutta myös "sellaisia kuin Jeesus Kristus on".jaikal kirjoitti:
että sinä et tätä asiaa tiedä? Vai testaatko/kiusaatko sinä minua?
Tiedätkö että tässä on kysymyksessä uskon alkeet jotka sinun
vanhana uskovana pitäisi jo ymmärtää? En usko ettet sinä
tietäsi. Siksi en selitä.
>>>Uskovat ihmiset ovat siis sinun käsityksesi mukaan "vajavaisia",
mutta myös "sellaisia kuin Jeesus Kristus on".Oletko samaa mieltä Severinin kanssa?
Ruotsalainen menestysteologi Carl-Gustav Severin on julistanut Uumajassa 21.4.1987 pidetyssä kokouksessa ”Minä olen Jumala"!
Kysyn siis: Onko uskova Jumala, niin kuin Jeesus?
("sellaisia kuin Jeesus Kristus on". 1.Joh.4:17)
--
Lyhyt vastaus riittää!- merihukka
jaikal kirjoitti:
Ei jaikal sitä väitä. Jumala tämän sanoo Sanassaan 1 Joh 4:17.
>>>Jaikal : "Raamattu todistaa että me olemme TÄSSÄ MAAILMASSA sellaisia kuin Jeesus Kristus on."jaikal:
""Raamattu todistaa että me olemme TÄSSÄ MAAILMASSA sellaisia kuin Jeesus Kristus on."
Kun kerrankin jaikal kirjoittaa totuuksia, niin palstalaiset toivoisivat, ettei hän heti peru puheitaan.
Siteeraus on todellinen. Todellisesti ihmiskuntaa kuvattu. Kaikki ihmiset Jeesus-vainaja mukaanluettuna ovat ihmisiä puutteineen ja vikoineen.
Raamatun ja todellisuuden mukainen on myös väite Jeesuksen ja muiden ihmisten yhteisyydestä. Pietari sanoi saman ja häntä ei pidetä valehtelijana. APT 2: 22.
Pidä kiinni äläkä anna syntialistajien purnausten lannistaa. - Emma*
merihukka kirjoitti:
jaikal:
" Kukaan ei ole vielä voinut näyttää mitään puutetta tai virhettä Jeesuksen ristin sovitustyössä. "
Aloituksen ensimmäinen lause on "tosiepätieteellinen" väittämä. Tuon perusteella voi väittää mitä tahansa ja mikäli et pysty osoittamaan vääräksi, se olisi totta.
Saarnaaja voi väittää noin. Saarnaaja ei kelpaisi edes kivenhakkaajaksi, koska työ edellyttää tietoa.
Lauseen pitäisi kuulua: "Kukaan ei ole voinut osoittaa 2.000 sitten kuolleen miehen maagiseen voimaan vapauttaa ihminen kuolemasta ja antaa tälle ikuinen elämä."
Tämä väite on todellinen.
Toistaiseksi tiedämme, että kaikenlaiset ja -väriset uskovat ovat yhdenvertaisia uskonnottomien kanssa kuolemassa. He kaikki kuolevat ja kuolema on peruuttamaton.
Tiedämme, että ihminen koostuu atomeista ja muista materiaalisista ainesosista. Kun ne ovat järjestäytyneet tietttyyn muotoon, syntyvät aivot ja jotka voivat tiedostaa ympäristöä.
Mikään materiaalinen olio ei ole ikuinen. Niitä syntyy ja kuolee lakkaamatta.
Kukaan ei ole pystynyt osoittamaan, että ihmisen jokin osa olisi kuolematon. Ikuinen elämä ja rakkaus ovat ihmisten ideaalisia haaveita. Arkielämässä näin sanotaan tarkoittamatta niillä sanojen todellista merkitystä.
Kirkkojen papistot, korkeakouluja käyneitä, ovat tässä mielessä epämoraalisia puoskareita, ihmisten herkkien tunteiden väärinkäyttäjiä ja aiheuttavat saarnoillaan turhaa harmia kuulijoille."Ihminen koostuu atomeista?"
Sä varmaan ajattelet aina kaikista ihmisistä noin? - Emma*
Tapio522 kirjoitti:
Oletko samaa mieltä Severinin kanssa?
Ruotsalainen menestysteologi Carl-Gustav Severin on julistanut Uumajassa 21.4.1987 pidetyssä kokouksessa ”Minä olen Jumala"!
--
Lyhyt vastaus riittää!Rahaa ne on vailla. En aio lahjoittaa rahojani millekkaanä vapaaseurakunnalle. Pois se minusta!
Tediän hyvinvointi on ihan jostain uusta kiinni, ei minusta, minun rahoista. - Anna*
jaikal kirjoitti:
vai rahaa ne sinulta vaativat???
Minä en menisi sellaiseen seurakuntaan missä kirjeitse tai face to face vaaditaan rahaa.
Se ei ole tervettä toimintaa. Seurakunta kyllä tarvitsee rahaa koska sen toiminta perustuu vapaehtoisiin uhrilahjoihin. Niin,...vapaehtoisiin! Mutta rahan vaatiminen...... hyvin arvelluttavaa. Rahan antaminen pitää tapahtua omasta vapaasta tahdosta eikä pakosta eikä vaatimuksesta ja painostuksesta. Näin on Jumalan Sana. Ole siis vapaa rahalahjoituksista ja niistä vaatimuksista.
•2.Kor 9:7
Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa Jumala rakastaa.Surkeillen ja pakosta jokainen antaa. Voit valehdella itsellesi muuta, lahkolainen kun olet. Ja
Emma* kirjoitti:
Rahaa ne on vailla. En aio lahjoittaa rahojani millekkaanä vapaaseurakunnalle. Pois se minusta!
Tediän hyvinvointi on ihan jostain uusta kiinni, ei minusta, minun rahoista.http://fi.wikipedia.org/wiki/Menestysteologia
-
Oppi rikastumisesta laillisena oikeutena
Menestysteologien opetuksen mukaan Jumala tahtoo lastensa menestyvän ja köyhyys nähdään kirouksena.[84].[85]
Menestysteologien näkemyksen mukaan uudestisyntyneet ihmiset ovat osallisia Abrahamin siunauksista ja kaikista raamatun lupauksista. Nämä rikkaudet pitää omistaa uskossa itselleen, tunnustamalla positiivisesti uskoen saavansa kaiken tahtomansa ja visualisoimalla mielessään oikean tekniikan avulla nämä aineelliset rikkaudet itselleen.[86]
Menestysteologien opetuksen mukaan heille kuuluvat: Kalleimmat autot ja parhaimmat vaatteet.[87][88] Rahaa ja menestystä saadaan opin mukaan mm. vaatimalla ääneen rahaa saatanalta.[89]- Emma*
Tapio522 kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Menestysteologia
-
Oppi rikastumisesta laillisena oikeutena
Menestysteologien opetuksen mukaan Jumala tahtoo lastensa menestyvän ja köyhyys nähdään kirouksena.[84].[85]
Menestysteologien näkemyksen mukaan uudestisyntyneet ihmiset ovat osallisia Abrahamin siunauksista ja kaikista raamatun lupauksista. Nämä rikkaudet pitää omistaa uskossa itselleen, tunnustamalla positiivisesti uskoen saavansa kaiken tahtomansa ja visualisoimalla mielessään oikean tekniikan avulla nämä aineelliset rikkaudet itselleen.[86]
Menestysteologien opetuksen mukaan heille kuuluvat: Kalleimmat autot ja parhaimmat vaatteet.[87][88] Rahaa ja menestystä saadaan opin mukaan mm. vaatimalla ääneen rahaa saatanalta.[89]uskovaisten ajattelutapa.
Tapio522 kirjoitti:
Oletko samaa mieltä Severinin kanssa?
--
Lyhyt vastaus riittää!eivät koske aloituksen aihetta eivätkä ole Jumalan armon vaikuttamia.
Vastasinko lyhyesti?
>>>Lyhyt vastaus riittää!Emma* kirjoitti:
"Ihminen koostuu atomeista?"
Sä varmaan ajattelet aina kaikista ihmisistä noin?merihukka valmista ...pommia?
>>>"Ihminen koostuu atomeista?"
Sä varmaan ajattelet aina kaikista ihmisistä noin?- merihukka
jaikal kirjoitti:
merihukka valmista ...pommia?
>>>"Ihminen koostuu atomeista?"
Sä varmaan ajattelet aina kaikista ihmisistä noin?Miksi ajatella niin tai näin? Totuus on, että fyysinen ihminen sisältää alkuaineita. Happea, vetyä, hiiltä ja jopa kultaakin. Alkuaineet ovat useimmin kemiallisten yhdisteiden muodossa. Erilaisia hiilivety-yhdisteitä, vettä ym.. Monimutkaisemmat yhdisteet ovat valkuaisaineita, happoja ja sen sellaista. Kai te nyt olette peruskoulussa olleet?
Avaruuden monenlaiset säteilyt ovat myös ainesosina, mm. taustasäteily. Olemukseen vaikuttaa myös maan koko, etäisyys auringosta, maapallon kiertoliike ja muut seikat.
Miten vastasyntynyt pysyy hengissä? Mitä ihminen tarvitsee läpi elämänsä. Ravintoa. Ravinto koostuu alkuaineista ja sen yhdistelmistä.
Ihmisen henkiset ominaisuudet kehittyvät geenperinnön lisäksi tuhansista muuttujista. Yksi suuri tekijä on se, mitä ihminen oppii tai mitä sille opetetaan. Maailman lasten elinehtojen peruspiirre ihmisyyden saavuttamisessa on oppia lukemaan, laskemaan ja kirjoittamaan. Nykyihmiselle nämä taidot ovat välttämättömiä. Kivikauden aikana henkiset vaatimukset olivat paljon alhaisemmat tai niitä ei tarvittu nykymitassa.
Aatteet, kulttuuriharrastukset, kanssakäymissuhteiden vaatimukset tulevat iän mukana ja muuttuvat yhteiskunnallisen kehityksen edetessä.
Mielikuvitus tai uskonnollisuus ovat mahdollisia ihmisen aivotoiminnalle. Mielikuvitus ja uteliaisuus olemisen salaisuuksista ovat henkisen toiminnan ilmauksen moottoreita. Ilman sitä aineellisen tuotannon kehitys ei olisi mahdollista. Toisaalta aineellinen tuotanto myös pakottaa nuuskimaan olevaisuuden saloja. jaikal kirjoitti:
eivät koske aloituksen aihetta eivätkä ole Jumalan armon vaikuttamia.
Vastasinko lyhyesti?
>>>Lyhyt vastaus riittää!Jaikal ei vastannut kysymykseeni, onko hän menestysteologi Severinin kanssa samaa mieltä. Ilmeisesti on!
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin jaikal pitää itseään synnittömänä (Jumalana), kuten Jeesus Kristus oli.
----------------------
http://fi.wikipedia.org/wiki/Menestysteologia
---
Gnostilaisuus ja synnittömyysoppi
Menestysteologia on esiintynyt aikaisemminkin eri muodoissaan, alkukristillisenä aikana gnostilaisuudessa[122] ja sittemmin Suomessa vapaakirkollisuudessa 1890-luvulla ruotsalaisen Helgelseförbundetin evankelistojen kautta.
Tämä pyhitysliitto, kuten nimi suomennettuna kuuluu, harrasti pyhittymistä, ja jotkut sen muodot päätyivät aina synnittömyyteen asti.[42]
Synnittömyysoppia ilmeni myös strömborgilaisuudessa, jonka perustajan Johan Strömborgin (1842–1885) oppi synnittömyydestä perustui hänen omaan Ilmestyskirjan tulkintaansa.
--------
1.
Kirkasta, oi Kristus, meille
ristinuhri Golgatan,
josta meille langenneille
loistaa sydän Jumalan.
Uskon silmä kiinnitä
aina kohti ristiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375106- 823636
- 353026
- 612995
- 102916
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1391698