KUKA PARAS PLASTIKKO SUOMESSA AYLÄ- JA ALALUOMILEIKKAUKSESSA

roikkuluomi

Itselläni ajankohtainen tuo leikkaus. Minulle on suositeltu Eeva Siitaria, Tarja Juvosta Tom Schröderiä. Toiset sanovat että älä mene miehelle, toiset taas suosittavat. Väittävät että yllä mainitsemat plastikot on Suomen kärkikolmikko.

Toivoisin kommentteja puolesta ja vastaan peruteetkin olisi mukava kuulla.

Kiittäen

71

9583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lklklk
      • Hmmmmmmmn

        Kiinnitin huomiota samaan. Schröder ei tosiaan ole plastiikkakirurgian erikoislääkäri ollenkaan, vaikka silmäluomia leikkaakin. Itse pelaisin varman päälle ja hakeutuisin nimenomaan plastiikkakirurgille. Tiia Pihlamaasta ja Kaarlo Ståhlbergista olen kuullut paljon hyvää, huolellisia ja tarkkoja.


    • tiedä...

      mutta minun yläluomeni leikkasi Asko Salmi ja mielestäni teki hyvää jälkeä. En tiedä leikkaako hän lainkaan alaluomia, enkä sitäkään kuka on paras.

      • beenthereee

        Asko Salmi ja Tarja Juvonen


      • hehhehx

        Luuletko, että joku kirurgi on erikoistunut yläluomiin ja joku toinen alaluomiin ? Hah hah. Kyllä ne molemman menee siinä kun toinenkin.


      • Ei_aina
        hehhehx kirjoitti:

        Luuletko, että joku kirurgi on erikoistunut yläluomiin ja joku toinen alaluomiin ? Hah hah. Kyllä ne molemman menee siinä kun toinenkin.

        Ehkäpä joku ei hallitse alaluomileikkauksia riittävän hyvin eikä sen takia tee niitä. Mutta todennäköisesti alaluomileikkauksen hallitseva osaa (helpon) yläluomileikkauksenkin.


    • tuike silmä

      Jussi Rintamäki
      suosittelen

    • Bodytite

      Moi!

      Itse kävin Juvosen Tarjalla ja olen erittäin tyytyväinen. Leikkasi sekä ala- että yläluomet!
      Suosittelen!

      • 58v.

        voin suositella.Hänestä on vain hyviä kokemuksia.


      • 63 v.
        58v. kirjoitti:

        voin suositella.Hänestä on vain hyviä kokemuksia.

        Olen myös tyytyväinen Tatu Tarkan potilas.


      • Anonyymi
        58v. kirjoitti:

        voin suositella.Hänestä on vain hyviä kokemuksia.

        Tuskin


    • schröder

      tärkein tuli jo sanottua eli hän ei ole esteettisen kirurgian asiantuntija. Myöskään kirurgina en oman kokemukseni vuoksi suosittele. Jäin yksin jälkihoidon ja komplikaation kanssa julkisen puolen varaan kun rahani oli jo saatu. Mihin tahansa toimenpiteeseen menettekin, keskustelkaa etukäteen miten toimitaan, jos operaatio epäonnistuu. Jos kaikki sujuu hyvin, ei ole väliä, kenelle menette. Mutta tärkeää on tietää miten kukin lääkäri toimii jos toimenpide epäonnistuttuu tai jää vajavaiseksi: kuka maksaa uusintaleikkauksen, syyllistetäänkö potilasta, suhtaudutaanko häneen ystävällisesti tämänkin jälkeen ym.

      • Ei LaserTilkalle

        Minä menen plastiikkakirurgin korjattavaksi em.kirurgin jäljiltä,en missään olosuhteissa menisi hänen korjattavakseen.
        Kyseessä oli ylä-ja alaluomileikkaus ja molemmat laskutettiin,alaluomesta otettiin rasvat pois ja jätettiin tyhjät ihopussit roikkumaan.Sain myös samaan hintaan pyytämättä mongolipoimut,joiden alta joutuu kaivamaan rähmää monta kertaa päivässä.
        Korjauksessa imetään jostain rasvaa,joka laitetaan pois otetun tilalle ja kiristetään löysät silmäpussit.
        Konsultaatiossa pimitettiin erittäin oleellista tietoa,l.ei kerrottu jälkihoidosta,joka tieto olisi saanut minut ehdottomasti hylkäämään laserleikkauksen.
        Tulen tekemään asiasta valituksen ja vaatimaan korvauksia,aiheeksi riittää jo pelkästään tiedon pimitys.


      • Valitus
        Ei LaserTilkalle kirjoitti:

        Minä menen plastiikkakirurgin korjattavaksi em.kirurgin jäljiltä,en missään olosuhteissa menisi hänen korjattavakseen.
        Kyseessä oli ylä-ja alaluomileikkaus ja molemmat laskutettiin,alaluomesta otettiin rasvat pois ja jätettiin tyhjät ihopussit roikkumaan.Sain myös samaan hintaan pyytämättä mongolipoimut,joiden alta joutuu kaivamaan rähmää monta kertaa päivässä.
        Korjauksessa imetään jostain rasvaa,joka laitetaan pois otetun tilalle ja kiristetään löysät silmäpussit.
        Konsultaatiossa pimitettiin erittäin oleellista tietoa,l.ei kerrottu jälkihoidosta,joka tieto olisi saanut minut ehdottomasti hylkäämään laserleikkauksen.
        Tulen tekemään asiasta valituksen ja vaatimaan korvauksia,aiheeksi riittää jo pelkästään tiedon pimitys.

        Missä teet valituksen ja miten? Itselläni hyvin samanlaisia kokemuksia tiedon pimityksestä. Eri paikasta kylläkin.


      • 18
        Valitus kirjoitti:

        Missä teet valituksen ja miten? Itselläni hyvin samanlaisia kokemuksia tiedon pimityksestä. Eri paikasta kylläkin.

        Esim.aluehallintovirasto tai potilasvahinkoapu.Hakusanalla valitus hoitovirheestä löytyy erilaisia linkkejä.


      • rahatpois
        Ei LaserTilkalle kirjoitti:

        Minä menen plastiikkakirurgin korjattavaksi em.kirurgin jäljiltä,en missään olosuhteissa menisi hänen korjattavakseen.
        Kyseessä oli ylä-ja alaluomileikkaus ja molemmat laskutettiin,alaluomesta otettiin rasvat pois ja jätettiin tyhjät ihopussit roikkumaan.Sain myös samaan hintaan pyytämättä mongolipoimut,joiden alta joutuu kaivamaan rähmää monta kertaa päivässä.
        Korjauksessa imetään jostain rasvaa,joka laitetaan pois otetun tilalle ja kiristetään löysät silmäpussit.
        Konsultaatiossa pimitettiin erittäin oleellista tietoa,l.ei kerrottu jälkihoidosta,joka tieto olisi saanut minut ehdottomasti hylkäämään laserleikkauksen.
        Tulen tekemään asiasta valituksen ja vaatimaan korvauksia,aiheeksi riittää jo pelkästään tiedon pimitys.

        Poistatin vuosia sitten kaksi rasvapattia LaserTilkassa. Operaation teki laserilla S. Patit tulivat takaisin melkein samantien. Ei olisi kannattanut.


      • Ei Laser Tilkkalle!
        Ei LaserTilkalle kirjoitti:

        Minä menen plastiikkakirurgin korjattavaksi em.kirurgin jäljiltä,en missään olosuhteissa menisi hänen korjattavakseen.
        Kyseessä oli ylä-ja alaluomileikkaus ja molemmat laskutettiin,alaluomesta otettiin rasvat pois ja jätettiin tyhjät ihopussit roikkumaan.Sain myös samaan hintaan pyytämättä mongolipoimut,joiden alta joutuu kaivamaan rähmää monta kertaa päivässä.
        Korjauksessa imetään jostain rasvaa,joka laitetaan pois otetun tilalle ja kiristetään löysät silmäpussit.
        Konsultaatiossa pimitettiin erittäin oleellista tietoa,l.ei kerrottu jälkihoidosta,joka tieto olisi saanut minut ehdottomasti hylkäämään laserleikkauksen.
        Tulen tekemään asiasta valituksen ja vaatimaan korvauksia,aiheeksi riittää jo pelkästään tiedon pimitys.

        Teitkö valituksen? Minunkin pitäisi just samasta paikkasta ja samasta leikkauksesta tehdä valituksen! ehkä samoista kirurgeista. Ajattelen vain, että niillä on hyvät suhteet ja ne valitukset ovat heille vain naurun kohteina. Kaipan nyt mun vanhat rasvaiset silmät takaisiin.


      • Anonyymi

        Onkohan tuo tavallista?
        Minulta karsiutui kirurgi joka edellytti, että saa kirjata (ei kyse kauneusleikkauksesta vaan todella pakottavasta ortopedisesta leikkauksesta), että minä vaadin, että minut leikataan. Kun ihmettelin sananvalintaa ja pyysin vaihtamaan sanat, että "leikkaus on välttämätön", kirurgi kieltäytyi ja selitti: enhän minä sellaisia voi kirjoittaa, kun jos leikkaus meneekin pieleen, niin olen siitä vastuussa... Just. Vaihdoin lennossa kirurgia.


    • onnellinen..

      Suosittelen Heikki Kupia, olen hänen tyytyväinen asiakas ja käynyt ylä- ja alaluomileikkauksissa hänellä.

    • pt

      KAI Lassila

    • KLn asiakas vm. 66

      Minä suosittelen Kai Lassilaa. Hän operoi yläluomeni vuosi sitten. Kun menin heti leikkauksen jälkeen varaamaan aikaa lymfaterapiaan, siellä ihasteltiin tulosta ja he arvasivat heti että asialla oli ollut KL; "..jaaha... taitaa olla Kaitsun käden jälkiä kun näyttää noin hyvältä..." sanoi Päivi-niminen fysioterapeutti jolta sain lymfaterapiaa turvotuksiini ja mustelmiini.

      • Tulokseentyytyväinen

        "... jolta sain lymfaterapiaa turvotuksiini ja mustelmiini. " Mustelmiin! Minulla ei tullut lainkaan mustelmia ja turvotuksetkin laskivat muutamassa päivässä ilman lymfaterapiaakin itsekseen. Mutta leikkaus olikin tehty radiotaajuusveitsellä A. Salmen toimesta.


    • Höpöhöpöhöpöhöpö....

      Minä en usko lainkaan juttuja joissa leikkauksen jälkeen ei tulisi muka lainkaan mustelmia eikä turvotusta! Höpöhöpö!! Sä et ole missään leikkauksessa edes käynyt! Kunhan vaan huvikses täällä puhut läpiä päähäsi!

      • Tulokseentyytyväinen

        Tekstistä päätellen oletan että yritit kommentoida viestiini vaikka se menikin aloitusviesin kommentiksi.

        Olen todellakin käynyt yläluomileikkauksessa SairaalaKL:n toimipisteessä Helsingissä 2007. En väittänyt etteikö turvotusta tullut, seuraavana aamuna silmät olivat melkoisesti turvoksissa. Jos luet tarkkaan viestini, kerroin että turvotus laski muutamassa päivässä ilman lymfaa. Turvotuksia laski nopeasti jälkihoidoksi määrätty ahkera kylmällä hautominen. Mustelmia ei todellakaan tullut yhtäkään. Se on luonnollista leikkaustekniikan vuoksi koska radiotaajuusveitsi kudoksia leikatessaan sulkee myös kaikki verisuonet.

        Ellet usko sanaani, kysele muiltakin radiotaajuusveitsellä leikatuilta tuliko mustelmia. Mustelmat ovat sillä tekniikalla vähäisiä. Kyseistä tekniikkaa käyttää muutkin lääkärit.

        Tuosta mustelmattomuudesta oli se etu että kolmen päivän kuluttua kun turvotukset oli jo laskenut melko vähäisiksi, pystyi liikkumaan muiden ihmisten joukossa ilman peittäviä aurinkolaseja. Kukaan ei kiinnittänyt huomiota ihonvärisiin kapeisiin haavateippisuikaleisiin. Kun ompeleet poistettiin, sen jälkeen leikkaushaavat näki vain läheltä katsoen.


      • mitähän vielä

        just joo


      • kokemusta täällä
        mitähän vielä kirjoitti:

        just joo

        just joo, oli viesti tarkoitettu nimimerkille

        Höpöhöpöhöpöhöpö....

        Outoja kommentteja tältä ihmiseltä asiaan, jollei itse ole ollut ko leikkauksessa.
        Taitaa olla väärässä osiossa tämä kommentaattori.


    • MinnaTvm66

      Edelliselle:

      Voisitko vastata pariin kyssäriin:) (nikki "Tulokseentyytyväinen")

      Ovatko luomet pysyneet samanlaisina kun mitä ne olivat heti operaation jälkeen? Tai siis sen jälkeen kun turvotus oli laskenut? Huomioiden tietty se, että ikääntyminenhän jatkuu operaation jälkeenkin!

      Entä arpien parantuminen; käytitkö jotain arpia vaalentavia voiteita?

      Vielä; Minkä ikäinen olit kun sinut operoitiin?

      KIITOS jos viitsit vastata :=)

      Alan itse olla siinä iässä että erilaisen kauneuskirurgiset operaatiot alkava pikkuhiljaa kiinnostaa!

      • margareetta

        Minut leikattu ihan vaan perinteisellä veitsellä ja hyvät tuli. Ei ne mustelmat ole mikään "must" peruste erikoiskirurgiaan jos luomista on kyse. Normaalit varotoimet etukäteen liiallisten mustelmien välttämiseksi ovat useimmille ihan riittävät. (lääkkeet,kalaöljyt yms.pois)

        Turvotusta oli reilusti, häipyi alle viikossa.Oli kesä ja käytin aurinkolaseja, kukaan ei huomannut tai kysynyt mitään. Ommel eli teipit myös poistettiin muistaakseni alle viikossa myös. Ohut iho ei tarvitse pitkää aikaa parantuakseen.

        Arpiin, siis mihin arpiin (?) en käyttänyt mitään voiteita. Tässä myös todettava että ohut iho paranee hyvin, ei liikakasvua.

        Leikattu n. 7 v. sitten, pysyneet samanlaisina. Olen lähes kuusikymppinen. Vanhalla myös se etu, että haavat jää ohuiksi, yllätys , yllätys,päinvastoin kuin luulisi.


      • suddenly.....:-(
        margareetta kirjoitti:

        Minut leikattu ihan vaan perinteisellä veitsellä ja hyvät tuli. Ei ne mustelmat ole mikään "must" peruste erikoiskirurgiaan jos luomista on kyse. Normaalit varotoimet etukäteen liiallisten mustelmien välttämiseksi ovat useimmille ihan riittävät. (lääkkeet,kalaöljyt yms.pois)

        Turvotusta oli reilusti, häipyi alle viikossa.Oli kesä ja käytin aurinkolaseja, kukaan ei huomannut tai kysynyt mitään. Ommel eli teipit myös poistettiin muistaakseni alle viikossa myös. Ohut iho ei tarvitse pitkää aikaa parantuakseen.

        Arpiin, siis mihin arpiin (?) en käyttänyt mitään voiteita. Tässä myös todettava että ohut iho paranee hyvin, ei liikakasvua.

        Leikattu n. 7 v. sitten, pysyneet samanlaisina. Olen lähes kuusikymppinen. Vanhalla myös se etu, että haavat jää ohuiksi, yllätys , yllätys,päinvastoin kuin luulisi.

        Mielenkiintoista miten erilaisia nuo kokemukset voi olla! Onko ihmisten kasvojen iho todellakin niin erilainen, onko ne erilaiset leikkaustekniikat niin erilaisia vai onko se todella kirurgista kiinni?!

        Itse olen 44 ja jostain syystä säilyin kevyesti nelikymppiseksi kolmikymppisen näköisenä. Sitten parissa vuodessa valahti alanaama ja yläluomet. Rahaa on pistetty seerumeihin ja voiteisiin parin vuoden sisällä niin paljon, että niillä olisi jo yksi järkevä leikkaus tehty.

        Nyt on lähinnä yläluomien leikkaus harkinnassa. Oikeasti: minä pelkää leikkausta! Minua ei ole koskaan leikattu mistään. Naamalle muuten olen ajatellut jotain ehkä vähän botoxia ja katotaan miten käy....


      • Tulokseentyytyväinen

        Luomet ovat pysyneet samannäköisinä kuin kaiken turvotuksen hävittyä.

        En käyttänyt arpia vaalentavia voiteita, mutta vitamiinitippoja jotka on tarkoitettu silmäluomille.

        Olin tuolloin kuuskymppinen.


      • aina pelottaa
        suddenly.....:-( kirjoitti:

        Mielenkiintoista miten erilaisia nuo kokemukset voi olla! Onko ihmisten kasvojen iho todellakin niin erilainen, onko ne erilaiset leikkaustekniikat niin erilaisia vai onko se todella kirurgista kiinni?!

        Itse olen 44 ja jostain syystä säilyin kevyesti nelikymppiseksi kolmikymppisen näköisenä. Sitten parissa vuodessa valahti alanaama ja yläluomet. Rahaa on pistetty seerumeihin ja voiteisiin parin vuoden sisällä niin paljon, että niillä olisi jo yksi järkevä leikkaus tehty.

        Nyt on lähinnä yläluomien leikkaus harkinnassa. Oikeasti: minä pelkää leikkausta! Minua ei ole koskaan leikattu mistään. Naamalle muuten olen ajatellut jotain ehkä vähän botoxia ja katotaan miten käy....

        Hei

        Yläluomeni juuri leikattu, noin 9pv sitten.
        Olen toipunut mainiosti ja tikit poistettiin viikko leikkauksesta.

        Olen äärimmäisen kova jännittämään ja kerroin siitä lääkärille.
        Hän ymmärsi ja antoi ennen leikkausta esilääkityksen.
        Toimenpide kesti ehken 15 min yhteensä, siis yläluomet.

        Sitten olin pari tuntia ja sain hoitajalta kylmää luomilleni.
        Kipuja voi lääkitä Panadolilla ja niitä otin leikkaksen jälkeen parina päivänä. Tosin kipuja en sitten tuntenut.
        Kasasin petauspatjan alle tyynyjä ja nukuin hivenen yläkroppa koholla pari ensimmäistä yötä.

        Ja kun sitten jännitän, niin pitihän sitä tikkien postoakin jännittää ja taas mainitsin asiasta. Tikit oli ommeltu niin, että lääkäri vain poisti tikit kerralla, eikä nyppimällä niitä.
        Ja taas jännitin turhaa, ikävä kyllä en ikinä opi, ettei aina tarvitse pelätä.

        Mene ihmeessä leikkaukseen, nopea toimenpide ja ainoa milloin nipistää on puudutteen laitto.


      • Minuakin pelottaa...
        aina pelottaa kirjoitti:

        Hei

        Yläluomeni juuri leikattu, noin 9pv sitten.
        Olen toipunut mainiosti ja tikit poistettiin viikko leikkauksesta.

        Olen äärimmäisen kova jännittämään ja kerroin siitä lääkärille.
        Hän ymmärsi ja antoi ennen leikkausta esilääkityksen.
        Toimenpide kesti ehken 15 min yhteensä, siis yläluomet.

        Sitten olin pari tuntia ja sain hoitajalta kylmää luomilleni.
        Kipuja voi lääkitä Panadolilla ja niitä otin leikkaksen jälkeen parina päivänä. Tosin kipuja en sitten tuntenut.
        Kasasin petauspatjan alle tyynyjä ja nukuin hivenen yläkroppa koholla pari ensimmäistä yötä.

        Ja kun sitten jännitän, niin pitihän sitä tikkien postoakin jännittää ja taas mainitsin asiasta. Tikit oli ommeltu niin, että lääkäri vain poisti tikit kerralla, eikä nyppimällä niitä.
        Ja taas jännitin turhaa, ikävä kyllä en ikinä opi, ettei aina tarvitse pelätä.

        Mene ihmeessä leikkaukseen, nopea toimenpide ja ainoa milloin nipistää on puudutteen laitto.

        Ninimerkille "aina pelottaa":

        Kuka sinut operoi ja missä? Hinta? Kiristääkö luomilla olevat arvet vielä? Entä onko luomiturvotuksia ja mustelmia?

        Kiva kun te operaation jo kokeneet annatte arvokasta tietoa meille joilla pieni restaurointi on vielä harkinnassa! KIITOS d:=)


      • aina pelottaa vaan
        Minuakin pelottaa... kirjoitti:

        Ninimerkille "aina pelottaa":

        Kuka sinut operoi ja missä? Hinta? Kiristääkö luomilla olevat arvet vielä? Entä onko luomiturvotuksia ja mustelmia?

        Kiva kun te operaation jo kokeneet annatte arvokasta tietoa meille joilla pieni restaurointi on vielä harkinnassa! KIITOS d:=)

        nimimerkiltä "aina pelottaa"

        Luomeni siis leikattiin 9 pv sitten, joten luomet on turvoksissa, lähinnä heti ripsien yläpuolelta.

        Mutta toki on leikkauksen jälki olemassa vielä, mietippä vaikka pieni viilto, jos leikkaat sormeasi puukolla.

        Luomiani ei kiristä ja arvista en vielä voi sanoa mitään. Mutta kaunis jälki on, siisti haava, ei ole kipeä.

        Kun haava rupeaa parantumaan, se voi kutittaa ja tärkeä, että et raavi, etkä näin siis venytä ohutta silmien yllä olevaa ihoa.
        Leikkaus maksoi noin tonnin, siinä konsultaatio mukana ja leikkauksen suoritta Asko Salmi, Uudenmaankadulla (Helsingissä).


    • Osaaminen

      Yläluomia leikkaa kaikki plastiikkakirurgit. Alkuun paranee nopeammin radiotaajuusveitsellä tehdyt, vuoden kuluttua eroa ei huomaa muihin menetelmiin. Alaluomien leikkaamisesta punnitaan osaaminen. Pitää osata monta eri tekniikkaa ja hyödyntää erilaisia kudoksia käsitteleviä menetelmiä.

    • itkusilmä

      Minulle tehtiin alaluomien rasvan poisto ja laser -hionta alaluomille 2 kk sitten . Ennen toimenpidettä kerrottiin , että toipuminen vie korkeintaan 2 viikkoa. Tämä ei todellakaan pitänyt paikkaansa laser-hionnan osalta . Alaluomet ovat punoittavat ja pigmenttiläikkäiset , vaikka olen huolehtinut niiden suojaamisesta auringolta korkealla suojakertoimella ja aurinkolaseja pitämällä . Kun kysyin toimenpiteen suorittajalta jälkeenpäin asiasta , hän sanoi jälkien häviävän 3kk -6 kk välillä . Toipumisaika ei siis todellakaan ole tuo 2 viikkoa , mistä etukäteen puhuttiin . Toivoisin totuudenmukaista informaatiota , jonka perusteella voisi tehdä päätöksen toimenpiteestä . Toimenpide tehtiin Laser Tilkassa .

      • 12kk

        6 -10kk.


    • Tuuli

      Tarja Juvonen leikkasi sekä ylä- että alaluomeni 11 vuotta sitten ja oli täydellinen lopputulos.Sanoi jo silloin, että ikävä kyllä alaluomet joutuu uusimaan joskus, tulos ei ole lopullinen. Nyt olisi se hetki, mutta Tarja on jäänyt eläkkeelle. :(

      Kaikki osaavat leikata yläluomet,mutta osaako joku ohjata hyvän ALAluomitohtorin huomaan? Hinnasta ei väliä,.

      • Katyjaana

        Pitkän harkinnan jälkeen olen itse päätymässä Tatu Tarkan operoitavaksi alaluomien leikkauksessa. Olen käynyt hänellä konsultaatiossa ja sain erittäin hyvän ja osaavan käsityksen hänestä. Lisäksi olen lukenut paljon positiivisia kommentteja keskustelupalstoilta hänestä. On nimenomaan kiinnostunut ja erikoistunut kasvojen alueen korjauksiin. Kukaan ei varmasti tee 100% lopputuloksia ja löytyyhän hänestä myös negatiivisia kommentteja , mutta niinhän jokaisesta lääkäristä. Nuo luomileikkaukset ovat kuitenkin nykyään yleisiä ja " helpohkoja" operaatioita , jos näin nyt voi leikkauksesta sanoa. Itselläni ongelma on enemmän keskikasvojen " valahtaminen" , joka korjataan lihasten kiinnittämisellä entiselle paikalleen. Olen 8 vuotta sitten leikkauttanut yläluomeni ja leikkaus onnistui suht koht hyvin. Toisen silmän leikkaushaavan ommel aukesi ja arpi oli pitkään näkyvä , mutta ajan myötä häipyi suht hyvin. Lääkäri olisi tehnyt korjausleikkauksen sisäsilmäkulmaan kun siihen jäi pienen pieni "pallukka" , mutta en kokenut itse sitä mitenkään häiritsevänä . Lääkäri ei ollut T.T vaan vanha herra, joka lienee jo jäänyt eläkkeelle. Olen sitä mieltä, että näillä nuoremmilla lääkäreillä on enemmän estetiikan tajua ja osaamista kuin eläkeiän kynnyksellä olevilla kirurgeilla.


    • Ei Laser Tilkkaan !

      Älkää missään nimessä menkö Laser Tilkkaan luomileikkkaukseen!
      Tom Schöder pilasi silmäni ja jätti elinikäiset isot arvet luomiini. Kaiken huippu oli se että hän vähätteli asiaa , käyttäytyi ylimielisesti ja teki korjausleikkauksesta
      ( tosin nyt tiedän ettei arpia enää voida korjata) niin vaikean toteuttaa että luovutin ja menin muualle. Konsultaatiossa lupaili kaiken näköistä pienistä arvista ja nopeasta toipimusesta hyvään ja luonnolliseen lopputulokseen, mutta jätti kertomatta että mm. silmieni muoto muuttuu. Arpien vuoksi joudun käyttämään jatkuvasti meikkiä peittääkseni ne.

      En todellakaan suosittele vaan varoitan. Älkää menkö hänelle.

      • LNA

        Leikattiinko sinulta ylä- vai alaluomet? Mulla on konsultaatioaika Schröderille alaluomien rasvapussien poistoon ja mahdolliseen hiontaan...


    • Sunnuntainrobben

      Terve, Ei Laser Tilkkaan !

      Tehtiinkö sulle alaluomileikkaus, yläluomileikkaus vai molemmat? Jos tehtiin alaluomileikkaus, niin tehtiinkö se alaluomen sisäkautta vai viillolla yläreunaan? Olen ollut uskossa, että alaluomen sisäkautta tehtynä silmän muodon muuttuminen olisi erittäin epätodennäköistä.

      Itselleni tehtiin perinteisellä menetelmällä viillolla yläreunaan ja ihoa ja rasvaa poistettiin liikaa jonka seurauksena keskikasvot jäi ontoiksi ja silmien ulkoreunat kääntyivät alaspäin.

      Todennäköisesti edessä on mittava korjausoperaatio jossa tehdään keskikasvojen kohotus muoviseos-implanteilla alaluomien ihokireyden poistamiseksi ja sen lisäksi silmien ulkoreunojen tukeminen ankkuroimalla ne ruuveilla silmiä ympäröivään luuhun. Lisäksi joudun todennäköisesti loppu elämäni käymään kerran vuodessa ottamassa restylanepistoksia silmien alle rasvavajauksen täyttämiseksi. Maksaa tietysti aivan helvetisti, mutta sössittyä kasvoleikkausta ei aina saa pikkukorjauksin kuntoon. Onneksi korjaaminen sentään on mahdollista.

      Pahalta tuntuu se, että on maksanut sievoisen summan rahaa ja muuttunut huonompaan suuntaan.

      Pahimmalta tuntuu se, että lopputulos olisi voinut olla erinomainen jos olisin valinnut paremman kirurgin ja hankkinut riittävän oppimäärän alaluomileikkauksista ennen leikkausta enkä sen jälkeen.

      Riittävän oppimäärän voi omasta mielestäni saavuttaa lukemalla läpi seuraavan opuksen: http://www.drmeronk.com/guide.html

    • KVG1

      heissan !

      Onko kokemuksia alaluomen rasvatyrän poistosta laser tilkassa Tomin tekemänä ? laserhiontaa ei ole tarkoitusta tehdä.

      • totuus_esille

        Hei,

        Juttelin viime viikolla ystäväni kanssa, joka sanoi, että on menossa Tom Schröderille suonikohjujen laserointiin. Meinasin tipahtaa tuolilta. ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET menkö hänelle. Olen ollut hänellä töissä aikanaan ja kauhuissani seurasin vierestä, kun häntä tituleerattiin plastiikkakirurgiksi. Hän on hakenut professorin nimen Kuopiosta aikanaan, vain saadakseen käyttää professori-titteliä ja tehdäkseen sillä rahaa. Professuuria hän ei koskaan hoitanut. Asiakkailta tuli jatkuvasti valituksia samanlaisista tapauksista jo 90-luvulla, kun mitä yllä on mainittu. Hän leikkasi silmäluomia ja teki kasvojen alueen leikkauksia laserilla, jota kukaan plastiikkakirurgi ei tee laserilla (Hän ei siis ole plastiikkakirurgi, vaan vatsanalueen kirurgi eli gastroenterologi ja kirurgi). Ero on siis sama kuin lääkärillä ja eläinlääkärillä! En tiedä tekevätkö plastiikkakirurgit silmäluomilaseria vieläkään, koska laser ei monen plastiikkakirurgin mukaan sovi silmäluomien leikkaukseen. Luomet eivät parantuneet, osalla silmäluomet eivät menneet enää kiinni. He joutuivat käyttämään silmiä kostuttavia lääkkeitä lopun ikäänsä. Kun ongelmia syntyi, käyttäytyi Schröder juuri kuten yllä on mainittu eli syy on potilaassa eikä jälkihoito häntä kiinnosta. Raha hänelle kyllä kelpaa eli kynnys leikata on hänellä erittäin matala. Ystävänikin on nyt ottanut selvää ja leikkaus Tilkassa on 2 x niin kallis kuin asiaan vihkiytyneen verisuonikirurgin tekemänä. Jos kysymys on tähystyksessä tehdystä sappikivileikkauksesta tai peräpukamaleikkauksesta, niin silloin Schröder voi olla teknisesti hyvä vaihtoehto. Kannattaa ainoastaan toivoa, ettei jälkiongelmia synny, sillä silloin hän kyllä pesee kätensä. Seurasin toimintaa useita vuosia, kunnes en enää eettisistä syistä voinut olla siellä töissä, halusin kiljua potilaille, että älkää nyt hyvät ihmiset tulko plastiikkakirurgisiin toimenpiteisiin tänne! Ottakaa selvää ja googlatkaa kokemuksia ennekuin päätätte. Toimenpiteet sisältävät aina riskejä ja teillä on oikeus saada niistä selvyys ennekuin teette päätöksenne.


    • KVG1

      Pikkasen myöhään vastailit mut ei se mitään :) tosiaan olin rasvatyrän (alaluomet) poistossa pari päivää sitten ja meni ainakin omalta osaltani erinomaisesti. Hiontaa ei tarvinnut tehdä.Tämä Tom vaikutti sympaattiselta ja osaavalta lääkäriltä.

      Itseasiassa ihmettelen miksen mennyt jo aikaisemmin. Kivuton nopea operaatio ja näköjään paranee ja näyttää jo nyt kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan, tosin ikävän näköiset silmäpussit ovat kadonneet.

      Miten muilla mennyt tämä vastaava operaatio ?

      • Totuus_ilmi

        Hei, hienoa kuulla, että kaikki meni hyvin! Eksyin eilen vahingossa sivustolle, kun halusin tarkistaa, onko Schröder parantanut tapansa vuosien varrella. Eräs ystäväni tosiaan oli menossa hänelle. Täytyy sanoa, että peläastyin todella kirjoituksia hänen mokistaan, sillä tuli vanhat ajat mieleen. Tom osaa olla halutessaan ystävällinen ja vetoaa varsinkin naisiin ulkonäöllään. Menettää kuitenkin helposti hermonsa ja rahanhimo hämärtää etiikan. Pikaista paranemista!


    • so far so good

      Kauhulla luin totuus_esille kirjoittajan tekstiä. Olin tosiaan nähnyt varoituksia Tom Schröderistä aikaisemminkin, mutta myösjoitakin hyviä lausuntoja.
      Itseltäni poistettiin alaluomien rasvatyrät ja tehtiin samalla hionta 8 päivää sitten. Olen tosi tyytyväinen ja iho tuntuu uudistuvan juuri niinkuin minulle selitettiin. Ei mitään kipuja, hieman tietysti turvotusta ensin. Toivottavasti paraneminen jatkuu samalla lailla ja pussit pysyvät poissa!
      Tom Schröder sen teki ja minusta oli aivan asiallinen ja sympaattinen. Muutenkin hoito Laser Tilkassa oli täysin moitteetonta ja ystävällistä. Hinta ei ollut Helsingin kallein, kun vertailin eri paikkoja ennen sinne menoani.
      Ihmettelen myös kommenttia laserin sopimattomuudesta tähän leikkaukseen, sillä esim Siluettikin mainitsee sen vaihtoehtona.
      USAssa keskusteliln muutaman plastiikkakirurgin kanssa ja siellä suositeltiin homeopaattista arnicaa ennen toimenpidettä ja heti sen jälkeen pikaisempaan paranemiseen. Sitä onkin hyvä ottaa aina kaikenlaisista leikkauksista toipumiseen.

    • silmät auki

      Hei.
      Onko kenelläkään kokemusta Heikki Kupista?
      Harkitsen yläluomileikkausta ja hän on yksi vaihtoehto. Pelottaa kyllä noi ylhällä mainutut kokemukset...

    • blau

      Kävin tänään alaluomi leikkausessa Laser Tilkassa ja toimeenpiteen teki Tom Schröder. Eilen kun luin näitä kirjoituksia täällä meinasin jo peloissani perua aikani.
      Onneksi tänä aamuna kuitenkin päätin mennä ja voin vaan lämpimästi suositella sekä paikkaa että tiomeenpiteen tekijää. Asiantunteva ja mukava henkilökunta auttoivat minua pääsemään jännityksestäni. Itse toimeenpide oli nopeasti ohi ja koko ajan Tom Schröder sekä henkilökunta kertoivat mitä olivat tekemässä. Olen todella tyytyväinen lopputulokseen! Toimeenpide oli siis laserilla rasvatyrän poisto alaluomesta. Pientä mustelmaa ja vähän turvotusta on nyt ilmestynyt toisen silmän alle mutta pussit ovat pois ja olen todella iloinen ja tyytyväinen että uskalsin mennä.

      • Puoskarointia

        Hupaisia nämä saman ihmisen kirjoittamat valkopesut.
        Ettei olisi herra "professori" itse. Loppuuko asiakkaat?


    • funlighterr

      Voiko joku kertoa tarkemmin mistä tässä ylä/ala -luomileikkauksessa on kyse? Onko tämä vain vanhemmille ihmisille? Toimiiko esim alaluomien leikkaus perinnöllisiin tummiin silmänaluksiin? Voiko joku vähän selventää kun ilmeisen suosittu aihe on kyseessä.

      • Ei_auta

        Kun puhutaan yleisesti ylä- ja alaluomileikkauksista, ei tarkoiteta kysymäsi ongelman poistoa. Alaluomileikkaus voi jopa pahentaa tummia silmänalusia.
        Näissä keskusteluissa tarkoitetaan yleensä roikkuvien yläluomien korjausta ja aluomileikkauksessa silmäpussien poistoa.


    • Mielipide12245

      Parhaista plastiikkakirurgeista(Schröder ei ole plastiikkakirurgi) ei tosiaan ole netissä kovinkaan montaa negatiivista kokemusta. Ei vaikka heillä on jo pitkä uraa takana. Nähtävästi tekevät huolella vain sellaisia toimenpiteitä joita hallitsevat, informoivat potilaita kunnolla etukäteen ja kantavat vastuun jos jokin menee pieleen.

    • takuutyö

      Alaluomileikkauksesta kulunut reilu kuukausi. Toisen silmän alla ollut koko ajan pussi. Pitäisikö sen olla hävinnyt näin lyhyessä ajassa. Toinen silmänalunen ok. Onko kenelläkään kokemuksia epäonnistuneesta alaluomileikkauksesta? Nyt vaikuttaa, että vain toinen silmäpussi saatu poistettua.

      • Vähänköharmittaa

        Sama kokemus. Leikkauksesta jo monta kuukautta ja toisen silmän alla pussi, joka ei ehkä katoakaan :/ Pussi tuli leikkauksesta, eikä leikkaava lääkärikään tunnu tietävän, mikä pussi on.


      • takuutyö
        Vähänköharmittaa kirjoitti:

        Sama kokemus. Leikkauksesta jo monta kuukautta ja toisen silmän alla pussi, joka ei ehkä katoakaan :/ Pussi tuli leikkauksesta, eikä leikkaava lääkärikään tunnu tietävän, mikä pussi on.

        Kyllä näilläkin toimenpiteillä tulee olla laatutakuu. Ei lopputulos voi olla arpapeliä.
        Kuinka etenette asian suhteen?


      • kannattiko

        Minuakin kiinnostaa tietää, kuinka näissä tilanteissa toimitaan? Kun esteettinen lopputulos ei ole sitä mitä toivottiin.


      • Vähänköharmittaa

        Ei kai näihin tilanteisiin ole mitään yleispätevää toimintamallia. Minut leikannut lääkäri takuulla korjaisi tilanteen vaikka ilmaiseksi tai ainakin erittäin halvalla, jos hän vain tietäisi mitä tehdä. Nyt kävi näin ja harmittaa todella. Maksoin yksityisellä suuren summan ja lopputulos on huono. Luottamus leikanneeseen lääkäriin katosi, mutta kirurgin vaihtaminen ei ole yksinkertaista monestakin syystä. Pelkään myös, että mahdollinen korjausleikkaus vain huonontaisi tilannetta. Olisi niin mukavaa, jos olisi kohtalotovereita, kun eihän näistä leikkauksista voi edes kenenkään kanssa puhua.


      • Harkitsija

        Hei, voisitko kertoa, missä vastaanotolla kävit ja kenen lääkärin leikattavana? Olen itsekin jo monta vuotta harkinnut silmäpussien poistoa, mutta emmin ja arkailen vielä. Oliko perinteinen vai laserleikkaus?


      • Vähänköharmittaa
        Harkitsija kirjoitti:

        Hei, voisitko kertoa, missä vastaanotolla kävit ja kenen lääkärin leikattavana? Olen itsekin jo monta vuotta harkinnut silmäpussien poistoa, mutta emmin ja arkailen vielä. Oliko perinteinen vai laserleikkaus?

        Hei, jos minulta kysyit, niin en halua julkisesti ketään teilata. Jokainen varmasti yrittää tehdä parhaansa ja onnistuminen on monesta asiasta kiinni. Jos haluat, lähetä sähköpostisi, niin voin vastata siihen.


      • takuutyö

        Hei, Vähänköharmittaa :) Joko olet käynyt lopputarkastuksessa? Totesiko leikkaava lääkäri ilmaantuneen silmäpussin heti leikkauksen jälkeen vai lopputarkastuksen yhteydessä. Ehdottiko hän korjausleikkausta? Minua on kovasti vaivannut se, että tulisiko minun ottaa yhteyttä lääkäriin nyt vai ottaa asia esille vasta lopputarkastuksessa.


      • Vähänköharmittaa

        Kyllä minulla on ollut lopputarkastus jo. Leikkauksesta on jo kohta vuosi. Olin lääkäriin yhteydessä melko useasti leikkauksen jälkeen, jo ennen lopputarkastusta. Pussi näkyi heti leikkauksen jälkeen. Toinen silmänalunen oli alusta asti ok, vaikkakin tietysti turvoksissa heti leikkauksen jälkeen, mutta toiseen ilmestyi leikkauksessa pussi, jota ei ennen siinä ollut. En ole vielä päättänyt, mitä teen jatkossa. Annanko leikanneen lääkärin vai jonkun muun yrittää korjausta vai annanko asian olla.


      • takuutyö

        Joudutko itse kustantamaan mahdollisen korjausleikkauksen? Kuinka leikkaava lääkäri kantaa vastuun? Vaikka meillä on kuluttajasuoja tukenamme mietin itsekin, että annanko tehdä korjausleikkausta. Henkisesti toipuminen on todella rankkaa.


      • vaikkvai

        ILMAISEKSI EN MENISI.


    • Vähänköharmittaa

      Jos leikannut lääkäri tekisi korjauksen, maksaisi se huomattavasti listahintaa vähemmän. Näin hän on luvannut. Pelkään kuitenkin, ettei tulos olisi hyvä. Jos menen korjauttamaan muualle, maksan tietysti normihinnan. En kuitenkaan ole päättänyt, teenkö yhtään mitään. Kyllästyttää jo koko juttu.

      • kuluttajasuoja

    • Mietivieläkerran

      Jos ensimmäinen leikkaustulos epäonnistuu, toinen todennäköisesti myös. Asialla Kai Lassila, jonka nimi tässä ketjussa mainittiin aiemmin. Liekö äijän tatsi kadonnut, koska ainakin minun kohdallani tyri ihan kaiken mahdollisen, myös korjausleikkauksen.... On ihan huuuhaatieto, että yläluomileikkaus olisi helppo operaatio: päin vastoin! Jos se epäonnistuu, korjaaminen voi olla mahdotonta! Siinähän sitten näytät idiootilta loppuikäsi, peitteet arpia ja laitteet kostutustippoja silmiin... Kukaan lääkäri ei Suomessa hevin myönnä virheitään, saatikka maksa korvauksia. Ei myöskään tämä Kai Lassila. Taisi olla kehut omaa mainosta, ei kukaan taitava kirurgi voi epäonnistua NÄIN pahasti, saatika 2 kertaa!! Mieti siis tarkkaan kenelle menet, vaadi PALJON kuvia muista potilaista, vaadi saada osallistua operaation esisuunnitteluun, vaadi saada tilastoja korjausten määrästä (10% HUONO! Hyvällä kirurgille menee ehkä 1% leikkauksista pieleen ja silloinkin kyse PIENESTÄ virheestä!). Haastattelee ainakin 3-5 kirurgia. Yhteinen sävel pitää löytyä. Kyseessä ovat kuitenkin kasvosi, silmäsi, terveytesi, koko loppuelämäsi!

      • Anonyymi

        Mulla kokemus kyseisestä kirurgista juuri toisinpäin, eli ei mitään eroa lähtötilanteeseen. Yläluomet roikkuvat ripsien päällä ihan samalla tavoin kuin ennenkin. Silmänurkkiin vaan tuli rypyt, joita ei ennen ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla kokemus kyseisestä kirurgista juuri toisinpäin, eli ei mitään eroa lähtötilanteeseen. Yläluomet roikkuvat ripsien päällä ihan samalla tavoin kuin ennenkin. Silmänurkkiin vaan tuli rypyt, joita ei ennen ollut.

        Ihan sama kokemus! Tuntuu että koko naama roikkuu ripsien päällä. Kaupan päälle rypyt ja arvet. En tiedä uskallanko mennä uusintaan hänelle.


    • Vekkikuningatar

      Jyri Hukki teki minulle vuonna 2007 yläluomileikkauksen. Toinen puoli onnistui hyvin. Toiselle puolelle jäi ulkonurkkaan melkoinen vekki. Lähetin meiliä tietenkin, koska toisen silmän lopputulos oli huono. Sähköpostiini ei tullut koskaan vastausta.

      Käyn pari kertaa vuodessa kohotuttamassa vekkiä botoxilla. Jossain vaiheessa varmaan uusintaleikkaus edessä. Mehiläiseen tai Hukille en esteettisissä asioissa enää mene.

    • RitvaS

      Eeva Siitari, Aava. Erittäin ammattitaitoinen, ystävällinen ja potilaasta välittävä ja huolehtiva.Yläluomileikkaus 4 vuotta sitten, toipuminen nopea, lopputulos todella hyvä.

    • Anonyymi

      Hei, Olen varannut ajan yläluomileikkaukseen sairaala KL, Anna Höckerstedille. Onko kenelläkään kokemusia hänen yläluomilekkauksesta? Yläluomet on leikattu Helsingin Silmäsairaalassa n. 11 v. sitten. Nyt siis uusintaleikkaus.
      Enni 61 v.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      273
      4315
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2418
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2161
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2116
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      108
      1755
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1442
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1402
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      332
      1352
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1327
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe