E-pillerit ja jalkasärky

keerttuu

Olen nyt syönyt melkein neljä liuskaa cypretyl-merkkisiä pillereitä. Ensimmäisten kuukausien aikana alkoi särkeä jalkoja, lähinnä nilkkoja ja sääriä. Eniten särkee illalla ja yöllä. Tämän viimeisen liuskan aikana on särkenyt jompaa kumpaa jalkaa melkein joka päivä. Kävin lääkärissä ja hänen mukaansa kyse ei ole veritulpasta. Onko kellään muulla ollut tälläistä? Pitäisikö lopettaa pillerit ja katsoa, loppuuko särky.. aknen takia niitä kuitenkin vain syön. Toisaalta pelottaa, ehtikö iho tottua neljässä kuukaudessa pillereihin niin, että se pahenee kovasti, jos lopetan..

3

3134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopetin

Itse sain samasta pilleristä viikon sisällä jalkasärkyä, kaksi viikkoa yhteensä jaksoin niitä syödä kunnes kysyin terveydenhoitajalta mistä on kyse. Ei ollut kuulemma vakavaa ja pillereiden syöntiä voi jatkaa. En kuitenkaan jatkanut vaan lopetin. En halunnut leikkiä terveydelläni, kun pillerit aiheutti kaikkea muutakin epäilyttävää kipuilua ja puutuilua. Siihen loppuivat kivut eivätkä ole ikinä toistuneet. Hormonaaliseen ehkäisyyn en ole tuon jälkeen koskenut.

Markkinoilla on kuitenkin matalahormonisia vaihtoehtoja, joita voi akneen kokeilla, eli harkitse merkin vaihtoa!

• Thora-Sigrid

Kärsin aikoinaan vuosikausia jatkuvista jalkasäryistä ja krampeista. Tätä tutkittiinkin ja lopuksi vain sopeudun osaani; krampeista tuli osa elämääni. Sittemmin olin pidemmän ajan syömättä pillereitä -ja kas kummaa jalkasäryt ja krampit jäivät pois. Tauon jälkeen otin uudelleen hormonaalisen ehkäisyn käyttöön (tosin josta sittemmin taas luovuin :) ) ja jalkasäryt palasivat. Enpä ole kyseistä muiden taholta kuullut, eikä näitä jalkakipuja ole taidettu sivuoire-luettelossa mainita. Me kaikki olemme kuitenkin yksilöitä ja minä henkilökohtaisesti tiedän että pillerit aiheuttavat minulle kyseisiä kipuja.

• Anonyymi

Mä kerkesin syömään 3 pilleriä Yasmineja ja aivan kauhee jalkasärky ja jomotus tuli heti. Lopetin ne ja toiseen jalkaan jäi särky. Nyt mennyt 3 viikkoa ja vielä lievää särkyä välillä. Aika pelottavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      233
      14269
    2. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      56
      6376
    3. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      72
      5389
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      297
      3977
    5. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      144
      3707
    6. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      127
      3689
    7. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      91
      2217
    8. Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?

Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis
      Maajussille morsian
      17
      1547
    9. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      1400
    10. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      343
      1342
    Aihe