Olisin tosi kiinnostunut lähteen Allianssin kautta tohon Go Britain ohjelmaan, mutta olis kiva saada päivitettyä tietoo, joltain, jotka kyseiseissä ohjelmassa on ollu :) Oon lukenu netistä muiden kokemuksia ja ne vaihtelee kyl hirveesti! En tie johtuuko osa siitä, että kirjotukset on ollu kymmenen vuotta sitten ja nykyään Allianssi on parempi vai onko se vaan tuuria et mihin joutuu? :D Olisin kiinnostunu tarjoilijan ja baarimikon töistä eli onkohan niihin helppo päästä ilman koulutusta? Töissä oon kyllä ollu jo syksystä lähtien R-kioskilla eli perjaatteessa asiakaspalvelukokemusta löytyy. Sujuvaa englantia, ruotsia ja ranskaa puhun myös. Kiitos jo kaikille, jotka jaksaa kirjoitella kokemuksiaan :)
Hotellityö Englannissa
11
1188
Vastaukset
- GoBritain
Valmistuin just ammattikorkeasta liiketalouden linjalta ja oon koko syksyn yrittäny saada briteistä töitä. on tullu sähköpostiin joitaki yhteyhdenottopyyntöjä mutta pääsääntösesti en oo vapaista työpaikoista mitään kuullu. Netin kautta oon hakenu satoja työpaikkoja mutta kaikista on tullu loppuviimeksi kiitos-mutta ei kiitos viesti.
Tänään oli puhelinhaastattelu erittäin hyvään hotelliin ja lupasivat sieltä ilmotella ens viikolla sainko paikan (oli vissiin paljo muitaki hakijoita).
Noh, tästäpä päästään siihen että:
Jos tuo paikka ei tärppää niin ens perjantaina lähtee mullakin Go Britain - ohjelmaan paperit vetämään. Aiemmin tossa syksyllä mailasin kysymyksiä Allianssille, ja ainakin mun työkokemuksella luulis saavan töitä "helposti"
Ite haluan vaan respaan töihin (vois jatkaa sit sitä alaa Suomeen paluun jälkeen.)
Ja reissussa aattelin olla n. vuoden verran.
Kans vähä epäilyttää kuiteski toi Allianssi, koska juuri mitään hyvää ei oo lukenu ko. puljusta, mutta toisaalta nettiin ehkä herkemmin kirjotetaan huonoista kokemuksista.
Mua ny kiinnostais ehkä eniten se, että jos paikka osottautuu täysin paskaksi, voiko hotelliin sanoa kiitos ja näkemiin, sain työpaikan muualta?
Luulisin että juurikin näin se menee, koska oon saanu keskutelupalstoilta sen käsityksen, että hotelleissa ne ei välttämättä oo koskaan kuullukkaan mistään Allianssista eivätkä tiiä että niiden työntekijät on tullu jonku lafkan kautta britteihin töihin.
No joo, ehkä tää vaahtoaminen riittää tältä erää mut alkaa satojen työhakemusten jälkeen olla vaan niin kypsä että "ilomielin" laitan paperit viikon päästä Allianssille jos siitä yhestä paikasta ei mitään kuulu.
Onhan se totta, että suuri plussa Allianssille on se, että ne järkkää majotuksen. tai siis ilmeisesti "majotuksen" ;)
Ku esim. tää paikka mihin mua haastateltiin ei tarjoa live-in asuntoa, joten joutuisin ennen töiden alkua lentämään Leedsiin ja alkamaan ettiä majotusta pään päälle ja asua sen ajan hotellissa. Sitte tulee päälle vielä kaikki muu byrokratia....
Saas nähä kuinka käy.- GoBritain
Niin ja ku laitoin niitä kysymyksiä Allianssille, yks tärkeimmistä kriteereistä oli se, että saan sen respan paikan.
Sieltä vastattiin että voin laittaa muita tietoja - kohtaan kyseisen toiveen, mutta paikan löytymiseen voi mennä vähä enemmän aikaa. - Seikkalijatar
GoBritain kirjoitti:
Niin ja ku laitoin niitä kysymyksiä Allianssille, yks tärkeimmistä kriteereistä oli se, että saan sen respan paikan.
Sieltä vastattiin että voin laittaa muita tietoja - kohtaan kyseisen toiveen, mutta paikan löytymiseen voi mennä vähä enemmän aikaa.Joo noi kaikki paperit sotkut ja verotukset sun muut vaikuttaa niin hankalilta, että siihen on just hyvä saada apua Allianssin kautta. Ja tietysti toi majotus, oon kattellu Tampereelta vuokra-asuntoja ja ne tuntuu olevan jo täälläkin niin harvassa, että saattaisin kyl jäädä ilman kattoo jos sitä pitäis ite lähtee hankkiin.
Oon saanu ite sen käsityksen, et jos Allianssin kautta lähtee ja menee töihin ni sieltä työpaikasta olis aika vaikee pois? Joku tyttö kyllä oli kirjottanu, että oli vaihtanu 4kk jälkeen työpaikkaa, kun ei ollu viihtyny edellisessä, mutta voi olla, että siinäkin tapauksessa työsopimus oli tehty vaan neljäks kuukaudeks.'
Yks syy mulla on miks halua lähtee Allianssin kautta on se, että luultavasti pääsen helpommin tarjoilijan ja baarimikon hommiin sitä kautta, kun jos ite lähtisin hakemuksia laittelee kyseiseen töihin, kun sitä kokemusta niiltä aloilta ei löydy.
Täytyy nyt kuitenkin toivoo parasta! :) - hannita100
Seikkalijatar kirjoitti:
Joo noi kaikki paperit sotkut ja verotukset sun muut vaikuttaa niin hankalilta, että siihen on just hyvä saada apua Allianssin kautta. Ja tietysti toi majotus, oon kattellu Tampereelta vuokra-asuntoja ja ne tuntuu olevan jo täälläkin niin harvassa, että saattaisin kyl jäädä ilman kattoo jos sitä pitäis ite lähtee hankkiin.
Oon saanu ite sen käsityksen, et jos Allianssin kautta lähtee ja menee töihin ni sieltä työpaikasta olis aika vaikee pois? Joku tyttö kyllä oli kirjottanu, että oli vaihtanu 4kk jälkeen työpaikkaa, kun ei ollu viihtyny edellisessä, mutta voi olla, että siinäkin tapauksessa työsopimus oli tehty vaan neljäks kuukaudeks.'
Yks syy mulla on miks halua lähtee Allianssin kautta on se, että luultavasti pääsen helpommin tarjoilijan ja baarimikon hommiin sitä kautta, kun jos ite lähtisin hakemuksia laittelee kyseiseen töihin, kun sitä kokemusta niiltä aloilta ei löydy.
Täytyy nyt kuitenkin toivoo parasta! :)ekaa kertaa kun lahtee niin alli oon hyva vaihtoehto,hotellityota on reilusti etela-englannissa.allin kautta palkka ei ole niin hyva mutta he jarkkaa majoituksen ym muut kaytannon asiat.laksin allin kautta bournemouthiin ja taysin ilman tyokokemusta mutta sain 2kk:n kuluessa hakemuksen jaton jalkeen tyopaikan majoituksen bournemouthista jossa olin toissa hotellin kuntosalilla.hotelli tarjosi ruuat vaikkei niissa kehumista ollutkaan.palkka on enemman taskurahaa mutta tyokokemuksen kielenopin kannalta sen arvoista.tuo on hyva tapa tutusta maahan ja oppia kaytantoja ja sitten on helppo itsenaisesti hakea tyota siellajos haluaa jaada maahan kun tietaa miten palkkaus ym muut asiat toimii.
- Seikkailijatar
hannita100 kirjoitti:
ekaa kertaa kun lahtee niin alli oon hyva vaihtoehto,hotellityota on reilusti etela-englannissa.allin kautta palkka ei ole niin hyva mutta he jarkkaa majoituksen ym muut kaytannon asiat.laksin allin kautta bournemouthiin ja taysin ilman tyokokemusta mutta sain 2kk:n kuluessa hakemuksen jaton jalkeen tyopaikan majoituksen bournemouthista jossa olin toissa hotellin kuntosalilla.hotelli tarjosi ruuat vaikkei niissa kehumista ollutkaan.palkka on enemman taskurahaa mutta tyokokemuksen kielenopin kannalta sen arvoista.tuo on hyva tapa tutusta maahan ja oppia kaytantoja ja sitten on helppo itsenaisesti hakea tyota siellajos haluaa jaada maahan kun tietaa miten palkkaus ym muut asiat toimii.
Oon lukenu et ne työpaikat on aika kansainvälisiä? Mitenkäs sulla Hannita100? Oon aina hirveesti tykänny tutustua uusiin ihmisiin ja varsinkin eri kansallisuuksiin, joten kansainvälinen työpaikka olis hieno!
Niin ja mitenkäs toi asuminen? onko sulla jaettu huone ja miten se muiden kanssa asuminen on käytännössä sujunu? - hannita100
Seikkailijatar kirjoitti:
Oon lukenu et ne työpaikat on aika kansainvälisiä? Mitenkäs sulla Hannita100? Oon aina hirveesti tykänny tutustua uusiin ihmisiin ja varsinkin eri kansallisuuksiin, joten kansainvälinen työpaikka olis hieno!
Niin ja mitenkäs toi asuminen? onko sulla jaettu huone ja miten se muiden kanssa asuminen on käytännössä sujunu?ensin jaoin huoneen neljan tyypin kanssa(ruotsista ja kanadasta)myohemmin vaihdoin kahden hengen huoneeseen kun porukkaa lahti.koskaan ei ollu ongelmia,pain vastoin,kaikki oi tosi kivoja ja ihana asua eri maalaisten kanssa!
- GoneWild
Muutama tunti sitte laitoin paperit Allianssille menemään =)
Siinä oli, et jos ne ei kuukauden kuluessa pysty hankkimaan töitä, rahat (250e) saa takasi vähennettynä 20e toimistokuluilla.
Eli työn etsiminen myös itsenäisesti jatkuu.
Toisaalta, olishan se helpompaa jos töitä Allianssin kautta sais, mua se asunnon hankkiminen ite (mahdollisesti, jos ite paikan saa) ei oikeen houkuttele.
Yllätyksenä tuli, et Allianssille pitää toimittaa no tietenki kaikenlaisia todistuksia, mutta myös lääkärintodistus =/
Ennenkun kaikki paperit on lähetetty niille, ne ei käsittele hakemusta. Eli jos TK:n ei saa aikaa ku vaikka parin viikon päähän, pakko melkee mennä yksityiselle ja se taas maksaa =(- Seikkailijatar
Ite aattelin lähettää kesän alussa kun on päässy varmasti ylioppilaaks ja voi sitten liittää ylppäripaperitkin mukaan, jos niitä tarvii. Mut tuntuu kyllä, että noiden kaikkien papereiden pyörittämiseen ja hoitamiseen saa varailla ihan kunnolla aikaa varsinkin jos jotain työtodistuksia pitää alkaa englanniks kääntelee jne.
Oon kyllä jo innoissani suunnitellu koko matkaa Britteihin, joten täytyy toivoo, että kaikki sujuu hyvin sitten kun itekin alan papereita lähetteleen! :)
GoneWild, opiskeletko missää et pääsisit sitä kautta lääkärille ja saisit sen lääkärintodistuksen koulun kassasta? :D ite aattelin kokeilla niin, kun ajokorttia varten sen ainakin sai ilmatteeks :) - GoneWild
Seikkailijatar kirjoitti:
Ite aattelin lähettää kesän alussa kun on päässy varmasti ylioppilaaks ja voi sitten liittää ylppäripaperitkin mukaan, jos niitä tarvii. Mut tuntuu kyllä, että noiden kaikkien papereiden pyörittämiseen ja hoitamiseen saa varailla ihan kunnolla aikaa varsinkin jos jotain työtodistuksia pitää alkaa englanniks kääntelee jne.
Oon kyllä jo innoissani suunnitellu koko matkaa Britteihin, joten täytyy toivoo, että kaikki sujuu hyvin sitten kun itekin alan papereita lähetteleen! :)
GoneWild, opiskeletko missää et pääsisit sitä kautta lääkärille ja saisit sen lääkärintodistuksen koulun kassasta? :D ite aattelin kokeilla niin, kun ajokorttia varten sen ainakin sai ilmatteeks :)Emmä opiskele enää, valmistuin just ennen joulua AMK:sta.
Kävin yksityiseltä hakees sen todistuksen (53e tuli hintaa), koska terveyskeskuksesta sanoivat et menee normijonotuksen kautta ja lääkärin puheille pääsy kestää viikkoja.
Koulun kauttahan olis saanu lähetteen lääkärille ja jos oot lukiossa vielä nii eiköhän teillä joku koululääkäri siellä oo.
Sano vaan heti aikaa varatessa et tarvit sen lomakkeen englanniksi, ettei sun tarvi sitä ite kääntää =)
Yksityisellä se vaan otti englanninkielisen lomakkeen ja sit siitä ruettiin meneen asioita läpi, tyyliin pulssi ja verenpaine, koko toimitus kesti 10min.
Mulla ny oli jo muutenki kaikki cv:t sun muut cover letterit kirjotettuna englanniksi, ja äkkiää sitä ny yhen työtodistuksen käänsi.
Lisää rahanmenoa lisäs vielä HYMYILEVÄN passikuvan ottaminen. Kerpele, normipassikuvia mulla olis ollu ku jouduin just uusiin passin =(
No, eiköhän nuo rahanmenot unohdu siinä vaihees ku sen paikan saa vastaan.
Hakemukset on tod.näk. tänään tullu Allianssiin perille.
Mutta katotaas maanantaina, oon jatkanu itsenäisesti työpaikan hankintaa ja tänään tuli Lontoon corus hyde park hotellista mailia et pitäis sinne päin soitella =D - ssssssssssssssssssb
GoneWild kirjoitti:
Emmä opiskele enää, valmistuin just ennen joulua AMK:sta.
Kävin yksityiseltä hakees sen todistuksen (53e tuli hintaa), koska terveyskeskuksesta sanoivat et menee normijonotuksen kautta ja lääkärin puheille pääsy kestää viikkoja.
Koulun kauttahan olis saanu lähetteen lääkärille ja jos oot lukiossa vielä nii eiköhän teillä joku koululääkäri siellä oo.
Sano vaan heti aikaa varatessa et tarvit sen lomakkeen englanniksi, ettei sun tarvi sitä ite kääntää =)
Yksityisellä se vaan otti englanninkielisen lomakkeen ja sit siitä ruettiin meneen asioita läpi, tyyliin pulssi ja verenpaine, koko toimitus kesti 10min.
Mulla ny oli jo muutenki kaikki cv:t sun muut cover letterit kirjotettuna englanniksi, ja äkkiää sitä ny yhen työtodistuksen käänsi.
Lisää rahanmenoa lisäs vielä HYMYILEVÄN passikuvan ottaminen. Kerpele, normipassikuvia mulla olis ollu ku jouduin just uusiin passin =(
No, eiköhän nuo rahanmenot unohdu siinä vaihees ku sen paikan saa vastaan.
Hakemukset on tod.näk. tänään tullu Allianssiin perille.
Mutta katotaas maanantaina, oon jatkanu itsenäisesti työpaikan hankintaa ja tänään tuli Lontoon corus hyde park hotellista mailia et pitäis sinne päin soitella =DAnteeks kun sekaannun tahan viestiketjuun,halusin vaan kommentoida taalta briteista,jos ja kun loydat itsenaisesti hotellityota,kysy tarkkaan palkkaus.sen jalkeen kun tanne ryntasi puolalaisia hotellityon palkkaus jossain hotelleissa meni alas,eli katso etta palkkasi ylittaa ns.minium wagen.myuskin,koska suomalaisilla on yleisesti ottaen loistava englanninkielen taito,ei kannata siivojaksi ryhtya,vaan esim.respaan.sanon taman koska kokemusta on kun en "kykyihini"tarpeeksi uskonut kun ensin tanne tulin.tsemppia paljon laksit sitten allin kautta tai omatoimisesti,lontoo on kokemisen arvoinen!
- admanda90
Itsekin olen suunnittelemassa lähtöä Allianssin kautta. Mietityttää kylläkin, kun on saanut paljon huonoa lukea, mutta eipä sitä voi tietää ennen kuin on itse nähnyt ;) Ennakkoluulot pois tai jotain.
Hei olis kiva jutella muiden lähtijöiden (tai jo siellä olevien) kanssa vaikka sähköpostitse. Osoite on [email protected].
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521