"Rumat ne vaatteilla koreilee"

muotionmuutakin

Kuulin tuon lauseen kerran, kun olin shoppaamassa ja suoraan sanottuna loukkaannuin. Enkö siis saa kunnioittaa itseäni ja ruumistani pukeutumalla fiksusti, vai tuleeko minun ostaa kaikki vaatteet halpahallista? Eikö minulla ole oikeutta muotiin.

Pahinta on, että kuulin sen omalta äidiltäni.

13

1862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Niin perus suomalainen asenne tuo. Minä ainakin pukeudun juuri niin kuin huvittaa enkä välitä muiden sanomisista, kyylätköön ihan rauhassa jos haluaa. Ei siinä ole mitään pahaa, että haluaa näyttää hyvältä.

    • ......

      Uskokoon ken tahtoo, oma äitinikin, ikää kohta 65 vuotta, sanoisi samaa, jos kehtaisi sanoa mulle.
      En ymmärrä, paitsi etten laita satoja euroja vaatekappaleeseen enkä osta halvimmasta halpahallista. Uusia vaatteita ostan koska haluan vaihtelua, vaatteet kuluvat, nuhraantuvat, likaantuvatkin remontti yms. hommissa. Jos ei "ikinä" ostaisi uusia joutuisi ennen pitkää kulkemaan alasti.
      Jos hinnalla ei väliä, osta mieluummin sopivan ja mieluisan, kuin epäsopivan tai semmoisen, josta en muuten pidä.

    • FrozenCorpse

      Tämä on näitä perussuomalaisia kliseitä, joita jaellaan silloin, kun joku on itseä näyttävämpi tai vahvempi ja se koetaan itselle uhaksi. Itseään pitää ja saa kunnioittaa eikä se ole keltään mitenkään pois, jos käytät omat rahasi mihin haluat. Kyllä se on synti itseään koristaa muuten kuin juhliin, voi kauheeta.
      Sano tollasia kuullessas, että niin, ne harmaat hiiret itseään häpeää.

    • köyhyydestä

      Tuo on tuollainen jäänne joltain tosi köyhiltä ajoilta, jolloin tavallisella kansalla ei ollut varaa hankkia kunnollisia vaatteita. Siitä sitten joku kateellinen keksi helpottaa omaa kateuttaan haukkumalla niitä, joilla oli varaa. Nyttemmin tuon asenteen ovat omaksuneet tyylittömät ja muut jeesustelijat, jotka eivät osaa pukeutua hyvin eivätkä ymmärrä mitä merkitystä siistillä ulkomuodolla on. Itse he siitä viime kädessä kärsivät, koska he antavat itsestään huonon kuvan. Antaa heidän rypeä omassa marttyyriudessaan ihan vapaasti. En muuten tiedä mitään muuta kehittynyttä maata, jossa tuollaiseen asenteeseen törmäisi kovin usein. Liittyy varmaan siihen, että Suomi on monessa muussakin asiassa vähän muita maita jäljessä... Äitisikään tuskin halusi tieten tahtoen loukata sinua, hän oli vaan oppinut tuollaisen asenteen jostain. Onneksi seuraava sukupolvi alkaa jo suhtautua nähini asioihin vähän terveemmin.

    • dojoasposp

      ja sillä siisti, :)oon huomannu ihan samaa!
      Jos sulla on korkokengät, nii kaikki heti, et:"siis näiksä siis tollane teini!"
      ja sama juttu jos käytät legginsseijä etkä hupparia ja lökäreitä, itse pukeuduin niihin(muutenkuin urheillessa)´kauan aikaa sitteen, heti katotaan pitkin nenän vartta !

    • Minä vain

      Sinä saat itse päättää, miten pukeudut, älä ota typeriä puheita mieleesi, kuten muutkin tässä keskustelussa ovat jo sanoneet! Jos viihdyt tyylissäsi ja tunnet sen sinulle sopivaksi, se on juuri oikea tyyli sinulle, vaikka muut mitä sanoisivatkin. Taitavat olla kateellisia sinun vaatemaustasi ja siitä, että ylipäätänsä olet löytänyt tyylin, jonka tunnet omaksesi.
      Sano äidillesi, että hänen puheensa loukkasivat sinua, silloin hän ei varmaankaan sano tuollaista toistamiseen ja pyytää anteeksi. Hänen tarkoituksenaan tuskin oli tuottaa mielipahaa puheillaan.

      • totuus__--

        Se yleensä kertoo huonosta itsetunnosta, koska peitetään "rumuutta" kalleilla vaatteilla. Aika pitkälti meinaa semmosta. Minun sukulaiseni naispuolinen on rikkaampi rahallisesti, kun yksikään teistä. Minä olen mies ja kuulin kyseisen lausahduksen häneltä, että tuo ei ole mitään kateellisten paskaa!


      • ...
        totuus__-- kirjoitti:

        Se yleensä kertoo huonosta itsetunnosta, koska peitetään "rumuutta" kalleilla vaatteilla. Aika pitkälti meinaa semmosta. Minun sukulaiseni naispuolinen on rikkaampi rahallisesti, kun yksikään teistä. Minä olen mies ja kuulin kyseisen lausahduksen häneltä, että tuo ei ole mitään kateellisten paskaa!

        Kuka täällä on puhunut kalliista vaatteista?! Ja peitetään rumuutta kalliilla vaatteilla?! Siis mitä? Tyylikäs ja persoonallisesti pukeutunut voi olla hyvinkin kohtuullisilla rahasummilla. Ja jos on varaa ostaa niitä designer-merkkejä, niin miksei niitä voisi hankkia? Ei sekään tee kenestäkään huonoa ihmistä että käyttää ansaitsemansa rahat miten itse haluaa.


    • rumat meikkaa

      Mutta onhan äidilläsi kuten muillakin oikeus mielipiteeseen. Vaikuttaisi osuneen arkaan paikkaan. Pidätkö itseäsi rumana? Puratko pahaa oloasi ostamalla yleisesti kauniiksi luokiteltuja vaatteita? Sinä olet kaunis omana itsenäsi ja kun sen oivallat niin pukeudut kauniisti oli sitten vaikka tuulipuku päälläsi. Luonnollisen kauneuden tunnistaa siitä miten henkilö kantaa vaatteita, ei yksittäisistä vaatteista (vaikka olisikin koottu kokonaisuus).

      • Mielipide...

        Ai, mä kun luulin että juuri ne jotka haluavat kadota massaan niin ettei kukaan vaan huomaisi ovat niitä huonoitsetuntoisia.

        Minun vinkkini on, että älä mieti tai kuuntele mitä muut sanovat, vaan pidä juuri niitä vaatteita joita itse haluat ja joista todella pidät. Sinulla on siihen oikeus. Ei pidä olla liian herkkä muiden murinoille, toki kaikilla on oikeus mielipiteeseensä mutta ne voi jättää omaan arvoonsa ja unohtaa saman tien. Niin minä ainakin teen.


    • Säälittää, mut...

      Tuo sanonta on niin totta! Näkee paljon naisia joilla tosi ruma naama ja ovat liian laihoja , mutta korkeat saappaat ja muotikuteet.Itse olen näyttävä ja kaunis nainen eli en halua huomiota ja pukeudun ei huomiota herättävästi, jos vetäisin päälle ilotytön kuteet, niin autot ajais ojaan.Olen naimisissakin ja ei ole tarvis itseäni mainostaa enää.Minulla on latinopiirteet joita ei saada ostamalla merkkilaukku.
      Kyse on siitä, että vaatteita tarvii noin 20 kpl joita yhdistellään.Kaunista pukee mikä vaate vaan, ei mun tarvii ostaa uusia joka viikko.
      Lisäksi olen ostanut vaatteeni viimeset 2 vuotta kirppareilta ja eikös vaan kaikki kahvilan miehet katso minua eivät sitä tonnilla vaatteita ostavaa muotifriikkiä.

      • ....

        Ole onnellinen kun olet kaunis, harvalle on luonnonlahjoja suotu, kuitenkin rumiakin naisia on tosi vähän, ja jos ihminen on kiltti ja ystävällinen ei kukaan edes huomaa pieniä vikoja.Tosiasia on että on nähtävä vaivaa enemmän sellaisen joka ei ole kaunis.
        Rohkeutta vain, tytöt.


    • Natural

      Ei ole rumuutta tai huonoa itsetuntoa,eikä myöskään säälittävää jos viitsii ulkonäöstään huolehtia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10722
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3043
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2859
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 83
      1496
    Aihe