Yksin elävät naiset eivät liho yhtä paljon kuin kumppanin kanssa asuvat. Australialaistutkimuksessa seurattiin kymmenen vuoden ajan 6000 naista, jotka olivat tutkimuksen alussa iältään 18-23 vuotiaita. Tutkimuksen alussa noin 63 kiloa painaneet naiset, jotka asuivat kymmenen vuotta myöhemmin kumppanin kanssa ja olivat saaneet lapsen, olivat tutkimuksen lopussa noin 9-10 kiloa painavampia. Naiset, jotka asuivat kumppanin kanssa ilman lapsia lihoivat kymmenessä vuodessa keskimäärin kuusi kiloa. Ilman asuinkumppania ja jälkikasvua painoa kertyi noin viisi kiloa.
Aisiantuntijat epäilevät, että painon kertymiseen vaikuttavat muun muassa sosiaalisen elämän aktiivisuuden lisääntyminen tai lasku.
http://www.iltalehti.fi/elintavat/2010010710889728_el.shtml
Nyt löytyi vastaus siihen mikä on itseänikin askarruttanut pitkään. Ennen kuin muutin mieheni kanssa asumaan minulla oli aikaa pitää huolta itsestäni, käydä salilla ja käyttää rahaa vaatteisiin ja kauneudenhoitoon. Nyt pitää pitää miehestä ja lapsista huolta eikä ole niin paljon aikaa itselle. Mies kyllä käy salilla melkein joka päivä, mutta jos minäkin käyttäisin siihen pari tuttia päivittäin niin ei meidän kotitalouden pyörittämisestä tulisi mitään. JOnkun on pakko tehdä kompromissi. Pitä tehdä päätös, siitä haluaako että koti on kunnossa ja ruoka pöydässä vai pari kiloa pois vaimon vyötäröltä!
Kumppanin kanssa asuvat lihovat sinkkuja
73
4850
Vastaukset
- outo avaus
So....mikä oli pointtisi. "Uhraudun kotini edessä enkä arvosta enää itseäni, ja olen mielelläni osa tilastoja"..vai? Ja kenelle nuo tilastot oikeasti oli avuksi, tai oliko tässä tutkimustuloksessa muka jotain hätkähdyttävää, tai sellaista mikä ei ollut jo itsestään selvää??
En nyt oikein ymmärtänyt mitä halusit selitellä. Olen itse lihonut myös seurustellessamme, mutta olen ihan tyytyväinen itseeni, kykenen vielä liikkumaan myös kodin ulkopuolella.
Mutta jos sinä haluat antaa miehellesi vapauksia ja istua itse kotona, niin sehän on vain valintasi. Itse ottaisin silti esiin myös mentaalipuolen, mikä ehkä on syynä sille miksi edes avasit kuko ketjun.
Vai oliko tää vain löyhä provo??? Did't quite get it.- köyhää
Oliko tää toimituksen oma avaus??
- fat mama.
köyhää kirjoitti:
Oliko tää toimituksen oma avaus??
EI LIHOTA KAUVAA,SEN TAKAAN!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8752016
- grg
Pitikö siitäkin nyt tehä tutkimus.
- pensselis...........
seksi laihduttaa.
elikkä, kaikki, siis kaikki on itsestä kiinni. Naiset usein vetoavat siihen että he tekevät kaiken kotona ja
tottahan se usein on, mutta omaa aikaa on pakko ottaa ja käydä sulattelemassa niitä syömiään paskamössöjä.
Vanha totuus: minkä syöt se pitää sinun myös kuluttaman pätee tosi hyvin.
Nämä ekaks pois: Limut,sipsit, pullat, kakut,mielellään liha(jos pakko niin kanaa voipi vetää),makeat,ranskanperunat,lohkoperunat(sikana rasvaa)valmisruoat(pizat,lihapullat,hamburgerit,kekabit, jne.) suosiolla roskikseen.
Tässä hyvät: Tuoremehu,vesi,tumma leipä,juusto(löytyy kevyttä mut jos jättää vex muuta paskaa voi syödä ihan normaalijuustoja)kala,kaikki kasvikset,hedelmät,kahvi(pari kupposta päivässä OK).Joskus voi hemmotella
itseään suklaalla(jouluna meni konvehteja, täytyy myöntää)ja makeisilla mutta maxs pari kertaa/kk.
Niin ja juomista sanottakoon: siiderit(vaikka olis kevyt),lonkerot,kaljat POIS,POIS.
Noh, tuosta kun aloittaa niin paino pysyy kasassa ja kun sitten tuohon vielä hiukka treeniä,
vaikka sali,jumppa,lenkkeily joku salibandy,lentis etc.
Johan rupee kroppa kukoistaa ja skesikin maistuu- Jönni Lumperi
Kannattaa huolehtia ehkäisystä - öisin toistetut lisääntymisliikkeet parisuhteessa lihottavat.
- näsähirvi
Sokerilimuissa ja tuoremehuissa on muuten usein suunnilleen sama määrä kaloreita.
- ö ö ö ö ö ä ä ä ä ä
Jönni Lumperi kirjoitti:
Kannattaa huolehtia ehkäisystä - öisin toistetut lisääntymisliikkeet parisuhteessa lihottavat.
ite oon kuullu et puolen tunnin hikipano vastaa kahdentunnin kestävyysliikuntaa.ja hikihän siinä tulee jote mite se voi lihottaa!?
- pano kuriin
näsähirvi kirjoitti:
Sokerilimuissa ja tuoremehuissa on muuten usein suunnilleen sama määrä kaloreita.
kaloreita helvetisti vähemmän ja jano lähtee silläkin.
Kaikkea ei tarvi tunkea omasta suusta alas - Ookko blondi??
ö ö ö ö ö ä ä ä ä ä kirjoitti:
ite oon kuullu et puolen tunnin hikipano vastaa kahdentunnin kestävyysliikuntaa.ja hikihän siinä tulee jote mite se voi lihottaa!?
Jönni Lumperi tarkotti tietty,et pamahtaa paksuksi ku usein naijaan!! Että ehkäsy kuntoon!!
- YETSKA
Me ainakin aina ennen sisäänulos -juttua nautimme valkosuklaata toistemme navoista...
Väite pitää siis paikkansa :) - ikuinen Laihtuja
mäkin olen suunnitellut avioeroa, kun mies kantaa jääkaappiin olutta la lenkkimakkaraa.. meetwurstia ja pizzaa.., kuin siinä nainen voi kestää hoikkana..kysyn vaan...peerkkhele..
- tekosyitä
Ei ne sieltä jääkaapista hyökää päälle. Ne voi aivan vapaasti jättää myös sinne.
- pipsulli
niinhän se on..miehet sellasii.ne puhuu kovasti että nyt laihdutetaan nyt alkaa kova laihiskuuri.jätetään kaikki pois ei muuta ku näkkileipää ja aktimelliä.että alakko sä ja mukaan...hehehe aamujlla ukko syö näkkärii illalla ku tulee duunista.syö jääkaapin tyhjäksi.ottaa pakkasesta makkaraa ja juustoo jotka eka käski sinne laittaa,ku laihis alkaa.duunis syö hyvät safkat ja sit mun pitäis kituu himas näkkileipää nakerrrellen jee elämää tämä on..vai onko...
- totuus tämäkin
pipsulli kirjoitti:
niinhän se on..miehet sellasii.ne puhuu kovasti että nyt laihdutetaan nyt alkaa kova laihiskuuri.jätetään kaikki pois ei muuta ku näkkileipää ja aktimelliä.että alakko sä ja mukaan...hehehe aamujlla ukko syö näkkärii illalla ku tulee duunista.syö jääkaapin tyhjäksi.ottaa pakkasesta makkaraa ja juustoo jotka eka käski sinne laittaa,ku laihis alkaa.duunis syö hyvät safkat ja sit mun pitäis kituu himas näkkileipää nakerrrellen jee elämää tämä on..vai onko...
On yksilö suoritus ei mikään kimppakiva.
Voi syödä vaikka pizzan kunhan kuluttaa sen myös pois, hissiä ei ole pakko käyttää portaat on keksitty, kävelläkin voi ja yks pizza tuskin maata kaataa jos muuta ei sinne nassuun nappaa päivän mittaan.
Kyllä sitä ihan normaalisti voi syödä kun perehtyy vähän asioihin. Normaaliruokavalio sisältää ihan reippaasti syömistä vaikka herkkuja siinä ( niitä sipsejä, karkkeja, pullaa, moskaa ) siinä ei oliskaan. Hedelmät ja marjat tuskin tuovat niitä kiloja vaikka menis hieman reipaaminkin kerralla nassuun.
Aamuisin puuro muuten pitää nälän pois ja kaloreita siihen nähden on vähän, mutta kun syöppö keksii syitä miski se puuro ei hänelle käy... pitää olla jotain hyvää... - pröööhyhh
tekosyitä kirjoitti:
Ei ne sieltä jääkaapista hyökää päälle. Ne voi aivan vapaasti jättää myös sinne.
avasin oven ja salamipizza melkein kuristi puolustauduin syömällä siitä osan ja lopun pelotin karmealla röyhtäsyllä
- tunne itsesi
Olen samaa mieltä.Jos käyttäisin aikaa itseeni tarvittaisiin kotiapulainen tekemään minun työt. No....nyt kuulen röllö mahastani ym. En enää välitä..jokainen on sellainen kun on..pääasia että koettaa olla hyvä ihminen, ei se ole tärkeää miltä näyttää...kaikesta huolimatta koetetaan pitää kilot kurissa ja mieli korkealla!
- sötsak
Jos ei ole aikaa liikunnalle pitää tietenkin syödä vähemmän. Eikö näin yksinkertainen asia mene jakeluun? Ei todellakaan tarvi käydä salilla joka päivä, jos ei syödä mässytä kuin emakko ikään. Ihan turha syyttää aikaa vievää perhe-elämää, jos itsellä ei ole itsekuria. On niin pirun helppo löytää syyllinen aina oman navan ulkopuolelta.
- JiHhyyyy
No menee taas ihan selvästi yleistyksen puolelle.
Koska eihän se nyt joka nassun kohdalla mene noin.
Kun minä muutin saman katon alle siippani kanssa n. 3 vuotta sitten, LAIHDUIN muutamassa kuukaudessa lähes 10 kiloa.
Olen 25 -vuotias, ja ennen yhdessä asumista painoin n. 60kg ja tällä hetkellä painoni on 50kg.
Kyllä meilläkin löhötään sohvalla elokuvia katsomassa useampana iltana viikossa, mässytetään sipsiä, karkkia, juodaan energiajuomaa, syödään jäätelöä ja suklaata yms yms yms harva se ilta...
Mutta meillä syödään myös terveellistä ja monipuolista ruokaa, kotitekoista sellaista, ja käydään lenkillä, ja avomieheni kesäisin pelaamassa jalkapalloa ja talvisin salibandya.
Kyllä se riippuu ihan vain siitä omasta kehtaamisestaan.
Vaikka minä käyn lenkillä joko mieheni tai ystävieni kanssa, on minulla silti aikaa pitää koti siistinä, ruokaa pöydässä ja puhtaita vaatteita kaapissa!
No eihän meillä lapsia ole, että varmasti senkin takia helpompaa, mutta onhan niitä muitakin nuoria pareja, jotka vain läskistyy ja läskistyy, kun ei viitsitä sitä persusta nostaa siitä sohvalta.
Kämppä on ku hävityksen kauhistus, ruoaksi tilataan pizzaa ja palan painikkeeksi limpparia tahi kaljaa.
Ei ihme jos alkaa vararengasta pukata vyötärölle.
Ja kun on se toinen siinä kaverina syödä mässyttämässä.
On se ihan kaaliin iskostuneista elintavoista kiinni, alkaako sitä lihoa vai ei.
Koska ei me kaikki aleta, oli se siippa siinä kainalossa taikka ei.- Liikkuva vaimoke
Meillä on myös avomieheni kanssa samalla lailla; liikutaan YHDESSÄ, mutta myös erikseen, syödään terveellisesti mutta välillä myös mässäillään ja möllötetään. Olen sitä mieltä, että ne jotka laittaa miehensä ja lapsensa syyksi sen ettei ehdi liikkumaan, eivät oikeasti jaksa liikkua. Jos haluaa, voi! Ja jos mies on itsekäs paskiainen, on se vaan valintakysymys... Omaa napaa pitää myös ajatella!
- lahjansa menettänyt
25-vuotiaana kaikki on helpompaa ku esim.45-vuotiaana...ihan vaan jo aineenvaihdunnankin kannalta...tulet vielä huomaamaan...nuoruus on lahja jonka kaikki kerran menettää.
- totuu tämä
lahjansa menettänyt kirjoitti:
25-vuotiaana kaikki on helpompaa ku esim.45-vuotiaana...ihan vaan jo aineenvaihdunnankin kannalta...tulet vielä huomaamaan...nuoruus on lahja jonka kaikki kerran menettää.
jos ihminen syö vain sen minkä kuluttaa ei liho. Hidas aineenvaidunta tarkoittaa ettei tarvitse sitä jääkaapin ovea niin ahkeraan avata.
- sopivan kokonen äiti
Liikkuva vaimoke kirjoitti:
Meillä on myös avomieheni kanssa samalla lailla; liikutaan YHDESSÄ, mutta myös erikseen, syödään terveellisesti mutta välillä myös mässäillään ja möllötetään. Olen sitä mieltä, että ne jotka laittaa miehensä ja lapsensa syyksi sen ettei ehdi liikkumaan, eivät oikeasti jaksa liikkua. Jos haluaa, voi! Ja jos mies on itsekäs paskiainen, on se vaan valintakysymys... Omaa napaa pitää myös ajatella!
kyllä se on paljolti siitä kiinni mitä syö ja tekee.ei luulis kotitöiden ainakaan lihottavan saatikka jos on vielä lapsia! en minä ainakaan kerkee lihomaan kun saa pojan perässä /kanssa juosta ja touhuta päivät plus muut hommat.lenkillä käyn päivittäin pojan kanssa (paitsi jos 30 pakkasta,mutta sillon vaan siks ettei pojan pallero jäädy). syödään tietty terveellisesti jo pojunkin takia,mutta tottakai saa sillon tällön herkutella.kahvi maidon ja sokerin kera on kyllä melkoinen pahe (3-6 kuppia/päivä),mutta ei tuokaan näköjään lihottamaan pääse kun paino tippuu tasaseen tahtiin.oon jo joidenkin mielestä kuulemma liian laiha:) joten kaikki äidit jotka eivät ole tyytyväisiä painoonsa (ja kaikki muutkin) ottakaa omaa aikaa ees pari kertaa viikossa, kyllä se isikin varmasti tykkää kun saa touhuta lasten kanssa. sitten sitä jaksaa taas eikä tule syötyä herkkuja lohdukkeena:)
- Niinpä niin
Täällä on jotkut vedonneet siihen, etteivät ehdi pitää huolta itsestään. Daa, ei ne tainnut teidän iso-isomummotkaan ehtiä kuntosalilla vemputtaa, ja tuskin oli kovin isoa ylipaino-ongelmaa. Aktiivinen arki: pyykkihuolto, siivoaminen, lasten kanssa ulkoilu, pihan hoito, kaupassa käynti ja niin edelleen, se riittää liikunnaksi! Avain on se, että ei SYÖ liikaa tai väärin.
Tietysti nykyään arki on vain yksinkertaisesti aiempaa laiskempaa, niin että lenkki pari kertaa viikossa tekisi hyvää meille kaikille. Mutta jos on arjessaan aktiivinen, niin kyllä se paino on syömisestä kiinni eikä jostain jumpasta.
Mitä tuohon aloitukseen tulee, niin eikös päätelmän pitäisi olla pikemminkin että lastenteko lihottaa, eikä yhdessä asuminen? Lisääntyminenhän se suuremman eron teki.- Täti
Tutkimusten mukaan avioliitto/parisuhde lisää miesten onnellisuutta ja terveyttä, sen sijaan parisuhteella ei ole naisille vastaavaa "hyötyä" ja onni ja terveys voivat jopa vähentyä.
Väittäisin, että homma johtuu siitä parisuhteessa naiset joustavat ja yritttävät ja mies tulee ns. hoitoon parisuhteessa ja kotona.
Tyydyttämättömiä tunteita voi tukahduttaa vaikka syömällä. - Lehmä
Täti kirjoitti:
Tutkimusten mukaan avioliitto/parisuhde lisää miesten onnellisuutta ja terveyttä, sen sijaan parisuhteella ei ole naisille vastaavaa "hyötyä" ja onni ja terveys voivat jopa vähentyä.
Väittäisin, että homma johtuu siitä parisuhteessa naiset joustavat ja yritttävät ja mies tulee ns. hoitoon parisuhteessa ja kotona.
Tyydyttämättömiä tunteita voi tukahduttaa vaikka syömällä.Kun sinkkunainen tulee kotiin , hän katsoo jääkaappiin ...... ja menee sänkyyn.
Kun parisuhteessa elävä nainen tulee kotiin , hän katsoo sänkyyn....... ja menee jääkaapille ;D - verratavissa juoppoo
Täti kirjoitti:
Tyydyttämättömiä tunteita voi tukahduttaa vaikka syömällä.Toinen purkaa tukahdettuja tunteita viinaan ja toinen ruokaan, molemmat ovat sairaanloisia tiloja jossa ihminen pakenee todellista ongelmaa.
Jos nainen ei vaadi parisuhteessa ei hän sitä myöskään saa. Pää pensaaseeen ja mässyä naamaan. Syöppö keksii aina monta hyvää syytä syöpötellä aivan samoin kun juoppokin.
- äippä + kuusi
Kotityöt ja oikea ruokavaliohan vaan laihduttaa. Tietenkin sillä ehdolla, että myös tekee ne kotityöt, eikä vaan valita niistä.
Juuri tänään konttasin luututen lattiat 200 neliön asunnosta ja voin sanoa, että vastasi kyllä yhtä jumppatuntia kevyesti. Entä sitten tiskaaminen. Ja aina voi tehostaa kotityötä liikuntana nilkka- tai rannepainoin, tai niinkuin itse välillä teen, vauvalla rintarepussa ja tietty nopeatempoisella työtahdilla .
Kotona oleminen ei todellakaan lihota, jos oleminen on muutakin kuin telkun ääressä löhöäminen.- rupipolvi
muuten, että varrelliset mopitkin on jo keksitty :)
- pystymetsän kirous
vaikka suhde on alussa ihana- yht äkkiä sitä huomaa haluavansa ajoittain pois, vaikka ei saa aikaiseksi lähteä. uskon, että masennus lihottaa, että kysymyksessä ei olekaan liikkuminen tai syöminen yksistään vaan vire, joka on hyvä silloin, kun on sinut itsensä kanssa ja monet liitot tuovat paljon ristiriiitoja ja sitä lihoo..... ulla
harvoin käy niin hyvä tuuri, että molemmat ovat yhtä onnellisia.- naisen logiigaaa
Lihoo vaikka ei söisi mitään tai pelkkää porkkanaa puputtaa, on muuten täysin mahdotonta.
Läski kertyy vain syömällä enemmän kuin kuluttaa.
- pikku akkanen
no, itse olen lihonut 12 vuodessa (sen verran olen mieheni kanssa ollut) kolme kiloa ja olen edelleen hoikka. Sinä aikana olen saanut myös kaksi lasta, joten ei hullumpaa, varsinkin kun ajattelee, että olin teini-ikäinen kun mieheni tapasin. Liikuntaa harrastan jos ehdin ehkä kerran kuukaudessa, mutta yritän syömisiä kuitenkin jonkin verran tarkkailla, etten mätä suuhuni mitä sattuu. Se auttaa minut pitämään hoikkana, kun syö vain sen mitä oikeasti tarvitsee omaan kulutukseensa niin ei liho.
Mieheni taas on lihonut noin 20 kiloa ilman mitään sen kummempaa syytä, kuin että työ on vaihtunut fyysisestä istumatyöksi ja ruokavalio pysynyt rasvaisena. - O Kikka O
monet perheenäidit harrastavat liikuntaa ja hoitavat lapsia sekä tekevät ruokaa.laita nyt hyvä ihminen lapset välillä miehen kontolle ja meni ihse nauttiaan liikunnan iloista!
- ei nyssy
hä mies käy joka päivä salilla ,no eikai sen nyt ihan Joka päivä tarvi salilla käydä!!! Käy nyt sinäkin hyvä nainen liikkumassa jossain edes pari kertaa viikossa,sekin on jo jotain!kyllä kuule sille miehelle riittää jos hän käy salilla 5kertaa viikossa ja sinä vaikka pari kertaa ja sillä aikaa mies hoitaa lapset ja kotiaskareet.
Ihme kun olet alistunut tuollaiseen. - ruevnnutärsyttää
ei nyssy kirjoitti:
hä mies käy joka päivä salilla ,no eikai sen nyt ihan Joka päivä tarvi salilla käydä!!! Käy nyt sinäkin hyvä nainen liikkumassa jossain edes pari kertaa viikossa,sekin on jo jotain!kyllä kuule sille miehelle riittää jos hän käy salilla 5kertaa viikossa ja sinä vaikka pari kertaa ja sillä aikaa mies hoitaa lapset ja kotiaskareet.
Ihme kun olet alistunut tuollaiseen.ei kannata alistua yhdenkää miehen kotiorjavaimoksi!
"laita nyt hyvä ihminen lapset välillä miehen kontolle ja meni ihse nauttiaan liikunnan iloista"
täysin samaa mieltä. Ja kyllä sitä aikaa löytyy, jos vain haluaa ja uskaltaa tehdä kompromissin ja jos mies siitä kovin ärähtää, tietää kuka on tossun päällä. Mikä oikeus miehellä on liikkua (käydä salilla) kun naisen pitää istua kotona lihomassa vahtimassa lapsia ja laittamassa ruokaa? kuulostaa ihan Kehitysmaan touhuilta, harmi! Jos ei ole sen vertaa rohkeutta että uskaltaisi sopia ja sanoa miehelle vastaan, niin ei kannata edes olla parisuhteessa, kyllä se sitten jossain vaiheessa kumminkin kaatuu kun tulee mitta täyteen toisen touhuista. Ja käyhän se ajan myötä tylsäksikin vain istua kotona syömässä siihen sitten vielä lihomisesta johtuvat diabetes sun muut sairaudet voi tulla.
Ei kun vaan sopimaan uusia sääntöjä, perse ylös penkistä ja MIEHET KOTITÖIHIN MYÖS!!!! - lihoo.
ruevnnutärsyttää kirjoitti:
ei kannata alistua yhdenkää miehen kotiorjavaimoksi!
"laita nyt hyvä ihminen lapset välillä miehen kontolle ja meni ihse nauttiaan liikunnan iloista"
täysin samaa mieltä. Ja kyllä sitä aikaa löytyy, jos vain haluaa ja uskaltaa tehdä kompromissin ja jos mies siitä kovin ärähtää, tietää kuka on tossun päällä. Mikä oikeus miehellä on liikkua (käydä salilla) kun naisen pitää istua kotona lihomassa vahtimassa lapsia ja laittamassa ruokaa? kuulostaa ihan Kehitysmaan touhuilta, harmi! Jos ei ole sen vertaa rohkeutta että uskaltaisi sopia ja sanoa miehelle vastaan, niin ei kannata edes olla parisuhteessa, kyllä se sitten jossain vaiheessa kumminkin kaatuu kun tulee mitta täyteen toisen touhuista. Ja käyhän se ajan myötä tylsäksikin vain istua kotona syömässä siihen sitten vielä lihomisesta johtuvat diabetes sun muut sairaudet voi tulla.
Ei kun vaan sopimaan uusia sääntöjä, perse ylös penkistä ja MIEHET KOTITÖIHIN MYÖS!!!!ja kuka ei. Tekosyitä lihomiselle löytyy pilvin pimein. Kyllä se niin on,että lihomiseen syypää löytyy kun katsoo peiliin. Tv. timmimies.
- Näin meillä
Hoidan minäkin kotia ja lapsia kun mies on töissä mutta silti käyn aktiivisesti harrastamassa karnevalisambaa sekä käyn salilla tai jumpissa muutaman kerran viikossa. Se on vaan järjestely kysymys, meillä myös miehellä omia menoja arkisin.
- 3 lapsen yh äiti
....aina kun olen alottanut parisuhteen olen laihtunut ja kun olen jäänyt ns yksin oon alkanut lihoon kun alkuvaikeuksista on päässy eroon
- M54 liikkuu
Viikossa on 168 tuntia , vuodessa 8760 josta ihminen tekee keskimäärin työtä noin 1840 tuntia siis 21 % nukkuu 2920 h eli 33 % joten muuta aikaa jää ruhtinaalliset 54 %. ( huomioidenlomat ja viikonloput )
Arkisin siis ihminen käyttää ajasta 1/3 nukkumiseen 1/3 työhön ja 1/3 muuhun joten 8 tuntia jää ihan muuhun. Kaupassa käyntiin voi laskea 2 h / viikko, sillä vain huono organisaattori hyppää sielä päivittäin, ruuan laittaa kohtuudella 1 h / päivä. Siivouskin vie korkeintaa tuon 1 h / päivä ( harva muuten siivoa päivittäin koska normaalisti perheejäsenet itse korjaavat jälkensä, sikalat on sitten erikseen) Ainoastaa todella pienet lapset vaativat aktiivista läsnäoloa ( jolloin aikuinen keskittyy vain lapseen ) mutta lasketaan lapsillekin tuo 1 h parisuhteelle toinen 1 h: ajankäytössä olemme käyttäneet korkeintaan tuon 5-6 h joten luppoaikaa jää vielä 3-2 h ja viikonloppuisin vapaa-aikaa on peräti 16 h. Ja huomautan vain typeränainen tekee kaikki työt yksin kotona ja mies saa olla vapaamatkustaja.....
Mutta moni patalaiska ihminen löytää kyllä hyvin aikaa katso TV:tä tuon tunnin tai pari illassa ( hömppää) selittää miksi hyötyliikunta ei sovellu hänelle. Miten raskaus toi kiloja ( kun todellisuudessa tuli mussutettua) tai miten kiloja tulee vaikka lähes porkkanan päiväss vain syö ( tiedemiehetkin ihmettelevät tätä yhtälöä, ei tarvita kaloreita mutta paino vain nousee )
Koska perheessä missä on kaksi aikuista on käytettävissä 2 X 4000 tuntia muuhun kun nukkumiseen tai palkkatyöhön.
Jos kerran aikaa ei ole muuhun kun kotiin ja lasiin et varmaan ole tv:n ääressä koskaan ( sillä sehän voisi käyttää myös muuhun ) tai sitten sinulla on todella ihmeellinen avioliitto, kait se mieskin tekee oman osan kotitöistä.
Koitahan huvikseen edes yhden päivän ajan katsoa mihin kaikkeen turhaan käytät sitä aikaa jätä se pois niin löydät halutessa aikaa liikumiselle, mutta jos et halu et muuten löydä. Useimat miehet kun ottavat mielummin vähemmän siistin kodin ja pikaruokaa ( eines, josta muuten aika moni oikeesti sen ruuan väsää) jos tilalle saa vaimon joka yhä panostaa myös silmänruokaan ja pysyy kurssissa.- Kiireinen äiti
Olipas taas kivasti yleistetty laskutoimitus. Jos nyt ihan pieniä esimerkkejä soveltaisin tuosta omaan elämääni, niin se laskemasi kolmen tunnin päivittäinen luppoaika menee minun tapauksessani työmatkoihin. Työpäiväkään ei yleensä jää pelkästään kahdeksaan tuntiin, vaan siihen on käytettävä enemmän. Tuntejakin enemmän.
Yöuniin yritän epätoivoisesti varata sen kahdeksan tuntia vuorokaudessa, minkä todellakin tarvitsen ja yleensä se sisältää lasten toimesta viitisen herätystä, eli nukuttu aika jää ehkä viiteen tuntiin. Esimerkiksi viime yönä jäi kolmeen tuntiin, johon sisältyi useampi herätys. Edellämainitusta johtuen pyrin käyttämään vähäisiä vapaahetkiä iltaisin mahdollisuuksien mukaan nukkumiseen, sillä univelka kasvaa joka yö. Tämä myös vie energiaa liikunnasta.
Kun yrittää tehdä kotitöitä pienten ja huomiota vaativien lasten kanssa, niin tunti ei millään riitä päivässä. Parisuhteelle aikaa ei jää koskaan tai se vähäinen on yöunista pois. Ja yöunista nipistän myös lähes päivittäisen liikuntani. Tänä aamuna esimerkiksi nousin viideltä lenkille, vaikka vasta kahdelta pääsin yrittämään nukkumista heräilyineen. Nyt näyttäisi, että viimeinenkin lapsi nukahtaisi kohta, joten ehkä tänä yönä saisin muutaman lisätunnin ennen aamuherätystä, joka tulee olemaan taas viiden kieppeillä. Joten vaikka itse entisenä himourheilijana otankin kunnon liikunnat (enkä muuten ole lihonut kymmenen vuoden ja neljän lapsen jälkeen juurikaan), niin en yhtään ihmettele, jos joku ei sitä jaksa, ehdi tai viitsi tehdä. Ja mitä tulee kysymykseesi televisiosta, niin en katso sitä koskaan. Meillä ei edes ole sellaista. Ja ennen kuin joku ehtii valittaa siitä, kuinka aikani riittää täällä tietokoneella surffailla, niin mainittakoon, että teen tätä samalla kun yritän imettää junioria uneen. Silloin ei suuremmin lenkkeillä samalla. Tai tehdä muutakaan. - siis mieti hieman
Kiireinen äiti kirjoitti:
Olipas taas kivasti yleistetty laskutoimitus. Jos nyt ihan pieniä esimerkkejä soveltaisin tuosta omaan elämääni, niin se laskemasi kolmen tunnin päivittäinen luppoaika menee minun tapauksessani työmatkoihin. Työpäiväkään ei yleensä jää pelkästään kahdeksaan tuntiin, vaan siihen on käytettävä enemmän. Tuntejakin enemmän.
Yöuniin yritän epätoivoisesti varata sen kahdeksan tuntia vuorokaudessa, minkä todellakin tarvitsen ja yleensä se sisältää lasten toimesta viitisen herätystä, eli nukuttu aika jää ehkä viiteen tuntiin. Esimerkiksi viime yönä jäi kolmeen tuntiin, johon sisältyi useampi herätys. Edellämainitusta johtuen pyrin käyttämään vähäisiä vapaahetkiä iltaisin mahdollisuuksien mukaan nukkumiseen, sillä univelka kasvaa joka yö. Tämä myös vie energiaa liikunnasta.
Kun yrittää tehdä kotitöitä pienten ja huomiota vaativien lasten kanssa, niin tunti ei millään riitä päivässä. Parisuhteelle aikaa ei jää koskaan tai se vähäinen on yöunista pois. Ja yöunista nipistän myös lähes päivittäisen liikuntani. Tänä aamuna esimerkiksi nousin viideltä lenkille, vaikka vasta kahdelta pääsin yrittämään nukkumista heräilyineen. Nyt näyttäisi, että viimeinenkin lapsi nukahtaisi kohta, joten ehkä tänä yönä saisin muutaman lisätunnin ennen aamuherätystä, joka tulee olemaan taas viiden kieppeillä. Joten vaikka itse entisenä himourheilijana otankin kunnon liikunnat (enkä muuten ole lihonut kymmenen vuoden ja neljän lapsen jälkeen juurikaan), niin en yhtään ihmettele, jos joku ei sitä jaksa, ehdi tai viitsi tehdä. Ja mitä tulee kysymykseesi televisiosta, niin en katso sitä koskaan. Meillä ei edes ole sellaista. Ja ennen kuin joku ehtii valittaa siitä, kuinka aikani riittää täällä tietokoneella surffailla, niin mainittakoon, että teen tätä samalla kun yritän imettää junioria uneen. Silloin ei suuremmin lenkkeillä samalla. Tai tehdä muutakaan.Imetät junioria joten hän on allae vuoden ikäinen ja sinulla siis menee työmatkoihin 3 tuntia joka päivä mmm siis työmatka on tuollainen 100 km / sivu. Ylityöt on siis sinun henkilökohtainen valinta keskimäärin ihminen on työssä 160 h / kk ( huomio lomat ja palkalliset vapaat pois ) Toivottavasti tämä on sinusta se mitä todellakin haluat ja saat ylitöistäsi jäämään riittävän korvauksen ( siis että poltat kynttilää molemmista päistä) Useimmat ihmiset pyrkivät toimimaan järkevästi joten vähintään toisen työ on lähellä kotia jolloin hänhän ottaa silloin heiman suuremman vastuun niistä kotitöistä.
Joten jos valintasi oli palata ennen aikojaan töihin ( siis ennen äitiysloman loppua) niin turha narista. ( imettäminen yli vuoden vanhaksi ei ole sinun terveyden kannalta mitenkään suotavaa ja lapsi ei enää silloin hyödy siitä ravinnollisesti , joten piltti on alla vuode, useimmat äidit siis ovat vielä tässä vaiheessa kotona ) Lapset joiden unirytmissä on häiriötä ( siis kaikilla viidellä???) kannattaa kyllä perheen rutiini tarkistaa. Tai lapsi joka herää useita kertoja vuorokaudessa. Hoitopaikaa kannattaa rajoittaa niin ettei lapsi nuku päivällä liikaa jolloin yöuni häiriintyy turhaan. Normaali lapsi ei herää joka yö, kun ns kapaloikä on ohitettu.Olet parisuhteessa joten, miksi sinä heräät yö yön jälkeen, mikä estää puolisoa osallistumasta lasten elämään. Toivon ainakin että päätös hankkia noin suuri lauma lapsia oli teidän yhteinen = kannetaan myös yhdessä vastuu.
Jos kerran teet ylitöitä niin tuntusi että siitä on varaa jopa ostaa ostopalveluna apua ja vielä luonnollisempi on että molemmat puolisot myös tekevät kotitöitä. Turha narista jos on itse sen marttyyrinkruunun otsalleen laittanut ja pyrkii ahnetimaan kaikki kotityöt itselle jotta voi ylpistellä että vain minä osaan ja teen, toinen vain laiskottelee. Elämä ei kaadu vaikka kaikki ei kiiltelisikään, mutta jos aikaa parisuhteelle ei ole, älä ihmittele muutaman vuoden kuluttua jos teillä on miehen kanssa eri osoite sillä parisuhde kuolee hyvinkin nopeasti jos sille ei ole aikaa. Mutta on ainakin puhdasta.
Totta puhut kuitenkin yhdessä asiassa lihavuus kielii ihmisen omasta laiskuudesta rajoittaa omaa syömistä vastaamaan omaa kulutusta, syödään iloon tai suruun, lohdukeeksi, haetaan syy josta itsensä ulkopuolelta vaikka kyse on vain omasta viitseliäisyydestä. Sillä esim reipas siivous kyllä paremminkin laihduttaa kun lihottaa. Entisenä urheilijana tiedät varmaan yksi keskeinen tekjijä on mitä siitä suustaan alas ahtaa, milloin ja miten paljon. Paljonki voi syödä lihomatta kuhan vain kuluttaa kaiken syömänsä.
- -Hyväntekijä
Siksi olenkin lempannut ämmät pihalle aina muutaman kuukauden päästä, kun suurin intohimo on laimennut. Ihan vain heidän omaksi hyväksi.
- Nimimerkki x
...ladies and gentleman keep in fit... myös pariutumisen jälkeen. En ole vielä tavannut naista joka ei olisi lihonnut sen jälkeen kun tapasimme. Slimit sääret ja pylly ovat muuttuneet osittain selluliitiksi. 10kg on normaali seurustelusuhteissani vastapuolelle. Johtuuko siitä että itse olen hoikka mies ja toistaiseksi yritän sellaisenä pysyä - ja olen toistaikseksi kyennyt ja odotan päivää jolloin kaljottelu viikonloppuisin ja syömingit alkaa lihottaa ja kunnolla. 33v ja olen vielä POJAN näkönen. Kaipaako naiset tosimiestä, körmyä, lihaksikasta, isoa ja mahakasta rinnalleen, turvaksi, ja jos sellaista ei löydy niin sitten lihotetaan itseään...?
- .................
Nimimerkki x kirjoitti:
...ladies and gentleman keep in fit... myös pariutumisen jälkeen. En ole vielä tavannut naista joka ei olisi lihonnut sen jälkeen kun tapasimme. Slimit sääret ja pylly ovat muuttuneet osittain selluliitiksi. 10kg on normaali seurustelusuhteissani vastapuolelle. Johtuuko siitä että itse olen hoikka mies ja toistaiseksi yritän sellaisenä pysyä - ja olen toistaikseksi kyennyt ja odotan päivää jolloin kaljottelu viikonloppuisin ja syömingit alkaa lihottaa ja kunnolla. 33v ja olen vielä POJAN näkönen. Kaipaako naiset tosimiestä, körmyä, lihaksikasta, isoa ja mahakasta rinnalleen, turvaksi, ja jos sellaista ei löydy niin sitten lihotetaan itseään...?
Monelle riittäisi lihomisen estämiseen jo autosta luopuminen. Eli muksut rattaisiin ja kauppaan. Ja sama, ei kai liikunnankaan välttämättä tarvii olla lasten luota poissa, rattaiden työntely/pulkan veto se vasta kaloreita kuluttaakin. Tutkimusten mukaan kuitenkin tasainen pitkään jatkuva liikunta on parempi kuin pikarääkki. Ja jos lapset on vanhempia niin koko perhe yhdessä harrastamaan esim luistelua, hiihtämistä, kävelyä tms. Jos hiukan kekseliäisyyttä ja viitsimistä on niin usein tuon liikunnan saa johonkin ahdettua. Ja jos aikaa menee työhön ja työmatkoihin tosi paljon niin sitten vaan huolehtii siitä, että juoksee ne portaat ylös alas useamman kerran työpäivän aikana, jää bussista pois pari pysäkkiä liian aikaisin ja kävelee jne. Eli tee liikunnasta osa omaa arkipäivääsi!
- N 45
Nimimerkki x kirjoitti:
Lapsia 3 160cm ja painoa 51 kg joten paino ihan sama kuin enne lapsia, se on asenteesta kiinni.
Mutta minulle paino ei koskaa ole ollut miehen miellyttämistä vaan oman itseni.
Ja totean laski ei ole kaunista oli se sitten miehen tai naisen vartalossa, mutta sitähän ei saa sanoa ääneen ettei loukaa näitä joiden "suuret luut" lihottavat heidät aikain saatossa. On se kumma että parisuhteen altettua nämä "suuret luut" aktivoituvat ja alkavat kasvaa....
- hoikkana pysynyt
Ole minuun vaikuttanut, samanpainoinen ollut viimeiset 20 vuotta, vaikka 4 lastakin olen synnyttänyt. Ukko on kyllä lihonut, minä en.
- nössö.....
..siksi, koska miehelle täytyy kokata ruokaa ja samalla sitä itsekin tulee syötyä raskaammin ja enemmänkin. Verrattuna sinkkuaikoihin jolloin tein ruokaa vain itselleni ja usein melko kevyttäkin ruokaa...
Mies alkaa heti marmattamaan jos vähänkin terveellisempää ruokaa yrittää tehdä (kala, kasvikset, saavat aikaan inhon irvistyksiä ja vittuilua, mykkäkoulua).
Kolesteroliarvot ovat nousseet tämän yhteisasumisen aikana huomattavasti kuten myös paino, ja nyt olen päättänyt, että teen itselleni vain omat kevyet terveysruoat, jos miehelle ei kelpaa niin painukoon hiiteen! Rasvainen ruoka laiskistuttaa ja vie elämäniloa ja siitä tulee noidankehä. Eli ei pidä myötäillä ainakaan liikaa toisen ruokatottumusten mukaan! Itseään tässä kuitenkin voi vaan syyttää, olen ollut lapanen, mutta nyt riittää!- TEX WILLER
ÅKÄH MAURIN KANSSA ASUNU ROUVA 26 VUOTTA, KILOJA TULLU VAIN 40 SOLE MIKHÄÄN AAMULA SAUSTAMA LOHTA JA OTAMA APERATIIVIT TÄ !
- TEXIN VAIMO
TEX WILLER kirjoitti:
ÅKÄH MAURIN KANSSA ASUNU ROUVA 26 VUOTTA, KILOJA TULLU VAIN 40 SOLE MIKHÄÄN AAMULA SAUSTAMA LOHTA JA OTAMA APERATIIVIT TÄ !
ENNEN VANHAANKI PATHIIN RUOKHAANKI PANTHIIN SUOLAA JA VOITA ,JA SE MAISTU HYÄLTÄ JA MUUTA SE EI TARVIN U . JA NE ON VIELLÄ AINAKI 96 V ETTÄ KRIITIKOT MITÄ MITÄ MITÄ TÄ !
- mk
Siitä kun muutetaan yhteen niin monelta jää liikuntaharrastus kun ei uskalleta sanoa avokille että minulla on tämänkaltaiset harrastukset ja niistä en luovu ja niin edelleen. Liikuntaa 3-6 kertaa viikossa tunti kerrallaa ja kun hikiliikuntaa tai kuntosalilla kunnon treeniä niin ei liho. Täälläkin juttuja jossa mies kertoo ettei pääse harrastamaan kun vaimo sanoo että harrastukset ovat tärkeämpiä' kun perhe ja jos ei pidä oikeuksistaan kiinni niin kiloja tulee ja 50 KYMMPISENA sydänkohtaus ja niin edelleen. Kyllä puolison pitää tottua jos kumpikin harrastaa ja on tunnista kahteen haraastuksissa ja kummankin pitää käydä liikkumassa.
Maikkarilla hyvö esimerkki on tämä suurin pudottaja kilapilu kun ollaan vain ja syödään ja olut maistuu niin kilot on taattu ilmiö. - Realismia löytymisee
Vastaus löytyi ja "tukipilari" moneen asiaan!
Pikainen yleistutkimus on todennut että yksin asuva lapsikin pysyy paljon "hoikempana" kuin perheen perusturvassa asuva. Siis mikäli ongelmana on syyllisen ja oman osuutensa vierittämisen toisten syyksi sekä vastuun kiertämiseksi syys/seurauksien kautta on laskelmointisi aivan oikein.
Olet todennut ahaa elämyksen eli syyllinen on löytynyt! Mies, lapset ja perhe arvot ovat aiheuttaneet sinulle lihomisesi. Itse pääset pälkähästä.
Satoja tuhansia naisia mm: Suomessa kokee saman "herännäisyyden" ja aikaa jää itselle sillä nyt ehtii laihduttamaan kun lapset ja mies sekä perhe on jopa ajettu pellolle ja vastaamaan itsestään. No onhan noita myös niitä yhteishuoltajuuksia jossa lapsi jojottaa jopa läpi suomen antaakseen sen itsetuntotyydytyksen että on kulissia vastuista pidetty yllä.
Valitettavasti hyvin moni perheen ja monen muun yhteisöllisyys arvon kustannuksella laihduttamaan ryhtynyt ja uskonut onkin pian deittipalstoilla ellei ole jo juomassa itseään monin kerrtaisesti lihavemmaksi.
Kodin ja vaimon vyötärö eivät liity mitenkään yhteen vaan kyvyttömyys jakaa sekä kyetä tekemään aitoa vastuu työtä onnistumiseksi sydämmensivistyksellä sekä neuvottelu ja yhteistyötaidoilla.
Kodit on parhaita paikkoja ansaita ja saada aarvostus sekä olosuhteet laihtumiselle terveesti ja vieläpä näyttää kasvatusvastuu lapsillekkin. Pitää vain jokin itsessä asuva ehdottomuuden ja uhman piru jättää tuon tuostakin siirtää syrjään onnistumisen tieltä. Sekä suvaita ja hyväksyä luottamuksen luominen ja ylläpitäminen.
Peikko on paljon lähempämä kuin luuletkaan joka lihoooo.- !!!
on pakko heittää tähän väliin.Äitini oli yksin huoltaja ja meitä lapsia 4.
työpäivän jälkeen piti käydä kaupassa,tehdä ruokaa,siivota meidän lasten sotkuja,tarkistaa että läksyt on tehty ja laittaa nukkumaan.Lisäksi yksi veljistäni tarvitsi enemmän huomiota kuin me muut,lievän kehitysvammansa takia...anyway,kun ilta tuli ja lapset oli vihdoin nukkumassa oli äidillä hetki aikaa..mihinkäs muuhun kuin syömiseen se meni,koska siihen ei ollut aikaa koko päivänä.
..Siksi ymmärrän TÄYSIN miksi lapsiperheessä ei ole juurikaan aikaa liikunnalle ja omien syömisien jatkuvalle vahtimiselle.Varsinkin,jos perheessä on vain yksi huoltaja.
Täällä on turha arvostella ja haukkua perheellisiä,jos ei itsellä ole lapsia tai kokemusta asiasta!!! - ho huh huh
!!! kirjoitti:
on pakko heittää tähän väliin.Äitini oli yksin huoltaja ja meitä lapsia 4.
työpäivän jälkeen piti käydä kaupassa,tehdä ruokaa,siivota meidän lasten sotkuja,tarkistaa että läksyt on tehty ja laittaa nukkumaan.Lisäksi yksi veljistäni tarvitsi enemmän huomiota kuin me muut,lievän kehitysvammansa takia...anyway,kun ilta tuli ja lapset oli vihdoin nukkumassa oli äidillä hetki aikaa..mihinkäs muuhun kuin syömiseen se meni,koska siihen ei ollut aikaa koko päivänä.
..Siksi ymmärrän TÄYSIN miksi lapsiperheessä ei ole juurikaan aikaa liikunnalle ja omien syömisien jatkuvalle vahtimiselle.Varsinkin,jos perheessä on vain yksi huoltaja.
Täällä on turha arvostella ja haukkua perheellisiä,jos ei itsellä ole lapsia tai kokemusta asiasta!!!Siis äidillä oli vain iltaisin aikaa syödä jotain ja silti paino nousi.
Painon kurissa pitäminen ei vaadi liikuntaa kunhan se syöminen on suhteessa kulutukseen.
Jos aikaa ei ole vahtia omaa syömistä... ja aikaa syömiselle ei muuloin ole kun kerran päivässä... mikä looginen ajattelu, voi että... jos kerran aikaa syömiselle ei ollut niin eihän sitä syömistä tarvitse vahtia koska sitä ei edes tee...
PS laset kasvaa ja järkevä kasvattaja opettaa ne lapset osallistumaan siihen siivoamiseen.
Meitä oli 3 lasta ja äiti oli leski. Núorin oli vauva kun iskä kuoli. Meillä jokainen joutui osallistumaan siihen kotityöhön ja siivoamaan kämpää. Nuorempana ( alle kouluikä) jokainen huolehti omat lelut muu roju aina oikeelle paikalle, tästä ei äiti antanut periksi, seisoi vaikka vierellä ja vahti että homma tuli hoidetuksi, mikää meriselitys ei ollut riittävä, jos sai esille sai myös takaisin omalle paikalle. Kun ikää tuli niin hommia tuli lisää, äiti muistutti tämä ei ole mikään 5:n tähden hotelli jonka työntekijä on yksin hän. Ja aika pieni lapsi on jos ei pääse nukkumaan yksin.... ei siihen kuule äiskää tarvita... kuulostaa että te ette arvostaneet omaa äitiä sen verran että oisitte osanne tehneet.
Meidän äiti söi kyllä meidän muiden seurassa ja pikkuhiljaa hän opetti meidätkin laittamaan ruokaa ( söi mukisematta myös niitä harjoituskappaleita) joten kun hän tuli kaupan kautta kotia oli usein miten se ruoka odottamassa ( keittoa syötiin paripäivää joten keskimäärin ruokaa laitettiin joka toinen päivä) ja talon siivoukseenkin osallistui koko perhe, sillä kaikki sielä asui ja sotki, joten kohtuutonta olisi sen siivouskin sälyyttää vain yhdelle.
Säälit äitiäsi ja samalla kerrot miten hänen piti hoitaa koko ruljanssi yksi, mutta apua hän ei siis teiltä saannut? Teitähän oli 5 henkilöä josta 1 lievästi kehitysvammainen mutta silti.... ja te sotkitte mutta äiti joutui töiden jälkeen korjaamaan teidän jälket, miten kukaan lapsi kehtaa pitää omaa äitiä piikana....
- kohdaltani
Pidän ruuanlaitosta, mutta teen kevyehköä työtä, joten kotona ruokailu jää usein salaattilinjalle. Kokemus on osoittanut, että yhdessä ollessa raskaampaa työtä tekevä mies tarvii vähän toisenlaiset iltaruuat kuin meikäläinen... Siihen en sentään ala, että teen itselleni salaatit ja ukolle "oikeaa" ruokaa, vaan tilanne ajautuu aina siihen, että alan itse vaan syödä liian raskaasti iltaisin, kun saman padan äärellä ollaan(teki ruuat sitten kumpi tahansa).
Ja tunnustan kyllä, että itsekurin puutetta se on vaan. Mukamas liikaa vaivaa veivata itselleen eri ruuat, teki varsinaisen ruuan sitten mies tai minä. Mutta ei se iso mies selviä millään rehuilla, varsinkin kun työssään syö lounaaksi lähinnä voileivän. Tilanne olis varmaan helpompi, jos oltais kotona ja syötäis kaikki ateriat yhdessä. Mulle riittäis se lämmin lounasruoka ja rouskuttelisin porkkanaa välipalaksi, ukko vois syödä samasta ruuasta lounaan ja päivällisen, ja leipänsä välipaloiksi. Mut tosiaan, itsekurin puutettahan se multa on, kuka mua pakottaa vetämään pastaa jauhelihakastikkeella iltapalaksi...se vaan helposti ajautuu siihen.
Nyksä asusti olosuhteiden pakosta pari kuukautta luonani, ja meikätyttö sai painonsa nousemaan yli 5kg! No, nyt on päässyt takaisin kämpälleen, ja jatketaan taas erillään asuen, mutta seurustellen. Painoni on lähtenyt hyvin laskuun.- puntarin neula
Miksi mies ei syö päivällä kunnon ruokaa, evääksi voi ottaa mukaan oikeakin ruokaa samalla vaivalla kun sitä leipääkin jolloin myös se ilatsyönnin tarve vähenee ja on paljon terveellisempää. Totuus on että normaali kotiruoka ei lihota vaan kaikki se muu paska joka ahdetaan sinne suuhun ruokailujen välissä. Osa vain ei miellä sitä syömiseksi, kun kyse oli vain pienestä makupalasta ( joita on useita päivässä, päivästä toiseen)
Moni unohtaa että pullo kaljaa ja päivän lounas olikin sitten siinä tai suklaa levy ja kalorit on täynnä. Kyse on siis suuremaksi osaksi vääristä ja vääristyneistä ruokailutottumuksista. Välipala on ihan jees, mutta se voi olla se hedelmä tai vihannes sen pullan sijaan. ( mutta kun se pulla on niin hyvää )
Tai miksi sinä silloin syöt tukevasti päivällä jos kerran syöt sitten illalla. Jos päivällä syöt se salaatin voi hyvällä omallatunnolla illalla syödä sen normaalin kotiruuan.
Mikään ei estä syömästä pastaa illalla mutta annoskoko pitää muistaa pitää kohtuudessa. Kun täyttää lautasen vähintään 50 % rehuilla niin panokin pysyy kummasti kurissa.
Mutta koskaan oma paino ei ole "toisen vika tai aiheuttama" vaan kyse on ainan siitä mitä ihminen laitaa itse sinne suuhunsa, kuinka paljon ja pystyykö se kuluttamaan
- selitys lihavilta
Joten jos parisuhde aiheuttaa lihomisen olisi jokainen parisuhteessa elävä nainen automaattisesti lihava jolloin normaalipainoinen tai hoikka olisi automaattisesti sinkku.
Ja sinkku ei voisi olla lihava.
Jus joo. Keskimäärin nämä huonolla itsekurilla varustetut naiset kokevat miehen olevan varmanakki jolloin heistä itsestään vaivaloisesta itsensä "pyntäämisetä iskukuntoon" saattaa luopua. Mies on heille itsestään selvyys.
Nainen joka vastoin omaa halua joutuu pysymään laihana jotta saisi miehen katsoo miehen saatuaan olevan oikeutettu luopumaan "piinasta", tälläiselle ihmiselle ruoka on kun huumetta, sitä ei koskaan ole tarpeeksi eikä vatsa koskaan täynnä, nälkä kurnii sitäkin enemmän. - -SiS-
eli miehesi saa tehdä mitä lystää mutta sä hoidat ipanat.. joopa joo.. jos vaikka ihan vetäisitte samaa köyttä, eli tahdotko sinä edes sinne salille tai mitä sitten harrastitkaan?
itse isänä pyöritän taloutta siinä missä äitikin. ja äiti saa mennä liikkumaan jos haluaa ja odotan samaa kohtelua itsellenikin ja niin sitä myös saan. ehkä kotitöissä minä olen se aktiivisempi mutta kyllä se äitikin auttaa.
että se pari tuntia minkä sinä viettäisit aina joka toinen päivä tai sen pari kertaa viikossa niin on ihan automaattisesti miehen kotityöaikaa, enemmänkin typerää kun antaa vain olla ja itse kärsii. parin vuoden päästä parut täällä kun se miehesi ei tee mitään ja itse olet ihan loppuunpalamisen partaalla. - Mies, Ulvila
Oltiin oltu 4 vuotta emännän kanssa kimpassa, niin hänelle oli tullut 40 kiloa lisää ja minulle 25 kiloa... Kyllä taitaa vaikuttaa jotain.
- näin varmaan
ei sitten mitenkään vaikuta asiaan. Pelkkä yhteenmenohan ne kilot toi ? Siis tosi yleinen syy hakea "ulkopuolelta " se vika tai syy koska eihän se koskaan voi olla siellä itsessä.
- !!!!
Minä ja mieheni ollaan oltu yhdessä 5 vuotta,eikä painoa ole tullut lisää.
Ei olla mitään superurheilijoita vaikka salilla käydäänkin aina,kun vuorotyön ohella jaksaa.
Syödään ihan perus kotisafkaa ja herkkuja silloin tällöin.
Koin aikamoisen järkytyksen kun kävimme ensimmäistä kertaa miehen ystävän ja tämän puolison luona,jotka ovat olleet suunnilleen yhtäkauan yhdessä kuin me.
Pizzalaatikoita korkeat pinot eteisen nurkassa,kaapit täynnä sipsejä ja karkkeja ym.
Nainen käy kuulemma monta kertaa viikossa rehkimässä salilla ja ihmettelee miten se vaaka näyttää edelleen sataa kiloa!Hmmm?
Mies melkein yhtä iso ja kuluttaa aikansa pääosin istumalla perse homeessa sohvalla..
Voi herranjumala!!Kyllä tekis niin mieli heittää pariskunnalle pari terävää kommenttia heidän elämän tavoistaan,mutta en viitsi.Mitäpä se mulle kuuluu....
vissiin siellä sitten on tolleen, mutta entäs kun ollaan nyt SUOMESSA ?! tuo ei pidä ollenkaan paikkaansa, vai
kka suomessa oltaiskin......sitä lihoo yksinkin.......
tehkää kunnon päätös: ei kumpikaan mee kuntoileen, kun siitä ei oo mitään hyötyä !! tee se kotona ! hanki joku video/DVD kunoitlua ja tee sen tahtiin omassa kotonasi rauhassa, ota vaikka lapsetkin mukaan ! esim. toi
Zumba, jota ne mainostaa Ostos-Tv:ssä ja tvins:illäkin......niitä tulee päivisin..... Kokeilkaa sitä ! Eiköhän kun-
to ja kilot lähe siinä sitten paremmin......- keinot on monet
Älä änge sitä syötävää niin paljon alas tai vaihda se terveelliseen. Normaalisti ihminen tunkee alas aamiaisen - lounaan ja kevyen iltapalan. Välipalat ovat täysin turhia normaalioloissa ja silloinkin esim hedelmä kyllä riittää.
Muta maiskis maiskis - ja jääkaappi käy päivän mittaan vähän väliä ja suuhun mätetään vähän väliä "jotain pientä tai hyvää"
Ja sitten ihmetellään mistä mun läskit johtuu.
Jos ihminen on TYYTTYVÄINEN omaan painoon ja haluaa olla lihava, niin hieno homma, olkoon vapaasti. Mutta vituttaa nämä vinkujat jotka valittavat omasta painosta mutta eivät tee sille yhtään mitään, sillä vain ja ainoastaa he itse siihen voivat vaikuttaa. Ihminen on juuri sen painoinen kun itse päättää olla.
Katsokaa näitä suurin pudottaja ohjelmassa olevia - alussa jokainen selittää että se on heidän sukutaustasta joutuvaa - eivät ole itse millään lailla siihen osallisia - heillä on isot luut - heidän ruumiin rakenne estää heitä laihtumasta - heidä parisuhe heidät lihotti - ei he itse. Mutta on tuo tv ihmeellinen kun ihan laihtuu vaikka se geenit esti sen aikaisemmin tapahtumasta
- ..................
no ehkä sitä nyt lihoo jos lapsen saa..tuskin tämä nyt varsinaisesti yhdessä asumiseen liittyy millään lailla..?
- fasgadgdaadf
Lapsensaanti ei lihota. Se on vain yksi tekosyy lisää. Se mitä odotusaikana kertyy katoaa itsestään lapsen ensimmäisen elinvuoden aikana.
- Hajutonon
Erikoisinta on, että yleisimmin naiset lihoavat ja miehet unohtavat hygieniansa...eli se kammattova haju!!! Mistähän johtuu? Eli kun naiset hoitavat sen synnyttämisen niin mikä on syynä miesten lian hajuun?
- Voi jumbe
Se että asuu yhdessä ei tarkoita että niitä pentuja on väänetty.
Ja pentuja voi vääntää vaikka ei asuisikaan toisen kanssa.
Joten ne naiset jotka pukaavat tenavan ilman parisuhdetta pysyvät hoikkina ja ne jotka muuttavat yhteen lihovat vaikka sitä pentua ei olisi olemassa ?
Ja yksin asuva mies huolehtii hygeniasta mutta parisuheessa se loppuu.
Jos tämä on näin niin montako päivää pitää asua että tämä fysioloinen fakta astuu kuvaan?
Siis jos ihmien on lihava on hän varattu ja jos on hoikka /normaalipainoinen niin sitten on automaattisesti vapaa. Helvetti aina olen luulut että läskejä löytyy sekä vapaana että varattuna.
Mitenkäs nämä ylipainoiset taaperot sitten selitetään vain onko heilläkin suhde ihan pienestä lapsesta lähtien.
Katoppa vaikka päiväkodin pihaa niitä ylipainoisia taaperoita löytyy jopa sieltä joten oliskohan se kotona oleva ruokailutottumus enemmänkin tuon lihavuuden syynä kuin pelkästää parisuhde joka lihottaa
- lihonut avovaimo
Miehen kanssa yhteenmuutto toi niin paljon muutoksia elämään että kyllä siinä lihoin melkein 10 kiloa ekan puolen vuoden yhteiselon jälkeen. Olen yrittänyt analysoida mistä johtuu. Tälläisiä muutoksia ainakin tullut: ennen kuljin kaikki matkat polkupyörällä tai kävellen, nyt joudun kulkea linja-autolla tai yhteiset matkat henkilöautolla, koska asumme nyt kaukana keskustasta ja yliopistolta. En enää viitsi käydä iltaisin jumppaamassa, koska etäisyys on liian pitkä. Lenkkeillään kyllä yhdessä useaan kertaan viikossa. Ennen söin yhden lämpimän aterian päivässä, nykyään kaksi, koska mies haluaa. Koska ruokaa pitää laittaa joka päivä, en aina jaksa tehdä alusta asti itse, joten puolivalmista ruokaa tulee syötyä usein (eli eineslihapullia, ranskalaisia ym. paskaa). Mies ei osaa kokata kuin purkkihernekeittoa, joten hänestä ei ole apua. Enää ei kai jotenkin edes jaksa niin paljon huolehtia ulkonäöstään, kun mieskin on vaan löysät verkkarit jalassa.
Jotain positiivistakin painon suhteen yhteiselossa on. Makeanhimo on lähes kokonaan kadonnut. Ennen luultavasti hoidin läheisyyden ja seksin puutetta makealla, kun joka viikonloppu piti saada jotain hyvää. Enää ei myöskään kehtaa ahmia herkkuja samalla tavalla. Kun herkutkin on yhteisiä, niin pitää jättää toisellekin jotain. Ei herkkuja tule enää edes juuri koskaan ostettua, kun käydään yhdessä kaupassa. Myös iltasyöminen on vähentynyt, kun mieheni katsoo aina pahalla, jos syön jotain muuta kuin hedelmiä iltaisin.
Onneksi olin ennen liian laiha, joten 10 kilon painonnousu ei vielä tee minusta ylipainoista. Olen kuitenkin päättänyt yrittää kiinnittää enenmmän huomiota syömisiini, vaikka se on paljon vaikeampaa kuin mitä se sinkkuna oli.- Varma merkki
Kumppanin etsintä helpottui. Siis kaikki lihavat ovat varattuja ja laihat sinkkuja? Harmi sinänsä, sillä olen aina haaveillut pulskasta isorintaisesta emännästä. Aina ei voi saada kaikkea mitä halajaa.
- mässäilijä
Varma merkki kirjoitti:
Kumppanin etsintä helpottui. Siis kaikki lihavat ovat varattuja ja laihat sinkkuja? Harmi sinänsä, sillä olen aina haaveillut pulskasta isorintaisesta emännästä. Aina ei voi saada kaikkea mitä halajaa.
Minulla on ainakin käynyt aivan päinvastoin,kun olin parisuhteessa olin hoikka ja liikuin enemmän. Nyt kun olen sinkku olen vajaa 2 vuodessa lihonut 5 kiloa.
Masennus se on mikä lihottaa ja voi mässäillä ruokaa ihan rauhassa,parisuhteessa ei kehtaa syödä niin paljoa ja niin kuin sanottu on, vakituinen seksi laihduttaa. - Mustan huumori
mässäilijä kirjoitti:
Minulla on ainakin käynyt aivan päinvastoin,kun olin parisuhteessa olin hoikka ja liikuin enemmän. Nyt kun olen sinkku olen vajaa 2 vuodessa lihonut 5 kiloa.
Masennus se on mikä lihottaa ja voi mässäillä ruokaa ihan rauhassa,parisuhteessa ei kehtaa syödä niin paljoa ja niin kuin sanottu on, vakituinen seksi laihduttaa.Tuo tais olla vain mustaa huumoria, aivan samoin kun heitto että pelkkä parisuhde lihottaisi naisen. Parisuhde ei varmasti sisällä yhtään kilokaloria....
- lievästi v-mäinen
paskapuhetta sanon minä. itse olen muutaman vuoden jo asunut nykyisen mieheni kanssa, eikä kyllä ole yhtään liikakiloa tullut. tosin on minulla siihen syykin miksi ei. en ehdi syömään. liikun paljon, teen työt, kotityöt, hoidan eläimet, suunnittelen häät jne.
ei vain jää aikaa syödä.
tänään tosin päätin, että kun mies on luvannut viedä roskat (tuossa pari viikkoa sitten lupasi), niin en harjaa hiuksiani ennen kuin roskat on viety. raja se on johonkin vedettävä. - jos vain
söisit vähemmän?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1576050
- 1155613
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465277Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323325- 552829
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252611- 432330
- 232140
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131960On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151841